Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1990 roku. Początkowo miał zastąpić Hyundaia Excela, ale jego miejsce w ofercie marki zajął ostatecznie model Accent. Elantra jest raczej następcą modelu Stellar. W Australii i niektórych krajach Europy, w tym w Polsce auto do końca drugiej generacji sprzedawano pod nazwą Lantra z racji podobieństwa nazw do Lotusa Elana i Mitsubishi Elante. Od generacji trzeciej nazwa została zunifikowana, oprócz Korei Płd., gdzie model sprzedawany jest jako Avante. W 2006 roku debiutowała czwarta, najnowsza ewolucja Elantry.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?
Luzacjusz: Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

Pierwsze cztery generacje Elantry były zaprojektowane albo zupełnie bez polotu, albo też na siłę oryginalnie. Śmiało wystylizowano też piąte, opisywane wcielenie, ale w tym przypadku designerom udało się stworzyć nadwozie, które swoim niekonwencjonalnym charakterem przyciąga, a nie wręcz odpycha widza. Efekt ten udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu opływowej bryły nadwozia z opadającym dachem i szybami bocznymi wznoszącymi się ku tyłowi oraz licznych, wyraźnie zaznaczonych przetłoczeń i dużych lamp dodających całości dynamiki. Warto zauważyć, że karoseria mocno przypomina tę z modelu i40.

Podobieństwa do większego modelu nie kończą się jednak na wyglądzie zewnętrznym - rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również w nim projektanci nie szczędzili nawiązań. W praktyce oznacza to, że kokpit ma interesujący, ale nie "przekombinowany" wygląd. Miłe dla oka kształty nie przeszkodziły w odpowiednim uporządkowaniu elementów obsługi, dzięki czemu na żądane przyciski "trafia się" intuicyjnie. Wielką zaletą wnętrza jest bezsprzecznie jakość wykończenia - pierwszorzędny montaż idzie tu w parze z wysokiej klasy tworzywami. Czytelność wszelkich wskaźników jest bez zarzutu, ale podświetlenie tych umieszczonych na konsoli centralnej może przeszkadzać podczas jazdy nocą. Niezależnie od pory dnia, życie utrudnia mocno ograniczona widoczność spowodowana wąskimi szybami.

Po "usadowieniu się" na fotelu kierowcy czy pasażera uwidacznia się kolejne nawiązanie do większego od Elantry modelu i40. Dzięki wygodnym siedzeniom o szerokiej regulacji oraz ogromnej jak na kompakt ilości miejsca, z przodu czujemy się jak w modelu klasy średniej. Z tyłu uczucie to niestety mija - przestrzeni na nogi jest tam może pod dostatkiem (więcej niż u konkurencji), ale opadający dach zmniejsza miejsce nad głowami. Do pojemnego kufra spokojnie zapakujemy rodzinę, ale musimy uważać, aby (tak jak u konkurencji) zawiasy nie przygniotły bagażu.

W przypadku karoserii i wnętrza opisywanego Hyundaia łatwo znaleźć podobieństwa do większego i40, ale już w przypadku parametrów jezdnych więcej jest różnic. Bo podczas, gdy model klasy średniej zapewnia wyśmienity komfort, ale nie prowadzi się zbyt dynamicznie, Elantra wręcz kocha zakręty, jednak nie najlepiej radzi sobie z nierównościami. Kierowcom lubiącym "ostrą" jazdę z pewnością to się spodoba, ale już rodzinom - raczej nie. Na szczególną pochwałę zasługuje układ kierowniczy, dzięki któremu szybkie manewry wykonuje się z przyjemnością.

Przyglądając się ofercie rynkowej koreańskiego sedana, a dokładnie jego wyposażeniu docieramy do kolejnego już podobieństwa do i40. A jest nią dostępność takich elementów jak 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat czy nawet - co jest ewenementem w tej klasie - podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie. Sam standard wyposażenia jest całkiem bogaty, ale wpływa na niemałą cenę zakupu stawiającą model w górnej strefie cenowej 4-drzwiowych kompaktów.

Dane techniczne Hyundai Elantra

Silniki

Moc silników 68-143 KM

Poj. silników 1 468-1 991 cm3

Prędkość maks. 170-206 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,0-14,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai Elantra

Średnia ocena modelu

na podstawie 124 opinii

4.34

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (93%)
NIE (7%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai Elantra

za te pieniądze-nie ma lepszej oferty-zobaczymy jak z upływem kilometrów. Po 2500 kilometrów podoba mi się coraz bardziej-a ten design mmmmmm ... więcejpycha. Miło jeździć autem kształtnym, proporcjinalnym i "jakimś". Jakoś tu wszytsko współgra i dobrze wygląda a ja to lubię. Nigdy nie myślałem, że powiem coś takiego o koreańskim aucie-ale Szanowni Państwo to jest teraźniejszość i stan bieżący nie przyszłość-GERMANY UCZCIE SIĘ JAK PORYWAĆ TŁUMY ukryj
dodano 05.09.2011 przez
Samochodu szukałem długo i cierpliwie. W związku z tym, że mam już hatchbacka, uparłem się na sedana. Podobał mi się i40 ... więcej(silnik trochę za dużo palił i jakość wykończenia wnętrza była ja na taką cenę trochę słaba), Opel Insignia (mało miejsca w środku, kiepskie silniki, przereklamowany), Ford Focus (dobrze jeździł, ale w środku wyglądał jak zabawka dla dziecka, odnosiłem wrażenie, że pokrętła od klimy zaraz się rozlecą, tandeta!), Honda Civic (wszystko ok, ale kokpit twardy jak skała). Elantra bez ksenonów i ledów (nawet w opcji)wydawała się niedopracowana. Piękna sylwetka, ale wszystkie tzw. bajery Hyundai wrzucił do i40. Jednak po wejściu do środka i uruchomieniu silnika, wiedziałem, że będzie nie do pobicia. Kultura pracy mnie powaliła! Później testowałem jeszcze Fluencea (w środku super limuzyna, ale silnik i sylwetka gorsze od Elantry). Byłem też w Volkswagenie. Jetta z zewnątrz ładna, ale w środku kiepski plastik. Z ciekawości wszedłem do Audi, a tam też wszędzie plastiki-fantastiki. Wszyscy oszczędzają na potęgę. Odniosłem wrażenie, że wnętrze Elantry nie jest tak dopracowane jak u Francuzów, jest jednak na dobrym poziomie niemieckim. Hondy i Mitsubishi pozostają daleko w tyle. Kupiłem ze względu na silnik, sylwetkę, przestronne wnętrze i duży bagażnik. Cieszy 5-letnia gwarancja. Szkoda, że na elementy zawieszenia ograniczona do roku. ukryj
dodano 19.09.2012 przez
Bez watpienia smiala stylistyka Elantry miala znaczenie przy zakupie. Jest to oczywiscie rzecz subiektywna, ale juz po dwoch tygodnach widac, ... więcejze ludziom te samochod sie podoba. Decydujace znaczenie mialy jednak opinie o samochodzie, a w szczegolnosci ocena wiarygodnego amerykanskiego miesiecznika Consumer Reports (najlepszy wybor w kategorii maly samochod, porownywany miedzy innymi z Honda Civic, Mazda 3, Nissan Sentra ...) ukryj
dodano 17.09.2011 przez
Po przejechaniu 4 tys. km czas na komentarz. Zacznę od wad samochodu: szerokie słupki z przodu i do tego nachylone ... więcejpod takim kątem że zdarzyło mi się zobaczyć pieszego czy rowerzystę w ostatniej chwili. Zawieszenie z tyłu - belka skrętna nie dodaje komfortu i przy większych nierównościach czy zakrętach na dużej prędkości, tył nieprzyjemnie podskakuje. Zbyt silne wspomaganie kierownicy przez brakuje nieco dostatecznego poczucia kontroli w prowadzeniu. Ostatnie dwa drobiazgi - brak uchytu wewnątrz pokrywy bagażnika, przez co zamykając go trzeba chwytać za blachę na zewnątrz oraz brak RDSu w radiu. Zalety - cała reszta:) Przy podejmowaniu decyzji o zakupie zależało mi aby auto było proste w konstrukcji (brak turbiny, automatycznej skrzyni biegów, nadmiernej ilości elektroniki itd.) a jednocześnie było niezawodne, wygodne, w miare dobrze wyposażone i oszczędne i takie właśnie jest. Ostatnia kwestia to wygląd, jak zwykle kwestia gustu, mi akurat auto bardziej podoba się z boku i tyłu; z przodu nieco zbyt "azjatyckie". ukryj
dodano 21.11.2012 przez
Zobacz oceny Hyundai Elantra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai Elantra

Pb
5,00 - 10,00
Na podstawie 109 raportów spalania
ON
5,00 - 7,87
Na podstawie 14 raportów spalania
LPG
8,00 - 10,83
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai Elantra

No tu jest doskonale. Niskie zużycie paliwa plus niewielkie koszty przeglądów (co 15tys. km). Ja osobiście nie daje się robić ... więcejw konia i wykorzystuje prawo UE które mi pozwala na robienie okresowych przeglądów poza ASO (w ASO robie tylko przeglądy lakieru) bez utraty gwarancji, która jak to w przypadku Hyundaia jest 5 letnia. Trzeba je tylko robić wg wytycznych, które musi dać nam sam diler w postaci wydruku A4. Same przeglądy (używając dokładnie tych samych części) są ponad połowę tańsze. Z tego co wiem w ASO (jak na ich standardy) również nie ceny nie są wygórowane, wiec z czystym sercem daje 5 gwiazdek. Ale wszystkim polecam korzystanie z prawa do przeglądów tam gdzie się chce (!), bo w przypadku uporu dilera i ewentualnego braku naciśnięcia na niego ze strony samego Hyundai'a sprawę tak czy siak mamy wygraną od ręki w Sądzie. Z doświadczenie znajomych, którzy robią z przeglądami jak ja wiem, że postraszenie oddaniem sprawy do Sądu załatwia sprawę. ukryj
dodano 17.05.2015 przez
MINIMALNIE 4.7 l/100km - nie przekraczając 115 km/h, utrzymując prędkość w granicach 90 km/h, opony letnie, trasa ponad 250 km, ... więcejdrogi krajowe. Wynik moim zdaniem bardzo dobry. Dla porównania ta sama trasa jadąc dynamicznie jak się dało (w granicach rozsądku) 6.2 l/100km; Ale to są skrajności, zazwyczaj w trasie wychodzi mi 5.1-5.7 l/100km ::::: ŚREDNIO ok 6.3 l/100km w cyklu mieszanym ::::: MAKSYMALNIE w mieście 11 l/100km - Łódź, Mrozy, Korki, Bardzo krótkie odcinki, to samo w lato poniżej 8.6 l/100km. W nocy po mieście można zejść do 6.5 l/100km. Dynamika silnika nie powala, ale jest całkiem przyzwoicie; szczególnie podoba mi się zachowanie samochodu na 6 biegu przy ok 130 km/h. Spalanie jak dla mnie bardzo dobre, ale trzeba na prawdę wyczuć jak jeździć Elą oszczędnie, m.in. jeżeli nie zamierzamy chwilowo przekroczyć 85 km/h nie zmieniajmy biegu 5 -> 6 tutaj można w trasie "wyhaczyć" nawet 0.7 l/100km ukryj
dodano 22.05.2012 przez
Jednym słowem masakra... najbardziej podoba mi sie opis kolegi który napisał że lepiej sie zbiera od silnika 1.9 tdi, buhaha. ... więcejNawet 1.9 tdi 90km i 185nm w budzie A4 w combi zbiera sie znacznie lepiej od takiego Hyunadaia przy czym spala znacznie mniej niz CRDI 113km 235nm. Porównywanie go do silników tdi jest bez sensu. Jestem posiadaczem Elantry od dwóch lat i jak czytam takie bajki że sie super zbiera to mnie... . Miałem przyjemność prowadzić elantre po chip-tuningu na 130km i prawie 300nm (widziałem wykres) Zbierał sie podobnie jak 110 konny passat B5 mojego kolegi (tylko oczywiście palił sporo więcej) Także studzę zapały że takie auto pali 6 litrów w mieszanym cyklu przy oszczędnej jeździe. ukryj
dodano 29.03.2013 przez
Po 10 tyś km ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Spalanie bardzo niskie. Minimalne średnie spalanie przy ok 95 km to 4,9 ... więcejl. Maksymalne średnie to 6,7 l. Bardzo dużo można zaoszczędzić jadąc spokojnie i na wysokich biegach, ale wówczas gdy gwałtownie nie przyspieszamy. Co do wad to dla mnie (największa i najchętniej przez nią pozbyłbym się samochodu) trzeszczące plastiki... dostaje szały jak słyszę na wybojach cały samochód i całe wnętrze, które żyje sobie swoim życiem. Jeździłem kilku letnią skodą, oplem i żaden z tych samochodów nie miał tej bolączki, a mój po 10 tyś km trzeszczy jak Lanos z lat 90tych. Po za tym samochód godny uwagi, ekonomiczny i tani w eksploatacji, no i oczywiście ładny ;) ukryj
dodano 01.08.2014 przez
Witam, przejechałem elantra już 1000km, średnio na trasie Rzeszów - Ustrzyki Dolne - Rzeszów czyli jakieś 220km spalanie na oponach ... więcejzimowych 205/55/16 alpiner 4,9 pb98 - na trasie Rzeszów - Krasiczyn - Rzeszów 160km - opony letnie "salonowe" pb95 - 4,8 L/100km Miasto, korki, światła - 6,5L/100km Plusy: Auto wygodne, oszczędne, piękne i wygląda na droższe aniżeli faktycznie jest, cena, mp3 usb, opcjonalne czujniki cofania i parkowania bo widoczność jest kiepska. Minusy: brak RDS, wiecznie szumiące radio, brak gps, kamery cofania w żadnej wersji, ograniczona widoczność mimo, że przesiadłem się z Opla Vectry kombi. - Na chwilę obecną żadnych napraw, wymian itp. ukryj
dodano 04.11.2012 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai Elantra Dodaj raport spalania

Newsy o Hyundai Elantra

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Hyundai Elantra

Generacje Hyundai Elantra

Nowe Hyundai Elantra

nowe Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
ceny od 64 700 zł do 80 700

Hyundai Elantra V Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM od 2014

w pakiecie Classic Plus

w cenie katalogowej brutto

64 700 zł

Wyposażenie standardowe
Kieszenie w oparciach siedzeń przednich
Komputer pokładowy
Kurtynowe poduszki bezpieczeństwa
Wyposażenie opcjonalne
Mistrzowski Pakiet Multimediów Blaupunkt New York 830 lub Clarion NX 502E (2 999 zł)
Pakiety dealerskie
Mistrzowski Pakiet Multimediów Blaupunkt New York 830 lub Clarion NX 502E (2 999 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 2 oferty Hyundai Elantra

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai Elantra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

202

Przejechany dystans

25 667 zł

Zatankowanego paliwa

5 954 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

24

Wydanych pieniędzy

16 539 zł

Średnie wydatki na auto

1 034 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

73 135 zł

Średnie wydatki na auto

4 571 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Hyundai Elantra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 7
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai Elantra dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 5
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai Elantra Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 3
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od ... więcejserwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt przejechania 70tys kilometrów na bęzynie to ok 28tys zł gaz ok 14tys koszt instalacji 3500zł plus nie unikniona naprawa 2000 zł oszczędność łatwo policzyć 8500 pozostaje jedynie kwestia gwarancji ukryj
dodano 01.01.2014 przez
wcześniej pisałem kalkulacje teraz w rzeczywistości zrobione mam na gazie 15 tys bez jakichkolwiek problemów spalanie 8-10 w zależności od ... więcejgazu butla największa jaką dało się wsadzić w koło 43 l nominał czyli jakaś 52 l w dokumentach instalacja BRC pod maską praktycznie nie widoczna a ok 20 zł za 100 km to bardzo rozsądna cena nawet przy obecnych cenach paliw 4.3zł jedno co to trochę szkoda miejsca zajmowanego przez koło no ale coś za coś bagażnik i tak spory ukryj
dodano 13.01.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai Elantra