Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C1

Model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Najmniejszy samochód w ofercie Citroena, wprowadzony na rynek jako następca modelu Saxo. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja C1. Obie powstały przy współpracy francuskiego koncernu PSA, do którego należy Citroen (oraz Peugeot), zaś jego bliźniaczymi modelami są Peugeot 107 (I generacja) i 108 (II generacja) oraz Toyota Aygo. Wszystkie trzy powstają w czeskiej fabryce joint-venture TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) w miejscowości Kolin.

Generacje Citroen C1

  • Wybierz generację: Citroen C1 II (2014 - teraz)
    Citroen C1 II
    Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - lewy bok Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - kokpit Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 82KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników

    Citroen C1 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. C1 II wciąż jest owocem współpracy koncernu PSA (Citroen i Peugeot) oraz Toyoty – jego bliźniaczymi modelami są Toyota Aygo II oraz Peugeot 108 (następca...

    więcej o Citroen C1 II

  • Wybierz generację: Citroen C1 I (2005 - teraz)
    Citroen C1 I

    Citroen C1 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2014. C1 powstał w ramach projektu B-Zero realizowanego przy współpracy koncernu PSA (do którego należą Citroen i Peugeot) oraz Toyoty. Jej efektem były trzy bliźniacze modele: C1 oraz Peugeot 107 i...

    więcej o Citroen C1 I

Citroen C1 II

Samochody miejskie służące wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do punktu B to już przeszłość. Dziś to także nośniki stylu, którymi kierowca pokazuje światu, jaki ma gust i jakie spojrzenie na modny środek transportu. Dowodem na to jest Citroen C1, w którym ze zgrabną sylwetką nadwozia i ekscentrycznym pasem przednim idzie w parze bogaty program personalizacji, pozwalający skroić dany egzemplarz ściśle według własnych upodobań.

Możliwość dopasowania wyglądu do indywidualnych potrzeb tyczy się zresztą nie tylko karoserii, ale i wnętrza. To dobra wiadomość, bo w swojej standardowej formie środek razi szarością. Na szczęście został wykonany z dobrych jak na klasę auta materiałów, a samo miejsce pracy kierowcy dopracowano w dziedzinie ergonomii obsługi. Dla kierującego przygotowano ponadto wygodną pozycję do jazdy oraz dobrą widoczność na zewnątrz.

Choć Citroen C1 II. generacji jest nieco większy od poprzednika, w kabinie dodatkowych centymetrów praktycznie nie czuć. Oznacza to nic innego jak ciasnotę, z którą muszą uporać się pasażerowie zajmujący miejsce na tylnej kanapie. Ilość przestrzeni z przodu jest na szczęście akceptowalna, a bagażnik wystarczy do transportu codziennych zakupów. Na pochwałę zasługuje liczba schowków i uchwytów, jakie udało się wygospodarować w przestrzeni pasażerskiej.

Podczas jazdy francuski maluch przejawia typowe zalety i typowe wady samochodów klasy A. Jak ryba w wodzie czuje się rzecz jasna w warunkach miejskich, gdzie przekonuje do siebie niezłym komfortem, niezłymi właściwościami jezdnymi, a przede wszystkim kapitalną zwrotnością. W trasie przeszkadzają podatność na podmuchy wiatru, wrażliwość na większe nierówności oraz naprawdę mizerne wyciszenie wnętrza.

Jeżeli szykując się do zakupu mieszczucha, chcecie dostać samochód z dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia, to Citroen C1 niestety nie jest dla Was. Już w swojej bazowej odmianie autko spod znaku szewronu kosztuje sporo, a kiedy dołożymy parę dodatków, kwota zakupu robi się naprawdę spora. Szczególnie droga okazuje się wersja ze składanym dachem, choć akurat ona daje namiastkę kabrioletu, czego większość rywali nie potrafi.

Citroen C1 I

Trzeba przyznać, że designerzy Citroena znają się na rzeczy - mimo, że C1 to jeden z najbardziej wiekowych modeli wśród "mieszczuchów", nadal prezentuje się ciekawie i potrafi przyciągnąć do kupna samym swoim wyglądem. Złośliwi powiedzą, że to efekt przeprowadzenia w międzyczasie aż dwóch face-liftingów (w 2008 i 2012 roku), jednak modernizacje te nie były na tyle poważne, żeby przyniosły drastyczną zmianę wizerunku. Atrakcyjność wizualna bierze się przede wszystkim z udanego projektu najwcześniejszej wersji - zgrabna sylwetka, przyjemny dla oka "pyszczek" i tył z efektownymi lampami i szklaną klapą bagażnika nadały karoserii urokliwego charakteru.

Niestety, do atrakcyjności karoserii daleko jest wnętrzu. Co prawda i w nim nie zabrakło kilku efektownych rozwiązań stylistycznych (zegary, sterowanie nawiewem), jednak wyraźnie czuć od niego powiew nieświeżości. Tworzywa sztuczne wykańczające kokpit można śmiało nazwać tandetnymi, a widoczna tu i ówdzie nieosłonięta blacha tylko pogłębia negatywny obraz. Spartański charakter podkreśla zresztą także wyposażenie, które należy do bardzo, bardzo skromnych. Na szczęście, obsługa urządzeń pokładowych okazuje się banalnie prosta, zegary są czytelne, a za "kółkiem" łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy.

Z racji swojego sędziwego wieku, Citroen C1 jest jednym z najmniejszych modeli w swoim segmencie. Choć z faktu tego płyną pewne korzyści - np. łatwiejsze poruszanie się w zatłoczonym mieście - niewielkie gabaryty wpływają na niewielką przestronność wnętrza. Podczas, gdy z przodu jest zaskakująco wygodnie, z tyłu czuć już ciasnotę, a w bagażniku nie sposób zmieścić nawet większych zakupów. Wykorzystanie tego ostatniego utrudnia dodatkowo wysoki próg załadunku i brudząca ręce tylna klapa. Przeciętne okazują się fotele - są wystarczająco obszerne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, ale są zbyt miękkie.

Jak na leciwą konstrukcję, Citroen C1 prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Wspomniane już miniaturowe rozmiary nadwozia, rekordowo niska masa własna, sprawny układ napędowy, dość sztywno zestrojone zawieszenie oraz komunikatywny układ kierowniczy sprawiają, że dynamiczna jazda wąskimi uliczkami to sama przyjemność. Gorzej jest niestety w trasie - w długiej podróży przeszkadza zarówno ograniczony komfort resorowania, jak i fatalne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Wszystkie mankamenty francuskiego "maluszka" można przełknąć przyglądając się jego cennikowi - C1 okazuje się jedną z najtańszych propozycji w swojej klasie. Wiek robi jednak swoje, bo pod względem wyposażenia mały Citroen wyraźnie ustępuje nowszym konstrukcjom - standard jest raczej mizerny (brak w nim bocznych airbagów, a nawet wspomagania układu kierowniczego), a lista opcji jest bardzo ograniczona. Pewną zaletą jest z kolei sprawdzona konstrukcja tego modelu - na przestrzeni lat C1 udowodnił, że jest samochodem wymagającym niewiele troski od użytkownika.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas.
Luzacjusz: Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił.

Silniki Citroen C1

Citroen C1 II - jaki silnik wybrać?

Motorów wysokoprężnych próżno szukać, ale z drugiej strony po co komu one w tak małym aucie do miasta? Jeśli jeździcie głównie w terenie zabudowanym, to 1.0 68KM w zupełności wystarczy. Ma kiepski dźwięk, ale za to jest dość zrywny przy niewielkich prędkościach. Do wypadów poza miasto lepszy będzie z kolei 1.2 82KM. Też kiepsko brzmi, ale jego dynamika jest na tyle dobra, że auto nie jest w trasie zbyt męczące.

Citroen C1 I - jaki silnik wybrać?

Początkowo do wyboru były dwa motory - słaby i słabszy. Jeden z nich był wysokoprężny, ale w praktyce równie oszczędny i tani w eksploatacji jest wariant benzynowy 1.0 68KM. Osiągi nie są w tym samochodzie istotne, bo przy małych prędkościach jest dość zrywny, a w mieście szybko się nie jeździ. Lubi wysokie obroty, ale nawet na tych niskich poddaje się woli kierowcy.

Publikacje o Citroen C1

Citroen C1 - więcej stylu i dodatków
 
Nasz test Citroën C1 1.2 PureTech

Salony Citroëna rozpoczęły sprzedaż nowego C1. Model bazuje na płycie podłogowej poprzednika, ale może poszczycić się bardziej atrakcyjnym nadwoziem, lepiej wykończonym wnętrzem oraz zawieszeniem skuteczniej wybierającym nierówności. Długa lista wersji i opcji ułatwia dopasowanie samochodu do indywidualnych...

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Rewolucja na rynku Mini
 
Nasz test

Sprzedaż w Polsce samochodów segmentu Mini w roku 2011 była zdominowana przez firmę FIAT. Model Panda zakupiło 6133 klientów, co dało firmie 41% rynku. Drugie miejsce, ze sprzedażą 2098 (czyli ok. 14% rynku), zajął Hyundai i10. Trzecie przypadło Chevroletowi Spark (1363 modele i 9% udziału w rynku),...

Pogromca miasta - Citroen C1 (2005- )

Zwrotny, oszczędny i wyjątkowo trwały. Citroen C1 ma wiele zalet, a egzemplarze z pierwszych lat produkcji można kupić za 15 tysięcy złotych. W tekście skupimy się maluchu z dwoma szewronami na masce, jednak użytek z informacji będą mogły również zrobić osoby zainteresowane zakupem Peugeota 107 oraz...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C1

Citroen C1 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C1autoWcentrum - społeczność Citroen C1

najwyższe oktanyAuta - Citroen C1

Citroen C1 Żaba 62,70

Citroen C1 żabka 81,10

Citroen C1 Cytrusek 61,17

Citroen C1 Cytryna 35,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C1

Kordian1985 30,08

linek71 30,02

Polishman1 32,18

Wolcar 30,01

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen C1

od 35 700 zł do 52 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 - 82 KM): 1.0 VTi, 1.2 PureTech

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Citroen C1
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C1

Citroen C1 1.0 VTi 68KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer

Dostępne kolory

Cena katalogowa

35 700

Zobacz ofertę Citroen C1 1.0 VTi 68KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Citroen C1 najczęściej porównywane z:

Mitsubishi i-MiEV
Elektryczny (66 KM)
Hyundai i10
1.0 MPI (66 KM)
Skoda Citigo
1.0 (60 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Mii Reference Seat Mii Reference
Rocznik: 2014. Przebieg: 612 km. Silnik: 1.0 44KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 48KM .
Cena: 42 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Citroen C1

  • Średnia ocena
    na podstawie 80 opinii
  • 3,98
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Całkiem nieźle... autko zdecydowanie dla ludzi młodych, o małych wymaganiach dot. przestrzeni załadunkowej i tolerancyjnych, cierpliwych - bo serwis w citroenie to taki sobie jest raczej, po kilka razy trzeba zgłaszać problemy a i tak nie są one rozwiązywane jak należy. Sam kupiełm go jako autko używane, po 14 mcach używania przez jakąś firmę. Jestem w miarę zadowolony. Na pewno lepsza inwestycja niż jakikolwiek fiat, lub stary samochód który paliłby blisko 2 razy więcej.

dodał: mrz
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

samochód bardzo wygodny, ekonomiczny, przy tym nieźle wygląda. Bardzo dobrze zachowuje się też na trasie. Świetna aerodynamika. Poważny błąd zwłaszcza jak na samochód typowo kobiecy to brak regulacji pasów na wysokość

dodał: ertika
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Nabylam Citroena C1 Desire. W zdumienie mnie wprawil fakt, ze auto, ktore ma poduszki powietrzne, ABS, klimę nie ma zegara. Nie umiem jezdzic bez zegara. Moze ktos zna patent jak zainstalowac zegar w tym autku?

dodał: anna.jacyna@impuls-bp.pl
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Ogolnie z samochodu jestem zadowolony.Jest bardzo zwrotny nie ma problemu z ciasnym parkowaniem a przede wszystkim przy obecnej cenie paliw zuzycie benzyny dla tej mocy i wielkości samochodu do przyjęcia.

dodał: Jędrek
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

doskonale wiedziałam co kupuję i od wyjazdu z salonu mam poczucie, że dostałam to czego się spodziewałam, czyli mały, ekonomiczny i zwinny samochód, który już nie raz pokazał większym gdzie ich miejsce

dodał: asia
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C1

Citroen C1 II (2014) - wersja 5-drzwiowa Citroen C1 Urban Ride Concept (2014) Citroen C1 Hatchback 3d Facelifting (2012) Citroen Citroen C1 Hatchback FL Citroen C1 Citroen C1 II Swiss & Me Concept (2014) Citroen C1 Hatchback 5d Facelifting (2012) Citroen C1 II (2014) - wersja 3-drzwiowa Citroen C1 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 82KM - galeria redakcyjna Citroen C1 Facelifting
Zobacz inne galerie Citroen

Opinie o instalacji LPG

Citroen C1

  • 1.
  • 5,00 Citroen C1 I 1.0 i (68KM) 2008r.
    dodał: Sylwunia, 10.12.2014

    Uważam że jest to chyba najoszczędniejsze auto jakie można sobie wyobrazić spalanie w granicach 7 litrów myślę że można zejść niżej przy spokojnej jeździe , z samochodem nie miałam nigdy żadnych problemów. instalacja Lovato Smart bardzo dobrze współpracuje z samochodem, idealne autko na miasto w zestawieniu z Lpg .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C1

Citroen C1

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~123~123

Szybki jak cholera! na benzynie verva 98 octan robi setkę w 11 sekund. Ma prawie 110 na dwójce i ponad 150 na trójce, a na czwórce licznik wychodzi poza skalę i zatrzymuje się gdzieś na 180 km/h. Niesamowity samochodzik. Silnik wytrzymuje ok 500 tys. kilometrów, gorzej ze sprzęgłem, które pada po 40 tys., ale wart swojej ceny. Żeby dobrze pójść do przodu trzeba redukować biegi. Wrzucenie drugiego biegu przy prędkości 70 km/h, a nawet 80 km/h, dosłownie wyrywa samochodzik do przodu! Niesamowite małe ferrari, idealne dla fanów tuningu i szybkiej jazdy po mieście. Można go jeszcze podrasować, ja mam seryjnegonego, ale kolega wyciągnął z niego 200 KM na BI-TURBO dosłownie ten samochód nie jeździ tylko lata
Pozdrawiam

~Sławek~Sławek

Witam
Mam pytanie do waldka. Skąd masz takie dokładne pomiary zużycia paliwa, (żonie-5,3 a mi-5,0-5,1) przecież niema w tych autach komputera.

~waldek~waldek

mam cytrynke od 2008 z abs klima wspomaganie centralny zamek elektryczne szyby 2drzwi fotele przednie- fatalne rozwiązanie przy wsiadaniu do tyłu.Głośny, cienka skrzynia biegów-przy redukcji na 2i1 małe kłopoty.Zepsuł się czujnik poziomu paliwa-nowy w serwisie 700złPali średnio żonie-5,3 a mi-5,0-5,1.Ogólnie ocena 4.o

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 960
Przejechany dystans
12 630 961 km
Zatankowanego paliwa
683 166 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 129
Wydanych pieniędzy
1 190 813 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 564
Wydanych pieniędzy
1 426 349 zł
Średnie wydatki na auto
1 708 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (835)

Testy zderzeniowe Citroen C1

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C1 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C1
2014

Citroen C1
Citroen C1 1.0 High Grade, LHD
2012

Citroen C1
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C1

Na podstawie 75 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zs, dodano: 14.10.2009 13:05

Na 10 litrach benzyny udało się przejechać około 220 km przy prędkości 110km/h W mieście około 6.5 litra, w trasie to już poezja bo można zejść poniżej 5 litrów:)

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: Alkoholik, dodano: 31.03.2013 09:54

Witam. Spalanie obliczone dość precyzyjnie, tzn z uwzględnieniem rozruchu na benzynie. Czyli podane spalania dotyczą jedynie LPG. W mieście w zimę przy 10km dojeździe do pracy spalanie samego gazu 6.7, na trasie w zimę wyszło minimalnie 5,6. W lato na letnich oponach prawdopodobnie będzie lepiej. Co do benzyny, rozruch przy 10 stopniowym mrozie to maks 5 km jazdy na benzynie zanim przełączy się na LPG. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 35 stopni. Co do samego silnika, podobno nie powinno sie stosować LPG ze względu na utrudnioną regulację zaworów (którą to przy LPG trzeba regularnie wykonywać) - wyjdzie w praniu, postanowiłem zaryzykować. Autko jeździ na LPG jak na benzynie, różnicy w dynamice nie zauważyłem, mam staka premium, alaska 2000 i ciągłą komunikacje premiuma z OBD samochodu.

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: MichaÂł Cz., dodano: 19.08.2006 14:51

tego szukałem i znalazłem

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C1
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C1, oglądali także