Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Panda II Van

Panda drugiej generacji, zwana też Pandą Nuova pojawiła się na rynku w 2003 roku i produkowano ją do 2011 roku. Początkowo model miał nazywać się Gingo (robocza nazwa Fiat 169), ale po protestach Renault (zbyt duże podobieństwo do Twingo), nazwa została zmieniona. W 2004 roku Panda II została wybrana Europejskim Samochodem Roku. Trzy razy z rzędu model triumfował w plebiscycie magazynu Auto Express (2004-2006). Auto szybko zdobyło silną pozycję na rynku (prawie 2 mln sprzedanych egzemplarzy Pandy II), również w Polsce, gdzie od początku było produkowane w tyskiej fabryce Fiata.

Fiat Panda II Van - widok z przodu
Fiat Panda II Van - lewy bok
Fiat Panda II Van - widok z tyłu
Fiat Panda II Van - tył - bagażnik otwarty
Fiat Panda II Van - bagażnik

Generacje Fiat Panda

  • Panda II   2003 - teraz
    Fiat Panda II
    • Wybierz generację

    • Panda III (2012 - teraz)
    • Panda II (2003 - teraz)
    • Panda I (1981 - 2003)

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.
Luzacjusz: Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

Wersje nadwozia Fiat Panda II

Silniki Fiat Panda II Van

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

Publikacje o Fiat Panda

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Czy podstawowa wersja ma sens: segment A

Kiedy zapada decyzja o zakupie nowego samochodu, rozpoczyna się wertowanie prospektów i cenników. Tylko niektórzy dysponują nieograniczonym budżetem. Większość zastanawia się, czy za rozsądne pieniądze może otrzymać nieźle wyposażone auto.

Fiaty z fabrycznym "gazem", czyli Pandy LPG i CNG
 
Nasz test Fiaty Panda Natural Power i EasyPower

Wysokie ceny paliw drenują kieszenie nie tylko Polaków. Odczuwają je także mieszkańcy innych krajów Europy. Niechlubne rekordy padają m.in. we Włoszech, gdzie litr 98-oktanowej benzyny kosztuje prawie dwa euro!

4x4 i Trekking, czyli Pandy na każdą drogę
 
Nasz test Fiat Panda 4x4

Fiat Panda jest nie tylko świetnym samochodem do miasta. Od 1983 roku Włosi produkują wersję z napędem na cztery koła, która świetnie sprawdza się na ośnieżonych drogach i na lekkich bezdrożach. Lada moment do salonów trafi nowy Fiat Panda 4x4. Będzie towarzyszyła mu wersja Trekking - z napędem na przód,...

Fiat wzywa posiłki - nowa Panda 4x4 debiutuje w Paryżu

Słysząc słowo Fiat wyobrażamy sobie zwykle małe, miejskie auto w rozsądnej cenie. Szukając dużego auta nie przeglądamy więc katalogów tej marki. I co z tego? - powiecie... Aby dobrze prosperować, wystarczy opanować jeden segment! To prawda, lecz problem w tym, że coraz więcej osób wymienia miejskie auta...

Przeczytaj pozostałe 7 artykułów o Fiat Panda

Fiat Panda na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PandaautoWcentrum - społeczność Fiat Panda

najwyższe oktanyAuta - Fiat Panda

Fiat Panda  Abarth  :) 74,72

Fiat Panda 1.2 46,62

Fiat Panda Biały MIŚ 54,88

Fiat Panda 60,64

Fiat Panda Little Blue Streak 69,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Panda

Liumen6666 56,61

MARAS68 89,36

adus47 30,14

dharmata 31,43

ciastek_com 45,72

Koziou 61,39

nirage 44,82

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Panda

Podsumowanie pierwszego roku z Pandą
Podsumowanie pierwszego roku z Pandą lekko spóźnione bo już minał rok i jeden miesiąc, ale do rzeczy. Panda w swoim p...
APK czyli przegląd techniczny.
APK czyli przegląd techniczny. Witam! Algemene Periodieke Keuring czyli odpowiednik naszego przeglądu techni...
Konieczne inwestycje
Konieczne inwestycje Blisko 3 miesiące użytkowania Pandy i przyszła pora na poczynienie zaplanowanych...
awaria ABS
awaria ABS no i się zaczyna. zapaliła się kontrokla ABSu w trakcie jazdy. co prawda system ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Panda

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Panda
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Panda

Fiat Panda

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Panda
 

Fiat Panda najczęściej porównywane z:

Volkswagen Caddy
1.2 TSI (104 KM)
Honda Jazz
1.2 i-VTEC (90 KM)
Dacia Dokker
1.6 MPI (84 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 600 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note ACENTA + Sport + IT + Auto Pack + I-Key 98KM Demonstracyjny Nissan Note ACENTA + Sport + IT + Auto Pack + I-Key 98KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 660 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Panda

Fiat Panda
1.2 benzyna 70 KM
73 808 km, 2010
19 900 PLN
Fiat Panda
1.2 benzyna 69 KM
73 808 km, 2010
19 900 PLN
Fiat Panda
1.1 benzyna 54 KM
83 216 km, 2009
12 999 PLN
Fiat Panda
1.1 benzyna 54 KM
86 700 km, 2004
9 900 PLN

Ocena auta Fiat Panda II Van

  • Średnia ocena
    na podstawie 43 opinii
  • 3,75
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00

Wybrane opinie

Fiat Panda Van 1.1 (54 KM)

Całokształt oceniam na 4. Auto jak do tej pory bezawaryjne i niezawodne. Silnik za słaby, zawieszenie ciut za twarde (van). Sądzę że dobre jako drugie auto w rodzinie, dla kobiety bez zacięcia rajdowego :)

dodał: Gun
Fiat Panda Van 1.1 (54 KM)

Jestem od wielu lat wyznawcą aut z Wolksburga i Inglostad a takze odwieczna milosc: auta z Bawarii :) Gdyby to auto nosilo znaczek ktorejs z tych marek dalbym ocene maxymalna:)

dodał: hans
Fiat Panda Van 1.1 (54 KM)

auto przede wszystkim niezawodne przejechałem nim 75 000 km bez przygód. Dobre auto w wersji van poza BARDZO ubogim wyposażeniem plusem jest ABS w podstawowej wersji van

dodał: grzesiek
Fiat Panda Van 1.1 (54 KM)

Nie polecam nikomu tego auta niewygodne, mało miejsca, głośne,dużo pali.

dodał: luk
Fiat Panda Van 1.1 (54 KM)

Wszystko jest w jak najlepszym porządku, tylko lać zupę i serwisować.

dodał: marcin
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Panda

Fiat Panda III Fiat Panda 750 - galeria redakcyjna Fiat Panda - galeria redakcyjna Fiat Panda 100 HP - galeria redakcyjna Fiat Panda II Van - galeria społeczności Fiat Panda II Van Fiat Panda III Van Fiat Panda III 4x4 Fiat Panda Cross Fiat Panda 4x4
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Panda

  • 1.
  • 3,50 Fiat Panda II 1.2 MPI (69KM) 2011r.
    dodał: HDK s.c. (www.hdksc.pl), 27.05.2012

    Instalację gazu w Auto Mix w Skrzyszowie wykonałem 1 września 2011 roku. Pracuję jako przedstawiciel i miesięcznie jeżdżę od 3 o 5 tysięcy km. Za instalację zapłaciłem niecałe 3 tysiące złotych. Po założeniu okazało się, że Panda gaśnie przy wysprzęglaniu oraz niskich obrotach. Usterkę zgłosiłem do Automixu gdzie szef osobiście zajął się przypadkiem Pandy. Zmieniono wtryskiwacze na szybsze ale przez kolejne 2 tysiące kilometrów sytuacja z gaśnięciem powtarzała się (Panda gasła 4-6 razy dziennie). Następnie wprowadzono pracę na benzynie do 1000 obrotów aby wyeliminować gaśnięcie silnika na niskich obrotach. Panda jest z silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro 5 i na biegu jałowym obroty spadają do 650 przez co mniej sprawny gaz nie potrafi poradzić sobie z pracą silnika - tak tłumaczył to Krystian Klapuch. Okazało się, że problem dotyczy nie tylko tej Pandy ale także wszystkich z Euro 5. Po kilku tygodniach oczekiwania szef poprosił abym przyjechał bo znalazł sposób na problem z niskimi obrotami. Przyjechałem do warsztatu 8 maja i po zamontowaniu nowych (japońskich) wtryskiwaczy wszystko wróciło do normy. Od tej pory zrobiłem Pandą 2000 km i nie zgasł ani razu. Po początkowych złych opiniach ma temat pracy Automixu i traktowaniu sprawy jako błahostki moja ostateczna opinia jest pozytywna. Dobra rada dla wszystkich - jeśli macie problem i chcecie go rozwiązać to trzeba być upierdliwym.

  • 2.
  • 3,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2004r.
    dodał: piotr, 23.10.2013

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu że właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet 1 minuty żeby rozwiązać problem który umię się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to zmiłą chęcią wzioł 50zł i nawet nie dał paragonu.

  • 3.
  • 2,75 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2004r.
    dodał: Irek, 27.08.2013

    Zalozylem gaz pol roku temu i jestem niezadowolony silnik pracuje nierowno zmuszony bylem w serwisie wymienic wtryski na szybsze po wielu bataliach z obsluga ktora ciagle twierdzila ze jest wina auta, auto chwilowo dziala poprawnie lecz czekam tylko do nastepnych problemow. cenowo polecam jakosciowo odradzam. serdecznie pozdrawiam kierowcow

  • 4.
  • 5,00 Fiat Panda I 1.1 Selecta CL (50KM) 2001r.
    dodał: Kasia, 10.12.2011

    Moja Panda na gazie jeździ tak samo jak na benzynie , nie zauważam różnicy oprócz ceny paliwa na stacji tankowania.Profesjonalne podejście do zagadnienia , właściciel ,inżynier z ogromną wiedzą techniczną ,wytłumaczył wszystkie zawiłości instalacji gazowej w moim samochodzie. Gorąco polecam ten warsztat.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2006r.
    dodał: janek, 10.10.2011

    Z tą instalacją w pandzie jest wszystko w jak najlepszym porządku. Nie szarpie, nie prycha, generalnie nawet nie czuć różnicy, na jakim paliwie jedziemy :) ale dużo zależy od zakładu i gazownika, który montuje instalację w aucie, bo samo BRC SC 24 nie gwarantuje bezproblemowej jazdy. Generalnie POLECAM

  • 6.
  • 5,00 Fiat Panda II 1.1 MPI (54KM) 2003r.
    dodał: bestia, 08.10.2009

    Instalacja e-g@z na listwie wtryskowej Matrix. Chodzi bez zarzutu - po 30tys tylko wymiana filtrów. Dynamika auta porównywalna do benzyny. Bez żadnych problemów jak dotychczas. Jedyny mankamnet to szybciej zużywający się wydech (końcowy wytrzymuje około 2 lat na gazie).

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Panda

Fiat Panda

80 komentarzy

64 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~piwo~piwo

Panowie chcę kupić nową pande z silnikiem 1,2 69 km.
Czy to dobry pomysł?

~marek~marek

pomijając już to ze w międzyczasie padł czujnik polozenia walu korbowego i samochod slabo odpalal zresztą jak od nowości ale o tym nie pisałem bo myslalem ze ten typ tak ma teraz pali jak marzenie oleju nie bierze nic bo jest porządnie podklejona miska olejowa i wymieniona na nowa bo oryginalna skrzywili w ASO Fiata i wymieniony oring pomiędzy skrzynia biegów a silnikiem bo głąby z ASO Fiata go żle założyli a do podklejenia miski władowali chyba z kilogram silikonu ale nie wysokotemperaturowego tylko jakiegoś marketowego badziewia które nie dość ze za dużo to niedokładnie posmarowali teraz samochód jeżdzi jak marzenie nie chla oleju mało pali odpala od razu nic nie warczy NIGDY WIECEJ ASO FIATA I ZADNYCH GWARANCJI TO ŚCIEMA teraz to jest prawdziwy samochód az trudno uwierzyć ze nie bierze oleju skoro tak zle go uzytkuje według opinii niektórych przedmówców i pali tak mało benzyny ze nie oplaci się go przerabiac na gaz Pozdrawiam wszystkich użytkowników Pand

~marek~marek

Szanowny Panie Krakusie czy ja oceniam Pana jako kierowce? A tak w ogole co to za porównanie Pandy Diesla z 2006 roku do benzynowego z 2010 ?Inna sprawa to ASO fiata beznadziejne pojechałem do innego warsztatu ustawili zawieszenie hamulce tak ze teraz to inny samochod i chce sie nim jezdzic nic sie nie grzeje nie piszczy pali o wiele mniej benzyny doslownie myslalem ze go podmienili na inny ma przyspieszenie jak nigdy dotad a ja tak go przeklinalem zostalo tylko wyjasnic spalanie oleju i podklejenie miski olejowej bo ASO fiata ja zruszylo i jest wyciek a mialem juz go dac na zlom a tu niespodzianka nigdy wiecej gwarancji i serwisow fiata a wystarczylo tak niewiele zostawic samochod na osiem godzin w normalnym warsztacie i zaplacic bo na gwarancji robia na odpieprz a Pan jesli jest takim idealnym kierowca to gratuluje umiejetnosci niepsucia sie samochodów ktore sa i tak nie do zajeżdzenia moge sie zalozyc ze moj samochod zarznalby Pan po kilku tysiacach bo watpie ze ktos sprawdza tak czesto olej najlepiej to sie wymadrzac nie majac zielonego pojecia Pozdrawiam najlepszego kierowce Pandy

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 418
Przejechany dystans
28 245 200 km
Zatankowanego paliwa
1 479 303 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 783
Wydanych pieniędzy
2 100 735 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 740
Wydanych pieniędzy
2 467 794 zł
Średnie wydatki na auto
1 182 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 087)

Testy zderzeniowe Fiat Panda

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Panda przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD
2011

Fiat Panda
Fiat Panda

Fiat Panda
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Panda II Van

Na podstawie 59 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jan, dodano: 23.11.2013 00:41

Autko do oszczędnych raczej nie należy. Średnio pali przy jeździe mieszanej na stosunkowo krótkich odległościach około 6,9 l/100km. Przy bardziej dynamicznej jeździe spaliło mi 7,7 l/100km. Na trasie ok 400 km przy ok 50% drogi to droga szybkiego ruchu spaliła mi 7,1 l/100km. W drodze powrotnej na trasa 400km ok 50% droga szybkiego ruchu przy spokojniejszej jeździe na drodze szybkiego ruchu prędkość 100-110 km/h spaliła 6,6 l/100km. Wszystkie podane pomiary zmierzone były metodą pełnego zbiornika (poziom paliwa pod korek wlewu). Średnie zużycie podawane przez komputer jest zaniżane o ok 0.5 litra. Prędkość jazdy zmierzona GPS-em (licznik podaje o ok 10km większą prędkość). W stosunku do starego samochodu Fiata UNO Clip pali w tych samych warunkach (trasa długa 400-500km, częściowo na drodze szybkiego ruchu)około litr benzyny więcej niż UNO. Jest bardzo hałaśliwe przy szybszej jeździe (szum wiatru w relingach).

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4

autor: Mateo, dodano: 29.06.2012 18:49

Trudno powiedzieć czy ten silnik jest wart uwagi. Po pierwsze dźwięk jest fatalny i męczący. Po drugie spalanie, pomimo mojej bardzo ostrożnej i wolnej jazdy po mieście, oscyluje w granicach 6,6-7,1 litrach (w/g katalogu 5 litów). W trasie byłem tylko raz na odcinku 700 km i spalanie wyniosło mniej niż 5 litrów co cieszy (w/g katalogu 3,8!). Jadąc zgodnie z przepisami do 90km/h. Ogólnie fajnie użytkuje się to auto.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop

autor: studio85, dodano: 23.09.2014 10:01

Jeżdżę praktycznie cały czas po mieście i "oszczędna" jazda zaczyna się dopiero przy 70kmh (5 bieg, 4-5l/100km)... natomiast jazda 40-50kmh (4 bieg!) to spalanie rzędu 6-7l/100km. W trasie jeszcze ciekawiej... jazda 90kmh to około 7-8l/100km, a 100-120kmh to około 9l/100km. Prędkość autostradowa, czyli 140kmh to już zjadanie 10-11l/100km. Powrót z południa Polski na północ (autostrada, droga ekspresowa, 70-tki i miasto) to średnie spalanie 6l/100km na trasie ~800km, ale jak ktoś chce jechać ekonomicznie, to spokojnie da się zejść na 4-5l/100km. W trasie wyprzedzanie jest możliwe bez większych problemów - redukcja na 4 bieg lub duże przyspieszenie na 3 biegu, ale tylko chwilowe, bo silnik wskakuje na prawie 4000-4500 obr/min (tak jak przy 150kmh)

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.2 8v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat Panda II Van

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Panda II Van

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Fiat Panda II

Samochód miejski Fiata jest chwalony za niezawodność, nieskomplikowaną Budowę, średni komfort prowadzenia. Samochód po prostu funkcjonalny, a zarazem mały co powoduje że stał się autem dosyć popularnym w naszych zatłoczonych miastach. Ciekawie rozwiązano drążek zmiany biegów, wyglądem przypomina...

Zobacz dane techniczne Fiat Panda II Van
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Panda, oglądali także