Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Chevrolet Camaro

Samochód sportowy (segment G) zaliczany do odradzającej się klasy „pony cars”, produkowany w latach 1966-2002 oraz ponownie od 2009 roku. Jedno z najsłynniejszych aut typu „pony” i „muscle cars”, wprowadzone na rynek jako rywal Forda Mustanga. Później wielokrotnie zmieniało swoje oblicze, a cztery lata po wycofaniu ze sprzedaży czwartej generacji auta, Chevrolet zaprezentował prototyp nowego, nawiązującego do przeszłości Camaro. Przedmiotem sporu zawsze było pochodzenie nazwy auta, według jednej z wersji, źródłosłowu należy szukać we francuskim „camarade” (czyli „kamrat”).

Generacje Chevrolet Camaro

Idąc w ślady Forda, który piątej generacji Mustanga zafundował wygląd w stylu retro, Chevrolet ozdobił swoje najnowsze Camaro stylistyką przywołującą na myśl pierwowzór z 1967 roku. I podobnie jak w przypadku konkurenta spod znaku galopującego konia, nowoczesną interpretację klasycznego Chevy'ego można śmiało uznać za dzieło sztuki. Szerokie i niskie nadwozie o klasycznej sylwetce, potężnych połaciach blachy i skromniutkich szybach robi oszałamiające wrażenie, a takie detale jak wydatne nadkola, "zadziorne" lampy przednie i tylne, monstrualne wybrzuszenie maski czy ogromne koła tylko podkreślają agresywny charakter tego muscle cara.

We wnętrzu projektanci zastosowali już znacznie mniej elementów w stylu retro, a całości nadali wygląd wyraźnie mniej porywający niż ten zewnętrzny. Ergonomia obsługi kokpitu stoi na średnim poziomie, podobnie zresztą jak czytelność wskaźników. Tę ostatnią dobrze reprezentują kluczowe zegary, a znacznie gorzej dodatkowe wskaźniki umieszczone u dołu konsoli środkowej. Typowo dla konstrukcji amerykańskich, jakość materiałów budzi mieszane uczucia - z jednej strony mamy skórzaną tapicerkę, a z drugiej tani (jak na samochód tej klasy) plastik użyty do wykończenia deski rozdzielczej czy boczków drzwi.

Z przodu siedzi się w Camaro na obszernych, bardzo wygodnych fotelach, które mają do zaproponowania wystarczające trzymanie boczne. Nasze otoczenie stanowi spora ilość przestrzeni oraz... mizerny widok na zewnątrz - niestety, "designerskie" małe okienka nie pozwalają swobodnie zaparkować bez użycia kamery cofania. Miejsca wygospodarowane z tyłu powinniśmy zostawić dzieciom, bo i na głowy, i na nogi panuje tam deficyt miejsca. Kufer auta okazuje się całkiem obszerny, ale wysoki próg i malutki otwór załadunku skutecznie uniemożliwiają jego pełne wykorzystanie.

Chevrolet wyposażył swoje superauto w kilka elektronicznych systemów pozwalających ujarzmić połączenie monstrualnych parametrów silnika z napędem na tył. Dzięki temu, a także świetnie rozłożonej masie i odpowiedniemu zawieszeniu, Camaro prowadzi się stabilnie nawet na ostrzejszych łukach i mokrej nawierzchni. Ale zaraz, zaraz... gdzie w takim razie podział się duch prawdziwych amerykańskich muscle-carów? Na szczęście, pozostał - po wyłączeniu elektronicznych "wspomagaczy" auto chce za wszelką cenę generować kłęby dymu przy ruszaniu i pokonywać zakręty bokiem dostarczając tym samym prowadzącemu multum frajdy.

Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Wbrew oczekiwaniom okazuje się ona... jedną z najważniejszych zalet opisywanego modelu. Camaro da się bowiem kupić za ułamek (nawet 1/2!) tego, co żądają za swoje supersamochody tacy producenci jak Audi czy BMW. To stawia amerykański bolid na wygranej pozycji, zwłaszcza, że wyposażenie standardowe auta jest bogate - dopłacać nie trzeba za 20-calowe alufelgi, układ kontroli ciśnienia w oponach, kamerę cofania, tempomat, elektrycznie regulowane i obszyte skórą fotele, system audio z 9 głośnikami i wzmacniaczem, a nawet wyświetlacz HUD.

Komentarze redakcji

Powagosław: Muscle car to jedno z najlepiej sformułowanych określeń oddających charakter samochodu. Sylwetka nowego Camaro to perfekcyjna reinkarnacja snu o tych groźnych, potężnych wozach. Ideał.
Luzacjusz: Jak oddać słowami to uczucie? Spróbuję. Marek Kondrat płakał na widok nagich piersi Renaty Dancewicz. Trochę mu zazdroszczę, trochę rozumiem. Mam to samo, gdy widzę ten samochód.

Publikacje o Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro - kompromisy są dla mięczaków
 
Nasz test

To jest naprawdę zabawne - kolejny redakcyjny kolega z wypiekami na twarzy i błyskiem supernowej w oczach prowadzi Camaro, a po opuszczeniu auta zaczyna snuć opowieści o sprzecznościach tego sportowego Chevroleta. O co chodzi? Czemu to auto budzi tak skrajne emocje?

Camaro - zadanie wykonane, legenda wskrzeszona

Pierwsze Camaro zostało wprowadzone na rynek w 1966 roku. Muskularne nadwozie, potężne V-ósemki i świetne osiągi... Ludzie go za to pokochali. Zresztą nic w tym dziwnego - był kwintesencją amerykańskiego muscle cara. Każdy chciał go mieć, ale nie każdy mógł sobie na niego pozwolić. Pomimo tego, że przez...

Camaro i Volt wisienkami na torcie urodzinowym
 
Nasz test

Zegarki, banki i czekoladki - z tym się kojarzy Szwajcaria większości z nas. A powinna się kojarzyć także z początkami motoryzacji. Wczesnymi początkami, bo sięgającymi aż roku 1911, kiedy urodzony w szwajcarskiej miejscowości La Chaux-de-Fonds Louis Chevrolet wraz z Williamem Durantem (założycielem...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Chevrolet Camaro - poskromić Mustanga...

Lata 60-te XX wieku to złoty okres amerykańskiej motoryzacji. To właśnie wówczas, w okresie kiedy większość z tak zwanego pokolenia "baby-boomers" (pokolenie urodzone tuż po zakończeniu II wojny światowej) osiągała wiek dojrzały i zaczynała poszukiwać swoich własnych "czterech kółek",...

Chevrolet Camaro - Legenda wjeżdża do Polski

Chevrolet przygotowuje się do wprowadzenia na europejskie rynki jednej ze swoich największych legend - sportowego Camaro. Rasowa stylistyka amerykańskich muscle cars jest połączona z nowoczesnymi silnikami o mocy ponad 400 KM i wysokim poziomem wyposażenia.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Chevrolet Camaro

Społeczność kierowców Chevrolet CamaroautoWcentrum - społeczność Chevrolet Camaro

najwyższe oktanyAuta - Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro Red goes Faster 41,37

Chevrolet Camaro Szczur 73,81

Chevrolet Camaro 78,14

Chevrolet Camaro L36 62,93

Chevrolet Camaro 36,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Chevrolet Camaro

MariuszNawrot 40,25

siwyabramka 30,10

victortest89 30,01

Veron1 30,12

wirus400 30,13

darkeuphoria 30,01

Lord_Steinmetz 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Chevrolet Camaro

Czyszczenie po dłuższym postoju
Czyszczenie po dłuższym postoju Pierwszy raz tworzę coś takiego ;D Wykonałem dziś z nudów lekki putzing zewnę...
dach dla Camaro
dach dla Camaro Po sprowadzeniu ze Stanów, Chevy stał na dworze, garaż był zamówiony lecz nieste...
150 km/h - 300m.
150 km/h - 300m. Wczoraj o godzinie 21.30 przetestowałem swojego Camaro na odcinku 300m. Samochó...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Chevrolet Camaro

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Chevrolet Camaro
 

Najpopularniejsza wersja Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Chevrolet Camaro
 

Chevrolet Camaro najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM Demonstracyjny Nissan 370Z Coupe PLATINIUM
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 3.7 328KM, benzynowy.
Cena: 200 700 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 30 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, diesel.
Cena: 118 190 zł 89 900 zł
Zyskujesz: 28 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro
5.7 benzyna 310 KM
179 000 km, 2001
29 900 PLN
Chevrolet Camaro
3.4 benzyna 160 KM
114 000 km, 1994
9 900 PLN
Chevrolet Camaro
6.2 benzyna 430 KM
24 000 km, 2011
167 900 PLN
Chevrolet Camaro
3.6 benzyna 340 KM
35 214 km, 2012
124 999 PLN

Ocena auta Chevrolet Camaro

  • Średnia ocena
    na podstawie 43 opinii
  • 4,07
  • Średnia dla segmentu
    Auta sportowe: 4,27

Wybrane opinie

Chevrolet Camaro Cabrio 5.7 i V8 (275 KM)

w sumie ´super bryka´. 8 garow, przeszlo 300 koni. bardzo szybki samochod i dobrze trzyma sie drogi. troche drogi w naprawie. niedawno robilem hamulce i zaplacilem ok $500. w lecie wymienilem opony ($700). tune up kosztuje ok 500, jeszcze nie robilem calego. raz wymienilem kable i swiece na dwoch cylindrach bo silnik nierowno pracowal. zreszta poprzedni wlasciciel zrobil tune up po 50 tys mil. kupilem to auto w 1998 roku (rocznik 1995) z przebiegiem 52 tys mil. dwa lata temu wymienilem muffler (tlumik). kosztowalo ok 450 dolarow, sam muffler prawie 350. zalozylem fabryczny gdyz tzw performance (glosny warkot) kosztuje ok $800. troche za duzo jak dla mnie. teraz mam troche powyzej 100 tys mil przebiegu i nadal jestem bardzo zadowolony. duzo pali ale cos za cos. moc silnika powala z nog. w zimie wkladam ok 50 kilo obciazenia do bagaznika i jezdze bez problemu. najszybciej jechalem 140 mph na autostradzie. moze nie powinienem sie przyznawac bo ograniczenie predkosci bylo...

dodał: prokocim1@gazeta.pl
Chevrolet Camaro Coupe 5.0 (218 KM)

Tak pioeknego auta nieznajdzie!! Jest to auto z dusza swoim charakterem!! i mysle ze jak dla mnie piekne camaro 3 gen!! stawiajac przy mercedesie wartym 250,000,000 tys zl!! to i tak dla mnie merol to dno!! camaro niema porownania z zadnym autem pod katem wygladu!!, jakosci i takiego klimatu jakie daje camaro!!! Nie ma!!! Samochod przynajmniej moj pali w miescie 13 litrow !!! przy jezdzie zgodnej z przepisami zdazaja sie waryjacje!! takze czego mozna chciec wiecej!!!!! jedynie zeby paliwo stanialo!!!

dodał: SZAKAL Z KIELC
Chevrolet Camaro Coupe 2.8 (137 KM)

Caloksztalt samochodu mozna spokojnie ocenic na 5 mimo swojego wieku trzyma sie naprawde wspaniale, orginalny lakier podloga bez grama rdzy, jak na tak duzy silnik spalanie bardzo niskie srodek bardzo zadbany siedzenia mimo wieku w caloci, wszystko orginalne nic nie kombinowane auto w znakomitym stanie ktore moglbym bez cienia watpliwosci polecic kazdemu wielbicielowi takich saochodow i nie tylko

dodał: Bad boy
Chevrolet Camaro Coupe 5.7 i V8 (275 KM)

auto ma nie długo, ale w amerykańskich wozach siedzę caly czas i zawsze jednocześnie mam kilka sztuk, jeśli chodzi o Camaro to egzemplarzktóry mi się trafił, jest modelem jubileuszowym, z pelnym wyposażeniem targa, automat, skóry, system audio BOSE ze zmieniarką na 12cd i wiele innych

dodał: aurora65@wp.pl
Chevrolet Camaro Coupe 5.7 i V8 (275 KM)

Nie ma to jak 320KM i 6 biegow, to ze pali 20l/100km w miescie to szczegol (w NYC paliwo nie jest az tak drogie). 0-60 5.6, 1/4 mili-13.8sec. Jak ktos ma podobny samochod chetnie podyskutuje na ten tema. sebastianek23@hotmail.com Narka

dodał: scyzoryk_LOMZA
  • Zalety
  • + silnik
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro ZL1 Cabrio Chevrolet Camaro ZL1 Coupe Chevrolet Camaro V 1LE Facelifting (2014) Chevrolet Camaro V Coupe Facelifting (2014) Chevrolet Camaro Cabrio Hennessey Chevrolet Camaro 1LE Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition Chevrolet Camaro V Chevrolet Camaro V Z/28 (2014) Chevrolet Camaro COPO Concept
Zobacz inne galerie Chevrolet

Opinie o instalacji LPG

Chevrolet Camaro

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro

20 komentarzy

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~maniek~maniek

Witam chce kupić camaro z silnikiem 3.5 litra 2010r, Polecacie czy odradzacie ?

~Czarna perla Camaro~Czarna perla Camaro

Witam Camarowiczow...3 generacja moim zdaniem jest najladnieszla.Szukalem Camaro z silnikiem TPI 5.0 V8 Cabrio z manualna skrzynia i w koncu znalazlem.Za okolo 6 tygodni bedzie w pl zakupilem w Pensylwani przepiekny czarny kolor z szara skora i dosc bogatym wyposazeniem jak np.Klima, elektryczne siedzenia z pamiecia, tempomat, itd.Juz sie nie moge doczekac rocznik 91 przebieg 112 tys mil bedzie jazda.Pozdro.

~CAMARO 98~CAMARO 98

Hi all!
Pozdrawiam Camarowiczów, ja mam 3.8 z 98r.
Jestem zachwycony swoją strzałką.
Do zobaczenia na najbliższym zlocie Aut Amerykańskich lub Camaro!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Chevrolet

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 072
Przejechany dystans
2 061 642 km
Zatankowanego paliwa
161 924 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
351
Wydanych pieniędzy
153 132 zł
Średnie wydatki na auto
957 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
984
Wydanych pieniędzy
448 404 zł
Średnie wydatki na auto
2 803 zł
Zobacz dzienniki kosztów Chevrolet (160)

Zużycie paliwa Chevrolet Camaro

Na podstawie 41 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Broneq, dodano: 26.09.2008 13:06

Pali ile się wleje :)

pełny raport Chevrolet Coupe 3.8 i V6

autor: asia.andrzej@in, dodano: 24.07.2010 05:51

jestem mile zaskoczony i sam nie moglem w to uwierzyć napełniałem zbiornik 3 krotnie i te same wyniki polecam

pełny raport Chevrolet Coupe 5.0

autor: Maro Camaro, dodano: 16.04.2011 22:34

Wszystko zależy od stylu jazdy. Do 120/h na trasie 10.5l, maiasto do 15l. Jazda w granicach 200/h max 16l.Myślę ,że to dobry wynik.Jazda mieszana 14-15l.

pełny raport Chevrolet Coupe 6.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Chevrolet Camaro

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Chevrolet Camaro

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Chevrolet Camaro
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Chevrolet Camaro, oglądali także