Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Megane

Lata produkcji: 1995 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 1995 roku. Megane jest następcą udanego modelu Renault 19 i podobnie jak on, jest jednym z najpopularniejszych francuskich aut. Kompaktowe Renault znalazło dotychczas ok. 6 mln nabywców. Nazwa Megane pochodzi od prototypu francuskiej marki zaprezentowanego w roku 1988. Dotychczas powstały trzy generacje modelu. Najnowsza debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak poprzednicy, Megane III oferowany jest w wersji hatchback (5 i 3-drzwiowy) i kombi. Natomiast wersja sedan stała się osobnym modelem nazwanym Fluence.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Megane III

Ma bryłę i gabaryty typowego kompaktu, ale w żadnym razie nie prezentuje się przeciętnie. Renault Megane łączy bowiem ogólne kształty, jakie zwykliśmy widywać w autach tej klasy, z pomysłowymi detalami wyróżniającymi samochód w tłumie. Warto podkreślić, że auto było i jest oferowane w najróżniejszych odmianach nadwoziowych, może być wyposażone w sportowy pakiet stylistyczny, a w międzyczasie zaliczyło dwa face-liftingi (w 2012 i 2013 roku).

Miejsce pracy kierowcy, jakie ma w zanadrzu francuski kompakt, wywołuje u prowadzącego mieszane odczucia. Z jednej strony przekonuje atrakcyjną stylizacją, czytelnymi zegarami oraz doskonałymi materiałami wykończeniowymi, z drugiej zaś odpycha przeciętną pozycją za kółkiem, niedopracowaną ergonomią obsługi oraz niedostatkami w montażu. Do poprawki kwalifikuje się ponadto widoczność do tyłu.

O tym, że Renault Megane III to leciwa konstrukcja, przekonuje nas obszerność jego wnętrza. Podczas gdy z przodu wygospodarowano należytą ilość wolnego miejsca, z tyłu przestrzeni wyraźnie brakuje. Wystarczająco pojemny bagażnik ma regularne kształty, ale pozbawiony jest funkcjonalnych udogonień. Godne pochwały okazują się fotele, które zapewniają komfort na długiej trasie i utrzymują ciało w ryzach podczas pokonywania łuków.

Dziarsko trzyma się zawieszenie francuskiego modelu. Choć zostało zestrojone pod kątem komfortu, dzięki czemu skutecznie połyka nierówności, pozwala jednocześnie na bezpieczne prowadzenie w zakrętach. Niemniej trzeba przyznać, że młodsza konkurencja potrafi jeździć jeszcze lepiej. Na plus zapiszemy dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej, na minus z kolei niezbyt precyzyjne działanie układu kierowniczego.

Atrakcyjność oferty rynkowej kompaktowego Renault okazuje się nie do pobicia. Bazowe wersje modelu kosztują niewielkie pieniądze, dopłaty za bogatsze specyfikacje są bardzo rozsądne, a standardy wyposażenia powinny usatysfakcjonować każdego. Co więcej, dzięki szerokiej palecie nadwoziowej, pokaźnej gamie silników oraz dostępności różnych wariantów wyposażenia, łatwo jest skonfigurować Megane’a dla siebie.

Megane II

Stylizując drugą odsłonę swojego kompaktu, Renault się popisało - nowoczesne, ostre kształty natychmiast zyskały uznanie, a awangardowy tył hatchbacka do dziś robi wrażenie. Atrakcyjnie prezentuje się również kokpit, który jest dodatkowo przejrzysty i wykonany z bardzo dobrych materiałów. Większych uwag nie mamy też do obszerności wnętrza - zarówno dla podróżnych, jak i na walizki wygospodarowano odpowiednio dużo przestrzeni. Niestety, przy większych przebiegach ujawniają się niedostatki w spasowaniu elementów kabiny.

Gdyby pominąć kwestię wydatków serwisowych, wśród wersji silnikowych najlepsze byłby te wysokoprężne. Niestety, fakty są takie, że te żwawe i bardzo oszczędne jednostki borykają się z wieloma kosztownymi w usunięciu problemami - trwały jest jedynie motor 2.0 dCi, ale to rzadki okaz na rynku wtórnym. Znacznie częściej spotkamy "benzyniaka" 1.6, który z racji dobrego kompromisu pomiędzy osiągami i spalaniem oraz niezłą bezawaryjnością wydaje się najrozsądniejszą propozycją. Plus za udanie zestrojone zawieszenie.

Renault Megane II. generacji nie należy niestety do bezproblemowych aut. W silnikach benzynowych dochodzi do usterek cewek zapłonowych, w dieslach psują się m.in. układy wtryskowe i turbosprężarki, w zawieszeniu błyskawicznie zużywają się łożyska kolumn McPhersona, a skomplikowana elektryka potrafi unieruchomić samochód. Młodsze egzemplarze są na szczęście bardziej niezawodne, koszty napraw obniżają niewygórowane ceny części, a same auta kosztują mniej niż większość klasowych rywali.

Dane techniczne Renault Megane

Silniki

Moc silników 64-275 KM

Poj. silników 1 197-1 998 cm3

Prędkość maks. 160-254 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,0-16,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Megane

Średnia ocena modelu

na podstawie 2968 opinii

4.02

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Renault Megane

Jestem posiadaczem takiego modelu od ponad roku. Samochód sprowadziłem z francji . Jego przebieg przy zakupie wynosił 90000 km. ... więcejZacznę od spalania . Często widzę na internecie opinie, że przy delikatnej jeździe można obniżyć spalanie do 5 litrów. Być może tak jest ale trzeba mieć na uwadze jedno. Renault nie da się jeździć delikatnie w polsce . W samochodzie poniżej 120 kilometrów na godzinę nie odczuwamy jeszcze prędkości i wydaje się , że jedziemy 70 - 80 km/h . Stąd realne spalanie u mnie plasuje się na poziomie 8 litrów . Druga sprawa to wydatki, naprawy, serwis. Zaraz po przyjeździe z Francji w zawieszeniu były do wymiany tylko łączniki stabilizatora. Z robocizną kosztowało to 80 złotych. Po 1 roku na polskich drogach jak narazie nic się niedzieje. Należy jednak przy zakupie zdawać sobie sprawę, że nie jest to samochód dla każdego jesli interesuje nas male spalanie nalezy wybrać 1.5 dci , benzynka pali wiecej i nietylko meganka, mam golfa V 1.6 benzyna on pali ciut więcej srednio 1 - 2 litra na 100km więc megane jest dość ekonomiczna ( gaz jest jakimś rozwiazaniem ale to nie dlamnie ) Utrata wartości jest taka sama jak dla innych aut 3-lat i cena auta jest smieszna dlatego nie sprzedaje Golfa gorosze kosztuje mimo opini że, niemcy nie tracą na wartośći nie w polsce. Meganka nadaje się idealnie dla rodziny 2+2 najlepiej kombi i disel mi brakło kasy na kombiaka one są drosze szczególnośći disle. Auto malowane cały bok mimo badanie powloki lakieru nic nie wykazało (sam mierzyłem lakier) sprzedawca co dziwne sam mi powiedział ( i stąd wiem że malowanie pod miernik to zero kłopotu dla lakiernika ) Jakoże mam golfa i meganke moge smiało polecic te auto opini że są to kiepskie samochody są śmieszne . ukryj
dodano 28.08.2012 przez
Renault zrobiło kawał œwietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto ... więcejzostało gruntownie zmienione wzgledem poprzedniej generacji, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnątrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa Megane, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoœć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut… klasy sredniej. JeŸdzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Ford Focus II, Opel Astra,Skoda, Nie wiem, czy wybierając którekolwiek z nich miałbym taką samą pewnoœć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z Renault Megane III jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że nowa niezawodnoœć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony są czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczający. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejœcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje i nie ma możliwoœci zahaczenia . Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Plastiki we wnętrzu są bardzo dobrze spasowane i wyglądają bardzo estetycznie mimo 106 tys km nic nie skrzypi , co wżniejsze nic nie nawalilo ( czy to francuz ? ) Auto wersi Grandtur idealnie nadaje się dla rodziny 2 + 2 a nawet 2 + 3. Polecam nowe Renault Megane III ale nie namawiam każdy ma swoj rozum i niech sam decyduje ja nie wieże w stereotypy o wspaniałych niemcach , bajki zostawiam dzieciom ( i frajerom ) ukryj
dodano 12.09.2012 przez
Dotychczas jeździłem różnymi samochodami - Fordami (Escort potem Focus, Mondeo), Peugeotem 307 , Toyotą, mam zatem pewien punkt odniesienia. Warto ... więcejw tym miejscu zaznaczyć, iż porównywanie 307 czy Eskorta a nawet Focusa II do Megane III to nieporozumienie - mogą to robić tylko Ci, którzy nigdy nie wsiedli do Meganki i nie przejechali się nią w dal. Moim skromnym zdaniem, samochody te dzieli bardzo wiele - przy całym szacunku do solidnego Focusa. Renault megane III zarówno na zewnątrz jak i w środku to wyższa półka, materiały wykończeniowe świetne, wszystko miłe w dotyku, tapicerka - bardzo miła dla oka, fotele przednie super wygodne . Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie ,komfort jazdy naprawdę świetny ( renenault odeszło od mieciutkiego galeratowatego zawieszenia i postawilo na kompromis dość szczywne ale i konfortowe)samochód wręcz przyklejony do drogi. Auto kupiliśmy dla mojej żony, ale muszę przyznać że przesiadając się czasem do niego z mojego Avensisa czynię to z dużą przyjemnością - Meganka III to samochód świetnie wykonany ( jak na tą klase auta to nie volvo )i frajdą nie lada jest go prowadzić. To z pewnością samochód dla ludzi, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko posiadania pięciu drzwi i czterech kół czy przesadzam nie za taką kwote pieniędzy naprawde trudno coś fajnie wyglądającego a zarazem nie awaryjnego kupić ( megank zrobiła ogromny skok jakościowy i to jaki skok ) POLECAM z czystym sumieniem, a pomyśleć że skodę miałem kupić. ukryj
dodano 06.09.2012 przez
Jeździłem przedtem wieloma autami. Renault Megane III zrobiło postępy! + rady rodziny z ASO dlatego się skusilem . ... więcejCzymś co może odstraszać jest silnik niewielkiej pojemności 1.5 dci. ( Pamietac trzeba iz Nissan, Suzuki, Volvo ma te same, a Ford posiada silniki od Peugota) Ja też miałem takie obawy, ale rzeczywistość je rozwiała. Prawda jest taka, że dla rodziny taki silniczek jest wystarczający (rakietą to auto nigdy nie będzie), ale jeżeli jeździsz samochodem wiele to tankowanie potrafi zlamać, nie jednego (cena ON ) Dzięki doskonałemu momentowi auto objeżdża każdą benzynę o podobnej mocy, będąc przy tym ekonomiczniejszy. Jeździłem przedtem sporo Fordem Focusem 1.6 16v i nigdy bym nie uwierzył, ze te auta mają silniki tej samej mocy! Jeżdżąc samemu w ogóle trudno uwierzyć że ma się do dyspozycji tak mały silnik! Co do wykonania - Renault robi postępy. Tutaj jest naprawdę nieźle. Prowadzenie także dobre. Nie jest to wprawdzie AUDI , ale jest bardzo przyzwoicie i wszystkie francuzy mogą się schować! Trzeba powiedzieć, ze przy sensownej cenie, jeżeli auto jest zadbane i nie należało do przedstawiciela handlowego, to jest świetnym zakupem! Jeżeli chcesz wozić nim rodzinę kupic warto. Jeżeli kogoś przeraża utrata wartośći auta to posiadam passata z 2007r ( słyne 1.9 tdi ocena tego auta BARDZO ZŁA, a miał być na długie lata? ) nowy kosztował mnie 125 tyś zł a teraz sprzedaje go za 35 tys zł i nabywcy niema bo drogi ( utrata ceny w PL jest najwysza w europie i brednie mówi ten kto twierdzi że Niemcy nie tracą na cenie wetknąć można sobie takie opinie w d.... ) ukryj
dodano 18.08.2012 przez
Zobacz oceny Renault Megane Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Megane

Pb
4,50 - 15,67
Na podstawie 1432 raportów spalania
ON
3,83 - 11,17
Na podstawie 900 raportów spalania
LPG
5,30 - 13,73
Na podstawie 333 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Megane

Dałem ten komentarz bo najdłuższe się liczą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie naj nowsze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewnie zawyżę trochę średnią dla samochodu. Silnik 1,6 ... więcejidealnie przystosowany do jazdy z prędkością do 110km/h. Powyżej zaczyna się hałas i duże spalanie. Minimum jakie uzyskałem na trasie jadąc na benzynie to 6,8 l/100km (dla porównania przy takiej samej jeździe MEGANE I z 97r. z silnikiem 1,6 75KM wyszło 6,5 l/100, ale przy wyprzedzaniu już nie ma tej dynamiki). Polskie drogi, małe miejscowości, więc i szaleństwa nie było. Na gazie wynik ten dochodzi do 8,5-9l. Przy dynamicznej jeździe po polskich (nie lubię się wlec) drogach (miejscowości przepisowo, poza nadrabianie i wyprzedzanie, często ostre rozpędzanie) dochodzi do 9,5-10,5 l/100 (gaz). Na niemieckiej autostradzie przy prędkości 140-150km/h spalanie gazu 11,3 l/100 (mierzone na podstawie tankowania, a nie komputera)(po jakimś czasie można się nawet przyzwyczaić do dźwięku silnika przy 4500rpm, które musi kręcić przy tej prędkości). Miasto ok. 11-11,5 l/100km gazu. Samochód i prowadzi się bardzo dobrze i jest w miarę wygodny, aczkolwiek ciasny (zwłaszcza, jak wożąc w bagażniku zapasówkę chce się upchnąć wózek dla dziecka). Ceny części... jak w przypadku np. audi A4 B5 czy nissana primery. Poza wymianą klocków hamulcowych oraz sworzni wahaczy nie robiłem nic (pasek rozrządu + koło zmiennych faz rozrządu zaraz po zakupie, koszt części z wymianą ok. 1200zł, przy czym koło zmiennych faz kupiłem na Allegro, wiedząc, że jest oryginalne, bo nikt nie produkuje zamiennika, a nawet w sklepie (po znajomości) zostało mi podpowiedziane Allegro. Zaoszczędziłem w ten sposób ok 250zł). Uważam model za ładny, udany, bezawaryjny. Przydałby się 6 bieg, który zmniejszyłby spalanie i podniósł komfort podróży przy większej prędkości (aczkolwiek na 5 biegu można jechać już od 50km/h, a przy 110km/h nie trzeba redukować, żeby szybko kogoś wyprzedzić). Samochód mam od niecałych 2. lat, a za rok planuję przesiąść się do laguny II po lifcie, lub najchętniej laguny III (jeśli finanse pozwolą). Również będę ją zagazowywał, najlepiej jeśli się trafi 2,0T ewentualnie może tym razem jakiś dynamiczny diesel (np. 2,0 150KM, 1,9 130KM). raport spalania Renault Megane Hatchback, 1.6 16V WT 112 KM manualna, 2003 r. ukryj
dodano 02.08.2013 przez
Kupiłem to auto bo była naprawdę bardzo dobra okazja Klient potrzebował szybko gotówki a ja chciałem coś innego no i ... więcejnie powiem wizualnie jest nie zła. Oprócz renówki mam jeszcze Opla omegę 2,2 sedana a wcześniej był Opel Astra, Audi A6, WV Passat,Chrysler Voyager i kilka innych. Jeżeli chodzi o spalanie to muszę przyznać że jest rewelacyjne. Na trasie 5 tys km Barcelona-Warszawa-Kolonia-Barcelona w dwie osoby + ok 400 kg bagażu z wyliczenia wyszło mi nie całe 4,6 l/100 km przy prędkościach 110 do 180 km//100. 2/3 autostrady 1/3 drogi krajowe. Zanim dojechałem do polski komputer wskazywał 4,2 l no ale wiadomo jaka jazda jest w Polsce. W mieście bez problemów mieszczę się 5,5, 5,6L. Mówiąc miasto mam na myśli Barcelonę przy której Warszawa to bardzo drożne miasto. Bardzo dobre hamulce To tyle plusów tego wózka A teraz minusy. Przy 170km/godz wiatr zerwał mi tylny spojler a trzecim światłem stopu, powyżej 130 głośno w kabinie, powyżej 150 wręcz nie słychać własnych myśli hałas opływającego powietrza jest nie do zniesienia, radio bardzo kiepskiej jakości a odtwarzacz CD odmawia posłuszeństwa po dwóch trzech płytach, wykończenie wnętrza woła o pomstę do nieba, użyte materiały a szczególnie materiał na kierownicy to chyba były wyciągnięte ze śmietnika, twarde łatwo rysujące się plastiki o jakości godnej Bangladeszu, na zakrętach trzeba bardzo uważać tył samochodu ucieka w bok, jazda po nierównych lub dziurawych drogach przypomina jazdę wozem konnym, bardzo kiepskie wyciszenie podwozia, układ kierowniczy zbyt lekko chodzi ma się wrażenie że zaraz nas nie posłucha. To tylko niektóre z wad tego samochodu. Oprócz nich jest jeszcze elektronika która wysiada w najmniej odpowiednim miejscu W porównaniu a oplem to naprawdę kiepska klasa nie mówiąc o Audi czy Chryslerze. Reasumując Jest to mój pierwszy francuski samochód i ostatni. Dobry silnik dobre osiągi, dobra idea ale wykonanie a przede wszystkim użyte materiały to naprawdę trzeci świat. Jeśli chcecie dobrego samochodu to z europejskich tylko niemiecki lub szwedzkie a z pozostałej części świata japoniec lub amerykaniec np Chrysler lub Dodge. To gwarancja na długie lata. ukryj
dodano 12.08.2014 przez
Na początku powiem, że auto zrobione na 170KM. Silnik dCi pracuje cicho, a na wysokich obrotach przyjemnie warczy. Na trasie ... więcejsprawdzałem się z Audi A6 3.0TDi i BMW 530d - nie mogą odejść. Mina kierowcy A6 bezcenna. Trochę gorzej ze startu od świateł. Z innym 530d nie tak bardzo ale jednak zostaję z tylu. W aktualnych warunkach zimowych świetnie sprawdza się kontrola trakcji. Nie zarzuci tyłu auta na zakręcie. Podczas ruszania dawkuje moc na koła i nawet na śniegu z gazem w podłodze nie buksują bez potrzeby. W niektórych miejscach (podjazdy), gdzie sporo aut gubi przyczepność, Meganką można spokojnie podjechać (i WYJECHAĆ). Jeśli już się tak rozpisałem to warto dodać, że w tym aucie należy dbać o turbinę. Nie przekraczam 2tys. obr. na zimnym silniku. Po rozgrzaniu można już cieszyć się mocą. Po jeździe zawsze odczekuję przed zgaszeniem aby turbina ostygła. Teraz coś o spalaniu. Mój styl jazdy ostry, dlatego max średnie spalanie 7,3 l/100km (cykl mieszany, dane z niecałych 1000km. Wydaje mi się, że w tych 1000KM jest raczej przewaga miasta. Zanim przyszła zima na komputerze było 7 l/100km). Jeśli nie szalejesz to można zejść poniżej 7 l/100km w cyklu mieszanym. W mieście największe spalanie jakie zaobserwowałem to ok. 8 l/100km (przy ciężkiej nodze, reset danych na stacji po pełnym tankowaniu, dane z kilku kilometrów) Na trasie jeśli włączysz 6-ty bieg i tempomat na 100km/h to spalanie w okolicach 5 l/100km. Przy mocnych nerwach można zejść poniżej 5l/100km jednak auto zachęca do szybszej jazdy. Auto samo w sobie niezłe. Jako rodzinne w wersji hatchback nie polecam bo jest mało miejsca na nogi z tyłu. Dla mnie to nie wada bo zabieram najwyżej 1 pasażera. Jest w tym aucie kilka fajnych rozwiązań, które są proste a cieszą. Np. wlew paliwa, nie ma korka tylko otwierasz klapkę, wkładasz pistolet, tankujesz, wyciągasz pistolet, zamykasz klapkę, płacisz, odjeżdżasz. Jeśli decydujesz się na Megane to polecam dorzucić felgi 17". Auto wtedy dobrze wygląda i nie jest ani za miękkie, ani za twarde. Takie w sam raz! Jeśli masz pytania co do tego auta, to pisz na maila: alibott@gmail.com Pozdrawiam ukryj
dodano 19.01.2010 przez
Pewnie zawyżę trochę średnią dla samochodu. Silnik 1,6 idealnie przystosowany do jazdy z prędkością do 110km/h. Powyżej zaczyna się hałas ... więceji duże spalanie. Minimum jakie uzyskałem na trasie jadąc na benzynie to 6,8 l/100km (dla porównania przy takiej samej jeździe MEGANE I z 97r. z silnikiem 1,6 75KM wyszło 6,5 l/100, ale przy wyprzedzaniu już nie ma tej dynamiki). Polskie drogi, małe miejscowości, więc i szaleństwa nie było. Na gazie wynik ten dochodzi do 8,5-9l. Przy dynamicznej jeździe po polskich (nie lubię się wlec) drogach (miejscowości przepisowo, poza nadrabianie i wyprzedzanie, często ostre rozpędzanie) dochodzi do 9,5-10,5 l/100 (gaz). Na niemieckiej autostradzie przy prędkości 140-150km/h spalanie gazu 11,3 l/100 (mierzone na podstawie tankowania, a nie komputera)(po jakimś czasie można się nawet przyzwyczaić do dźwięku silnika przy 4500rpm, które musi kręcić przy tej prędkości). Miasto ok. 11-11,5 l/100km gazu. Samochód i prowadzi się bardzo dobrze i jest w miarę wygodny, aczkolwiek ciasny (zwłaszcza, jak wożąc w bagażniku zapasówkę chce się upchnąć wózek dla dziecka). Ceny części... jak w przypadku np. audi A4 B5 czy nissana primery. Poza wymianą klocków hamulcowych oraz sworzni wahaczy nie robiłem nic (pasek rozrządu + koło zmiennych faz rozrządu zaraz po zakupie, koszt części z wymianą ok. 1200zł, przy czym koło zmiennych faz kupiłem na Allegro, wiedząc, że jest oryginalne, bo nikt nie produkuje zamiennika, a nawet w sklepie (po znajomości) zostało mi podpowiedziane Allegro. Zaoszczędziłem w ten sposób ok 250zł). Uważam model za ładny, udany, bezawaryjny. Przydałby się 6 bieg, który zmniejszyłby spalanie i podniósł komfort podróży przy większej prędkości (aczkolwiek na 5 biegu można jechać już od 50km/h, a przy 110km/h nie trzeba redukować, żeby szybko kogoś wyprzedzić). Samochód mam od niecałych 2. lat, a za rok planuję przesiąść się do laguny II po lifcie, lub najchętniej laguny III (jeśli finanse pozwolą). Również będę ją zagazowywał, najlepiej jeśli się trafi 2,0T ewentualnie może tym razem jakiś dynamiczny diesel (np. 2,0 150KM, 1,9 130KM). ukryj
dodano 22.04.2013 przez
Generalnie jestem rozczarowany. Auto kupiłem nowe prosto z salonu plus założona instalacja gazowa BRC ale spalanie przekracza moje oczekiwania. Przejechałem ... więcejjuż około 5000 km, głównie trasa do pracy około 13 km w jedną stronę z przewagą autostrady niż miasta ale zdarzały się i wyjazdy w dłuższą trasę. Silnik jest starej konstrukcji (sprawdzona jednostka bez doładowania) ale po wielu modernizacjach i pali za dużo jak na dzisiejsze czasy. Spalanie, które podaje producent jest niemalże nie możliwe do osiągnięcia. 5,5 w trasie jest nie osiągalne. Mój rekord na trasie poznań-wrocław w dwie osoby, bez włączonej klimy i bez tempomatu z v.max 70 km/h to 6.0 litrów ale co to za przyjemność z jazdy. Autostrada tak do 120 km/h jeszcze do zaakceptowania (ok. 7,1 do 7,5) ale juz powyżej spalanie wzrasta masakrycznie a do tego ten hałas. jadąc w 4 osoby autostradą do 120 km/h poniżej 8 litrów ciężko jest zejść. miasto to już spalanie zależy od widzi-misie auta. czasem uda się osiągnać ok. 9,5 ale potrafi zjeść 11 lub 12 litrów. Generalnie średnią producenta czyli 6,9 nie udało mi się osiągnąć ani razu. zazwyczaj jest to ok 7.7 do 8,5 co jest wynikiem zdecydowanie za dużym. Dodam że jeżdżę bardzo spokojnie i tym bardziej ten wynik mnie nie zadowala. Na szczęście założyłem w salonie instalacje gazowa wiec koszty nie są aż tak tragiczne (ok. 1,5 litra gazu wiecej niż benzyny wiec jest ok). Dla porównania moje drugie auto to skoda octavia I z 2009 roku z silnikiem 1.6 105 km. podobne parametry auta (rozmiar, masa) a skoda pali dużo mniej. trasy full załadowanym autem na autostradzie z prędkościami 120-140 km to spalanie w granicach (5,5 do 6,5) a średnie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi ok 6.5 - 7 litra a wiec dużo mniej. Jeśli chodzi o samo aut tzn wygląd, ergonomia, praktyczność to tutaj same plusy. Minusik jedynie za słabe nagłośnienie fabrycznego zestawu audio. Lubie słuchać muzyki w czasie jazdy a ta lubi sobie charczeć jak jest głośniej. ukryj
dodano 06.08.2015 przez
Zobacz raporty spalania Renault Megane Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 31 publikacje o Renault Megane

Newsy o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Megane

Testy zderzeniowe Renault Megane Euro NCAP

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Generacje Renault Megane

Nowe Renault Megane

nowe Renault Megane
Renault Megane
ceny od 62 250 zł do 106 550

Renault Megane III R.S. Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 265KM od 2013

w pakiecie R.S.

w cenie katalogowej brutto

106 550 zł

Wyposażenie standardowe
Specjalny zespół zegarów i wskaźników z analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem (tło obrotomierza w kolorze szarym)
system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych tylnych miejscach
Środkowa konsola z podłokietnikiem i schowkiem
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiet Navigation 2 (2 500 zł)
Pakiet Connect & Go 1 (3 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiet Navigation 2 (2 500 zł)
Pakiet Connect & Go 1 (3 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 46 oferty Renault Megane

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Megane

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 214

Przejechany dystans

1 720 538 zł

Zatankowanego paliwa

411 051 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 131

Wydanych pieniędzy

695 657 zł

Średnie wydatki na auto

1 185 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 056

Wydanych pieniędzy

726 359 zł

Średnie wydatki na auto

1 237 zł

ZOBACZ 587 dzienników kosztów Renault Megane Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Megane

Liczba wpisów: 49
komentarzy(11)
komentarzy(26)
komentarzy(16)
komentarzy(15)
komentarzy(21)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Megane dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Megane

Liczba wpisów: 112
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Megane Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Megane

Liczba wpisów: 75
Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak ... więcejpierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic. ukryj
dodano 26.04.2010 przez
Instalacja wraz z podzespołami z segmentu premium dobrana do turbobenzyny. Samochód na gazie sprawuje się przyzwoicie. Spalanie w granicach 9-10 ... więcejlitrów gazu. Odczuwalny delikatny spadek dynamiki pomimo prawidłowej regulacji. Nie jest on jednak szczególnie dokuczliwy. Silnik pracuje cicho, równo. Instalacja bez zastosowania lubryfikacji - wątpliwe czy kropla środka podawana co jakiś czas wpływa pozytywnie na gniazda zaworowe - tym bardziej na który zawór ona przypadnie - tego nikt nie wie. ukryj
dodano 22.06.2015 przez
Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z ... więcejjazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna. ukryj
dodano 17.12.2013 przez
To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie ... więcejmoc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok. ukryj
dodano 19.06.2011 przez
To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie ... więcejmoc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok. ukryj
dodano 19.06.2011 przez
To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska ... więceji jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu. ukryj
dodano 17.02.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
Prawie połowa użytkowników Megane przynajmniej raz w roku odwiedza serwis z powodu problemów z elektroniką. Niestety tego typu problemy od zawsze były piętą achillesową Renault.…
dodano 16.12.2011 przez
Renault Megane Scenic zebrało aż 405 punktów przyznanych przez dziennikarzy, którzy są jurorami w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Sędziowie docenili ilość miejsca wewnątrz pojazdu, biorąc…
dodano 16.12.2011 przez
Mégane II został wybrany Samochodem roku 2003 przez jury składające się z 58 dziennikarzy samochodowych, reprezentujących 22 kraje europejskie. W głosowaniu Megane II zdobył 322…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.04.2013 przez
Zapraszam do przejrzenia manuala
dodano 10.03.2012 przez
Nie wiem czy się ktoś z tym spotkał ale w Renault Megane (takim modelu jak moja Franca rok prod. 2011) jest kłopot z podniesieniem wycieraczek…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą