Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Focus C-Max

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4333 mm
Szerokość 1825 mm
Wysokość 1595 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1620 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l

Oceny Ford Focus II Focus C-Max

Liczba ocen: 192
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~tomekus
Focus C-Max 2.0 i 16V 145KM 107kW
Ford Focus II
Dziwi mnie ogólny brak informacji w opiniach odnoście najważniejszej wady tego silnika ( we wszystkich Fordach) jaką jest problem zapiekających się pierścieni. Proszę aby każda osoba rozważająca zakup Forda z tym silnikiem wpisała w wyszukiwarkę " remont silnika duratec" temat jest obszerny i stale się powiększa. Moje auto zakupiłem ponad rok temu i miałem ten pech nabycia auta z zapieczonymi pierścieniami. Koszt usunięcia usterki oscyluje w granicach 2500-3500 zł . Przestrzegam osoby zainteresowane zakupem jakiegokolwiek durateca - to jest g.... nie silnik. Jest to prawdziwa loteria, pierścienie potrafią staną po 90 000 KM u pierwszych właścicieli. Problemem jest budowa samego pierścienia - typ u-flex ( dwie blaszki a miedzy nimi sprężynka). Rozwiązanie dobre ale do motorynki. Podsumowując samochód tak ale absolutnie nie z tym silnikiem, Ford tak ale nie z tym silnikiem. Przestrzegam również przed Ford Carrara Lublin a zwłaszcza przed autami używanymi z tego miejsca i osobą, która je sprzedaje.
4,6
~Mieczyslaw
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
Bardzo nie mogłem się przestawić z myślenia "ford g... wart". Auto posiadam od niecałego miesiąca i jestem bardzo zadowolony. Po przesiadce z ospałego golfa nie mogłem wyjść z podziwu jak tak niepozorne auto może dać tyle radości. Pierwsza rzecz to silnik. 2.0 TDCI produkcji PSA (grupa peugeot i citroen) jest naprawdę dobrą konstrukcją. Zrywny, oszczędny, a zarazem niegłośny. Generalnie po mieście spala w granicach 6,8 L, za to w trasie najniższe spalanie zanotowałem 5,2 L. Z tej pojemności - bajka. W środku trochę plastikowo i czasami coś zatrzeszczy ale w takim 11-latku jakoś mnie to nie przeszkadza. Posiadam wersję GHIA z elektronicznym hamulcem ręcznym. Taki bajer do którego trzeba się przyzwyczaić przy parkowaniu. Jak na razie nie sprawia problemów. Skrzynia 6-biegowa nie sprawia problemów (nawet ten wsteczny, który wchodzi podobnie jak jedynka ale da się wyraźnie wyczuć go po paru kilometrach jazdy). Zawieszenie to coś z zupełnie innej klasy aut. Jadąc c-maxem nie mam wrażenia jazdy vanem tylko jakimś sportowym autem. W zakrętach jeździ się idealnie, dziury nie powodują wypadania plomb z zębów.
4,7
~TAK
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Ford Focus II
**Całą ocenę zamieszczę tutaj** Silnik jest bardzo cichy i ekonomiczny.Ciężko odróżnić od silnika benzynowego oczywiście we wnętrzu auta które w wersji Ghia jest doskonale wyciszone ( Ghia ma lepsze materiały tapicerka plastiki itp.) Najlepiej sprawdza się na długiej trasie , dobrze przyspiesza na 5 biegu,6 jest długa żeby obniżyć spalanie.Ma dosyć wąski zakres obrotów kiedy dostępny jest max moment obrotowy więc trzeba szybko zmieniać biegi szczególnie przy ruszaniu.Idąc dalej skrzynia biegów jest niezła . Układ jezdny to powód dla którego wybrałem to auto.Na naszych dziurawych drogach sprawdza się znakomicie,dziur praktycznie nie czuć jedynie te większe nieco słychać.Komfort nieporównywalny do innych aut tej klasy .Ergonomia bardzo dobra wszystko łatwo się obsługuję .W aucie jest dużo miejsca,ma duży bagażnik .SPALANIE pali wg mnie nie dużo ropy bo trzeba pamietac że to 2.0 TDCI a spalanie w mieście 5.0 - 6.0 to niewiele trasa to 3.7 - 4.8 nawet 1.6 tak malo nie spali a frajda z jazdy jest spora 136KM robi swoje.Jeśli chodzi o niezawodność sprzegło lubi paść i zawiezszenie jest drogie i to bardzo ( nie polecam dlatego aut z niemiec tam szkopek sprzedaje gdy auto się konczy a naprawa jest kosztowna a dodatkowo auta od dobrego? niemca nie mają 120 - 190 tyś km tylko 240 - 350 tyś km a polak cofka a człowiek złoma ma, lepiej kupic z polski albo z Belgi Francji tam przebiegi nie są tak ogromne). POLECAM 2,0TDCI małe spalanie + osiągi + niska awaryjność, szczególnie tej jednostki napędowej.

Raporty spalania Ford Focus II Focus C-Max

Liczba raportów: 171
Średnie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max
7,7 – 9,9
l/100 km
5,2 – 6,5
l/100 km
8,9 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Ford Focus II
1. Minimalne spalanie na trasie wyszło mi przy jeździe średnio dynamicznej (do 120 km/h), na zwykłej drodze na odcinku 350 km przy trzech dorosłych osobach na pokładzie, bez włączonej klimatyzacji i częstym korzystanie z tempomatu. 2. Maksymalne wyszło na jeździe w mieście (Kraków) w godzinach szczytu na odcinku 15km przy włączonej klimie. 3. Jeżdżąc po mieście nie w godzinach szczytu, korzystając z obwodnicy lub przynajmniej starać się jeździć "ekonomicznie" spalanie w mieście spada mi poniżej 7 litrów. Tankuje najczęściej na statoilu lub bp o ile to ma jakieś znaczenie;)
6,4
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Ford Focus II
Auto przeważnie użytkuję w mieście i przy 100% jeździe w terenie zabudowanym średnie spalanie wynosi 7,2 - 7,6 (trzeba wziąć pod uwagę, że podróżuje sporo w korkach). Rekordowe spalanie zanotowałem również w 100% w mieście, ale miało to miejsce w styczniu tego roku, najpierw przy mrozach przekraczających -20 stopni, a później potężnych śnieżycach i co za tym idzie paraliżu komunikacyjnym trwającym kilka dni. Całkiem inne oblicze samochód prezentuje w trasie przy oszczędnej jeździe z prędkością do 110km/h - wtedy można spokojnie liczyć, że nawet z chodzącą klimatyzacją, pasażerem, dzieckiem i bagażami, zrobimy na jednym tankowaniu 1000km.
9,1
Focus C-Max 2.0 i 16V 145KM 107kW
Ford Focus II
Auto jak na 145 km. spalanie ma w normie... Po zatankowaniu komputer pokazuje 600 kilometrów a do baku wpada 46l. ( Zbiornik 55 l ) Gdzie pozostale 10 litrow? Wiec wedlug mnie auto spokojnie na zbiorniku walnie 700 km w trasie. Miasto max 500 km.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Focus II Focus C-Max