Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 5 E34

Lata produkcji: 1988 - 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Dane techniczne BMW Seria 5 E34

Silniki

Moc silników 113-360 KM

Poj. silników 1 796-3 982 cm3

Prędkość maks. 192-290 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,6-13,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 5 E34

Średnia ocena modelu

na podstawie 520 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wyciszenie

+ Silnik

Wady

- Drobne usterki

- Wentylacja i ogrzewanie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 5 E34

Moje bmw to była czysta przygoda. Wiele mnie ten samochód nauczył. Kosztował też nie mało - była dość zaniedbana. Pierwszy ... więcejmandat jaki nią dostałem to był od razu najwyższy 500 pln + 10 punktów (podwójne przekroczenie prędkości, ups...). Jedno jest pewne - te samochody nie tolerują dziadostwa, fuchy, taniości, bylejakości itd. Przestrzegam!!! W innym wypadku blizny do końca życia... Jak na pierwsze bmw to uważam, że całkiem spoko. Nie za szybkie, nie za wolne, bezpieczne - dużo gróbej blachy do zgniotu (oby nie! ;P), tył napęd. Sedan (jak dla mnie) trochę nie praktyczny, ale starą pralkę marki Polar na złom zawiozłem - na siedzeniu pasażera :D. Ogólnie to raczej pozostanę przy bawarkach. Jeździłem japończykami innymi niemcami i jakoś tak bez większych emocji. Z pewnością BMW to nie są najlepsze samochody na świecie, ale mają w sobie to COŚ!!! Szczególnie e30, e36, e34, e39, e24, e38, seria 800 - to na razie sfera marzeń. Jeszcze jedno! Logo bmw czyli biało-błękitna szachownica wcale nie przedstawia jakiegoś śmigła. Wiadomo, że marka bmw początkowo prodkukowała silniki do samolotów, ale to nie tak. Logo przedstawia barwy Bawarii czyli obszaru geograficznego gdzie znajduję się główna siedziba firmy. Chodzi o flagę z tłem właśnie biało-niebieskiej szachownicy na którym widnieje stojący na tylnych łąpach lew. Szczegółów już nie pamiętam, ale to na pewno nie jest żadne smigło!!! ukryj
dodano 14.07.2009 przez
Auto wysmienite! Każdy , kto nie miał nigdy albo nie jeździł BMW, nie będzie wiedział o co chodzi. Auto dobre ... więcejpod każdym względem i godne polecenia każdemu miłośnikowi motoryzacji. ukryj
dodano 26.06.2008 przez
To ostatnie prawdziwe beemki. Jakość porównywalna z MB124. Dzisiaj takich aut już się nie produkuje, bo się to nie opłaca... ... więcejtakie czasy. Dzisiaj kupujesz pseudo-modern-badziew z inkrustacjami z plastiku... ukryj
dodano 03.12.2010 przez
Dobre i ładne auto. Ma styl i klasę ale następne będzie Audi z tym wszystkim czego BMW nie ma czyli ... więcejtiptronikiem, quattro i dobrym Dieslem (TDI). Gdyby ktoś się ze mną nie zgadzał, a na pewno wielu takowych będzie zapraszam do wyrażenia swej opinii na: xaan@wp.pl. Jedna uwaga: napisz jakim autem jeździłeś wcześniej bo ma to kolosalne znaczenie. Gdybym wcześniej nie mał Audi 2,8 V6 pewnie byłbym beemwicą zachwycony... ukryj
dodano 17.12.2006 przez
Zobacz oceny BMW Seria 5 E34 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 5 E34

Pb
7,33 - 21,20
Na podstawie 274 raportów spalania
ON
5,87 - 13,33
Na podstawie 154 raportów spalania
LPG
7,93 - 26,57
Na podstawie 173 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 5 E34

Co tu czarować - 50 pln w mieście to nic, moment i nie ma. Dodaj do tego (ewentualnie) szerokie kapcie ... więcejplus niesparawną (starą) sondę Lambda i masz przepis na wahożłopa jak w mordkę strzelił. Nieszczelny lub skorodowany od gazu układ wydechowy też będzie wypływał na zwiękoszoną konsumpcję. Piszę tylko o benzynie. Ogólnie poniżej dychy potrafiłem zejść tylko na trasie - oczywiście pełna kontrola ekonomizera. Wedy nawet 7.5 litra przy przepisowej komunikacji. W mieście wychodziło 13-16 litrów w zależności od natężenia ruchu (korki - wiadomo...) Przy czym te 16 litrów bez większego parcia na pedał gazu, a to oznacza, że 20 litrów w mieście jak najbardziej możliwe. U mnie zawodził wskaźnik poziomu paliwa. Raz pokazywał normalnie, a raz zawieszony poniżej rezerwy. Te wskaźniki tak świrują. Albo wymieniasz pływak albo go czyścisz. Ja wyczyściłem stosując dodatek do paliwa marki STP dostępny w superkamarketach. Trochę pomogło, tzn. rzadziej się wieszał. Moje "dobre rady" odnośnie spalania: Podjedź na analizator spalin i sprawdź skład mieszanki. Tanio, szybko i bezinwazyjnie a już może coś pokazać. Im więcej powietrza w komorze tym lepszpe/efektywniejsze spalanie - zainwestuj co najmniej w sportową wkładkę filtra powietrza, przepuszcza go więcej, nie to że znacznie więcej ale zawsze. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Każda nieszczelność powoduję większe spalanie. Sprawdź lub co najmniej przedmuchaj przepływomierz powietrza. Też odpowiada za konsumpcję. Sprawdź (nie jestem pewien czy w ogóle można), a najlepiej wymień sondę Lambda. Z tego co pamiętam to producent zaleca wymianę co 80 tyś. km. Wielu kierowców o tym nie wie. Zadbaj o prąd czyli o iskrę. Świece mogą, ale nie muszą być platynowe, alternator można zregenerować plus nowy pasek, który napędza również inne podzespoły, cewki - muszą być sprawne - żadne tam używki, regulator napięcia podobnie jak cewki. Układ wydechowy powinien być szczelny. Ogumienie - im szersze tym większy opór toczenia czyli większy wir w baku. Moim zdaniem szerokość opony 205 to max. To chyba tyle... ukryj
dodano 14.07.2009 przez
Ceny napraw - temat legenda - ogólnie w porównaniu do innych pojazdów części są tanie. Ale nie ma co oszczędzać ... więcejna wahaczu lepiej kupić dobry i dobre tuleje niż dwa razy częściej wymieniać nędzny i tuleje z marnej gumy. Chińczycy też robią dobre części ale nawet oni za 20 zł nie zrobią cudów i jeśli ktoś tak myśli to nie ma pojęcia ani o ekonomi ani zdrowego rozsądku i się rozczaruje. Ile to kosztuje - zgodnie z zasadą im pojazd starszy tym koszty większe - podam na moim przykładzie: Zakup jednej z najstarszych w Polsce E34 - 4500 zł kompletny remont silnika, wymiana sprzęgła, układu jezdnego, chłodnicy z przewodami, chłodnicy klimatyzacji, wiskozy i drobiazgów jak stare siłowniki centralnego zamka - pochłonęły około 10 tys złotych w czasie dwóch lat - od tego czasu a mijają kolejne dwa lata wszystkie problemy się skończyły, samochód jest bezawaryjny i koszt to paliwo i płyny ustrojowe wymieniane jak INSTRUKCJA PRZYKAZAŁA. Czy można było taniej? Tak - spokojnie o jakieś 3-4 tys jeśli ktoś ma smykałkę, miejsce i wiele rzeczy potrafi zrobić samodzielnie. Najważniejsza rzecz przy każdym samochodzie to KULTURA TECHNICZNA - czyli jak mamy wymienić olej to go wymieniamy, jak przyszedł czas na świece - wymieniamy a nie czekamy bo jakoś to będzie. Większość samochodów na rynku wtórnym jak i ich użytkowników są pod tym względem analfabetami - toć prawdziwy mężczyzna instrukcji nie czyta. ukryj
dodano 03.09.2012 przez
silnik 2.0 to minimum dla kombi. Po mimo tego że silnik vanos i jest bardzo elastyczny w mieście czuć że ... więcejto ciężkie auto o wiele lepiej spisuje się w trasie. Silniki bmw zawsze lubiły wysokie obroty. do 90km/h można uzyskac katalogowe 7,5 litra. Do 100km/h 8 litrów. Do 120km/h 8,8 litrów. W mieście jadąc oszczednie - spokojnie nie schodzi ponizej 12litrów. przy 80litrowym zbiorniku można postarać się o przejechanie 1000km bez tankowania. Świetna jakość wykonania, podwozie po przebiegu 210tyś km jeszcze na oryginalnych częsciach. Komfort, wygłuszenie, nagłośnienie lepiej niż mercedes E klasy. Jakościowo nie do porównania z plastikowym bmw 3 E36. Bardzo luksusowe kombi szczególnie ze skórzaną tapicerką - klasa srednia - wyższa. Główny minus to spalanie i to że trudno znaleść E34 bez śladów zaczynającej się korozji karoserii Dostępność części używanych i nowych zamienników ogromna ceny niskie. Na dzień dzisiejszy (2008rok) wiele E34 rozbiera sie na części więc jest ich sporo na rynku. Ostanie bmw 5 o klasycznym kształcie. ukryj
dodano 06.05.2008 przez
silnik 2.0 to minimum dla kombi. Po mimo tego że silnik vanos i jest bardzo elastyczny w mieście czuć że ... więcejto ciężkie auto o wiele lepiej spisuje się w trasie. Silniki bmw zawsze lubiły wysokie obroty. do 90km/h można uzyskac katalogowe 7,5 litra. Do 100km/h 8 litrów. Do 120km/h 8,8 litrów. W mieście jadąc oszczednie - spokojnie nie schodzi ponizej 12litrów. przy 80litrowym zbiorniku można postarać się o przejechanie 1000km bez tankowania. Świetna jakość wykonania, podwozie po przebiegu 210tyś km jeszcze na oryginalnych częsciach. Komfort, wygłuszenie, nagłośnienie lepiej niż mercedes E klasy. Jakościowo nie do porównania z plastikowym bmw 3 E36. Bardzo luksusowe kombi szczególnie ze skórzaną tapicerką - klasa srednia - wyższa. Główny minus to spalanie i to że trudno znaleść E34 bez śladów zaczynającej się korozji karoserii Dostępność części używanych i nowych zamienników ogromna ceny niskie. Na dzień dzisiejszy (2008rok) wiele E34 rozbiera sie na części więc jest ich sporo na rynku. Ostanie bmw 5 o klasycznym kształcie. ukryj
dodano 06.05.2008 przez
Ludzie, co wy w ogóle piszecie? Czy mogłyby wypowiadać się osoby użytkujące ten pojazd i mające jakiekolwiek pojęcie o nim? ... więcejPrzestańcie z tymi teoriami, droga eksploatacja tego pojazdu to była w latach 90tych! Dziś na prawdę nie jest źle, ważne aby dokonywać napraw na czas, i nie oszczędzać, dołożyć parę zł do oryginalnych częsci i cieszyć się bezawaryjną i komfortową jazdą! Spalanie, cóż samochód ma swoją masę a za luksus trzeba płacić, pomimo tego uważam że nie jest tak najgorzej. W dużym mieście w korkach potrafi spalić 15L być może i więcej, ale nie oszukujmy się to nie jest samochód dla osoby zarabiającej 800zł, bo dla takich osób rzeczywiście będzie drogo i może nie utrzymać samochodu. Dajcie sobie spokój z gazowaniem tych pojazdów, jak kogoś nie stać niech zakupi Golfa II 1,6 w dieslu i będzie mu spalał 8 w mieście i ok 6 w trasie, a części pełno po szrotach. Ogólnie polecam dla osób które chcą komfortowo podrózować, ale nie są zwolennikami tankowania za 20 zł i kupowania częsci w tesco! ukryj
dodano 15.02.2011 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 5 E34 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 40 newsów o BMW Seria 5

Nowe BMW Seria 5

nowe BMW Seria 5
BMW Seria 5
ceny od 179 600 zł do 506 200

BMW Seria 5 F10-F11 Touring 530d 258KM od 2011

w pakiecie 530d xDrive

w cenie katalogowej brutto

276 000 zł

Wyposażenie standardowe
Opony z funkcją jazdy awaryjnej
Oświetlenie wewnętrzne
Lakier niemetalizowany
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Sight (2 810 zł)
Polski pakiet (11 174 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 6 lat / 150 000 km (14 649 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Sight (2 810 zł)
Polski pakiet (11 174 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 6 lat / 150 000 km (14 649 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 43 oferty BMW Seria 5

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 012

Przejechany dystans

743 405 zł

Zatankowanego paliwa

18 150 455 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 019

Wydanych pieniędzy

593 401 zł

Średnie wydatki na auto

2 309 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 253

Wydanych pieniędzy

762 751 zł

Średnie wydatki na auto

2 968 zł

ZOBACZ 257 dzienników kosztów BMW Seria 5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 37
komentarzy(3)
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 5 E34 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 58
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW Seria 5 E34 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 18
Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód ... więcejz silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją gazową to ten samochód się do tego nadaje oczywiście jeżeli jest to normalny kierowca i nie próbuje odpalić zimnego silnika na gazie. ukryj
dodano 11.08.2011 przez
Wszystkie problemy z nierówną pracą na gazie zrzucam na warsztat który przez kilkanaście wizyt nie potrafił poprawnie wyregulować instalacji aż ... więcejstraciłem do nich siłę i olałem to że silnik nie pracuje idealnie. Ogromnym minusem jest przełączanie na gaz dopiero przy 40stC co zwłaszcza w zimie powoduję iż do pracy 2/3 trasy jadę na benzynie (przełącza się po 4km) ukryj
dodano 28.04.2011 przez
Oprócz uszkodzonego komputera instalacji nie miałem z nią żadnych problemów. Na bieżąco robione przeglądy. Silnik świetnie z nią pracował. Zdarzało ... więcejsię, że trzeba było odpalić go na gazie nawet zimą i udawała się ta sztuka ;) ukryj
dodano 26.05.2015 przez
Silnik pracuje równo i ma około 20km mniej niż na benzynie. Ogólnie trochę wolniej się wkręca powyżej 4000 tyś obr ... więcejniż na benzynie, i chyba trochę za dużo pali tego gazu około30% więcej niż benzyny ukryj
dodano 29.03.2009 przez
Poza spadkiem mocy na gazie, nie ma sie do czego przyczepic. Warunek to dobry stacja montazu instalacji oraz wymiana swiec ... więcejwedlog zalecen. Spalanie w miescie do 12-13 w trasie 10 - 11. ukryj
dodano 05.06.2009 przez
Najtańsza z możliwych instalacja i zero problemów. Najważniejsze to znaleźć dobry serwis, który wie co można do jakiego auta montować... ... więceji potrafi to zrobić. ukryj
dodano 24.12.2008 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5 E34

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5

Ciekawostki
dodano 03.08.2011 przez
BMW E34 było dużym sukcesem rynkowym. Łącznie sprzedano 1.331.056 samochodów. We wszystkich krajach Europy można do dzisiaj zaobserwować jeszcze wiele tych modeli dzięki jakości oraz…
dodano 03.08.2011 przez
Ciekawostką było wyprodukowanie wersji 518g - fabrycznie zasilanej instalacją gazową.
dodano 03.08.2011 przez
1981 – Rozpoczęcie produkcji modelu oznaczonego jako E28. Produkcja ruszyła w fabryce Dingolfing w której w 1972 roku rozpoczęto produkcje pierwszej generacji serii 5 oznaczanej…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą