Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Panda

Model segmentu A produkowany od 1980 roku jako następca Fiata 133. Projektantem pierwszej generacji Pandy był Giorgetto Giugiaro. Samochód miał być prostym, tanim pojazdem miejskim. Stąd pudełkowate kształty, niezbyt wyszukane wykończenie oraz m.in. płaskie szyby i prostokątne reflektory. Ze względu na niesłabnącą sprzedaż, Pandę I produkowano we Włoszech do 2003 roku. W tym samym roku debiutowała druga generacja modelu. Auto powstawało w fabryce Fiata w Tychach. Od 2012 roku oferowana jest Panda III, wytwarzana we Włoszech. Panda to rynkowy sukces marki – sprzedano ją dotychczas w liczbie ponad 6,5 mln sztuk.

Generacje Fiat Panda

  • Wybierz generację: Fiat Panda III (2012 - teraz)
    Fiat Panda III
    Fiat Panda III - widok z przodu Fiat Panda III - widok z przodu Fiat Panda III - widok z przodu Fiat Panda III - widok z góry Fiat Panda III - widok z góry Fiat Panda III - widok z góry

    Fiat Panda III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu oferowana od 2012 roku. Sylwetka auta do złudzenia przypomina swojego poprzednika, choć w porównaniu do niego, zwiększyły się rozmiary Pandy III. Podobnie, jak model drugiej generacji, ten został...

    więcej o Fiat Panda III

  • Wybierz generację: Fiat Panda II (2003 - teraz)
    Fiat Panda II
    Fiat Panda - inne zdjęcie Fiat Panda - prawy bok Fiat Panda - galeria redakcyjna - przód - inne ujęcie Fiat Panda - widok ogólny wnętrza Fiat Panda - widok ogólny wnętrza z przodu

    Fiat Panda II

    Panda drugiej generacji, zwana też Pandą Nuova pojawiła się na rynku w 2003 roku i produkowano ją do 2011 roku. Początkowo model miał nazywać się Gingo (robocza nazwa Fiat 169), ale po protestach Renault (zbyt duże podobieństwo do Twingo), nazwa została...

    więcej o Fiat Panda II

  • Wybierz generację: Fiat Panda I (1981 - 2003)
    Fiat Panda I
    Fiat Panda 750 - widok z przodu Fiat Panda 750 - prawy bok Fiat Panda 750 - widok z tyłu Fiat Panda 750 - deska rozdzielcza Fiat Panda 750 - tylna kanapa Fiat Panda 750 - pełny panel przedni

    Fiat Panda I

    Pierwsza generacja Pandy debiutowała w 1980 roku zastępując w ofercie Fiata niezbyt udany model 133. Panda została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Zgodnie z ideą szefów Fiata, miało to być maksymalnie tanie auto miejskie i głównie dzięki niskiej...

    więcej o Fiat Panda I

Fiat Panda III

Nuda w mieście to już przeszłość - podczas gdy kiedyś samochody klasy A miały w sobie tyle wdzięku co sprzęt AGD, teraz kuszą licznymi przetłoczeniami i finezyjnymi szczegółami. W trend ten stara się wpisać Panda, która w swoim trzecim wcieleniu z sześcianu na kołach zamieniła się w sympatycznego, krągłego “mieszczucha”. Krągłości mamy tu naprawdę dużo - z bryłą nadwozia, która wydaje się być nadmuchana, idą w parze obłe nadkola, światła, wloty powietrza czy plastikowe detale. Tych ostatnich najwięcej znajdziemy w stylizowanych na crossovery odmianach 4x4 i Trekking.

Głodnych kolejnych krągłości mały Fiat zaprasza do wnętrza. W panujący tam motyw zaokrąglonego kwadratu wpisuje się dosłownie wszystko - od kierownicy, przez zegary, obudowy przełączników i uchwyty drzwi, aż po zagłówki siedzeń. Co ważne, nietuzinkowy design nie przeszkodził projektantom w stworzeniu kokpitu czytelnego i łatwego w obsłudze, a na dodatek wykończonego dobrymi materiałami. Za “sterami” włoskiego auta siedzi się wysoko, co może i wymaga przyzwyczajenia, ale - na spółkę ze znacznym przeszkleniem karoserii - zapewnia świetną widoczność na zewnątrz. Wysokim osobom może przeszkadzać pamiętana z poprzedniego modelu szeroka konsola środkowa.

Ducha drugiej generacji najbardziej czuć jednak w przestronności wnętrza, i niestety nie jest to dobra wiadomość. Pozostawiony bez zmian rozstaw osi sprawił, że dostatek miejsca znajdziemy jedynie na przednich fotelach i pod klapą bagażnika - tylna kanapa to miejsce wyłącznie dla dzieci, co u konkurencji nie jest już takie oczywiste. Na plus Fiata Pandy III trzeba natomiast zaliczyć wysokie, szeroko otwierane drzwi, które ułatwiają wsiadanie, wygodne siedzenia, które nie męczą w trasie, oraz skuteczne wyciszenie, które pozwala odizolować się od świata zewnętrznego.

Komfortowi podróżowania, nawet na długim dystansie, sprzyja ponadto zestrojenie zawieszenia - jego miękkie nastawy doskonale sprawdzają się w starciu z nierównościami dróg, których akurat u nas nie brakuje. W tej kwestii włoski “niedźwiadek” stanowi zdecydowaną czołówkę swojego segmentu. Znacznie gorzej jest z właściwościami jezdnymi - co prawda układ kierowniczy działa precyzyjnie, ale wysoko położony środek ciężkości generuje niemałe przechyły karoserii na zakrętach, a dociążony przód wywołuje podsterowność. Mówiąc o własnościach trakcyjnych, warto wspomnieć o zdolnościach terenowych wersji z napędem 4x4 - pomimo prostej budowy okazują się zaskakująco wysokie.

Na koniec pozostaje sprawdzić, ile kosztuje Fiat Panda III. Jeżeli poszukujemy możliwie najtańszego auta z 5-drzwiowym nadwoziem i nie zależy nam na bogatym wyposażeniu, to powinniśmy być zadowoleni. Jeśli jednak chcemy sprawić sobie “malucha” z dieslem pod maską i bogatym wyposażeniem, musowo powinniśmy poczekać na jakąś promocję albo… wybrać któregoś z rywali. Droga jest również odmiana 4x4, choć akurat w jej przypadku trudno mówić o porównaniach cenowych z konkurencją, bo takowej wersja ta na dobrą sprawę nie ma.

Fiat Panda II

Patrząc na karoserię Fiata Pandy II, nietrudno odnieść wrażenie, że jego styliści posługiwali się przede wszystkim ołówkiem i ekierką. Kwadratowe nadwozie nie sposób nazwać efektownym, ale z drugiej strony proste linie wolno się starzeją, co jest dużym plusem. Inna, bardzo pozytywna cecha “pudełkowatych” kształtów ujawnia się we wnętrzu.

Dzięki mało finezyjnej bryle nadwozia w środku udało się wygospodarować wystarczającą ilość przestrzeni zarówno dla czterech podróżnych, jak i na pakunki (oczywiście biorąc pod uwagę segment auta). Kolejne plusy to pokaźne drzwi boczne ułatwiające wsiadanie oraz niski próg załadunku sprzyjający wkładaniu bagaży. Nie bez znaczenia jest ponadto świetna widoczność gwarantowana przez odpowiednio duże, niemal pionowe szyby i wysoko zamontowane siedzenia.

Niestety, miejsce pracy kierowcy małego Fiata nie należy do perfekcyjnych - duża konsola środkowa ogranicza swobodę ruchów, a zegary za sprawą małych tarcz nie są zbyt czytelne. Godne wysokiej noty jest z kolei rozplanowanie elementów obsługi - korzystanie z wszelkich przełączników okazuje się bajecznie proste. Co do wykończenia, dobór materiałów oraz montaż może nie zachwycają, ale w aucie tej klasy trudno oczekiwać czegoś więcej.

Miękkie zawieszenie Pandy ma się czym pochwalić w kwestii komfortu jazdy, natomiast pod względem trzymania się drogi zasługuje na słowa krytyki. Nie najlepsze właściwości trakcyjne poszły niestety w parze z mało precyzyjnym układem kierowniczym i hamulcami o szokująco niskiej skuteczności. Kierowcy lubiący agresywne prowadzenie powinni więc zajrzeć do konkurencji. U rywali próżno za to szukać wersji z napędem 4x4, który okazuje się nadzwyczaj sprawny w lekkim terenie.

Pod względem jakości wykonania Fiat Panda II. generacji to jeden z najlepszych samochodów, jakie produkowane były w naszym kraju. To bezpośrednio wpływa na ocenę jego niezawodności - ta stoi na bardzo przyzwoitym poziomie, bo choć dochodzi do szybkiego zużycia elementów zawieszenia, wycieków oleju, pęknięć obudowy alternatora, usterek wentylatora chłodnicy czy korozji układu wydechowego, większość defektów tyczy się drobiazgów, na dodatek śmiesznie tanich w naprawach. Bardzo niskie ceny części idą w parze z rozsądną kwotą zakupu. Egzemplarzy używanych jest na rynku zatrzęsienie, ale wiele z nich ma za sobą służbę we flocie, a jeszcze więcej rozczarowuje wyposażeniem.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.
Luzacjusz: Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

Silniki Fiat Panda

Fiat Panda II - jaki silnik wybrać?

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

Publikacje o Fiat Panda

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Czy podstawowa wersja ma sens: segment A

Kiedy zapada decyzja o zakupie nowego samochodu, rozpoczyna się wertowanie prospektów i cenników. Tylko niektórzy dysponują nieograniczonym budżetem. Większość zastanawia się, czy za rozsądne pieniądze może otrzymać nieźle wyposażone auto.

Fiaty z fabrycznym "gazem", czyli Pandy LPG i CNG
 
Nasz test Fiaty Panda Natural Power i EasyPower

Wysokie ceny paliw drenują kieszenie nie tylko Polaków. Odczuwają je także mieszkańcy innych krajów Europy. Niechlubne rekordy padają m.in. we Włoszech, gdzie litr 98-oktanowej benzyny kosztuje prawie dwa euro!

4x4 i Trekking, czyli Pandy na każdą drogę
 
Nasz test Fiat Panda 4x4

Fiat Panda jest nie tylko świetnym samochodem do miasta. Od 1983 roku Włosi produkują wersję z napędem na cztery koła, która świetnie sprawdza się na ośnieżonych drogach i na lekkich bezdrożach. Lada moment do salonów trafi nowy Fiat Panda 4x4. Będzie towarzyszyła mu wersja Trekking - z napędem na przód,...

Fiat wzywa posiłki - nowa Panda 4x4 debiutuje w Paryżu

Słysząc słowo Fiat wyobrażamy sobie zwykle małe, miejskie auto w rozsądnej cenie. Szukając dużego auta nie przeglądamy więc katalogów tej marki. I co z tego? - powiecie... Aby dobrze prosperować, wystarczy opanować jeden segment! To prawda, lecz problem w tym, że coraz więcej osób wymienia miejskie auta...

Przeczytaj pozostałe 7 artykułów o Fiat Panda

Fiat Panda na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PandaautoWcentrum - społeczność Fiat Panda

najwyższe oktanyAuta - Fiat Panda

Fiat Panda Pandziocha VAN 54,81

Fiat Panda 55,71

Fiat Panda 64,13

Fiat Panda Pandzina 74,09

Fiat Panda 1.0 48,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Panda

maurontko 47,50

Small 30,12

nie_wiem 30,35

vito79 30,17

kyra20 30,13

AnetaKP 85,91

MariuszR77 62,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Panda

Prezent pod choinkę
Prezent pod choinkę Samochód miał spełniać podstawowe kryterium: taniość. Miesiąc poszukiwań, pr...
Zima
Zima Zima jest paskudna. Wychodzą dziwne rzeczy. Znów stukanie w zawieszeniu ale to p...
uszkodzenie drzwi
uszkodzenie drzwi no i nic tylko przeklinać tych s...! przez pierwszy tydzień Pandka stała sobi...
1800 km w Pandzie na jeden raz:)
1800 km w Pandzie na jeden raz:) Nadszedł czas wielkiej wycieczki, po 3 miesiącach oczekiwania Panda wreszcie wyr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Panda

od 31 990 zł do 68 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (65 - 90 KM): 0.9 8v TwinAir Turbo, 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop, 0.9 CNG, 0.9 TWINAIR, 1.2, 1.2 8v

 

Diesel (75 - 80 KM): 1.3 MULTIJET, 1.3 MultiJet II 16v, 1.3 MultiJet II 16v Start&Stop DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat Panda
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Panda

Fiat Panda 1.2 8v 69KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet TECHNO - 2 000
Pakiet STYL - 2 000
pakiet KOMFORT - 300
Pakiet SOUND - 2 500
Pakiet KLIMA RADIO - 3 000

Cena katalogowa

35 000

Zobacz ofertę Fiat Panda 1.2 8v 69KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Fiat Panda najczęściej porównywane z:

Skoda Roomster
1.4 16V (85 KM)
Volkswagen Caddy
1.6 TDI (102 KM)
Renault Kangoo
1.5 dCi (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Panda

Fiat Panda
1.2 benzyna 70 KM
73 808 km, 2010
19 900 PLN
Fiat Panda
1.2 benzyna 69 KM
73 808 km, 2010
19 900 PLN
Fiat Panda
1.1 benzyna 54 KM
83 216 km, 2009
12 999 PLN
Fiat Panda
1.1 benzyna 54 KM
86 700 km, 2004
9 900 PLN

Ocena auta Fiat Panda

  • Średnia ocena
    na podstawie 681 opinii
  • 3,93
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00

Wybrane opinie

Fiat Panda Hatchback 5d 1.1 MPI (54 KM)

tak jak powyżej szkoda że brat który miał kupić to auto został odwiedziony od tego zamiaru przez pewnego staruszka który nie polecał marki fiat nikomu jako jedna z najgorszych - za to proponował kupno samochodu KIA. Pojechałem z bratem do salonu z zamiarem kupna - było to już wcześniej uzgodnione. Jednak po przyjeździe na miejsce po wysiądnięciu z auta i po obejrzeniu aut na placu podszedł do nas dziadek a raczej do mojej Pandy. coś sie wypytywał zgłaszał swoje uwagi na temat mojego samochodu twierdząc że jest właścicielem seicenta itd itd. rozmowa na tyle się przedłużyła że zaczął opowiadać o wszystkich modelach fiata który lepszy a który gorszy według niego wszystkie były najgorsze Panda też mu się nie podobał bo ma taki dziwny tył - powiedział "schrzaniony". Gadał jak najęty. W końcu stwierdziliśmy z bratem że pora się od niego odczepić i poszliśmy do salon do środka. I tu przełom bo bratu odbiło kompletnie. Przyjechał ze 100%-wym zamiarem kupna auta - co prawda na raty a mówi mi w środku...

dodał: ZADOWOLONY Z ŻYCIA CZŁOWIEK
Fiat Panda Hatchback 5d 1.1 MPI (54 KM)

Więc tak : 1) Widoczność na boki - do niczego ktoś przy wzroście 180 jak ja i majacy odsuniete siedzenie na maxa patrzac w prawo i w lewo widzi gigantyczny slupek 2) po 15000 jakie zrobilem niektore części zazynaja trzeszczeć 3) widocznośc do tyłu przez zagłówki tylne koszmarna - kto nie umie cofać na lusterka zginie 4) Dziwne dzwięki silnika po uruchomieniu rano - jakby to był diesel 5) Wyjątkowo wysoka prędkość maxymalna - na niemieckiej autostradzie 175 km/h - mam świadka 6) Małę zuzycie paliwa na trasie przy rozsadnej jezdzie do 120 km/h - pozniej wiry w baku 7) Na mieście zaskakująco wysokie zużycie paliwa - ok 8 do 9 litórw w zimie 8) Denerwujące wręcz głupie sterowanie swiatłami - ustawienie postojowych wymagha przyzwyczajenia 9) Centralny zamek ubogi - tylko 4 drzwi Ale ogólnie sprawuje sie dobrze - zwinny mały i sprawdza się w mieście

dodał: Tygrysek - mrk79@wp.pl
Fiat Panda Hatchback 5d 1.1 MPI (54 KM)

wygodle siedlisko z przodu; silnik 1.1 nie jest za mocny powiedzmy wystarczający, ale wprowadzenie silnika 1.3 JTD 70 KM; to już będze wypas- tak mi się wydaje;na trójce jazda tak do 70 km/h; czwórka 90 km/h, piątka tylko do uczymania prędkości (słaba), większa górka i czwórka koniecznie bo traci prędkość! ale ogólnie dojazd do pracy, parkowanie, dla mnie 4,3. minus: 1) Słaba 5-ka zdecydowanie 2)słabe wyposażenie przy za kupie nowego (producent nie dba o bezpieczeństwo klijenta, dostępne w opcji a powinno być w standarcie plus: 1)wygodny tj. wygodne siedlisko, widoczność, wszystko w zasięgi ręki (obsługa samochodu w czasie jazdy), wersja 1.2 bogatsza w drobiazgi tj. regulacje fotel, kierownica, szyby el, itd-nie warto 2) zbiera się nie nieżle, w miarę ekonomiczny spokojna jazda 5,7l na 100; trochę szaleństwa 6,1- zobaczymy latem!

dodał: dawidpils@op.pl
Fiat Panda Hatchback 5d 1.2 MPI (69 KM)

No cóż, jeździłem SC i było ok, póżniej Panda 1,1. Teraz 1,2 jest znakomicie. Ładne auto, dobrze wykonane, świetnie się jeździ. Oczywiście ten przebieg jest zbyt mały żeby coś więcej powiedzieć ale Panda 1,1 miała 10 tyś i zero problemów więc myślę że tu też będzie wszystko ok. Jeśli ktoś chce mieć małe auto i wygodne oraz oszczędne to polecam. Lepiej kupić Pandę z dobrym wyposażeniem i niską ceną niż gołą Agilę, Ignis - brzydkie!!!! Polo, Yaris - drogie!!!! i do tego to wszystko to golasy. Marka Fiat to naprawdę dobre auta tylko panuje taki stereotyp że to badziewie tak samo jak ten że niemieckie auta i japońskie są niezniszczalne. TO WSZYSTKO BZDURY a co dziwne , ten stereotyp jest tylko w Polsce. Polska to faktycznie ciemnogród

dodał: Piotr S
Fiat Panda Hatchback 0.8 (34 KM)

moje pierwsze auto? do wyłącznej dyspozycji, przy braku napiętych terminów Fajna Przygoda w zmaganiu się z materią Pandy , napewno więcej jeżdziła niż stała, rozrusznik szwankował z mojej nieznajomóści wyglądu zużytch szczotek(2razy rozbierałem go i czyściłem), wyciek z skrzyni b. moje niedbalstwo. Koszty podczas mjego użytkowania to materiały eksplat., wycieraczki itp ( Panda była kupiona po przecientym remoncie wymiana rozdzielacza, klocków hamul. itp).Miłe zaskoczenie pasy z tyłu w tym roczniku, doskonała do transportu większych drobiazgów takich jak :pustaki,drzwi,łóżko,2m3 styrop,oczywiście niewszystko naraz niewszy. Jeżeli będą jeszcze jeżdzić za 17lat to kupię jakąśPande moim chłopakom, niech się zmagają z materią.

dodał: bernar brak poczty
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Panda

Fiat Panda Fiat Panda III Fiat Panda 100 HP - galeria redakcyjna Fiat Panda III Natural Power Fiat Panda III Cross (2014) Fiat Panda II Van - galeria społeczności Fiat Panda III 4x4 Fiat Panda II Fiat Panda 1.3 JTD Multijet Dynamic - galeria redakcyjna Fiat Panda III Van
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Panda

  • 1.
  • 3,50 Fiat Panda II 1.2 MPI (69KM) 2011r.
    dodał: HDK s.c. (www.hdksc.pl), 27.05.2012

    Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 o 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono wtryskiwacze na szybsze ale przez kolejne 2 tysiące kilometrów sytuacja z gaśnięciem powtarzała się (Panda gasła 4-6 razy dziennie). Następnie wprowadzono pracę na benzynie do 1000 obrotów aby wyeliminować gaśnięcie silnika na niskich obrotach. Panda jest z silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro 5 i na biegu jałowym obroty spadają do 650 przez co mniej sprawny gaz nie potrafi poradzić sobie z pracą silnika - tak tłumaczył to Krystian Klapuch. Okazało się, że problem dotyczy nie tylko tej Pandy ale także wszystkich z Euro 5. Po kilku tygodniach oczekiwania szef poprosił abym przyjechał bo znalazł sposób na problem z niskimi obrotami. Przyjechałem do warsztatu 8 maja i po zamontowaniu nowych (japońskich) wtryskiwaczy wszystko wróciło do normy. Od tej pory zrobiłem Pandą 2000 km i nie zgasł ani razu. Po początkowych złych opiniach ma temat pracy Automixu i traktowaniu sprawy jako błahostki moja ostateczna opinia jest pozytywna. Dobra rada dla wszystkich - jeśli macie problem i chcecie go rozwiązać to trzeba być upierdliwym.

  • 2.
  • 3,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2004r.
    dodał: piotr, 23.10.2013

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.

  • 3.
  • 2,75 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2004r.
    dodał: Irek, 27.08.2013

    Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po wielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow

  • 4.
  • 5,00 Fiat Panda I 1.1 Selecta CL (50KM) 2001r.
    dodał: Kasia, 10.12.2011

    Moja Panda na gazie jeździ tak samo jak na benzynie , nie zauważam różnicy oprócz ceny paliwa na stacji tankowania.Profesjonalne podejście do zagadnienia , właściciel ,inżynier z ogromną wiedzą techniczną ,wytłumaczył wszystkie zawiłości instalacji gazowej w moim samochodzie. Gorąco polecam ten warsztat.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2006r.
    dodał: janek, 10.10.2011

    Z tą instalacją w pandzie jest wszystko w jak najlepszym porządku. Nie szarpie, nie prycha, generalnie nawet nie czuć różnicy, na jakim paliwie jedziemy :) ale dużo zależy od zakładu i gazownika, który montuje instalację w aucie, bo samo BRC SC 24 nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Generalnie POLECAM

  • 6.
  • 5,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2003r.
    dodał: bestia, 08.10.2009

    Instalacja e-g@z na listwie wtryskowej Matrix. Chodzi bez zarzutu - po 30tys tylko wymiana filtrów. Dynamika auta porównywalna do benzyny. Bez żadnych problemów jak dotychczas. Jedyny mankamnet to szybciej zużywający się wydech (końcowy wytrzymuje około 2 lat na gazie).

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Panda

Fiat Panda

80 komentarzy

64 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~piwo~piwo

Panowie chcę kupić nową pande z silnikiem 1,2 69 km.
Czy to dobry pomysł?

~marek~marek

pomijając już to ze w międzyczasie padł czujnik polozenia walu korbowego i samochod slabo odpalal zresztą jak od nowości ale o tym nie pisałem bo myslalem ze ten typ tak ma teraz pali jak marzenie oleju nie bierze nic bo jest porządnie podklejona miska olejowa i wymieniona na nowa bo oryginalna skrzywili w ASO Fiata i wymieniony oring pomiędzy skrzynia biegów a silnikiem bo głąby z ASO Fiata go żle założyli a do podklejenia miski władowali chyba z kilogram silikonu ale nie wysokotemperaturowego tylko jakiegoś marketowego badziewia które nie dość ze za dużo to niedokładnie posmarowali teraz samochód jeżdzi jak marzenie nie chla oleju mało pali odpala od razu nic nie warczy NIGDY WIECEJ ASO FIATA I ZADNYCH GWARANCJI TO ŚCIEMA teraz to jest prawdziwy samochód az trudno uwierzyć ze nie bierze oleju skoro tak zle go uzytkuje według opinii niektórych przedmówców i pali tak mało benzyny ze nie oplaci się go przerabiac na gaz Pozdrawiam wszystkich użytkowników Pand

~marek~marek

Szanowny Panie Krakusie czy ja oceniam Pana jako kierowce? A tak w ogole co to za porównanie Pandy Diesla z 2006 roku do benzynowego z 2010 ?Inna sprawa to ASO fiata beznadziejne pojechałem do innego warsztatu ustawili zawieszenie hamulce tak ze teraz to inny samochod i chce sie nim jezdzic nic sie nie grzeje nie piszczy pali o wiele mniej benzyny doslownie myslalem ze go podmienili na inny ma przyspieszenie jak nigdy dotad a ja tak go przeklinalem zostalo tylko wyjasnic spalanie oleju i podklejenie miski olejowej bo ASO fiata ja zruszylo i jest wyciek a mialem juz go dac na zlom a tu niespodzianka nigdy wiecej gwarancji i serwisow fiata a wystarczylo tak niewiele zostawic samochod na osiem godzin w normalnym warsztacie i zaplacic bo na gwarancji robia na odpieprz a Pan jesli jest takim idealnym kierowca to gratuluje umiejetnosci niepsucia sie samochodów ktore sa i tak nie do zajeżdzenia moge sie zalozyc ze moj samochod zarznalby Pan po kilku tysiacach bo watpie ze ktos sprawdza tak czesto olej najlepiej to sie wymadrzac nie majac zielonego pojecia Pozdrawiam najlepszego kierowce Pandy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 969
Przejechany dystans
28 446 847 km
Zatankowanego paliwa
1 492 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 859
Wydanych pieniędzy
2 118 469 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 956
Wydanych pieniędzy
2 494 354 zł
Średnie wydatki na auto
1 186 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 104)

Testy zderzeniowe Fiat Panda

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Panda przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD
2011

Fiat Panda
Fiat Panda

Fiat Panda
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Panda

Na podstawie 637 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotrek, dodano: 27.12.2010 10:25

Paliwowa masakra. To autko nie zużywa paliwa, ono je żłopie. Przy ostatnim tankowaniu nogi sie podemna ugięły. Przy dziennych dojazdach ok 50 km z czego połowa w mieście a połowa po trasie, zużł ostatnio średnio 8,7 l/100 km. To wynik na poziomie limuzyn z silnikami 2.0. Mam jeszcze Fiata Linea z silnikiem 1,4. Na tej samej trasie w tym samym okresie spalał średnio 8 l/100 km. Panda to "pasztet" i to z odpadów. Dużo zastrzeżeń mam także do parametrów włączania się ABS. Panda jest tak lekka że momentalnie blokują sie koła przy minimalnej śliskości w konsekwencji niemal od razu włacza się ABS Nie chcę sie wypowiadać jak to wydłuża droę hamowania. Wniosek jest jeden jak go sprzedam to na pewno drugi raz już nie kupię.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.1 MPI

autor: Mateo, dodano: 29.06.2012 18:49

Trudno powiedzieć czy ten silnik jest wart uwagi. Po pierwsze dźwięk jest fatalny i męczący. Po drugie spalanie, pomimo mojej bardzo ostrożnej i wolnej jazdy po mieście, oscyluje w granicach 6,6-7,1 litrach (w/g katalogu 5 litów). W trasie byłem tylko raz na odcinku 700 km i spalanie wyniosło mniej niż 5 litrów co cieszy (w/g katalogu 3,8!). Jadąc zgodnie z przepisami do 90km/h. Ogólnie fajnie użytkuje się to auto.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop

autor: skuzi, dodano: 04.09.2011 18:35

producent pisze że na trasie spali 4.6 i może i ma racje gdyby nie to ze nie można przekraczać 70km/h i przy dobrym wietrze :)jak się chce szybciej pojechać (powyżej 100-110km/h) lepiej nie patrzeć na wskazania komputera bo można się przestraszyć jak to małe autko lubi pochłaniać benzynę :/ zejście do poziomu 4l/100 jest niemożliwe ale delikatnie można przekroczyć tą granicę.

pełny raport Fiat Van 1.2 16v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Panda

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Panda

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Fiat Panda II

Samochód miejski Fiata jest chwalony za niezawodność, nieskomplikowaną Budowę, średni komfort prowadzenia. Samochód po prostu funkcjonalny, a zarazem mały co powoduje że stał się autem dosyć popularnym w naszych zatłoczonych miastach. Ciekawie rozwiązano drążek zmiany biegów, wyglądem przypomina...

Zobacz dane techniczne Fiat Panda
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Panda, oglądali także