Szukaj

Informacje o BMW Seria 6

Lata produkcji: 1976 – teraz
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).
czytaj więcej
Powagosław
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych. ~Luzacjusz

BMW Seria 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny BMW Seria 6

Liczba ocen: 52
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Zygmunt Ostrowski
Gran Tourismo 630i 258KM 190kW
BMW Seria 6 G32
Perfekcyjne auto. Wnętrze i sposób jazdy jest nieprawdopodobny. Od 9 lat wybierałem serie 7. Szóstka po przejechaniu 20 000 km mnie powaliła. Wybrałem wersje z silnikiem 2l benzyna i napędem na tył. Z doświadczenia wiem że nie ma sensu dopłacać do napędu 4x4. Wcześniejsze serie siedem miałem w x-drive. Posłuchałem porady i tym razem zakupiłem napęd na tył. Zaczynam już drugą zimę jazdy i nie odczuwam różnicy. Samochód jest tak doskonale zaopatrzony w systemy iż można zapomnieć iż limuzynę napędza oryginalny tylnonapędowy charakter BMW. Trzeba pamiętać iż napęd x drive to tez napęd głownie na tyną oś. Większość momentu lub 100 proc. trafia na tylną oś, by zachować charakterystykę auta tylnonapędowego. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów ze sprzęgłem, w tym przypadku dołącza się przednia oś. Ale tylko dołącza w razie utraty stabilności. Dopłacić ponad sto tysięcy zloty za dołączenie przedniej osi i to nie kiedy Ja chce a wtedy kiedy auto zdecyduje???....hmmm.....to już nie te czasy zęby samochód tej klasy z tylnym napędem ślizgał się na drodze z tylnym napędem. za około 100 000 zł dostajesz samochód który jeździ na tył a przednia oś dołączy się sporadycznie...... no chyba ze jeździsz limuzyną po drogach leśnych. Wersja 4x4 nie ma tych rozwiązań systemowych stabilizujących jazdę co wersja z tylnym napędem. Dopłaca się 100 000 za coś co tak naprawdę najprawdopodobniej nie odczujesz. Jako posiadacz i użytkownik kilku siódemek xdrive śmiało stwierdzam iż to jak prowadzi się obecna szóstka z napędem na tylną oś jest czymś nieprawdopodobnym. Czuje rasowy charakter BMW , bezpieczeństwo i luksus. Silnik dwa litry benzyna nie wiele się różni osiągami od trzech litrów benzyny. Spala zdecydowanie mniej. Zakończyłem wiec przygodę z kupowaniem aut z coraz to większymi silnikami. Po co mam dopłacać 80 000 zł za silnik 3 litry skoro i tak mało kto daje rade mojej szóstce na trasie??? Po to aby spalał 4 litry więcej paliwa? Właściciel salonu BMW ,którego znam od lat i jestem jego klientem zaraził mnie nową szóstka w m-pakiecie. Sam jeździ napędem na tył z silnikiem 2l. Doradził mi co wybrać rozsądnie. Po roku zdecydowanej jazdy w każdych warunkach wiem że miał racje.
5,0
~Dawid
Gran Tourismo 620d 190KM 140kW
BMW Seria 6 G32
Bardzo przestronne, rodzinne auto. Świetnie zestrojona skrzynia biegów, wyciszenie na doskonałym poziomie. Przy jeździe mniej więcej przepisowej, samochód pali na trasie 6,1L, dla mnie kosmos przy tych gabarytach, wadze 1750kg i kołach 245 przód i 275 tył. Naprawdę nie wiem jak oni to zrobili. Bez zbędnego oszczędzania przy prędkościach na trasie do 150km/h pali mi średnio ok 7L. Jestem bardziej niż zadowolony. Pomimo z pozoru słabego silnika auto przyspiesza w 7,9 sekudny do 100km/h, więc zupełnie przyzwoicie, wyścigówka to nie jest ale daje radę. Moje 6GT jest bardzo mocno doposażone, polecam asystentów kierowcy+, system przewiduje sytuacje na drodze i podczas parkowania, naprawdę fajna sprawa.
4,9
[email protected]
Coupe 635 CSi 218KM 160kW
BMW Seria 6 E24
Najładniejsze BMW, doskonałe do tuningu chociaż mnie najbardziej podoba się w wersji firmowej. Jeżdzi sie nim fantastycznie, u mnie 5 wbijam dopiero przy 220, zegar mam do 240 zamykam go i dalej sie rospędzam, jechaliśmy z kumplem obok siebie (on ma zegar do 280) i odpusciliśmy sobie przy 260 (ale jeszcze mozna było wyciagnąć). Jeśli zadowala Cie 220 koni to dość ekonomiczny jeśli chodzi o spalane. Jeśli chcesz więcej to już inna bajka. Ceny częsci układu jezdnego rozsądne, ceny części blacharskich tragiczne. Ogólnie dostępnośc części tragiczna (Smorawinski potrafi sprowadzać do 3 miesięcy). Jeśli ktos przymierza sie do kupna to polecam wyrobienie indywidualnej zgody i spowadzenie z zachodu. Ceny na zachodzie 1000 - 30 000 eur w zależności od rocznika i stanu (ale fani modelu to wiedzą).

Raporty spalania BMW Seria 6

Liczba raportów: 65
Średnie spalanie dla BMW Seria 6
8,2 – 20,0
l/100 km
7,2 – 9,1
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Coupe 645 Ci 333KM 245kW
BMW Seria 6 E63-64
Bardzo oszczędny silnik, spalanie średnio 12,3 przy jeździe mieszanej, miasto/trasa po 50%. Samo miasto spalanie od 13 do 15 litrów, raczej nie więcej niż 15-17 litrów nawet przy bardzo ciężkiej nodze i bardzo dużych korkach. Spalanie na trasie średnio ok. 11-12 litrów bardzo zależne od prędkości, przy prędkości 150-160 ok. 12 l. powyżej 160 km/h zaczyna znacznie wzrastać. Jazda na trasie ze zmienną prędkością, wyprzedzaniem ciężarówek itp. 10-11,5 l., przy prędkościach do 120 km/h można spokojnie zejść poniżej 10 l.
22,6
M6 Coupe 5.0 V10 507KM 373kW
BMW Seria 6 E63-64
Pierwszy wlasciciel, 56tys. km, to juz potrafi dosc sporo. Napewno moge z reka na ogorku powiedziec ze wrazenia z jazdy sa o pietrowe lozko lepsze niz sex z podwojnym orgazmem... Po czasie niestety czlowiek zaczyna sie przyzwyczajac... i to jest niestety problem. Ale do technicznych - to jesli ktos pisze ze auto ma spalanie 38-40l to chyba nie wie ze kupil manualna przekladnie i nie wie jak sie wrzuca 2 bieg. Ludzie - to nie bolid zeby go na pierwszym biegu do 120km/h przeciagac...! Moje spalania sa takie nieinne. Przejawiam agresywny tryb jazdy, rozpedzic hamowac rozpedzic hamowac.... po to sa te wielkie tarcze hamulcowe, ktore ku mojemu zdziwieniu bardzo szybko sie nagrzewają, a jak juz sie nagrzeja to na postoju jak stygna to strzelaja jak tluczona porcelana! srednie minimalne spalanie uzyskala moja kobieta jak jechalismy w dol polski jakies 600km. Jest kochana - zaoszczedzila na noc w hotelu. jezdze po polsce i robie ok 10-15tys miesiecznie. czasami wiecej ale nie tylko B(będziesz)M(miał)W(wydatki). Ale to juz w innym raporcie spalania dot. mercedesa...
11,7
Coupe 650i 367KM 270kW
BMW Seria 6 E63-64
Ten samochód uwielbia trasę, czuje się na niej doskonale. oczywiście w mieście się męczy. krótkie odcinki to zużycie nawet 18 l. średnio trzeba liczyć jakieś 13,5 litra w cyklu mieszanym. natomiast na trasie jadąc ekonomicznie spokojnie można uzyskać 9 l ale takim samochodem nie jeździ się 90 km/h. Autostrada to zużycie jakieś 10 do 14 litrow w zależności od stylu jazdy.
BMW Seria 6