Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus II Focus C-Max – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4333 mm
Szerokość 1825 mm
Wysokość 1595 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~LinekPark
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 90KM 66kW
Kupiłbym to auto jeszcze raz. Lecz dołożyłbym do wersji 109 koni. Albo jeszcze lepiej, wybrał benzynkę. Ten silnik się męczy po prostu z tym wozem. Poza nim nie mam większych zaskoczeń. Raczej resztę oceniam na plus, czasami duży. Choćby przestrzeń albo ergonomię. No wyciszenie nie jest idealne, ale i w tej klasie nie jest wcale jakieś dramatycznie słabe. Karoseria to nie ideał, ale to Ford. Genów się nie oszuka i nie spodziewałem się jakoby miałoby tym razem być inaczej. Koszta też dość znośne i akceptowalne. Autem jeździłem od lipca 2017 i 216700 km aż do tych prawie 240000 w kwietniu 2020.
4,3
~Paweł
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 i 16V 103KM 76kW
Pięć lat temu jak je kupowałem bardzo mi się podobało. Teraz też mi się podoba, chociaż jest to auto bez fajerwerków. Wsiadasz i jedziesz. Bez żadnych problemów. Jak dbasz o nie to odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją. Polecam wszystkim, którzy potrzebują przestronnego wozidła na co dzień z dużym bagażnikiem. Dobrze spisuje się w mieście mimo gabarytów, a na trasie też daje radę chociaż do ścigania kompletnie się nie nadaje. Przywiązałem się do niego. Myślę o sprzedaży, ale przeglądając oferty aut używanych na prawdę ciężko jest znaleźć auto które dorówna mu niezawodnością i przestronnością. Polubiłem je i pewnie jeszcze trochę zostanie w mojej rodzinie.
2,9
~tomekus
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 i 16V 145KM 107kW
Dziwi mnie ogólny brak informacji w opiniach odnoście najważniejszej wady tego silnika ( we wszystkich Fordach) jaką jest problem zapiekających się pierścieni. Proszę aby każda osoba rozważająca zakup Forda z tym silnikiem wpisała w wyszukiwarkę " remont silnika duratec" temat jest obszerny i stale się powiększa. Moje auto zakupiłem ponad rok temu i miałem ten pech nabycia auta z zapieczonymi pierścieniami. Koszt usunięcia usterki oscyluje w granicach 2500-3500 zł . Przestrzegam osoby zainteresowane zakupem jakiegokolwiek durateca - to jest g.... nie silnik. Jest to prawdziwa loteria, pierścienie potrafią staną po 90 000 KM u pierwszych właścicieli. Problemem jest budowa samego pierścienia - typ u-flex ( dwie blaszki a miedzy nimi sprężynka). Rozwiązanie dobre ale do motorynki. Podsumowując samochód tak ale absolutnie nie z tym silnikiem, Ford tak ale nie z tym silnikiem. Przestrzegam również przed Ford Carrara Lublin a zwłaszcza przed autami używanymi z tego miejsca i osobą, która je sprzedaje.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max
8,2 – 9,9
l/100 km
5,4 – 6,5
l/100 km
8,9 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
1. Minimalne spalanie na trasie wyszło mi przy jeździe średnio dynamicznej (do 120 km/h), na zwykłej drodze na odcinku 350 km przy trzech dorosłych osobach na pokładzie, bez włączonej klimatyzacji i częstym korzystanie z tempomatu. 2. Maksymalne wyszło na jeździe w mieście (Kraków) w godzinach szczytu na odcinku 15km przy włączonej klimie. 3. Jeżdżąc po mieście nie w godzinach szczytu, korzystając z obwodnicy lub przynajmniej starać się jeździć "ekonomicznie" spalanie w mieście spada mi poniżej 7 litrów. Tankuje najczęściej na statoilu lub bp o ile to ma jakieś znaczenie;)
6,0
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Niewątpliwą zaletą tego silnika jest to fakt, że nawet jak ktoś ma ciężką noge to naprawdę trzeba sie postarać aby spalić więcej niz 7 litrów, zrobiłem ponad 60 tys km i spalanie jest na poziomie 6,2 l/100km, na codzien uzytkuje auto w cyklu miejskim+droga szybkiego ruchu, raz w miesiącu wyjazd autostradowy.
9,1
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 i 16V 145KM 107kW
Auto jak na 145 km. spalanie ma w normie... Po zatankowaniu komputer pokazuje 600 kilometrów a do baku wpada 46l. ( Zbiornik 55 l ) Gdzie pozostale 10 litrow? Wiec wedlug mnie auto spokojnie na zbiorniku walnie 700 km w trasie. Miasto max 500 km.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Focus II Focus C-Max