Szukaj

Informacje o Fiat Panda

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1980 roku model segmentu A. Jest następcą Fiata 133. Pierwszą generację Pandy zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W założeniach auto miało być tanim, prostym pojazdem miejskim. Stąd też wzięły się pudełkowate kształty, niezbyt wyszukane wykończenie oraz m.in. prostokątne reflektory i płaskie szyby. Pandę I, ze względu na niesłabnącą sprzedaż produkowano we Włoszech do roku 2003, w którym to roku pojawiła się druga generacja tego modelu. Samochód produkowano w tyskiej fabryce Fiata. Najnowsza – trzecia – generacja Panda produkowana jest we Włoszech od 2012 roku. Fiata Pandę sprzedano dotychczas w liczbie 6,5 mln aut, co niewątpliwie jest dużym sukcesem rynkowym włoskiej marki.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Fiat Panda – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Fiat Panda

Cena od: 40 100 PLN

Oceny Fiat Panda

Liczba ocen: 734
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,9
~Bartek
Van 1.3 Multijet 16v 75KM 55kW
Fiat Panda II
Samochód służbowy, zrobiłem nim ok. 30tys. km w niecały rok. Duża pochwała dla silnika, naprawdę dynamiczny, nie było z nim problemów. Zawieszenie w van'ie było kiepskie, na policjantach przód się przyjemnie uginał, za to tył twardy jak kamień, przez co zdarzało się że rzuciło mnie na wyboju. Auto na pewno nie było oszczędzane, jednak nie było katowane. Generalnie najgorsze auto z jakim się spotkałem, a jeździłem co najmniej 10 modelami przy podobnym przebiegu. Jest zbyt awaryjne (więcej w szczegółach), co sprawło że w przyszłości na pewno nie kupie fiata.
4,4
~induktor
Hatchback 5d Seria 2 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda III
Dlaczego Panda? To wprawdzie efekt wielu kompromisów, ale z każdym dniem użytkowania tego autka utwierdzam się w przekonaniu, że warto było iść za głosem rozsądku. Właściwie nowy samochód nie był mi potrzebny, bo jest w rodzinie nowe duże auto, które załatwia nam sprawy dalszych wyjazdów, gdzie liczy się komfort, pakowność i zaufanie do pojazdu, więc mogłem sobie dalej jeździć do pracy 11-letnim jeszcze całkiem zdrowym małym volkswagenem. No ale cóż, każdy ma prawo do własnych fanaberii. Badając rynek, brałem pod uwagę różne auta: od Fiesty za 54 tysiące, poprzez vw Up!, Citigo, Fiata 500, aż wreszcie stanęło na tym, że skoro ma być w jednym gospodarstwie drugie nowe auto, to niech będzie „po taniości" i skończyło się na Pandzie za 37 tys., bo po co żyłować i płacić kolejne tysiące za przyciski na kierownicy, czy tablet wbudowany w deskę rozdzielczą. Poza tym Fiat, jako jedna z nielicznych marek, umożliwia bezproblemowe założenie instalacji LPG bez utraty gwarancji (wprawdzie tylko w ASO, ale nie jest jakoś strasznie dużo drożej niż gdzie indziej). Auto ma (prawie) wszystko, co potrzeba, czyli klimę i radio i przede wszystkim JEST NOWE. Wprawdzie wszystkie moje poprzednie używane auta były względnie bezproblemowe, nie nadziałem się na przysłowiowa minę, ale jednak nowe to nowe! Rozczarowuje natomiast nieco „terrorystyczna" polityka Fiata w kwestii wyposażenia - albo kupisz wersję o 4 tysiące droższą, albo uprzykrzymy ci życie nie dając ci kluczyka z pilotem. Tak, w wersji Easy jest centralny zamek, ale bez pilota w kluczyku! Trochę dziwne, skoro jest dużo przecież droższa klimatyzacja, to dlaczego nie może być czegoś tak dzisiaj oczywistego jak otwieranie auta pilotem? Głupia polityka. Wstyd. Paradoksalnie za to auto jest całkiem wygodne. Przejechałem nim niedawno prawie 700 km w jeden dzień i nie byłem zmęczony bardziej niż autach uchodzących za bardziej komfortowe. Nadwozie wyładniało, ma trochę przebojowy design (squircle), auto jest sympatyczne i z każdym dniem lubię je coraz bardziej, a ono pięknie mi się za to odwdzięcza.
4,5
~AMka
Van 1.2 8v 60KM 44kW
Fiat Panda II
Jeździłam autem od nowości - kupione w polskim salonie na firme. Fabryczna instalacja gazowa w Auto-Gaz-Śląsk (Katowice). Gdyby nie fakt,że już nie potrzebuje VANA nie sprzedałabym. Teraz szukając samochodu używanego i nie pokolizji - żałuję że sprzedałam pandę. Przez 10 lat i przejechanych niemal 200tys km nie zepsuło się NIC oprócz części które po prostu się zużywają na polskich drogach: amortyzatory, wahacze, tarcze itp. Nie siadło sprzęgło, a na oryginalnym pasku rozrządu przejechałam nieco ponad 175tys, albo nawet 180. Mechanik za głowę się łapał... Niestety skończyła się ważność butli, a firma Auto_Gaz_Śląsk tak ją założyła, że nie nadawała się do ponownej homologacji - uszkodzili wkrętami od spodu warstwę lakieru i pan z warsztatu (za Ikeą w Katowicach) powiedział, że trzeba kupić nową (+osprzęt). Auto jak na takiego malucha jest niezwykle zwinne, świetnie przyspiesza, stosunkowo mało pali, ale niestety jest w nim dość głośno.

Raporty spalania Fiat Panda

Liczba raportów: 709
Średnie spalanie dla Fiat Panda
4,8 – 8,7
l/100 km
3,2 – 6,0
l/100 km
5,7 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
4x4 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW
Fiat Panda III
Dane podane w katalogu są zupełnie nieosiągalne, ale jeżeli ktoś nie spodziewa się spalania rzędu 5l LPG czy 4l PB to nie jest źle. Przy bardzo oszczędnej jeździe za tirem rzędu 75km/h da radę zejść do 6l LPG. Przy umiarkowanej jeździe w cyklu pozamiejskim 7l LPG. Na autostradzie przy prędkości 130km/h spalanie 8,5l LPG. Powyżej z powodu małego silnika i dużych oporów jazda staje się nieopłacalna. 150km/h - 11l LPG a z gazem w podłodze - 170km/h - 14l LPG. Nie wspominając o fakcie, że nie ten samochód nie jest stworzony do takich prędkości. W mieście przy normalnej, w miarę dynamicznej jeździe 10l LPG. Wyniki bez włączonej klimatyzacji. Na benzynie odpowiednio około 15-20% mniej. Butla niestety mała, wchodzi około 31l na której maksymalnie przejechałem 400km. Duży plus za wlew gazu pod klapą z na stałe zamontowaną redukcją.
4,3
Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW
Fiat Panda II
Latem średnie spalanie wynosi około 4,4 w zimie dochodzi do 4,8 (chociaż komputer przekłamuje około pół litra w dół, więc podaję wartości z dystrybutora). Pięciu litrów jeszcze nim nie przekroczyłem, chociaż jeżdżę nim już 1,5 roku i zrobiłem ok 20 000 km. Mój tryb jazdy to 70% poza miastem 30% w mieście, może dlatego wyniki są tak dobre. Ogólnie silnik bardzo oszczędny. Polecam wymieniać filtr paliwa przed zimą bo w instrukcji napisano co 60 000km, a mi przy -20 nie odpalił bo woda zamarzła w filtrze, chociaż był wymieniany 15 000km wcześniej.
6,6
Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW
Fiat Panda II
Spalanie akceptowalne, choc rozsadniejszym wyborem niz 1.1 wydaje sie motor 1.2 (spalanie niemalze identyczne, a ma lepsza dynamike). W sezonie zimowym do powyzszych srednich nalezy dodac 0,5 - 1.0 litr paliwa. Samochod bardzo odczuwa obciazenie, w trasie "na pusto" mozna zejsc do okolo 5 litrow (z malym haczykiem), lecz przy pelnym zaladunku w trasie przy hiperoszczednej jezdzie (70-90km/h) srednia wyniesie 7,5l/100km. Plus to bardzo tanie czesci zamienne oraz ich prosta i szybka wymiana. Na minut stosunkowo duza awaryjnosc (drobne usterki) oraz sporadycznie wiekszych: przy 100tys km uszczelka pod glowica, przepustnica do czyszczenia po 90tys km, automat rozrusznika przy 90 tys km, czujnik polozenia walu, przy 50tys km, amortyzatory przednie 60tys km. Rekompensuje to dobra jakosc wykonania wnetrza (brak trzaskow skrzypien plastikow) jak na segment A z owczesnych lat produkcji. Przy wyzszych predkosc bardzo doskwiera szum z zewnatrz, auto idealne do eksploatacji miejskiej lub pod miejskiej.

Usterki Fiat Panda

Liczba wpisów: 32
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
15 komentarzy
Szybko padają amortyzatory tył. Rdza tylnej klapy na dole klapy, pod listwą gdzie jest klamka i oświetlenie tablicy rej.
  • Fiat Panda III Hatchback 5d seria 3 1.2 69KM 51kW od 2018
  • części blacharskie
  • 164 tys. km
Występowanie usterki:
Rdza tylnej klapy w kilku miejscach. Zdziwiłem się bo fiat taki odporny na rdzę, a mam autko kupione w salonie i nie było bite. Amortyzatory tył szybko padają, a tylko ja jeżdżę bez żadnego obciążenia. Konstrukcja zawieszenia taka?
Wycieraczki szyby przód włącza się przy odpaleniu silnika.
  • Fiat Panda III Hatchback 5d seria 3 1.2 69KM 51kW od 2018
  • instalacja elektryczna
  • 164 tys. km
Występowanie usterki:
Wycieraczki przedniej szyby włączają się przy odpaleniu silnika. Wycieraczki raz się przesuną i tyle. A tak wszystko w porządku z mechanizmem wycieraczek, działają poprawnie. Tylko ten raz przy odpaleniu silnika.
1 komentarz
Fiat Panda