Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane

Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 1995 roku. Megane jest następcą udanego modelu Renault 19 i podobnie jak on, jest jednym z najpopularniejszych francuskich aut. Kompaktowe Renault znalazło dotychczas ok. 6 mln nabywców. Nazwa Megane pochodzi od prototypu francuskiej marki zaprezentowanego w roku 1988. Dotychczas powstały trzy generacje modelu. Najnowsza debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak poprzednicy, Megane III oferowany jest w wersji hatchback (5 i 3-drzwiowy) i kombi. Natomiast wersja sedan stała się osobnym modelem nazwanym Fluence.

Generacje Renault Megane

  • Wybierz generację: Renault Megane III (2008 - teraz)
    Renault Megane III
    Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - prawy bok Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - kokpit Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów

    Renault Megane III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w...

    więcej o Renault Megane III

  • Wybierz generację: Renault Megane II (2002 - teraz)
    Renault Megane II
    Renault Megane Grandtour - widok z tyłu Renault Megane Grandtour - widok z tyłu Renault Megane Grandtour - widok z przodu Renault Megane Grandtour - pełny panel przedni Renault Megane Grandtour - tylna kanapa Renault Megane Grandtour - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

    Renault Megane II

    Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na...

    więcej o Renault Megane II

  • Wybierz generację: Renault Megane I (1995 - 2002)
    Renault Megane I

    Renault Megane I

    Model produkowany w latach 1995-2002. Częściowo oparty na konstrukcji swojego poprzednika, Renault 19, z którego zapożyczono między innymi silniki i podwozie. Megane debiutował jako hatchback. Po dobrym przyjęciu, na rynku pojawiły się kolejne wersje...

    więcej o Renault Megane I

Megane III

Ma bryłę i gabaryty typowego kompaktu, ale w żadnym razie nie prezentuje się przeciętnie. Renault Megane łączy bowiem ogólne kształty, jakie zwykliśmy widywać w autach tej klasy, z pomysłowymi detalami wyróżniającymi samochód w tłumie. Warto podkreślić, że auto było i jest oferowane w najróżniejszych odmianach nadwoziowych, może być wyposażone w sportowy pakiet stylistyczny, a w międzyczasie zaliczyło dwa face-liftingi (w 2012 i 2013 roku).

Miejsce pracy kierowcy, jakie ma w zanadrzu francuski kompakt, wywołuje u prowadzącego mieszane odczucia. Z jednej strony przekonuje atrakcyjną stylizacją, czytelnymi zegarami oraz doskonałymi materiałami wykończeniowymi, z drugiej zaś odpycha przeciętną pozycją za kółkiem, niedopracowaną ergonomią obsługi oraz niedostatkami w montażu. Do poprawki kwalifikuje się ponadto widoczność do tyłu.

O tym, że Renault Megane III to leciwa konstrukcja, przekonuje nas obszerność jego wnętrza. Podczas gdy z przodu wygospodarowano należytą ilość wolnego miejsca, z tyłu przestrzeni wyraźnie brakuje. Wystarczająco pojemny bagażnik ma regularne kształty, ale pozbawiony jest funkcjonalnych udogonień. Godne pochwały okazują się fotele, które zapewniają komfort na długiej trasie i utrzymują ciało w ryzach podczas pokonywania łuków.

Dziarsko trzyma się zawieszenie francuskiego modelu. Choć zostało zestrojone pod kątem komfortu, dzięki czemu skutecznie połyka nierówności, pozwala jednocześnie na bezpieczne prowadzenie w zakrętach. Niemniej trzeba przyznać, że młodsza konkurencja potrafi jeździć jeszcze lepiej. Na plus zapiszemy dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej, na minus z kolei niezbyt precyzyjne działanie układu kierowniczego.

Atrakcyjność oferty rynkowej kompaktowego Renault okazuje się nie do pobicia. Bazowe wersje modelu kosztują niewielkie pieniądze, dopłaty za bogatsze specyfikacje są bardzo rozsądne, a standardy wyposażenia powinny usatysfakcjonować każdego. Co więcej, dzięki szerokiej palecie nadwoziowej, pokaźnej gamie silników oraz dostępności różnych wariantów wyposażenia, łatwo jest skonfigurować Megane’a dla siebie.

Megane II

Stylizując drugą odsłonę swojego kompaktu, Renault się popisało - nowoczesne, ostre kształty natychmiast zyskały uznanie, a awangardowy tył hatchbacka do dziś robi wrażenie. Atrakcyjnie prezentuje się również kokpit, który jest dodatkowo przejrzysty i wykonany z bardzo dobrych materiałów. Większych uwag nie mamy też do obszerności wnętrza - zarówno dla podróżnych, jak i na walizki wygospodarowano odpowiednio dużo przestrzeni. Niestety, przy większych przebiegach ujawniają się niedostatki w spasowaniu elementów kabiny.

Gdyby pominąć kwestię wydatków serwisowych, wśród wersji silnikowych najlepsze byłby te wysokoprężne. Niestety, fakty są takie, że te żwawe i bardzo oszczędne jednostki borykają się z wieloma kosztownymi w usunięciu problemami - trwały jest jedynie motor 2.0 dCi, ale to rzadki okaz na rynku wtórnym. Znacznie częściej spotkamy "benzyniaka" 1.6, który z racji dobrego kompromisu pomiędzy osiągami i spalaniem oraz niezłą bezawaryjnością wydaje się najrozsądniejszą propozycją. Plus za udanie zestrojone zawieszenie.

Renault Megane II. generacji nie należy niestety do bezproblemowych aut. W silnikach benzynowych dochodzi do usterek cewek zapłonowych, w dieslach psują się m.in. układy wtryskowe i turbosprężarki, w zawieszeniu błyskawicznie zużywają się łożyska kolumn McPhersona, a skomplikowana elektryka potrafi unieruchomić samochód. Młodsze egzemplarze są na szczęście bardziej niezawodne, koszty napraw obniżają niewygórowane ceny części, a same auta kosztują mniej niż większość klasowych rywali.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Silniki Renault Megane

Renault Megane III - jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane Biała Dama :) 73,26

Renault Megane Renault Megane II 66,27

Renault Megane Krwiste Ferrari ;] 76,09

Renault Megane  90,91

Renault Megane 1.6 66,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

mannz 66,59

espacefan 59,04

versuskolobrzeg 49,74

gtpower 48,24

Misza_Elk 81,59

mirko78 64,94

loozack 62,58

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej "Zaplanuj przegląd"
Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej Udało mi się to dziś skasować inspekcję "Zaplanuj przegląd" wg poniższej procedu...
Pierwsza (para)usterka ;D
Pierwsza (para)usterka ;D Długo nie było co tu popisać bo i nic specjalnego się nie działo. Ale przyszła ...
Skontroluj podzuszkę powietrzną
Skontroluj podzuszkę powietrzną Mega jeździła bez problemów 2 lata , a tu nagle wywala błąd AIRBAG. Po chwili z...
To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

od 61 750 zł do 96 970

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 265 KM): 1.6 16V, 2.0 T Renault Sport, Energy TCe, TCe

 

Diesel (95 - 130 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane 2.0 T Renault Sport 265KM - 3 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
klimatyzacja
czujnik parkowania
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Komfortowy 1 - 1 600
Pakiet Sport - 5 500
Pakiet Navigation 1 - 1 990
Pakiet Navigation 2 - 2 500
Pakiet Connect & Go 1 - 3 900

Cena katalogowa

96 970

Zobacz ofertę Renault Megane 2.0 T Renault Sport 265KM - 3 drzwiowe coupe
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Lancia Delta
1.6 Multijet 16V (120 KM)
Ford Focus
1.6 EcoBoost (182 KM)
Seat Leon
2.0 TDI CR (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III Carminat Renault Megane III Carminat
Rocznik: 2012. Przebieg: 129 904 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 33 900 zł
Renault Megane III 1.5 DCi 110km Expression Renault Megane III 1.5 DCi 110km Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 128 029 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 31 900 zł

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane

  • Średnia ocena
    na podstawie 2868 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.6 i (75 KM)

Jeździłem Sierrą 1,6. Autko świetne. Brązowo beżowa tapicerka, brązowa deska rozdzielcza, welurek. Chciałem Forda. Patrzę a tu same czarne smutne wnętrza, tylko PKP napisać. Toż ja kupuję samochód dla środka nie po to aby patrzeć na niego! Znalazłem R21 Nevada. Szaro niebieski, popielaty, welurek. Bałem się francuza. Przecież to się psuje!!! Zrobiłem 150 tyś. przez 3 lata. Wymieniłem półoś i szczotki alternatora. No to kupiłem Megana i jestem bardzo zadowolony. Hamulce świetne. Mimo takiego przebiegu nic nie ściąga i żyletka. Staram się dbać o auto, aczkolwiek, myjnia nie jest moim stałym miejscem pobytu. Wymieniłem 3 razy tarcze hamulcowe, dwa razy poduszkę pod silnik, pompę wodną i chłodnice (puściła) bo się zagrzał, oraz to co opisałem powyżej. Oczywiście nie piszę o takich sprawach jak klocki, żarówki itp. teraz mam do wymiany bębny i znowu tarcze. Jeszcze na gwarancji tylne amortyzatory raz i po 180 tyś. drugi raz. Z przodu wymieniam tylko gumy stabilizatorów co drugi przegląd ~60,00...

dodał: IS.
Renault Megane Sedan 1.6 i 16V (115 KM)

Auto SUPER, ale firma RENO i jej ASO to qpa do kwadratu !!!! po 20.oookm zauważyłęm że na krawędziach moje opony są niemal zdarte, pojechalem do ASO sprawdzono mi zbierznosci i geometrię, niby wszystko ok i podobno wina mojego stylu jazdy, ale po 30.oookm opony na krawędziach były neimalże łyse !!!!! a auto na nich na deszczu żle zaczeło sięprowadzić, znów wizyta w ASO i znów zapeniwnie że z autem wszystko ok, ze to moja wina lub kolejin, i z łysymi oponami wygoniono mnie na ulice !!!!!!! pojechałęm więc do CentrumAutoDiagnostyk i co ?!?!? Geometria kół TOTALNIE SPIER,,,NA!!! po kontakcie z kilkoma uzytownikami Mehane II (szczegolnie wadę widać na felgach 17 calowych) okazało się że każde auto tak się zachowuje i wszędzie ASO wykręca się sianem!!! aż cztery auta pojechały ze mną do CAD i każde miało złą geometrię!!! z tymi papierami we czwórkępojechaliśmy do RenoPolska i tam Pani dyrektor od reklamacji, przyjeła każdego z nas i mają przed nosem niezbite dowody złej geometri przyznała że...

dodał: MS
Renault Megane Kombi 1.6 i 16V (115 KM)

Polecam to auto wszystkim jest eleganckie, przestronne a przede wszystkim bezpieczne samochód ma tak dobre hamulce ,że w krytycznych sytuacjach staje w 3 sekundy. A jeszcze jest lepsza ochrona pasażerów wczoraj miałem wypadek i wiem ,że mogę mu zaufać samochód który walnął mnie w tył miał cały przód rozwalony wszystko się wylało a mnie tylko zepsuł się zderzak i tylna klapa się wgieła. A komputer w tym aucie jest świetny obliczył ,że poduszki nie mają wybuchnąć i miał racje wystarczyły napinacze pasów i aktywne zagłówki które mają szeroki zakres regulacji. Komputer ma 15 pozycji w których możemy odczytać różne informację od przejechanej drogi po czas kiedy trzeba zjechać do serwisu. Układ hands-free jest bardzo przydatny zwłaszcza kiedy ma się zajęte ręce. Kokpit jest oświetlonym ładnym białym światłem i jest uporządkowana auto jest przejrzyste i jasne. Wlew paliwa ma automatyczny korek. Aha i auto ma bardzo dużo bajerów których ze świecą szukać w konkurencji. Auto może stać się reprezentacyjna...

dodał: qbeens
Renault Megane Hatchback 1.6 16V WT (115 KM)

Samochód ładny ale bardzo awaryjny.Pozycja za kierownicą jest niewygodna a w zakretach niestabilny i po przebiegu 100tys nie jezdzi na wprost.Wymieniłem w nim (moge wszystkiego nie pamietać) po wyjechaniu z salony tłumik (rozleciał sie na spawie) kilka dni pozniej koło zmiennych faz rozrządu, a dalej to cewki szt 3, silnik od spryskiwacza, krzyzaki w kolumnie kier., łożyska nad spreżyną, czujnik obrotów (objawy gasł na wolnych), kolumna kier , amortyzatory , łaczniki stabilizatora oraz koncówki ale to w normie , poduszka skrzyni (przestalo szarpać ale tylko na kilka dni) linka recznego, szyba tył (podobno pękaja), i teraz dmuchawa nawiewu.Denerwuje mnie tez sprzegło (w kangoo jest duzo lepsze i silnik 1.2 ladniej pracuj) dziwnie szarpie (nawet kierownik serwisu nie potrafi nim ruszyc bez szarpnieć).A i serwis Remex w Białymstoku nie powinien być autoryzowanym serwisem gdyż nawet podstawowej cześci nie maja na miejscu a odpowiedź na usterki jest najczęstsza "ten typ tak ma" albo porada na...

dodał: davos-bi@wp.pl
Renault Megane Sedan 1.6 i 16V (115 KM)

Udany samochod. (1.6 16V 115KM, Luxe Privilege) Doskonale zawieszenie, chodz nie na nasze drogi za bardzo traci sie konfort jazdy, ale cos za cos. Wydajna klimatyzacja z funkcja usuwania zaparowania. Bardzo dobre zuzycie paliwa mniej niz 6 l/100km przy 90km/h (prawie jak w katalogu) srednie (z miastem) na poziomie 6.5-7.0 l/100km. Biegi dobrze zestopniowane chodz jakos mi brakuje VI do spokojnej jazdy w trasie. Trche dokuczala mi II - przy szybkiej zmienaie biegu skrzynia potrafila zgrzytać, mozliwe ze ASO cos na to poradzi problem jest w tym ze ustarka jest dosc sporadyczna i nawet nie ma jak zademonstrowac w ASO. Bardzo dobre hamulce, przednie tarcze troche sie grzeja, ale moze tak ma byc. Przy przekraczniu 10km/h po uruchomieniu silnika denerwujacy halas wydawany prawdopodobie przez sterowanie blokady zamka. Wyciszenie doskonale do 100km/h pozniej moglo by byc ciszej, ale da sie wytrzymac. Do elektronicznego gazu trzeba sie przyzwyczaic. Karta Renault dziala doskonale. ESP/ASR nie przeszkadza...

dodał: Kotek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane GT 2010 Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014) Renault Megane Grandtour Renault Megane GT Renault Megane Coupe Renault Megane III RS 275 Trophy-R (2014) Renault Megane III Grandtour Facelifting Renault Megane III Facelifting Renault Megane III Coupe Facelifting Renault Megane 2003
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane II 2.0 i 16V (135KM) 2004r.
    dodał: Explorer, 30.01.2015

    Jest to już mój kolejny samochód na gaz , kupiłem go od znajomego który okazyjnie kupił sobie inny samochód a mi odsprzedał ten samochód z przebiegiem 100 tyś km w czym 15 tyś było zrobione na gazie z założoną instalacją firmy lovato , ja przejechałem 50 tyś i nie mam z nią żadnych problemów , Serwisuje samochód w autoryzowanym serwisie . Wszystko jest wymieniane na czas . Spalanie w granicach 10-12 litrów lpg.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 622
Przejechany dystans
34 511 432 km
Zatankowanego paliwa
1 869 532 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 539
Wydanych pieniędzy
2 903 374 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 179
Wydanych pieniędzy
3 305 128 zł
Średnie wydatki na auto
1 524 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 169)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane

Na podstawie 2602 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciek s, dodano: 10.04.2014 23:31

Nie jest najgorzej, aczkolwiek nowoczesne silniki o podobnych pojemnościach palą znacznie mniej. Jeżdżąc po Warszawie "normalnie" bak zamykam średnim spalaniem na poziomie ok 8,5L/100km. Przy delikatnej jeździe po mieście można zejść do 7,5 pod warunkiem, tego że unika się korków i bardzo krótkich dystansów. Dynamiczna jazda miejska zamyka się w 10 litrach. Na trasie w zależności od stylu jazdy. Przy dynamicznej jeździe ok 7,5-8,5 (autostrada) ale potrafi spalić pomiędzy 5-6L jeśli nie przekraczam 100km/h i unikam częstych redukcji przy wyprzedzaniu. To drugie auto w rodzinie, pokonuje ok 20 000 rocznie i moim zdaniem spalanie jest ok. Nie ma sensu gazować.

pełny raport Renault Coupe Facelifting 1.6 16v

autor: Tomek, dodano: 11.02.2013 06:38

Auto z 12.2012. Przez 2 miesiące przejechałem 15kkm i ...szału nie ma. Wcześniej jeździłem 1,5DCi 82km (Clio), 70km (Kangoo), 70km (Clio) oraz Octavią 1,9TDI. Mam jeszcze obecnie Octavię 2.0TDI z DSG. Jeżdżę w zasadzie tylko w trasy, więc średnie spalanie z uwzględnieniem jazdy miejskiej podane przeze mnie może nie być do końca prawidłowe. Megane poniżej 5l/100km auto pali na 6-tym biegu przy prędkości 90km/h. Przy 110km/h pali 5,4-5,5. Przy jeździe autostradowej, tzn. 140km/h pali 6,6-6,7. Wszystkie pomiary dokonane na drogach ekspresowych i autostradach z użyciem tempomatu (co wg mnie podnosi spalanie o ok. 0,3-0,4 litra) i bez klimatyzacji. I ten ostatni wynik jest zdecydowanie za wysoki. Moje drugie auto 2.0TDI+DSG przy prędkości dokładnie 155km/h (jazda do Grecji) z pełnym obciążeniem (5 osób+bagaże+cały czas włączona klima) spaliło 6,8. Przy podobnej jeździe kilka lat temu 1.9TDI spaliło 5,8. Najlepiej z DCi wypadało Clio 82km, które paliło w trasie 4,5l przy jeździe do 110km/h, a potrafiło zejść do 3,8 przy jeździe 90km/h (do Chorwacji). Mam nieodparte wrażenie (może się mylę), że spalanie znacznie zwiększa filtr DPF, który ewidentnie muli samochód, jakby miał większe opory. Nie mniej jednak w pracy jeżdżę Renault, bo ...są bezawaryjne (Clio 240kkm, Kango 190kkm, Clio 180kkm) a części eksploatacyjne tańsze niż w autach niemieckich (wbrew potocznej opinii).

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: Rudolf, dodano: 17.05.2010 22:18

Spalanie - znośne jak na 1.6 16V (112KM). Jeśli ktoś mówi, że jakieś auto dużo pali, czy mało pali, to przede wszystkim trzeba przemyśleć małą sprawę. Rozmiar opon! Mam dwa komplety kół - 15 (195/65 zimówki) i 16 cali (205/55 letnie). Dodatkowo, przeanalizować technikę jazdy, opory toczenia opon, obciążenie, jakość paliwa, górzystość terenu, czy jedziemy pod wiatr... To wszystko ma znaczenie. Ja wiem tyle - to maksymalne zużycie to było, gdy grzałem auto, bo żona z 3-letnim synem wewnątrz, a ja odkopywałem auto ze śniegu. W trasie na oponach 195 na 100% da się przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100km. Jeszcze nie robiłem tras na letnich 205/55-16 (Bridgestone ER300) i będę mógł później ocenić. Jeżdżąc po Bydgoszczy to raczej da się zmieścić w 9,5 l/100km (przy krótkich trasach 3-5km), na dłuższych po mieście można zmieścić się w 8,5. Trasa Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz 6,2 l / 100 km (opony 195/65-15 zimówki Krisalp HP, jazda zróżnicowana, na pewno nie "kapelusz")

pełny raport Renault Kombi 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III Energy TCe 130KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III 2.0 T Renault Sport 220KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także