Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi TT

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem.
Luzacjusz: Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana.

Audi TT 8S

Szokująca ekspresja? Daleko idący indywidualizm? Designerskie eksperymenty? Nie, w Audi TT liczy się coś zgoła odmiennego. Tu pierwsze skrzypce grają klasyka, ponadczasowość i stylistyczna ciągłość gatunkowa. Chwilowe trendy są twórcom tego auta obojętne, bo na pierwszym miejscu stawiają tradycję. I słusznie, bo choć trzecie wcielenie TT wygląda na starego, dobrego znajomego, zarówno nowoczesności, jak i zadziorności nie sposób mu odmówić.

O stylistycznej rewolucji nowego modelu można natomiast mówić, opisując wnętrze. Jego charakterystyczne kratki nawiewów świadczą o wyrafinowaniu, zaś cyfrowy panel wskaźników przenosi nas w przyszłą erę. Mimo nowoczesnych smaczków kokpit okazuje się poukładany, dzięki czemu ergonomia obsługi i czytelność stoją na typowym dla Audi wysokim poziomie. Markę z Ingolstadt godnie reprezentują też materiały wykończeniowe dobrane i poskładane z kunsztem.

Zajmując miejsce w TT, na wstępie doceniamy sportowo, bo nisko osadzone fotele, na których łatwo znajdujemy wygodną pozycję i z powodzeniem pokonujemy zakręty dzięki porządnemu podparciu bocznemu. Podczas gdy miejsca z przodu powinno wystarczyć każdemu, z tyłu zmieszczą się wyłącznie dzieci, i to tylko te niezbyt rosłej postury. Martwić nie trzeba się za to miejscem na bagaże, bo kufer jest wystarczająco pojemny, a do tego całkiem ustawny.

Konstruktorzy niemieckiego auta pragnęli, żeby ich dzieło było jak najlżejsze. To się opłaciło, bo dzięki wyrzuceniu zbędnego balastu Audi TT 8S wręcz urzeka lekkością prowadzenia. Samochód ma oczywiście sportowo zestrojone podwozie, w którym notabene do sztywnego zawieszenia i precyzyjnego układu kierowniczego dołożono trochę elektroniki. Projektując układ jezdny, nie zapomniano o komforcie, choć w tej materii cudów lepiej nie oczekiwać.

Aby sprawić sobie “tetetkę”, powinniśmy uzbroić się po pierwsze w gruby portfel, a po drugie w dużą dozę rozsądku. Konkretna ilość gotówki przyda nam się już podczas pierwszej rozmowy z dealerem, bo nawet chcąc kupić bazową wersję modelu, trzeba dużo zapłacić. Zdrowy rozsądek zaprocentuje natomiast wtedy, kiedy będziemy wybierać wyposażenie dodatkowe - opcje są bowiem kuszące, ale i potwornie drogie.

Audi TT 8J

W odróżnieniu od pierwszej generacji, która wśród statecznych limuzyn Audi prezentowała się trochę jak zabawka, druga odsłona TT wygląda jak na prawdziwego reprezentanta niemieckiej marki przystało. Samochód jest więc elegancki, prestiżowy i ponadczasowy. Na szczęście nie jest jednocześnie nudny, bo za sprawą atrakcyjnej bryły nadwozia i agresywnych szczegółów czuć w nim młodzieńczego ducha.

O sportowym charakterze nadwozia świadczą bezramkowe szyby oraz - co już mniej cieszy - kiepska widoczność z wnętrza. Uśmiech na twarzy wywołuje natomiast projekt, dopracowanie oraz wykończenie kokpitu, w którym miłe dla oka kształty idą ramię w ramię z przyjemnymi w dotyku materiałami wykończeniowymi, prostymi w obsłudze przyciskami pokładowymi, a także czytelnymi zegarami.

Mimo że w wersji coupe znajdziemy (ekstremalnie ciasną) tylną kanapę, Audi TT 8J należy traktować jako samochód dwuosobowy. W takim przypadku docenimy zarówno sporą ilość miejsca wygospodarowaną w pierwszym rzędzie siedzeń, jak i przyzwoitą pojemność bagażnika, który na dodatek jest łatwo dostępny. Pochwalić trzeba ponadto odpowiednio nisko zamontowane i odpowiednio mocno wyprofilowane fotele.

Podczas prowadzenia “tetetki” łatwo wyczuć, że mamy do czynienia z typowym samochodem sportowym, który ponad komfortowe podróżowanie na długich dystansach stawia dynamiczne pokonywanie ostrych łuków. Sztywne nastawy zawieszenia, bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego oraz zaawansowana konstrukcja podwozia pozwalają czerpać radość z szybkiej jazdy. W krytycznych momentach trzeba jednak liczyć się z podsterownością.

Właściciele Audi TT II niechętnie pozbywają się swoich nabytków, bo i mają ku temu powody. Niemieckie auto jest solidnie wykonane, a zastosowana w nim technika nie sprawia większych problemów. Co prawda silniki TFSI cierpią na kilka typowych przypadłości, a pokładowa elektryka lubi czasem zastrajkować, jednakże w ogólnym rozrachunku niezawodność należy ocenić wysoko. Szkoda, że samochód kosztuje dużo, a chcąc zaoszczędzić, łatwo trafić na wypadkową lub skatowaną “minę”. Koszty serwisowania obniża pokrewieństwo techniczne z innymi produktami VW Group.

Audi TT 8N

Stylistyka "tetetki" może budzić kontrowersje, ale trzeba przyznać, że jest oryginalna, ma w sobie dużo sportowego charakteru, a do tego wolno się starzeje. Odporne na upływ czasu jest także wnętrze, bo do dziś wygląda atrakcyjnie, materiały wykończeniowe okazują się trwałe, a skrzypienia należą do rzadkości. Kierowca może cieszyć się z czytelnego i uporządkowanego kokpitu, ale jednocześnie musi poradzić sobie z fatalną widocznością na zewnątrz. Podczas, gdy ilość miejsca na wygodnych przednich fotelach jest jeszcze akceptowalna, z tyłu panuje klaustrofobiczna ciasnota. Kufer okazuje się z kolei wystarczająco pojemny.

Teoretycznie Audi TT 8N oferowane jest na rynku wtórnym z dwoma silnikami do wyboru, ale w praktyce większy motor 3.2 (dynamiczny, cudownie brzmiący i trwały, ale kosztowny w eksploatacji) jest prawie niespotykany. Na szczęście, mniejszy "benzyniak" 1.8 z turbodoładowaniem to wystarczająco żwawa, całkiem oszczędna i niezawodna konstrukcja, choć borykająca się z nadmiernym spalaniem oleju. Twardo zestrojone zawieszenie zapewnia doskonałe prowadzenie oraz ograniczony komfort jazdy.

Charakter "tetetki" sprawia, że za jej kierownicą zasiadają zwykle młodzi, niedoświadczeni, ale żądni prędkości kierowcy. To z kolei powoduje, że większość egzemplarzy ma za sobą morderczą eksploatację i kolizje. Kiedy jednak znajdziemy zadbane auto, powinniśmy być ze sportowego Audi z wszech miar zadowoleni. Model ten kapitalnie broni się przed korozją, jego mechanika okazuje się bardzo trwała (pomijając skrzynie S Tronic wprowadzone u schyłku produkcji), a jedynie elektryka sprawia czasem problemy. Dzięki pokrewieństwu z Volkswagenem Golfem IV, naprawy większości elementów okazują się tanie.

Dane techniczne Audi TT

Silniki

Moc silników 120-340 KM

Poj. silników 1 781-3 189 cm3

Prędkość maks. 220-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,7-8,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Audi TT

Średnia ocena modelu

na podstawie 62 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Audi TT

MOIM ZDANIEM BRAKUJE TU OKRESLENIA BARDZO DOBRZE DOSKONAŁYCH IDEALNYCH AUT CHYBA NIE MA A NA OCENE DOBRY POPROSTU JEST ZA ... więcejDOBRE ukryj
dodano 22.10.2008 przez
są lepsze auta od tt-ek, moze nie mają takiego kształtu, ale w Polsce lepiej jest się za bardzo nie rzucać ... więcejw oczy innym w przeciwnym wypadku trzebaby było co chwilę komuś w dziób trzasnąć itp. ukryj
dodano 26.06.2011 przez
Auto zakupiłem dla kobiety w kwietniu. Jak dotąd wymieniony został rozrząd i płyny eksploatacyjne. Idealnie się prowadzi, pomimo dużej mocy ... więcejmożna jeździć spokojnie, spalając przy tym niewielkie ilości paliwa. Spalanie na granicy 8-9 l po mieście jak na takie auto to świetny wynik. Świetne auto, z którego nigdy nie byłem tak zadowolony. Idealnie trzyma się drogi i bardzo dobrze hamuje. Minusem może być mała przestrzeń na tylnych siedzeniach, ale one zazwyczaj wykorzystywane są jako "awaryjne". Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa jest zadziwiająca. Jeśli chodzi o osiągi nigdy nie prowadziłem tak precyzyjnie stworzonego auta. Zmiana biegów, zawieszenie i napęd współgrają ze sobą idealnie. Przed zakupem miałem przyjemność prowadzić TT z silnikiem 180KM, jeżeli chodzi o osiągi różnica jest kolosalna, a zużycie paliwa tak niewielkie, że kupno wersji 225konnej wydało się dla mnie oczywiste. Sylwetka przyciąga wzrok innych użytkowników drogi i przechodniów. Jest to auto ponadczasowe, które chyba nigdy mi się nie znudzi, a tym bardziej mojej żonie. ukryj
dodano 25.08.2010 przez
Ja jestem bardzo zadowolony. Jesli ktos szuka malego, mocnego auta z klasa, ktory po sniegu sprawdza sie idealnie to to ... więcejjest auto dla ciebie. ukryj
dodano 16.01.2011 przez
Zobacz oceny Audi TT Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi TT

Pb
7,60 - 15,27
Na podstawie 96 raportów spalania
ON
7,17
Na podstawie 1 raportów spalania
LPG
10,50 - 13,30
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi TT

Spalanie zdrowego 1.8T jest zależne przede wszystkim od stylu jazdy i ogarnięcia "łącznika". Jeżeli ktoś chce jeździć oszczędnie, a do ... więcejtego ma sprawne auto, naprawdę da się osiągnąć sensowne rezultaty. Jazda w trasie z prędkością oscylującą w granicach 90 km/h może zaowocować spalaniem nawet poniżej 7 litrów na setkę. Jednocześnie wraz ze wzrostem prędkości rośnie spalanie. W trasie przy prędkościach w przedziale 140 - 160 km/h i dynamicznym wyprzedzaniu bez problemu można zbliżyć się do 10 litrów. Miasto to już w ogóle inna bajka - w trybie emeryckim można zamknąć się nawet w 8,5 litra. Upalając auto bez problemu można ten wynik podwoić. Oczywiście znaczenie mają również warunki (korki, klima, długość trasy, etc.). W Warszawie, przy codziennej eksploatacji (korki o 8, korki o 18) i trasach do pracy rzędu 10 kilometrów, średnio wychodziło 10 l/100. Moim zdaniem poziom spalanie / osiągi jest do zaakceptowania. Lepsze spalanie przy zachowaniu tych samych osiągów można osiągnąć tylko w jakimś dłubniętym 1.9 / 2.0 TDI, ale silniki te, jak każde zresztą, również mają swoje wady (szczególnie 2.0 TDI). ukryj
dodano 30.06.2012 przez
posiadam audi tt od roku, jazda nią daje frajdę, przed kupnem przejechałem się wersją 180 km auto nie mia tego ... więcejczegoś, wersja z silnikiem 225 + wirus na 260 km i momentem wynoszącym 420 ma to coś, ja nie odczuwam różnicy miedzy benzyną a lpg zbiornik mam na 40 litrów i wystarcza mi to na średnio 300 kilometrów w zależności od stylu jazdy, najmniejsze spalanie na benzynie 8,2 jazda miedzy 75-90km/h a na lpg 9,8 ciężko jechać autem z taką prędkością audi tt kusi do dynamicznej jazdy, średnie spalanie na lpg to okolo 13 litrów jazda po mieście 30% i trasa 70% w miarę z prędkościami nieznacznie odbiegającymi od przepisowych owszem na niektórych odcinkach dochodzących do160 km/h a gdy jadę po autostradzie przy prędkości około 200 km/h to potrafi palić 20- 22 lpg coś za coś, największe spalanie jakie mi udało się osiągnąć to było18litrów przy agresywnej jeździe, jak na ten silnik i napęd na 4 koła spalanie przyzwoite tym bardziej że lpg ukryj
dodano 01.11.2014 przez
Gdy kupiłem te auto obawiałem się kosmicznego spalania na poziomie 15-20 l. Szczęśliwie okazało się, że spalanie nie jest aż ... więcejtak straszne, a nawet śmiesznie niskie uwzględniając to, że auto posiada silnik z turbo 225kucy i napęd quattro. Jestem zachwycony prowadzeniem tego auta, ale jeszcze bardziej jego ekonomicznością. Przy maxymalnie oszczędnej jeździe moja córa po mieście osiąga wynik nieco ponad 8 l. Maxymalnie do 13tki, ale spokojnie można schodzić niżej. Trasa najniżej ok. 7,5 l. $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ukryj
dodano 25.08.2010 przez
paliwo żre jak dziki. mam wszystko w aucie wyregulowane, powymieniane części itp. nie wierzcie tym co tu piszą, że auto pali 8-9litrów ... więcejbo tyle nie pali. jak mu się da w kichę to potrafi spalić 13-15l. normalnie pali 10-11litrów. ten co pisze że pali mu 8 czy 7 litrów to chyba jak stoi z wyłączonym silnikiem. auto mam 3 lata i jak go kupowałem nie podniecałem się jak większość osób która tu opinie wystawia, ale podeszłem do zakupu jak do normalnego auta (auto ma jeździć, nie psuć się i dawać frajdę, za to płacę, leję benzynę itp). ten samochód to porażka - 180km to za mało jak na dzisijesze czasy, praktycznie i te 225km to też już mało - audi a3 w wersji r ma tyle samo i przynajmniej nie rzuca się w oczy i nikogo nie kole (a my za to nie będziemy płacić - np. koleżance ktoś z zawisci rzucił w tt-kę cegłę w szybę na parkingu, innemu kumplowi ktoś rzucił jogurt w auto). ukryj
dodano 26.06.2011 przez
Jeżdżę głównie po mieście. Na początku walczyłem ze spalaniem, próbowałem schodzić poniżej założonych uprzednio limitów, ale różnice przy spokojnej i ... więcejdynamicznej jeździe w mieście są tak niewielkie (1-1.5 litra na 100), że nie rekompensują braku przyjemności z używania katapulty pod pedałem gazu. 13-14 litrów za tę ostatnią to moim zdaniem niewygórowana cena. Poniżej 10 l/100 schodzę w naturalny sposób poza miastem, gdzie jeżdżę dynamicznie, po swojemu, ale generalnie zgodnie z przepisami (nie licząc nieco wyższych prędkości na wybranych odcinkach). Przestałem się przejmować, nie patrzę na komputer i dopiero z takim nastawieniem naprawdę zacząłem cieszyć się tym samochodem. ukryj
dodano 08.09.2008 przez
Zobacz raporty spalania Audi TT Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi TT

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Audi TT

Newsy o Audi TT

Przeczytaj pozostałe 31 newsów o Audi TT

Generacje Audi TT

2014 - teraz
2006 - 2013
1998 - 2006

Nowe Audi TT

nowe Audi TT
Audi TT
ceny od 161 600 zł do 236 200

Audi TT 8S Coupe 2.0 TSI 230KM od 2014

w pakiecie Coupe

w cenie katalogowej brutto

186 000 zł

Wyposażenie standardowe
Aplikacje dekoracyjne: lakier metaliczny szary
Szyba przednia z przyciemnionym pasem
MMI radio z odtwarzaczem CD (8 głośników)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "Connectivity" (2 920 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet skórzany I (1 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "Connectivity" (2 920 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet skórzany I (1 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 11 oferty Audi TT

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi TT

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

39

Przejechany dystans

7 184 zł

Zatankowanego paliwa

1 525 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

10

Wydanych pieniędzy

10 011 zł

Średnie wydatki na auto

1 669 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

12

Wydanych pieniędzy

6 801 zł

Średnie wydatki na auto

1 134 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów Audi TT Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Audi TT

Liczba wpisów: 6
Moja TT rwie asfalt, zero różnicy między Pb a lpg, spalanie - zależy od tego jak cisnę , ale nigdy ... więcejnie było większe niż ok 20% od Pb. Zanim wstawiłem gaz pojeździłem ok.20tys km i żałuję że wcześniej się nie zdecydowałem (słuchałem głupich opinii kolegów co nie maja gazu), całym sercem polecam gaz lpg i jak robić to tylko w firmie "Auto center gaz" ukryj
dodano 11.02.2014 przez
Jestem zadowolony z tej instalacji, mam BRC SDI 2.0 i ładnie współpracuje z moim silnikiem. Nie ma spadków mocy, auto ... więcejma kopa. Wszystko popranie działa i jest kultura pracy. ukryj
dodano 09.08.2015 przez
Jakoś po zamontowaniu gazu auto zrobiło się bardzo mułowate ale cóż jeżdze dalej bez większych problemów. ... więcej ukryj
dodano 11.05.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi TT

Skarbnica wiedzy o Audi TT

Ciekawostki
dodano 01.08.2011 przez
Samochód zaprojektowany został przez J Maya i Freemana Thomasa z amerykańskiego studia projektowego VW. Nazwa Audi pochodzi od wyścigu "Tourist Trophy" odbywającego się corocznie na…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą