Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Panda

Lata produkcji: 1981 - teraz
Segment: Mikrovany
Model segmentu A produkowany od 1980 roku jako następca Fiata 133. Projektantem pierwszej generacji Pandy był Giorgetto Giugiaro. Samochód miał być prostym, tanim pojazdem miejskim. Stąd pudełkowate kształty, niezbyt wyszukane wykończenie oraz m.in. płaskie szyby i prostokątne reflektory. Ze względu na niesłabnącą sprzedaż, Pandę I produkowano we Włoszech do 2003 roku. W tym samym roku debiutowała druga generacja modelu. Auto powstawało w fabryce Fiata w Tychach. Od 2012 roku oferowana jest Panda III, wytwarzana we Włoszech. Panda to rynkowy sukces marki – sprzedano ją dotychczas w liczbie ponad 6,5 mln sztuk.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.
Luzacjusz: Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

Dane techniczne Fiat Panda

Silniki

Moc silników 34-100 KM

Poj. silników 769-1 368 cm3

Prędkość maks. 125-185 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,5-25,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Panda

Średnia ocena modelu

na podstawie 707 opinii

3.92

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.99

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Układ jezdny

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (74%)
NIE (26%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Panda

Fiat Panda III to fantastyczny, kochany, malutki, niezawodny i TANI W EKSPLOATACJI samochodzik. Włoszka wypiękniała po kolejnym face-liftingu, bo nie ... więcejjest to w pełni nowa konstrukcja. Ma lepiej zestrojoną skrzynię, jest cichsza, staranniej wykonana, przyjaźniejsza kierowcy, bardziej przewidywalna, oszczędniejsza, bo mniej kanciasta. Kabina jest przytulna i sympatyczna, siedzenia wygodne. ALE TO SEGMENT A, proszę nie spodziewać się cudów, mimo, że bije konkurencję w tej klasie. PRZYSPIESZENIE od 0-100km/h ZAJMUJE JEJ TAK COŚ TYLKO OKOŁO DWÓCH TYGODNI :) JAK NA TĄ CENĘ WIDAĆ SPORO PRACY NAD PROJEKTEM I SOLIDNE WYKONANIE, sorry, włoska Panda jest lepsza od naszej i warto dopłacić różnicę. Okazuje się, że nie tylko włoskie lody są dobre. Jestem zadowolony z zakupu, to dobry wybór. Wcześniej jeździłem niecały rok Pandą Classic 1,2 My Life z 2011 roku też w pełnej wersji, wszystko uległo zmianie z wyjątkiem silnika w którym nie ma co poprawiać. ukryj
dodano 19.12.2012 przez
Autko naprawdę ok. Układ elektryczny czasami wkurza jak coś się zrobi, ale można naprawić. Pandzia bardzo ładnie wygląda i nadaje się na ... więcejkażdy wypad w mieście, czy poza miasto. Jeżeli ktoś potrafi zadbać o auto, to odwdzięczy się niezawodnością. Osoby z ciężka nogą będą miały wysokie spalanie, ale to tylko ich wina, bo pandzia spala naprawdę mało :) ukryj
dodano 11.05.2010 przez
Daję 4 za całokształt bo brakuje tutaj turbo i 30 koni aby można było małą 100hp nazwać autem sportowym. ... więcejTak mamy sportowe aspiracje ;). ukryj
dodano 01.09.2009 przez
Fajny dizajn, dobre prowadzenie, przyciąga oko, ma to coś, ale jest tylko autkiem w kolorze białym do codziennej pracy w ... więcejdużym mieście. ukryj
dodano 29.06.2012 przez
Zobacz oceny Fiat Panda Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Panda

Pb
4,07 - 10,47
Na podstawie 481 raportów spalania
ON
3,57 - 6,50
Na podstawie 70 raportów spalania
LPG
5,00 - 10,50
Na podstawie 115 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Panda

Zacznę od tego, że mój egzemplarz jest dosyć wyeksploatowany i może dlatego spalanie wychodzi mi stosunkowo wysokie porównując z innymi ... więcejużytkownikami. Ogólnie samochód całkiem fajny, ale spalanie nieporównywalne dla innych samochodów klasy A - z takim spalaniem, a nawet mniejszym da się kupić bardziej komfortowy samochód. Jeżdżę głównie po mieście, a miasto nie małe, nie duże - Kielce. Zdarzy się korek, zdarzą się światła czy droga z podwyższoną dozwoloną prędkością. Staram się jeździć oszczędnie (hamowanie silnikiem gdzie tylko mogę, nie wciskam bardzo gazu, staram się poczekać z jazdą, aż silnik zdąży się nagrzać) ale nie mogę powiedzieć, że nie jeżdżę powoli i mułowato, a z drugiej strony dynamicznie też nie. Instalację posiadam fabryczną Tartarini (nie narzekam, ale nie da się podłączyć pod jakikolwiek komputer żeby wyregulować gaz, także wszelka diagnostyka związana z instalacją jest bazowana na podstawie składu spalin i wprawy gazownika). Butla 40 litrów (czyli wchodzi i użytkowane jest jakieś 38) starcza na przejechanie około 430 km. To tyle jeżeli chodzi o miasto. Trasa, prędkości 90 - 100, jazda ekonomiczna, rozpędzanie samochodu a potem jedynie utrzymywanie prędkości, 2/3 osoby plus bagaż w takiej ilości, że czwarta osoba by nie weszła: 7,5litra, najniższe jakie odnotowałem to 7 litrów przy dwóch osobach, trasie Kielce - Kraków - Kielce i praktycznie tylko dwa plecaki bagażu. ukryj
Średnie min. spalanie to ok.4,8-4,9 l.Średnie max. osiągnąłem podczas dużych mrozów i wyszło 7,5 l.Najmniejsze jakie miałem to na trasie ... więcej2x130 km, mały ruch,mało wyprzedzania, płynna jazda do 90-100km/h i wyszło 4,56 l. Jednak normalnie przy większym ruchu, więcej wyprzedzania z przyspieszaniem do 130 km//h na tej samej trasie samochód pochłania 4,8-4,9 l.Mistrzem oszczędzania Panda nie jest i trzeba się starać, by osiągnąć w miarę rozsądne zużycie. Za wysokie są koszty przeglądów. Rozpiętośc cen za przegląd na gwarancji bez materiałów to 350-650 zł.Cena oleju selenia z kosmosu (nawet 57 zł/l). Na szczęście można znaleźć w miarę rozsądne ceny ale trzeba szukać. Po gwarancji planuję sam wymieniać olej i filtry- nie jest to skomplikowana czynność. Koszty napraw nieznane, ponieważ samochód jest nowy. Mam zaufanego mechanika, zna się na rzeczy i jest niedrogi. Naprawiał mi Seicento i koszty były niskie. Ponadto niektóre naprawy wykonywałem sam-np. tarcze i klocki hamulcowe z przodu oraz bębny i szczęki hamulcowe z tyłu.To dawało oszczędności.Myślę, ze i w tym przypadku będzie podobnie. ukryj
dodano 07.01.2014 przez
samochód PANDA MY LIFE rocznik 2011 posiada silnik 1.2 69KM ECO oraz przebieg 2300 KM instalacja gazowa sekwencyjna firmy ... więcejTartarini montowana w ASO technika oszczędnej jazdy , delikatne przyśpieszanie - przełączenie na trzeci bieg przy prędkości 30 km, czwarty przy prędkości 50 km, piąty 60-70 km Przy oszczędnej jeździe w mieście ( Warszawa) - w warunkach przeciętnych oraz małych " korków" zaobserwowane spalanie najczęściej w okolicach 7,9 l gazu ( pomiar przy przejechaniu 150 km od ostatniego tankowania) Maksymalne dotychczas osiągnięte spalanie w mieście to 9 l ( przy podanym przebiegu 2300 km taki poziom zużycia zaobserwowałem jeden raz - pozostałe w granicach 7,9-8,1 litra) Przy mieszanej jeździe z przewagą jazdy poza miastem to 6,8 litra gazu. Minimalne spalanie na długiej trasie ( pomiar po przejechaniu 330 km od ostatniego tankowania) przy czterech osobach podróżujących to 5,8 litra gazu - wynik osiągnięty przy prędkości w przedziale 70-90 km (najczęściej bliżej 90 km) . Maksymalne spalanie na trasie ( przebieg 110 km ) to 6.5 l gazu. ukryj
dodano 20.08.2011 przez
6.5l/100km to moj absolutny max, przejezdzajac w korkach w Warszawie 450km w zimie. W lato 5.8l/100km w jezdzie korkowej. Srednio ... więcejna 30 litrach przejezdzam 480 - 550km (miasto). W trasie najmniej zszedlem do 4.2l/100km. Przeglady sa srednio tanie w Fiacie, jak na ta klase. Klocki 220PLN, filtr paliwa oryginal w Fiacie tez cos kolo tego. Ja identyczny zalatwilem sobie za 40PLN. Auto serwisowane w ASO do 45tys km - srednia cena za przeglad to cos kolo 700PLN-800PLN - to duzo w/g mnie jak na taki maly samochod. Obecnie serwisuje u znajomego, ale dobry fachura. 61tys km na liczniku i awarii zadnej. Pekl co prawda amortyzator, ale to byl wynik dziury w drodze, natomiast 0 wymiany innych elementow zawieszenia. Jedyne co to po 4 latach wydech zaczyna korodowac i szykuje sie do wymiany, ale to tez koszt pojedynczych setek zlotych. W okolicach 70tys km do wymiany juz tarcze hamulcowe przod (auto wlasciwie 95% przejezdzilo po miescie). Sprzeglo spalilo sie po 41500km, ale ponoc pierwsze wersje 1.3JTD tak mialy, bo szwankowalo to sprzeglo juz od 10000km ukryj
dodano 05.05.2009 przez
Spalanie akceptowalne, choc rozsadniejszym wyborem niz 1.1 wydaje sie motor 1.2 (spalanie niemalze identyczne, a ma lepsza dynamike). W sezonie ... więcejzimowym do powyzszych srednich nalezy dodac 0,5 - 1.0 litr paliwa. Samochod bardzo odczuwa obciazenie, w trasie "na pusto" mozna zejsc do okolo 5 litrow (z malym haczykiem), lecz przy pelnym zaladunku w trasie przy hiperoszczednej jezdzie (70-90km/h) srednia wyniesie 7,5l/100km. Plus to bardzo tanie czesci zamienne oraz ich prosta i szybka wymiana. Na minut stosunkowo duza awaryjnosc (drobne usterki) oraz sporadycznie wiekszych: przy 100tys km uszczelka pod glowica, przepustnica do czyszczenia po 90tys km, automat rozrusznika przy 90 tys km, czujnik polozenia walu, przy 50tys km, amortyzatory przednie 60tys km. Rekompensuje to dobra jakosc wykonania wnetrza (brak trzaskow skrzypien plastikow) jak na segment A z owczesnych lat produkcji. Przy wyzszych predkosc bardzo doskwiera szum z zewnatrz, auto idealne do eksploatacji miejskiej lub pod miejskiej. ukryj
dodano 22.07.2015 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Panda Dodaj raport spalania

Publikacje o Fiat Panda

Przeczytaj pozostałe 37 publikacje o Fiat Panda

Newsy o Fiat Panda

Przeczytaj pozostałe 43 newsy o Fiat Panda

Generacje Fiat Panda

2012 - teraz
2003 - teraz
1981 - 2003

Auta Nowe: Fiat Panda

nowe Fiat Panda
Fiat Panda
ceny od 32 200 zł do 73 200

Fiat Panda III VAN 1.2 69KM od 2013

w pakiecie Van

w cenie katalogowej brutto

32 250 zł

Wyposażenie standardowe
Wspomaganie kierownicy Dualdrive z funkcją City
Kolumna kierownicy regulowana w 2 płaszczyznach
Gniazdo 12V na desce rozdzielczej
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 14 oferty Fiat Panda
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Fiat

ACM Mari-Car Sp. z o.o.

ACM Mari-Car Sp. z o.o. Fiat Poznań

wielkopolskie, Poznań, Metalowa 1

Więcej

ACM Mari-Car Sp. z o.o.

ACM Mari-Car Sp. z o.o. Fiat Śrem

wielkopolskie, Śrem, Tylna 9

Więcej

AUTO KRAK

AUTO KRAK Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Radzikowskiego 160

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

AUTO-RES

AUTO-RES dealer Fiat Professional Zaczernie

podkarpackie, Zaczernie, Pogwizdów Nowy 661

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Fiat Panda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 749

Przejechany dystans

678 784 zł

Zatankowanego paliwa

163 628 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

484

Wydanych pieniędzy

138 787 zł

Średnie wydatki na auto

826 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 485

Wydanych pieniędzy

359 689 zł

Średnie wydatki na auto

2 141 zł

ZOBACZ 168 dzienników kosztów Fiat Panda Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Panda

Liczba wpisów: 16
komentarzy(24)
komentarzy(13)
komentarzy(16)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Panda dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Panda

Liczba wpisów: 18
Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 ... więcejo 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono wtryskiwacze na szybsze ale przez kolejne 2 tysiące kilometrów sytuacja z gaśnięciem powtarzała się (Panda gasła 4-6 razy dziennie). Następnie wprowadzono pracę na benzynie do 1000 obrotów aby wyeliminować gaśnięcie silnika na niskich obrotach. Panda jest z silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro 5 i na biegu jałowym obroty spadają do 650 przez co mniej sprawny gaz nie potrafi poradzić sobie z pracą silnika - tak tłumaczył to Krystian Klapuch. Okazało się, że problem dotyczy nie tylko tej Pandy ale także wszystkich z Euro 5. Po kilku tygodniach oczekiwania szef poprosił abym przyjechał bo znalazł sposób na problem z niskimi obrotami. Przyjechałem do warsztatu 8 maja i po zamontowaniu nowych (japońskich) wtryskiwaczy wszystko wróciło do normy. Od tej pory zrobiłem Pandą 2000 km i nie zgasł ani razu. Po początkowych złych opiniach ma temat pracy Automixu i traktowaniu sprawy jako błahostki moja ostateczna opinia jest pozytywna. Dobra rada dla wszystkich - jeśli macie problem i chcecie go rozwiązać to trzeba być upierdliwym. ukryj
dodano 27.05.2012 przez
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał ... więcejo reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu. ukryj
dodano 23.10.2013 przez
Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po ... więcejwielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow ukryj
dodano 27.08.2013 przez
Moja Panda na gazie jeździ tak samo jak na benzynie , nie zauważam różnicy oprócz ceny paliwa na stacji tankowania.Profesjonalne ... więcejpodejście do zagadnienia , właściciel ,inżynier z ogromną wiedzą techniczną ,wytłumaczył wszystkie zawiłości instalacji gazowej w moim samochodzie. Gorąco polecam ten warsztat. ukryj
dodano 10.12.2011 przez
Z tą instalacją w pandzie jest wszystko w jak najlepszym porządku. Nie szarpie, nie prycha, generalnie nawet nie czuć różnicy, ... więcejna jakim paliwie jedziemy :) ale dużo zależy od zakładu i gazownika, który montuje instalację w aucie, bo samo BRC SC 24 nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Generalnie POLECAM ukryj
dodano 10.10.2011 przez
Instalacja e-g@z na listwie wtryskowej Matrix. Chodzi bez zarzutu - po 30tys tylko wymiana filtrów. Dynamika auta porównywalna do benzyny. ... więcejBez żadnych problemów jak dotychczas. Jedyny mankamnet to szybciej zużywający się wydech (końcowy wytrzymuje około 2 lat na gazie). ukryj
dodano 08.10.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Panda

Skarbnica wiedzy o Fiat Panda

Ciekawostki
dodano 12.10.2012 przez
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem Michael Schumacher złożył swój autograf na prezentowanym tam Fiacie Panda. Warto wspomnieć, że samochód ten był wyprodukowany w…
dodano 09.10.2012 przez
Fiata Panda w wersji 4x4 używa między innymi armia włoska. Także armia Stanów Zjednoczonych rozważała zakup tym samochodów dla swoich potrzeb. Pandy z napędem 4x4…
dodano 08.10.2012 przez
W 2010 roku niemiecki ADAC przeprowadził test 241 rożnych samochodów. Każde z aut zostało zatankowane za kwotę 30 euro i ADAC sprawdził, który z pojazdów…
dodano 23.01.2012 przez
5 września 2007 wyprodukowano milionową Pandę. Była to Panda 4x4 Climbing z benzynowym silnikiem 1.2. 21 lipca 2009 roku fabryka w Tychach wyprodukowała 1,5 milionowy…
dodano 16.12.2011 przez
Po raz pierwszy w 40-letniej historii konkursu tytuł zdobył wóz produkowany wyłącznie w Polsce.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą