Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Citroen C1

Lata produkcji: 2005 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Najmniejszy samochód w ofercie Citroena, wprowadzony na rynek jako następca modelu Saxo. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja C1. Obie powstały przy współpracy francuskiego koncernu PSA, do którego należy Citroen (oraz Peugeot), zaś jego bliźniaczymi modelami są Peugeot 107 (I generacja) i 108 (II generacja) oraz Toyota Aygo. Wszystkie trzy powstają w czeskiej fabryce joint-venture TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) w miejscowości Kolin.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas.
Luzacjusz: Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił.

Citroen C1 II

Samochody miejskie służące wyłącznie do przemieszczania się z punktu A do punktu B to już przeszłość. Dziś to także nośniki stylu, którymi kierowca pokazuje światu, jaki ma gust i jakie spojrzenie na modny środek transportu. Dowodem na to jest Citroen C1, w którym ze zgrabną sylwetką nadwozia i ekscentrycznym pasem przednim idzie w parze bogaty program personalizacji, pozwalający skroić dany egzemplarz ściśle według własnych upodobań.

Możliwość dopasowania wyglądu do indywidualnych potrzeb tyczy się zresztą nie tylko karoserii, ale i wnętrza. To dobra wiadomość, bo w swojej standardowej formie środek razi szarością. Na szczęście został wykonany z dobrych jak na klasę auta materiałów, a samo miejsce pracy kierowcy dopracowano w dziedzinie ergonomii obsługi. Dla kierującego przygotowano ponadto wygodną pozycję do jazdy oraz dobrą widoczność na zewnątrz.

Choć Citroen C1 II. generacji jest nieco większy od poprzednika, w kabinie dodatkowych centymetrów praktycznie nie czuć. Oznacza to nic innego jak ciasnotę, z którą muszą uporać się pasażerowie zajmujący miejsce na tylnej kanapie. Ilość przestrzeni z przodu jest na szczęście akceptowalna, a bagażnik wystarczy do transportu codziennych zakupów. Na pochwałę zasługuje liczba schowków i uchwytów, jakie udało się wygospodarować w przestrzeni pasażerskiej.

Podczas jazdy francuski maluch przejawia typowe zalety i typowe wady samochodów klasy A. Jak ryba w wodzie czuje się rzecz jasna w warunkach miejskich, gdzie przekonuje do siebie niezłym komfortem, niezłymi właściwościami jezdnymi, a przede wszystkim kapitalną zwrotnością. W trasie przeszkadzają podatność na podmuchy wiatru, wrażliwość na większe nierówności oraz naprawdę mizerne wyciszenie wnętrza.

Jeżeli szykując się do zakupu mieszczucha, chcecie dostać samochód z dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia, to Citroen C1 niestety nie jest dla Was. Już w swojej bazowej odmianie autko spod znaku szewronu kosztuje sporo, a kiedy dołożymy parę dodatków, kwota zakupu robi się naprawdę spora. Szczególnie droga okazuje się wersja ze składanym dachem, choć akurat ona daje namiastkę kabrioletu, czego większość rywali nie potrafi.

Citroen C1 I

Kto nie gustuje w samochodach wyglądających jak pudełka, ten kupując auto segmentu A, musi z marszu odrzucić wiele propozycji. Nie tyczy się to jednak Citroena C1, bo jego karoseria ma zgrabną, obłą sylwetkę, a na dodatek pełna jest ciekawie zaprojektowanych i udanie wkomponowanych w całość szczegółów. Francuski mieszczuch przeszedł dwie kuracje odmładzające - pierwszą w 2008, a drugą w 2012 roku.

W porównaniu do nadwozia wnętrze prezentuje się dużo mniej korzystnie. Wprawdzie jego stylistyka ma w sobie nieco polotu, lecz połacie kiepskich plastików oraz boczki drzwiowe częściowo pozbawione wykończenia wręcz odpychają. Trudno natomiast narzekać na spasowanie poszczególnych elementów kokpitu. Do zalet miejsca pracy kierowcy zaliczymy wysoką ergonomię obsługi, zaś do wad - ograniczoną widoczność do tyłu.

Citroen C1 I. generacji należy do najmniejszych aut w swoim segmencie, co bezpośrednio przekłada się na przestronność jego wnętrza. Podczas gdy z przodu można rozsiąść się w nim wygodnie, na tylnej kanapie czuć znaczną ciasnotę, z kolei przestrzeń bagażowa praktycznie nie istnieje. Nawet po złożeniu tylnych siedzeń kufer jest niewielki, a na domiar złego ma wysoko poprowadzoną krawędź załadunku i nieregularne kształty.

Ulubionym rewirem malucha spod znaku szewronu jest zdecydowanie miasto. Niewielkie rozmiary nadwozia w połączeniu ze sztywno zestrojonym zawieszeniem i bezpośrednim układem kierowniczym sprawiają, że manewrowanie, parkowanie i pokonywanie miejskiej dżungli należą do przyjemności. Gorzej jest w trasie - ograniczony komfort resorowania i kiepskie wygłuszenie wnętrza dają się wtedy we znaki.

Założeniem projektantów Citroena C1 (a także identycznych technicznie modeli Peugeot 107 i Toyota Aygo) było stworzenie samochodu jak najprostszego i jak najmniej obciążającego portfel właściciela. Po latach można powiedzieć, że się udało, bo oprócz nieskomplikowanej budowy auto oferuje niewielkie koszty użytkowania. Ceny części nie są szczególnie atrakcyjne, ale już niezawodność jest wysoka - psują się głównie drobiazgi, takie jak zamki, uszczelki drzwi czy drobne elementy elektryczne. Jedynie rzadkie wersje z dieslem lub skrzynią zautomatyzowaną mogą narazić na poważniejsze awarie.

Dane techniczne Citroen C1

Silniki

Moc silników 54-82 KM

Poj. silników 998-1 398 cm3

Prędkość maks. 154-170 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,0-15,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Citroen C1

Średnia ocena modelu

na podstawie 82 opinii

4.01

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Układ jezdny

+ Koszty utrzymania

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Citroen C1

Trzycylindrowy silnik 1,0 o mocy 68kM to, oprócz świetnego designu, najmocniejszy punkt tego auta. Ale nie ma się co dziwić, ... więcejproducentem jest TOYOTA. To zwycięzca światowego rankingu najlepszych silników w klasie do 1000 cm3. Nawet nie przypuszczałam, że produkują go w Polsce - w Wałbrzychu. Jednak umiemy coś wyprodukować. Szkoda tylko, że nie sami. Silnik jest bardzo elastyczny, co ma ogromne znaczenie podczas jazdy miejskiej. Na drugim biegu można jechać od 20 do uwaga - 100 km/h !!! Przy 105km/h zaczyna przerywać. Czwartego i piątego biegu po mieście nie trzeba używać, wystarczą trzy pierwsze. Przyspiesza świetnie. Zostawia za sobą po ruszeniu ze świateł, dużo mocniejsze auta. Oczywiście bez obciążenia, tylko z kierowcą. Gdy w kabinie są trzy, cztery osoby jest już gorzej. Trzycylindrowy silnik wydaje charakterystyczny dźwięk podczas pracy. Słyszę go w kabinie i denerwuje mnie to. Świstu powietrza ani oporów toczących się kół przy dużych prędkościach nie słyszę. Spala od 4,0 w trasie do niecałych 6 litrów zimą, tylko po mieście na odcinku 5 km rano i wieczorem, przy przejeździe 6 skrzyżowań ze światłami i jednym kolejowym. Skrzynia pracuje prawidłowo. Trudno jej coś zarzucić. Czasami może tylko odrobinę za ciężko wchodzi wsteczny. Układ jezdny bardzo precyzyjny. Zawieszenie sztywne. Bardziej przypomina niemca niż francuza. Ale za to można bez obaw ostrzej wchodzić w zakręty i wykonywać szybkie manewry w miejskiej dżungli. Widoczność do przodu ograniczają troszkę przednie, szerokie słupki, które są daleko wysunięte do przodu . Z początku ciężko się przyzwyczaić ale teraz mi to nie przeszkadza. Z cofaniem nie ma problemów, bo tył auta jest prawie równo z tylną szybą. Osobiście cofam patrząc tylko w lusterka. Kierownica, przełączniki, pedały działają bardzo wygodnie. Mam wersję czterodrzwiową co niewątpliwie jest dużą zaletą przy wsiadaniu na tylną kanapę jak i podczas zakupów. Bagażnik jest bardzo mały. Dostęp do niego jest przez otwieraną tylną szybę. Zmieszczą się tam jednak niewielkie codzienne zakupy z hipermarketu. Przynajmniej nie rozsypują się daleko. Słabo jest z oświetleniem wnętrza. Lampka zapala się tylko po otwarciu drzwi kierowcy. Po zamknięciu szybko gaśnie. Trzeba mieć wyczucie żeby znaleźć stacyjkę i uruchomić silnik. No ale to w końcu auto dla jednej osoby. Najbardziej denerwuje brak regulacji wysokości pasów bezwładnościowych. Mam 164 cm wzrostu i dla mnie są one zbyt wysoko zakotwione. Chyba powinnam siadać na poduszce (ha ha) tym bardziej, że podsufitka nad kierowcą jest bardzo wysoko. Można śmiało wsiadać w wysokim kapeluszu na głowie. Ogrzewanie zimą rewelacja - bardzo wydajne. Wnętrze nagrzewa się szybko. Niestety z wentylacją latem jest gorzej. Szyby przednie mam na korbki a tylne na zatrzaski. Klimy brak. W gorące dni w miejskim korku jest mi ciężko. Przestrzeń na wszystkich siedzeniach jest rewelacyjna. Nie wiem jak konstruktorzy to osiągnęli w tak małym samochodziku. Mimo że siedzi się dosyć wysoko a nad głową jeszcze tyle miejsca. Z tyłu bez problemu siedzą dwie osoby o wzroście ponad 180 cm. Przypominam, że auto jest rejestrowane na cztery osoby. Ceny przeglądów takie same jak w innych samochodach (VW, Ford, Peugeot). Żadnych napraw jeszcze nie robiłam. Auto ma kilka drobnych usterek, np.: Słabo przyklejona uszczelka nad tylnymi prawymi drzwiami. Czasami trzeba ją docisnąć. W końcu muszę chyba użyć jakiegoś kleju. Ciężko wchodzi kluczyk w zamek tylnej klapy (szyby). Może się zabrudził. Osoby wsiadające tylnymi drzwiami niekiedy zahaczają ramieniem o zatrzask zamykający tylną szybę, nieświadomie ją otwierając. Już dwa razy auto stało na parkingu z uchyloną szybą podczas całonocnego deszczu. Rano wewnątrz było trochę mokro. Od czterech lat nie miałam w tym aucie jeszcze żadnej poważnej usterki. Mam nadzieję , że jeszcze przez rok tak wytrzyma. Cena zakupu nie jest niska. Ale warto ją wydać bo szybko się zwraca przy dystrybutorze. No i ten nietuzinkowy wygląd, dla mnie rewelacja. Ładne ciuchy też kosztują, więc jak się chce być modnym to trzeba zapłacić. ukryj
dodano 11.11.2009 przez
To zadziwiające, że auto powstające przy współpracy trzech dużych koncernów ma tyle nieprzemyślanych rozwiązań. Wynika to chyba z tego, że ... więcejludzie je projektujący nie muszą nim jeździć. Wkurza np, brak zegarka, który kosztuje kilkanaście złotych i trzeba go dokupić na bazarze albo szukać komórki aby sprawdzić godzinę. Oświetlenie kabiny to normalnie lata 80 zeszłego stulecia. Czujnik otwarcia drzwi (jeden tylko od kierowcy) wyłącza światło od razu po ich zamknięciu i wnętrze pogrąża się w ciemnościach. Aby trafić do stacyjki dobrze jest uchylić drzwi na chwilę. Kiedy bierzemy nocą pasażera również otwieramy drzwi kierowcy aby tamten nie postawił pomyłkowo nogi na fotelu :( Tylna wycieraczka jest zabójcza - normalnie błyskawica (i to jaka wielka), za przednią pojedynczą plusik. ukryj
dodano 11.02.2009 przez
Ciężko w jednym zdaniu podsumować to autko. Do tej pory jeździłem sporym kombi, później nie najmniejszym vanem. Większość trasa, większość ... więcejsam, bo do firmy lub do domu. Przez myśl mi nie przeszło auto wielkości stonki. C1 miało być nowym autem dla żony, ale po jeździe próbnej nie wysiadłem z auta. "Rodzinne klamoty" zamieniłem na trojaczka. Chyba zbliżam się do pierwszego kryzysu związanego z PESELEM. A może zniknęły kompleksy? Teraz zadaje sobie pytanie dlaczego tak późno wpadłem na taki pomysł. Gęba się cieszy przed każdą jazdą. Uprzedzam tylko, że trzeba wiedzieć na co się decydujemy przy zakupie tego maleństwa, bo nie jest to autko "jedyne" dla rodziny z dziećmi i psem. Ja mam komfort posiadania jeszcze jednego samochodu, ale jeżeli Ty nie to pomyśl. Singiel, para rewelacja. ukryj
dodano 13.09.2013 przez
bardzo dobry samochód oczywiście w swojej kategorii, dużo lepszy niż pandy i inne, zaskakująco dużo sportowego ducha w tym autku: dynamiczny ... więcejsilnik, świetne zawieszenie, ukryj
dodano 25.01.2013 przez
Zobacz oceny Citroen C1 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Citroen C1

Pb
3,77 - 6,83
Na podstawie 71 raportów spalania
ON
3,87 - 4,93
Na podstawie 3 raportów spalania
LPG
6,17 - 8,00
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Citroen C1

Witam. Spalanie obliczone dość precyzyjnie, tzn z uwzględnieniem rozruchu na benzynie. Czyli podane spalania dotyczą jedynie LPG. W mieście w ... więcejzimę przy 10km dojeździe do pracy spalanie samego gazu 6.7, na trasie w zimę wyszło minimalnie 5,6. W lato na letnich oponach prawdopodobnie będzie lepiej. Co do benzyny, rozruch przy 10 stopniowym mrozie to maks 5 km jazdy na benzynie zanim przełączy się na LPG. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 35 stopni. Co do samego silnika, podobno nie powinno sie stosować LPG ze względu na utrudnioną regulację zaworów (którą to przy LPG trzeba regularnie wykonywać) - wyjdzie w praniu, postanowiłem zaryzykować. Autko jeździ na LPG jak na benzynie, różnicy w dynamice nie zauważyłem, mam staka premium, alaska 2000 i ciągłą komunikacje premiuma z OBD samochodu. ukryj
dodano 31.03.2013 przez
100% satysfakcji. Rocznie przejeżdżam 70 tyś km podczas dojazdów do pracy. 80% droga ekspresowa, 10% krajowa, 10% miasto. Praktycznie zaraz ... więcejpo zakupie zaduszony LPG. Wyniki spalania dla powyższego trybu jazdy (trasa), a różnice wynikają tylko pośpiechu lub bliskości weekendu ;-) Benzyna to od rekordowego 4.0 l/100 do równie rekordowego 8,0 l/100. Nie wiem jak można spalić mniej, ale również nie da się spalić więcej. Wynik dla LPG to mniejszy rozrzut i wyniki zamieszczam w tabeli. Na gazie nie dogniatam silnika, bo musi mi tyłek do pracy dowieźć. Sprawnie, ale raczej do 120 km/h. Napraw BRAK, przeglądy poza ASO, bo nie będę sponsorował nieuków, więc OK. ukryj
dodano 13.09.2013 przez
nie bede tu pisal o wyposazenie , bo C1 to samochod nie dla wymagajacych ludzi :) Auto jest Idealny do ... więcejKobiet , bo jest malutki na ulice , szybko i wszedzie mozna go parkowac. Bardzo Ekonomiczny , dostalem od firme , jedzilem nim 1300 (65% trasa 35%miasto) spalil 4,2-4,5 trasa a miasto 4.9-5.1 , ale nie jade oszczedny , bo mam BMke i lubie duszyc mocno na gazie :D tani w utrzymaniu.polecam francuski samochody ale kupic z salonu z Gw. albo taki 2 lata 3 max , i do 40 tys. km. tylko. ukryj
dodano 13.11.2012 przez
Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że cytrynka jest najbardziej ekonomicznym samochodem z jakim kiedykolwiek się spotkałam. Tankuję cały bak raz ... więcejna miesiąc, kosztuje mnie to obecnie 150zł. Śmigam nim do pracy oddalonej ok 8km, cdodrugiej pracy, na zakupy, do znajomych i rodziny. Zupełnie się nie ograniczam i z ręka na sercu tankuję go zawsze na wypłatę. Na pewno pali duuużo mniej niż matiz 0.8, to akurat jedynie porównanie jakie obecnie mam. ukryj
dodano 16.12.2010 przez
Od nowosci tylko 2 przeglądy i zadnych awarii/oby tak dalej/.Zuzycie paliwa autostrada A-1 prędkość 110-120km/h non-stop-2 osoby -3,7l/100km!!!!!!!!!!! przy prędkości ... więcejnon-stop 130km/h już 5,4l/100km. Obie wartości przy temp. otoczenia ok. 26 st.c. Gdy żona jeździ na codzień do pracy/10km/ latem predkość ok.50km/h /troche jazdy na luzie/ to pali jak skuter-rekord 2,9l/100km!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ukryj
dodano 22.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Citroen C1 Dodaj raport spalania

Publikacje o Citroen C1

Generacje Citroen C1

2014 - teraz
2005 - teraz

Dealerzy Citroen

AUTO AG

CITROEN BCM Citroen Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Jagiellończyka 38

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 338

Więcej

CITROEN POLSKA SP Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS

CITROEN POLSKA SP. Z O.O. FIRMOWY SALON I SERWIS Citroen Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al.. Krakowska 206

Więcej

MW WANICKI

MW WANICKI Citroen Kraków

małopolskie, Kraków, Mogliska 120

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Citroen C1

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

133

Przejechany dystans

19 784 zł

Zatankowanego paliwa

3 870 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

12

Wydanych pieniędzy

4 373 zł

Średnie wydatki na auto

336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

42

Wydanych pieniędzy

10 790 zł

Średnie wydatki na auto

830 zł

ZOBACZ 13 dzienników kosztów Citroen C1 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Citroen C1

Liczba wpisów: 6
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Citroen C1 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Citroen C1

Liczba wpisów: 5
Uważam że jest to chyba najoszczędniejsze auto jakie można sobie wyobrazić spalanie w granicach 7 litrów myślę że można zejść ... więcejniżej przy spokojnej jeździe , z samochodem nie miałam nigdy żadnych problemów. instalacja Lovato Smart bardzo dobrze współpracuje z samochodem, idealne autko na miasto w zestawieniu z Lpg . ukryj
dodano 10.12.2014 przez
Bardzo przyjemne miejskie auto, a uwagi na tryb pracy , jak i moje zamiłowanie do Ekologi zdecydowałam się założyć instalacje ... więcejgazową , wybrałam firmę lovato, nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy samochodu , wszystko działa jak na benzynie wykonuję przeglądy według zaleceń . Spalanie o litr większe jak na benzynie . ukryj
dodano 08.01.2015 przez
Witam was , samochód kupiłam ponad dwa lata temu z serwisu Citroena i od razu założyłam instalacje gazowo , samochód ... więcejużytkuje po warszawie jest to idealny samochód na miejskie warunki , całkiem dynamiczny , w dalsze wczasy dość ciężko zapakować wszystkie rzeczy, ale jakoś daje radę . ukryj
dodano 01.07.2015 przez
Zainstalowałam instalacje rok temu i bardzo się cieszę , dużo oszczędności , jest to chyba najbardziej ekonomiczne auto :) nigdy ... więcejnic mi się nie psuło polecam wszystkim paniom zarówno auto jak i zainstalowanie w nim instalacji gazowej ! ukryj
dodano 13.04.2015 przez
Samochód jest niesamowicie oszczędny , Trasa Warszawa-Poznań na poziomie 6-7 litrów gazu mam wrażenie że nie trzeba tankować tego auta ... więcej. Silinik prosty w konstrukcji i bezawaryjny , idealny w miejskie zaułki Warszawy. ukryj
dodano 29.05.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Citroen C1