Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Ranger

Kompaktowy pick-up (segment I) produkowany od 1983 roku. Europejska wersja Rangera produkowana jest od 1999 roku. Choć model podobny jest do swojej amerykańskiej odmiany, (produkowanej do 2012 roku), ma z nią bardzo niewiele wspólnego. Ranger był pierwszym pick- upem Forda przeznaczonym na Stary Kontynent. Od drugiej generacji, (debiut w 2006 roku) Ranger dostępny również w Polsce. Samochód powstaje we współpracy z Mazdą, jego bliźniaczym modelem jest Mazda BT-50. W 2009 roku auto przeszło gruntowny face-lifting. W 2011 roku zaprezentowano jego trzecią generację.

Generacje Ford Ranger

Ford Ranger V

Choć "półciężarówki" nie należą do pojazdów, które kupuje się przede wszystkim wzrokiem, w dzisiejszych czasach również one muszą odpowiednio wyglądać, aby przyciągnąć do siebie klientów. Wiedzieli o tym doskonale twórcy Forda Rangera, dzięki czemu otrzymaliśmy od nich auto, które potrafi wzbudzić pożądanie już samym swoim wyglądem. Połączenie pokaźnych gabarytów, masywnych kształtów, akcentów typowych dla aut tej klasy (wydatne nadkola, orurowanie, wielkie progi) oraz nowoczesnych detali (oświetlenie, wloty powietrza) dało imponujący efekt, którego mogą pozazdrościć autu konkurenci.

Rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również tam zadbano o atrakcyjną prezencję. Zastosowane materiały wykończeniowe tylko nieznacznie przypominają o użytkowym charakterze auta, a ciekawie zaprojektowana konsola środkowa, efektowny zestaw wskaźników i garść nowoczesnych akcentów daje wyraźny powiew świeżości. W codziennej eksploatacji ucieszyć powinna wzorowa czytelność zegarów i łatwa obsługa urządzeń pokładowych, a na dłuższą metę spodobać powinien się solidny montaż elementów kokpitu.

Kabina pasażerska Forda Rangera okazuje się być doskonałym dowodem na to, że nowoczesny pick-up może być równie wygodny, co SUV. We wszystkich wersjach nadwoziowych podróżujący na przednich fotelach mogą cieszyć się z dużej swobody ruchów i komfortowych siedzeń, a w odmianie 4-drzwiowej do dyspozycji jest też przestronny drugi rząd z wygodną, poprawnie wyprofilowaną kanapą. W samochodzie tej klasy bardzo ważna jest oczywiście skrzynia ładunkowa - w Rangerze jej pojemność okazuje się w zupełności wystarczająca, a w razie potrzeby (niemałą) część ładunku możemy zapakować na przyczepę.

Ramowa budowa, zawieszenie z tylnymi resorami piórowymi czy porządny napęd 4x4 uświadamiają nas, że pomimo "lifestylowego" wyglądu i komfortowego wnętrza, opisywany Ford jest samochodem stworzonym do ciężkiej pracy. Na szczęście, jego konstrukcja okazuje się na tyle udanie zestrojona, że również codzienna jazda w "zwykłych" warunkach nie jest utrapieniem. Karoseria jest odporna na boczne podmuchy wiatru, zawieszenie pozostaje stabilne przy pokonywaniu zakrętów, a układ kierowniczy pozwala na bezpieczne prowadzenie. Skuteczność resorowania trzeba uznać za znośną, bo tylko niektóre nierówności powodują niemiłe, typowe dla pikapów "wstrząsanie" pasażerami.

Ofertą cenową Ford Ranger plasuje się mniej więcej w środku stawki swojego segmentu, zarówno biorąc pod uwagę bardziej użytkowe odmiany 2-drzwiowe, jak i te z dwiema parami drzwi. Mocnym punktem amerykańskiej "półciężarówki" jest wyposażenie - to standardowe obejmuje m.in. poduszkę kolanową kierowcy, podgrzewane lusterka i radio CD/MP3, a najdroższa opcja proponuje dwustrefową klimatyzację automatyczną czy skórzaną tapicerkę. Szkoda tylko, że osłona "paki" oferowana jest tylko w najwyższej specyfikacji wyposażeniowej, a na domiar złego kosztuje krocie.

Ford Ranger IV

Oceniając atrakcyjność stylistyczną Forda Rangera IV. generacji, rozróżnić powinniśmy wygląd auta sprzed i po restylingu. Podczas gdy przed modernizacją surowe kształty nadwozia zostały połączone z prosto zaprojektowanymi detalami, przy okazji face-liftingu masywną bryłę urozmaicono szczegółami o znacznie nowocześniejszym wyglądzie. W ten sposób design auta stał się dynamiczniejszy, bardziej elegancki, a jednocześnie nie stracił swojego “bojowego” charakteru.

We wnętrzu Forda z “paką” jak u siebie mogą poczuć się użytkownicy samochodów… Mazdy. Ranger jest bliźniakiem Mazdy BT-50, z której to właśnie zaczerpnięto znaczną część elementów kokpitu. Deska rozdzielcza jest więc niewyszukana pod względem stylistycznym, ale oferuje dobrą czytelność wskaźników. Słowa krytyki kierujemy ku materiałom wykończeniowym - nawet w aucie tego typu plastiki powinny być wyższej jakości.

Pod względem przestronności i wygody zapewnianej przez siedzenia kabina pasażerska prezentuje się przyzwoicie, ale tylko wtedy, kiedy mamy na myśli pierwszy rząd siedzeń. W wersjach z drugim rzędem pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie narzekać mogą zarówno na ciasnotę, jak i niezbyt wygodne siedzenia. Pochwalić należy za to przestrzeń ładunkową - jest całkiem pojemna i oferuje rekordowo dużą ładowność, co w samochodach użytkowych jest ogromnym atutem.

Ford znany jest z produkcji aut, które znakomite własności jezdne i niezły komfort łączą z wysoką precyzją układu kierowniczego. Niestety, cech tych nie odnajdziemy w modelu Ranger. Auto prowadzi się niezbyt stabilnie, nerwowo reaguje na nierówności nawierzchni i oferuje fatalną kierowalność. Nawet konkurenci, choć również zaprojektowani do ciężkiej pracy, są w wymienionych kwestiach wyraźnie lepsi. Większych powodów do narzekań nie dostarczają za to zdolności do jazdy po bezdrożach.

Korozja - oto zdecydowanie największe utrapienie właścicieli Forda Rangera IV. Auto rdzewieje na potęgę i trudno byłoby wymienić wszystkie elementy, na których może pojawić się niechciany, brązowy nalot. Poza tym podczas siarczystych mrozów silniki diesla potrafią odmówić posłuszeństwa, a na mocowaniach przekładni kierowniczej pojawiają się luzy. Pikap spod znaku błękitnego owalu nie jest drogi w zakupie, ale koszty eksploatacji podnosi jego niewielka popularność.

Komentarze redakcji

Powagosław: Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód.
Luzacjusz: Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Ranger

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi - i nie ma mocnych
 
Nasz test Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi

Jesteś amatorem wypraw w nieznane, rolnikiem lub przedsiębiorcą, który potrzebuje wielozadaniowego samochodu? Rzuć okiem na nowego Forda Rangera. Półciężarówka spod znaku błękitnego owalu potrafi naprawdę dużo i nie drży na myśl o ciężkiej pracy.

Przegląd rynku pickupów

Kilka lat temu mogliśmy zauważyć ogromny wzrost liczby samochodów typu pickup na polskim rynku, co było związane z możliwość odpisania sobie VAT-u w przypadku zakupu na działalność gospodarczą, jak również ogromnym postępem producentów jeśli chodzi o komfort i wygląd. Można było po prostu kupić całkiem...

Ford Ranger - do tańca i do różańca
 
Nasz test

Choć brzmi to trochę buńczucznie, to Ford postanowił stworzyć pickupa, który ma zadowolić gusta klientów na całym świecie. Często słyszymy, że jak coś jest do wszystkiego, to tak właściwie jest do niczego. A jak ma się sprawa z nowym Rangerem? Po pierwszych jazdach testowych można wstępnie powiedzieć,...

Ford Ranger Wildtrack - Na każdą kieszeń i wszystkie rynki

Wielkie? Tak! Mocne? Jak najbardziej! Twarde? Oczywiście! Proste? Prymitywne? Słabo wyposażone? Tego o amerykańskich pick-upach już dawno nie można powiedzieć. Do galerii tych aut po salonie samochodowym w Genewie doszedł kolejny - Ford Ranger Wildtrak. To w zasadzie ogólnoświatowa rodzina półciężarówek,...

Miejski wół roboczy - test Forda Rangera Wildtrak
 
Nasz test

W Polsce nadal trwa boom pickupów. Czy rzeczywiście jest na nie zapotrzebowanie, czy to tylko moda i trendy rynkowe? Po co klienci z miast kupują takie auta? Jak terenowa ciężarówka jeździ po szosie i w terenie? Pokazał to test Forda Rangera po face-liftingu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Ranger

Ford Ranger na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford RangerautoWcentrum - społeczność Ford Ranger

najwyższe oktanyAuta - Ford Ranger

Ford Ranger Rudy 51,95

Ford Ranger klasyczny pick up 38,09

Ford Ranger 53,75

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Ranger

krzys-68 87,23

andik35 51,46

healfwer 35,80

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Ford Ranger

od 93 788 zł do 164 697

<
<

Dostępne silniki

Diesel (125 - 200 KM): 2.2 Duratorq TDCI, 3.2 Duratorq TDCI

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Ranger
 

Najpopularniejsza wersja Ford Ranger

Ford Ranger 3.2 Duratorq TDCI 200KM - 4 drzwiowy pick-up

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
skórzana tapicerka
tempomat

Dostępne kolory

Cena katalogowa

151 905

Zobacz ofertę Ford Ranger 3.2 Duratorq TDCI 200KM - 4 drzwiowy pick-up
 

Ford Ranger najczęściej porównywane z:

Mitsubishi L200
2.5 HP DOHC (178 KM)
Isuzu D-Max
2.5 D (163 KM)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi L200 2.5 Intense HP Totalna Wyprzedaż Demonstracyjny Mitsubishi L200 2.5 Intense HP Totalna Wyprzedaż
Rocznik: 2012. Przebieg: 4 700 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 127 490 zł 99 500 zł
Zyskujesz: 27 990 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA Family Pack DIESEL Nissan Note ACENTA Family Pack DIESEL
Rocznik: 2013. Silnik: 1.5 90KM, diesel.
Cena: 65 190 zł 56 190 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Ranger

Ford Ranger
2.2 diesel 150 KM
2013
117 500 PLN
Ford Ranger
2.2 diesel 150 KM
2012
106 395 PLN
Ford Ranger
2.5 diesel 148 KM
58 000 km, 2010
65 000 PLN
Ford Ranger
2.3 benzyna
2011
0 PLN

Ocena auta Ford Ranger

  • Średnia ocena
    na podstawie 46 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Pickup: 4,12

Wybrane opinie

Ford Ranger Pickup 2.3 TDCi 4X4 (150 KM)

swietne autko dla kogos kto lubi tego typu auta to chyba najlepszy wybor...owszem sa ladniejsze np nissan navara..ale ja wole forda,po raz jest solidniejszy,owszem troche toporniejszy ale naprawde niezawodny i nie do zatrzymania w kazdych warunkach do tego mniej pali,i ma wieksza ladownosc..(moj ma 1000 kg+5 osob)..a nadaje sie i do pracy i na dluuugie wypady.....a mowie z doswiadczenia ..w ciagu roku robie ok 50 tys km

dodał: mario webtel@onet.eu
Ford Ranger Pickup 2.3 TDCi 4X4 (150 KM)

Na chwilę obecną uważam zakup Rangera za bardzo udany. Nie wiem jak będzie się sprawował dalej ale na chwilę obecną jestem w pełni usatysfakcjonowany.

dodał: zadowolony
Ford Ranger Pickup 2.5 (120 KM)

Robiac lekki program mam wiecej KM i Nm niz Nawka i to o 40 k PLN mniej-jeszcze milsze jest to ze Urzad Skarbowy tez ma mniej-lol

dodał: W.S.
Ford Ranger Pick Up 2.3 (86 KM)

Auto typowo uzytkowe, bez zbędnych luksusów ale potrafi się odwdzięczyć za dobre traktowanie.

dodał: ho2o@o2.pl
Ford Ranger Pickup 2.5 TDCI (143 KM)

uchwyty na pace powinny być mocowane do paki a nie do kuwety

dodał: dooddie
  • Zalety
  • + silnik
  • + ekonomiczność
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Ranger

Ford Ranger V - przedłużona kabina Ford Ranger Double Cab Ford Ranger T6 przed premierą Ford Ranger 2012 Ford Ranger 2011 Ford Ranger IV Ford Ranger IV Single Cab 2009 Ford Ranger 2012 - polska prezentacja Ford Ranger V Podwójna kabina - galeria redakcyjna Ford Ranger V - pojedyncza kabina
Zobacz inne galerie Ford

Ford Ranger

11 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~pers~pers

Do ~HANS: bez przesady z dodatkami - jak lejesz firmowe paliwo i regularnie tankujesz (żeby nie trzymać starej ropy), to nie ma najmniejszego problemu. A dolewając jakiegoś syfu możesz mieć potem tylko problemy z gwarancją.
Z pickupów mamy w firmie D-max'a (już 4-ty rok) i w każdą zimę dotąd odpalał bez problemów - pewnie jest tam jakiś podgrzewacz pod filtrem czy coś, jak też w wielu osobówkach. Podobnie reszta dostawczaków - nikt się nie bawi w dolewanie cudów - nie ma się co pieścić tylko jeździć!

~HANS~HANS

Do ~K.S.:
Witam! W Polsce zimą, w dieslu - ZAWSZE stosuj dodatki. Mam 3,2 w manualu i muszę powiedzieć, że fabryczne opony na upał to lipa. No ale do rzeczy - stabilizacja jazdy na pustej pace to poezja. Nie udało mi się jeszcze zarzucić tyłem ani razu. Kupiłem to auto pod kątem jazdy po naszych drogach - dziury i ew. dzwony. Z dziur się śmieję a podczas jazdy czuję się bezpieczniej. Nie używam do offroad - kręgosłup nie pozwala. Generalnie dobry zakup, choć żałuję, że nie w automacie. Po 10000 km skrzynia 'doszła' i biegi wchodzą OK.

~Artorion~Artorion

Prosze o komentarz do spalania nowego rangera 200 konnego w manualu i automacie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 680
Przejechany dystans
35 615 670 km
Zatankowanego paliwa
1 820 704 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 762
Wydanych pieniędzy
2 884 682 zł
Średnie wydatki na auto
1 357 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 316
Wydanych pieniędzy
3 791 291 zł
Średnie wydatki na auto
1 784 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 125)

Testy zderzeniowe Ford Ranger

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Ranger przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Ranger, 2.2 diesel double cab, RHD
2011

Ford Ranger
Ford Ranger 2.5 TDCI double cab

Ford Ranger
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Ranger

Na podstawie 41 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jaa, dodano: 23.04.2012 08:02

pali super

pełny raport Ford Pick Up 2.9

autor: xXx, dodano: 28.08.2013 23:49

Spalanie w 25 tys. miescie przy dynamiczniej jesdzie w granicach 18 l gazu. Trasa tempomat 130 ok 14 l. Porównując z dieslem wychodzi dużo taniej Pajero 2.8tdi przy na podobnym ogumieniu przy takiej prędkości pali ok 12l. Wkręcając auto na duze obroty trzeba sie liczyć ze spalaniem, które nie ma średniej, bak niknie w oczach. Ceny cześci nie duże, dostępne. Naprawy jak na razie nie wielkie, nowy wal aluminiowy robiony na zamówienie 500 zl. po za wymiana płynów silnik skrzynia biegów napedy reduktor cena ok 400 zl

pełny raport Ford Pickup 4.0

autor: bigosik, dodano: 25.09.2013 21:47

Auto oszczędne gdy z gazem obchodzimy się delikatnie, powyżej 140 zaczyna zasysać!

pełny raport Ford Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI
Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Ranger

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Ranger

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Ranger
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Ford Ranger T6 3.2 Duratorq TDCI 200KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Ranger, oglądali także