Szukaj

Informacje o Ford Puma

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz

Ford Puma – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Puma

Liczba ocen: 146
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Maniolo
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Ford Puma
Fajna, zgrabna pumka, słaba elektryka, blacha... jak się trafi dobra, to warto się zainteresować. Potrafią być głupie usterki, typu gaśnie bo lewe powietrze, kiepskie sprzęgło, ale wystarczy się przyzwyczaić. Sztywne zawieszenie, sportowe ;p Na lpg pali niecałe 10l, problem mam z ABS i kontrolą trakcji, tylko kogo to obchodzi.... aż tak potrzebne to to nie jest, bo sama z siebie świetnie się prowadzi. Lubi szybkie, ciasne zakręty, za to lubię Pumkę. Jako pierwsze auto czy jako 1 z pierwszych lub dla kobiety czy dojazdy do pracy to warto. Małe, zwinne autko.
3,3
~Monia
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Ford Puma
Samochód ten posiadam ponad pół roku. Pierwszą usterką było popsucie się mechanizmu otwierania klapy bagażnika, następną wspomaganie kierownicy, następną otwieranie szyby od strony kierowcy, następną wentylator ogrzewania...największy szok przeżyłam jak mechanik powiedział mi, że samochód nadaje się tylko do kompletnego remontu z powodu RDZY !!! progi, podłoga, błotniki...wszystko ZARDZEWIAŁE. Koszt naprawy ok. 2000 zł. Jedynie co mogę teraz powiedzieć to proponuję przed zakupem dokładnie obejrzeć samochód w warsztacie ze szczególnym zwróceniem uwagi na RDZĘ !!! Dlatego uważam, że to koszmarny samochód.
4,1
~Jedras
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Ford Puma
Polecam to autko szczególnie młodym aktywnym osobom lubiącym się wyróżniać. Ładnie się prezentuje i czasami potrafi wzbudzić spore zainteresowanie. Chciałbym obalić mit że jest bardzo mało miejsca z tyłu. Mam 195cm wzrostu i bez problemu przewoziłem za sobą osoby mające 180 cm. Wiadomo że nie mają tam super wygodnie ale jechać się da ;) Puma ma 2 dość duże wady, a mianowicie: przy jego zakupie szczególnie teraz gdy samochody nie są już pierwszej młodości, trzeba się liczyć z kosztami związanymi z blacharką. Niestety jak każde fordy są bardzo podatne na rdzę. Drugim minusem jest spalanie ale coś za coś ;)

Raporty spalania Ford Puma

Liczba raportów: 162
Średnie spalanie dla Ford Puma
7,0 – 9,1
l/100 km
7,2 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Ford Puma
Bałem się że puma będzie mocno paliwożerna bo tak mnie straszyli znajomi i nawet jeden mechanik. Tym czasem jestem mile zaskoczony. moja dynamika jazdy jest umiarkowana. Gdy stosuję się do ecodrivingu w trasie wzięła mi ostatnio tylko 5,8 l na 100km (dluga kreta trasa 600km prędkości 80-100km/h). Puma to auto sportowe i jak sie depnie potrafi zjesc znacznie wiecej, szczegolnie w miescie. Jadac spokojnie co jest trudne w tym samochodzie w miescie spala mi średnio ok 9l (100% jazdy miasto wojewodzkie)
7,8
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Ford Puma
Na trasie jadąc 100 i trzymając obroty deko poniżej 3000rpm wychodzi 6. Normalnie jeżdżąc 50/50 miasto trasa 7-7,5. Najwięcej zimą zjada w mieście 10. Może spalała by mniej, ale seryjne 195/50 R15 na to mu nie pozwalają, aczkolwiek świetnie dają bezpieczne odczucie jazdy samochodem jak po szynach. W aucie zakochuje się każdy kto choć raz dozna przyjemności pokierowania nim. Świetnie wygłuszone wnętrze, przejrzystość widzenia zza kierownicy i bardzo sprawnie działające ogrzewanie są wielkimi plusami auta. Z minusów jest tylko i wyłącznie korodujące podwozie i nadkola. Receptą na to są chlapacze, w które auto nie zostało wyposażone. Polecam :)
8,0
Coupe 1.7 i 16V 125KM 92kW
Ford Puma
Posiadam autko już od 2 lat autko niezawodne mój egzemplarz nie jest awaryjny jestem bardzo zadowolony z posiadania pumy klei się drogi no 125KM robi swoje;)Rozważającym zakup tego auta proponuję przemyśleć jednak zakup ponieważ ma też i wady należy pamiętać że puma to sportowe auto więc w mieście lubi zjeść paliwa zawieszenie jest według mnie bardzo twarde (akurat mi się podoba)co do hamulców ja odrazu wstawiłem zestaw brembo i nie żałuje no i najważniejsza kwestia auto 1.7 125KM ma definitywnie zbyt słabe sprzęgło co do mocy co skutkuje szybszym zużyciem tego elementu(sprzęgło LUK to koszt około 1200pln)podsumowując polecam autko daje wiele frajdy z jazdy jeżeli trafi się zadbany egzemplarz nie katowany z niewytłuczonym zawieszeniem z całą pewnością dostarczać będzie wspaniałych doznań.Pozdrawiam
Ford Puma