Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Renault Megane II - Typowe usterki

Renault Megane II - szczegóły typowej usterki

Koło zmiennych faz rozrządu.

Renault Megane II
~grooha
dodał 19.12.2008 19:24:50

Komentarz

szkoda słów, wtajemniczeni wiedzą o co chodzi

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

4
91

od 15 do 30

9
81

od 30 do 45

2
77

od 45 do 60

6
70

od 60 do 75

10
60

od 75 do 90

9
50

od 90 do 105

13
33

od 105 do 120

2
27

od 120 do 135

7
17

od 135 do 150

4
13

od 150 do 165

5
8

od 165 do 180

0
7

od 180 do 195

2
5

od 195 do 210

0
5

od 210 do 225

0
4

od 225 do 240

0
4

od 240 do 255

0
3

od 255 do 270

0
3

od 270 do 285

0
2

od 285 do 300

0
1

od 300 do 315

0
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

od 390 do 405

0
1

od 405 do 420

0
1

więcej niż 420

0
1
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (60 komentarzy)

~grzegorz1981

Oceń przydatność:

0
0

Witam jakieś opinie rady co do renault megane 1.5 dci 2008r 86km skrzynia5

10.09.2014 10:35:35 napisz odpowiedź
~leo

Oceń przydatność:

0
0

moja po wymianie rozrządu przejechała 12000 i niestety kolo padło . oczywiście założone nowe. poprzednie wytrzymało 101000. To jest porażka firmy renault.

10.08.2014 09:45:35 napisz odpowiedź
~Piterbar

Oceń przydatność:

0
0

Właśnie przymierzam się do zakupu Meganki z tym o to silnikiem . Więc mam pytanie . Po czym poznać KZFR .

02.06.2014 16:41:58 napisz odpowiedź
~korona

Oceń przydatność:

0
5

Witam, posiadam Megane II 1.6 16V z 2004 r. KZFR również do wymiany (2460 zł). Przebieg na dzień dzisiejszy wynosi ok 90 tys. Rozrząd był wymieniany w zeszłym roku. Czyli teraz to będzie już drugi raz.

15.04.2014 23:39:40 napisz odpowiedź
~Felipe

Oceń przydatność:

2
0

Witajcie, czy silnik F4RT (2.0T 165 KM) ma również to Koło Zmiennych Faz Rozrządu? Mam Megane GT 2007r. Aktualny przebieg 97500 km. Czy ktoś ma auto z tym silnikiem?

08.11.2013 10:02:37 napisz odpowiedź
~wiesio

Oceń przydatność:

1
0

moja ma przejechane 179.000 i jest po wymianie koła

25.09.2013 20:00:42 napisz odpowiedź
~wiesio

Oceń przydatność:

0
0

moja ma przejechane 179.000 i jest po wymianie koła

25.09.2013 20:00:41 napisz odpowiedź
~RM II 1.6 16v 2006r

Oceń przydatność:

1
2

moja renia ma przejechane 78tys. - żadnych problemów

14.03.2013 20:49:50 napisz odpowiedź
~Jarowanty

Oceń przydatność:

1
0

achmedt masz racje ja też wymieniłem rozrząd przy 120 tyś km teraz mam 144 tyś km i mam spokój tylko tak dalej nie mogę narzekać

01.03.2013 22:37:46 napisz odpowiedź
~grotek27

Oceń przydatność:

2
2

Przed zakupem naczytałem się o awariach. ale że kasy nie miałem więc musiałem kupić megane 2 z silnikiem 1.6 16v rok 2004. Na dzień dobry profilaktycznie wymieniłem to co niby sie psuje czyli rozrzad, kolo zmiennych faz obrotu, cewki zapl na sagemy, klocki, oleje filtry i te inne bzdety (nie było tanio ale porównywalnie z innymi autami) Aktualnie od wujechania z serwisu przejechałem 78tysięcy km 1/3 miasto i brak jakich kolwiek awarii oby tak dalej. Pozdrawiam

16.01.2013 22:33:40 napisz odpowiedź
~achmedt

Oceń przydatność:

5
1

mam 1.6 16V aktualnie 180tysiecy km i dopiero drugi raz będę wymieniał bo tak trzeba a nie że się popsuło. żadnych problemów brzeczeń odpala i nie gasnie. moim zdaniem kupujecie jakies zachodnie szmelce po stłuczkach i zalaniach w powodzi a potem sracie ogniem na forum.

09.01.2013 01:38:03 napisz odpowiedź
~W@ski

Oceń przydatność:

4
1

Vaca666 Czy mozesz opisac jak to bylo z tym akumulatorem i wolnymi obrotami? Ja mialem kilka razy takiego zonka ze sobie zostawilem auto i nastepnego dnia nie moglem odpalic bo akumulator byl rozladowany. Do tego jeszcze na zimnym silniku przy temperaturze kolo 0 po uruchomieniu silnika i przejechaniu 50-100 metrow na biegu jalowym nie trzyma obrotow i gasnie. No i teraz dzis w czasie jazdy jak wcisnalem sprzeglo to nie utrzymal obrotow i zgasl... no i na koniec jak odpalalem dzis po pracy to uslyszalem jakis zgrzyt przy odpalaniu... Czy to moze byc czujunik polozneia walu? Chyba warto zaczac od jego wymiany a potem dopiero wymieniac kzfr... co myslisz??

17.04.2012 23:08:51 napisz odpowiedź
~anna

Oceń przydatność:

1
1

Co wy piszecie to chyba macie jakis pech do aut albo jakies badziewie kupujecie ja zakupilam w 2009 roku Renowke w salonie nowke teraz ma 110000 tys przebiegu rozrzad robilismy na 105000 kosztowal 1000zl oleje i itd wymieniamy na czas ma juz 4 lata i jezdzi bez zarzutow tylko wada jedna nie lubi mrozow ale i tak odpala daje rade a akumulator ma od nowosci anie razu nie wymieniany dobre auta i tyle :))))

04.02.2012 15:53:50 napisz odpowiedź
~Vaca666

Oceń przydatność:

1
2

Miałem to samo kolego ,identycznie zarówno jeśli chodzi o akumulator jak i gaśniecie na wolnych obrotach, diagnoza: czujnik położenia wału, pęknięta klema na akumulatorze. Pojedź do specjalisty od renault, daj spokój temu druciarzowi moje auto naprawili w 2 godziny, inni potrzebowali 2 miesiące.

30.01.2012 20:28:10 napisz odpowiedź
~al

Oceń przydatność:

4
4

Wymianę rozrządu i KZFR oraz cewek w megane II 16 16v mam za sobą teraz mam inny problem podczas jazdy kiedy auto wchodzi na wolne obroty gaśnie nie zawsze tak się dzieje jak zostawię go na noc na parkingu na drugi dzień akumulator rozładowany kiedy gaśnie i rozłączę akumulator i załączę z powrotem jest OK jakieś kilkadziesiąt km i znowu to samo.Mechanik kombinuje na wszystkie sposoby bez rezultatu.Czy ktoś miał może taki problem.

30.01.2012 09:08:15 napisz odpowiedź
~Witam w klubie

Oceń przydatność:

2
0

Serwisowana Meganka 2006r po 46tys km - klekotanie przy zapalaniu zimnego silnika - Koło Zmiennych Faz Rozrząu do mymiany. Auto po gwarancji - serwis traktuje to jako "standardowe zużycie". Wymiana rozrządu w serwisie 1600zł, a z KZFZ 2400. Pięknie.

27.01.2012 11:41:34 napisz odpowiedź
~Ciekawy

Oceń przydatność:

1
0

Witam zamierzam kupić renault megane II 1.6 16v z 2003 roku przy przebiegu 60000 kupiona w polskim salonie i serwisowana do końca. • " W SAMOCHODZIE WYMIENIONO PASKI W TYM KOMPLETNY ROZRZĄD, AKUMULATOR, HAMULCE TARCZOWE, WSZYSTKIE PŁYNY I OLEJ ORAZ MODUŁ STEROWANIA ELEKTRONIKĄ UCT Z UWAGI NA TO IŻ W PIERWSZYCH MEGANKACH BYŁ ON AWARYJNY " Cytuje właściciela co jest już wymienione. Mam odnośnie pytnako czy ktoś już wymieniał ten moduł ponoć koszt wymiany to 3000 zł??

20.01.2012 12:16:04 napisz odpowiedź
~koojot 11

Oceń przydatność:

2
0

Witam.
Mam ten sam problem.Od miesiąca jestem posiadaczem Renault Megane 1.6 16V 2003.Kupiłem od drugiego właściciela przy sprawdzaniu samochodu wszystko było ok tak wiec zdecydowałem się na zakup.Przy porannym zapalaniu "nie za każdym razem" słyszę to stukanie.W pierwszej chwili mało nie dostałem zawału nie wiedziałem co się dzieje teraz po przeczytaniu waszych wpisów znam usterkę.

06.11.2011 21:05:21 napisz odpowiedź
~Mario3012

Oceń przydatność:

0
2

No tak sobie czytam i jestem załamany ;/
Dziś małżonka mówi że coś jej zgrzyta przy odpalaniu przez jakąś sekundę może dwie ;/ autko dopiero co kupiłem żonie i widzę że muszę trochę zainwestować ;/ wymiana rozrządu no i chyba KZFR.
Auto ma 65 tysięcy przejechane ;/ i już zonk ;/
Myślę ze to nie jest normalny objaw eksploatacji auta ;/ Więc może ktoś to jakoś rozwiąże ?

15.09.2011 20:54:09 napisz odpowiedź
~Prometeusz

Oceń przydatność:

1
0

Niebawem w TVN TURBO (Turbo Kamera) ma zostać wyemitowany reportaż ukazujący ten problem.Być może zmobilizuje on pozostałych właścicieli samochodów wyposażonych w jednostki 1.6 16V z kołem zmiennych faz (KZFR) rocznik 2003-2010r którzy borykają się z tym silnikiem do podjęcia wspólnych działań.

13.09.2011 23:24:36 napisz odpowiedź
~Asia

Oceń przydatność:

1
0

witam wszystkich ja tez posiadam 1,6 cabrio z rocznika 2004 ma przejechane 92tys i tez sa zgrzyty przy odpalaniu i jak silnik zimny to gasnie. w serwisie powiedzieli ,ze to koszt okolo 2 tys.jestem zalamana

06.09.2011 15:14:44 napisz odpowiedź
~Martini26

Oceń przydatność:

0
0

Jestem za ponieważ dzisiaj rankiem również dało to o sobie znać! Czy coś więcej działacie?

05.09.2011 14:56:35 napisz odpowiedź
~Prometeusz

Oceń przydatność:

2
1

Witam wszystkich posiadaczy 1,6 16V z rocznika 2003-2010.
Jestem pierwszym właścicielem Megana z 2005 r. z tym silnikiem.Wsztystkie przeglądy oraz naprawy-wymiany rozrządu( trzy razy !!!) wykonywałem w ASO Renault.Auto ma w tej chwili przejechane 110 tyś. i krzyczy! o następny rozrząd.Do tej pory nie wydałem na te wymiany ani złotówki !.I co dalej ?. Po postach na tym forum i nie tylko, widać że mamy do czynienia z wadą ukrytą oraz próbą jej zatajenia przez producenta.Więc nie może mieć tu zastosowania żaden, nawet 5 letni okres zobowiązań gwarancyjnch producenta!!!.Jedyną skuteczną formą walki z Renault jest pozef zbiorowy właścicieli pojazdów z tym silnikiem.Jeżeli to forum ma jedynie służyć opłakiwaniu naszych problemów to lepiej milczeć. Ale jeżeli mój post zaowocuje i coś z tym zrobimy to strona nabierze wiarygodności i zaufania.

02.08.2011 15:48:43 napisz odpowiedź
~matysd

Oceń przydatność:

0
0

doman mam pytanie.. czyta pompa z rozrzadem zostala wyslana do dublina czy musiales ja przywiezdz samemu z polski? mam ten sam problem i chce go zalatwic w podobny sposob.. tylko ze ja mieszkam w połnocnej..

14.06.2011 22:31:10 napisz odpowiedź
~tomi

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich 8 dni temu kupilem megan w kombi rok 2004 silnik 1.9 dci przebieg 182 tys straszne tyle co ja przerejstrowalem 1 jazda i co problemy z silnikiem olej w zbiorniko od plynu chlodniczego,ni ema wogóle mocy,po zalaczeniu startu silnik chwilke chodzi na wolnych obrotach potem chcialem ruszyc i niedaje rady bo gasnie jednym slowem straszne pozdrawiam wszystkich :) nigdy wiecej reno

26.03.2011 14:52:35 napisz odpowiedź
~Użytkownik

Oceń przydatność:

0
0

Witam !!! Ja również już jestem po wymianie i wszytsko jest w pożądku. Nie ma zgrzytu, pali idealnie nie gaśnie. W serwisie miusieli pokasować blędy w komputerze i chodzi bez zarzutu. Znalazłem juz po zakupie kola zmiennych faz rozrządu, że na allegro sa po 500 zł identyczne jak kupilem. Wymieniłem dodatkowo pasek klinowy+napinacz paska - wszytsko 1450 zł razem z robocizną.

11.03.2011 14:06:43 napisz odpowiedź
~Doman

Oceń przydatność:

0
0

Witam ponownie. Właśnie jestem po wymianie KZFR i kompletnego rozrządu z pompą wody włącznie. Użytkownik napisał, że kupił koło za 700zł. Ja kupiłem swoje z Allegro, kompletny rozrząd rownież z pompą wody i przy okazji filtrem paliwa. Płacąc kartą wyszło mi około 250 euro, samo koło 495 zł. Irys wymienił wszystko za 130 euro, co na Dublin jest rewelacją. Po wymianie jakby dostał więcej mocy, zauważalnie mniej pali, chodzi równiej, nic nie hałasuje i odpala bez zgrzytów. Mam nadzieję, że na dłużej. Mechanik powiedział, że to był ostatni dzwonek, więc coś w tym jest i nie polecam czekać z wymianą.

11.03.2011 08:18:31 napisz odpowiedź
~CHRIS

Oceń przydatność:

1
1

MEGANE II, 1.6 2003 90tys.
Uszkodzone 2 cewki (SAGEMY co za shit) i mechanizm blokady zapłonu. To tyle i może aż tyle. Jeździ i odpala jak należy. Przymierzam się do wymiany rozrządu, bo rocznikowo mu się już podobno należy. Ale jakiś niepokojących dźwięków nie słychać. Co do Renault to mam jeszcze Lagunę 1 kombi 2.0 z 220tys przebiegu i zagazowaną od ponad 100tys. Oczywiście padła mi cewka - 1 z 2. Zawieszenie z przodu robiłem - ale na naszych drogach to chyba raczej norma. W rodzinie jeszcze 2 clio. Też bez większych napraw. Lagunę chciałem zamienić na jakąś skode w wersji kombi, ale jak poczytałem na forach co tam się psuje to byłem w szoku. A po serwisach pełno też stoi VW. Takie czasy. Robią tak by się psuło i rynek się kręcił.

04.03.2011 22:51:07 napisz odpowiedź
~Użytkownik

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich !!! Mam ten sam problem kupilem meganke z 2003 1,6 16V ze szwceji w ubiegłym roku w lipcu miała 150 000 przebiegu. Na poczatku przez okres letni bylo wszytsko ok jak przyszly mrozy zaczely pojawiac się zgrzyty przy uruchomianiu. Teraz od miesiąca zarowno na zimnym jak i cieplym silniku po odpaleniu pochodzi 10 sekund i gasnie wystarczy ze przejade z 50 m, lub potrzymam samochod na obrotach przez 10 sek. ju nie gaśnie jest wszytsko ok. Zamowilem juz kolo znalazłem najtaniej w moim miescie za 700 zł oraz kompletny rozrząd za 500 w sobote bede wymienial pozniej napisze czy pomogło. Pozdrawiam

01.03.2011 12:31:29 napisz odpowiedź
~Doman

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich. I ja posiadam Megane II z wersją silnika 1.6 16V. I zaczynają się podobne objawy. Nie wiem czy gruchotanie, czy raczej nietypowy zgrzyt, ale coś słychać przy odpalaniu zimnego silnika i zaraz gaśnie. Zdarzyło się to dotychczas kilka razy, max 10. Samochód kupiony i używany w Irlandii. Zkupiony przy przebiegu 53tys mil, teraz jest jakieś 65tys. Nigdy nie wymieniany rozrząd, więc zastanawiam się nad tym. Dodam, że wymieniłem już 3 cewki zapłonowe, z tego dwie dla świętego spokoju, więc mam dwie jakby zapasowe na wypadek problemów w trasie. Ogółem jestem zadowolony, bo oprócz tego to tylko materiały eksploatacyjne i nic więcej. Chciałbym, żeby wypowiedział się ktoś, kto zna temat i powie tak na 100%, czy to jest to kzfr, czy odgłos tu opisywany to uderzanie zaworów o tłoki i czy wymiana pomoże zlikwidować problem.

16.02.2011 16:19:05 napisz odpowiedź
~koni

Oceń przydatność:

1
3

nigdy megane IIIIIIIII
gruchocze przy odpalaniu, świaci sie servis i układ kierowniczy, nie wiadomo o co chodzi w servisie chcą 1400zł

rada dla innych nie kupujcie, za duzo w nim elektroniki i sie człowiek gubi.

13.02.2011 12:53:20 napisz odpowiedź
~Bob Budowniczy

Oceń przydatność:

0
1

Jak czytam te komentarze to nasuwa mi się: piszą je osoby, które doświadczyły problemów z KZFR oraz przedstawiciel(e) Renault mający za zadanie rozmyć nieco stan faktyczny. A stan ten jest bardzo opłakany. W KAZDYM meganie II z silnikiem 1,6 16v nawala ta część. Renault Polska bazując na nieznajomości praw konsumenckich kosztami za w/w naprawę obciąża posiadacza tejże renówki. Jeśli jednak postawi się sprawę na "ostrzu noża" to dokładają do tej wymiany. W moim przypadku było to 45% upustu na całości. I to w aucie, które 2 ostatnie wymiany oleju (przeglądy) miały zrobione poza serwisem!! Co nie zmienia faktu, że gó.....e kólko nie powinno być wymienione przy przebiegu 83 tys. km. Pozdrawiam wszystkich- nieprędko kupię renówkę a już na pewno następnym razem nie z salonu.

31.08.2010 01:37:52 napisz odpowiedź
~Erryk

Oceń przydatność:

0
0

Rocznik listopad 2006, przejechane 40 tys - gruchotanie przy odpalaniu z zimnego silnika. Wstępna diagnoza przez telefon - koło zmiennych faz rozrządu. Zastanawiam się czy przy okazji nie warto wymienić rozrządu. A jak jest z tym zwrotem przez Renault po gwarancji.

24.06.2010 18:52:24 napisz odpowiedź
~Tadeusz

Oceń przydatność:

0
0

Widać nie jestem sam z tym problemem. Renault Megane II grandtour, silnik 1.6 16V, kupiony w salonie, rocznik 2008, przebieg 18000 km, objawy jak wyżej: Warczenie zimnego silnika przy rozruchu. Oczywiście po gwarancji, skończyła się w lutym. Cena w serwisie Renault: Koło zmiennych faz rozrządu - 748 zł, zestaw paska rozrządu - 615 zł, robocizna - 450 zł. to jest dopiero ból w kieszeni i w dodatku przy takim przebiegu. W serwisie twierdzą że ten typ tak ma i im mniejszy przebieg tym częstsze tego rodzaju awarie.

11.06.2010 23:59:31 napisz odpowiedź
~regen

Oceń przydatność:

0
0

Megane II 2006. Grzechotanie po uruchomieniu silnika pojawiło się po 3 latach i 40 tys. km. Na szczęście miałem wykupioną przedłużoną gwarancję.

20.04.2010 22:49:00 napisz odpowiedź
~uzytkownik megane II

Oceń przydatność:

0
0

Podobny problem megane 1.6 16V, mam autko od nowosci, przy 28tys km zaczelo sie slynne "gruchotanie" przy odpalaniu z zimnego silnika, obecnie autko ma 35tys km i gruchotanie jest coraz glosniejsze, istnieje mozliwosc dofinansowania naprawy przez renault nawet jak autko jest po gwarancji, nalezy zadzwonic do renault polska i to zglosic, mozna otrzymac nawet 90% dofinansowania do wymiany kzfr.

03.04.2010 16:51:29 napisz odpowiedź
~black label

Oceń przydatność:

0
1

u mnie rowniez nawalilo slynne kolo faz rozrzadu. Cena 710zł, jednak w serwisie zalecili od razu wymiane czujnika polozenia walu 150zł plus zawor sterujacy 450zł. Oczywiscie razem z ta wymiana zrobie rozrzad kpl 300zł . To sa ceny za same czesci. Powiem krotko- KATASTROFA. Silnik to wersja 1.6 16v i Ci znawcy,ktorzy pisza,ze u nich nic nie nawalilo niech czytaja ze zrozumieniem-awarie tego typu dotycza wlasnie tego modelu silnika. Inne sa pozbawione tej wady. Pytanie do kogos, kto juz ma za soba taka wymiane,czy ten zawor sterujacy tez wymieniac oraz czujnik? Skoro nawalilo kolo faz rozrzadu to po co pchac sie w dodatkowe koszty? Rozumiem,ze zawor sterujacy i czujnik polozenia walu jest tak umiejscowiony,ze konieczne jest rozebranie autka jak do wymiany rozrzadu? Pewnie dlatego zalecaja od razu wymienic wszystko, gdyz pozniej doszlyby dodatkowe koszty robocizny. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze wywale prawie 2000PLN na naprawe i nigdy nie bede mial pewnosci,kiedy ta awaria znowu sie powtorzy. Grzechotanie przy odpalaniu, a wlasciwie gruchotanie doprowadza mnie do wscieklosci na nieudolnych zabojadow. Czy to prawda,jak ktos wyzej napisal,ze to grzechotanie oznacza,iz tloki uderzaja o zawory?? Czy zawory nie sa przez to pogiete?

25.03.2010 00:15:02 napisz odpowiedź
~MK

Oceń przydatność:

0
1

Nie ma co gadać jak ktoś kupił używane auto to niech się zastanowi czy aby te 30000 to nie 130000 lub 230000. Ja też mam renault megane II i pierwszy rozrząd wymieniłem przy 110000 i tylko dlatego że tak wypada. U mnie już turbina pada konkretnie uszczelniacze a tak do tej pory nie miałem większych problemów.

20.02.2010 19:49:04 napisz odpowiedź
~ziom

Oceń przydatność:

0
1

NIGDY WIĘCEJ RENAULT (scenic 2000r. 2.0 16v)!!!!!!
To jest pomyłka !
35 tyś. po zmianie rozrządu (1500zł),olej zmieniany co10.000 km. zacierają się wałki rozrządu (masakra- zawory,prowadnice, zatarcie niszczy wałki i głowicę- regeneracja 2.200zł) ten silnik można kupić nie taniej niż 2.500 zł gdzie całe auto z silnikiem 1.6 16v z anglii kosztuje 1600-2000zł

NIGDY NIE KUPUJCIE TEGO SYFU (2,0 16v 2000r)

głowica ze zmiennymi fazami praktycznie nie do zdobycia

05.02.2010 21:30:35 napisz odpowiedź
~Sudam

Oceń przydatność:

0
0

Mam od początku Megane II 1.6 16V z 2003, przebieg 115 tyś. i nie miałem problemów z rozrządem ani KZFR. Po prawie 7 latach zdecydowałem się na pierwszą wymianę rozrządu tak dla bezstresowej jazdy, że pasek się kiedyś w końcu może zerwać. Pojechałem do serwisu i wymieniłem rozrząd na oryginalny, pompę wody lepszą od oryginału, pasek akcesoriów, płyny itp. Całkowity koszt około 1000 zł.

11.12.2009 14:11:27 napisz odpowiedź
~fulcrum

Oceń przydatność:

0
0

Megane II silnik 2.0 benzynka, rocznik 2003, przebiek 140.000 km
u mnie bez problemów. Rozrząd i KZFZ wymienione jak serwis przykazał przy 90.000 a teraz będzie przy 150.000
U mnie KZFZ nie sprawia kłopotów. Trochę się pewnie zużywa- to fakt- i objawia się wiekszym spalaniem.
Z tego co mnie powiedzieli magicy to wynika, że po prostu przy każdej zmianie rozrządu warto doliczyć 600 PLN na KZFZ i spać spokojnie. Jak dla mnie to zwykły koszt użytkowania auta, i biorąc pod uwagę dużo niższą cenę zakupu w stosunku do np Golfa oraz niższe ubezpieczenie itp to i tak warto.
Jak to kiedyś powiedział pewien mechanik: Renault psuje się na pewno częściej niż VW, ale w ostatecznym rozliczeniu i tak wychodzi taniej.

23.10.2009 09:26:25 napisz odpowiedź
~Bob

Oceń przydatność:

0
0

Moja Megane II przejechala juz 180 tyś. Rozrzad wymnieniałem zgodnie z zaleceniami serwisu i żadnych niespodzianek wcześniej nie było. Każdy silnik może się popsuc, nie wszystkie są identyczne i nie jednakowa eksploatacja, na mnie to nie padło, ale wiem jedno: jedna niefachowa naprawa może spowodowac inne usterki i auto moze zacząc się "sypac" do czasu az sie wyleczy przyczynę.

25.09.2009 16:24:36 napisz odpowiedź
~Grzesimir

Oceń przydatność:

0
0

Daro i ppt - macie szczęście i już, stąd wasze zdziwienie. W mojej megance II 1,6 16V kombi r. 2005, koło zmiennych faz rozrządu, i rozrząd przy okazji też, bo ponoć inaczej nie ma sensu, wymienione było przy przebiegu 35 000 km, teraz zbliżam się do 130 000 km i pewnie trzeba będzie jeszcze raz wszystko powtórzyć, bo zaczynają się pojawiać jakieś dziwne dźwięki przy odpalaniu silnika. Nadmienię, że przy 70 000 km padł rozrusznik...:( Auto fajne, duże i wygodne, tylko trafia człowieka, jak mu się psuje co chwila, i nie chodzi o to, że są to normalne awarie wynikające ze zużycia, tylko usterki związane z niedopracowaniem auta i kiepską jakością użytych części. Jak się uda, zrobię tym autem ze 200-250 tys. i wracam do japońskich samochodów. Są droższe, ale bezproblemowe w eksploatacji.

19.08.2009 19:42:34 napisz odpowiedź
~Justyna

Oceń przydatność:

1
1

Ja mam Megane II z 2003 roku, kupiłam o dwa lata temu, i miał 75 tyś na liczniku, teraz ma nieco ponad 100 tyś, W poniedziałek jadę do warsztatu z rozrządem się rozprawić, al nie dlatego ze coś jest nie tak tylko dlatego ze podobno trzeba... Tak czy inaczej nic w nim nie stuka nie puka odpala bez problemów i uwielbiam to autko, polecam wszystkim, To już trzecie renault w mojej rodzinie i jakoś nikt nie narzeka,
Pozdrawiam

11.07.2009 15:11:21 napisz odpowiedź
~ppt

Oceń przydatność:

0
1

Mam już na Megane II 2l 16V 198 tkm. Nie mam żadnego kłopotu z kołem zmiennych faz rozrządu. Po 160 tkm założyłem drugi pasek choć nie musiałem. Jak czytam te opowieści dziwię się skąd biorą się u Was decyzje o konieczności wymiany.

05.07.2009 22:13:48 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

0
0

hejludziska!!!co wy gadacie.mam182 tyś i dopiero drugi kompletny rozrzad,przymierzaam się do wymiany w/g instrukcji.wiadomo ,jak jest nowy tojest cichutki,po jakims przebiebu co nieco go cłychać
ale nawet w audi,wolwo i merolu dzieje sie to samo,o czym wy gadacie????
chyba nie macie ppojęcia o mechhanice,pozdro dla nieuków

17.05.2009 01:00:58 napisz odpowiedź
~stuka

Oceń przydatność:

0
0

czy silniki 1.4 tez maja te kolo zmiennyh faz rozrzadu

07.05.2009 00:09:18 napisz odpowiedź
~Megane II

Oceń przydatność:

0
0

Silniki 1,6 o oznaczeniu technicznym K4M stosowane w Lagunie I oraz w Megane I po 1999 roku nie posiadały koła zmiennych faz. Począwszy od Megane II "niesforne" koło zostało zastosowane. Znajduje się ono również w silniku 1,8 F4P w Lagunie II (sporadyczne awarie) oraz w silniku 2,0 F4R Laguna II, Megane II(bezawaryjne)

02.05.2009 18:40:51 napisz odpowiedź
~PYLON

Oceń przydatność:

0
1

Czy wszystkie silniki 1.6 16V w megan II mają zmienne fazy.

29.04.2009 11:14:45 napisz odpowiedź
~Megane II

Oceń przydatność:

0
0

Faktem kolo zmiennych faz rozrządu jest problemem. Producentem jest firma Delphi (USA). Grzechotanie po uruchomieniu spowodowane jest uderzaniem zaworów o tłoki. Jeżeli Megene było cały czas serwisowane (przeglądy zgodne z zaleceniami producenta) to Renault Polska pokrywa większość kosztów. Trzeba się do nich zwrócić 22/575 99 99.

18.04.2009 14:17:51 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Renault Megane

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa jednostka o mocy 125 KM (a wersji Fiesty Red nawet 140 KM). Inżynierowie Renault nie poszli aż tak daleko. W testowym Megane III po faceliftingu pracuje 1.2 litrowy benzyniak o mocy 130 KM i przyzwoitym momencie obrotowym 205 Nm. Sprawdźmy więc czy downsizing w wykonaniu francuskiego producenta to tylko chwilowa fanaberia wyczulonych na ekologiczny boom speców od marketingu czy sensowne rozwiązanie przyszłości.

Renault Megane - zobacz filmy

Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM - acceleration 0-100 km/h
Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM - acceleration 0-100 km/h Renault Megane Coupe GT z silnikiem 2.0 T o mocy 220 KM - dokładny pomiar przyspieszenia wykonany za pomocą DriftBoxa.
[HD] Renault Megane 2.0 T 220 KM vs. Seat Leon SC FR 1.8 TSI 180KM – test AutoCentrum.pl
[HD] Renault Megane 2.0 T 220 KM vs. Seat Leon SC FR 1.8 TSI 180KM – test AutoCentrum.pl Początkowo porównanie dwóch aut, co prawda z tego samego segmentu, ale z różnymi silnikami wydawało się bezsensowne. Po bliższej analizie okazało się jednak, że Seat Leon SC FR dzielnie walczy z o wiele mocniejszym Renault Megane Coupe GT i co ciekawe, w niektórych aspektach wygrywa. W których? Przekonajcie się sami oglądając nasz test!
Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM - pomiar spalania
Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM - pomiar spalania Renault Megane Coupe GT z silnikiem 2.0 T o mocy 220 KM - nasz pomiar spalania w różnych warunkach.
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Renault Megane II