Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford C-MAX I

Ford C-MAX I
Lata produkcji: 2003 - 2010
Segment: VANy
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą potem dzielił m.in. z Focusem II oraz Mazdą Premacy. Po modernizacji w 2006 roku, dokonanej w myśl stylu „Kinetic Design”, od 2007 roku C-Max stał się suwerennym modelem, zgodnie z nową strategią marki (linia vanów ze słowem „Max” w nazwie). Auto było dostępne wyłącznie w Europie, poza szczątkową sprzedażą w Nowej Zelandii.
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz

Oceny Ford C-MAX I

Ogólna ocena
4,18
Średnia dla segmentu 4,10
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(84%) NIE(16%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Autodiagnoza Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 9
Zapalające się kontrolki
dodał: Olek, 6 lat temu
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i...
Kod DTC - C1306
dodał: daszy, 4 lata temu
Witam, Zczytuję z komputera co jakiś czas kod DTC o numerze C1306 (Podwozie). Kod po skasowaniu pojawia sie ponownie po krótkim czasie. Co to dokładnie znaczy i gdzie należy w pierwszej kolejności interweniować. Nie chodzi mi o o odwiedziny w serwisie, na to zawsze przyjdzie czas. Może ktoś z Was miał ten sam problem ?
Silnik
dodał: ~Kazek, 2 lata temu
Podczas jazdy kiedy zmieniam bieg z czwartego na piąty lub z piątego na szusty Przy prędkościach około 90/100 przy lekkim dodawaniu gazu słychać jak grają zawory przy wciśnięciu pedału przyspieszenia mocno cichna silnik ciągnie bez problemu mam przejechanie 18tys samochód nowy.
spadające obroty podczas hamowania
dodał: ~michalski, 6 lat temu
Dojężdżając do skrzyżowania na biegu i hamując spadają obroty poniżej normy i zaczyna trząść autem, gdy puszczę hamulec i wrzucę luz obroty wracają do normy
jednoczesna awaria kilku elementów
dodał: Michał Szarkowski, 6 lat temu
Witam, mój problem pojawił się jakiś 3 tygodnie temu w jednym momencie przestały działać lampki kierunkowskazów (na desce), alaram zapalonych świateł, czujnik zewnętrznej temperatury oraz zaświeciła się kontrolka elektronicznego hamulca postojowego. Posprawdzałem bezpieczniki które mogłyby byc odpowiedzialne za te podzespoły ale wygląda no to że jest ok. Ma ktoś pomysł?

Autorentgen Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 14

Ford C Max

dodał: ~Kamil, 7 lat temu
Przyjemnie się nim jeździ bo ma dobra trakcję, ale usterek co niemiara- w czasie 4 lat normalnej eksploatacji - w sumie przebieg 90 tys wymieniłem: akumulator 2x (samochód nagle padł!!!!), dżwignię hamulca ręcznego (na postoju wyleciała z niej sprężyna), cewkę zapłonową (po 60 tys km!!!!!!), łożysko koła przedniego (po 50 tys!), przeguby wewnętrzne i kielichy półosi, rozrusznik (samochód próbował sam odjechać!!!!!!)

Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła

dodał: Vortac, 2 lata temu
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.

wyjście z skrzyni biegów na półosie wybija się i trzepie kierownicą

dodał: ~rico, 7 lat temu
po 90tys.km!!! nadmiernie wyrobiły się kielichy w które wchodzą półosie napędowe i objawia się to wibracją kierownicy przy 80km/h, usterka z opini częsta

Hamulec postojowy EPB.

dodał: ~JAN, 7 lat temu
Hamulec w czasie postoju sie rozleciał- wyleciał z niego przycisk i sprężyna- do wymiany cały uchwyt- nowy koszt 280 zł w ASO więc kupiłem za 100 uzywany z rozbitego.

Dane techniczne Ford C-MAX I

Moc silników 95–145 KM
Pojemność silników 1,6–2,0 l
Prędkość maksymalna 170–203 km/h
Przyspieszenie 0-100 9,6–13,3 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford C-MAX I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 2684
Koszt ogólny 22,56 PLN
LPG22.4 PLN
ON31.96 PLN
PB35.8 PLN
Wydatki serwisowe 7,29 PLN Pozostałe wydatki 14,27 PLN

Publikacje o Ford C-MAX

Newsy o Ford C-MAX

Ford C-MAX I