Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi Q3

Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.

Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - kokpit
Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Stylizując Q3 designerzy Audi poszli utartą ścieżką. Skąd ten wniosek? Po pierwsze, zastosowali rozwiązania stylistyczne doskonale znane z innych modeli rodem z Ingolstadt. Po drugie, dostosowali wygląd detali, np. atrapy chłodnicy, do (pseudo)terenowej serii "Q". Wreszcie po trzecie, zafundowali nadwoziu kształty doskonale znane z innych konstrukcji określanych mianem crossoverów - stąd podwyższony prześwit, masywne pasy przedni i tylny, mocno zaakcentowane nadkola czy duże połacie blach i małe szyby. Efekt jest taki, że z daleka w Q3 rozpoznamy Audi i z daleka określimy jego przynależność rynkową.

Mniej efektownie jak nadwozie prezentuje się wnętrze opisywanego modelu. Elegancji może mu nie brakuje, ale jakichkolwiek designerskich "fajerwerków" próżno w nim szukać. Kokpit zachęca do siebie bardzo czytelnymi zegarami, odpycha z kolei za nisko umieszczonym panelem sterowania klimatyzacją. Na szczęście, nie licząc tego ostatniego, ergonomia obsługi okazuje się bez zarzutu. Podobnie ma się sprawa z jakością wykończenia - jak przystało na Audi, materiały pochodzą z najwyższej półki, a wszystkie elementy kabiny są poskładane z należytą starannością.

Niewiele dobrego można niestety powiedzieć o przestronności i funkcjonalności wnętrza. Podczas, gdy w pierwszym rzędzie siedzeń ilość miejsca okazuje się wystarczająca, z tyłu jest po prostu ciasno, a na domiar złego dostanie się na kanapę utrudniają filigranowe drzwi tylne. Siedzenia zastosowane w kabinie pasażerskiej są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, jednak te przednie umieszczone są za wysoko, nawet jak na crossovera. Przestrzeń bagażową możemy pochwalić za sporą pojemność, regularne kształty i świetne wykończenie, ale jednocześnie skrytykować za wysoki próg załadunku i wyraźny "schodek" powstający po złożeniu kanapy.

Podczas jazdy Q3 dobitnie informuje nas, że nie ma nic wspólnego z klasycznymi terenówkami. Na zakrętach niemiecki model prowadzi się stabilnie niczym auto kompaktowe, a dodatkowo gwarantuje niezły komfort pokonywania dziur. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszego układu kierowniczego, który precyzyjniej informowałby o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Podobnie jak w przypadku pozostałych przedstawicieli serii "Q", jazdę po bezdrożach powinniśmy ograniczyć do przejazdu polną drogą.

Cztery pierścienie mają swoją cenę - za opisywane Audi trzeba zapłacić więcej niż za najpopularniejsze SUV-y w Polsce pokroju Mitsubishi Outlandera czy Toyoty RAV4, i to pomimo, że Q3 jest od nich ciaśniejsze i mniej funkcjonalne. Optymizmem nie nastraja też wyposażenie - standard obejmuje wszystkie najważniejsze elementy (poduszki czołowe, boczne i kurtynowe, pełną "elektrykę", klimatyzację manualną czy alufelgi), ale po aucie klasy premium moglibyśmy spodziewać się czegoś więcej. Lista płatnych opcji jest z kolei nieskończenie długa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn.
Luzacjusz: Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku.

Wersje nadwozia Audi Q3

Silniki Audi Q3

Lista silników:
1.4 TFSI (150KM), 2.0 TFSI (211KM), 2.0 TFSI (170KM), 2.5 TFSI (310KM), 2.0 TDI (177KM), 2.0 TDI (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Audi dba o lekko sportowy charakter swoich aut, dlatego nawet nie zastanawiało się nad tym, żeby wpakować Q3 pod maskę cokolwiek, co zmusiłoby go do upokorzenia na prostej przed podrasowanym autem kompaktowym. Diesel pewnie będzie często wybierany i w sumie słusznie – 2.0l, 177KM i świetna elastyczność. To wystarczy, żeby jazda stała się przyjemna i łatwa. Jednak w porównaniu z jednostką benzynową ten silnik to nuda. 2.0 TFSI osiąga 170 lub 211KM. On również zaskakuje elastycznością, ale do tego świetnie wchodzi na obroty i jazda tym samochodem staje się przednią zabawą – a przecież to SUV! Mocniejsza wersja pozwala ujrzeć 100km/h poniżej 7s, a w średnim zużyciu paliwa zmieści się poniżej 10l/100km. Czy coś jeszcze jest potrzebne do szczęścia?

Publikacje o Audi Q3

Audi RS Q3 - czy to ma sens?
 
Nasz test Audi RS Q3 2.5 TFSI

Próba wszczepienia sportowych genów do pseudoterenówki może sprawiać wrażenie karkołomnej. I taka jest w rzeczywistości. Uzyskanie dobrej trakcji przy podwyższonym prześwicie jest dużym wyzwaniem. Jak z zadania wywiązali się konstruktorzy Audi RS Q3?

Audi RS Q3 - wszechstronny sportowiec
 
Nasz test Audi RS Q3 2.5 TFSI S tronic

Rodzinę Audi spod znaku RS wzmocnił nowy model. Pięciocylindrowy silnik RS Q3 wspaniale brzmi, a dopracowane zawieszenie i napęd na cztery koła pozwalają na dynamiczną jazdę po zakrętach. Co ważne, sportowy SUV zachował funkcjonalność i komfort słabszych wersji.

Wojna cenowa: Audi Q3 i Dacia Duster

Oba mają masywne nadwozia, zwiększone prześwity oraz mogą otrzymać napęd na cztery koła. Na tym podobieństwa się kończą. Za cenę podstawowej wersji Audi Q3 można kupić... trzy bazowe Dustery. Czy warto przepłacać?

Audi Q3 - Piękny pogromca krawężników
 
Nasz test

Nowe Audi ma sylwetkę nieco jeszcze kojarzącą się z samochodami terenowymi, ale kompaktowy SUV Audi to zdecydowanie miejskie zwierzę.

Audi Q3 - nowe działa wytoczone

SUVy są niezłe? Pewnie, że tak. Można patrzeć na innych z góry, inni kierowcy zjeżdżają z drogi jak je zobaczą oraz dobrze wyglądają zarówno pod operą, jak i pod supermarketem. I jeszcze te spojrzenia innych ludzi na parkingu... SUVy mają jednak jedną, dużą wadę - przeważnie kochają ropę naftową jak...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi Q3

Audi Q3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Audi Q3

od 110 650 zł do 237 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 310 KM): 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 2.5 TFSI

 

Diesel (140 - 177 KM): 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi Q3
 

Najpopularniejsza wersja Audi Q3

Audi Q3 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Connectivity" - 2 640
MMI Navigation- system nawigacji z kartą SD - 5 370
MMI Navigation plus - 12 610
Pakiet dla palących - 140
Pakiet Schowek 1 - 470
Pakiet Schowek 2 (bagażnik) - 380
Pakiet Schowek 3 - 840

Cena katalogowa

154 100

Zobacz ofertę Audi Q3 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Audi Q3 najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
2.0 CRDi (136 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
Opel Antara
2.2 CDTI ECOTEC (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi Q3

Audi Q3
2.0 diesel 143 KM
10 878 km, 2013
134 900 PLN
Audi Q3
diesel 177 KM
12 900 km, 2011
0 PLN
Audi Q3
diesel
2012
0 PLN
Audi Q3
2.0 diesel 140 KM
2013
144 000 PLN

Ocena auta Audi Q3

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,49
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi Q3

Audi RS Q3 2.5 TFSI 310KM - galeria redakcyjna Audi Q3 Jinlong Yufeng Concept Audi Q3 Audi Q3 - galeria redakcyjna Audi RS Q3 Facelifting (2015) Audi RS Q3 (2014) Audi RS Q3 2.5 TFSI - galeria redakcyjna Audi RS Q3 Concept Audi Q3 Facelifting (2015) Audi Q3 Vail Concept
Zobacz inne galerie Audi

Audi Q3

6 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Bullet~Bullet

Do ~Tothmes: Jest i manualna. Osobiście wybrałem 2.0 TFSI manual po mieście i sobie chwale. W zimę od razu zapalam i jadę. Polecam quatro na śnieg.
Tutaj większy opis: http://www.dlamezczyzny.pl/motoryzacja/auta-z-dusza/audi/audi-q3-miejski-suv-dane-techniczne-wymiary-wyglad-wlasciwosci-jezdne/

AudifanAudifan

I jak warto? Manual czy automat?

~gwarek~gwarek

Do ~GO:
OK. Jeśli decydujesz się na ten samochód i sporo jeździsz po mieście polecam benzynę silnik 2 TFSI.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 170
Przejechany dystans
20 772 439 km
Zatankowanego paliwa
841 528 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 477
Wydanych pieniędzy
1 897 319 zł
Średnie wydatki na auto
1 518 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 814
Wydanych pieniędzy
4 776 427 zł
Średnie wydatki na auto
3 821 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 250)

Testy zderzeniowe Audi Q3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi Q3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi Q3, 2.0 diesel, LHD
2011

Audi Q3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi Q3

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Krzysiek, dodano: 10.03.2013 19:13

Na trasie ok. W mieście już gorzej, ale przy tej mocy do zaakceptowania.

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: Wojtek, dodano: 10.02.2013 21:40

Dużo jeżdżę na krótkich miejskich trasach, to niestety znacznie zwiększa spalanie, poza miastem całkiem nieźle.

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: 4xobciach - nie, dodano: 04.01.2014 23:56

audi uważa swoich klientów za bogaczy i łoji ile może- za olej 5-30W życzą sobie prawie 90 zł za litr !- czyli wymiana oleju 300 stówki plus filtr i robocizna = 1 tysiąc złotych

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

Skarbnica wiedzy o Audi Q3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi Q3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi Q3
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi Q3 2.5 TFSI 310KM