Szukaj

Informacje o Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: VANy
Małe auto, które ma mało silników do wyboru, ale oba są całkiem niezłe. Podstawowy 1.2l o mocy 90KM wystarczy, szczególnie do miasta. Średnio spala około 6l paliwa na 100km i osiąga 100km/h w niecałe 13 sekund. Od tak małej pojemności wyposażonej w stosunkową dużą ilość koni nie można wymagać kosmicznej elastyczności i faktycznie motor najlepiej czuje się w wyższych partiach obrotów. Jeśli szykujecie się na systematyczne wypady za miasto, to lepszym wyborem będzie 1.4l o mocy 100KM. Jest równie oszczędny, co mniejszy brat i lepiej radzi sobie z autem. Na ogół jest cichy, ale też lubi wchodzić na wysokie obroty, a wtedy robi się głośno. Spodoba się miłośnikom F1.
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~indianad
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Samochód jako całość uważam za bardzo udany model. W tym segmencie ciężko znaleźć coś co miałoby więcej miejsca w bagażniku, dla pasażerów i kierowcy. Pakowność to jego główna cecha. Przez te 6 lat użytkowania nie miałem ani jednej awarii. Prowadzi się bardzo dobrze, dobrze trzyma się w zakrętach. Na minus na pewno trochę twarde fotele i zawieszenie wyregulowane raczej na twardość nie komfort. Spalanie w mieście to duży plus. W trasy do 250km lub 3 godzin się nada. Powyżej to już niestety trochę masochizm. Chociaż sam zrobiłem kilka tras w stylu Warszawa - Pogorzelica.
4,2
~Krzyś
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Nie wiem czy moja ocena się spodoba ale należę do ludzi mniej zamożnych i jest to dla mnie samochód, który traktuje jako rodzinny. Jest też pierwszym i chyba ostatnim (ze względu na pogorszenie sytuacji ekonomicznej) w życiu który kupiłem nowy w salonie. Szukałem samochodu w okolicach 50.000 zł. Myślałem o ix20, Vendze, Merivie, Astrze, Rapidzie, Roomsterze i innych podobnych. Kilkoma jeździłem kilka odpadło w czasie oglądania. Ostateczną decyzję pomiędzy Hyundaiem ix20 a Hondą podjąłem ze względu na średnie zużycie paliwa w samochodach do jazd testowych. Obydwa miały przejechane około 150-200 km od tankowania a komputer pokazywał 9,3 w ix20 i 7,5 w Jazzie. Ostatecznie wybrałem Hondę i postanowiłem dołożyć trochę do wersji Confort za którą dałem 58.000 zł. Po dwóch latach i 24 tyś km raczej nie żałuję. Na pewno żal utraty wartości samochodu ale po 13-tu używanych raz postanowiłem zaszaleć. Samochód używam w małym mieście ok. 6.000 mieszkańców. Mam żonę i dwoje dzieci 21 i 14 lat. Syn student w zasadzie już z nami nie jeździ. Ma Yarisa. Co roku jeździmy nad Bałtyk (800 km w jedną), kilkanaście razy w roku 100 km do najbliższego dużego miasta (Rzeszów) trochę wycieczek po Bieszczadach i Słowacji, raz w tygodniu zakupy. Jeżeli chodzi o ilość miejsca to niestety nie ma szans do poprzedniego Partnera, którym jeździłem 6 lat ale to w zasadzie dostawczak. W swojej klasie a nawet w klasie kompakt to raczej nie spotyka się auta o większej ilości miejsca. W salonie Hondy namawiano mnie Civica ale gorzej mi się do niego wsiadało i jakoś tak mnie ściśle otaczał z każdej strony. Hyunday był co prawda większy, przestronniejszy i wygodniejszy w środku ale obawiałem się większego zużycia paliwa i gorszej dnamiki (większa masa).
3,0
~chelton
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Samochód nie jest zły ale też i niczym nie powala. Ani osiągami silnika które są dość mizerne (potencjał 100 KM do wykorzystania dla młodych sportowców którzy się przesiedli z Cinquecento i kręcenie silnika do 5 tysiecy sprawi im radość z posiadania sportowego bolidu, a i to na chwilę bo po tygodniu stwierdzą ze to auto i tak jest słabe) , ani skrzynią biegów (nie jest zbyt precyzyjna i zdecydowanie brakuje 6 biegu) ani prowadzeniem (które jest wręcz fatalne i strach tym autem szybciej pojechać bo wtedy ono zaczyna żyć własnym życiem). Wykonanie ogólnie też dość liche, plastiki twarde, poza tym w kokpicie co element to z innej parafii, klamki malowane na srebrno (o śrubach które widać pod klamka już nie wspominam bo to jest w dzisiejszych czasach wręcz śmieszne) a już obwódki wokół nawiewów są a\'la chrom. Groch z kapustą. Ogólnie stylistyka wnętrza wydaje się dość przypadkowa i jakby sklecona naprędce z różnych elementów zabranych z innych modeli. Kolejna rzecz to komputer pokładowy i jego wskazania. Po pierwsze strasznie mnie razi że zegary i reszta podświetleń są bursztynowe a wyświetlacz komputera jest biały (szary, srebrny jak kto woli) wygląda to dość dziwnie i nieprzyjemnie (rozumiem że jest to pozostałość z wersji przed liftem gdzie nawet radio było podświetlone na taki trupi kolor...brr, ale dlaczego niektóre elementy na wyświetlaczu są jednak pokazywane w kolorze bursztynowym (np. ikonka informująca o mozliwym oblodzeniu drogi?. Druga sprawa to rezerwa paliwa, komputer pokazuje że zostało 0 km a w baku jest jeszcze 12 litrów. Co to ma być?. Następnym elementem który wzbudza uśmiech politowania jest skokowa regulacja oparcia fotela...bez komentarza. Generalnie samochód nie jest wg mnie wart swojej ceny, niby w standardowym wyposażeniu oferuje dużo (posiadam wersję Elegance)ale jednak konkurencja daje praktycznie to samo (a nawet czasem więcej. np. bluetooth, nawigacja) za mniejsze pieniądze. Wydaje mi się że Honda działa w myśl zasady: \"Dużo i tak tego nie sprzedamy a ci co kupią Jazza wezmą wszystko co im się da, bo i tak najważniejszy jest dla nich znaczek na masce\". Można i tak, ale konkurencja nie śpi o czym dobitnie świadczą rankingi sprzedaży.
Średnie spalanie dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015
5,9
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Szczerze mówiąc nie do końca wierzyłem w raporty publikowane w tym portalu. Dla benzynowego silnika 1,4 spodziewałem się raczej zużycia w okolicach 7-8 l/100 km. Ale kupiłem ten samochód i jestem pozytywnie zaskoczony. Trasa Warszawa-Gdańsk-Warszawa (3 osoby, 2 walizki) krajową 7 - mniej więcej połowa to drogi ekspresowe i prędkości do 130 km/h to wynik 5,4 l/100 km. Generalnie rzadko przekracza 6 l. Raz zdarzyło mi się przekroczyć, kiedy byłem spóźniony na spotkanie i mocno cisnąłem - wyszło 6,4 l. Zastanawiałem się nad gazem, ale przy takich wynikach to raczej nieopłacalne ...
5,9
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Mieszkam w Poznaniu choć większość przebiegu robię poza miastem. Umiem korzystać z ekodrivingu i stosuję go w 90% przebiegu ale kiedy potrzeba potrafię w pełni wykorzystać charakter wolnossącej Hondy tj. przy wyprzedzaniu z prędkości 70-80km/h Absolutnie ZAWSZE redukcja do 2 biegu i w chwilę przed 6600obr/min zmiana biegu na 3. Staram się jeździć dokładnie tak samo jak skrzynia automatyczna. Na drogach krajowych jeżdżę z prędkościami 90-100km/h. Na autostradach i S-kach 120-130km/h. Przy powyższym stylu jazdy wychodzi tak: miasto 6,7-7.5 w zależności od korków. W trasie minimalne spalanie drogami krajowymi Poznań-Czestochowa 4.7l. W większość jazdy 5.3l. Na s -kach ok 6.0l. Średnia z 213tys km 5,7l.
4,8
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Dla mnie rewelacja. Nie spodziewałem się takich rezultatów. Prowadzę zapiski ze wszystkich tankowań i innych wydatków. Komputer w trybie B nie kasowany od wyjazdu z salonu pokazuje zużycie paliwa 4,4 l/100 km. Niestety jak w większości nowych samochodów oszukuje. Do tej pory między tankowaniami przejechałem 23.753 km i wlałem 1154,2 litrów paliwa co daje rzeczywiste średnie zużycie 4,86 l/100 km. Najwyższe jednostkowe średnie zużycie jakie odnotowałem to 5,91 a najniższe 4,02 l/100 km. Za serwis po 1 i 2 roku razem z materiałami (olej, filtry, środek do czyszczenia klimy) płaciłem po niecałe 600 zł. Myślę, że od przyszłego roku zamknę się w 400 zł (poza serwisem) Opony małe więc tanie. Za zimówki z wysokiej półki 1.200 zł. Ceny za materiały (oleje, filtry, klocki, tarcze, amortyzatory) takie jak do innych aut tej klasy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 34 tys. km
instalacja zamontowana w : Auto Mix Klapuch Krystian ul. Dębowa 14 B 44-384 Skrzyszów tel. 693-931-321 www.gazautomix.pl O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 i-vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego (pokrowiec...
5,0
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja zamontowana w : Auto Mix Klapuch Krystian ul. Dębowa 14 B 44-384 Skrzyszów tel. 693-931-321 www.gazautomix.pl O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 i-vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego...
5,0
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 56 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego (pokrowiec na koło w cenie zestawu) , sterownik STAG Q box wlew gazu przy wlewie Paliwa , cena zestawu 3100 zł , czas montażu...
Honda Jazz III