Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C1

Model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Najmniejszy samochód w ofercie Citroena. C1 powstał w ramach projektu B-Zero realizowanego przy współpracy koncernu PSA, do którego należą Citroen i Peugeot oraz Toyoty. Jej efektem były trzy bliźniacze modele: C1 oraz Peugeot 107 i Toyota Aygo. Wszystkie trzy powstają w czeskiej fabryce joint-venture TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) w czeskiej miejscowości Kolin. C1 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2006 w kategorii auto ekologiczne.

Generacje Citroen C1

Trzeba przyznać, że designerzy Citroena znają się na rzeczy - mimo, że C1 to jeden z najbardziej wiekowych modeli wśród "mieszczuchów", nadal prezentuje się ciekawie i potrafi przyciągnąć do kupna samym swoim wyglądem. Złośliwi powiedzą, że to efekt przeprowadzenia w międzyczasie aż dwóch face-liftingów (w 2008 i 2012 roku), jednak modernizacje te nie były na tyle poważne, żeby przyniosły drastyczną zmianę wizerunku. Atrakcyjność wizualna bierze się przede wszystkim z udanego projektu najwcześniejszej wersji - zgrabna sylwetka, przyjemny dla oka "pyszczek" i tył z efektownymi lampami i szklaną klapą bagażnika nadały karoserii urokliwego charakteru.

Niestety, do atrakcyjności karoserii daleko jest wnętrzu. Co prawda i w nim nie zabrakło kilku efektownych rozwiązań stylistycznych (zegary, sterowanie nawiewem), jednak wyraźnie czuć od niego powiew nieświeżości. Tworzywa sztuczne wykańczające kokpit można śmiało nazwać tandetnymi, a widoczna tu i ówdzie nieosłonięta blacha tylko pogłębia negatywny obraz. Spartański charakter podkreśla zresztą także wyposażenie, które należy do bardzo, bardzo skromnych. Na szczęście, obsługa urządzeń pokładowych okazuje się banalnie prosta, zegary są czytelne, a za "kółkiem" łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy.

Z racji swojego sędziwego wieku, Citroen C1 jest jednym z najmniejszych modeli w swoim segmencie. Choć z faktu tego płyną pewne korzyści - np. łatwiejsze poruszanie się w zatłoczonym mieście - niewielkie gabaryty wpływają na niewielką przestronność wnętrza. Podczas, gdy z przodu jest zaskakująco wygodnie, z tyłu czuć już ciasnotę, a w bagażniku nie sposób zmieścić nawet większych zakupów. Wykorzystanie tego ostatniego utrudnia dodatkowo wysoki próg załadunku i brudząca ręce tylna klapa. Przeciętne okazują się fotele - są wystarczająco obszerne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, ale są zbyt miękkie.

Jak na leciwą konstrukcję, Citroen C1 prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Wspomniane już miniaturowe rozmiary nadwozia, rekordowo niska masa własna, sprawny układ napędowy, dość sztywno zestrojone zawieszenie oraz komunikatywny układ kierowniczy sprawiają, że dynamiczna jazda wąskimi uliczkami to sama przyjemność. Gorzej jest niestety w trasie - w długiej podróży przeszkadza zarówno ograniczony komfort resorowania, jak i fatalne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Wszystkie mankamenty francuskiego "maluszka" można przełknąć przyglądając się jego cennikowi - C1 okazuje się jedną z najtańszych propozycji w swojej klasie. Wiek robi jednak swoje, bo pod względem wyposażenia mały Citroen wyraźnie ustępuje nowszym konstrukcjom - standard jest raczej mizerny (brak w nim bocznych airbagów, a nawet wspomagania układu kierowniczego), a lista opcji jest bardzo ograniczona. Pewną zaletą jest z kolei sprawdzona konstrukcja tego modelu - na przestrzeni lat C1 udowodnił, że jest samochodem wymagającym niewiele troski od użytkownika.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z trójki czeskich bliźniaków (C1, Peugeot 107, Toyota Aygo). Ładny, zgrabny i z pewnością niezwykły pod względem ilości wdzięku przeliczanej na centymetry kwadratowe powierzchni przeliczanej z kolei na cenę. Małe i modne samochodziki już tak mają.
Luzacjusz: Bliźniaki to utrapienie dla rodziców, ale mieć trojaczki, to jakby poślubić Dodę i namówić ją, żeby przestała się wygłupiać. Z TYCH trojaczków najładniejszy jest Aygo, a najbrzydszy 107. Nie wiem, czy to ważne, bo wszystkie wyglądają za to jak zemsta małych ludzi.

Publikacje o Citroen C1

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Rewolucja na rynku Mini
 
Nasz test

Sprzedaż w Polsce samochodów segmentu Mini w roku 2011 była zdominowana przez firmę FIAT. Model Panda zakupiło 6133 klientów, co dało firmie 41% rynku. Drugie miejsce, ze sprzedażą 2098 (czyli ok. 14% rynku), zajął Hyundai i10. Trzecie przypadło Chevroletowi Spark (1363 modele i 9% udziału w rynku),...

Pogromca miasta - Citroen C1 (2005- )

Zwrotny, oszczędny i wyjątkowo trwały. Citroen C1 ma wiele zalet, a egzemplarze z pierwszych lat produkcji można kupić za 15 tysięcy złotych. W tekście skupimy się maluchu z dwoma szewronami na masce, jednak użytek z informacji będą mogły również zrobić osoby zainteresowane zakupem Peugeota 107 oraz...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C1

Citroen C1 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C1autoWcentrum - społeczność Citroen C1

najwyższe oktanyAuta - Citroen C1

Citroen C1 żabka 81,10

Citroen C1 Żaba 62,70

Citroen C1 Cytrusek 61,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C1

Kordian1985 30,08

linek71 30,02

Wolcar 30,01

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen C1

od 31 900 zł do 41 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 KM): 1.0 i

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 5-stopniowa
Katalog nowych aut Citroen C1
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C1

Citroen C1 1.0 i 68KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna

Dostępne kolory

Cena katalogowa

31 900

Zobacz ofertę Citroen C1 1.0 i 68KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Citroen C1 najczęściej porównywane z:

Volkswagen up!
1.0 (60 KM)
Volkswagen up!
1.0 (75 KM)
Abarth 500
1.4 T-Jet 16V (160 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Citroen C1

  • Średnia ocena
    na podstawie 80 opinii
  • 3,98
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Całkiem nieźle... autko zdecydowanie dla ludzi młodych, o małych wymaganiach dot. przestrzeni załadunkowej i tolerancyjnych, cierpliwych - bo serwis w citroenie to taki sobie jest raczej, po kilka razy trzeba zgłaszać problemy a i tak nie są one rozwiązywane jak należy. Sam kupiełm go jako autko używane, po 14 mcach używania przez jakąś firmę. Jestem w miarę zadowolony. Na pewno lepsza inwestycja niż jakikolwiek fiat, lub stary samochód który paliłby blisko 2 razy więcej.

dodał: mrz
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

samochód bardzo wygodny, ekonomiczny, przy tym nieźle wygląda. Bardzo dobrze zachowuje się też na trasie. Świetna aerodynamika. Poważny błąd zwłaszcza jak na samochód typowo kobiecy to brak regulacji pasów na wysokość

dodał: ertika
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Nabylam Citroena C1 Desire. W zdumienie mnie wprawil fakt, ze auto, ktore ma poduszki powietrzne, ABS, klimę nie ma zegara. Nie umiem jezdzic bez zegara. Moze ktos zna patent jak zainstalowac zegar w tym autku?

dodał: anna.jacyna@impuls-bp.pl
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Ogolnie z samochodu jestem zadowolony.Jest bardzo zwrotny nie ma problemu z ciasnym parkowaniem a przede wszystkim przy obecnej cenie paliw zuzycie benzyny dla tej mocy i wielkości samochodu do przyjęcia.

dodał: Jędrek
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

doskonale wiedziałam co kupuję i od wyjazdu z salonu mam poczucie, że dostałam to czego się spodziewałam, czyli mały, ekonomiczny i zwinny samochód, który już nie raz pokazał większym gdzie ich miejsce

dodał: asia
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C1

Citroen C1 Facelifting Citroen C1 II Swiss & Me Concept (2014) Citroen Citroen C1 Hatchback FL Citroen C1 Hatchback 3d Facelifting (2012) Citroen C1 II (2014) - wersja 3-drzwiowa Citroen C1 Hatchback 3D FL Citroen C1 Hatchback 5d Facelifting (2012) Citroen C1 Citroen C1 II (2014) - wersja 5-drzwiowa
Zobacz inne galerie Citroen

Citroen C1

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~123~123

Szybki jak cholera! na benzynie verva 98 octan robi setkę w 11 sekund. Ma prawie 110 na dwójce i ponad 150 na trójce, a na czwórce licznik wychodzi poza skalę i zatrzymuje się gdzieś na 180 km/h. Niesamowity samochodzik. Silnik wytrzymuje ok 500 tys. kilometrów, gorzej ze sprzęgłem, które pada po 40 tys., ale wart swojej ceny. Żeby dobrze pójść do przodu trzeba redukować biegi. Wrzucenie drugiego biegu przy prędkości 70 km/h, a nawet 80 km/h, dosłownie wyrywa samochodzik do przodu! Niesamowite małe ferrari, idealne dla fanów tuningu i szybkiej jazdy po mieście. Można go jeszcze podrasować, ja mam seryjnegonego, ale kolega wyciągnął z niego 200 KM na BI-TURBO dosłownie ten samochód nie jeździ tylko lata
Pozdrawiam

~Sławek~Sławek

Witam
Mam pytanie do waldka. Skąd masz takie dokładne pomiary zużycia paliwa, (żonie-5,3 a mi-5,0-5,1) przecież niema w tych autach komputera.

~waldek~waldek

mam cytrynke od 2008 z abs klima wspomaganie centralny zamek elektryczne szyby 2drzwi fotele przednie- fatalne rozwiązanie przy wsiadaniu do tyłu.Głośny, cienka skrzynia biegów-przy redukcji na 2i1 małe kłopoty.Zepsuł się czujnik poziomu paliwa-nowy w serwisie 700złPali średnio żonie-5,3 a mi-5,0-5,1.Ogólnie ocena 4.o

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
17 062
Przejechany dystans
11 325 519 km
Zatankowanego paliwa
608 820 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 932
Wydanych pieniędzy
1 095 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 393 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 236
Wydanych pieniędzy
1 353 177 zł
Średnie wydatki na auto
1 719 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (787)

Testy zderzeniowe Citroen C1

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C1 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C1 1.0 High Grade, LHD
2012

Citroen C1
Citroen C1

Citroen C1
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C1

Na podstawie 74 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MichaÂł, dodano: 25.08.2009 13:35

zbyt drogi serwis,spalanie 6 litrów, ale jeźdzę dynamicznie

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: asia, dodano: 19.06.2007 15:24

przyjemnie zaskoczyło mnie również niskie spalanie, choć przeglądy mogły by być tańsze

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: zs, dodano: 14.10.2009 13:05

Na 10 litrach benzyny udało się przejechać około 220 km przy prędkości 110km/h W mieście około 6.5 litra, w trasie to już poezja bo można zejść poniżej 5 litrów:)

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C1
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C1, oglądali także