Szukaj

Informacje o Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: VANy
Małe auto, które ma mało silników do wyboru, ale oba są całkiem niezłe. Podstawowy 1.2l o mocy 90KM wystarczy, szczególnie do miasta. Średnio spala około 6l paliwa na 100km i osiąga 100km/h w niecałe 13 sekund. Od tak małej pojemności wyposażonej w stosunkową dużą ilość koni nie można wymagać kosmicznej elastyczności i faktycznie motor najlepiej czuje się w wyższych partiach obrotów. Jeśli szykujecie się na systematyczne wypady za miasto, to lepszym wyborem będzie 1.4l o mocy 100KM. Jest równie oszczędny, co mniejszy brat i lepiej radzi sobie z autem. Na ogół jest cichy, ale też lubi wchodzić na wysokie obroty, a wtedy robi się głośno. Spodoba się miłośnikom F1.
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Krzyś
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Nie wiem czy moja ocena się spodoba ale należę do ludzi mniej zamożnych i jest to dla mnie samochód, który traktuje jako rodzinny. Jest też pierwszym i chyba ostatnim (ze względu na pogorszenie sytuacji ekonomicznej) w życiu który kupiłem nowy w salonie. Szukałem samochodu w okolicach 50.000 zł. Myślałem o ix20, Vendze, Merivie, Astrze, Rapidzie, Roomsterze i innych podobnych. Kilkoma jeździłem kilka odpadło w czasie oglądania. Ostateczną decyzję pomiędzy Hyundaiem ix20 a Hondą podjąłem ze względu na średnie zużycie paliwa w samochodach do jazd testowych. Obydwa miały przejechane około 150-200 km od tankowania a komputer pokazywał 9,3 w ix20 i 7,5 w Jazzie. Ostatecznie wybrałem Hondę i postanowiłem dołożyć trochę do wersji Confort za którą dałem 58.000 zł. Po dwóch latach i 24 tyś km raczej nie żałuję. Na pewno żal utraty wartości samochodu ale po 13-tu używanych raz postanowiłem zaszaleć. Samochód używam w małym mieście ok. 6.000 mieszkańców. Mam żonę i dwoje dzieci 21 i 14 lat. Syn student w zasadzie już z nami nie jeździ. Ma Yarisa. Co roku jeździmy nad Bałtyk (800 km w jedną), kilkanaście razy w roku 100 km do najbliższego dużego miasta (Rzeszów) trochę wycieczek po Bieszczadach i Słowacji, raz w tygodniu zakupy. Jeżeli chodzi o ilość miejsca to niestety nie ma szans do poprzedniego Partnera, którym jeździłem 6 lat ale to w zasadzie dostawczak. W swojej klasie a nawet w klasie kompakt to raczej nie spotyka się auta o większej ilości miejsca. W salonie Hondy namawiano mnie Civica ale gorzej mi się do niego wsiadało i jakoś tak mnie ściśle otaczał z każdej strony. Hyunday był co prawda większy, przestronniejszy i wygodniejszy w środku ale obawiałem się większego zużycia paliwa i gorszej dnamiki (większa masa).
3,0
~chelton
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Samochód nie jest zły ale też i niczym nie powala. Ani osiągami silnika które są dość mizerne (potencjał 100 KM do wykorzystania dla młodych sportowców którzy się przesiedli z Cinquecento i kręcenie silnika do 5 tysiecy sprawi im radość z posiadania sportowego bolidu, a i to na chwilę bo po tygodniu stwierdzą ze to auto i tak jest słabe) , ani skrzynią biegów (nie jest zbyt precyzyjna i zdecydowanie brakuje 6 biegu) ani prowadzeniem (które jest wręcz fatalne i strach tym autem szybciej pojechać bo wtedy ono zaczyna żyć własnym życiem). Wykonanie ogólnie też dość liche, plastiki twarde, poza tym w kokpicie co element to z innej parafii, klamki malowane na srebrno (o śrubach które widać pod klamka już nie wspominam bo to jest w dzisiejszych czasach wręcz śmieszne) a już obwódki wokół nawiewów są a\'la chrom. Groch z kapustą. Ogólnie stylistyka wnętrza wydaje się dość przypadkowa i jakby sklecona naprędce z różnych elementów zabranych z innych modeli. Kolejna rzecz to komputer pokładowy i jego wskazania. Po pierwsze strasznie mnie razi że zegary i reszta podświetleń są bursztynowe a wyświetlacz komputera jest biały (szary, srebrny jak kto woli) wygląda to dość dziwnie i nieprzyjemnie (rozumiem że jest to pozostałość z wersji przed liftem gdzie nawet radio było podświetlone na taki trupi kolor...brr, ale dlaczego niektóre elementy na wyświetlaczu są jednak pokazywane w kolorze bursztynowym (np. ikonka informująca o mozliwym oblodzeniu drogi?. Druga sprawa to rezerwa paliwa, komputer pokazuje że zostało 0 km a w baku jest jeszcze 12 litrów. Co to ma być?. Następnym elementem który wzbudza uśmiech politowania jest skokowa regulacja oparcia fotela...bez komentarza. Generalnie samochód nie jest wg mnie wart swojej ceny, niby w standardowym wyposażeniu oferuje dużo (posiadam wersję Elegance)ale jednak konkurencja daje praktycznie to samo (a nawet czasem więcej. np. bluetooth, nawigacja) za mniejsze pieniądze. Wydaje mi się że Honda działa w myśl zasady: \"Dużo i tak tego nie sprzedamy a ci co kupią Jazza wezmą wszystko co im się da, bo i tak najważniejszy jest dla nich znaczek na masce\". Można i tak, ale konkurencja nie śpi o czym dobitnie świadczą rankingi sprzedaży.
4,6
~HondaJazzIII
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Auto oceniam na 5 bo jeździłem już nie jedną marką (Audi, Volvo, VW, Ford itp.) i wiem, że "ideału" nie ma, a na tle pozostałych Jazz wypada wręcz znakomicie. Mimo to należy liczyć się z tym, że auto ma kilka wad, które nie dla każdego będą do zaakceptowania. Przede wszystkim w 2011 roku Honda postanowiła trochę przyoszczędzić na produkcji i pousuwała niektóre dodatki - na rynek polski z wersji Elegance wypadły ogrzewane fotele (telefon nigdy nie był dostępny), a z wersji Comfort skórzana kierownica i gałka zmiany biegów. Do tego ze wszystkich opcji usunięto podłokietnik tylnej kanapy i rolety bagażnika - niby nic, ale jak wydajemy 60 tys. zł to trochę denerwuje, zwłaszcza gdy przez szybę widać co jest w kufrze. Tylna półka jest bardzo ostra (rozwalić sobie o nie czoło to żaden problem), komputer zaniża spalanie o jakieś 0,3l, a do tego błędnie wskazuje pozostały dystans (zawsze powyżej 650 km przy pełnym baku, podczas gdy max to 500 km na trasie i 450 km w mieście) i poziom rezerwy. Sprawa ogólnie znana - gdy wskazówka opada na samo dno, a komputer krzyczy że już powinniśmy w zasadzie tylko się toczyć, w baku pozostaje około 12 litrów paliwa. Oficjalnie tłumaczą to potrzebą chłodzenia pompy, ale nie potrafią wytłumaczyć czemu nie dostosowali do tego komputera, tzn. dlaczego pokazuje dystans o 200 km większy niż faktycznie to wynika z "rezerwy bezpieczeństwa" i dlaczego w instrukcji rezerwa to nie 12l, a 7l. Prawdopodobnie było tak, że Honda zrobiła na początku auto z zapasem 7l i tak też zaprogramowała komputer, ale potem w testach wyszło, że pompa się przegrzewa i trzeba limit zwiększyć - komputera ze względu na koszty już nie ruszano, przestawiając jedynie poziom graniczny, a nie sposób wyliczania dystansu. Innego logicznego wytłumaczenia nie znajduję bo o takie partactwo ich nie posądzam (błędy widoczne byłby zaraz po pierwszych tankowaniach podczas testów). Do tego w modelu III generacji wywalono tylne plastykowe nadkola, a błotnik od wewnętrznej strony zakończony jest wywiniętą ku górze blachą - dolary przeciw orzechom, że nagromadzone błoto, sól i kamienie po latach spowodują korozję na "wylot".
Średnie spalanie dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015
5,9
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Dla mnie rewelacja. Nie spodziewałem się takich rezultatów. Prowadzę zapiski ze wszystkich tankowań i innych wydatków. Komputer w trybie B nie kasowany od wyjazdu z salonu pokazuje zużycie paliwa 4,4 l/100 km. Niestety jak w większości nowych samochodów oszukuje. Do tej pory między tankowaniami przejechałem 23.753 km i wlałem 1154,2 litrów paliwa co daje rzeczywiste średnie zużycie 4,86 l/100 km. Najwyższe jednostkowe średnie zużycie jakie odnotowałem to 5,91 a najniższe 4,02 l/100 km. Za serwis po 1 i 2 roku razem z materiałami (olej, filtry, środek do czyszczenia klimy) płaciłem po niecałe 600 zł. Myślę, że od przyszłego roku zamknę się w 400 zł (poza serwisem) Opony małe więc tanie. Za zimówki z wysokiej półki 1.200 zł. Ceny za materiały (oleje, filtry, klocki, tarcze, amortyzatory) takie jak do innych aut tej klasy.
6,4
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Korzystam z licznika kontroli spalania paliwa dwutorowo. Mam ustawione średnie wskazanie spalania na danym zbiorniku paliwa, które automatycznie kasuje się po kolejnym zatankowaniu i wskazuje od początku. Równolegle drugim torem obliczane jest średnie spalanie w przedziale od 1 do 10000km. Wcześniej wielokrotnie sprawdziłem zgodność wskazania komputera z faktyczną ilością wlanego paliwa do przejechanych kilometrów i swierdzam że wskazania komputera potwierdzają się z rzeczywistością. I tak średnie spalanie z pierwszych 10 tys km to 7 litrów na 100km Wydaje się że to dużo, ale z tego dystansu około 80% to miasto na krótkich odcinkach od 2 do 4km prawie zawsze na zimnym silniku. Średnie spalanie z kolejnych 10tys km to 6,7 litra przy zachowaniu podobnych parametrów użytkowania samochodu i oczywiście z włączoną klimatyzacją przez cały czas użytkowania samochodu. Najniższe średnie spalanie latem na trasie Kraków-Białystok około 475km przy szybkości około 90-100km to 4,7litra oczywiście z aktywną klimatyzacją. Jeśli chodzi o ceny przeglądów to wszystkie stacje serwisowe próbują żerować na kierowcy i przeglądami gwarancyjnymi chcą ratować swoje finanse, stosując ceny materiałów eksploatacyjnych nieuzasadnienie wielokrotnie zawyżone, ale można to obejść. Serwis Hondy nie jest wyjątkiem. Poza tym tzw. przegląd gwarancyjny delikatnie mówiąc jest dalece pobieżny, by nie powiedzieć - groteskowy......a pieniądze chcą brać poważne.
5,4
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
Raport dodaje dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad zakupem takiego auta i mają wątpliwości odnośnie samego spalania. Generalnie jazda po mieście (Warszawa) zawsze wychodzi mi około 6,5l/100km (klimatronic oczywiście włączony). W dużym korku (np. godzina non-stop stania) spalanie wzrasta do około 7,2l/100km, przy czym szybko potem wraca poniżej tych 7l. Komputer praktycznie nie fałszuje - oczywiście zdarza się, że podczas tankowania wychodzi mi 0,3l różnicy, ale przy takiej pojemności baku równie dobrze może być to wina dystrybutora, lub za późno odbitego pistoletu (wystarczy wlać 1l więcej "do pełna", aby była taka różnica). W porównaniu do Toyoty Yaris (po 2006) bardzo zbliżone wartości, jednak komfort podróżowania, ilość miejsca w środku i rodzaj wyposażenia zdecydowanie na plus dla Hondy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 34 tys. km
instalacja zamontowana w : Auto Mix Klapuch Krystian ul. Dębowa 14 B 44-384 Skrzyszów tel. 693-931-321 www.gazautomix.pl O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 i-vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego (pokrowiec...
5,0
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 42 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja zamontowana w : Auto Mix Klapuch Krystian ul. Dębowa 14 B 44-384 Skrzyszów tel. 693-931-321 www.gazautomix.pl O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 i-vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego...
5,0
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Jazz III
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 56 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
O instalacji : Samochód to Honda FIT silnik 1.5 vtec 120km (pisze bo takiej konfiguracji nie można ustawić w panelu gdzie sie wybiera swoje auto ;-) zresztą modelu FIT też tam niema ;-) ) Zbiornik 37 l elpigaz toroid w miejscu koła rezerwowego (pokrowiec na koło w cenie zestawu) , sterownik STAG Q box wlew gazu przy wlewie Paliwa , cena zestawu 3100 zł , czas montażu...
Honda Jazz III