Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II C-Max

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - lewy bok
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - emblemat
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - skrzynia biegów
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kokpit
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II C-Max

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus Kombi - wzorowy lifting
 
Nasz test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi 120 KM

Ford Focus to jeden z synonimów słowa "hatchback". Choć przygodę z pierwszą generacją rozpoczęliśmy właśnie od takiej wersji nadwozia, to i kombi zyskało bardzo dużą popularność. Taki też samochód, dwie generacje i parę liftingów później, trafił do nas na testy. Oto nowy Ford Focus Kombi.

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus Sreberko 84,30

Ford Focus 69,08

Ford Focus foczka 68,48

Ford Focus Służbowy Fusek 73,49

Ford Focus 67,72

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

elfer 86,64

bandit_bb 84,37

TomaszCK 69,14

catkiller 88,62

marek_z 82,03

andlesz 53,80

michalwro 65,64

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Wymiana świec żarowych
Wymiana świec żarowych W ostatnich dniach, kiedy temperatura sięgnęła nawet -8 stopni, Focus dość ocięż...
Skrzypiący pedał sprzęgła
Skrzypiący pedał sprzęgła Już od jakiegoś czasu o nerwy przyprawiał mnie dość głośno skrzypiący pedał sprz...
Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
Już prawie 10tys. km
Już prawie 10tys. km i silnik lata jakby lepiej tzn.nabrał elastyczności,łatwiej się wkręca i czuć te...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.6 SIDI Turbo ECOTEC (170 KM)
Audi A3
1.8 TFSI (180 KM)
Toyota Auris
1.4 D-4D (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 125KM M5 2015.25MY Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 125KM M5 2015.25MY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 92KM .
Cena: 68 950 zł
Zyskujesz: 4 640 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 75 565 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 38 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II C-Max

  • Średnia ocena
    na podstawie 182 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 KM)

Gdyby nie to że w środku samochodu jest jak w fabryce plastików - poza siedzeniami nie ma żadnego innego tworzywa, to byłoby nawet przyjemnie. Ponadto psujący cały efekt posiadania tego samochodu serwis, który oddaje brudny samochód z warsztatu - nie to co w Toyocie (wiem, zgroza, że w ogóle porównuje serwis Forda do Totyoty:):):)) i Pan jeszcze robi wyrzuty przyjmując samochód, prawie objeżdząjąc klienta, że oddaje do serwisu brudny samochód. Samochód produkowany jest w Niemczech, więc totalnie szokuje poziom jego poskładania. W niektórych miejscach są takie różnice pomiędzy tymi samymi elementami, że się czasami zastanawiam czy nie mam poskładanej wersji po crash teście. Rozumiem, że jest to samochód dla ludu i może sobie trochę za dużo obiecywałem za ponad 100 tys. złotych. A może Panowie z Forda zostawili sobie szerokie pole do popisu na face lifting????

dodał: witczako@poczta.onet.pl
Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 KM)

To moja druga ocena tego samego samochodu. Poprzednia była niedługo po kupieniu rok temu, teraz po 50 tyś. km. Ogólnie jest dobrze. Fajne pomysły, ciekawy design, wykonane z różną jakością. Coś tam wkurza, coś jest fajne. Samochód w żaden sposób nie dający jakości, jaką miało się kupując nowe Scorpio 15 lat temu, czy nowego Opla Vectrę w 2000 roku. Wtedy przez pierwsze 100 tyś. km miało się samochód jak nowy, tutaj pojawiają się pierdoły, które denerwują. Niechciałbym zobaczyć mojego C-MAXa tak za 15 lat... Jest za to dość ekonomiczny i z pewnością ma wiele trwałych elementów, o których nie wiemy, bo się nie psują. U mnie nie ma takich ilości usterek, jakie doświadczają inni. Więc i tak się cieszę!

dodał: Mat.
Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 KM)

Świetny samochód dla osób, które mają niewielką rodzinkę. Zachowane są fajne proporcje - zwrotność kompakta i obszerność wnętrza samochodu o klasę wyżej. Silnik diesla 1.6 TDCi do miasta w zupełności wystarczy. Z dodatków polecam obowiązkowo: czujniki parkowania tył i przód, radio SONY zapewniające naprawdę dobre brzmienie muzyki, alarm z podwójnym ryglowaniem drzwi, dodatkowy kluczyk za jedyną stówkę. Reszta dodatków wedle uznania. Fajnym bajerem jest tzw centralna konsola z elektrycznym hamulcem postojowym oraz dodatkowo przyciemniane szyby. Całkowitym nieporozumieniem jest cena zestawu dvd oferowanego przez FORDA. Za te pieniądze można mieć już fantastyczne systemy.

dodał: Prawnik wawa
Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (109 KM)

Jestem zadowolony i to nawet bardzo. W środku za dużo plastików ale za to wygodnie. Lewarek zmiany biegów pod ręką. Zobaczymy jak cała kontrola trakcji sprawdzi się zimą. Z tyłu mimo różnych opini dużo miejsca (gościu 186 jadący na środkowym fotelu stwierdził że czuć że jest wąski ale z umiejscowieniem nóg nie ma problemów i po przejechaniu 400km nie narzekał choć przyznał że wsiadając miał obawy czy dotrzyma do końca wycieczki). Czujniki parkowania OBOWIĄZKOWE - przodu autka z kabiny nie da się zobaczyć. Radyjko Sony miodzio - chyba to będzie pierwsze autko niewymagające modyfikacji audio.

dodał: G_T_K
Ford Focus C-Max 1.8 i 16V (125 KM)

Pardzo przestronny samochód na długie wycieczki, doskonałe nagłośnienie CD-Sony, świetnie się prowadzi. Silnik 1,8 to zdecydowanie za mały . Myślę ze dużo lepszym wyborem jest 2.0 TDCI, pozatym sporo pali od 9-8. Na razie pełna niezawodność 18.000 km , generalnie polecam tym którzy szukają komfortowego samochodu na dłuższe trasy. Fajne gadzety to elektryczny hamulec ręczny, świetna skrzynia biegów. dość cichy w środku, no i to zawieszenie które nieźle radzi sobie z polskimi bezdrożami

dodał: ged1
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM - galeria redakcyjna Ford Focus 2.0 Sport - galeria redakcyjna Ford Focus 2.0 TDCi Ghia - galeria redakcyjna Ford Focus III Facelifting - galeria redakcyjna Ford Focus C-Max Ford Focus I RS Ford Focus C-Max 2004 Ford Focus III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Ford Focus III ST kombi Ford Focus III Sedan
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
67 893
Przejechany dystans
43 041 925 km
Zatankowanego paliwa
2 320 380 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 279
Wydanych pieniędzy
3 572 126 zł
Średnie wydatki na auto
1 376 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 838
Wydanych pieniędzy
4 809 208 zł
Średnie wydatki na auto
1 853 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 596)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II C-Max

Na podstawie 160 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: piotr278@wp.pl, dodano: 23.07.2007 19:57

21.02.2006 – (110500km) – kupiłem samochód, wymieniony olej, filtr paliwa, sprawdzony w serwisie 100 25.02.2006 – założenie alarmu i sterownika do centralnego zamka 550 27.02.2006 – (110800) – wymiana klocków i tarcz (przód),przegląd klimatyzacji z napełnieniem czynnika oraz odgrzybieniem 700, wymiana płynu hamulcowego 26.03.2006 – (111689) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 70 10.04.2006 – (112382) – wymiana tarcz i klocków (tył), czyszczenie zacisku tylnego lewego koła 260 około 112.500 – naprawa abs-u, diagnostyka (instalacja elektryczna) 260+138 21.04.2006 – (112819) – wymiana łańcucha rozrządu, uszczelniacza pompy wtryskowej, oleju i filtra oleju (FORD 5W30) 1000+130 18.08.2006 – (119781) – wymiana paska rozrządu + napinacz, wymiana koła alternatora (nr koła INA – 233608.1 Germany 61T 1024 *) (280+100+100) 04.10.2006 – (123528) – wymiana oleju i filtra oleju FORD 5W30 (167zł), sprawdzenie zawieszenia (OK.) 02.11.2006 – (124982) – założenie nowych opon zimowych (koszt opon 910, felgi 250, założenie 50) 02.01.2007 – wymiana wycieraczek przód (66) 11.01.2007 – wymiana wycieraczki tył (10) 13.01.2007 – (129451) – wymiana pompy sprzęgła, termostatu i płynu chłodniczego (pompa 398, termostat 59, płyn 38, robocizna 120) 21.05.2007 – (131500) - wymiana 2 opon tylnych zimowych na letnie używane 22.05.2007 – (131531) – regulacja i smarowanie hamulca ręcznego 60 + wymiana opon zimowych na letnie nowe (Continental) (30 przełożenie opon) 24.05.2007 – (131620) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 27 + 40 Liczby w nawiasach to przebieg i koszty jakie poniosłem w zł

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDCi

autor: Xp, dodano: 01.10.2012 20:38

Na wstępie powiem, że znam zasady jazdy ekonomicznej (Eco Drivingu), więc podaję spalanie przy jeździe oszczędnej oraz przy jeździe dynamicznej. Focus jest autem, które mimo małej mocy, całkiem ładnie chodzi. Przy nastawianiu się na jazdę ekonomiczną, czyli przyśpieszanie tak do 2,200 obrotów oraz przy staraniu się utrzymywania stałej prędkości, bez zbędnego hamowania i przyśpieszania, spalania potrafi utrzymać się - w trybie mieszanym, na poziomie 5,5 litra. Gdy jeździ się naprawdę delikatnie, utrzymując maksymalną prędkość na poziomie 80-90 km/h, wtedy w trybie mieszanym potrafi zejść nawet do 5,0 litrów. Przy zwykłej jeździe, bez zbędnych oszczędności spalanie utrzymuje się na poziomie 6,0 - 6,5 litra. Zimą dochodzi nawet do 7 litrów. Przy szybkiej, agresywnej jeździe (tryb mieszany), można dojść do poziom 8 litrów (albo i więcej - ale to już trzeba gnieść pedał gazu porządnie). Co do jazdy na trasie - tutaj nawet przy szybszej jeździe spalanie utrzymuje się na niskim poziomie, a wszytko dzięki utrzymywaniu stałej prędkości. Przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 5,0 litrów (nie żartuję). Przy zwykłej, tak do 120 km/h, nie powinno przekraczać 6 litrów. Co tutaj dużo mówić - wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności kierowcy, wiedzy na tematy oszczędnej jazdy oraz chęci... wiadomo, że nie zawsze ma się ochotę na eco-jazdę. Jeśli trafisz na zadbanego Focusa, wtedy możesz bez problemu osiągnąć te wyniki, które tutaj opisałem. Focusa polecam z ręką na sercu. Przypominam, że podane powyżej wyniki są dla wersji KOMBI (choć kombi od hatchbacka niewiele się różni).

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDDI

autor: Carmax, dodano: 28.08.2009 10:50

Jeśli chodzi o spalanie TDDI to jest to naprawdę super silniczek. Przy spokojnej nodze w mieście (WARSZAWA) zadowoli się już 6.5 litra ropy/100km (w tym uwzględniam również jazdę z klimą którą używam do wychłodzenia auta po dniu stania na słońcu oraz jak jest bardzo gorąco) - zaznaczę tylko, że samochodem z silnikiem diesla trzeba umieć jeździć - gniotąc go mocno będzie palił 8l/100km a jeździł szybciej nie będzie. Mnie w mieście przy dynamicznej jeździe, w korkach i na krótkich odcinkach nie udaje się nigdy przekroczyć 7l (za wyjątkiem pierwszego zbiornika kiedy to przesiadłem się z benzyniaka i nie zmieniłem stylu jazdy) Jeśli chodzi o jazdę w trasie - spalanie rzędu około 5.0-5.5 litra/100km jest jak najbardziej możliwe (przy BARDZO oszczędnej jeździe - czyli do max 110 km/h) - przy normalnej jeździe (ok 120-140 km/h) pali w granicach 6l (z klimą 6.5)

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II C-Max

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II C-Max

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Focus C-Max

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także