Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane

Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 1995 roku. Megane jest następcą udanego modelu Renault 19 i podobnie jak on, jest jednym z najpopularniejszych francuskich aut. Kompaktowe Renault znalazło dotychczas ok. 6 mln nabywców. Nazwa Megane pochodzi od prototypu francuskiej marki zaprezentowanego w roku 1988. Dotychczas powstały trzy generacje modelu. Najnowsza debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak poprzednicy, Megane III oferowany jest w wersji hatchback (5 i 3-drzwiowy) i kombi. Natomiast wersja sedan stała się osobnym modelem nazwanym Fluence.

Generacje Renault Megane

  • Wybierz generację: Renault Megane III (2008 - teraz)
    Renault Megane III
    Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - prawy bok Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - kokpit Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów

    Renault Megane III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w...

    więcej o Renault Megane III

  • Wybierz generację: Renault Megane II (2002 - teraz)
    Renault Megane II
    Renault Megane Grandtour - widok z tyłu Renault Megane Grandtour - widok z tyłu Renault Megane Grandtour - widok z przodu Renault Megane Grandtour - pełny panel przedni Renault Megane Grandtour - tylna kanapa Renault Megane Grandtour - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

    Renault Megane II

    Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na...

    więcej o Renault Megane II

  • Wybierz generację: Renault Megane I (1995 - 2002)
    Renault Megane I

    Renault Megane I

    Model produkowany w latach 1995-2002. Częściowo oparty na konstrukcji swojego poprzednika, Renault 19, z którego zapożyczono między innymi silniki i podwozie. Megane debiutował jako hatchback. Po dobrym przyjęciu, na rynku pojawiły się kolejne wersje...

    więcej o Renault Megane I

Megane III

Podobnie jak przy stylizowaniu poprzedniego Megane’a, także przy tworzeniu trzeciej generacji projektanci Renault wypuścili wodze fantazji. Efektem ich prac jest nietuzinkowe nadwozie, które zwraca na siebie uwagę zarówno bardzo dynamiczną sylwetką, jak i atrakcyjnie wyglądającymi detalami. Sportową linią mogą pochwalić się wszystkie wersje, ale za najbardziej drapieżną trzeba uznać odmianę nadwoziową coupe w wariancie silnikowym RS.

Z polotem zaprojektowano też kokpit francuskiego kompaktu. Co ważne, mimo interesującej stylizacji, wszystko udało się logicznie rozplanować, a wskaźniki dopracować pod względem przejrzystości. Szkoda jedynie, że wysoką ergonomię nadszarpnięto malutkimi przyciskami umieszczonymi na konsoli środkowej. Dobrze natomiast, że nie oszczędzano na wykończeniu – kierowcę otaczają świetnie wykończone i wzorowo spasowane elementy kokpitu. Prowadzący może za to narzekać na niedoskonałą pozycję za „kółkiem” oraz mizerną widoczność (ograniczoną lifestylowym nadwoziem).

Pod względem przestronności, kabina Megane’a prezentuje się więcej niż zadowalająco. Co prawda wysokim pasażerom będzie z tyłu ciasnawo, jednak mankament ten w zupełności rekompensuje ilość miejsca zaoferowanego na przednich fotelach i w bagażniku. Na słowa uznania zasługuje zwłaszcza pojemność kufra – w tej kwestii „francuz” wyznacza standardy w klasie, szczególnie w odmianie kombi. Do minusów kabiny pasażerskiej zaliczymy niezbyt wygodne siedzenia, zaś do plusów kufra – proste kształty ułatwiające efektywny załadunek.

Jak przystało na samochód znad Sekwany, kompaktowe Renault perfekcyjnie pochłania nierówności nawierzchni pozwalając podróżnym na bardzo wygodną jazdę. Zawieszenie nie ma się też czego wstydzić, gdy weźmiemy pod uwagę własności jezdne – nie są może wzorcowe, ale pozwalają na stabilne pokonywanie zakrętów. Dynamicznej jeździe sprzyjają skuteczne hamulce, nie służy zaś układ kierowniczy, który wymaga poprawki w kwestii precyzji działania.

Mocnym punktem modelu Megane jest jego cena. Niezależnie od tego, jaką weźmiemy pod uwagę wersję nadwoziową czy silnikową, jego oferta cenowa prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Tym bardziej, że wyposażenie oferowane w serii do ubogich nie należy – każdy nabywca otrzymuje od Renault komplet airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, jak również manualną klimatyzację.

Megane II

Stylizując drugą odsłonę swojego kompaktu, Renault się popisało - nowoczesne, ostre kształty natychmiast zyskały uznanie, a awangardowy tył hatchbacka do dziś robi wrażenie. Atrakcyjnie prezentuje się również kokpit, który jest dodatkowo przejrzysty i wykonany z bardzo dobrych materiałów. Większych uwag nie mamy też do obszerności wnętrza - zarówno dla podróżnych, jak i na walizki wygospodarowano odpowiednio dużo przestrzeni. Niestety, przy większych przebiegach ujawniają się niedostatki w spasowaniu elementów kabiny.

Gdyby pominąć kwestię wydatków serwisowych, wśród wersji silnikowych najlepsze byłby te wysokoprężne. Niestety, fakty są takie, że te żwawe i bardzo oszczędne jednostki borykają się z wieloma kosztownymi w usunięciu problemami - trwały jest jedynie motor 2.0 dCi, ale to rzadki okaz na rynku wtórnym. Znacznie częściej spotkamy "benzyniaka" 1.6, który z racji dobrego kompromisu pomiędzy osiągami i spalaniem oraz niezłą bezawaryjnością wydaje się najrozsądniejszą propozycją. Plus za udanie zestrojone zawieszenie.

Renault Megane II. generacji nie należy niestety do bezproblemowych aut. W silnikach benzynowych dochodzi do usterek cewek zapłonowych, w dieslach psują się m.in. układy wtryskowe i turbosprężarki, w zawieszeniu błyskawicznie zużywają się łożyska kolumn McPhersona, a skomplikowana elektryka potrafi unieruchomić samochód. Młodsze egzemplarze są na szczęście bardziej niezawodne, koszty napraw obniżają niewygórowane ceny części, a same auta kosztują mniej niż większość klasowych rywali.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Silniki Renault Megane

Renault Megane III - jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane lalunia 70,46

Renault Megane Meganik Żony 86,57

Renault Megane KARMAN  107KM 80,83

Renault Megane Biała Dama :) 73,26

Renault Megane Ren@tk@ 81,93

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

bolus_7 50,03

nawrockim 72,44

black_flower 89,94

lukas87osw 83,41

markB 63,16

Andsin 63,56

Artur 126097 84,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków
Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków Kupując Megankę zaakceptowałem, że kilka rzeczy jest w niej niesprawnych: niedzi...
kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone Przyczyną znikającego płynu chłodniczego (o czym pisałem w poprzednim dzienniku)...
Zawodowcom też się zdarza.
Zawodowcom też się zdarza. Byłem dzisiaj uczestnikiem ciekawej sytuacji, której głównym bohaterem był Pan p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

od 54 250 zł do 106 550

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 265 KM): 1.6 16V, 2.0 T Renault Sport, Energy TCe, TCe

 

Diesel (95 - 130 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane 1.6 16V 110KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Bezpieczeństwa - 1 000
Pakiet Navigation 1 - 1 990

Cena katalogowa

54 250

Zobacz ofertę Renault Megane 1.6 16V 110KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Mitsubishi Lancer
1.6 MIVEC (117 KM)
Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane

  • Średnia ocena
    na podstawie 2868 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.6 i (75 KM)

Jeździłem Sierrą 1,6. Autko świetne. Brązowo beżowa tapicerka, brązowa deska rozdzielcza, welurek. Chciałem Forda. Patrzę a tu same czarne smutne wnętrza, tylko PKP napisać. Toż ja kupuję samochód dla środka nie po to aby patrzeć na niego! Znalazłem R21 Nevada. Szaro niebieski, popielaty, welurek. Bałem się francuza. Przecież to się psuje!!! Zrobiłem 150 tyś. przez 3 lata. Wymieniłem półoś i szczotki alternatora. No to kupiłem Megana i jestem bardzo zadowolony. Hamulce świetne. Mimo takiego przebiegu nic nie ściąga i żyletka. Staram się dbać o auto, aczkolwiek, myjnia nie jest moim stałym miejscem pobytu. Wymieniłem 3 razy tarcze hamulcowe, dwa razy poduszkę pod silnik, pompę wodną i chłodnice (puściła) bo się zagrzał, oraz to co opisałem powyżej. Oczywiście nie piszę o takich sprawach jak klocki, żarówki itp. teraz mam do wymiany bębny i znowu tarcze. Jeszcze na gwarancji tylne amortyzatory raz i po 180 tyś. drugi raz. Z przodu wymieniam tylko gumy stabilizatorów co drugi przegląd ~60,00...

dodał: IS.
Renault Megane Sedan 1.6 i 16V (115 KM)

Auto SUPER, ale firma RENO i jej ASO to qpa do kwadratu !!!! po 20.oookm zauważyłęm że na krawędziach moje opony są niemal zdarte, pojechalem do ASO sprawdzono mi zbierznosci i geometrię, niby wszystko ok i podobno wina mojego stylu jazdy, ale po 30.oookm opony na krawędziach były neimalże łyse !!!!! a auto na nich na deszczu żle zaczeło sięprowadzić, znów wizyta w ASO i znów zapeniwnie że z autem wszystko ok, ze to moja wina lub kolejin, i z łysymi oponami wygoniono mnie na ulice !!!!!!! pojechałęm więc do CentrumAutoDiagnostyk i co ?!?!? Geometria kół TOTALNIE SPIER,,,NA!!! po kontakcie z kilkoma uzytownikami Mehane II (szczegolnie wadę widać na felgach 17 calowych) okazało się że każde auto tak się zachowuje i wszędzie ASO wykręca się sianem!!! aż cztery auta pojechały ze mną do CAD i każde miało złą geometrię!!! z tymi papierami we czwórkępojechaliśmy do RenoPolska i tam Pani dyrektor od reklamacji, przyjeła każdego z nas i mają przed nosem niezbite dowody złej geometri przyznała że...

dodał: MS
Renault Megane Kombi 1.6 i 16V (115 KM)

Polecam to auto wszystkim jest eleganckie, przestronne a przede wszystkim bezpieczne samochód ma tak dobre hamulce ,że w krytycznych sytuacjach staje w 3 sekundy. A jeszcze jest lepsza ochrona pasażerów wczoraj miałem wypadek i wiem ,że mogę mu zaufać samochód który walnął mnie w tył miał cały przód rozwalony wszystko się wylało a mnie tylko zepsuł się zderzak i tylna klapa się wgieła. A komputer w tym aucie jest świetny obliczył ,że poduszki nie mają wybuchnąć i miał racje wystarczyły napinacze pasów i aktywne zagłówki które mają szeroki zakres regulacji. Komputer ma 15 pozycji w których możemy odczytać różne informację od przejechanej drogi po czas kiedy trzeba zjechać do serwisu. Układ hands-free jest bardzo przydatny zwłaszcza kiedy ma się zajęte ręce. Kokpit jest oświetlonym ładnym białym światłem i jest uporządkowana auto jest przejrzyste i jasne. Wlew paliwa ma automatyczny korek. Aha i auto ma bardzo dużo bajerów których ze świecą szukać w konkurencji. Auto może stać się reprezentacyjna...

dodał: qbeens
Renault Megane Hatchback 1.6 16V WT (115 KM)

Samochód ładny ale bardzo awaryjny.Pozycja za kierownicą jest niewygodna a w zakretach niestabilny i po przebiegu 100tys nie jezdzi na wprost.Wymieniłem w nim (moge wszystkiego nie pamietać) po wyjechaniu z salony tłumik (rozleciał sie na spawie) kilka dni pozniej koło zmiennych faz rozrządu, a dalej to cewki szt 3, silnik od spryskiwacza, krzyzaki w kolumnie kier., łożyska nad spreżyną, czujnik obrotów (objawy gasł na wolnych), kolumna kier , amortyzatory , łaczniki stabilizatora oraz koncówki ale to w normie , poduszka skrzyni (przestalo szarpać ale tylko na kilka dni) linka recznego, szyba tył (podobno pękaja), i teraz dmuchawa nawiewu.Denerwuje mnie tez sprzegło (w kangoo jest duzo lepsze i silnik 1.2 ladniej pracuj) dziwnie szarpie (nawet kierownik serwisu nie potrafi nim ruszyc bez szarpnieć).A i serwis Remex w Białymstoku nie powinien być autoryzowanym serwisem gdyż nawet podstawowej cześci nie maja na miejscu a odpowiedź na usterki jest najczęstsza "ten typ tak ma" albo porada na...

dodał: davos-bi@wp.pl
Renault Megane Sedan 1.6 i 16V (115 KM)

Udany samochod. (1.6 16V 115KM, Luxe Privilege) Doskonale zawieszenie, chodz nie na nasze drogi za bardzo traci sie konfort jazdy, ale cos za cos. Wydajna klimatyzacja z funkcja usuwania zaparowania. Bardzo dobre zuzycie paliwa mniej niz 6 l/100km przy 90km/h (prawie jak w katalogu) srednie (z miastem) na poziomie 6.5-7.0 l/100km. Biegi dobrze zestopniowane chodz jakos mi brakuje VI do spokojnej jazdy w trasie. Trche dokuczala mi II - przy szybkiej zmienaie biegu skrzynia potrafila zgrzytać, mozliwe ze ASO cos na to poradzi problem jest w tym ze ustarka jest dosc sporadyczna i nawet nie ma jak zademonstrowac w ASO. Bardzo dobre hamulce, przednie tarcze troche sie grzeja, ale moze tak ma byc. Przy przekraczniu 10km/h po uruchomieniu silnika denerwujacy halas wydawany prawdopodobie przez sterowanie blokady zamka. Wyciszenie doskonale do 100km/h pozniej moglo by byc ciszej, ale da sie wytrzymac. Do elektronicznego gazu trzeba sie przyzwyczaic. Karta Renault dziala doskonale. ESP/ASR nie przeszkadza...

dodał: Kotek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane III RS 275 Trophy (2014) Renault Megane GT 2010 Renault Megane Coupe Renault Megane Grandtour 2.0 16V - galeria redakcyjna Renault Megane III Cabrio Facelifting GT (2014) Renault Megane III RS Facelifting (2014) Renault Megane 2005 Renault Megane CC Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 658
Przejechany dystans
32 116 541 km
Zatankowanego paliwa
1 695 683 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 926
Wydanych pieniędzy
2 660 698 zł
Średnie wydatki na auto
1 332 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 144
Wydanych pieniędzy
2 985 466 zł
Średnie wydatki na auto
1 495 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 997)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane

Na podstawie 2514 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojtek, dodano: 11.07.2013 23:44

Renault Megane II, silnik diesel, 82KM, wersja hatchback, auto z 2005 roku, użytkuje go jako drugi właściciel od 2012 roku, czyli ponad rok i muszę przyznać, że to dobre auto w klasie średnich, numerem jeden tego auta jest niskie spalanie, na trasie, jadąc non stop, np. autostradą, potrafi ono spalić 4,1 l na 100km, oczywiście bez klimatyzacji i bez otwartych okien na maksa. w mieście pali od 5,3l do 6l średnio, przy jeździe z większym bagażem, lub w korkach, z klimatyzacją dochodzi do 7l. więc jest okey. co do napraw, części w miarę tanie, ale ja przez ten rok użytkowania nie miałem poważnych napraw, jedyne drobne wymiany; drążek, czy jedna część przy chłodnicy bo olej kapał, poprzedni właściciel wymieniał już kilka rzeczy, jednak ogólnie auto sprawne i na plus. przy obecnym przebiegu faktycznym 148 000 km. idealne dla początkujących na pewno.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: Tommi, dodano: 15.09.2014 10:14

Najniższe to 5,3 w trasie jakieś 700km spokojnie częściowo ekspresówka do 130km/h w 5 osób zapakowany po dach, zaś w mieście (trójmiasto) wyszło prawie 7l (ale to już nie oszczędnie i kilku kierowców, redie na codzień, małe miasto Rzeszów troche dojazdy po 25km w jedną strone na baku ok 1000 km, zdarzy się jakas autostrada do krakowa i predkość ponad 130 140 spalanie wzrasta o jakies pół litra. Ogólnie nie udało mi się zejsc poniżej 5 litrów, może gdybym robił taką trasę Rzeszów Gdynia sam bez załadunku wyszłoby z 4.5 ale to już bardziej męczarnia z operowaniem pedału gazu niż jazda. Da się jechać energicznie i mało spalać ale trzeba wyczuć auto bo lepiej przyspeszać szybko i osiągnąć te 100km/h zmieniając biegi przy 2300obr/m niż męczyć od 1400 na wysokich biegach- sprawdzane i wtedy auto pali duuuuzo więcej, zreszta to auto ponizej 2 tys obr nie przyspiesza praktycznie wcle i małą elastyczność na wyzszych biegach (krótkie biegi trzeba czesto redukować)

pełny raport Renault Coupe 1.5 dCi

autor: pablo_fso, dodano: 31.03.2013 17:48

Na razie samochód na dotarciu ale póki co trzyma średnią fabryczną. Myślę, że w normalnej jeździe założenie 7-7,5 litra jest jak najbardziej realne. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - ocenę bym podniósł na 4,5. Samochód w trybie miejsko-podmiejskim pali 6,9-7,1/100. Po wyjechaniu na podmiejską szosę spalanie nabite w mieście szybko spada i średnio wg moich wyliczeń (spisuje każde tankowanie) trzyma fabryczną normę. W samej trasie fabryczne 5,5/100 jest do osiagnięcia tylko kiedy nie przekraczamy 90km/h i jedziemy bardzo oszczędnie na pustej drodze - dlatego oceny 5 nie dam. Normalnie w spokojnej trasie samochód pali ok 6,6/100, kiedy oszczędzamy to nawet 6/100 (mój rekord)a kiedy nam się spieszy autostradą i duzo wyprzedzamy 7,5 (ale to też mój wynik - spokojnie można spalić więcej).

pełny raport Renault Hatchback Facelifting 1.6 16v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Renault Megane III Energy TCe 130KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także