Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi TT

Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). Od 2006 roku dostępna jest druga generacja TT. W 2007 roku model zdobył nagrodę World Design Car of the Year oraz m.in. tytuł Car of the Year wg magazynu „Fifth Gear”. TT okazał się też sukcesem rynkowym Audi.

Generacje Audi TT

Audi TT 8J

Debiut pierwszej generacji TT był prawdziwym szokiem stylistycznym dla miłośników klasycznych Audi. Bo oto marka kojarzona z eleganckimi sedanami i funkcjonalnymi kombi wypuściła na rynek kompaktowe auto sportowe o nieco "zabawkowej", mocno zaokrąglonej sylwetce zupełnie nie przypominającej statecznych limuzyn z czterema pierścieniami. Drugą generację modelu Audi projektowało już bez eksperymentów designerskich, dzięki czemu otrzymaliśmy samochód prezentujący się znacznie "poważniej" od poprzednika, choć również emanujący młodzieżowym charakterem.

Także stylizując wnętrze drugiej "tetetki", niemiecka marka postanowiła zainspirować się pierwszą odsłoną auta, ale nadać całości wizerunek dojrzalszej konstrukcji. Jak przystało na samochód tego pokroju, w kokpicie kierowcy nie zabrakło sportowych akcentów takich jak spłaszczona u dołu kierownica, zegary ulokowane w "tubach", okrągłe osłony nawiewów czy mała i poręczna dźwignia skrzyni biegów. Typowo dla Audi, elementy obsługi poukładano według zasad ergonomii, przed kierowcą umieszczono czytelne wskaźniki, a całość wykończono z najwyższą starannością wykorzystując najlepsze materiały.

Jako, że mamy do czynienia z modelem o wyraźnie sportowym "zacięciu", praktyczność nie jest mocną stroną auta. Wersja coupe ma tylne siedzenia przeznaczone raczej dla... wrogów kierowcy, zaś przykryty miękkim dachem roadster nie ma tylnych miejsc w ogóle. Na duży bagażnik również nie ma co liczyć - miejsca jest w nim tyle, co w kufrze pojemnego "malucha". Za to jeśli chodzi o przednie miejsca siedzące, TT zdecydowanie ma się czym pochwalić - kierowca i osoba zajmująca miejsce obok mają do dyspozycji wygodną, sportowo niską pozycję do jazdy, dużo wolnej przestrzeni oraz fotele idealnie podtrzymujące ciało na zakrętach.

Jeśli już o zakrętach mowa, warto dowiedzieć się, jak przy pokonywaniu łuków radzi sobie zawieszenie. A radzi sobie znakomicie, w czym zasługa sztywnego zestrojenia całego układu. Wersja z napędem przednich kół cierpi na tendencje do podsterowności, ale przy znacznych parametrach zastosowanych silników nie powinno to dziwić. Zresztą zarówno układ kierowniczy, jak i hamulce pozwalają wydostać się z ewentualnych opresji. Podczas jazdy "tetetką" przeszkadzać może jedno - twarde nastawy zawieszenia w połączeniu z niskoprofilowymi oponami to gwarancja niskiego komfortu resorowania.

Jeśli porównamy opisywane Audi do kompaktowych coupe pokroju Volkswagena Scirocco czy Peugeota RCZ, cena auta rodem z Ingolstadt wyda nam się bardzo wysoka. Gdy jednak porównamy je z produktami innych marek klasy premium - m.in. tych z gwiazdą Mercedesa czy szachownicą BMW - okaże się, że TT nie jest przesadnie drogie. Na minus trzeba zapisać wyposażenie opcjonalne, bo choć bogactwo jest jego synonimem, opcje kosztują zbyt dużo.

Audi TT 8N

Stylistyka "tetetki" może budzić kontrowersje, ale trzeba przyznać, że jest oryginalna, ma w sobie dużo sportowego charakteru, a do tego wolno się starzeje. Odporne na upływ czasu jest także wnętrze, bo do dziś wygląda atrakcyjnie, materiały wykończeniowe okazują się trwałe, a skrzypienia należą do rzadkości. Kierowca może cieszyć się z czytelnego i uporządkowanego kokpitu, ale jednocześnie musi poradzić sobie z fatalną widocznością na zewnątrz. Podczas, gdy ilość miejsca na wygodnych przednich fotelach jest jeszcze akceptowalna, z tyłu panuje klaustrofobiczna ciasnota. Kufer okazuje się z kolei wystarczająco pojemny.

Teoretycznie Audi TT 8N oferowane jest na rynku wtórnym z dwoma silnikami do wyboru, ale w praktyce większy motor 3.2 (dynamiczny, cudownie brzmiący i trwały, ale kosztowny w eksploatacji) jest prawie niespotykany. Na szczęście, mniejszy "benzyniak" 1.8 z turbodoładowaniem to wystarczająco żwawa, całkiem oszczędna i niezawodna konstrukcja, choć borykająca się z nadmiernym spalaniem oleju. Twardo zestrojone zawieszenie zapewnia doskonałe prowadzenie oraz ograniczony komfort jazdy.

Charakter "tetetki" sprawia, że za jej kierownicą zasiadają zwykle młodzi, niedoświadczeni, ale żądni prędkości kierowcy. To z kolei powoduje, że większość egzemplarzy ma za sobą morderczą eksploatację i kolizje. Kiedy jednak znajdziemy zadbane auto, powinniśmy być ze sportowego Audi z wszech miar zadowoleni. Model ten kapitalnie broni się przed korozją, jego mechanika okazuje się bardzo trwała (pomijając skrzynie S Tronic wprowadzone u schyłku produkcji), a jedynie elektryka sprawia czasem problemy. Dzięki pokrewieństwu z Volkswagenem Golfem IV, naprawy większości elementów okazują się tanie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Perełka Audi, która po oszlifowaniu świeci jeszcze jaśniej. Ewolucja stylistyczna TT to osobne zagadnienie – model produkcyjny w ogóle nie różnił się od prototypu, a druga generacja tylko dodała temu autu pazurów, nie zmieniając bazowej koncepcji. To najlepszy dowód na ponadczasowość TT.
Luzacjusz: TT, czyli Tak Trzymać. Albo raczej Tego (nam) Trzeba. Lub Temperatura Transu? A może Tajemnica Tapicera (widzieliście wnętrze TT?)? Albo Tajfun Taxi? Terapia Testosteronem? Tyle Tego. Teraz Ty.

Silniki Audi TT

Audi TT 8J - jaki silnik wybrać?

Może i kojarzy się głównie z mruczącymi silnikami benzynowymi, ale TT drugiej generacji można dostać też z dieslem pod maską. Ma 2.0l i 170KM. Jego dynamika zupełnie wystarczy, a spalanie miło rozczaruje na stacji benzynowej. Prawdziwa zabawa czeka jednak pod innym adresem. Najsłabszy benzynowy motor ma 1.8l, doładowanie i 160KM – generuje podobne emocje do diesla, czyli jest wystarczający. Motor 2.0l jest droższy i dodaje trochę więcej pikanterii, którą faktycznie czuć. Jego moc waha się w granicach 200-272KM, świetnie wchodzi na obroty i warto wyłożyć na niego gotówkę, bo idealnie oddaje temperament wozu. Większy, 3.2l motor to złoty środek – ma 250KM, jest trochę mniej oszczędny, ale spodoba się miłośnikom pomruku widlastych „szóstek”.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Audi TT

Audi TT RS - porażająco szybkie
 
Nasz test Audi TT RS Coupe 2.5 TFSI quattro S tronic

Napęd na cztery koła, pięć cylindrów i turbodoładowanie. Tym w latach 80. XX wieku Audi przewróciło do góry nogami świat rajdów. Teraz podobną kombinacją - otuloną zwartym nadwoziem modelu TT - firma z Ingolstadt próbuje namieszać w segmencie sportowych samochodów.

Sport w rozsądnym wydaniu - Audi TT (1998-2006)

Efektowne Audi TT stanowi wyjątkowo ciekawą propozycję dla osób poszukujących mocnego, dobrze wykończonego oraz bezawaryjnego samochodu sportowego z drugiej ręki, którego eksploatacja nie będzie kłopotliwa.

Generator uśmiechu
 
Nasz test

Kiedy w 1995 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Audi pokazało prototyp oznaczony dwoma literami "T" w światku motoryzacyjnym zawrzało. Sylwetka auta w niczym nie przypominała stonowanych sedanów A4, A6 czy A8 dlatego niektórym gościom Frankfurckiego salonu ciężko było uwierzyć że takie...

Napięcie rośnie

Oficjalna premiera nowej generacji Audi TT będzie miała miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Jednak pierwszy pokaz odbył się już w Berlinie pod Bramą Brandenburską.

Kształty, które inspirują

Na premierę tego samochodu czekano z gorączką porównywalną z oczekiwaniem na rozbierane zdjęcia Salmy Hayek w Playboyu. O ile wdzięki Salmy nadal musimy sobie tylko wyobrażać, Audi TT możemy zachwycać się już od dobrych dziesięciu lat. Nawet w tak krótkim czasie auto zapracowało sobie na status kultowego.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi TT

Audi TT na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi TTautoWcentrum - społeczność Audi TT

najwyższe oktanyAuta - Audi TT

Audi TT - czerwony kapturek 63,73

Audi TT Quattro 78,03

Audi TT Czarna Perła 44,82

Audi TT 32,14

Audi TT 62,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi TT

zielon5 30,15

dejvid1111 30,00

Meping 30,09

Jaro1994 33,12

pytonpudzian1 30,00

Tomasz_eS 61,86

Nowak_zg 47,64

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi TT

Wizyta w salonie Nissana we Wrocławiu na Bielanach
Wizyta w salonie Nissana we Wrocławiu na Bielanach Byłem w salonie Nissana na bielanach Wroclawskich gdzie chciałem zobaczyc sporto...
Fatalne drogi
Fatalne drogi Dziś drogi w mieście wyglądały fatalnie a jezdziło się po nich jeszcze gorzej. N...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi TT

od 131 700 zł do 271 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 340 KM): 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.5 TFSI

 

Diesel (170 KM): 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi TT
 

Najpopularniejsza wersja Audi TT

Audi TT 1.8 TFSI 160KM - 3 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
system nawigacji
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "TTplus" - 10 800

Cena katalogowa

131 700

Zobacz ofertę Audi TT 1.8 TFSI 160KM - 3 drzwiowe coupe
 

Audi TT najczęściej porównywane z:

BMW Seria 6
640d (313 KM)
Porsche Panamera
3.0 (416 KM)
Hyundai Veloster
1.6 GDI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi Kamera
Rocznik: 2013. Przebieg: 20 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 207 700 zł 149 900 zł
Zyskujesz: 57 800 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium Suzuki SX4 S-Cross 2WD Premium
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 100 zł 72 100 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi TT

Audi TT
2.0 benzyna 211 KM
22 700 km, 2012
104 900 PLN
Audi TT
1.8 benzyna 200 KM
2002
27 500 PLN
Audi TT
benzyna
0
19 900 PLN
Audi TT
benzyna
2009
0 PLN

Ocena auta Audi TT

  • Średnia ocena
    na podstawie 59 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

PIĘKNE AUTO POWALAJĄCE WIELU NA KOLANA. JEST TO SZCZYT MOICH MARZEŃ Z DZIECIŃSTWA.UWAŻAM ŻE CZARE SĄ NAJPIĘKNIEJSZE. WZBUDZA ZACHWYT U STARSZYCH I MŁODYCH LUDZI. DYNAMIKA I JAKOŚĆ WYKOŃCZENIA NIE RÓWNA SIĘ NICZEMU CZYM DO TEJ PORY JĘŻDZIŁEM.PRZEPIĘKNY JEST RÓWNIEŻ WEWNĄTRZ SZCZEGÓLNIE PODŚWIETLENIA I LAMPY XENONOWE, PO PROSTU JEST FAJNY. JAK GO SPRZEDAM TO TYLKO Z POWODU BRAKU MIEJSCA Z TYŁU

dodał: ROMAN__N@OP.PL
Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Przy ciężkiej nodze daje prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy, przy spokojniej jeździe jest bardzo cichy, komfortowy. Samochód o dwóch obliczach. Jedna uwaga: jeżeli kupować to mocniejszą wersję z napędem quattro. Wiem ze jest trochę droższa ale różnica jest kolosalna.

dodał: właściciel TT
Audi TT Coupe 1.8 T quattro (180 KM)

kpilem je dla zony ale sam chetnie nim jezdze niestety po pobycie w polsce na wakacjach 3 tyg w drodze powrotnej sa do wymiany amortyratory i lozysko w kole tylnim prawym pozatym super jazda choc nie zawsze pogoda dopisywala by otworzyc dach

dodał: Artur76
Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

autko super, negatywne opinie, często zresztą dosyć drastyczne z regóły słyszę od osób które nie posiadały tt, bez komentarza myślę, gorąco polecam wszystkim niezdecydowanym

dodał: wojts
Audi TT Roadster 1.8 T (180 KM)

Sprzedałem go w tym roku po obejrzeniu "Wesel´a" i zaczynam żałować. Chyba znów się rozejrzę za nowym jeśli Peugeot nie wprowadzi na rynek Moovie.

dodał: Hadrian
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi TT

Audi TT-RS O.CT Audi TT RS plus Audi TT Roadster 2010 Audi TT quattro sport Concept (2014) Audi TTS Coupe 2011 Audi TTS III Coupe (2015) Audi TT ultra quattro concept (2013) Audi TT S Roadster Audi TTS Competition Coupe (2014) Audi TT RS Coupe Facelifting 2.5 TFSI 340KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi TT

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi TT

Audi TT

22 komentarze

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Gerro :)~Gerro :)

Mam audi TT z 2007 MOC 200 km, powiem wam ze jestem bardzo zadowolony z tego auta, jest niesamowicie szybkie i przyjemnie się jeździ. Ma bardzo ostry gaz ( mówię o automacie). Wszystkim polecam te auto. Małe i nieduże auto ale bardzo szybkie :D
Tył auta bardziej przypomina jak u Porsche GTT. Często wymieniam olej na Castrola, pali około 7-8 litrów na 100 km/h. Wszystko zalezy od gazu, dodajesz wiecej gazu wiecej pali, mniej gazu przy 100 km/h mniej pali. Ale ogólnie super auto ! TT

~shaadefox~shaadefox

Do ~Mercedesomaniak:
Dlaczego? tak w ogóle jestem pasażerem tandemu i właścicielem PKSu.. fajny busik i mało pali!

~Mercedesomaniak~Mercedesomaniak

Do ~Shadefox: Typowy komentarz właściciela roweru i pasażera PKS-u

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 080
Przejechany dystans
19 143 795 km
Zatankowanego paliwa
736 776 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 994
Wydanych pieniędzy
1 699 163 zł
Średnie wydatki na auto
1 534 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 320
Wydanych pieniędzy
4 644 757 zł
Średnie wydatki na auto
4 192 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 108)

Testy zderzeniowe Audi TT

Najnowsze testy zderzeniowe Audi TT przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi TT Roadster

Audi TT
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi TT

Na podstawie 92 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojtek, dodano: 11.12.2013 23:03

Silnik doskonały. Duża moc, pełna dynamika przy niewygórowanym spalaniu. W trasie przy 130 km/h spalanie poniżej 10L/100. Przy 80 - poniżej 7. W mieście ok 10-11 przy spokojnej jeździe. W mieście spalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Można zamknąć się w 10 ale można też przekroczyć 15 jeżdżąc gaz-hamulec.

pełny raport Audi Roadster 2.0 TFSI

autor: mOmO, dodano: 14.09.2008 00:13

TT-cia lubi paliwko, to trzeba przyznać. Lekko nacisnąć na pedał a komputer szaleje miejscami nawet do 42 l/100 km chwilowego momentu spalania. 180 KM robi swoje, szkoda ze nie można obnizyc mocy lub odłączyć turbiny w mieście.

pełny raport Audi Coupe 1.8 T

autor: Hiszpan, dodano: 18.09.2009 12:42

jak na 225 koni , turbo i napęd na cztery koła bardzo dobrze.

pełny raport Audi Coupe 1.8 T quattro
Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi TT

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi TT

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi TT
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi TT, oglądali także