Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi TT

Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).

Generacje Audi TT

Audi TT 8S

Szokująca ekspresja? Daleko idący indywidualizm? Designerskie eksperymenty? Nie, w Audi TT liczy się coś zgoła odmiennego. Tu pierwsze skrzypce grają klasyka, ponadczasowość i stylistyczna ciągłość gatunkowa. Chwilowe trendy są twórcom tego auta obojętne, bo na pierwszym miejscu stawiają tradycję. I słusznie, bo choć trzecie wcielenie TT wygląda na starego, dobrego znajomego, zarówno nowoczesności, jak i zadziorności nie sposób mu odmówić.

O stylistycznej rewolucji nowego modelu można natomiast mówić, opisując wnętrze. Jego charakterystyczne kratki nawiewów świadczą o wyrafinowaniu, zaś cyfrowy panel wskaźników przenosi nas w przyszłą erę. Mimo nowoczesnych smaczków kokpit okazuje się poukładany, dzięki czemu ergonomia obsługi i czytelność stoją na typowym dla Audi wysokim poziomie. Markę z Ingolstadt godnie reprezentują też materiały wykończeniowe dobrane i poskładane z kunsztem.

Zajmując miejsce w TT, na wstępie doceniamy sportowo, bo nisko osadzone fotele, na których łatwo znajdujemy wygodną pozycję i z powodzeniem pokonujemy zakręty dzięki porządnemu podparciu bocznemu. Podczas gdy miejsca z przodu powinno wystarczyć każdemu, z tyłu zmieszczą się wyłącznie dzieci, i to tylko te niezbyt rosłej postury. Martwić nie trzeba się za to miejscem na bagaże, bo kufer jest wystarczająco pojemny, a do tego całkiem ustawny.

Konstruktorzy niemieckiego auta pragnęli, żeby ich dzieło było jak najlżejsze. To się opłaciło, bo dzięki wyrzuceniu zbędnego balastu Audi TT 8S wręcz urzeka lekkością prowadzenia. Samochód ma oczywiście sportowo zestrojone podwozie, w którym notabene do sztywnego zawieszenia i precyzyjnego układu kierowniczego dołożono trochę elektroniki. Projektując układ jezdny, nie zapomniano o komforcie, choć w tej materii cudów lepiej nie oczekiwać.

Aby sprawić sobie “tetetkę”, powinniśmy uzbroić się po pierwsze w gruby portfel, a po drugie w dużą dozę rozsądku. Konkretna ilość gotówki przyda nam się już podczas pierwszej rozmowy z dealerem, bo nawet chcąc kupić bazową wersję modelu, trzeba dużo zapłacić. Zdrowy rozsądek zaprocentuje natomiast wtedy, kiedy będziemy wybierać wyposażenie dodatkowe - opcje są bowiem kuszące, ale i potwornie drogie.

Audi TT 8J

W odróżnieniu od pierwszej generacji, która wśród statecznych limuzyn Audi prezentowała się trochę jak zabawka, druga odsłona TT wygląda jak na prawdziwego reprezentanta niemieckiej marki przystało. Samochód jest więc elegancki, prestiżowy i ponadczasowy. Na szczęście nie jest jednocześnie nudny, bo za sprawą atrakcyjnej bryły nadwozia i agresywnych szczegółów czuć w nim młodzieńczego ducha.

O sportowym charakterze nadwozia świadczą bezramkowe szyby oraz - co już mniej cieszy - kiepska widoczność z wnętrza. Uśmiech na twarzy wywołuje natomiast projekt, dopracowanie oraz wykończenie kokpitu, w którym miłe dla oka kształty idą ramię w ramię z przyjemnymi w dotyku materiałami wykończeniowymi, prostymi w obsłudze przyciskami pokładowymi, a także czytelnymi zegarami.

Mimo że w wersji coupe znajdziemy (ekstremalnie ciasną) tylną kanapę, Audi TT 8J należy traktować jako samochód dwuosobowy. W takim przypadku docenimy zarówno sporą ilość miejsca wygospodarowaną w pierwszym rzędzie siedzeń, jak i przyzwoitą pojemność bagażnika, który na dodatek jest łatwo dostępny. Pochwalić trzeba ponadto odpowiednio nisko zamontowane i odpowiednio mocno wyprofilowane fotele.

Podczas prowadzenia “tetetki” łatwo wyczuć, że mamy do czynienia z typowym samochodem sportowym, który ponad komfortowe podróżowanie na długich dystansach stawia dynamiczne pokonywanie ostrych łuków. Sztywne nastawy zawieszenia, bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego oraz zaawansowana konstrukcja podwozia pozwalają czerpać radość z szybkiej jazdy. W krytycznych momentach trzeba jednak liczyć się z podsterownością.

Właściciele Audi TT II niechętnie pozbywają się swoich nabytków, bo i mają ku temu powody. Niemieckie auto jest solidnie wykonane, a zastosowana w nim technika nie sprawia większych problemów. Co prawda silniki TFSI cierpią na kilka typowych przypadłości, a pokładowa elektryka lubi czasem zastrajkować, jednakże w ogólnym rozrachunku niezawodność należy ocenić wysoko. Szkoda, że samochód kosztuje dużo, a chcąc zaoszczędzić, łatwo trafić na wypadkową lub skatowaną “minę”. Koszty serwisowania obniża pokrewieństwo techniczne z innymi produktami VW Group.

Audi TT 8N

Stylistyka "tetetki" może budzić kontrowersje, ale trzeba przyznać, że jest oryginalna, ma w sobie dużo sportowego charakteru, a do tego wolno się starzeje. Odporne na upływ czasu jest także wnętrze, bo do dziś wygląda atrakcyjnie, materiały wykończeniowe okazują się trwałe, a skrzypienia należą do rzadkości. Kierowca może cieszyć się z czytelnego i uporządkowanego kokpitu, ale jednocześnie musi poradzić sobie z fatalną widocznością na zewnątrz. Podczas, gdy ilość miejsca na wygodnych przednich fotelach jest jeszcze akceptowalna, z tyłu panuje klaustrofobiczna ciasnota. Kufer okazuje się z kolei wystarczająco pojemny.

Teoretycznie Audi TT 8N oferowane jest na rynku wtórnym z dwoma silnikami do wyboru, ale w praktyce większy motor 3.2 (dynamiczny, cudownie brzmiący i trwały, ale kosztowny w eksploatacji) jest prawie niespotykany. Na szczęście, mniejszy "benzyniak" 1.8 z turbodoładowaniem to wystarczająco żwawa, całkiem oszczędna i niezawodna konstrukcja, choć borykająca się z nadmiernym spalaniem oleju. Twardo zestrojone zawieszenie zapewnia doskonałe prowadzenie oraz ograniczony komfort jazdy.

Charakter "tetetki" sprawia, że za jej kierownicą zasiadają zwykle młodzi, niedoświadczeni, ale żądni prędkości kierowcy. To z kolei powoduje, że większość egzemplarzy ma za sobą morderczą eksploatację i kolizje. Kiedy jednak znajdziemy zadbane auto, powinniśmy być ze sportowego Audi z wszech miar zadowoleni. Model ten kapitalnie broni się przed korozją, jego mechanika okazuje się bardzo trwała (pomijając skrzynie S Tronic wprowadzone u schyłku produkcji), a jedynie elektryka sprawia czasem problemy. Dzięki pokrewieństwu z Volkswagenem Golfem IV, naprawy większości elementów okazują się tanie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem.
Luzacjusz: Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana.

Silniki Audi TT

Audi TT 8J - jaki silnik wybrać?

Może i kojarzy się głównie z mruczącymi silnikami benzynowymi, ale TT drugiej generacji można dostać też z dieslem pod maską. Ma 2.0l i 170KM. Jego dynamika zupełnie wystarczy, a spalanie miło rozczaruje na stacji benzynowej. Prawdziwa zabawa czeka jednak pod innym adresem. Najsłabszy benzynowy motor ma 1.8l, doładowanie i 160KM – generuje podobne emocje do diesla, czyli jest wystarczający. Motor 2.0l jest droższy i dodaje trochę więcej pikanterii, którą faktycznie czuć. Jego moc waha się w granicach 200-272KM, świetnie wchodzi na obroty i warto wyłożyć na niego gotówkę, bo idealnie oddaje temperament wozu. Większy, 3.2l motor to złoty środek – ma 250KM, jest trochę mniej oszczędny, ale spodoba się miłośnikom pomruku widlastych „szóstek”.

Publikacje o Audi TT

Audi TT RS - porażająco szybkie
 
Nasz test Audi TT RS Coupe 2.5 TFSI quattro S tronic

Napęd na cztery koła, pięć cylindrów i turbodoładowanie. Tym w latach 80. XX wieku Audi przewróciło do góry nogami świat rajdów. Teraz podobną kombinacją - otuloną zwartym nadwoziem modelu TT - firma z Ingolstadt próbuje namieszać w segmencie sportowych samochodów.

Sport w rozsądnym wydaniu - Audi TT (1998-2006)

Efektowne Audi TT stanowi wyjątkowo ciekawą propozycję dla osób poszukujących mocnego, dobrze wykończonego oraz bezawaryjnego samochodu sportowego z drugiej ręki, którego eksploatacja nie będzie kłopotliwa.

Generator uśmiechu
 
Nasz test

Kiedy w 1995 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Audi pokazało prototyp oznaczony dwoma literami "T" w światku motoryzacyjnym zawrzało. Sylwetka auta w niczym nie przypominała stonowanych sedanów A4, A6 czy A8 dlatego niektórym gościom Frankfurckiego salonu ciężko było uwierzyć że takie...

Napięcie rośnie

Oficjalna premiera nowej generacji Audi TT będzie miała miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Jednak pierwszy pokaz odbył się już w Berlinie pod Bramą Brandenburską.

Kształty, które inspirują

Na premierę tego samochodu czekano z gorączką porównywalną z oczekiwaniem na rozbierane zdjęcia Salmy Hayek w Playboyu. O ile wdzięki Salmy nadal musimy sobie tylko wyobrażać, Audi TT możemy zachwycać się już od dobrych dziesięciu lat. Nawet w tak krótkim czasie auto zapracowało sobie na status kultowego.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi TT

Audi TT na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi TTautoWcentrum - społeczność Audi TT

najwyższe oktanyAuta - Audi TT

Audi TT Czarna Perła 39,60

Audi TT 32,37

Audi TT Kupiony na Zarobek 42,86

Audi TT Quattro 78,00

Audi TT 61,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi TT

zielon5 30,16

Meping 30,09

Dorek-fsi3_2 30,45

dejvid1111 30,00

gosiara55 30,09

bandit_bb 90,56

dxxx777 30,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi TT

Wizyta w salonie Nissana we Wrocławiu na Bielanach
Wizyta w salonie Nissana we Wrocławiu na Bielanach Byłem w salonie Nissana na bielanach Wroclawskich gdzie chciałem zobaczyc sporto...
Fatalne drogi
Fatalne drogi Dziś drogi w mieście wyglądały fatalnie a jezdziło się po nich jeszcze gorzej. N...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi TT

od 159 200 zł do 219 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (230 - 310 KM): 2.0 TFSI, 2.0 TSI

 

Diesel (184 KM): 2.0 TDI ultra

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Audi TT
 

Najpopularniejsza wersja Audi TT

Audi TT 2.0 TSI 230KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
skórzana tapicerka
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 150
Pakiet "Schowek" - 830
Pakiet "Connectivity" - 2 920
Pakiet skórzany I - 1 900
Pakiet sportowy S line - 11 420

Cena katalogowa

183 600

Zobacz ofertę Audi TT 2.0 TSI 230KM - 2 drzwiowe coupe
 

Audi TT najczęściej porównywane z:

Audi A5
3.0 TFSI (272 KM)
Nissan 370Z
3.7 V6 (328 KM)
Audi A5
2.0 TDI (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan 370Z 3.7L / 328 KM Coupe Platinium A/T Nissan 370Z 3.7L / 328 KM Coupe Platinium A/T
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 174 900 zł
Zyskujesz: 29 800 zł Zobacz szczegóły »
Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi AUTOMAT Nissan 370Z Coupe PACK2 Navi AUTOMAT
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 3.7 242KM .
Cena: 169 900 zł
Zyskujesz: 40 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi TT

Audi TT
2.0 benzyna 211 KM
22 700 km, 2012
104 900 PLN
Audi TT
1.8 benzyna 200 KM
2002
27 500 PLN
Audi TT
benzyna
0
19 900 PLN
Audi TT
benzyna
2009
0 PLN

Ocena auta Audi TT

  • Średnia ocena
    na podstawie 59 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

PIĘKNE AUTO POWALAJĄCE WIELU NA KOLANA. JEST TO SZCZYT MOICH MARZEŃ Z DZIECIŃSTWA.UWAŻAM ŻE CZARE SĄ NAJPIĘKNIEJSZE. WZBUDZA ZACHWYT U STARSZYCH I MŁODYCH LUDZI. DYNAMIKA I JAKOŚĆ WYKOŃCZENIA NIE RÓWNA SIĘ NICZEMU CZYM DO TEJ PORY JĘŻDZIŁEM.PRZEPIĘKNY JEST RÓWNIEŻ WEWNĄTRZ SZCZEGÓLNIE PODŚWIETLENIA I LAMPY XENONOWE, PO PROSTU JEST FAJNY. JAK GO SPRZEDAM TO TYLKO Z POWODU BRAKU MIEJSCA Z TYŁU

dodał: ROMAN__N@OP.PL
Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Przy ciężkiej nodze daje prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy, przy spokojniej jeździe jest bardzo cichy, komfortowy. Samochód o dwóch obliczach. Jedna uwaga: jeżeli kupować to mocniejszą wersję z napędem quattro. Wiem ze jest trochę droższa ale różnica jest kolosalna.

dodał: właściciel TT
Audi TT Coupe 1.8 T quattro (180 KM)

kpilem je dla zony ale sam chetnie nim jezdze niestety po pobycie w polsce na wakacjach 3 tyg w drodze powrotnej sa do wymiany amortyratory i lozysko w kole tylnim prawym pozatym super jazda choc nie zawsze pogoda dopisywala by otworzyc dach

dodał: Artur76
Audi TT Coupe 1.8 T (180 KM)

autko super, negatywne opinie, często zresztą dosyć drastyczne z regóły słyszę od osób które nie posiadały tt, bez komentarza myślę, gorąco polecam wszystkim niezdecydowanym

dodał: wojts
Audi TT Roadster 1.8 T (180 KM)

Sprzedałem go w tym roku po obejrzeniu "Wesel´a" i zaczynam żałować. Chyba znów się rozejrzę za nowym jeśli Peugeot nie wprowadzi na rynek Moovie.

dodał: Hadrian
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi TT

Audi TT RS Coupe Facelifting 2.5 TFSI 340KM - galeria redakcyjna Audi TT S-Line Audi TT RS plus Audi TTS Coupe 2011 Audi TT Clubsport Audi TTS III Coupe (2015) Audi TTS III Roadster (2015) Audi TT quattro sport Concept (2014) Audi TT III Roadster (2015) Audi TT S Coupe
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi TT

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi TT

Audi TT

23 komentarze

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~max~max

Dzisiaj TT-kę sprzedałem...("lekki" ból był - jak wyrwanie zęba... nie rozwijam się w tym temacie)... miałem do wyboru babkę pod 60-tkę (o reszcie oszołomów z Gliwic, Opola i innych miast nie wspominam - oszołomy od "rzeczoznawców", mierników lakierów i inne takie "atrakcje" i "podchody" typu co kilka dni sms z "propozycją" ceny i "negocjacje", ujadanie, pitolenie i biadolenie), która od "ręki" dawała mi 22 tysi (rocznik 1999, model 8N 180km - "ośka", przebieg kilka tyś km przed 200-tką)lub "młodego" (uśmiechniętego, choć zestresowanego i niedowierzającego człowieka za "trochę" mniej. Wybrałem "młodego" człowieka bo widziałem "błysk" w oku i to "coś" co kiedyś, przed zakupem (kilka dobrych lat temu) ja przeżywałem z tym autem
Życzę powodzenia i frajdy z jazdy
A.K

~Gerro :)~Gerro :)

Mam audi TT z 2007 MOC 200 km, powiem wam ze jestem bardzo zadowolony z tego auta, jest niesamowicie szybkie i przyjemnie się jeździ. Ma bardzo ostry gaz ( mówię o automacie). Wszystkim polecam te auto. Małe i nieduże auto ale bardzo szybkie :D
Tył auta bardziej przypomina jak u Porsche GTT. Często wymieniam olej na Castrola, pali około 7-8 litrów na 100 km/h. Wszystko zalezy od gazu, dodajesz wiecej gazu wiecej pali, mniej gazu przy 100 km/h mniej pali. Ale ogólnie super auto ! TT

~shaadefox~shaadefox

Do ~Mercedesomaniak:
Dlaczego? tak w ogóle jestem pasażerem tandemu i właścicielem PKSu.. fajny busik i mało pali!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 632
Przejechany dystans
21 676 047 km
Zatankowanego paliwa
898 477 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 751
Wydanych pieniędzy
2 024 779 zł
Średnie wydatki na auto
1 498 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 349
Wydanych pieniędzy
4 944 877 zł
Średnie wydatki na auto
3 657 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 352)

Testy zderzeniowe Audi TT

Najnowsze testy zderzeniowe Audi TT przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi TT 2.0TFSI 'Sport', FWD, RHD
2015

Audi TT
Audi TT Roadster

Audi TT
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi TT

Na podstawie 99 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Hiszpan, dodano: 18.09.2009 12:42

jak na 225 koni , turbo i napęd na cztery koła bardzo dobrze.

pełny raport Audi Coupe 1.8 T

autor: dawid, dodano: 04.04.2010 19:40

zajebisty wozek trzeba sprubawac aby sie przekonac zdzieram juz druga jestem zadowolony mam alglika ktorego sam przerobilem

pełny raport Audi Roadster 1.8 T

autor: konrado moreno, dodano: 11.04.2008 23:55

według moich komp. w samochodzi: śred min. około 5,5 - 6 śred max 21 jak się ciśnie to w mgnieniu oka spali wszystko co ma w baku

pełny raport Audi Coupe 1.8 T
Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi TT

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi TT

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi TT
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi TT 8J 2.5 TFSI 340KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi TT, oglądali także