Szukaj

Informacje o Audi TT (TTS, TTRS)

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Początki modelu sięgają 1994 roku, kiedy w VW Design Center w USA rozpoczęły się prace projektowe, których efektem był prototyp TT zaprezentowany rok później. Nazwa auta pochodzi od wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazał się sukcesem rynkowym i wizerunkowym Audi. Wielokrotnie nagradzanym – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007).
czytaj więcej
Powagosław
Nie mogło być rewolucji, nie ta marka, nie ta filozofia, a i sam TT żadnych gwałtownych ruchów nie potrzebował. Audi najlepiej wychodzi delikatne poprawianie swoich samochodów. Wyszło i tym razem. ~Powagosław
Luzacjusz
Może to nie to samo, co Porsche 911, ale kształty TT są już marką samą w sobie. No tak, przyzwyczailiśmy się, złośliwie porównujemy z Golfem. Spragnionych wrażeń zachęcam do zajrzenia do środka tego auta. Tam kryje się designerska ziemia obiecana. ~Luzacjusz

Audi TT – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Arkadiusz
Coupe 2.0 TFSI 200KM 147kW
Audi TT 8J
Samochód kupiłem w 2016 z 2007 roku z przebiegiem 170tyś silnik 2.0. Jeżdzę już 3 lata i zupełnie NIC! żadnych poważnych kosztów i większych usterek podczas trzy letniej eksploracji tylko olej był do wymiany, sam samochód nie z tej ziemi radość z jazdy nie porównywalna z niczym innym. Samochód w środku większy niż na to wygląda, osoby z przodu mają naprawdę sporo miejsca a dwie mniejsze osoby z tył też się zmieszczą, po złożeniu tylnich siedzeń bagażnik bardzo, bardzo pojemny. Zdecydowanie polecam brać nawet starsze auta bo posłużą jeszcze latami.
4,0
~baki126
Coupe 1.8 T 180KM 132kW
Audi TT 8N
TT-tkę kupiłem właściwie przypadkowo od znajomego. Mechanik nie stwierdził większych defektów auta i po profilaktycznej wymianie rozrządu zrobiłem nią 20 tys. km. Jeżdżę głównie na odcinkach miasto+przedmieścia i z każdym miesiącem coraz bardziej to auto mi się podoba. Robi wrażenie swoim wyglądem, fajnie trzyma się drogi, względnie niewiele pali (jak na 180 KM) i oprócz paliwa nie wymaga inwestycji. Dla kogoś jeżdżącego maksymalnie w dwie osoby trudno o bardziej użyteczny i wyróżniający się samochód. Planowałem sprzedać, ale z uwagi na (prawie) bezproblemową eksploatację chyba zostanie u mnie jeszcze parę lat. Warto zwrócić uwagę, że ich ceny już nie spadają :)
5,0
~Maciej
Coupe 1.8 T 225KM 165kW
Audi TT 8N
Auto zakupiłem dla kobiety w kwietniu. Jak dotąd wymieniony został rozrząd i płyny eksploatacyjne. Idealnie się prowadzi, pomimo dużej mocy można jeździć spokojnie, spalając przy tym niewielkie ilości paliwa. Spalanie na granicy 8-9 l po mieście jak na takie auto to świetny wynik. Świetne auto, z którego nigdy nie byłem tak zadowolony. Idealnie trzyma się drogi i bardzo dobrze hamuje. Minusem może być mała przestrzeń na tylnych siedzeniach, ale one zazwyczaj wykorzystywane są jako \"awaryjne\". Po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa jest zadziwiająca. Jeśli chodzi o osiągi nigdy nie prowadziłem tak precyzyjnie stworzonego auta. Zmiana biegów, zawieszenie i napęd współgrają ze sobą idealnie. Przed zakupem miałem przyjemność prowadzić TT z silnikiem 180KM, jeżeli chodzi o osiągi różnica jest kolosalna, a zużycie paliwa tak niewielkie, że kupno wersji 225konnej wydało się dla mnie oczywiste. Sylwetka przyciąga wzrok innych użytkowników drogi i przechodniów. Jest to auto ponadczasowe, które chyba nigdy mi się nie znudzi, a tym bardziej mojej żonie.
Średnie spalanie dla Audi TT
8,7 – 13,9
l/100 km
6,2 – 6,8
l/100 km
8,7 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Liczba komentarzy: 1
Roadster TTS 2.0 TFSI 310KM 228kW
Audi TT 8S
Krótka piłka. Po przejechaniu 30 tys w jeździe mieszanej, mniej więcej po połowie średnie zużycie 12,8. Tak pokazuje komputer. Podkładając jajko pod gaz osiągnąłem 7,8. Jak odpuściłem to 40. Taka jest prawda. Jeżeli kupujesz auto poniżej 5 sek do setki, to zapomnij o niskim spalaniu. Kup inne, jeżeli jesteś oszczędny. Ale ten moment obrotowy, bardzo sprawny silnik i bez problemu wyprzedza w każdej sytuacji drogowej. Nie bierze oleju, jak poprzednik. Problem z otwieraniem drzwi podczas mrozu. Metoda jest taka: najpierw otwieramy bagażnik, wyciągamy odmrażacz do szyb, spryskujmy uszczelki, chowamy odmrażacz do bagażnika. Po chwili otwieramy drzwi. Jeżeli postąpimy inaczej podczas mrozu i od razu otworzymy drzwi, to nie pojedziemy, bo zadziała blokada domykania szyb i trzeba czekać Ok. Pół, lub godziny jak odpuści. Dlatego wskazany garaż. Generalnie Ci co maja takie auto, drugim jeżdżą w sezonie zimowym, ja używam go na okrągło. Jestem rozczarowany jakością klocków hamulcowych. Musiałem wymienić po 29 tys, mimo iż jeżdżę wolno i delikatnie.
10,1
Coupe Facelifting 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi TT 8J
Po dużym mieście około 10 litrów, jak jeździmy bardzo delikatnie to można zejść na 9 litrów. Dramat zaczyna się kiedy dociskamy gaz i chcemy pojechać trochę szybciej... Powyżej 170 km/h już lepiej nie patrzeć na aktualne spalanie bo zaczynają lecieć łzy. Przy 180 km/h samochód pali około 15 litrów... To jakiś smutny żart bo 15 letni Saab 9-3 Aero 2.0T przy takich prędkoścach pali oko 12-13 l. Dodam że jeżdżę na paliwie V Power 100 Racing także na pewno mam trochę mniejsze spalanie niż by było na 95. Ale samochód jest tak rewelacyjny że wynagradza to z nawiązką. Polecam każdemu. Szczególnie jeśli nie szalejecie na autostradzie albo jesteście spokrewnieni z przezesem Orlenu ;)
8,7
Roadster 2.0 TFSI 200KM 147kW
Audi TT 8J
moja instalacja LPG jest hybrydą. Spala zarówno benzynę i gaz jednocześnie. Zapisuję wszystkie wyniki. Podsumowanie robię co 10 tyś km. Średnie spalanie gazu 9,5 ltr/100, benzyna 2,1 ltr/100 Trasa-miasto ok. 50/50, maksymalne prędkości 140 km/h koszty nie przekraczają 25 zł/100 jazda na benzynie 10/100 - oszczędność w granicach 10 zł na 100 km, to mało, ale daje komfort psychologiczny. Nie wyczuwam różnicy w osiągach. Bardzo długo się nagrzewa, co powoduje większe zużycie benzyny. Następna instalacja gazowa to wtrysk benzyny w fazie ciekłej. Spowoduje to 0 zużycie benzyny. Przegląd 162 zł co rok. Jazda zimą - bez problemów. Pojemność butli gazowej 43 ltr. tankujemy max. 38 ltr. Zasięg od 360 km do 550 km.
Audi TT