Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
Produkowana w latach 2003-2010 pierwsza generacja Forda C-Max debiutowała jako Focus C-Max, gdyż w założeniu była rodzinną odmianą popularnego Forda Focusa. Model jako pierwszy zbudowany został na nowej platformie podłogowej Ford C1, dzielone j później m.in. z Focusem II i Mazdą Premacy. Po dokonanej w myśl stylistyki „Kinetic Design” modernizacji, która miała miejsce w roku 2006, od 2007 roku C-Max, zgodnie z nową strategią marki (linia vanów ze słowem „Max” w nazwie), stał się suwerennym modelem. Nie licząc niewielkiej sprzedaży w Nowej Zelandii, samochód dostępny był wyłącznie w Europie.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz

Oceny Ford C-MAX I

Liczba ocen: 110
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~longlong
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
pewnie że na piątkę, jeśli szukałeś takiego samochodu to on nim jest, wiadomo to samochód a nie boski środek transportu, to ford a nie mercedes, to minivanik a nie duży van, lubię jego jazdę za to jak fajnie sie prowadzi czy to na prostej czy to w zakrętach, dobra pozycja za kierownicą, dobry parapet na łokieć, jest też podłokietnik, ale mało miejsca na prawe kolano, ja to lubię się tak rozwalić, jechałem 1500km za jednym strzałem do chorwacji i nie było źle. 3 foteliki z tyłu się mieszczą bez problemu, miejsce na nogi pod dostatkiem, auto takie skrojone na miarę, jest duże, wszystko się mieści a jednak nie za duże i można się wciskać na parkingu, kupiłem go zadbanego jak z salonu, od niemca, miał 170tys i książki serwisowe typu olej i klocki i żadnych napraw, no więc te naprawy trafiły na mnie, zwarcie na alternatorze, dwumasa do wymiany, amortyzatory, tarcze hamulcowe, rozrusznik, praktycznie ciągle coś było ale nie wszystko na raz więc bez szoku, dalej go mam, fajny jest, powymieniane co trzeba było i od dwóch lat śmigam bez żadnej awarii, no dobra łozysko na półosi daje mi znaki że zdycha.
4,3
~mariusz
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Znakomite,niedoceniane auto.Może dlatego że niezauważalne,wyprane z jakiegokolwiek wyrazu.Przestronne,swietnie jeździ -jak ktoś tam napisał wnętrze "idioto odporne" .Silnik znakomity,moze ciut ciut mu brakuje mocy jak się chce poszaleć -a zawieszenie znakomite -też ktoś napisał o pierścieniach...co za deb.ilny wpis...To silniki (1,8 i 2,0) kostrukcji Mazdy z serii L -montowane LATAMI w Fordach i Mazdach z uwagi na wytrzymałość i resurs projektowany na powyzej pół miliona km ..... Jeżeli się katuje auto na zimno,albo wlewa nieodpowiedni olej to KAŻDE auto silnikowo da to odczuć...Z autami sprawa jest prosta (pomijam wadliwe konstrukcje) ze jak sie o nie dba tak pracują.Kupisz zarżnięte auto to się będzie mściło.Wiele razy proponowano mi olej 5W40 bo to ma już przebieg,bo to bo tamto.Ma byc 5W30 i jest,co druga wymiana płukanka i jest dobrze,jeżeli nie bardzo dobrze.Świece wymieniane regularnie na platynowe.Po prostu.O braniu oleju też bajkowe historie -jak komus sie wydaje że to auto bierze olej to polecam silniki "niezabijalne" Hondy serii K20a 2litrowe albo lepiej 2,4 l....... tam to sie dopiero dolewa, a silniki tak zaprojektowane hulają.Nikt nad tym nie płacze.Reasumując silnik świetny,trwały i wydajny (może spalanie ok 12-13 l na mieście to przesada) robi przebiegi.
4,6
~staszek
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto świetnie pomyslane.W moich/naszych rękach od 2009 roku do teraz.Oczywiscie auto nie bez wad-takich nie ma,ale wdzieczne,bezawaryjne,przemyslane i świetnie jeżdżące -sprężyście,wystarczająco komfortowo i pozwalające na wiele choć wydawało by sie ze to pudełkowóz.W kwestii jazdy jedynie co przeszkadza to wrażliwość (nadspodziewanie duża) na podmuchy boczne.Silnik bezawaryjny i dość dynamiczny,na łańcuchu (z tego co widzę to stara dobra szkoła i łańcuch nie wymaga wymiany) i wbrew temu co słyszałem nie bioracy oleju.Dolewki do 0,5 litra na 10tys uważam za normalne.Mysle ,że tajemnicą bezawaryjności kazdego auta to oryginalne części -ten ford np toleruje tylko świece motocraft a na innych -nawet platyna NGK sprawa nie wyglada dobrze,oraz regularna wymiana oleju.U mnie każde auto ma oleje zmieniane co 10tys i czy to Renault,Toyota,Fiat czy ten nasz zabytek -wszystko hula aż miło.Wnętrze z solidnych materiałów "idioto odporne) po prawie 20 latach i pasu kierowcach niemalze nie widac zuzycia -tylko powycierane klawisze sterowania szyb ,czy poharatana uszczelka w drzwiach od szpilek żony :)

Raporty spalania Ford C-MAX I

Liczba raportów: 179
Średnie spalanie dla Ford C-MAX I
7,9 – 9,6
l/100 km
5,3 – 6,6
l/100 km
9,4 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Auto może nie jestem demonem szybkości ze startu spod świateł, ale na trasie można nim sympatycznie pogonić. Czasem brak 6 biegu, ale i tak jest nieźle. Spalanie jest naprawdę dobre, i tyle pokazuje komputer z codziennej jazdy, gdzie pokonuje średnio 80 km na dojazdy do pracy (droga ekspresowa i miasto). Prowadzenie, funkcjonalność, zwrotność bardzo dobra. Jazda z przyczepą nie robi praktycznie różnicy. Ceny części są w rozsądnych cenach. Przejechał u nas w rodzinie już 200 tys km i i cały czas pełny wigoru. Polecam :-)
6,0
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie jest różne, zależy od wszystkiego, czasem lubię w ekodriving się pobawić i pobijać rekordy, komputer najniżej pokazał 3,6l/100km ale on tak troche ci ula, realnie to około 4 wychodzi jeśli sie postarasz, jak jedziesz spokojnie ale normalnie to 5 do max 6, w mieście różnie, zimą na krótkich dystansach to nawet 10
12,3
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Chyba tylko mój tak dużo pali,byłem na diagnostyce u fachowców nic nie zdziałali.Ponoc winna sonda lambda,wymieniłem na zamiennik Boscha dedykowany do tego silnika,nic nie dało.Na trasie OK w mieście 17l. a umiem naprawdę jeździć ekonomicznie,jeździłem zawodowo 20 lat,miałem kilka samochodów tylko z tym mam takie problemy a nie kładę cegły na gaz,może to ten egzemplarz to "unikat genetyczny",może coś poradzicie? pozdrawiam

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalające się kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford C-MAX I