Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Citroen C1

Model należący do segmentu A produkowany od 2005 roku. Najmniejszy samochód w ofercie Citroena, wprowadzony na rynek jako następca modelu Saxo. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja C1. Obie powstały przy współpracy francuskiego koncernu PSA, do którego należy Citroen (oraz Peugeot), zaś jego bliźniaczymi modelami są Peugeot 107 (I generacja) i 108 (II generacja) oraz Toyota Aygo. Wszystkie trzy powstają w czeskiej fabryce joint-venture TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) w miejscowości Kolin.

Generacje Citroen C1

  • Wybierz generację: Citroen C1 II (2014 - teraz)
    Citroen C1 II

    Citroen C1 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. C1 II wciąż jest owocem współpracy koncernu PSA (Citroen i Peugeot) oraz Toyoty – jego bliźniaczymi modelami są Toyota Aygo II oraz Peugeot 108 (następca...

    więcej o Citroen C1 II

  • Wybierz generację: Citroen C1 I (2005 - teraz)
    Citroen C1 I

    Citroen C1 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2014. C1 powstał w ramach projektu B-Zero realizowanego przy współpracy koncernu PSA (do którego należą Citroen i Peugeot) oraz Toyoty. Jej efektem były trzy bliźniacze modele: C1 oraz Peugeot 107 i...

    więcej o Citroen C1 I

Trzeba przyznać, że designerzy Citroena znają się na rzeczy - mimo, że C1 to jeden z najbardziej wiekowych modeli wśród "mieszczuchów", nadal prezentuje się ciekawie i potrafi przyciągnąć do kupna samym swoim wyglądem. Złośliwi powiedzą, że to efekt przeprowadzenia w międzyczasie aż dwóch face-liftingów (w 2008 i 2012 roku), jednak modernizacje te nie były na tyle poważne, żeby przyniosły drastyczną zmianę wizerunku. Atrakcyjność wizualna bierze się przede wszystkim z udanego projektu najwcześniejszej wersji - zgrabna sylwetka, przyjemny dla oka "pyszczek" i tył z efektownymi lampami i szklaną klapą bagażnika nadały karoserii urokliwego charakteru.

Niestety, do atrakcyjności karoserii daleko jest wnętrzu. Co prawda i w nim nie zabrakło kilku efektownych rozwiązań stylistycznych (zegary, sterowanie nawiewem), jednak wyraźnie czuć od niego powiew nieświeżości. Tworzywa sztuczne wykańczające kokpit można śmiało nazwać tandetnymi, a widoczna tu i ówdzie nieosłonięta blacha tylko pogłębia negatywny obraz. Spartański charakter podkreśla zresztą także wyposażenie, które należy do bardzo, bardzo skromnych. Na szczęście, obsługa urządzeń pokładowych okazuje się banalnie prosta, zegary są czytelne, a za "kółkiem" łatwo dobrać wygodną pozycję do jazdy.

Z racji swojego sędziwego wieku, Citroen C1 jest jednym z najmniejszych modeli w swoim segmencie. Choć z faktu tego płyną pewne korzyści - np. łatwiejsze poruszanie się w zatłoczonym mieście - niewielkie gabaryty wpływają na niewielką przestronność wnętrza. Podczas, gdy z przodu jest zaskakująco wygodnie, z tyłu czuć już ciasnotę, a w bagażniku nie sposób zmieścić nawet większych zakupów. Wykorzystanie tego ostatniego utrudnia dodatkowo wysoki próg załadunku i brudząca ręce tylna klapa. Przeciętne okazują się fotele - są wystarczająco obszerne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach, ale są zbyt miękkie.

Jak na leciwą konstrukcję, Citroen C1 prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Wspomniane już miniaturowe rozmiary nadwozia, rekordowo niska masa własna, sprawny układ napędowy, dość sztywno zestrojone zawieszenie oraz komunikatywny układ kierowniczy sprawiają, że dynamiczna jazda wąskimi uliczkami to sama przyjemność. Gorzej jest niestety w trasie - w długiej podróży przeszkadza zarówno ograniczony komfort resorowania, jak i fatalne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Wszystkie mankamenty francuskiego "maluszka" można przełknąć przyglądając się jego cennikowi - C1 okazuje się jedną z najtańszych propozycji w swojej klasie. Wiek robi jednak swoje, bo pod względem wyposażenia mały Citroen wyraźnie ustępuje nowszym konstrukcjom - standard jest raczej mizerny (brak w nim bocznych airbagów, a nawet wspomagania układu kierowniczego), a lista opcji jest bardzo ograniczona. Pewną zaletą jest z kolei sprawdzona konstrukcja tego modelu - na przestrzeni lat C1 udowodnił, że jest samochodem wymagającym niewiele troski od użytkownika.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas.
Luzacjusz: Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił.

Publikacje o Citroen C1

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Rewolucja na rynku Mini
 
Nasz test

Sprzedaż w Polsce samochodów segmentu Mini w roku 2011 była zdominowana przez firmę FIAT. Model Panda zakupiło 6133 klientów, co dało firmie 41% rynku. Drugie miejsce, ze sprzedażą 2098 (czyli ok. 14% rynku), zajął Hyundai i10. Trzecie przypadło Chevroletowi Spark (1363 modele i 9% udziału w rynku),...

Pogromca miasta - Citroen C1 (2005- )

Zwrotny, oszczędny i wyjątkowo trwały. Citroen C1 ma wiele zalet, a egzemplarze z pierwszych lat produkcji można kupić za 15 tysięcy złotych. W tekście skupimy się maluchu z dwoma szewronami na masce, jednak użytek z informacji będą mogły również zrobić osoby zainteresowane zakupem Peugeota 107 oraz...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Citroen C1

Citroen C1 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Citroen C1autoWcentrum - społeczność Citroen C1

najwyższe oktanyAuta - Citroen C1

Citroen C1 Żaba 62,70

Citroen C1 Cytrusek 61,17

Citroen C1 żabka 81,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Citroen C1

Wolcar 30,01

linek71 30,02

Kordian1985 30,08

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Citroen C1

od 35 700 zł do 52 700

Dostępne silniki

Benzyna (68 - 82 KM): 1.0 VTi, 1.2 PureTech

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Citroen C1
 

Najpopularniejsza wersja Citroen C1

Citroen C1 1.0 VTi 68KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer

Dostępne kolory

Cena katalogowa

35 700

Zobacz ofertę Citroen C1 1.0 VTi 68KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Citroen C1 najczęściej porównywane z:

Volkswagen up!
1.0 (75 KM)
Mercedes Klasa G
G 500 (388 KM)
Smart Fortwo
1.0 mhd (71 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Citroen C1

  • Średnia ocena
    na podstawie 80 opinii
  • 3,98
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Całkiem nieźle... autko zdecydowanie dla ludzi młodych, o małych wymaganiach dot. przestrzeni załadunkowej i tolerancyjnych, cierpliwych - bo serwis w citroenie to taki sobie jest raczej, po kilka razy trzeba zgłaszać problemy a i tak nie są one rozwiązywane jak należy. Sam kupiełm go jako autko używane, po 14 mcach używania przez jakąś firmę. Jestem w miarę zadowolony. Na pewno lepsza inwestycja niż jakikolwiek fiat, lub stary samochód który paliłby blisko 2 razy więcej.

dodał: mrz
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

samochód bardzo wygodny, ekonomiczny, przy tym nieźle wygląda. Bardzo dobrze zachowuje się też na trasie. Świetna aerodynamika. Poważny błąd zwłaszcza jak na samochód typowo kobiecy to brak regulacji pasów na wysokość

dodał: ertika
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Nabylam Citroena C1 Desire. W zdumienie mnie wprawil fakt, ze auto, ktore ma poduszki powietrzne, ABS, klimę nie ma zegara. Nie umiem jezdzic bez zegara. Moze ktos zna patent jak zainstalowac zegar w tym autku?

dodał: anna.jacyna@impuls-bp.pl
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

Ogolnie z samochodu jestem zadowolony.Jest bardzo zwrotny nie ma problemu z ciasnym parkowaniem a przede wszystkim przy obecnej cenie paliw zuzycie benzyny dla tej mocy i wielkości samochodu do przyjęcia.

dodał: Jędrek
Citroen C1 Hatchback 1.0 i (68 KM)

doskonale wiedziałam co kupuję i od wyjazdu z salonu mam poczucie, że dostałam to czego się spodziewałam, czyli mały, ekonomiczny i zwinny samochód, który już nie raz pokazał większym gdzie ich miejsce

dodał: asia
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Citroen C1

Citroen C1 II Swiss & Me Concept (2014) Citroen Citroen C1 Hatchback FL Citroen C1 Facelifting Citroen C1 II (2014) - wersja 3-drzwiowa Citroen C1 Hatchback 3D FL Citroen C1 Hatchback 5d Facelifting (2012) Citroen C1 Citroen C1 II (2014) - wersja 5-drzwiowa Citroen C1 Hatchback 3d Facelifting (2012)
Zobacz inne galerie Citroen

Citroen C1

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~123~123

Szybki jak cholera! na benzynie verva 98 octan robi setkę w 11 sekund. Ma prawie 110 na dwójce i ponad 150 na trójce, a na czwórce licznik wychodzi poza skalę i zatrzymuje się gdzieś na 180 km/h. Niesamowity samochodzik. Silnik wytrzymuje ok 500 tys. kilometrów, gorzej ze sprzęgłem, które pada po 40 tys., ale wart swojej ceny. Żeby dobrze pójść do przodu trzeba redukować biegi. Wrzucenie drugiego biegu przy prędkości 70 km/h, a nawet 80 km/h, dosłownie wyrywa samochodzik do przodu! Niesamowite małe ferrari, idealne dla fanów tuningu i szybkiej jazdy po mieście. Można go jeszcze podrasować, ja mam seryjnegonego, ale kolega wyciągnął z niego 200 KM na BI-TURBO dosłownie ten samochód nie jeździ tylko lata
Pozdrawiam

~Sławek~Sławek

Witam
Mam pytanie do waldka. Skąd masz takie dokładne pomiary zużycia paliwa, (żonie-5,3 a mi-5,0-5,1) przecież niema w tych autach komputera.

~waldek~waldek

mam cytrynke od 2008 z abs klima wspomaganie centralny zamek elektryczne szyby 2drzwi fotele przednie- fatalne rozwiązanie przy wsiadaniu do tyłu.Głośny, cienka skrzynia biegów-przy redukcji na 2i1 małe kłopoty.Zepsuł się czujnik poziomu paliwa-nowy w serwisie 700złPali średnio żonie-5,3 a mi-5,0-5,1.Ogólnie ocena 4.o

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Citroen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 066
Przejechany dystans
11 994 528 km
Zatankowanego paliwa
645 657 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 039
Wydanych pieniędzy
1 140 994 zł
Średnie wydatki na auto
1 414 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 299
Wydanych pieniędzy
1 391 845 zł
Średnie wydatki na auto
1 725 zł
Zobacz dzienniki kosztów Citroen (807)

Testy zderzeniowe Citroen C1

Najnowsze testy zderzeniowe Citroen C1 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Citroen C1 1.0 High Grade, LHD
2012

Citroen C1
Citroen C1

Citroen C1
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Citroen

Zużycie paliwa Citroen C1

Na podstawie 74 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mikko31, dodano: 19.09.2005 10:32

Dokładnie w zgodzie z producentem 5,5 litra w mieście i tego się trzyma!

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: ijon, dodano: 20.01.2006 11:59

spalanie niewielkie przy w miarę dużej mocy, gdyby zbiornik paliwa był parę litrów większy było by idealnie. Póki co auto jest na gwarancji, więc kosztów napraw nie ma ale już się boję co będzie za półtora roku. Krótko mówiąc - citroen

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i

autor: fan C1, dodano: 19.02.2010 12:53

Na trasie najlepszu wynik to 4,8l, a dało się spokojnie zrobić dużo mniej. W mieście we Wrocławiu w korkach spalanie dochodzi do 7l.

pełny raport Citroen Hatchback 1.0 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Citroen C1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Citroen C1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Citroen C1
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen C1, oglądali także