Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Dacia Lodgy

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2012 roku. Wśród rodzinnych samochodów w ofercie rumuńskiej marki, Lodgy zajął miejsce obok Logana MCV oraz terenowego Dustera. Pierwowzorem auta był prototyp Lodgy Glace skonstruowany z myślą o rywalizacji na torze wyścigowym. Lodgy tylko umownie nawiązuje do wyczynowego modelu, stylistycznie bliżej mu do Renault Scenic. Auto oferowane jest w wersjach 5- i 7-osobowej. Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa „lodge” („domek letniskowy”, „hotel”, ale i „dać zakwaterowanie”), które ma odzwierciedlać możliwości transportowe modelu.

Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - logo
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

AC-sfakcja

 
60%

Pierwszy rzut oka

Duży samochód. Takie sprawia wrażenie i to niekoniecznie zaleta. Jeśli chodzi o całokształt, nadwozie wygląda poprawnie, jest kilka nowoczesnych akcentów (pas przedni na przykład). Ale z drugiej strony, masywna bryła sprawia wrażenie przyciężkawości i stylistycznej monotonii.

 
65%

Co jest w środku

Wielbłądzia skóra i palisandrowe aplikacje… A czego się spodziewałeś? Na poważnie – sporo twardego plastiku, ale i tak wnętrze sprawia wrażenie solidnej roboty, nawet ponad wymagania tzw. samochodu budżetowego.

 
81%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Jak kurze niosce na fermie z wolnym wybiegiem. Czyli? Miejsca pod dostatkiem i to nawet w trzecim rzędzie. Co w pierwszym? Wsiada się wygodnie, widoczność dobra, przestrzeni sporo nawet dla dwumetrowców, no i wyciszenie kabiny – przyjemne zaskoczenie.

 
90%

Praktycznie rzecz biorąc

To najmocniejsza strona tego samochodu. W wersji 5-miejscowej oferuje 827 l. przestrzeni bagażowej. Po wyjęciu wszystkich siedzeń, za wyjątkiem dwóch z przodu, ta objętość wzrasta do 2617 l. Za te pieniądze to najpotężniejszy bagażnik na rynku. Szkoda tylko, że fotele nr 6 i 7 nie chowają się pod podłogą, tylko trzeba je oprzeć o środkową kanapę lub po prostu wyjąć i zostawić w garażu.

 
50%

Fajnometr ;)

Tym samochodem Ryan Gosling nie ścigałby się w filmie „Drive”. Świat nie zastyga w zachwytach, gdy Lodgy odjeżdża w stronę zachodzącego słońca. Może to tym gorzej dla słońca, ale nie.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to Dacia, a właściwie Renault, który dba o to, by było dobrze, solidnie i tanio. No i jest, a tanio to jest nawet tak, że wprost trudno uwierzyć.

Dlaczego nie kupić?

Bo, jak w reklamie jednego z aut Dacii – jest za tanio. Jeśli cena to nie główne kryterium, lepiej sprawić sobie coś bardziej ekscytującego, nawet w segmencie aut rodzinnych.

Być może nasze dzieci dożyją czasów, kiedy Dacie kupować się będzie ze względu na atrakcyjny wygląd. Póki co, produkty rumuńskiej marki nie zachwycają desginem, choć na przestrzeni ostatnich lat widać poprawę w tej kwestii. Wystarczy spojrzeć na Lodgy - mimo, że daleko mu do stylistycznego wyrafinowania Citroena C4 Picasso czy Renault Scenika, dzięki przyjemnym dla oka detalom (pas przedni, przetłoczenia boczne, tylne lampy) nie zasługuje na miano auta brzydkiego. Najlepsze, co oferuje, kryje się jednak pod nadwoziem.

Duża i prosta jak szafa bryła karoserii obiecuje nam, że wnętrze obfituje w wolną przestrzeń. I tak też jest w istocie - w środku swobodnie ulokuje się 5-osobowa drużyna koszykarska, a w trzecim, zaskakująco przestronnym rzędzie siedzeń pozostanie jeszcze miejsce dla trenera i właściciela zespołu. Alternatywnie możemy zabrać ze sobą jednego pasażera, złożyć tylne siedzenia i z powodzeniem świadczyć usługi transportowe. Oprócz imponującej ilości miejsca, Dacia Lodgy zachęca do zajęcia miejsca w środku dużymi, szeroko otwieranymi drzwiami oraz imponującą liczbą schowków i skrytek wygospodarowanych w kabinie.

Kolejne atuty wnętrza poznajemy zajmując miejsce kierowcy - na jaw wychodzi wtedy dziecinnie prosta obsługa elementów kokpitu, wzorowa czytelność zegarów, jak i świetna widoczność ułatwiająca manewrowanie. Niestety, nie ma róży bez kolców - przyglądając się kabinie widać charakterystyczne dla "tanich" marek oszczędności. Materiały użyte do wykończenia są niemiłe dla oka, a tym bardziej w dotyku, naokoło widać braki w wyposażeniu, a siedzenia nie dość, że są niezbyt wygodne i nie podpierają ciała na zakrętach, to jeszcze te tylne nie chowają się w podłodze, tak jak w innych minivanach.

Jak powinno jeździć się samochodem rodzinnym? Przede wszystkim spokojnie. I właśnie do takiego podróżowania została stworzona Dacia Lodgy - jej zdecydowanie miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że nawet najgłębsze wyrwy w asfalcie są minimalnie odczuwane przez pasażerów. Przy prędkościach autostradowych, komfort obniża jednak hałas generowany przez opływające karoserię powietrze, opony i napęd - i w tym przypadku czuć "ducha" marki z niższej półki. Zarówno wspomniane nastawy zawieszenia, jak i nieprecyzyjny układ kierowniczy, nie zachęcają do dynamicznej jazdy.

Jako auto stworzone do przewożenia rodziny z punktu A do punktu B, Lodgy to pod wieloma względami samochód idealny. I choć ma garstkę istotnych wad, wszystkie bledną, gdy weźmiemy do ręki katalog z cenami rumuńskiego minivana. Aż trudno uwierzyć, że stylistom, inżynierom i specom od marketingu udało się wspólnie stworzyć samochód, który kosztuje tyle, co... miejskie minivany! Nawet biorąc pod uwagę brak elektrycznie sterowanych szyb przednich, komputera pokładowego i radia w standardowej wersji, koszty zakupu są bardzo atrakcyjne. Sukces murowany!

Komentarze redakcji

Powagosław: Solidna robota marki Renault, która mocno stawia na rozwój swojej budżetowej alternatywy. Ktoś powie, że praktyczność wzięła górę nad stylistyką, ale gdyby było odwrotnie, to nie byłaby Dacia.
Luzacjusz: Samochód przerażająco praktyczny. W swojej przerażającej praktyczności nie ma niczego, co wykraczałoby poza to, co niezbędne. A z tych połaci blachy można by postawić ze cztery stragany z zieleniną.

Silniki Dacia Lodgy

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Lodgy można kupić naprawdę tanio, ale wtedy Dacia będzie miała pod maską benzynowy motor o mocy 84KM. A to oznacza, że dużo czasu upłynie zanim drgnie z miejsca. Silnik słabo wchodzi na obroty i niechętnie rozpędza tak duże auto. Mocniejszy TCe 115KM rozwiązuje ten problem - wóz zyskuje przeciętne osiągi, ale za to radzi sobie w codziennej eksploatacji i ma nawet przebłyski dynamiki. Diesel 1.5 dCi w obu wersjach mocy też radzi sobie dość dobrze - moment obrotowy ratuje sytuację.

Publikacje o Dacia Lodgy

Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM - niedrogo i praktycznie
 
Nasz test Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM

Wszyscy szukamy swojego miejsca na świecie. Własne mieszkanie ma zapewnić poczucie bezpieczeństwa oraz przynależności, to w nim ma odbywać się cała magia. Nasza magia. Kiedy wymarzony "kwadrat" stanie się faktem, a nie jedynie mrzonką, w wielu z nas budzi się zew natury i chęć naładowania akumulatorów...

Dacia Lodgy - rodzinny autobus w niedrogim wydaniu
 
Nasz test

Ostatnio odnoszę wrażenie, że oficjalne wskaźniki inflacji brane są z sufitu. Jakie tam 4%... Ceny szaleją, a drożeje wszystko: od piwa po paliwa. Mój sąsiad przez 3 lata bezskutecznie sprzedawał dom za 800 tys., a niedawno powiedział, że koszty życia tak wzrosły, że i jego cena wzrasta do okrągłego...

Dacia Lodgy - nowość z Krainy Draculi

Gdy kilka lat temu matka takich modeli, jak 1300, 1310, czy 1310p zaprezentowała swoją nową kompaktową konstrukcję, dziennikarze motoryzacyjni w Europie bynajmniej nie wróżyli jej sukcesu. A jednak - już w kilka miesięcy po debiucie modelu Logan na ulicach Paryża i Lyonu zaczęło pojawiać się coraz więcej...

Domowy budżet pod kontrolą - Dacia Lodgy

Piękna stylistyka, luksusowe wyposażenie, znakomite osiągi czy wysoki stopień bezpieczeństwa - samochody potrafią przyciągać do siebie na wiele sposobów. Niestety, często bywa tak, że nasz wymarzony samochód okazuje się kosztować krocie, przez co siłą rzeczy... pozostaje w sferze marzeń. Zupełnie inaczej...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Dacia Lodgy

Dacia Lodgy na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Dacia LodgyautoWcentrum - społeczność Dacia Lodgy

najwyższe oktanyAuta - Dacia Lodgy

Dacia Lodgy 39,05

Dacia Lodgy Lodzia 52,23

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Dacia Lodgy

Bryfok 29,67

grapess 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Dacia Lodgy

Pierwsze usterki
Pierwsze usterki Lista usterek, które się pojawiły do tego czasu i ich status. 1. Duszenie się ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Dacia Lodgy

od 37 900 zł do 63 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (82 - 115 KM): 1.6, 1.6 MPI LPG, TCe

 

Diesel (90 - 110 KM): 1.5 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Dacia Lodgy
 

Najpopularniejsza wersja Dacia Lodgy

Dacia Lodgy 1.6 84KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Cena katalogowa

37 900

Zobacz ofertę Dacia Lodgy 1.6 84KM - 5 drzwiowe kombi
 

Dacia Lodgy najczęściej porównywane z:

Mazda 5
1.8 MZR (115 KM)
Seat Altea
1.6 TDI CR (105 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Dacia Lodgy

Dacia Lodgy
1.2 benzyna 75 KM
2013
38 300 PLN
Dacia Lodgy
1.5 diesel 90 KM
2013
54 800 PLN
Dacia Lodgy
1.5 diesel 90 KM
2013
53 000 PLN
Dacia Lodgy
1.2 benzyna 115 KM
2013
51 400 PLN

Ocena auta Dacia Lodgy

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,61
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Dacia Lodgy

Dacia Lodgy Dacia Lodgy Stepway (2015) Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Dacia

Opinie o instalacji LPG

Dacia Lodgy

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

16 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~klient~klient

Ostrzegam wszystkich tych z bliska i daleka chcących kupić dacie Lodgy kolor granatowy gaz/benzyna 2013 rok Bełchatów komis ul. Lipowa 84 Auto po mega wypadku podłużnice rozwalone lakier chyba pędzlem kładziony uszkodzona pompa koszt 3100 Po wizycie w salonie reno gdzie chciałem dokonać obdukcji okazało się że auto było już tam 3 razy ALE WŁAŚCICIEL PYTANY O HISTORIĘ AUTA WYPIERA SIĘ WSZYSTKIEGO NIE POLECAM I UWAŻAJCIE NA KANCIARZA !!!

~klient~klient

Ostrzegam wszystkich tych z bliska i daleka chcących kupić dacie Lodgy kolor granatowy gaz/benzyna 2013 rok Bełchatów komis ul. Lipowa 84 Auto po mega wypadku podłużnice rozwalone lakier chyba pędzlem kładziony uszkodzona pompa koszt 3100 Po wizycie w salonie reno gdzie chciałem dokonać obdukcji okazało się że auto było już tam 3 razy ALE WŁAŚCICIEL PYTANY O HISTORIĘ AUTA WYPIERA SIĘ WSZYSTKIEGO NIE POLECAM I UWAŻAJCIE NA KANCIARZA !!!

~steve~steve

do Adama- Dziekuje za odpowiedź na pytanie skłaniam sie na Lodgy z gazem bo aut z dieslem mam juz dosć przekonuje mnie do Lodgy prosta konstrukcja silnika bez zbędnej elektroniki i turbin itp w dzisiejszych niepewnych czasach stawiam na ekonomie a nie na super osiągi czy piekny wygląd

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Dacia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 231
Przejechany dystans
1 855 456 km
Zatankowanego paliwa
137 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
147
Wydanych pieniędzy
40 347 zł
Średnie wydatki na auto
357 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
557
Wydanych pieniędzy
206 842 zł
Średnie wydatki na auto
1 830 zł
Zobacz dzienniki kosztów Dacia (113)

Testy zderzeniowe Dacia Lodgy

Najnowsze testy zderzeniowe Dacia Lodgy przeprowadzone przez Euro NCAP.

Dacia Lodgy 1.5 dCi
2012

Dacia Lodgy
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Dacia

Zużycie paliwa Dacia Lodgy

Na podstawie 15 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gryzon, dodano: 02.09.2013 09:03

Auto na dotarciu. W jeździe mieszanej z przewagą jazdy miejskiej spalanie pomiędzy 6,7-7,4. W trasie do 110km/h spalanie w graniach 6l powyżej 110 zaczyna pić więcej. Generlanie jak na tak duże auto spalanie ->pozytywane zaskoczenie. Silnik 115KM bardzo elastyczny.

pełny raport Dacia Minivan TCe

autor: Nick, dodano: 05.07.2014 22:48

Genialny samochód. Naprawdę wielki a spalanie minimalne. Gorąco polecam. Połowę przebiegu robię we Wrocławiu w godzinach szczytu (przebijanie się przez centrum do przedszkola, pracy i z powrotem). Moja DACIA jest garażowana w garażu podziemnym (może to mieć wpływ na wysokość spalania).

pełny raport Dacia Minivan 1.5 dCi

autor: Boogiee, dodano: 07.08.2013 13:11

Spalanie niskie. W mieście minimalne 5,5l latem, 6,5l maksymalne zimą. Na trasie przy jeździe z prędkościami około 120km/h 5,5l, z prędkościami do 100km/h można zbliżyć się do 5l. Trasa Zamość-Poznań zimą, 300km po drogach zwykłych z prędkościa 110-120km/h i 300km autostradą z prędkością 140-160km/h dała wynik 6,5l

pełny raport Dacia Minivan 1.5 dCi

Skarbnica wiedzy o Dacia Lodgy

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Dacia Lodgy

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Dacia Lodgy