Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujÄ…cy moc 265KM! W praktyce rozsÄ…dniejsze i taÅ„sze sÄ… inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemnoÅ›ci 1.6l może okazać siÄ™ wystarczajÄ…ca, ale jeÅ›li iść tym tropem, to lepiej wybrać wersjÄ™ FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. TrzymajÄ…c siÄ™ bezpoÅ›redniego wtrysku – 1.4TFSI z doÅ‚adowaniem jest jednym ze sÅ‚ynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakujÄ…co żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego sÄ… inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpoÅ›rednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsÄ…dnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doÅ‚adowany 1.8l, który osiÄ…ga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższÄ… cenÄ™. WÅ›ród ciekawszych diesli znajdzie siÄ™ coÅ› nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieÅ›cie. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. MogÅ‚yby być trochÄ™ lepiej wyciszone, ale już ten sÅ‚abszy jest w stanie pokazać, że życie może być piÄ™kne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba sÄ… oszczÄ™dne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi siÄ™ zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak wÅ‚aÅ›nie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym wzglÄ™dem wpisujÄ… siÄ™ w oczekiwania kupujÄ…cego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie byÅ‚ indywidualistÄ… i nigdy nie bÄ™dzie. Dla wiÄ™kszoÅ›ci ludzi, którzy kupujÄ… ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Mati
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Było to moje pierwsze auto zakupione po zdaniu prawka - zarejestrowane oczywiście ze względu na OC jako współwłaściciel. Zawsze będę je dobrze wspominać, jeździło mi się nim przez te 2 lata wręcz wybornie, małe dość zwrotne, moc 140 km dawała całkiem dynamiczną jazdę, 6 - biegowa skrzynia również przy podróżach drogami szybkiego ruchu pomagała autku "żeglować". Koszty utrzymania w bardzo rozsądnych pieniądzach, spalanie ropy również, więc portfel nie bolał. Pomimo tego że miało już prawie 20 lat wygląd z racji liftingu odmładzał o kolejne kilka lat, prezentowała się bardzo ładnie jak za te pieniądze.
4,6
~Monika
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Samochód sprawuje się świetnie. Kupiłam 13letnie auto z przebiegiem 290k. Po prawie 4 latach mam ponad 400k. Na samym początku eksploatacji konieczne było zrobienie 5 i 6 biegu, potem 2 pompowtryski. Zrobiłam i jeżdżę bezawaryjnie. Spalanie jest świetne jak na te osiągi i komfort podróżowania. Z plusów na pewno warto podkreślić to jak auto trzyma się drogi, w zakrętach czuję się bardzo pewnie. Skrzynia chodzi bosko ;) Nie kopci, nie charczy, nie trzęsie. Olej i wszystkie filtry wymieniam co 10-12k km. W moim egzemplarzu mam jednak problem z blachą: auto miało chyba jakieś przygody z nadkolami i niestety w ciągu ostatnich 2 lat to wyszło na wierzch. Gdyby jednak to pominąć, to mamy auto idealne. A no i jeszcze jeden mały minus za elektryke: raz na 2 miesiące muszę wymienić któraś z żarówek, czy to stopu, czy mijania czy pozycyjną. Auto pali od strzała czy to zima czy latem - tak było nawet w momencie gdy po d maska miałam 7letni aku. Samochód całościowo oceniam na osiem gwiazdek ;)
4,8
~Jasiu
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Aktualnie nie posiadam juz A3. Sprzedalem 2 miesiace temu. Uzytkowalem ja prawie 3 lata. Kupilem ja z przebiegiem 290tys km. Zaraz na poczatku uzytkowania pojawil sie komunikat KUHLMITTEL. Na szczescie trafilem na kumatego mechanika i wystarczylo przetrzec druciki od czujnika poziomu plynu chlodzacego, poniewaz zebral sie na nich jakis osad i pokazywalo blad. Pierwsze pol roku jezdzilem wylacznie po duzym, zakorkowanym miescie i nie mialem problemow. Nastepne 2 lata jezdzilem wylacznie po autostradach. Codziennie 100km i 3 razy w roku trasa 1000km do Polski. Auto mialo juz ponad 300tys km i bylo caly czas mocno eksploatowane. Przy 320tys zaczal szarpac przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Najpierw tylko na 6 biegu, pozniej tez na 5, pozniej na 4 tez. Niestety przyczyna byly wtryski. Regenerecja byla kosztowna, ale skuteczna. Pozniej zaczela odzywac sie dwumasa, ale to zostawilem juz dla nowego wlasciciela.
Åšrednie spalanie dla Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Nie wiem jak wy jeździcie swoimi autami, ale ja jeżdżę dynamicznie i ciężko wykręcić w trybie mieszanym mniej niż 6.5l. Teraz gdy są niskie temeratury spalanie z 6.7 podskoczyło na 7.8. Jadąc z Kalisza do Gdyni przepisowo tzn. 100km/h w niezabudowanym, na autostradzie 140km/h na tempomacie udało mi się zejść do 5.5. W niemczech prędkości od 180-220km/h wyszło 10.3. Wszystko zależy jak kto jeździ, spala w zależności od kierowcy. Moja pali od tygodnia średnio 7.8, a kuzynowi 6.6. Demon prędkości bez żadych softów, ale daje radę i satysfakcje.
7,3
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Auto mam od 2 tygodzni (audi a3 8p 3d s-line) zrobiłem nim ponad 1500km, większość przejechanych kilometrów jest w cyklu mieszanym z domu do miasta 15km, po mieście 15km, do domu 15 km czyli około 45 km z czego poza granicami miasta tempomat na 110km/h i spalanie mogłoby być lepsze. Liczyłem że będzie w granicach 5,5 a 6 litrów lecz musze się postarać aby to było tylko 7 litrów. Fakt jest taki że mam 140km skrzynie dsg obniżone zawieszenie i opony 225 momentalnie przyspiesza i trzyma się jak przyklejony, Co do awarji 2.0 tdi słyszałem wiele plotek ale zaryzykowałem, zobaczymy w przyszłości czy wyjdzie mi to na dobre czy nie.Samochód polecam i Pozdrawiam posiadaczy :)
7,7
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
witam zrobiłem na tym aucie już 10 tys km i średnio przy moim stylu jazdy 7 litrow trzeba liczyc!(lubie czasem przycisnąć) ostatnio pilowalem go pol dnia to komputer pokazywal ponad 11 nie jest to jakas szczegolna oszczednosc i jeszcze ten klekot diesla..... I nie wiem jak to ludzie robicie ze spala wam 5,5 litra średnio! to nie jest jazda... jeśli teraz miałbym podejmowac decycje to zdecydowal bym się na mocna bezyne ponad 200 km i zalożyc LPG bez porównania moc i dźwięk silnika a licząc cene ropy a lpg to wyjdzie na to samo a dużo wieksza frajda z jazdy.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 32
FalujÄ…ce obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiÄ…zany
16 komentarzy
Audi A3 8P Hatchback 3d