Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008

Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Jasiu
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Aktualnie nie posiadam juz A3. Sprzedalem 2 miesiace temu. Uzytkowalem ja prawie 3 lata. Kupilem ja z przebiegiem 290tys km. Zaraz na poczatku uzytkowania pojawil sie komunikat KUHLMITTEL. Na szczescie trafilem na kumatego mechanika i wystarczylo przetrzec druciki od czujnika poziomu plynu chlodzacego, poniewaz zebral sie na nich jakis osad i pokazywalo blad. Pierwsze pol roku jezdzilem wylacznie po duzym, zakorkowanym miescie i nie mialem problemow. Nastepne 2 lata jezdzilem wylacznie po autostradach. Codziennie 100km i 3 razy w roku trasa 1000km do Polski. Auto mialo juz ponad 300tys km i bylo caly czas mocno eksploatowane. Przy 320tys zaczal szarpac przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Najpierw tylko na 6 biegu, pozniej tez na 5, pozniej na 4 tez. Niestety przyczyna byly wtryski. Regenerecja byla kosztowna, ale skuteczna. Pozniej zaczela odzywac sie dwumasa, ale to zostawilem juz dla nowego wlasciciela.
4,3
~Miczel zadowolony
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Audi A3 2.0 TDI naprawdę godny polecenia samochód, za kwotę 30 tys. otrzymałem wspaniale auto i nie żałuję wyboru. Prezentuje się wyśmienicie , posiadam przedni zderzak jeszcze przedliftowy ale dla mnie własnie wygląda rasowo i drapieżnie , wiadomo można sobie zderzak wymienic na większą \"kratkę\" ale do tego dochodzi maska z racji na przetloczenia- moim zdnaiem nie warto bo prezencja jest mega. 18 calowe felgi to poezja , auto toczy sie i robi robote :D zawieszenie sztywniutkie ciasno wchodzi w zakręty, silnik naprawde godny polecenia, 140km naprawde wystarcza, jedziemy 5 biegiem 120km/h chcemy wyprzedzic redukcja do 3 w moim przypadku :P i jest moc krece go i wyprzedzam co chce :D niestey problemy są z turbiną , moim zdaniem jest to najslabszy element tego motoru ponieważ po jakims czasie zaczela gwizdac , musialem oddac do regeneracji co wynioslo ok 800zł ale jest efekt. Naprawde polecam to auto jest agresywne i ze sportowym zacieciem, wyprzedzanie bezstresowe, bez wiekszych problemow 200km\'h, zadne problem :) Ponadto wbrew pozorom czesci są tanie biorąc pod uwagę marke oraz rocznik :) spalanie jest naprawde lepsze niz wiele innych aut tego segmentu z lpg, mi spala (a jezdze glownie agresywnie) w miescie do 6,5 litra no 7 sie zdarzy w zimie ;P ale trasa bajka 5 litrów naprawde da rade, opony szeroki profil naprawde komfortowe. Polecam to auto mlodym mi jezdzi sie wspaniale, jedynym minusem mowie jest turbina, no i pomimo prezencji wersja 3d jest malo praktyczna , wydajemy 30tyz zl na auto a np. stara laguna w kombi jest praktyczniejsza co czasem troche boli :P Aha.. wiadomo wszystko zalezy od wersji ale glebokie profilowane fotele to chyba podstawa i są wygodne :) małym kosztem mozna sobie sprawic kierownice od S-ki czy fotele. Ja jestem mlodym kierowcą więc często auto jest kręcone maksymalnie ,turbo zawsze schodze i mozna bezawaryjnie tym autem polatac, dobry do miasta jak i w trase, JEZELI ZASTANAWIASZ SIĘ NAD TYM MODELEM I NIE WIESZ JAKI MOTOR BĘDZIE NAJLEPSZY- ZAWSZE WYBIERZ 2.0 TDI STOSUNEK MOC/SPALANIE JEST REWELACJA, 1.9 TDI JEST MOIM ZDANIEM TROCHE PRZYSLABY AUTO TRACI TROCHE NA CHARAKERNOSCI A RESZTA BENZYNIAKÓW OPRÓCZ WYSOKOLITRAZOWYCH ODPADA, EKONOMIA JEST W POROWNANIU DO DIESLA ZADNA A JESLI KTOS MYSLI ZE LEPIEJ KUPIC BENZYNE BO W ZIMIE NIE MA KLOPOTÓW TO TEZ JAKIES FARMAZONY, JA ZE SWOIM 2.0 TDI NIGDY NIE MIALEM PROBLEMOW W ZIMIE, JEDYNIE RAZ PRZY MINUS 25 WTEDY ZA 2 RAEM ODPALIL ALE TO NIE PROBLEM! Ogólnie polecam
4,7
~Radek
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Jak dla mnie jest to samochód idealny bo z jednej strony niewiarygodnie wręcz ekonomiczny (spalanie) a z drugiej strony ma sportowe zacięcie i potrafi pokazać lwi pazur podczas przyspieszania na II, III biegu :) choć i przy wyższych prędkościach na IV, V biegu przyjemnie się wyprzedza a co najważniejsze bezpiecznie, choć wygląd i kształt to kwestia gustu to przyznaję, że auto ma ponadczasową linię nadwozia i nawet po 8 latach od zaprojektowania nadal podoba się wielu osobom i ludzie oglądają się za tym samochodem na ulicy :)

Raporty spalania Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008

Liczba raportów: 60
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Nie wiem jak wy jeździcie swoimi autami, ale ja jeżdżę dynamicznie i ciężko wykręcić w trybie mieszanym mniej niż 6.5l. Teraz gdy są niskie temeratury spalanie z 6.7 podskoczyło na 7.8. Jadąc z Kalisza do Gdyni przepisowo tzn. 100km/h w niezabudowanym, na autostradzie 140km/h na tempomacie udało mi się zejść do 5.5. W niemczech prędkości od 180-220km/h wyszło 10.3. Wszystko zależy jak kto jeździ, spala w zależności od kierowcy. Moja pali od tygodnia średnio 7.8, a kuzynowi 6.6. Demon prędkości bez żadych softów, ale daje radę i satysfakcje.
7,3
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto mam od 2 tygodzni (audi a3 8p 3d s-line) zrobiłem nim ponad 1500km, większość przejechanych kilometrów jest w cyklu mieszanym z domu do miasta 15km, po mieście 15km, do domu 15 km czyli około 45 km z czego poza granicami miasta tempomat na 110km/h i spalanie mogłoby być lepsze. Liczyłem że będzie w granicach 5,5 a 6 litrów lecz musze się postarać aby to było tylko 7 litrów. Fakt jest taki że mam 140km skrzynie dsg obniżone zawieszenie i opony 225 momentalnie przyspiesza i trzyma się jak przyklejony, Co do awarji 2.0 tdi słyszałem wiele plotek ale zaryzykowałem, zobaczymy w przyszłości czy wyjdzie mi to na dobre czy nie.Samochód polecam i Pozdrawiam posiadaczy :)
7,7
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
witam zrobiłem na tym aucie już 10 tys km i średnio przy moim stylu jazdy 7 litrow trzeba liczyc!(lubie czasem przycisnąć) ostatnio pilowalem go pol dnia to komputer pokazywal ponad 11 nie jest to jakas szczegolna oszczednosc i jeszcze ten klekot diesla..... I nie wiem jak to ludzie robicie ze spala wam 5,5 litra średnio! to nie jest jazda... jeśli teraz miałbym podejmowac decycje to zdecydowal bym się na mocna bezyne ponad 200 km i zalożyc LPG bez porównania moc i dźwięk silnika a licząc cene ropy a lpg to wyjdzie na to samo a dużo wieksza frajda z jazdy.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze
Audi A3 8P Hatchback 3d