Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Croma

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1985-1996, a następnie od roku 2005. Projektantem zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji Cromy był Giorgetto Giugiaro. Croma I zastąpiła w ofercie Fiata model 132 (zwany też Argenta). Po zakończeniu jej produkcji włoski koncern na dziewięć lat pozostawił segment D Alfie Romeo i Lancii. W 2005 roku odmieniona Croma wróciła na rynek. Dotychczas obie generacje modelu sprzedały się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy. Croma to po włosku ósemka (nuta).

Generacje Fiat Croma

  • Wybierz generację: Fiat Croma II (2005 - 2010)
    Fiat Croma II
    Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - prawy bok Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - lewy bok Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z tyłu Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - fotel pasażera, widok z tyłu Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - kokpit Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok ogólny wnętrza

    Fiat Croma II

    Druga generacja Cromy pojawiła się na rynku w 2005 roku, po dziewięcioletniej przerwie od wycofania z produkcji Cromy I. Model oparto na płycie podłogowej Epsilon opracowanej wspólnie z General Motors i wykorzystanej również m. in. w Alfie Romeo 159 i...

    więcej o Fiat Croma II

  • Wybierz generację: Fiat Croma I (1985 - 1996)
    Fiat Croma I
    Fiat Croma - lewy bok Fiat Croma - lewy bok Fiat Croma - lewy bok

    Fiat Croma I

    Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu...

    więcej o Fiat Croma I

Za sprawą swoich potężnych gabarytów Fiat Croma II nie jest może ucieleśnieniem motoryzacyjnego piękna (znacznie lepiej wygląda model po liftingu z 2008 roku), jednak dzięki nim w aspektach praktycznych nie ma sobie równych. Trudno bowiem o inny model klasy średniej, który oferowałby równie gigantyczną ilość miejsca dla podróżnych (zwłaszcza na głowy) oraz równie ogromny bagażnik. Funkcjonalność tego ostatniego podnoszą specjalne przegrody, funkcjonalność części pasażerskiej obniża z kolei niedostatek schowków. Otoczenie kierowcy jest czytelne i proste w obsłudze, ale zostało dość niechlujnie zmontowane (co objawia się skrzypieniem).

Wielbiciele silników benzynowych nie mają niestety czego szukać w Cromie - stosowane w niej jednostki 1.8 i 2.2 są powolne, zużywają sporo paliwa, a na domiar złego mają kłopoty z bezawaryjną pracą. Znaczne ciekawiej wyglądają diesle - szczególnie 1.9 Multijet o mocy 150 KM, który jest dynamiczny i oszczędny, choć dość skomplikowany konstrukcyjnie. Jeśli chodzi o możliwości jezdne, włoski samochód okazuje się istną oazą komfortu, ale na szybko pokonywanych łukach potrafi zjeżyć włos na głowie.

Choć wydawać by się mogło, że z racji małej popularności limuzyna Fiata cierpi na brak tanich części zamiennych, jest zupełnie inaczej - z podzespołami mechanicznymi nie ma problemu. To efekt ścisłego pokrewieństwa konstrukcyjnego z popularnym Oplem Vectrą C. Niestety, z tego ostatniego Croma przejęła część typowych usterek - m.in. niedomagania elementów zawieszenia. Co psuje się poza tym? Problemy mogą sprawiać jednostki napędowe, ale piętą achillesową auta okazuje się elektryka - głównie ta pokładowa, choć znamy przypadki uszkodzeń np. alternatora.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu.
Luzacjusz: Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe?

Silniki Fiat Croma

Fiat Croma II - jaki silnik wybrać?

Tu, żeby pojechać szybko i odczuć przyjemne wciskanie w fotel, wręcz trzeba wziąć diesla. 5-cylindrowy 2.4 JTD to dobra konstrukcja, a do tego producent zaklął w nim 200KM i 400Nm. To musi jeździć i jeździ! Dość dobrze zbiera się „od dołu”, ale prawdziwy zastrzyk mocy dostaje, gdy turbina się rozkręci. Ile do setki? 8.5 sekundy, większości wystarczy. Jest też drugi, znany diesel – 1.9 JTD, który można zdobyć w dwóch wariantach mocy: 120KM i 150KM. Nawet ta słabsza radzi sobie z tym dość dużym autem, ale lepiej wziąć mocniejszą, bo dużo łatwiej się nią jeździ. Silniki benzynowe są spokojniejsze i tak naprawdę nie ma wśród nich dużego wyboru. Jeden ma 1.8l, drugi 2.2l i odpowiednio 140 i 147KM. Niewymagającym wystarczą, ale jak brać, to ten mniejszy motor. Pali mniej, a osiągi są prawie identyczne.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Fiat Croma

Czy warto kupić: używany Fiat Croma (od 2005 do 2010)

Fiat lubi eksperymenty. Jednym z nich była próba nadania cech vana... kombi segmentu D. Otrzymano przestronny i komfortowy samochód, który nie odnalazł się jednak w rynkowych realiach. Czy warto kupić używanego Fiata Croma?

Z tej mąki mógł być chleb - Fiat Croma

Fiat od wielu lat nie może odnaleźć się w klasie średniej. Włoski producent zawsze postrzegany był głównie jako specjalista od sympatycznych miejskich autek, ale dzięki nowej Cromie, powstałej przy współpracy z General Motors, miało się to zmienić. Niestety, choć miało być dobrze, wyszło jak zwykle....

Fiat Croma - rodzinne auto po włosku
 
Nasz test

Oto najdroższy, największy i najbardziej niezwykły osobowy samochód w ofercie Fiata. Nic nie próbuje udowodnić. Nikogo nie naśladuje. Ma własny włoski pomysł na auto rodzinne. Nie zależy mu ani na cenie, ani na wielkości, ani na szybkości... ani na pięknie.

Dwadzieścia lat później

Komfortowy, rodzinny i w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Taki jest nowy Fiat Croma.

W nowej formie

Po długiej przerwie, Fiat wprowadza do segmentu D swojego przedstawiciela. Ta sama pozostała nazwa, zupełnie nowa jest koncepcja samochodu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Croma

Społeczność kierowców Fiat CromaautoWcentrum - społeczność Fiat Croma

najwyższe oktanyAuta - Fiat Croma

Fiat Croma Emotion 79,41

Fiat Croma  cromulec PRESTIGIO 50,22

Fiat Croma CROMKA 51,97

Fiat Croma CROM(K)A 47,54

Fiat Croma Chrumka 56,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Croma

adicromulec 50,16

Qbatura 31,96

Capsell 73,31

Mario1976 30,01

lyreco 30,06

macfeer 30,09

Finansowy 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Croma

Awaria czujnika cofania - parkowania
Awaria czujnika cofania - parkowania Od paru dni pojawiają się problemy w działaniu czujnika cofania. Coraz częściej ...
Verva Diesel tańsza niż Ekodiesel
Verva Diesel tańsza niż Ekodiesel Zatankowałem raz Ekodiesel. Wskazania zużycia z komputera były bardzo zastanawia...
Czyszczenie zaworu EGR
Czyszczenie zaworu EGR Czy ekologia sprzyja silnikom diesla? No chyba nie do końca. Naczytałem się o ty...
Zalanie trefnym dislem i koniec jazdy
Zalanie trefnym dislem i koniec jazdy Dorwalem troche tanszej ropy,no i zalalem ,po przejechaniu kilku dziesieciu kilo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Croma

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Croma
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Croma

Fiat Croma

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Croma
 

Fiat Croma najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Croma

Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
193 262 km, 2007
26 900 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
125 600 km, 2007
28 800 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
156 357 km, 2006
17 999 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 120 KM
131 200 km, 2005
19 900 PLN

Ocena auta Fiat Croma

  • Średnia ocena
    na podstawie 253 opinii
  • 4,33
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Fiat Croma Hatchback 2.5 TD (115 KM)

Posiadałem Cromę 2.5 TD, rocznik 92 jakieś sześć m-cy w 2007 roku. Potem przesiadka na Mondeo 98. Cromę kupiłem w miarę okazyjnie i miło ją wspominam:) Była to beżowa taksówka więc swoje miałą przejechane. Na liczniku było 434 tys. o ile pamiętam ale jakby było 1 mln 434 tys. też bym się nie zdziwił:)Moja dziewczyna bardzo ją polubiła ze względu na automat. Czy poleciłbym to auto? Hmm..Tak ale egzemplarz MUSI być zadbany. Trzeba liczyć się z tym, że jakieś drobiazgi będą często do robienia i jeżeli nie będzie się tego usuwać w porę to z czasem będzie tragedia. Dla kogoś kto lubi czasem posiedzieć przy aucie, kto potrafi zadbać o takie auto-jeżeli to zrobi to Croma jest naprawdę dobrym i wdzięcznym samochodem.

dodał: Tomek
Fiat Croma Hatchback 1.9 Turbo D (94 KM)

gdy zobaczyłem to autko to wiedziałem od razu że je kupię, gdy wsiadłem do welurów, zadbanego wnętrza z pulpitem skierowanym w moją stronę z rzędami bardzo przydatnych przycisków nie chciałem już wysiadać. Wspaniały zegar, mnóstwo (to jeszcze mało powiedziane) miejsca, oczami kupiłem go w ciągu pierwszej minuty, gdy okazało się że jest w świetnym stanie tech. byłem szczęśliwy i tak jest do dzisiaj. Swoją codzienną niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji rozwiał moje wcześniejsze obawy, że to tylko FIAT

dodał: archer
Fiat Croma Hatchback 1.9 Turbo D (92 KM)

mialem crome. Psulo sie w niej naprawde wszystko, pozniej stala przed domem 2 lata i kupil ja jakis dziadek za 2tys plnhehehe bym zapomnial.Dziadek dal mi jeszcze swojaka w butelce 1,5. odrazu wypilem go z radosci ze znalazlem amatora!! zadziwia mnie fakt ze "auto" takie jak Croma wyprzedza Audi A4!!!! po Cromie mialem A4 wlasnie dodalem komentarz na temat A4 a z ciekawosci sprawdzilem ranking klasy sredniej. TO CHYBA JAKIS ZART!!! musialem dodac ten komentarz bo mnie krew zalala!!!

dodał: macsi@interia.pl
Fiat Croma Hatchback 2.0 16V (137 KM)

wygodny samochód z mocnym silnikiem i ogromnym bagażnikiem. Bardzo dobre hamulce (ABS) ,pewne zachowanie na drodze. Auto stworzone do czerpania przyjemności z jazdy. I tyle dobrego, materiały średniej jakości w połączeniu z niezbyt sztywnym nadwoziem efekt: wszystko trzeszczy i stuka. nadmierna awaryjność co prawda drobiazgów skutecznie psuje obraz auta. Silnik 2.0 16V żle znosi zasilanie LPG. Auto tanie w zakupie drogie w utrzymaniu

dodał: fantomaz
Fiat Croma Hatchback 2.0 i.e. (113 KM)

Przejachalem 200.000 km. Zaplacilem za auto rownowartosc 15.000 gdy mialo 5 lat. Uzytkuje 12 lat. Koszty utrzymania ok. 10.000 za 12 lat. Malo pali. Jak ktos kupi Crome, to potem juz tylko autobus nie wydaje sie ciasny. W bagazniku moze spoojnie wyspac sie dwoje doroslych. Zal jedynie, ze kiedys wrescie przestanie sie oplacac cos wymieniac trzeba bedzie odstawic na zlom. Juz sie lza w oku kreci...

dodał: janjasinski@interia.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - skrzynia biegów
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Croma

Fiat Croma 2005 Fiat Croma 1.9 JTD 150KM Dynamic - galeria redakcyjna Fiat Croma Fiat Croma 1.9 16v Multijet 150KM - galeria redakcyjna Fiat Croma 2008 Fiat Croma 2007
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Croma

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Croma

Fiat Croma

24 komentarze

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Choniu~Choniu

JA MAM TO AUTO I ZMIENIAM NA NOWSZE SZCZERZE POLECAM A JEŚLI CHODZI O WADLIWE PRZYKŁADY TO ZNAJDZIESZ I W NAJLEPSZYCH MARKACH PS GDZIE ZNAJDZIESZ FUL OPCJE Z 11 PODUSZKAMI(NAWET NA KOLANA KIEROWCY ) NAVI DVD ITP... ZA 25000 KOLA

~Arti~Arti

Witam chce zakupić crome może coś podpowiecie o tym modelu
http://otomoto.pl/fiat-croma-faktura-vat-23-salon-polska-C29143546.html z góry dziękuje.

~marek~marek

mam crome 08r z Włoch czy można wgrać język polski do menu.proszę opomoc.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 669
Przejechany dystans
25 948 178 km
Zatankowanego paliwa
1 353 844 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 207
Wydanych pieniędzy
1 927 681 zł
Średnie wydatki na auto
989 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
9 921
Wydanych pieniędzy
2 286 155 zł
Średnie wydatki na auto
1 173 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (1 949)

Testy zderzeniowe Fiat Croma

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Croma przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Croma

Fiat Croma
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Croma

Na podstawie 207 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PR, dodano: 26.09.2009 20:40

Uważam, że pali trochę więcej niż porównywalne silniki forda czy peugeota. Trasa 400km w Polsce, w miarę przepisowa jazda - średnio 5,8-5,9 l Autostrada w Niemczech, 400 km. predkości ~160-170 km/h - średnio 7,5 l Tylko jazda po dużym mieście, sporo świateł i skrzyżowań, zwykle włączona klima - 10,0 - 10,2 litra

pełny raport Fiat Kombi 1.9 8v Multijet

autor: cro_man, dodano: 10.04.2012 13:03

Auto mam krotko, na poczatku spalanie bylo wieksze bo pierwszy raz mam diesla. Juz powoli nauczylem sie tym wozic i w miare km spalanie srednie spada. Z ostatnich 100km, z czego powiedzmy 30% to trasa, 25% obwodnica i reszta miasto wychodzi 6,6. Minimalnie DK5 predkosc 80-110 to ok 4,8, takie ciagniecie sie przez wiochy ;( Przy 140-150 na A4 na tempo pokazuje 6,1-6,7 Zaznacze, ze jezdze raczej spokojnie bo i po co sie spieszyc. Spokojnie=rowno. Wielkosc auta, komfort, wyciszenie, ledwo slyszalny pomruk diesla sa warte chocby 7l srednio:)

pełny raport Fiat Kombi 1.9 8v Multijet

autor: macfeer@interia, dodano: 06.01.2011 15:16

Jestem bardzo mile zaskoczony. Trase pokonywalem jednostajna predkoscia okolo 130 km/h na motorwayu M1 i okolo 80 na pozostalych drogach. Srednia predkosc 105 km/h. Zima, gorzysty teren... Zuzycie - rewelacja jak na pojazd tej masy i "kapcie" 215.

pełny raport Fiat Kombi 1.9 16v Multijet
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Croma

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Croma

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Croma
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Croma, oglądali także