Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Włoch
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Samochód w moich rękach 7 lat i 70kkm, serwisy olejowe (Millers) co ok. 12kkm/co rok, pełna seria. Najmocniejszy silnik, pełne wyposażenie (Emotion). Opinia z okazji 200.000km. Samochód mocno powyżej przeciętnej: bardzo wysoka bezawaryjność, bardzo dobry silnik, bardzo dobrze zabezpieczona (a przy tym ładna) karoseria, bardzo dobre wyposażenie i bardzo dobra pojemność bagażnika. Reszta oscyluje w okół przeciętnej, z drobny zgrzytem w postaci (równie) drobnych usterek. A więc nie znajdziecie tu skrzyni z civica, wyciszenia/jakości wykonania z golfa, czy prowadzenia z focusa. Kwestia priorytetów. Prawdę mówiąc trudno będzie o następcę, jeśli przyjdzie na niego pora. Za zapach nowości i kilku (niedostępnych w 2009 r.) asystentów jazdy musiałbym obecnie wyłożyć 130k+ zł. I taki samochód nie byłby wcale szybszy, lepiej wyposażony, nie spalałaby mniej i nie mam gwarancji, że byłby bardziej bezawaryjny. Rozsądnym wyborem byłaby pewnie corolla 2.0 180KM, która (po wyłożeniu tych ok. 130k) zapewniałaby mi co najwyżej marginalny postęp. Tak naprawdę odczuwalną różnice zrobiłoby dopiero auto za 200k+ (rav4, stinger, sorento). A przecież za punkt odniesienia przyjmujemy 12-letniego fiata o rynkowej wartości (w porywach) do 15k…
4,5
~plo
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Swietne auto w wersji Sport mega wyposazone, dajace ogromna frajde z jazdy, co przeklada sie rowniez na zuzyciu opon w tym przypadku opony zmieniamy na zasadzie 2 x os przednia raz tyl. Silnik pieknie zestrojony ciegnie juz od 1300 obr. Fotele super wygodne , sprzet audio z subwooferem i wzmacniaczem o mocy ok. 280 W jak na fabryczne wypozazenie gra doskonale. Hamulce brzytwa trzeba uwazac aby nie zapakowac kogos jadacego z tylu. Uklad kierowniczy doskonaly , kierownica mala bardzo dobrze dopasowana, robic trasy tym autem to poezja. Hill holder, zalaczanie swiatel awaryjnych w trakcie naglego hamowania, corner lights, blu & me , to tylko czesc bajerow jakie bravo posiada.
4,7
~xaver
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
W pełni świadomie zdecydowałem się na wersję Bravo Sport z silnikiem 2.0 Multijet. Wybierałem wśród kompaktów. Rozważałem zakup Golfa/Jetty, Civika, Delty i Giulietty. Civic to obciach na kołach. Golf i Jetta są fajne dla emerytów albo ludzi pozbawionych gustu. Giulietta to krok wstecz w porównaniu z Alfą 147. Z Bravo i Delty jako jedynych, nie miałem ochoty wysiadać. Chciałem jechać i jechać. Wybrałem Bravo, bo jest to samochód, który uzależnia jak narkotyk. Chce się go oglądać, dotykać, nim jeździć i do niego wracać. Jest piękny, wygodny i daje niesamowitą radość z jazdy. Ma świetnie zestrojone, fabrycznie utwardzone zawieszenie, znakomity, mocny i oszczędny silnik, dobrze działającą skrzynię 6 biegową, wygodne przednie fotele i pozycję za kierownicą, ciche wnętrze i praktycznie kompletne wyposażenie seryjne. Ma świetnie, ze smakiem wykonane wnętrze: welur i siatkowa tapicerka na siedzeniach, miękka, karbonowa deska rozdzielcza, piękne zegary w tubach, konsola środkowa skierowana do kierowcy, metalizowane klamki, chromowane, owalne kratki nawiewów i inne smaczki. Seryjnie montowane są piękne 17 calowe, dwukolorowe felgi aluminiowe. W wersji Sport jest seryjnie montowany niezłej klasy zestaw audio z subwooferem w bagażniku i procesorem dźwięku. Gra to co najmniej bardzo dobrze. Obiektywnie jest to jeden z najładniejszych i najlepszych kompaktów. Najbliższy konkurent z podobnym wyposażeniem, silnikiem i wykonaniem, czyli Golf GTD 2.0 TDI kosztuje, bagatela, ponad 110 tys. zł. W teście AutoBilda, na dystansie 100 tys. km., Bravo z silnikiem 1.9 Multijet 150 KM, było praktycznie bezawaryjne a testujący się nim po prostu zachwycali. Moja wersja Bravo 2.0 Sport ma filtr DPF, więc zdecydowanie nie jest dla osób jeżdżących głównie w mieście. Nie czarujmy się jednak: kto kupuje 2 litrowego, mocnego diesla do miasta?
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Posiadam ten samochód prawie 3 lata i zrobiłem nim prawie 40 tys. kilometrów. Z tego co widzę to ludzie odnotowują mniejsze spalania niż ja, ale ja raczej go nie oszczędzam delikatną jazdą. Najmniej wyszło mi ok. 5.8l głównie w trasie (nie na autostradzie). Najwięcej zanotowałem ok. 9,5l w zimę głównie w mieście i korkach (Warszawa). Średnio w jeździe miejskiej (bez korków) spala mi ok. 7,5l. Przy jeździe tylko po drogach autostradowych w okolicach 140-150 km/h przez równo 100 km spalił mi ok, 7,8l. To oczywiście nie są wskazania komputera, bo im nie ufam, a ten pokazuje zazwyczaj ok. 1 litra mniej. Wszystkie spalania, które podałem to oczywiście dane po tankowaniu na stacjach benzynowych. Średnie spalanie w cyklu mieszanym z przewagą na miasto to 7,5-8l. Oczywiście zawsze mógłby palić mniej, ale 165KM musi coś pić. :) Pozdrawiam!
7,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Posiadam ten samochód prawie 3 lata i zrobiłem nim prawie 40 tys. kilometrów. Z tego co widzę to ludzie odnotowują mniejsze spalania niż ja, ale ja raczej go nie oszczędzam delikatną jazdą. Najmniej wyszło mi ok. 5.8l głównie w trasie (nie na autostradzie). Najwięcej zanotowałem ok. 9,5l w zimę głównie w mieście i korkach (Warszawa). Średnio w jeździe miejskiej (bez korków) spala mi ok. 7,5l. Przy jeździe tylko po drogach autostradowych w okolicach 140-150 km/h przez równo 100 km spalił mi ok, 7,8l. To oczywiście nie są wskazania komputera, bo im nie ufam, a ten pokazuje zazwyczaj ok. 1 litra mniej. Wszystkie spalania, które podałem to oczywiście dane po tankowaniu na stacjach benzynowych. Średnie spalanie w cyklu mieszanym z przewagą na miasto to 7,5-8l. Oczywiście zawsze mógłby palić mniej, ale 165KM musi coś pić. :) Pozdrawiam!
7,5
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Bravką jeżdżę już 2,5 roku, ze spalaniem bywa różnie, ale ciężko się nim jeździ spokojnie i powoli kiedy tak łatwo przyspiesza, sama przyjemność :) Wiec uzyskanie spalanie na poziomie 5l/100km jest emocjonalnie ciężkie, ale technicznie jak najbardziej możliwe. W moim przypadku, przy dynamicznej jeździe po mieście zazwyczaj spala mi około 8-8,5l. W trasie zazwyczaj ok 7-7.5 przy szybkim pokonywaniu trasy i prędkościach autostradowych. Dla upartych osiągnięcie spalania poniżej 6 litrów nie powinno być problemem, mi się udało takie osiągnąć jeżdżąc po Warszawie i okolicach, ale później musiałem odreagować ;)

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 37
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d