Szukaj

Informacje o Fiat Croma

Lata produkcji: 1985 – 2010
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1985-1996, a następnie od roku 2005. Projektantem zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji Cromy był Giorgetto Giugiaro. Croma I zastąpiła w ofercie Fiata model 132 (zwany też Argenta). Po zakończeniu jej produkcji włoski koncern na dziewięć lat pozostawił segment D Alfie Romeo i Lancii. W 2005 roku odmieniona Croma wróciła na rynek. Dotychczas obie generacje modelu sprzedały się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy. Croma to po włosku ósemka (nuta).
czytaj więcej
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz

Fiat Croma – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Fiat Croma

Liczba ocen: 294
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania - Skrzynia biegów - Drobne usterki

Wybrane oceny

2,9
~maras55553
Kombi 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Fiat Croma II
Kupiłem ten samochód jako 2 letni z przebiegiem 60000. Przejechałem ponad 250000. Samochód ogólnie mało awaryjny. Nawet wadliwa skrzynia biegów M32 się nie zepsuła, oczywiście co jakiś czas wymieniany był w niej olej. Niestety bardzo nieprecyzyjna, chodziła jak w starym żuku i lewarek odbijał. Zawieszenie bardzo twarde zupełnie nie wybiera nierówności. Nie nadaje się na polskie drogi. Trochę to przypomina jazdę taczką po wybojach. Ergonomii wewnątrz kompletnie brak. Zakres regulacji kierownicy minimalny. Brak możliwości przesuwania podłokietnika. Dosyć ciasne wnętrze na szerokość i jeszcze ta nieszczęsna konsola środkowa która ogranicza miejsce na nogi. W sumie bardzo kiepskie auto, trudno go polecić. Trudno też znaleźć jakąś sensowną zaletę.
4,7
~Dariusz
Kombi 1.8 16v 140KM 103kW
Fiat Croma II
Bałem się fiata, bo poprzedni, jakiego miałem to "maluch" oraz tipo, croma jednak zachwyciła mnie wnętrzem (jasne kolory, funkcjonalne rozwiązania kokpitu. Po pięciu latach użytkowania i przejechaniu łącznie 130tys kilometrów (prawie całość na gazie) mogę powiedzieć, że to najmniej awaryjny samochód jaki miałem (w moim użytkowaniu były: VW, opel, peugeot, renault, honda, chrysler - każdy robiłem sporo kilometrów), nigdy mnie nie zawiódł (dojechałem zawsze do celu, laweta nie była potrzebna, nawet myśl o niej).
4,7
~Marek
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Fiat Croma II
Wygodne autko dla całej rodziny. Przy tym bezawaryjne i oszczędne. Bagażnik jest pojemny. Audio gra dobrze (z fabrycznym subwooferem ). Z tyłu sporo miejsca. Spasowanie plastików jest dobre, choć na boczkach drzwi mógł by plastik być z lepszego i miekkiego materiału. Ciekawostką do której trzeba się przyzwyczaić jest kluczyk między fotelami. Same fotele są wygodne i obite bardzo przyjemnym w dotyku i nie brudzacym się welurem. Co do wyciszenia wnętrza to bardzo dobrze. Prędkość 170 na autostradzie nie męczy. Autko ciche i stabilne przy tej prędkości.

Raporty spalania Fiat Croma

Liczba raportów: 264
Średnie spalanie dla Fiat Croma
7,5 – 13,7
l/100 km
6,4 – 8,2
l/100 km
8,8 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Fiat Croma II
4.4 l przy trasie 1400km, średnia prędkość 100km/h. 6.2 l przy dojazdach do pracy, średnia jakieś 50km/h połowa drogi mieście połowa w trasie (łącznie 20km) 5,2-5,4 l takie zazwyczaj spalanie w trasie (Polska) średnia prędkość 60-70 km/h Ogólnie gdyby nie układ przeniesienia napędu, wszystko inne super. Kupiłem egzemplarz (bez wkładu finansowego), ale z czasem wyszły na jaw problemy ze skrzynią biegów , wymienione łożyska, ale nadal coś jest nie tak, o dziwo na zimnym silniku nadal nic nie słychać, więc przy zakupie warto poświęcić sporo czasu na jazdę próbną i oględziny i słuchać skrzyni, mój błąd za który dziś płacę (niemało).
6,6
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Fiat Croma II
Wysokie wygodne auto. Spalanie przy 140 średnio 7.2 l . Mankamenty to słaba wentylacja słabe chromy oznaki korozji w 2009 roku produkcji automat strasznie długo ciągnie biegi. Niskie koszty eksploatacji.
6,6
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Fiat Croma II
to min 5.3 to bylo raz jadac jak emeryt. raz i nigdy wiecej. takze ci co pisza ze im 4 pali to gratuluje...patrza na chwilowe i co chwilez górki przy predkosci 80. jadac normalnie to 6. i to jest realny wynik z trasy nie jednej. mowie to po przebiegu 50000km. dla tych co tu pisza...zastanówcie sie czasami bo okolo 4 litry to pali diesel 3 cylindrowy w samochodzie o wadze tony

Usterki Fiat Croma

Liczba wpisów: 16
Awaria zamka klapy bagażnika - otwieranie ręczne.
  • Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Bagażnik otwierał się tylko z pilota, przed udaniem się do serwisu spróbowałem naprawić to samodzielnie i się udało. Poniżej opis: 1. demontaż obicia klapy bagażnika: - wykręcić dwa wkręty po bokach i dwa w uchwytach do zamykania klapy - delikatnie podważyć uchwyty po przeciwnej stronie niż znajdują się wkręty, jak podważymy przy wkrętach, też wyjdzie ale wyłamują się zaczepy (to moje frycowe za samodzielny demontaż, na szczęście tu śruba trzyma i po zmontowaniu nie ma z tym problemu). - podważyć i wyjąć dwa plastikowe zaczepy mocujące obicie do klapy w okolicy zamka. - w tym momencie obicie trzyma się tylko na zatrzaskach, delikatnie podważyć aż puszczą i obicie zdjęte. 2. demontaż uchwytu z wyłącznikiem. Uchwyt przykręcony jest dwoma śrubami i osadzony na dwóch plastikowych zaczepach. - odłączyć wyłącznik na kostce - kluczem 10 odkręcić dwie nakrętki - szczypcami ścisnąć i wypchać zaczepy Mamy "klamkę" w reku" :-) Jest nieźle zabrudzona, wiec jest okazja aby ją dobrze wyczyścić. Ułatwi to demontaż jak i precyzyjny szczelny montaż. 3. demontaż wyłącznika. - śrubokrętem delikatnie podważyć gumowy przycisk, dosyć łatwo ustąpi odsłaniając plastikowy przycisk umocowany na zawiasie. - delikatnie podważyć zawias i zdemontować przycisk Teraz mamy dostęp do wyłącznika. Można teraz podłączyć wyłącznik pod kostkę i sprawdzić jego działanie. Mój nie działał. Wymontowałem go tylko na tyle, aby mieć do niego swobodny dostęp "Wyprałem" go w WD-40, wydmuchałem sprężonym powietrzem i tak trzy razy aż odżył. Zmontowałem klamkę i znów nie działał. Wydaje mi się że w moim przypadku już ktoś to rozbierał, samochód kupiłem używany i na mój nos brakowało sprężyn, które by odbijały ten przycisk umocowany na zawiasie. Zdobyłem dwie sprężynki, trochę mocniejsze jak te w długopisie, podłożyłem, zmontowałem i wszystko działa. Kilkadziesiąt prób otwarcia "z palca" napawa optymizmem. Jak ktoś ma trochę zacięcia do majsterkowania, to sprawa będzie dla niego banalnie prosta. Opis jest dosyć obszerny, mam nadzieje, że dzięki temu równie jasny. Pamiętać należy, że podejmując się takiej naprawy samodzielnie, działamy na własna odpowiedzialność. Proszę nie mieć do mnie pretensji jak sobie coś połamiemy lub w inny sposób uszkodzimy. Opisałem tu sposób w jaki sam sobie poradziłem i mi się udało.
3 komentarze
Automat, elektronika i polskie drogi .
  • Fiat Croma II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
nie wiem czy można nazwac to słabym punktem, (typowym - na pewno, jak w tytule ;) ale opis tego co się zdarzyło może komus sie przydać jadę sobie spokojnie tego dnia po p... polskich drogach po ostatniej zimie, chyba tysiąclecia, coś auto lekko traci moc - myślę - woda w paliwie albo paliwo, za chwilę - zapalją sie kontrolki: czerwona - automata, żółta - silnika, jeszcze parę zółtych, ale wspomaganie kierownicy działa; auto ma wyraźne wibracje jakby od skrzyni biegów, na poczatku jeszcze wrzuca z oporem biegi wyższe muląc się, potem juz tylko jedynkę - przechodzi chyba w stan awaryjny (wyłączony tiptronic, miga D), przy przerzucaniu R,N,D, ruszaniu "rzuca i rwie" samochód, silnik tez nie za dobrze - myślę skrzynia, niedobrze, może jakaś śruba mocująca poszła i nie chodzi "w osi" - tak czy inaczej - niedobrze! a wszytsko w ok. 500 - 1000 m i co? :) ha, nierówno pracujacy silnik, spowodwał że brak było odpowiedniego ciśnienia oleju dla napędu automata - więc wariował i wibrował, a nierówno pracujacy silnik skad? od "kochanych inaczej" polskich dróg, poluzowała się złączka na komputerze i raz był sygnał do wtrysku, raz nie - w serwisie Fiata ok. 2 h pracy - 360 zł i po bólu, teraz i skrzynia chodzi płynniej
Instalacja elektryczna
  • Fiat Croma II 1.8 16v 140KM 103kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Nigdy nie kupujcie fiata croma , ponieważ bardzo często trzeba wymieniać rozrząd , centralny zamek się psuje , nie idzie odpalić przy -5 , co chwilę coś się psuje ja go kupiłem w gazie , szczerze ciągle do niego zakładałem , miałem go 1 rok i go musiałem sprzedać bo bym z pieniędzmi niewyrobił , nie polecam jak kupicie to tylko trzeba dokładać i to nie małe pieniądze.
Fiat Croma