Szukaj

Informacje o BMW Seria 7

Lata produkcji: 1977 – teraz
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

BMW Seria 7 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 7

Liczba ocen: 457
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~qba
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Najlepsze modele to te do 2003 najlepiej w biednej wersji - wtedy mamy pewność, że nic się nie popsuje (tak też jest w moim przypadku - na liczniku prawie 500k). W przeciwnym razie musicie przyjąć do wiadomości, że ten model jest strasznie awaryjny i koszmarnie drogi. Nie ukrywajmy jednak, że nie jest to auto dla osób zarabiających średnią krajową. Jeżeli masz cierpliwość i gruby portfel + najlepiej drugie auto (rezerwowe) to widok e65 pod sklepem wynagradza wszystko. Jeździłem już nowszą i starszą S klasą i muszę powiedzieć, że tylko e65 miało to coś. Ludzie do dziś obracają się za tym samochodem. Super auto, drogie w utrzymaniu, spalanie na 3.0d na prawdę niskie, wyciszenie wnętrza bardzo dobre, miejsca jak na statku, komfort jazdy nie do opisania. Jak widać po innych komentarzach można jednak wtopić zwłaszcza w nowszych wersjach tym bardziej od Mirka Handlarza. W moim przypadku bezproblemowe pomimo ogromnego przebiegu -auto które jako jedyne zostanie w pamięci na dłużej.
4,9
~Gregor
Sedan Facelifting 3.0 745e 394KM 290kW
BMW Seria 7 G11-G12
pelne ladowanie bateri do 35 km 12 kWh koszt w niemczech 12x 0,25 € na pelnej baterii na napedzie hybrid eco pro.. na 100 km to jest ca.7 l/100...nie wierzcie opisom...Prad srednia 30 kWh/km przy jezdzie do 100km na godzine . Na samym pradzie na pelnej bateriii..zrobicie max 30 km na prostej drodze moze 35...do pracy mam 12 km od domu..pokazuje mi 33km..po dojezdie do pracy mam 12 km fakt mam sporo pod gore z powrotem...pusta baterie laduje za darmo pod praca..niestey po 1h odlacza sie automatycznie ladowanie..:) ale majac 11km zasiegu co pokazuje komputer...spokojnie dojezdam do domu i jeszcze zostaje ca. 5 km zasiegu (powrot duzo latwiejszy z gorki ..prosta itp.)... to jest wszystko co napisalem to jest kwestia jazdy,zachowan,indyw. itp. auto dodatkowo laduje sie kinetycznie i dynamicvznie jak w normalnych hybrydach .. podczas hamowania..podczas jazdy na wprost bez ladowania czesto przelacza sie na bieg jałowy. jest mnostwo ustawien do ktorych jeczsz nie dotarłem, ale to jest dla mnie tylko samna przyjemnosc poznawania samej marki BMW..to pierwsze moje BMW.. :) wczesniej audi A6 Avant 2017 macie pytania zapraszam na priv. odpowiem na kazde. gregorudi@gmail.com auto potrafi samo podpowiedziec kiedy chamowac,przyspieszac w kwesti eco drivingu..dla mnie jest to swietna zabawa.. wiec sobie pomykam siodemeczka....pozdrawiam
3,6
~Hubu
Sedan 740 d 258KM 190kW
BMW Seria 7 E65
Samochód będę wspominał do końca życia. Pierwszy raz poczułem się niesamowicie w samochodzie. Ale też dał trochę popalić z usterkami. Od zawieszenia po silnik. Elektronika też lubiła świrować. Problem polega na tym że mało jest mechaników którzy są w stanie tego typu samochud rzetelnie naprawić. Serwis czasem rozkładał ręce. Bo usterki typu samochud stał na słońcu i jak mu się karoseria nagrzała to nie odpalał. Usterke usunąłem sam wymieniając wentylator komputera. Przecieki w układzie zawieszenia hydrałlicznego nie do usunięcia. Już w pewnym momencie myślałem czy nie odprawić egzorcyzmu tak się zaczęło wszystko psuć. Plusem był komfort,moc silnika, zawieszenie w kwestii prowadzenia. Minusem to koszty eksploatacji i wadliwy produkt jako ogólna konstrukcja np. Tylnia szyba nie ma wycieraczki co podczas deszczu bardzo utrudnia widoczność. Przyciemniają się lusterka w momencie jak pojazd jadący z tyłku świeci nam do kabiny. Mnustwo tego typu mankamentów.

Raporty spalania BMW Seria 7

Liczba raportów: 681
Średnie spalanie dla BMW Seria 7
7,3 – 21,1
l/100 km
7,1 – 12,0
l/100 km
6,2 – 23,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Sedan 740d 306KM 225kW
BMW Seria 7 F01
Spalanie miasto zależy od stylu jazdy. Udało mi się jeżdżąc tylko w mieście zejść poniżej 9L/100km ale była to jazda "emerycka" starałem się nie przekraczać 2tys obrotów, i max 80km/h bez większych zrywów ze świateł, bez zbędnego używania hamulca itp. Przy normalnej, nazwijmy to żwawej jeździe w mieście spalanie oscyluje 10-13l i tu dużo zależy od nogi i jak nam się śpieszy oraz od długości pokonywanych odcinków, U mnie wynik w mieście wychodzi średnio 12L liczony z (tankowania zalanych litrów a nie nie komputera pokładowego). Długa trasa np. do Chorwacji odcinek 1320km (4 dorosłe osoby plus bagażnik dopchany na 2 tygodniowy wyjazd) wyszło 9L (uprzedzam ,że włączone były wszystkie udogodnienia w postaci 4 strefowej klimatyzacji wentylowanych foteli itp.) Trasa na autostradzie przy oszczędnej jeździe w 1 osobę na odcinku długości 600km (stale utrzymywana prędkość około 120-140km/h spalanie 7,9L. A więc przyjmując średnie spalanie pokonując 50% trasy i 50% miasta jeżdżąc w jedną osobę wychodzi około 10L/100km. Wszystkie pomiary robione na oponach Tył 275/40R19 Runflat Przód 245/45R19 Runflat
23,7
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Nie mam zielonego pojęcia jak ludzie osiągają 10l/100km w trasie i 16l/100km w trasie. W Warszawskich warunkach zejście poniżej 24l/100ikm graniczy właściwie z cudem. Oczywiście jak trzeba przycisnąć, przyciskam, jak można to się toczę. Jazda w trybie mieszanej "agresji". W przypadku ciśnięcia od świateł do świateł - spalanie **l/100km - w miejsce ** wstaw dowolną liczbę od 30 do 60l. Auto i swoje waży, i swoje pod maską ma. Nie oszukujmy się to przepiękny smok, z wielkim apetytem na zawartość baku, i dobrze - skutecznie odstrasza Sebixów. Serio - opinie 10l/100km to kpina serwowana przez ludzi którzy nigdy e38 750i nie jeździli :)
10,8
Sedan 740d 306KM 225kW
BMW Seria 7 F01
Na wstępie dodam, że posiadam wersję 3.0 306 koni z napędem na tył (bez xdrive), która rzekomo jest oszczędniejsza. Generalnie zgadzam się z przedmówcą auto kusi swoimi możliwościami, momentem obrotowym i wyrywa się niesamowicie do przodu. Przy normalnej jeździe na trasie to bmw spala między 8 a 9 ze wskazań komputera pokładowego. Co więcej dawkowanie gazu bardzo delikatnie i jazda z prędkościami 80 - 110 nie pozwala obniżyć zużycia paliwa do np 7 litrów, tak samo jak jazda z prędkościami 150 - 170 nie podnosi znaczącą zużycia jak to ma miejsca w autach z dieslami o pojemności 2.0. Na zimnym silniku i w mieście spalanie jest spore 13 - 15 litrów jeśli jest duży ruch i ciągle musimy hamować a następnie przyspieszać. Ogólnie liczyłem na spalanie rzędu 7 litrów na trasie przy spokojnej jeździe a jest 8 do 9 (co nie jest oczywiście wynikiem złym). Samochód ten został stworzony na długie trasy z prędkościami przelotowymi 120 - 250 km/h. Dodam jeszcze, że wszyscy którzy boją się zakupu z uwagi na wagę i trudności przy parkowaniu z uwagi na długość 507 cm i sporą szerokość są w błędzie auto ma tylną oś skrętną i dziecinnie łatwo się nim manewruje w zakrętach i na parkingach, mimo gabarytów prowadzi się bardzo lekko. Jeśli chcesz widzieć zazdrosne spojrzenia przechodniów i nie szkoda Ci dołożyć 2-3 litrów na setkę kosztem luksusu, lekkości prowadzenia, sportowych wręcz osiągów to jest to auto dla Ciebie.

Usterki BMW Seria 7

Liczba wpisów: 23
niedoświetlona kamera cofania
  • BMW Seria 7 G11-G12 Sedan Facelifting 3.0 750d 400KM 294kW 2019-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
miałem kilka nowych 7- mek,pierwsza kupiona w 2009 roku była idealna,żadnych kłopotów nie sprawiała, druga którą kupiłem w w 2015 roku miała wiele usterek jaka wada przedniej osi,ciągłe pokazywanie że jest zbyt duży poziom oleju,wady te zostały po wielu wizytach usunięte,ale teraz w następnej którą kupiłem w listopadzie 2019roku pojawił się problem od którego fabyka umywa ręce.WADA POLEGA NA TYM ze obraz z tylnej z tylnej kamery w pochmurny dzięń i nocą jest prawie NIEWIDOCZNY co BARDZO UTRUDNIA COFANIE,SERWIS nagrał film z tą wadą ,wysłał do fabryki i dostał odpowiedz że oni uważają że to nie jest wada i tak ma być,chociaż w poprzednich modelach tej wady nie było.podejście fabryki tragiczne.TRZEBA po 20 latach zmienić markę!!!!
1 komentarz
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stabilizator, amortyzatory, elektronika.
  • BMW Seria 7 F01 Sedan 730d 245KM 180kW 2008-2012
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Od 200 km w zawieszeniu słyszalne są stuki - przyczyna? Wadliwy stabilizator przedni we wszystkich samochodach wychodzących z fabryki - wymieniane oczywiście po odczekaniu w kolejce. Od 3 000 km - piszczenie zawieszenia - samochód ma 9000 km, a serwis nie wie co jest przyczyną. Od przebiegu 0 km - nie działa elektronika pamięci foteli i kierownicy we współpracy z pilotami - rzecz od 2 miesięcy nienaprawialna. Klapa bagażnika - niby ma się sama otwierać, a tego nie czyni - nikt nie wie dlaczego tak się dzieje.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 33
2,0
Sedan 745 i 333KM 245kW
BMW Seria 7 E65
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Jestem tutaj calkowicie przypadkowo i widząc te pozytywne opinie dla p. Cebuli nie mogłem się powstrzymać od komentarza.Około 6 lat temu zabudowałem u niego instalację i nigdy więcej już tam nie pojadę. Przed montażem auto eksploatowałem przez rok i nie miałem żadnych problemów. Od zabudowy instalacji już tak różowo nie było. Auto zaczęło wyświetlać same błędy od strony...
2,5
Sedan 735 i 235KM 173kW
BMW Seria 7 E38
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam...
5,0
Sedan 745 i 333KM 245kW
BMW Seria 7 E65
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 232 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Po zakupie auta zdecydowałem się na montaż, czego nie żałuję. Póki co przejechałem 12 000 km, ale z jazdy jestem bardzo zadowolony. Absolutnie nie odczuwam spadku mocy, auto kręci aż miło. Jest tak, jak chciałem. Pewnie dlatego, że instalacja zenit pro jest klasą premium, a warsztat montujący również zna się na rzeczy. Warsztat jest warsztatem samego producenta. Psich...
BMW Seria 7