Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Touring 320 i 129KM 95kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Artix
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Jestem młodym człowiekiem posiadam w domu trzy takie auta jeden to właśnie e30 1.6 a drugi to też 2.0 R6. Ten drugi czeka na lepsze czasy sprowadzony z Niemiec :). Jest niezawodny nie mam z nim żadnych problemów może dzięki temu że znam się na tych autach wszystkiego o nich nauczył mnie mój ojciec. Ale jeżeli coś w nim robię to bardzo rzadko. Ostatnio elektrozawor. Ze starości nity puściły i płyn chłodniczy dostawał się do środka ale nity wywalić i wsadzić śruby. Trochę silikonu i wymiana uszczelek i działa jak nowe. Jest w gazie nic mu to nie szkodzi ręcznie reguluje zawory co 10000 km i działa jak należy wymieniam oleje na czas i śmiga. Pasek rozrządu wymiana co 15000 tys km. Kocham te auta i nie widzę innego zamiennika. Te nowe dla mnie są tak piękne jak stare. Mój tata posiada też e38 3,5l benzyna bardzo piękny samochód 2 lata u nas przebieg 245000 i nic się nie dzieje.
4,4
~Artix
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Jestem młodym człowiekiem posiadam w domu trzy takie auta jeden to właśnie e30 1.6 a drugi to też 2.0 R6. Ten drugi czeka na lepsze czasy sprowadzony z Niemiec :). Jest niezawodny nie mam z nim żadnych problemów może dzięki temu że znam się na tych autach wszystkiego o nich nauczył mnie mój ojciec. Ale jeżeli coś w nim robię to bardzo rzadko. Ostatnio elektrozawor. Ze starości nity puściły i płyn chłodniczy dostawał się do środka ale nity wywalić i wsadzić śruby. Trochę silikonu i wymiana uszczelek i działa jak nowe. Jest w gazie nic mu to nie szkodzi ręcznie reguluje zawory co 10000 km i działa jak należy wymieniam oleje na czas i śmiga. Pasek rozrządu wymiana co 15000 tys km. Kocham te auta i nie widzę innego zamiennika. Te nowe dla mnie są tak piękne jak stare. Mój tata posiada też e38 3,5l benzyna bardzo piękny samochód 2 lata u nas przebieg 245000 i nic się nie dzieje.
4,8
~HNT126 / rallydesign@vp.pl
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
W 2 połowie lat 90 w Polsce - Głównie za sprawą właścicieli, auto utożsamiano najczęściej z wioskowym lub małomiasteczkowym \"gangsterem\", a po erze małych fiatów był on najczęściej tuningowanym samochodem zaraz po oplach calibra i niekwestionowanym liderze tuningu- vw golfie 2. Przez to wiele aut bezpowrotnie zostało zniszczonych tuningiem, albo mniej lub bardziej rozbitych. Na szczęście obecnie w kręgach tuningowców i tzw. \"dresiarzy\" BMW e30 jest już niemodne, więc istnieje szansa na znalezienie niedawno sprowadzonego z zachodu nieskalanego tuningiem czy niskobudżetową naprawą egzemplarza. Idealne auto dla osób ceniących sobie przyjemność z jazdy bez przeróżnych nowinek w stylu systemu kontroli trakcji, systemu antypoślizgowego ruszania i całej masy innych zbędnych gadżetów. Najtańsze w eksploatacji BMW osiągami wciąż może zaskakiwać właścicieli nowszych samochodów, także klasy kompakt. Unikatowy tylni napęd potrafi uzależnić ;), jednak trzeba się wpierw nauczyć panować nad autem, bo mimo iż BMka wybacza wiele błędów, to kierowca bez pojęcia o jeździe autem tylnionapędowym szybko zakończy swą przygodę na drzewie lub latarni. Zwłaszcza zimą. BMW e30 pomału aspiruje do grona tzw. Jungtimerów. Zwłaszcza polecam dla koneserów
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Touring 320 i 129KM 95kW 1988-1991
12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Auto ze sprawnym silnikiem powinno palić od 9l do 12l benzyny oraz mniej więcej od 10 do 13l gazu na 100km. Nie są to może idealne wyniki, ale jak na 2l. silnik z przełomu lat 80/90 i nie najgorsze osiągi to myślę że zadowalający. W dodatku przy założeniu że ceny gazu są o przeszło połowę niższe od cen benzyny polecam zainwestowanie w inst. gazową przynajmniej 4 generacji. (sekwencyjna) Wtedy łatwo można policzyć że 1 km kosztuje nas mniej więcej tyle, ile przejazd na benzynie autem typu opel corsa czy renault clio. Części zamienne- tu każdy, kto wierzy w stereotyp że BMW musi być drogie, szczerze się zdziwi, gdyż części do tego typu są powszechnie dostępne i to zarówno nowe w ASO (ceny akceptowalne), jak i duża oferta zamienników od tych najtańszych i kiepskiej jakości, po te dorównujące jakością oryginalnym częściom. Także na rynku wtórnym znajdziemy jeszcze wiele części.
10,7
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Jak na 2.0 i szesc a nie jak wiekszosc innych aut cztery cylindry, spalanie jest rewelacyjne. Na benzynie (przed zalozeniem LPG) bylo 9-10 litrow trasa 10-12 miasto. Na gazie (trasa miasto pol na pol) zawsze okolo 12-13. Dodam ze auto ma wszystko sprawn
13,3
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Tanie części ale zaczyna ich powoli brakować z racji że bmw przestaje je produkować i staje się coraz trudniejsze. Ale koszty regeneracji np wahacza nie przekraczają 200 zł.

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Touring