Szukaj

Informacje o Fiat Doblo

Lata produkcji: 2000 – 2019
Segment: Dostawcze
Fiat Doblo to produkowany od 2000 roku, a w Polsce dostępny od roku 2001, mały samochód dostawczy należący do klasy kombivanów (segment K). W 2006 roku został wyróżniony nagrodą „International Van of the Year”, a od debiutu rynkowego znalazł już ponad milion nabywców, co czyni go jednym z liderów swojego segmentu. Zastąpił w ofercie Fiata model Fiorino II. Doczekał się czwartej już generacji, która jest oferowana od 2015 r. Doblo jest produkowany także w Korei Północnej przez firmę Pyonghwa Motors i znany pod nazwą Ppeokugi. W niektórych krajach Azji (np. w Spingapurze) znany jest jako Fiat Panorama.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz

Fiat Doblo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Doblo

Liczba ocen: 320
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~MM
Van 1.4 16V 95KM 70kW
Fiat Doblo IV
Samochód tragedia. Użytkuje służbowo ale i tak codzienna udręka jeżdzenia tym autem jest uciążliwa. Poza tym że jest pojemna paka to żadnych plusów. Silnik to jest dramat, powinni zakazać produkcji takich złomów. Zero dynamiki, nie da się wyprzedzić żadnego auta na prostej drodze nie mówiąc o wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie. Wiekszość górek trzeba pokonywac na 3 lub nawet 2 biegu piłując pod 5 tys obrotów... Dramat nie jazda.. Po skończeniu się gwarancji (okolo 32 tys km) dziwne dźwięki z okolic przedniwj osi.. Przy ruszaniu i hamowaniu.. Spalanie: katastrofa - 14 litrów w miescie bo żeby względniw normalnie jechac a nie jak ślimak to trzeba utrzymywac 4-5 tys obrotów....
4,4
~Robert
Van 1.4 T-Jet 16V 120KM 88kW
Fiat Doblo IV
Samochód bardzo funkcjonalny, ale nie dla każdego. Idealnie sprawdza się w mieście i na krótsze trasy. Przesuwane drzwi drugiego rzędu siedzeń idealne dla dzieci, podwożone do szkoły czy zajęcia dodatkowe. Nadaje się dla 5 osobowej rodziny. W środku twarde plastiki, ale dobrze spasowane i nie wydają żadnych dźwięków (jak dotąd). Fiat Doblo z pewnością wybierany byłby częściej jako samochód rodzinny lub firmowy, gdyby nie kuriozalna polityka sprzedaży tego modelu w Polsce - 7 miejsc dostępnych jest tylko w krótkiej wersji nadwozia (logika wskazywałaby na odwrotną konfigurację; w Turcji można kupić 7 miejscowe Doblo w dłuższej wersji nadwozia);. Jeśli ktoś nie potrzebuje 7 miejsc ale chciałby większy bagażnik to też musi się zastanowić, ponieważ w wydłużonej wersji nie można zamówić bocznych kurtyn powietrznych. Instalacja LPG w serwisie w województwie śląskim 4200 zł, w Wielkopolsce 5500 zł a poza serwisem tej samej klasy co dedykowana Tartarini 3000 zł.
4,6
~Zwykły człowiek.
Van 2.0 MultiJet 16V 135KM 99kW
Fiat Doblo IV
Nie wiem od czego zacząć. Może od tego, że mam wersje long z drzwiami po prawej i po lewej stronie, więc dla osób posiadających dzieci to wielkie ułatwienie i mniej szkód parkingowych ;) Co do przestrzeni to jest ogromna wózek z gondola wchodzi bez składania i jeszcze jest miejsca na wielkie zakupy. Montując dwa fotelik dziecięce (nie podkladki) dorosła osoba ma w środku swobodę. To tyle z plusów teraz minusy. Niestety jest to auto dostawcze i towar przewożony nie potrzebuje komfortu którego niestety brakuje na tylnej kanapie, chyba że jeździmy po autostradach lub drogach ekspresowych. Niestety to nie koniec minusów tylnej kanapy. Miejsca między rzędami foteli jest baaaardzo mała ( zaznaczam że mam wersje przedłużoną) coś mi się przypomni to z edytuje.

Raporty spalania Fiat Doblo

Liczba raportów: 337
Średnie spalanie dla Fiat Doblo
7,1 – 9,8
l/100 km
6,1 – 7,6
l/100 km
4,1 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Van 1.6 MultiJet 95KM 70kW
Fiat Doblo IV
W doblo "spaliłem" juz 4201,1L oleju napędowego i aktualny jego przebieg to 67 869km, co daje średnie spalanie okolo 6.28L/100km. 90% przebiegu to trasa. Prędkość zwykle powyżej 120km/h. Ciężka noga, auto dostaje przysłowiowy wpier..nicz Zaczyna palic duzo powyżej 160km/h (podchodzimy pod 8L, ale ósemki nigdy nie przekroczyłem) Jak na aerodynamikę na poziomie kredensu z epoki pozniego PRL, spalanie super niskie. Pierwsza i jak na razie jedyna "usterka", to klocki hamulcowe przy okolo 60 000km.
10,5
Van 1.4 T-jet 16v 120KM 88kW
Fiat Doblo III
Minimalne spalanie to płynna trasa 80%autostrada reszta drogi lokalne w zimie, prędkość max 100km/h i muskanie gazu. Średnie to trasa mieszana z prędkością max 110km/h. Maksymalne spalanie to trasa z prędkościami w pełni autostradowymi lub przepisowa jazda z małą przyczepka kempingową (jeśli nie jedzie się pod wiatr). Ogólnie auto można polecić za niską awaryjność, dobre prowadzenie, umiarkowany apetyt na paliwo jak na dość starą jednostkę napędową połączoną z sporą i wysoką kubatura nadwozia. Części eksploatacyjne tanie. Urzytkuję od 8 lat i nie narzekam, obecny przebieg 210tys. Poza olejami i filtrami, raz łączniki stabilizatora, raz tarcze + klocki, raz same klocki, przy 200tys sprzegło ale bez dwumay,poza tym leje i śmigam.
8,4
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Fiat Doblo IV
Samochód użytkowany od 3 lat, przebieg 68000km, kierowca raczej "ekodriver". Auto spełnia w firmie rolę jako samochód przedstawiciela/dodatkowy mniejszy dostawczy. Wersja długa, (masa pojazdu 2349kg !). Spalanie na trasie przy oszczędnej jeździe - do 110 km/h - 7,3l. Ok 120-130 km/h pond 8l. powyżej 140 km/h od 10l do 12l. Jazda po mieście ok 8,5-9l. Masa i gabaryty robią swoje. Ogromną zaletą natomiast jest że zmieści 3 razy więcej towaru/pudeł niż Octavia kombi (Doblo jest największy w swojej klasie).

Usterki Fiat Doblo

Liczba wpisów: 31
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Nierówna praca silnika
  • Fiat Doblo I
  • silnik
  • 151 tys. km
Silnik 1.9jtd 101km.Samochód odpala, ładnie chodzi kilka minut po czym zaczyna nierówno chodzić, trząść budą. Takie objawy ma do uzyskania temperatury około 55 stopni. Nadmienię że nie mogę ze spalaniem zejść poniżej 7l jeżdżąc sam na pusto a komputer pokazuję niecałe 5l. Przepływomierz dobry, wtryski sprawdzane też dobre map sensor wymieniony, czujnik położenia wału też, filtr paliwa i powietrza nowe. Egr dobry ,wyczyszczony, przepustnica też wyczyszczone. Nic nie pomogło
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Doblo