Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Hyundai Elantra

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1990 roku. Początkowo miał zastąpić Hyundaia Excela, ale jego miejsce w ofercie marki zajął ostatecznie model Accent. Elantra jest raczej następcą modelu Stellar. W Australii i niektórych krajach Europy, w tym w Polsce auto do końca drugiej generacji sprzedawano pod nazwą Lantra z racji podobieństwa nazw do Lotusa Elana i Mitsubishi Elante. Od generacji trzeciej nazwa została zunifikowana, oprócz Korei Płd., gdzie model sprzedawany jest jako Avante. W 2006 roku debiutowała czwarta, najnowsza ewolucja Elantry.

Generacje Hyundai Elantra

Pierwsze cztery generacje Elantry były zaprojektowane albo zupełnie bez polotu, albo też na siłę oryginalnie. Śmiało wystylizowano też piąte, opisywane wcielenie, ale w tym przypadku designerom udało się stworzyć nadwozie, które swoim niekonwencjonalnym charakterem przyciąga, a nie wręcz odpycha widza. Efekt ten udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu opływowej bryły nadwozia z opadającym dachem i szybami bocznymi wznoszącymi się ku tyłowi oraz licznych, wyraźnie zaznaczonych przetłoczeń i dużych lamp dodających całości dynamiki. Warto zauważyć, że karoseria mocno przypomina tę z modelu i40.

Podobieństwa do większego modelu nie kończą się jednak na wyglądzie zewnętrznym - rzut oka na wnętrze wystarczy, aby dowiedzieć się, że również w nim projektanci nie szczędzili nawiązań. W praktyce oznacza to, że kokpit ma interesujący, ale nie "przekombinowany" wygląd. Miłe dla oka kształty nie przeszkodziły w odpowiednim uporządkowaniu elementów obsługi, dzięki czemu na żądane przyciski "trafia się" intuicyjnie. Wielką zaletą wnętrza jest bezsprzecznie jakość wykończenia - pierwszorzędny montaż idzie tu w parze z wysokiej klasy tworzywami. Czytelność wszelkich wskaźników jest bez zarzutu, ale podświetlenie tych umieszczonych na konsoli centralnej może przeszkadzać podczas jazdy nocą. Niezależnie od pory dnia, życie utrudnia mocno ograniczona widoczność spowodowana wąskimi szybami.

Po "usadowieniu się" na fotelu kierowcy czy pasażera uwidacznia się kolejne nawiązanie do większego od Elantry modelu i40. Dzięki wygodnym siedzeniom o szerokiej regulacji oraz ogromnej jak na kompakt ilości miejsca, z przodu czujemy się jak w modelu klasy średniej. Z tyłu uczucie to niestety mija - przestrzeni na nogi jest tam może pod dostatkiem (więcej niż u konkurencji), ale opadający dach zmniejsza miejsce nad głowami. Do pojemnego kufra spokojnie zapakujemy rodzinę, ale musimy uważać, aby (tak jak u konkurencji) zawiasy nie przygniotły bagażu.

W przypadku karoserii i wnętrza opisywanego Hyundaia łatwo znaleźć podobieństwa do większego i40, ale już w przypadku parametrów jezdnych więcej jest różnic. Bo podczas, gdy model klasy średniej zapewnia wyśmienity komfort, ale nie prowadzi się zbyt dynamicznie, Elantra wręcz kocha zakręty, jednak nie najlepiej radzi sobie z nierównościami. Kierowcom lubiącym "ostrą" jazdę z pewnością to się spodoba, ale już rodzinom - raczej nie. Na szczególną pochwałę zasługuje układ kierowniczy, dzięki któremu szybkie manewry wykonuje się z przyjemnością.

Przyglądając się ofercie rynkowej koreańskiego sedana, a dokładnie jego wyposażeniu docieramy do kolejnego już podobieństwa do i40. A jest nią dostępność takich elementów jak 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat czy nawet - co jest ewenementem w tej klasie - podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie. Sam standard wyposażenia jest całkiem bogaty, ale wpływa na niemałą cenę zakupu stawiającą model w górnej strefie cenowej 4-drzwiowych kompaktów.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?
Luzacjusz: Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

Silniki Hyundai Elantra

Hyundai Elantra V - jaki silnik wybrać?

Wybór jest prosty, a właściwie żaden - dostępny jest tylko benzynowy motor 1.6l. Po 132KM można spodziewać się znacznie więcej, choć ciężko odmówić jednostce kilku istotnych zalet. Po pierwsze - jest naprawdę cicha i dobrze wyważona. Po drugie - jak na azjatycką konstrukcję ma spore przebłyski elastyczności. I po trzecie - spodoba się zarówno spokojnym jak i nerwowym kierowcom. Ten silnik potrafi jeździć wolno, jednak powyżej około 4 tys. obr./min. ożywa i pompuje w samochód pełną moc. Trzeba się tylko przyzwyczaić do sposobu jego pracy.

Publikacje o Hyundai Elantra

Hyundai Elantra - przystojny sedan
 
Nasz test

Europa nie jest tą częścią świata, gdzie chętnie kupuje się sedany, a już z pewnością nie kompaktowe sedany. Powodów jest kilka. Wśród często wymienianych są: mniej atrakcyjny wygląd i ograniczona praktyczność. A co jeśli ktoś lubi sedany i nie potrzebuje samochodu ani zbyt dużego, ani przesadnie praktycznego,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai Elantra

Hyundai Elantra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai ElantraautoWcentrum - społeczność Hyundai Elantra

najwyższe oktanyAuta - Hyundai Elantra

Hyundai Elantra 51,92

Hyundai Elantra 34,29

Hyundai Elantra Ela 42,88

Hyundai Elantra Elaa 30,34

Hyundai Elantra Ela 47,24

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai Elantra

colton 30,18

Arkowski 65,35

waldi67 32,30

alexander48 30,09

ZenneQ 33,04

Dargren 30,12

luki1852 32,68

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai Elantra

Wspomnienia wakacyjne - cz. 2
Wspomnienia wakacyjne - cz. 2 Lato się kończy, pogoda coraz marniejsza, wzięło mnie na wspomnienia. W czerwcu ...
Wspomnienia wakacyjne - cz. 1
Wspomnienia wakacyjne - cz. 1 Lato się kończy, pogoda coraz marniejsza, wzięło mnie na wspomnienia. W czerwcu ...
Drugi przegląd
Drugi przegląd Odwiedziłem dziś ASO w celu drugiego przeglądu po 40000km. Na wstępie okazało si...
Uff klimatyzacja nie śmierdzi :-)
Uff klimatyzacja nie śmierdzi :-) Po dezynfekcji środkami chemicznymi wreszcie klimatyzacja nie śmierdzi. Hyundai ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai Elantra

od 61 600 zł do 77 600

Dostępne silniki

Benzyna (132 KM): 1.6 D-CVVT MPI

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Hyundai Elantra
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai Elantra

Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT MPI 132KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Mistrzowski Pakiet Multimediów Blaupunkt New York 830 lub Clarion NX 502E - 2 999

Cena katalogowa

61 600

Zobacz ofertę Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT MPI 132KM - 4 drzwiowy sedan
 

Hyundai Elantra najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
1.4 TSI (140 KM)
Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI (122 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Swift Comfort Plus Navi Suzuki Swift Comfort Plus Navi
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 53 670 zł 49 170 zł
Zyskujesz: 4 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai Elantra

Hyundai Elantra
2.0 diesel 113 KM
169 329 km, 2001
9 500 PLN
Hyundai Elantra
1.6 benzyna 132 KM
2013
66 400 PLN
Hyundai Elantra
1.6 benzyna 132 KM
2013
58 400 PLN
Hyundai Elantra
1.6 benzyna 132 KM
2013
67 100 PLN

Ocena auta Hyundai Elantra

  • Średnia ocena
    na podstawie 112 opinii
  • 4,43
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Hyundai Elantra Sedan 1.6 (107 KM)

Wspaniały, piekny i komfortowy samochód. Wielka i niecodzienna uroda (koniecznie sedan!), lącząca w sobie cechy limuzyny, nieco egzotyki, Ameryki i tropiku. Dostojeństwo. Ludzie nie znają tego samochodu i dlatego nie kupują go. Najładniejszy jest widziany z boku (nieco z tyłu) - proszę spojrzeć polską na stronę Hyundaia, wybrać Elantrę i Dane techniczne - zdjęcie, które się ukaże, mówi wszystko. Koreańskie piękno. A w środku - deska rozdzielcza w stylu retro, z pięknymi nawiewami - jak w starszych Saabach. Następca, Elantra´2007, choć większa i nieco nowocześniejsza - nie ma już tej duszy, co obecny model. Spieszcie się!!!

dodał: Fidelio, Warszawa
Hyundai Elantra Kombi 2.0 16V (139 KM)

Dziwna wersja, elantra kombi w dizlu z peugota / orginalnie montowana przez fabrykę/. Byłem z nim z ciekawości u kilku dilerów i jak jeden każdy patrzy na silnik z ciekawością bo takiego nie widzieli. Przez silnik dizla, jest głośniej niż w wersji benzynowej, ale nie chce dużo ropy do 8 w mieście , a na trasie zszedłem nawet do 5 litrów z ogonkiem. Najwieksza wada to moc 72 konie stad poprostu muł i trzeba go trochę długo kręcić by chcił jechać szybko. Ogólnie za te pieniądze to bardzo OK!

dodał: creative11@poczta.onet.pl
Hyundai Elantra Hatchback 1.6 (107 KM)

Samochód eksploatuję od 3 m-cy. Kupiłem używany, ma więc już trochę przejechane. NA razie spisuje się bez zarzutu. Bardzo dobry silnik, przestronne wnętrze z ciekawą, trochę nietypową stylistyką i wielki kufer. Podobno, choć nie wiem czy to prawda, w projekcie tego modelu Hyundaia mają swój udział inżynierowie Porsche. Tak czy inaczej jest to naprawdę bardzo solidny samochód i po Accencie, którym jeździłem wcześniej, mogę powiedzieć, że Hyundai ma bardzo dobre samochody.

dodał: mixer
Hyundai Elantra Sedan 1.6 (107 KM)

Całokształt wypada znakomicie, niezły komfort, mała awaryjność (w zasadzie jak dotąd żadna), właściwości jezdne i dynamika na zadowalającym poziomie. Właściwie powinienem wieszać psy na tym aucie; nienajlepsza opinia Hyundaia wogóle pozwala na zakup naprawdę dobrego auta w świetnej cenie. A niedowiarki niech się wożą super Golfami itp. ;)

dodał: Mac
Hyundai Elantra Sedan 1.8 i.e. 16V (127 KM)

Dla mnie auto jest idealne.Posiada wszystko co mi jest do szczęścia potrzebne (może oprócz ABS-u). Marzyłem o Hondzie (i może kiedyśto się spełni), ale na pewno nie pozbędę się Elantry, bo mi się znudzi. Auto mnie czasami naprawdę zadziwia. Zawsze myślałem, że Hyundai-e to niższa jakość auta, ale odkąg jeżdzę Elantrą, zmieniłem zdanie.

dodał: Drakon1@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Hyundai Elantra

Hyundai Elantra Sedan Limited (2014) Hyundai Elantra V Sedan - galeria społeczności Hyundai Elantra Sedan Sport (2014) Hyundai Elantra Hyundai Elantra GT 2013 Hyundai Elantra 2011 Hyundai Elantra V 1.6 D-CVVT MPI 132KM - galeria redakcyjna Hyundai Elantra Coupe 2013 Hyundai Elantra Coupe (2014) Hyundai Elantra GT (2014)
Zobacz inne galerie Hyundai

Opinie o instalacji LPG

Hyundai Elantra

  • 1.
  • 4,75 Hyundai Elantra V 1.6 D-CVVT MPI (132KM) 2013r.
    dodał: matgd, 01.01.2014

    lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt przejechania 70tys kilometrów na bęzynie to ok 28tys zł gaz ok 14tys koszt instalacji 3500zł plus nie unikniona naprawa 2000 zł oszczędność łatwo policzyć 8500 pozostaje jedynie kwestia gwarancji

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai Elantra

Hyundai Elantra

365 komentarzy

85 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~marek83~marek83

Do boogieb: masz możliwość zamówienia takiego dyfuzora?

~marcel~marcel

Mój pierwszy przegląd gwarancyjny po 1 roku 550zł.(przegląd + materiały olej i filtry)

~marek~marek

Zachęcam do podawania ile was kosztowały przeglądy gwarancyjne waszych Elantr, ja pierwszy przegląd mam 1.07. więc również podzielę się informacjami.
Pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 412
Przejechany dystans
6 597 164 km
Zatankowanego paliwa
392 519 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 163
Wydanych pieniędzy
397 656 zł
Średnie wydatki na auto
910 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 913
Wydanych pieniędzy
985 108 zł
Średnie wydatki na auto
2 254 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (437)

Testy zderzeniowe Hyundai Elantra

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai Elantra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai Elantra

Hyundai Elantra
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai Elantra

Na podstawie 125 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dargren, dodano: 26.02.2013 20:01

Główna zaleta na trasie 5,4 km/100 to dobry wynik. Nie tęsknie do LPG (miałem w poprzednim aucie). 17000 km średnie spalanie 5,95 oby tak dalej. Niemiła sprawa to ceny przeglądów, jeżeli chce się utrzymać gwarancję przez 5 lat -trochę przeraża.

pełny raport Hyundai Sedan 1.6 D-CVVT MPI

autor: limakcki, dodano: 26.03.2012 09:22

Jeśli chodzi o przeglądy naprawy itd nei miałem jeszcze okazji, ale firma leasingowa zapewnia full serwis (z wyjątkiem żarówek, płynu do spryskiwaczy i piór wycieraczek) więc jest doskonale. Co do spalania to jestem pod ogromnym wrażeniem, bo mi ekonomicznie jadąc udało się spalić na słabej trasie 5,2l/100 (potwierdzone tankowaniem do pełna), a moej dziewczynie, która jeździ agresywnie po mieście nie udalo się jeszcze przekroczyć 7,6l/100. W tej kwestii auto idealne, a myślę, że na lepszej trasie zejdę poniżej 5l/100.

pełny raport Hyundai Sedan 1.6 D-CVVT MPI

autor: PJ, dodano: 22.05.2012 21:55

MINIMALNIE 4.7 l/100km - nie przekraczając 115 km/h, utrzymując prędkość w granicach 90 km/h, opony letnie, trasa ponad 250 km, drogi krajowe. Wynik moim zdaniem bardzo dobry. Dla porównania ta sama trasa jadąc dynamicznie jak się dało (w granicach rozsądku) 6.2 l/100km; Ale to są skrajności, zazwyczaj w trasie wychodzi mi 5.1-5.7 l/100km ::::: ŚREDNIO ok 6.3 l/100km w cyklu mieszanym ::::: MAKSYMALNIE w mieście 11 l/100km - Łódź, Mrozy, Korki, Bardzo krótkie odcinki, to samo w lato poniżej 8.6 l/100km. W nocy po mieście można zejść do 6.5 l/100km. Dynamika silnika nie powala, ale jest całkiem przyzwoicie; szczególnie podoba mi się zachowanie samochodu na 6 biegu przy ok 130 km/h. Spalanie jak dla mnie bardzo dobre, ale trzeba na prawdę wyczuć jak jeździć Elą oszczędnie, m.in. jeżeli nie zamierzamy chwilowo przekroczyć 85 km/h nie zmieniajmy biegu 5 -> 6 tutaj można w trasie "wyhaczyć" nawet 0.7 l/100km

pełny raport Hyundai Sedan 1.6 D-CVVT MPI
Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Hyundai Elantra

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai Elantra

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Hyundai Elantra
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Hyundai Elantra, oglądali także