Szukaj

Informacje o Citroen C1

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Auta najmniejsze
Citroen C1 to najmniejszy model w stawce francuskiej marki (należący do segmentu A), który produkowany jest od 2005 r. Jest następcą modelu Saxo. Citroen C1 produkowany jest, wspólnie z bliźniaczymi Peugeotem 107, a później 108, oraz Toyotą Aygo (tzw. trojaczki z Kolina) w czeskiej fabryce joint-venture TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) w miejscowości Kolin. Od 2014 r. na rynku dostępna jest druga generacja małego Francuza, która w dalszym ciągu jest wytwarzana w Czechach wspólnie z małymi modelami Peugeota i Toyoty.
czytaj więcej
Powagosław
Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił. ~Luzacjusz

Citroen C1 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen C1

Liczba ocen: 99
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Andrzej Lineman
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Citroen C1 I
Cytrynką C1 jeżdżę już od ponad dwóch lat, autko kupiłem za 8000zł z przebiegiem 74000km, samochód to bardzo podstawowa wersja, nawet nie ma możliwości zmany nawiewu wewnętrzny/zewnętrzny, poza wymianą sprzęgła (co normalne przy 70k-80k koszt z robocizną 1000zł), nic się nie dzieje...blacha super - mimo wieku nie ma grama korozji, spalanie w zakorkowanym mieście poniżej 7l Pb, poza miastem nieco ponad 5l Pb/100km, w mieście się zbiera wystarczająco, poza miastem uzyskanie prędkości 140km/h +... trwa niecałą wieczność. Przy prędkości ponad 90km/h dość spory hałas, słaba widoczność.
4,4
~Pit
Hatchback 5d 1.0 VTi 68KM 50kW
Citroen C1 II
To miejskie auto, które ja akurat wykorzystuję do pokonywania dłuższych tras. Małe, zwrotne, wszędzie się zmieści. Mało tego. Na dwupasmówce wzbudzam zdziwienie. Akurat to auto co ma na blacie, tyle jest w stanie wykrzesać z siebie. Sam jestem zaskoczony! Śmieją się , że pod maską mam 1 litrowy silnik od kosiarki. Tylko że ta kosiarka pali w przedziale 4,2-6 litrów i spokojnie na dobrej drodze mknie 14--150 km/h. Podsumowanie: Nie do wiary. Póki co, same wymiany oleju, klocków, żarówek czy paska. Ja jestem zadowolony.
4,5
~Piotr
Hatchback 5d 1.0 VTi 68KM 50kW
Citroen C1 II
W zasadzie zastanawiałem się czy dać mu maksymalną ilość gwiazdek. I zadałem sobie pytanie: Dlaczego nie? Spełnia wszystkie wymagania zwrotnego , małego auta do miasta. Jest dość szybki (kupiłem go dla żony, sam jeżdzę Focusem Ecoboost 1,6 więc mogę coś powiedzieć o dynamice),140km/h na autostradzie wyciągnie bezproblemowo choć jest głośno ale przecież nie po to się go kupuje. Bardzo zwrotny i dość cichy choć do charakterystycznego terkotania trójcylindrowca trzeba się przyzwyczaić. Zwraca uwagę ze względu na kolor (blue lagoon) i fajnie wystylizowane alufelgi. Lubie jeździć tą landrynką !

Raporty spalania Citroen C1

Liczba raportów: 106
Średnie spalanie dla Citroen C1
4,8 – 5,7
l/100 km
4,5
l/100 km
6,7 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 3d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Citroen C1 I
100% satysfakcji. Rocznie przejeżdżam 70 tyś km podczas dojazdów do pracy. 80% droga ekspresowa, 10% krajowa, 10% miasto. Praktycznie zaraz po zakupie zaduszony LPG. Wyniki spalania dla powyższego trybu jazdy (trasa), a różnice wynikają tylko pośpiechu lub bliskości weekendu ;-) Benzyna to od rekordowego 4.0 l/100 do równie rekordowego 8,0 l/100. Nie wiem jak można spalić mniej, ale również nie da się spalić więcej. Wynik dla LPG to mniejszy rozrzut i wyniki zamieszczam w tabeli. Na gazie nie dogniatam silnika, bo musi mi tyłek do pracy dowieźć. Sprawnie, ale raczej do 120 km/h. Napraw BRAK, przeglądy poza ASO, bo nie będę sponsorował nieuków, więc OK.
6,2
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Citroen C1 I
Witam. Spalanie obliczone dość precyzyjnie, tzn z uwzględnieniem rozruchu na benzynie. Czyli podane spalania dotyczą jedynie LPG. W mieście w zimę przy 10km dojeździe do pracy spalanie samego gazu 6.7, na trasie w zimę wyszło minimalnie 5,6. W lato na letnich oponach prawdopodobnie będzie lepiej. Co do benzyny, rozruch przy 10 stopniowym mrozie to maks 5 km jazdy na benzynie zanim przełączy się na LPG. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 35 stopni. Co do samego silnika, podobno nie powinno sie stosować LPG ze względu na utrudnioną regulację zaworów (którą to przy LPG trzeba regularnie wykonywać) - wyjdzie w praniu, postanowiłem zaryzykować. Autko jeździ na LPG jak na benzynie, różnicy w dynamice nie zauważyłem, mam staka premium, alaska 2000 i ciągłą komunikacje premiuma z OBD samochodu.
5,6
Hatchback 5d 1.0 VTi 68KM 50kW
Citroen C1 II
Do wyprzedzania z klima zapomnij bez jakos idzie Jak na miasto i okolice ok, na autostrade non stop kicha glosno przy 150 Spalanie jazda mieszana 4,5, trasa przepisowo 4,2 autostrada max 8 po miescie caly czas nie jade wiec niewiem

Usterki Citroen C1

Liczba wpisów: 11
Nie rowny przyrost mocy( moze to silnik, moze to wydech)
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • inne
Wiec autko jakos przyspiesza(gorzej niz wczesniej)do 5tys obrotow, a potem dostaje odczuwalnego kopa poprostu, szarpniecie i do przodu odczuwalne na 2, 3, 4 biegu, na 4 biegu najbardziej odczuwalne. Jest to strasznie irytujace przy wyprzedzaniu, ale nie az tak jak na autostradzie gdyz nie trzyma predkosci na 5 biegu, potrafioe przyspieszyc do 160-170 na 4 zapiac 5 i predkosc spada czasem nawet 130, zazwyczaj szybciej niz 140 nie pojade na atostradzie, no chyba ze na 4 biegu!!! Oczywiscie podlczenie do komputera nic nie wykazalo, a serwis nie znalazl usterki. Zastanawiam sie czy to nie jest wina katalizatora hmmm
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cieknące paliwo ze zbiornika i zapac benzyny w kabinie po tankowaniu do pełna.
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • nadwozie
Witam. Od pewnego czasu po zatankowaniu C1 do pełna ( do pierwszego odbicia) - pod autem wycieka paliwo - po przejechaniu kilku km problem ustaje. Dodatkowo czuc zapac benzyny w kabienie przez pierwsze 10-20km po tankowaniu do pełna. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
stuki,warkot na zimnym silniku
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • silnik
Przy odpalaniu zimnego silnika słychać stukanie jakby zaworów.Przy dodawaniu lekko gazu słychać lekki warkot silnika ,,jakby pies zawarczał. I to się utrzymuje dopóki silnik się w pełni nie rozgrzeje. Kieliszki zaworowe i pompa wody były wymieniane. Diagnoza - nieznana przyczyna.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C1