Szukaj

Informacje o Ford Ranger

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Pickup
Produkowany od roku 1983 (wersja europejska samochodu jest produkowana od roku 1999) kompaktowy pick-up z segmentu I. Mimo że wersja europejska jest podobna do swojej odmiany amerykańskiej, której produkcję zakończono w 2012 roku – bardzo niewiele ma z nią wspólnego. Ford Ranger był pierwszym w historii Forda pick-upem przeznaczonym na rynek europejski, a począwszy od drugiej generacji, debiutującej w roku 2006, Ranger oferowany był także w Polsce. Auto produkowane jest w kooperacji z Mazdą, a jego odpowiednikiem jest Mazda BT-50. Model przeszedł gruntowny face-lifting w roku 2009, a jego trzecią generację zaprezentowano w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz

Ford Ranger – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Ranger

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

1,3
~michał
Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Ford Ranger V
auto jest bardzo słabe jakościowo - jak nowy to jak wszystko co nowe jest cacy - hałas wewnątrz na dzisiaj to już ponad 74 db , wyjące łożyska to opony , wibracje na kierownicy to klocki i tarcze , a luzy w zawieszeniu widzę tylko ja -serwis nie . Syf nie auto , czuję się oszukany przez forda ,bo za takie pieniądze oczekiwałem jakiejkolwiek wyższej jakości niż np . w wildtrucku i tu się bardzo zawiodłem . Auto produkowane dla europy jest w RPA i znacząco różni się od wersji produkowanej w malezji. Brak jakiegokolwiek spasowania elementów karoserii , różne grubości lakieru to standard w tym trupie . Rzeczoznawca który pomaga mi z fordem ( nie znajdziecie w polsce żadnego bo każdego opłaca ford ) jest z niemiec i ma takich raptorów kilka w swojej historii z fordem . Niestety nigdy jeszcze ford nie poniósł konsekwencji złej jakości ,ani też nie naprawił usterek . zawsze jest to gra na zwłokę i pozostawienie klienta z problemem jaki stworzył ford . Na 7 mc y użytkowania 12 dni stałem w naprawie - to kpina jest nic więcej . Po 27 latach jeżdżenia fordami , nadszedł czas na definitywne zakończenie naszej znajomości - NIGDY WIĘCEJ FORDA .
3,4
~Lukasz P.
Podwójna kabina Facelifting 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Ford Ranger V
Samochód, który nie polecam. Odradzam. Samochód 50% stoi na serwisie a nie jezdzi i zarabia. Samochód kupiony w salonie jako nowy w wersji Wildtrack, pomaranczowy kolor (Czekalem na niego pol roku). Wyglada pieknie ale nie jezdzi. Samochód szanowany uzywany 99% na autosradzie gdzie poruszam sie z predkosci 140km/h. Samochod nie upalany w terenie nie pilowany. Normalna zwykla jazda. Wygodny, lecz niestety ciagle usterki nie pozostawiaja mi nic innego jak zostawic negatywna ocene. Cytujac serwis Forda "Nie jest ta jakoś Ford Rangera jaka byla kiedys". Zastanawialem sie nad kupnem Raptora lecz podejrzewam ze ustreki beda takie same. Nigdy wiecej Ford Ranger.
2,4
~Marcin
Podwójna kabina Facelifting 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Ford Ranger V
Nie polecam marki ford. Zakupiłem samochód ford Ranger za 160 tyś. Auto po pewnym czasie zaczęło gasnąc. Stoisz na światłach, zaczynają falować obroty i silnik gaśnie. Z problem byliśmy kilkukrotnie w serwisie. Serwis od 6 miesięcy nie potrafi zdiagnozować przyczyny. Serwis Ford Plichta z Gdańska ściągnął mechanika z Ford Polska, jego umiejętności również nie pozwoliły na stwierdzenie co jest przyczyną. Mimo wielu nagranych filmów obrazujących usterkę, ford odmówił naprawy samochodu. Kontakt z infolinią ford polska niemożliwy, od kilku miesięcy wszyscy konsultanci są zajęci – mimo kilkudziesięciu prób dziennie. Pisemne wezwanie do usunięcia usterki, pozostało bez odpowiedzi Ford Polska. Czyli ja zostałem z kalmotem za 160tyś a producent nawet nie ma możliwości kontaktu. Serwis i producent przyjęli politykę milczenia, niech się klientowi znudzi. Odradzam tą markę i ostrzegam przed nieuczciwym podejściem producenta/serwisu.

Raporty spalania Ford Ranger

Liczba raportów: 75
Średnie spalanie dla Ford Ranger
8,8 – 12,0
l/100 km
8,9 – 12,3
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Ford Ranger V
Auto użytkuje od ponad 2 lat i przejechałem około 90tys we wszystkich możliwych warunkach. Jest kilka dobrych informacji. Jeśli chcesz jechać oszczędnie 100-120 raczej na pusto to wynik 7,5-8 litrów jest jak najbardziej realny. Z dobrych informacji jest jeszcze taka, że nawet przy jeździe na trasie z ciągłym butem w podłodze i kiedy oczywiście można trzymaniu maxymalnej prędkości więcej niż 14l nie spalił. Zazwyczaj było około 12-13,5. Warto tutaj dodać, że z racji swoich gabarytów, ogromne znaczenie ma to czy mocno wieje. Trasa Lublin Warszawa, w ciągu dwóch dni, ten sam kierowca ten sam styl jazdy (nawet kiedy mniej wiało jechałem szybciej) różnica w spalaniu ogromna. Miasto to około 9-10l. W terenie podobnie jak w mieście. Na reduktorze potrafi spalać 100 na 100 przy dużym obciążeniu (dość ekstremalne warunki). Bardzo dużo jeżdżę również z przyczepą. Waga przyczepy to około 2,5t plus około 400kg na samochodzie. Spalanie to około 12,5-13,5l, ale raczej w granicach 12,5. Z taką przyczepą oczywiście prędkość max 90km/h czasem przy wyprzedzaniu chwilowo wyższa. Generalnie jak na takie gabaryty i na jego mase auto mega oszczędne. Dynamika dosyć słaba, ale tragedii nie ma. Silnik w mojej ocenie nie jest bardzo awaryjny, ale elektronika czy inne podzespoły to inna bajka. Trochę z moim egzemplarzem mam kłopotów, ale to nie miejsce na wywód o usterkach.
8,5
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Ford Ranger V
Rangerem jeżdżę w pracy, najczęściej jeżdżę nim na pusto, lub z małym ciężarem. Dynamika silnika jest ok. Na dłuższej trasie przy prędkości ok 120 udało mi się zejść w granicach 7 litrów na 100km. Myślę że te wyższe wyniki pojawiają się dlatego że inni użytkownicy nie jeżdżą oszczędnie lub są po prostu załadowani. Zaznaczam że przy jeździe nim wcale nie zależy mi na oszczędności, gdyż to firma płaci za paliwo. Górna granica spalania może sięgać naprawdę wysoko w zależności od katowania silnika. Jeśli chodzi o oszczędność to moim zdaniem ten silnik jest na prawdę dobry.
15,5
Pickup 4.0 207KM 152kW
Ford Ranger IV
Spalanie w 25 tys. miescie przy dynamiczniej jesdzie w granicach 18 l gazu. Trasa tempomat 130 ok 14 l. Porównując z dieslem wychodzi dużo taniej Pajero 2.8tdi przy na podobnym ogumieniu przy takiej prędkości pali ok 12l. Wkręcając auto na duze obroty trzeba sie liczyć ze spalaniem, które nie ma średniej, bak niknie w oczach. Ceny cześci nie duże, dostępne. Naprawy jak na razie nie wielkie, nowy wal aluminiowy robiony na zamówienie 500 zl. po za wymiana płynów silnik skrzynia biegów napedy reduktor cena ok 400 zl

Usterki Ford Ranger

Liczba wpisów: 13
łożyko koła przedniego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW od 2019
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
w raptorze z przebiegiem 6 tysięcy padło łożysko koła przedniego od jazdy po asfalcie. BIULD TOUGH . Serwis po wskazaniu palcem ,żę o to to koło jest lużne ,pojął się naprawy . Oczywiście próbowali jak mogli a to że nie mamy wolnego podnosnika ,to dałem swój ,wtedy i oni dali taki do podjechania pod koło -kpina , ford wie doskonale jaki to badziew jest ten raptor i celowo robi z ciebie idiotę . Z innych również ,znam ponad 10 użytkowników któży również czują się oszukani przez forda i jego tandetę w postaci rangera raptora . Ciekawe czy fox wie gdzie montują jego amortyzatory .
3 komentarze
awaria układu napędowego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW od 2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 0
od czasu do czasu auto traci moc i wyskakuje komunikat -sprawdź w instrukcji - oraz świeci się pomarańczowy kluczyk . niestety gaśnie i auto wraca do normy . oby tak się nie stało podczas wyprzedzania bo może to być ostatnie wyprzedzanie tego forda i jego kierowcy . Serwis nie jest w stanie rozwiązać tego problemu bo lampka sie nie pali jak podjeżdżam do serwisu także zapłaciłeś to jedz dalej nie zasłaniaj wystawy z raptorem , bo czekamy aby naciągnąć następnego na swój nic nie warty pseudoraptorek.
5 komentarzy
Zapaliły się kontrolki od oleju i ładowania.
  • Ford Ranger V Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW od 2012
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam.w trakcie jazdy autem zapaliła się najpierw kontrolka ciśnienia oleju na czerwono auto zaczęło zwalniać i tracić moc pochwali zapaliła się kolejna kontrolka od ładowania ,natychmiast się zatrzymałem,zgasiłem auto otworzyłem maskę wyciągnąłem bagnet od poziomu oleju i zauważyłem ze wydobywa się dym,bardzo mnie to zdziwiło ponieważ przed wyjazdem z garażu sprawdzałem olej i było ok tak jak trzeba.Wczesniej nic niedawalo o sobie znać.Bardzo prosze o pomoc może ktoś już spotkał się z takimi usterkam.Dodam ze wyczerpał mi się akumulator.gdy go naladowalem auto odpaliło ale kontrolki nadal się paliły i silnik ciężko pracował.podejzewam ze z braku odpowiedniego smarowania.moze ktoś mnie nakieruje gdzie mam szukać.Z góry bardzo dziękuje za mądre rady.pozdrawiam
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Ranger