Szukaj

Informacje o Fiat Panda

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1980 roku model segmentu A. Jest następcą Fiata 133. Pierwszą generację Pandy zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W założeniach auto miało być tanim, prostym pojazdem miejskim. Stąd też wzięły się pudełkowate kształty, niezbyt wyszukane wykończenie oraz m.in. prostokątne reflektory i płaskie szyby. Pandę I, ze względu na niesłabnącą sprzedaż produkowano we Włoszech do roku 2003, w którym to roku pojawiła się druga generacja tego modelu. Samochód produkowano w tyskiej fabryce Fiata. Najnowsza – trzecia – generacja Panda produkowana jest we Włoszech od 2012 roku. Fiata Pandę sprzedano dotychczas w liczbie 6,5 mln aut, co niewątpliwie jest dużym sukcesem rynkowym włoskiej marki.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Fiat Panda – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Fiat Panda

Cena od: 40 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Fiat Panda - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Fiat Panda

Liczba ocen: 746
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Omo
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Rewelacyjne wozidełko. Niestety poszedł już na złon jednak cóż 16 lat. Za dużo już samochodów na drogach, niech bóg da, żeby z niej dobre żyletki wyszły :) silniczek malutki, ale do 70/h rozpędzała się w doałownie 3 sekundy. Pod światłami niejedne 2.0 można zaskoczyć. Na autostradzie 160 to moment. Mimo wpisanych w książkę maksymalnyvh 160km//hbpojechałem 170. Jade 160 patrzę i mnie inna Panda wyprzedza. To mówi wiele o tym genialnym silniczku :) moje wozidełko przez całe swoje życie nie wwidziało garżu. Znaczy widziało, jak inne samochody do niego wjeżdżały ;) Odbiło się to na lakierze i progach. Blachy nieskazitelne do końca, jednak progi w wieku 15 lat powiedziały dość. Lakier na dachu w wieku 14 lat zaczął się łuszczyć. No ale nie ma się tu dziwić. Dlaczego poszła na żyletku? Pewnego dnia nie odpaliła. Okazało się, że pompa paliwa umarła. Była warta jakieś 1500 trzeba by było wezwać lawetę za 200, zapłacić za wymianę pompy 500 bo sam leniwy jestem i wpakowanie 700zł mi się jie opłacało. Co do gazu w tym samochodzie to omijajcie szerokim łukiem. Samochód na nim wyciąga jakieś 140 gdzie na benzynie 170. Dodatkowo miałem fabryczną instalację, u.arła po 14 latach. Znaczy się działała, jednak przy przełączeniu z benzyny na daz samochód zaczą gasnąc i działało to jak, odpalanie "komarka" na popych, ot siłą rozpędu odpalał ponownie. Naprawy hłupotek banalnie proste i tanie. Wymiana tarcz, klocków i bębnów to jakieś 400zł olej jak to olej. Raz musiałem wymienić wachacze i końcówki drążków lącznie 200zł, ale jak się jeżdzi po dziurach to normalna część eksploatacyjna. Każdemu polecam nawet przy przebiegu 200k.
4,6
~induktor
Hatchback 5d Seria 2 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda III
Po blisko dwóch latach użytkowania zamieszczam małą aktualizację swojej opinii, bo teraz mogę już powiedzieć więcej. Podczas szczegółowego badania rynku, doktoryzowania się ze wszystkich nowych miejskich aut, najmniej czasu poświęciłem pandzie, a w końcu ją kupiłem trochę w ciemno, bo już miałem dość analizowania wszystkich za i przeciw. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę! Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, panda jest nadal bezkonkurencyjna. Oczywiście są auta bardziej designerskie, ale wszystkie mają trzycylindrowe motory, które maksymalny moment obrotowy i moc uzyskują gdzieś pod koniec skali obrotomierza. W pandzie mamy normalne 4 cylindry i pojemność 1,2. Owszem, Swift ma silnik 1,2 i 90 KM, bardzo fajny, ale to już trochę wyższa półka cenowa. Ewentualnie jest jeszcze KIA Picanto, też 1,2 i ponad 80 koni, ale tu znowu trzeba zapłacić 10 tys. więcej. Po przesiadce z większych aut doceniłem też fakt, że pandą udaje się zaparkować w takich miejscach, w których wcześniejszymi autami nie było o tym mowy.
4,6
~KRKR29
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Perfekcyjny samochód miejski , z tym silnikiem nawet okazyjnie w trasę. Komfort jazdy nie najlepszy ( samochód podskakuje na nierównościach ) , lecz zwinny i niesamowicie dynamiczny , co zaskakuje patrząc na moc. Wóz niezawodny , ewentualnie problemy może sprawić elektryczne wspomaganie kierownicy. No i korozja. Typowym miejscem dla Pandy są progi w tylnej części , tak mniej więcej w połowie tylnych drzwi. Jeśli pojawią się "bąble" , likwidować natychmiast , gdyż w krótkim czasie moze powstać z tego dziura. Ogólnie samochód naprawdę godny polecenia , wystarczający nawet dla 4 osób , lecz trzeba się liczyć z mało praktycznym bagażnikiem.

Raporty spalania Fiat Panda

Liczba raportów: 725
Średnie spalanie dla Fiat Panda
4,9 – 8,7
l/100 km
3,2 – 6,0
l/100 km
5,7 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
4x4 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW
Fiat Panda III
Dane podane w katalogu są zupełnie nieosiągalne, ale jeżeli ktoś nie spodziewa się spalania rzędu 5l LPG czy 4l PB to nie jest źle. Przy bardzo oszczędnej jeździe za tirem rzędu 75km/h da radę zejść do 6l LPG. Przy umiarkowanej jeździe w cyklu pozamiejskim 7l LPG. Na autostradzie przy prędkości 130km/h spalanie 8,5l LPG. Powyżej z powodu małego silnika i dużych oporów jazda staje się nieopłacalna. 150km/h - 11l LPG a z gazem w podłodze - 170km/h - 14l LPG. Nie wspominając o fakcie, że nie ten samochód nie jest stworzony do takich prędkości. W mieście przy normalnej, w miarę dynamicznej jeździe 10l LPG. Wyniki bez włączonej klimatyzacji. Na benzynie odpowiednio około 15-20% mniej. Butla niestety mała, wchodzi około 31l na której maksymalnie przejechałem 400km. Duży plus za wlew gazu pod klapą z na stałe zamontowaną redukcją.
4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
4,4
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Auto mam od nowości, służy na dojazdy do pracy. Przejechałem 170000km. Wady: pompa wody do wymiany przy 60000km, wspomaganie kierownicy padło już drugi raz (wymiana czujników skrętu), raz czyszczony zawór EGR, przy 130000 nowy alternator.

Usterki Fiat Panda

Liczba wpisów: 32
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
16 komentarzy
Szybko padają amortyzatory tył. Rdza tylnej klapy na dole klapy, pod listwą gdzie jest klamka i oświetlenie tablicy rej.
  • Fiat Panda III Hatchback 5d seria 3 1.2 69KM 51kW od 2018
  • części blacharskie
  • 164 tys. km
Występowanie usterki:
Rdza tylnej klapy w kilku miejscach. Zdziwiłem się bo fiat taki odporny na rdzę, a mam autko kupione w salonie i nie było bite. Amortyzatory tył szybko padają, a tylko ja jeżdżę bez żadnego obciążenia. Konstrukcja zawieszenia taka?
Wycieraczki szyby przód włącza się przy odpaleniu silnika.
  • Fiat Panda III Hatchback 5d seria 3 1.2 69KM 51kW od 2018
  • instalacja elektryczna
  • 164 tys. km
Występowanie usterki:
Wycieraczki przedniej szyby włączają się przy odpaleniu silnika. Wycieraczki raz się przesuną i tyle. A tak wszystko w porządku z mechanizmem wycieraczek, działają poprawnie. Tylko ten raz przy odpaleniu silnika.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
3,5
Van 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 o 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono...
5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona ponad 2 lata temu. Zavoli Winner, przy przebiegu ok 80 tys.km. Jestem właśnie po trzecim przeglądzie. Żadne problemy jak na razie nie występowały. Instalacja pracuje bez zarzutu. Nie ma problemów z odpalaniem, przejściem na lpg czy powrotami na Pb. Jazda głównie po mieście, spalanie w granicach 7-8l/100km więc bardzo znośnie:)
5,0
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Fiat Panda III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja Zavoli Winner, założona po 3 latach od zakupu i przejechanych 40 tys.km. Instalacja ma obecnie na liczniku ok 45- tys.km. Za nią są już 3 przeglądy, w grę wchodziła jedynie wymiana filtrów. Nic się złego nie działo od momentu montażu. Spalanie w normie, przejście na gaz bez problemu. Brak jakichkolwiek złych objawów w pracy silnika. Wszystko ok.
Fiat Panda