Szukaj

Informacje o Audi Q3 (SQ3)

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.
czytaj więcej
Powagosław
Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku. ~Luzacjusz

Audi Q3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi Q3 (SQ3)

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~puchatek
Sportback 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Audi Q3 II
Auto bardzo solidnie wykonane i pięknie zaprojektowane. Wszystko jest duże, trwałe, bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku i bardzo ładne. Czuć że jest to produkt premium w pełnym słowa tego znaczeniu, a nie tylko z ceny. Auto, projekt i wyposażenie jest bardzo praktyczne oraz przemyślane - ktoś poświecił sporo czasu, uwagi oraz serca aby dopracować to auto ze wszystkich stron. Mnie osobiście urzeka design - tak zewnętrzy jak i wewnętrzny, niesamowite i bardzo wysublimowane połączenie elegancji, stylu i nowoczesności. To jest poziom lub dwa poziomy designu wyżej, niż inne auta w segmencie. Eksploatacyjnie auto bardzo równe i bardzo wysoko w każdym aspekcie, wyważone aby zapewnić całościowe bardzo dobre wrażenia, a nie tylko skupić się na jednym aspekcie.
4,1
~Sonikoseus
Sportback 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Audi Q3 II
Bardzo ładna bryła auta - Sportback. Nie jest wysokie przez co mogę swobodnie patrzeć na dach i ewentualnie sam go umyć, nie jest też zbyt długie i szerokie przez co w mieście dobrze się użytkuje. Ale wobec poprzedniej generacji urosło i to znacznie tak więc nie jest to mały samochód w mojej ocenie b. dobry kompromis między autem do miasta i na autostradę.Dobrze wyciszone co pozytywnie zaskoczyło na autostradzie. Zaskakująco duży bagażnika jak na coupe - swobodnie pomieścił bagaże rodziny 2+2. Dobra jakość materiałów we wnętrzu i ich spasowanie. Bardzo dobra, wysoka i wygodna pozycja siedząca za kierownicą. Niskie spalanie zawłaszcza jak się ostrożnie traktuje pedał gazu.
4,8
~demonaz667
SUV 2.0 40 TFSI 190KM 140kW
Audi Q3 II
Auto jako 3 ci samochód w domu, ale uważam, że za swoją cenę, jak na premium daje bardzo dużo. Miejsca spokojnie wystarcza dla 4 osób z bagażami bez wielkich ograniczeń. Nowoczesne systemy wsparcia i multimedia działają znakomicie. Jedyne zastrzeżenie to głośność silnika po zimnym starcie i podczas gwałtownego przyspieszenia. Skrzynia ma sporego laga w reakcji na "depnięcie" (jeśli chce się pojeździć dynamiczniej, to trzeba używać tryby sport). Wyczuwam lekkie drżenie samochodu na zimnym. Zgłoszę to przy przeglądzie niebawem.
Średnie spalanie dla Audi Q3
6,9 – 13,0
l/100 km
6,3 – 8,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW
Audi Q3 I
Trasa ok 1600km (1300km autostrada w predkosciach 100-150 + 300km/h trasa lekka w predkosciach 70-100km/h) = 120litrow benzynki 95, co w przeliczeniu dalo rowne 7,5l/100km (Dane z dystrybutora). Kiedy jechalem Po drodze krajowej w predkosciach 80-110km/h spalanie spadalo troszke ponizej 6l/100km. Natomiast jazda Po niemieckiej autobahnie (teren falowany) w predkosciach 130-160km/h I zaladowany samochodzie Po dach wyszlo 8,4l/100km. Powiem szczerze, ze szukalem rodzinnego TDI w kombi do kupienia ale ten 1,4 TSI 150KM chyba ostatecznie przekonal Mnie do zakupu benzynki
6,7
SUV 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Audi Q3 II
Spalanie auta dość przyzwoite. Przed zakupem byłem przestraszony komentarzami że auto pali 12 l/100km. Rzeczywiście jeżeli ktoś robi odcinki maksymalnie po 2-3km na zimnym silniku to takie spalanie może jest realne. Ale przy moich trasach gdzie pokonuje minimum 15 km w jednej trasie i z czego mam 50% miasto i 50% trasa to komputer pokazuje średnie zużycie paliwa 7,8l/100km po przejechaniu 7500 km. NIe jest to super oszczędna jazda bo lubię momentami mu przycisnąć, tym bardziej że ten silnik na takie auto szału nie robi. Jak ktoś chce lepsze osiągi to polecam minimum 2l w tym samochodzie i min. 200 km
6,7
SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW
Audi Q3 I
Samochód dość drogi w zakupie, choć w swojej klasie z pewnością rozsądny wybór. Za wersję wg. cennika wartą ok. 140 tys. zapłaciliśmy ok. 120 bo była promocja na wyposażenie - 20 tys. gratis i pakiet chyba za 9200 zamiast za 19 tys. czy jakoś tak. Wyszło bardzo rozsądnie. Mała utrata wartości, koszty to tylko paliwo i to jak na kanciatego benzyniaka w bardzo rozsądnej ilości. Średnio z całej eksploatacji 40/20/40 (miasto/szosa/autostrada) wyszło 7,2. Ważne: jeśli ktoś dużo jeździ autostradami i nie satysfakcjonuje go 130 - 140 km/h niech kupi diesla - ten motorek zestrojony jest wybitnie do miasta, gdzie nie przekracza 8l/100km nawet przy pojedyńczych przelotach poniżej 1 km. Na drogach krajowych, przy jeździe 70/110 (zab/niezab) spala ok. 5,6 - 6. Autostrada - jest dość oszczędny do 130 - przy 130 pali ok. 7,2 a przy 140 - ok. 8, co jak na benzynę turbo, kanciatą sylwetkę i sporą masę, moim zdaniem jest bardzo ok. Ale powyżej - trzeba uważać, bo przybywa ponad 1l (potem sporo ponad) na każde 10 km/h. Przy pedale w podłodze - co daje ok. 220 km/h - bak wystarcza na niewiele ponad 200 km (21-25l/100km) i to zdecydowanie zmniejsza radość z szybkiej jazdy. Przeglądy co 30 tys, wypadł akurat w Niemczech, koszt 500? to całkiem rozsądnie.

Usterki Audi Q3

Liczba wpisów: 10
Zawieszenie
  • Audi Q3 II SUV
  • zawieszenie
  • 50 tys. km
Przez rok zgłaszałem problem z zawieszeniem do aso , gwarancja . Zbywani mnie ze problemu nie ma, ze wszystko jest dobrze. Po gwarancji pierwszy przegląd i diagnoza , Wagach i przekładnia kierownicza docwumiang !!! Nie muszę pisać ile sobie wyceniają . Przestrzegam . Nie dajcie się zbywać w Asi na gwarancji . W mojej ocenie celowo nie robią żeby później spróbować naciągnąć. Ja naprawiłem już nie w aso , a mechanik powiedział ze szkoda ze wcześniej nie przyjechałem bo te modele maja właśnie problemy z przekładnia i zawieszeniem ;-). Takie życie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Reset ustawień
  • Audi Q3 II SUV 2.0 40 TFSI 190KM 140kW od 2018
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
resetujące się ustawienia mmi ( data, godzina, przebieg km, ustawienia wyświetlacza). reset głównie następuje ( chociaż nie zawsze) przy pobieraniu statusu samochodu przez stronę web. do ASO zgłoszone. aso nie potrafi tego naprawić . nie ma wytycznych od producenta jak to naprawić. i tyle w temacie. wszystko dziala, ale denerwujący jest fakt, ze raz na tydzień, dwa trzeba ręcznie ustawiac nowe ustawienia. poza tym nie mozna śledzić średniego spalania na dłuższym przebiegu , bo się wszystko zeruje ;-(
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Silnik
  • Audi Q3 II SUV 2.0 40 TFSI 190KM 140kW od 2018
  • silnik
  • 22 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dzięki technice przewaga jest taka ze po roku użytkowania dwie awarie usuwał już serwis , a obecnie coraz bardziej samochód drży na postoju . Czuć to w kierownicy , w fotelu jednym słowem słabo ;-( może silnik za duży do takie niedużego auta , nie wiem.
1 komentarz
Audi Q3