Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Ranger

Lata produkcji: 1983 - teraz
Segment: Pickup
Kompaktowy pick-up (segment I) produkowany od 1983 roku. Europejska wersja Rangera produkowana jest od 1999 roku. Choć model podobny jest do swojej amerykańskiej odmiany, (produkowanej do 2012 roku), ma z nią bardzo niewiele wspólnego. Ranger był pierwszym pick- upem Forda przeznaczonym na Stary Kontynent. Od drugiej generacji, (debiut w 2006 roku) Ranger dostępny również w Polsce. Samochód powstaje we współpracy z Mazdą, jego bliźniaczym modelem jest Mazda BT-50. W 2009 roku auto przeszło gruntowny face-lifting. W 2011 roku zaprezentowano jego trzecią generację.

Komentarze redakcji

Powagosław: Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód.
Luzacjusz: Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku.

Ford Ranger V

Choć "półciężarówki" nie należą do pojazdów, które kupuje się przede wszystkim wzrokiem, w dzisiejszych czasach również one muszą odpowiednio wyglądać, aby przyciągnąć do siebie klientów. Wiedzieli o tym doskonale twórcy Forda Rangera, dzięki czemu otrzymaliśmy od nich auto, które potrafi wzbudzić pożądanie już samym swoim wyglądem. Połączenie pokaźnych gabarytów, masywnych kształtów, akcentów typowych dla aut tej klasy (wydatne nadkola, orurowanie, wielkie progi) oraz nowoczesnych detali (oświetlenie, wloty powietrza) dało imponujący efekt, którego mogą pozazdrościć autu konkurenci.

Rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również tam zadbano o atrakcyjną prezencję. Zastosowane materiały wykończeniowe tylko nieznacznie przypominają o użytkowym charakterze auta, a ciekawie zaprojektowana konsola środkowa, efektowny zestaw wskaźników i garść nowoczesnych akcentów daje wyraźny powiew świeżości. W codziennej eksploatacji ucieszyć powinna wzorowa czytelność zegarów i łatwa obsługa urządzeń pokładowych, a na dłuższą metę spodobać powinien się solidny montaż elementów kokpitu.

Kabina pasażerska Forda Rangera okazuje się być doskonałym dowodem na to, że nowoczesny pick-up może być równie wygodny, co SUV. We wszystkich wersjach nadwoziowych podróżujący na przednich fotelach mogą cieszyć się z dużej swobody ruchów i komfortowych siedzeń, a w odmianie 4-drzwiowej do dyspozycji jest też przestronny drugi rząd z wygodną, poprawnie wyprofilowaną kanapą. W samochodzie tej klasy bardzo ważna jest oczywiście skrzynia ładunkowa - w Rangerze jej pojemność okazuje się w zupełności wystarczająca, a w razie potrzeby (niemałą) część ładunku możemy zapakować na przyczepę.

Ramowa budowa, zawieszenie z tylnymi resorami piórowymi czy porządny napęd 4x4 uświadamiają nas, że pomimo "lifestylowego" wyglądu i komfortowego wnętrza, opisywany Ford jest samochodem stworzonym do ciężkiej pracy. Na szczęście, jego konstrukcja okazuje się na tyle udanie zestrojona, że również codzienna jazda w "zwykłych" warunkach nie jest utrapieniem. Karoseria jest odporna na boczne podmuchy wiatru, zawieszenie pozostaje stabilne przy pokonywaniu zakrętów, a układ kierowniczy pozwala na bezpieczne prowadzenie. Skuteczność resorowania trzeba uznać za znośną, bo tylko niektóre nierówności powodują niemiłe, typowe dla pikapów "wstrząsanie" pasażerami.

Ofertą cenową Ford Ranger plasuje się mniej więcej w środku stawki swojego segmentu, zarówno biorąc pod uwagę bardziej użytkowe odmiany 2-drzwiowe, jak i te z dwiema parami drzwi. Mocnym punktem amerykańskiej "półciężarówki" jest wyposażenie - to standardowe obejmuje m.in. poduszkę kolanową kierowcy, podgrzewane lusterka i radio CD/MP3, a najdroższa opcja proponuje dwustrefową klimatyzację automatyczną czy skórzaną tapicerkę. Szkoda tylko, że osłona "paki" oferowana jest tylko w najwyższej specyfikacji wyposażeniowej, a na domiar złego kosztuje krocie.

Ford Ranger IV

Oceniając atrakcyjność stylistyczną Forda Rangera IV. generacji, rozróżnić powinniśmy wygląd auta sprzed i po restylingu. Podczas gdy przed modernizacją surowe kształty nadwozia zostały połączone z prosto zaprojektowanymi detalami, przy okazji face-liftingu masywną bryłę urozmaicono szczegółami o znacznie nowocześniejszym wyglądzie. W ten sposób design auta stał się dynamiczniejszy, bardziej elegancki, a jednocześnie nie stracił swojego “bojowego” charakteru.

We wnętrzu Forda z “paką” jak u siebie mogą poczuć się użytkownicy samochodów… Mazdy. Ranger jest bliźniakiem Mazdy BT-50, z której to właśnie zaczerpnięto znaczną część elementów kokpitu. Deska rozdzielcza jest więc niewyszukana pod względem stylistycznym, ale oferuje dobrą czytelność wskaźników. Słowa krytyki kierujemy ku materiałom wykończeniowym - nawet w aucie tego typu plastiki powinny być wyższej jakości.

Pod względem przestronności i wygody zapewnianej przez siedzenia kabina pasażerska prezentuje się przyzwoicie, ale tylko wtedy, kiedy mamy na myśli pierwszy rząd siedzeń. W wersjach z drugim rzędem pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie narzekać mogą zarówno na ciasnotę, jak i niezbyt wygodne siedzenia. Pochwalić należy za to przestrzeń ładunkową - jest całkiem pojemna i oferuje rekordowo dużą ładowność, co w samochodach użytkowych jest ogromnym atutem.

Ford znany jest z produkcji aut, które znakomite własności jezdne i niezły komfort łączą z wysoką precyzją układu kierowniczego. Niestety, cech tych nie odnajdziemy w modelu Ranger. Auto prowadzi się niezbyt stabilnie, nerwowo reaguje na nierówności nawierzchni i oferuje fatalną kierowalność. Nawet konkurenci, choć również zaprojektowani do ciężkiej pracy, są w wymienionych kwestiach wyraźnie lepsi. Większych powodów do narzekań nie dostarczają za to zdolności do jazdy po bezdrożach.

Korozja - oto zdecydowanie największe utrapienie właścicieli Forda Rangera IV. Auto rdzewieje na potęgę i trudno byłoby wymienić wszystkie elementy, na których może pojawić się niechciany, brązowy nalot. Poza tym podczas siarczystych mrozów silniki diesla potrafią odmówić posłuszeństwa, a na mocowaniach przekładni kierowniczej pojawiają się luzy. Pikap spod znaku błękitnego owalu nie jest drogi w zakupie, ale koszty eksploatacji podnosi jego niewielka popularność.

Dane techniczne Ford Ranger

Silniki

Moc silników 59-207 KM

Poj. silników 2 198-4 015 cm3

Prędkość maks. 170-175 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,4-13,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Ranger

Średnia ocena modelu

na podstawie 47 opinii

4.07

Średnia dla segmentu: Pickup 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Widoczność

+ Koszty utrzymania

Wady

- Układ jezdny

- Skrzynia biegów

- Wentylacja i ogrzewanie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (74%)
NIE (26%)

Wybrane oceny kierowców Ford Ranger

Uwaga - trochę tego będzie!:) Rangerem jeżdżę niecały rok. Potrzebowałem samochodu dostawczego do firmy oraz prywatnego do celów codziennych...pomyślałem czemu nie kupić ... więcej2w1 (2 w 1 to się chyba tylko w szamponach sprawdza:) ). Szukałem więc pickupa! Na pierwszy ogień wziąłem L200. Tym to się jeździć nie da, siedzi się fatalnie jak na za niskim kiblu...cała buda się trzęsie, gałka zmiany biegów cały czas cię zaczepia ochoczo latając na wszystkie strony, wyciszenia prawie nie ma, środek wygląda jakby kosztował mniej od opony ...nie, ten samochód odpadł w przedbiegach.Nawet cena w okolicy 100 tyś zł brutto nie sprawiała że chciałem ten samochód mieć. Kolejny Pickup-tym razem miałem okazję przejechać się Amarokiem. Z zewnątrz nie wygląda źle, trochę kanciasty...ale do przywyknięcia. Środek spartański, no samochód pracujący-ok,też to zdzierżę. Pytam o schowki...są! Dwa! No chyba se jaja robicie, dwa schowki które ledwo mieszczą paczkę fajek i portfel, nosz...ok, przejedźmy się. Akurat było trochę ślisko, popadało...napęd w tej wersji był na tył + ręczna skrzynia biegów. Nie było zakrętu na jakim nie wpadł bym w poślizg! Ruszane ze skrzyżowania - poślizg, skręt kół i lekki gaz-poślizg, nierówna droga-ESP szaleje...hmm, to nie to czego szukam. Dodatkowo jazda autostradą - rozmawiać się nie da...podobno w najdroższej wersji jest możliwość dokupienia wygłuszającej uszczelki chroniącej przed pyłem, no bardzo dziękuje - toż to opcja premium! Ok, generalnie samochód nie najgorszy, jeszcze tylko czy do tyłu ktoś za mną wsiądzie (mam 190cm więc prawie leże w samochodzie)...wsiądzie, owszem-ale chyba tylko York, nawet dziecko będzie miało problem żeby się tu zmieścić jeżeli siedzę z przodu.Ok - co z ceną...na wypasie ze wszystkim tym co ma Ranger - cena uwaga, uwaga ponad 180 tyś zł...po rabacie! No chyba se jaja robicie! nosz...! Dobra - Amarok nie, co następne? Nawara?...nie, tego to jeździ tyle że jest opatrzony jak fiesta, odpada. No to zostaje jedyny słuszny wybór i legenda pickupów...Hilux! No to jedziemy Hiluxem! Zawsze mi się ten samochód podobał, wygląda naprawdę super! Nauczony doświadczeniem z Amaroka, najpierw sprawdziłem ilość miejsca z tyłu-kiepsko, to samo co w Amaroku. Ale dajmy szansę legendzie, jedziemy. Muszę przyznać że Hilux sprawia wrażenie naprawdę dobrze wykonanej roboty, wszystko jest spasowane i jakieś takie...budzące pozytywne emocje. W terenie (dzięki uprzejmości sprzedawcy miałem okazję ją ubrudzić ), naprawdę zacnie. Wyjedźmy na asfalt. Jechałem akurat wersją z automatem. Do 100km/h wszystko ok, ale po przekroczeniu tej prędkości silnik zaczyna wyć jak potępiony, 130 na budziku i więcej nie ma szans...a hałas przy tym jakbyśmy lecieli a nie jechali. Nie, to nie jest samochód dla mnie. Dodatkowo każdy z tych opisanych pickupów na nierównej drodze bujał okropnie, wszystkie mają resory piórowe z tyłu więc ciężko wymagać limuzyny, jednak Ranger też ma resory a naprawdę buja najmniej z nich wszystkich (oczywiście na pustej pace, po załadowaniu jest tylko lepiej). Po tych przygodach zdecydowałem się na Rangera, dlaczego? Proszę bardzo: - najmniej z testowanych przeze mnie pickupów buja z tyłu na pusto - najwięcej miejsca z tyłu, ja sam jestem w stanie usiąść za sobą.Nie jest wygodnie ale jestem w stanie usiąść! To naprawdę dużo! - wyposażenie jak w limuzynie - wykonanie inne, ale same dodatki nazywają się tak samo:) - cena z dodatkową zabudową, hakiem i przedłużoną gwarancją za wersję Wiltrak - 160tyś brutto. - wygląd! W wersji Wildtrak w pomarańczowym kolorze jest niesamowity - plus kilka innych rzeczy o których piszę poniżej ukryj
dodano 16.12.2014 przez
Mam przyjemność jeździć Fordem z 2008 (październik). Samochód ma zrobione około 40 tysi i jest użytkowany w mieście jak i ... więcejzarówno w ciężkim terenie ( czasami bardzo) - taki charakter pracy. Samochód bardzo wygodny jak dla kierowcy choć pasażerowie z tyłu już nie mają dużo miejsca. Silnik (2.5TDCI) sprawuje się dobrze, chociaż zanim złapie temperaturę strasznie klekocze i jest dosyć duża różnica w mocy przed i po rozgrzaniu. Samochód jeździ z reguły w dłuższe trasy wiec przydałby się szósty bieg. Jeśli chodzi o spalanie to w lecie 9 litrów(trasa mieszana troche miasta troche trasy) natomiast w zimę ten silnik spala o 2 litry więcej. ukryj
dodano 01.06.2011 przez
Zależy do czego kupuje się to auto. Jeśli ktoś oczekuje doskonałych własności terenowych i mniejszy nacisk kładzie na komfort podróży ... więcejna trasie - będzie zadowolony. To jest "wół roboczy" a nie komfortowy samochód dla Pana Prezesa próbującego odliczyć VAT. Nie sprawdzi się jako samochód rodzinny - gwarantuję. Z tyłu jest ciasno, oparcie jest ustawione pod tragicznym kątem a z racji sztywnego tylnego zawieszenia dosłownie się tam skacze i trzeba trzymać się... dachu. Z przodu w ogóle się tego nie odczuwa. Wygodne fotele i mnóstwo miejsca. Tak więc jeśli ktoś potrzebuje samochodu do pracy - las, budowa, tereny zieleni. Samochód będzie idealny. Jeśli szukasz samochodu dla rodziny - wybierz navarę ukryj
dodano 15.11.2008 przez
Zobacz oceny Ford Ranger Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Ranger

Pb
7,67 - 12,17
Na podstawie 14 raportów spalania
ON
7,43 - 12,00
Na podstawie 27 raportów spalania
LPG
15,50
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Ranger

Spalanie w 25 tys. miescie przy dynamiczniej jesdzie w granicach 18 l gazu. Trasa tempomat 130 ok 14 l. ... więcejPorównując z dieslem wychodzi dużo taniej Pajero 2.8tdi przy na podobnym ogumieniu przy takiej prędkości pali ok 12l. Wkręcając auto na duze obroty trzeba sie liczyć ze spalaniem, które nie ma średniej, bak niknie w oczach. Ceny cześci nie duże, dostępne. Naprawy jak na razie nie wielkie, nowy wal aluminiowy robiony na zamówienie 500 zl. po za wymiana płynów silnik skrzynia biegów napedy reduktor cena ok 400 zl ukryj
dodano 28.08.2013 przez
Jeżdżę nim codziennie ok 100 km 50% asfalt 50% w miarę ciężkim terenie(kopalnia) daje znać brak blokady mechanizmu różnicowego.Zapomnieli dodać ... więcejfiltra kabinowego do klimatyzacji.Nawet nie próbuję jeździć bez przedniego napędu na mokrym asfalcie, można wylecieć z trasy na pierwszym ostrym zakręcie.Ogólnie lepszy w teren niż NAVARA i HILUX,L-200 nie jeździłem. ukryj
dodano 24.05.2010 przez
Jak na taką masę pojazdu to rewelacja! srednie spalanie w cyklu miejskim: 8,5 L średnie spalanie na trasie przy ok. 100-120 km/h: ... więcej7,5 L średnie spalanie na trasie przy prędkości 160-177 km/h to ok. 11 L. ukryj
dodano 15.09.2007 przez
WIADOMO PRAWIE 2 TONY NA TRASIE SPALIŁ ŚREDNIO 7L ROPY PRZY OSZCZĘDNEJ JEŻDZIE (ŻONA ZA KIROWNICĄ ) NIE PRZEKROCZYŁA 130KM/H ... więcejPRZY 180 I SZYBKIEJ JEŻDZIE TO 10 LITRÓW ROPY NA100 OSTATNIO TO 8LITRÓW W TRYBIE MIESZANYM ukryj
dodano 04.07.2009 przez
Zużycie raczej dobrze, przeglądy w normalnej cenie, czesci za to drogie i w przypadku braku w salonie lub u mechanika, ... więcejczas oczekiwania na nie z Niemiec ok. 2 tygodnie, masakra, ale tak jest ze wszytskimi Fordami. ukryj
dodano 02.02.2012 przez
Zobacz raporty spalania Ford Ranger Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Ranger

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Ford Ranger

Testy zderzeniowe Ford Ranger Euro NCAP

Ford Ranger, 2.2 diesel double cab, RHD
Ford Ranger, 2.2 diesel double cab, RHD
2011
Zobacz szczegóły
Ford Ranger 2.5 TDCI double cab
Ford Ranger 2.5 TDCI double cab
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Generacje Ford Ranger

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Modele z tego samego segmentu