Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi Q3

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn.
Luzacjusz: Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku.

Stylizując Q3 designerzy Audi poszli utartą ścieżką. Skąd ten wniosek? Po pierwsze, zastosowali rozwiązania stylistyczne doskonale znane z innych modeli rodem z Ingolstadt. Po drugie, dostosowali wygląd detali, np. atrapy chłodnicy, do (pseudo)terenowej serii "Q". Wreszcie po trzecie, zafundowali nadwoziu kształty doskonale znane z innych konstrukcji określanych mianem crossoverów - stąd podwyższony prześwit, masywne pasy przedni i tylny, mocno zaakcentowane nadkola czy duże połacie blach i małe szyby. Efekt jest taki, że z daleka w Q3 rozpoznamy Audi i z daleka określimy jego przynależność rynkową.

Mniej efektownie jak nadwozie prezentuje się wnętrze opisywanego modelu. Elegancji może mu nie brakuje, ale jakichkolwiek designerskich "fajerwerków" próżno w nim szukać. Kokpit zachęca do siebie bardzo czytelnymi zegarami, odpycha z kolei za nisko umieszczonym panelem sterowania klimatyzacją. Na szczęście, nie licząc tego ostatniego, ergonomia obsługi okazuje się bez zarzutu. Podobnie ma się sprawa z jakością wykończenia - jak przystało na Audi, materiały pochodzą z najwyższej półki, a wszystkie elementy kabiny są poskładane z należytą starannością.

Niewiele dobrego można niestety powiedzieć o przestronności i funkcjonalności wnętrza. Podczas, gdy w pierwszym rzędzie siedzeń ilość miejsca okazuje się wystarczająca, z tyłu jest po prostu ciasno, a na domiar złego dostanie się na kanapę utrudniają filigranowe drzwi tylne. Siedzenia zastosowane w kabinie pasażerskiej są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, jednak te przednie umieszczone są za wysoko, nawet jak na crossovera. Przestrzeń bagażową możemy pochwalić za sporą pojemność, regularne kształty i świetne wykończenie, ale jednocześnie skrytykować za wysoki próg załadunku i wyraźny "schodek" powstający po złożeniu kanapy.

Podczas jazdy Q3 dobitnie informuje nas, że nie ma nic wspólnego z klasycznymi terenówkami. Na zakrętach niemiecki model prowadzi się stabilnie niczym auto kompaktowe, a dodatkowo gwarantuje niezły komfort pokonywania dziur. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszego układu kierowniczego, który precyzyjniej informowałby o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Podobnie jak w przypadku pozostałych przedstawicieli serii "Q", jazdę po bezdrożach powinniśmy ograniczyć do przejazdu polną drogą.

Cztery pierścienie mają swoją cenę - za opisywane Audi trzeba zapłacić więcej niż za najpopularniejsze SUV-y w Polsce pokroju Mitsubishi Outlandera czy Toyoty RAV4, i to pomimo, że Q3 jest od nich ciaśniejsze i mniej funkcjonalne. Optymizmem nie nastraja też wyposażenie - standard obejmuje wszystkie najważniejsze elementy (poduszki czołowe, boczne i kurtynowe, pełną "elektrykę", klimatyzację manualną czy alufelgi), ale po aucie klasy premium moglibyśmy spodziewać się czegoś więcej. Lista płatnych opcji jest z kolei nieskończenie długa.

Dane techniczne Audi Q3

Silniki

Moc silników 120-340 KM

Poj. silników 1 395-2 480 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,8-10,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Audi Q3

Średnia ocena modelu

na podstawie 10 opinii

4.41

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Układ jezdny

+ Drobne usterki

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Audi Q3

Auto ma 2 miesiące i 6 tys przebiegu. Sprawuje się bdb, prowadzi pewnie, przyspiesza wartko, bdb jakość wykonania. Co mnie zaskoczyło ... więcej- na samochód czekałem 3 misiące i przyjechał z fabryki bez 2 zamówionych dodatków wyposażenia (pozostałe były). Doradzam sprawdzać przy odbiorze czy samochód jest zgodny ze specyfikacją (sic!). Nie dali asystenta zmiany pasa ruchu (niwelującego martwe pole) za ok 2.600PLN oraz koła zapasowego pod podłogą bagażnika za ok 250PLN (sic!). Dealer twierdzi, że to się zdaża ale być może jest to wina dealera, który nie zamówił zgodnie ze specyfikacją? Tak czy siak bagażnik w podstawowej wersji (bez koła zapasowego) jest większy (głębszy). Dobre i to... Zamówiłem "koryto" do bagażnika u dealera, na które trzeba znowu czekać. Po przymiarce jak w końcu przyjechało - okazało się, że produkują "koryta" ale tylko do wersji z kołem zapasowym. Do mojej nie pasowało :( ukryj
dodano 06.10.2012 przez
0 usterek - odpukać. Samochód idelany dla kobiet. Zwinny, dynamiczny - jeżdzi się jak osobówką, a jednak to SUV- ik. ... więcej ukryj
dodano 23.06.2014 przez
Zobacz oceny Audi Q3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi Q3

Pb
7,50 - 10,37
Na podstawie 5 raportów spalania
ON
5,90 - 8,33
Na podstawie 6 raportów spalania
LPG
6,00 - 8,00
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi Q3

177KM, 4x4, automat, cały czas włączona klima- średnie odcinki trasy ok 20 km - średnie spalanie 7,8l/100 oleju napędowego - ... więcejw normie. Koszty servisu - I przegląd z wymianą oleju 400PLN - w normie ukryj
dodano 23.06.2014 przez
audi uważa swoich klientów za bogaczy i łoji ile może- za olej 5-30W życzą sobie prawie 90 zł za litr ... więcej!- czyli wymiana oleju 300 stówki plus filtr i robocizna = 1 tysiąc złotych ukryj
dodano 04.01.2014 przez
Dużo jeżdżę na krótkich miejskich trasach, to niestety znacznie zwiększa spalanie, poza miastem całkiem nieźle. ... więcej ukryj
dodano 10.02.2013 przez
Na trasie ok. W mieście już gorzej, ale przy tej mocy do zaakceptowania.
dodano 10.03.2013 przez
Na trasie ok. W mieście już gorzej, ale przy tej mocy do zaakceptowania.
dodano 10.03.2013 przez
Zobacz raporty spalania Audi Q3 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi Q3

Przeczytaj pozostałą 7 publikacje o Audi Q3

Newsy o Audi Q3

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Audi Q3

Nowe Audi Q3

nowe Audi Q3
Audi Q3
ceny od 123 000 zł do 245 000

Audi Q3 RS Q3 2.5 TFSI 310KM 2013-2014

w pakiecie RS

w cenie katalogowej brutto

237 400 zł

Wyposażenie standardowe
Fotele sportowe z emblematem RS Q3 z manualną regulacją ustawień
Asystent podjazdu Audi ułatwiający ruszanie na wzniesieniu
Reflektory ksenonowe plus ze światłami tylnymi LED i światłami do jazdy dziennej LED z układem zmywania reflektorów z automatyczną regulacją zasięgu reflektorów
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Schowek 1 (550 zł)
Pakiet Schowek 2 (bagażnik) (440 zł)
Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza w technologii LED (1 300 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Schowek 1 (550 zł)
Pakiet Schowek 2 (bagażnik) (440 zł)
Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza w technologii LED (1 300 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 34 oferty Audi Q3

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź