samochody.io - nowość wśród wyszukiwarek używanych aut

Utrzymujący się popyt na samochody używane sprawia, że do Polski wciąż napływa duża fala aut z drugiej ręki. W takim otoczeniu rynkowym dla kupującego ważne jest znalezienie jak największej liczby ciekawych ofert, zaś dla sprzedającego dotarcie do szerokiego grona potencjalnych nabywców. Obie te potrzeby spełnia nowy gracz na rynku wtórnym pojazdów mechanicznych - serwis ogłoszeniowy samochody.io.

Rozwój nowych technologii oraz przestawienie się na wygodny tryb życia, przejawiający się m.in. załatwianiem wielu spraw za pośrednictwem mobilnych urządzeń, sprawiają, że dziś kupno samochodu rozpoczyna się w przeważającej większości w internecie. W internetowych portalach ogłoszeniowych swoje oferty zamieszczają bowiem zarówno prywatni właściciele samochodów, komisy z autami używanymi, handlarze sprowadzający samochody z zagranicy, a nawet dealerzy aut nowych, który z tej formy dotarcia do klienta korzystają, by sprzedać otrzymane w rozliczeniu auta używane bądź np. pojazdy demonstracyjne.

Na polskim rynku wtórnym można dziś znaleźć wiele mniej lub bardziej rozbudowanych serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, polskie wersje stron mają także niektóre portale zagraniczne, ofertę używanych można znaleźć również na stronach internetowych komisów czy dealerów samochodów nowych. I mimo tej sporej konkurencyjności na rynku co jakiś czas pojawiają się nowe propozycje.

Taką właśnie nowością na rynku portali ogłoszeniowych jest serwis samochody.io, który ma spore aspiracje, by dołączyć do dwójki polskich liderów ogłoszeniowych. O ile oferta samochodów osobowych jest czymś oczywistym w przypadku tego typu serwisów, to już pewnym pozytywnym zaskoczeniem są kolejne kategorie pojazdów - auta dostawcze, ciężarowe, maszyny rolnicze oraz budowlane, a także motocykle i przyczepy.

Internetowa giełda samochodowa samochody.io już na pierwszy rzut oka ma kilka niepodważalnych zalet. Pierwszą z nich jest atrakcyjna szata graficzna i przejrzyście prezentowane oferty, czym już na starcie nowa wyszukiwarka deklasuje większość konkurencji. Duże zdjęcia najnowszych ofert pozwalają już na stronie głównej serwisu dokonać pierwszej selekcji poszukiwanych ofert, zaś szczegółowe dane na stronie konkretnego modelu ułatwiają dokładne zapoznanie się z daną ofertą.

Mocną stroną serwisu jest także jego wyszukiwarka, która pozwala dość precyzyjnie określić parametry szukanych aut, również po dość specjalistycznych kryteriach, jak np. norma emisji spalin, liczba europalet, jaka się zmieści w pojeździe, pojemności cystern czy, w przypadku maszyn rolniczych, po motogodzinach. Pod tym względem serwis samochody.io bije na głowę największe portale ogłoszeniowe na polskim rynku.

Serwis samochody.io dedykowany jest zarówno osobom prywatnym, chcącym kupić/sprzedać samochód, jak i przedsiębiorcom, którzy zajmują się handlem samochodami zawodowo. W tym drugim przypadku firmy otrzymują swoje specjalne konta, które mogą funkcjonować jako publiczne wizytówki, gdzie poza publikacją ofert istnieje także możliwość zaprezentowania szerzej swojej działalności, co może okazać się świetną formą reklamy.

Aby ułatwić proces łączenia sprzedawców i nabywców, serwis oferuje zaawansowane systemy komunikacji wewnętrznej pomiędzy jego użytkownikami. Ponadto jest szereg innych przydatnych funkcjonalności, jak chociażby możliwość zapisywania konkretnych ofert czy całych stron komisów wśród ulubionych, by nie było problemów z ponownym trafieniem na wyszukane już wcześniej ogłoszenie, zaś dealerzy aut używanych mają możliwość generowania automatycznego faktur.

Last but not least. Ceny publikowania ofert w serwisie samochody.io są zdecydowanie niższe niż w największych portalach ogłoszeniowych w kraju. O ile w przypadku pojedynczego ogłoszeniodawcy nie ma może to aż tak wielkiego znaczenia, to już dla przedsiębiorców oferujących wiele samochodów z drugiej ręki, może to oznaczać istotne oszczędności.

Nowy serwis na rynku siłą rzeczy ma jeszcze dość ograniczoną ofertę, ale z dnia na dzień liczba prezentowanych ogłoszeń znacząco się zwiększa. Można się również spodziewać kolejnych jego udoskonaleń, gdyż użytkownicy mogą go współtworzyć, zgłaszając swoje pomysły co do nowych rozwiązań, jak i optymalizacji już istniejących.

Właściciele serwisu zapowiadają dodatkowe kampanie promocyjne, co również powinno przełożyć się na wzrost liczby prezentowanych ofert. A to, wraz z już istniejącym mechanizmem może zagwarantować szybki sukces rynkowy.

 

 

Dodano: 7 lat temu,
autor: Artykuł Sponsorowany,
zdjęcia: Flickr.com (free license)
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .