Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Elantra

Liczba ocen: 205
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Lolo
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Hyundai Elantra VII
Od pierwszego wyjechania z salonu wszyscy się oglądają z tym pojazdem, wzbudza ogólne zainteresowanie. Szybko się nie znudzi. Samochód nieprzeciętnie wygląda, jest wygodny, przestronny, nieźle wyposażony, prosto zbudowany, mało pali i śmiesznie mało kosztuje. Ale każda ta cecha ma swoje drugie oblicze. Ja na swoje potrzeby wybrałem idealnie i jestem zadowolony, ale to auto nie dla każdego. Jeździłem już rożnymi samochodami, także markami premium i wiem czego mogę oczekiwać. Jak ktoś chce mieć bolid-cudo-premium za 1/3 ceny to niech jeździ komunikacją miejską i próbuje składać pieniądze. Silnik klasyczny, obecnie rzadkość- bo wolnossąca benzyna bez turbiny o zmiennej fazie rozrządu, podobno ma być żywotny. Bardzo mało pali(główny dla mnie atut bo robię około 5 tys miesięsięczenie), mniej nawet jak ostatnie diesle które miałem, - jadąc drogą krajową potrafię osiągać 4,2 l/100. Ale przyśpieszania nie ma - dziadkowóz - nauczyłem się już nim wyprzedzać nawet pod górę - ale wymaga to około 5 tys obrotów i redukcji nawet do 3 biegu. Auto wygląda agresywnie, niczym sportowe - nic bardziej mylnego - stateczna limuzyna. Może iść wyglądem w konkury z autami premium, ale szczegóły wykonania(pojedyncze uszczelki, brak wytłumienia, brak zabudowy silnika, gołe nadkola, brak jakiegokolwiek zabezpieczenia podwozia, gołe pojedyncze kabelki okręcone jedynie izolacją bez peszli itd ujawniają niskobudżetowe korzenie samochodu. Trzeba dodać że po 2 miesiącach z ozdobnych list zaczął schodzić chrom!!! - widzę to samo w samochodach testowych - jestem już po wymianie... Środek bajeczny, robi duże wrażenie - bardzo ciekawie zrobione - ale jakość materiałów niska - twarde trzeszczące plastiki. Miejsca bardzo dużo - śmiem twierdzić że więcej niż w w M-B E klasie czy BMW serii 5 które miałem. Jedynie skoda SuperB była przestronniejsza. Bagażnik bardzo duży i pojemny, jednak klapa wąska i płaska, bardzo głupio rozwiązane otwieranie(tylko kluczyk, który bardzo słabo łapie - czujnik jest na przodzie samochodu lub manuale otwieranie przy fotelu kierowcy) w dodatku kiepskie wykończenie bagażnika, i brak uchwytu do zamykania. Wyposażenie bardzo bogate, dużo fajnych gadżetów które w markach premium kosztują kosmos i tylko są możliwe w najwyższych wersjach... ale po macoszemu potraktowano ważne rzeczy, np: - kiepskie oświetlenie przednie, dostępne tylko halogeny lub ledy które bardzo kiepsko świecą, brak doświetlania zakrętów itd. -ogólnie ciemno. Jeśli chodzi o zawieszenie, stabilność, posłuszeństwo, pracę skrzyni i całą resztę to nie ma się do czego przyczepić. Za taką cenę trudno kupić cokolwiek co jeździ, a to jeszcze nieźle wygląda i jest fajnie wyposażone :)
4,6
~zajjack
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Hyundai Elantra VII
Auto całkowicie zwyczajne a jednocześnie niezwykłe. Z zewnątrz wygląda bardzo atrakcyjnie w porównaniu do konkurencji, wewnątrz kokpit otacza kierowce - to on jest tu ważny. Sprzedaż w EU będzie mała ale to bardzo dobrze, każdy kto kupi będzie miał nietuzinkowe auto, którego nie spotka nigdzie być może przez długi czas. Co tam masz? Mustanga, camaro, BMW M... a ja mam coś czego jest dużo mniej na drodze. W Europie ostatni silnik zbudowany według starej szkoły 77 koni z 1 litra (123km/1,6) pojemności, 4 cylindry, wtrysk pośredni, rozrząd na łańcuchu, w instrukcji brak interwału regulacji luzu zaworowego więc prawdopodobnie hydro-popychacze (to nie stara gamma ale smartstream). Brak turbiny, brak wysokociśnieniowych bezpośrednich wtryskiwaczy, brak pompy wysokiego ciśnienie, brag GPF, brak dwumasy, brak klapek i innego pseudo ekologicznego ściemniania. W instrukcji normale interwały obsługi 10-15k km przeglądy lub 7,5 km w trudnych warunkach, olej 0w20 lub 5w30. Skrzynia 6 biegowa z dobrze dobranymi przełożeniami, pracująca wzorowo. Ela kupiona za 76K brutto (baza + lakier metalik + pakiet tech (ekran lcd kolor dotyk, kamera cofania, bluetooth do android auto lub apple car play). Konkurencja nie istnieje. Corolla, Mazda3, Civic, Octawia to minimum 90-110k zł a do tego 3 cylindry, turbina i bezpośredni wtrysk - powodzenia w czyszczeniu dolotu z nagaru. Zobaczymy jak się będzie sprawować. Jak chcesz coś nowego i za nie wygórowane pieniądze a do tego jesteś spokojnym kierowcą jest to opcja do rozważenia.
4,8
~Nobuseri
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Hyundai Elantra VII
Szukaliśmy sedana dość prostego konstrukcyjnie (jak na dzisiejsze czasy), aby nie był zbyt awaryjny, a zarazem ładnego i eleganckiego. Elantra trafiła idealnie w te kryteria! Moim oraz małżonki zdaniem samochód prezentuje się świetnie. Po kilku miesiącach od zakupu nadal zachwycamy się tymi kształtami. Moim największym strachem było zużycie paliwa w tym silniku, a to nas bardzo pozytywnie zaskoczyło. Za ponad 7 tys. km mamy średnie zużycie 6.1l/100km, a na prostych trasach krajówkami i wojewódzkimi udaje się nawet zejść poniżej 5 przy jeździe z ograniczeniami +/- 10km/h. Wiele osób nam mówiło, że sedan to mały i niepraktyczny bagażnik. Tutaj akurat zawsze nas zaskakuje ile jest tam w stanie się zmieścić. Jadąc na wakacje razem z dzieckiem zmieściliśmy torby, przewijak, wózek, zestaw z siatką do badmintona, dmuchany dwuosobowy kajak z wiosłami i kapokami i jeszcze kilka małych pierdółek. Minusem są zawiasy wchodzące do środka, więc trzeba układać z myślą o tym. Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni zakupu i jedyne co mogło by pogorszyć naszą ocenę to awaryjność. Resztę rzeczy opiszę bezpośrednio pod każdą składową oceny.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra
6,5 – 10,2
l/100 km
5,1 – 7,3
l/100 km
8,6 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Posiadam ten samochód już 6 lat. Wersja z automatem. Jeździ nim głównie żona (zero wiedzy o ecodrivingu). Samochód przejechał 105 tys km. Jest kompletnie bezawaryjny. Wymieniane są tylko oleje i filtry. Jeden raz hamulce z przodu. Nawet opony ma jeszcze oryginalne. Wszystkie przeglądy robione są w ASO, bo ceny są śmiesznie niskie. Spalanie dość wysokie, ale to przez "bezmyślne" operowanie pedałem gazu i hamulca przez moją żonę. Średnio pali jakieś 7,5 - 7,8 l /100 km - możliwe, że przez automat. Liczone pod dystrybutorem. Komputer pokazuje oczywiście mniej. Ja jestem w stanie tym samochodem zejść spokojnie poniżej 7 litrów. Silnik nie jest dynamiczny, ale jak widać prosty i trwały. Wygląd jak na dzisiejsze czasy nadal bardzo atrakcyjny. Nie ma sensu wymieniać na coś innego. Spokojnie żona pojeździ jeszcze drugie tyle, a potem pewnie i tak samochód zostanie w rodzinie, bo nie będzie sensu go sprzedawać. Polecam wszystkim.
7,2
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Spalanie prowadzone na podstawie ilości zatankowanego paliwa. Samochód od nowości, aktualny przebieg 10k. W miejskich korkach pod 8-9l/100km, autostrada 130-140 to ok 6-7l/100km, najlepiej wychodzą drogi krajowe 5-6l/100km. Ogólnie spalanie trzyma się tego, zadeklarowanego przez producenta.
6,3
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Minimalne zużycie paliwa osiągnięte na trasie z Norymbergii w Niemczech do Zgorzelca (ok. 420 km). Średnia prędkość po autostradach wyniosła 100 km/h. Na całej trasie od Norymbergii do Lublina (1000 km) przy prędkościach do 120 km/h, średnie spalanie wyszło 5,1 l/100 km.

Usterki Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 20
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
2 komentarze
Błąd czujników parkowania
  • Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 27 tys. km
Dzień dobry. Ogólnie mój problem się pojawił na przełomie zimy i wiosny. Podczas jednego z parkowań czujniki parkowania przestały działać pomimo załączonej kamery i światła cofania na wbitym biegu wstecznym. Na konsoli wyświetla się wykrzyknik z napisem sprawdź układ cofania.
Problem rozwiązany
1 komentarz
W wersji Smart i Executive z list chromowych schodzi powłoka
  • Hyundai Elantra VII 1.6 MPI 123KM 90kW od 2021
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
W wersji Smart i Executive z ozdobnych list chromowych może schodzić powłoka(widziałem to też na autach testowych). Przednią listwę na zderzaku miałem gwarancyjnie wymienioną po 2 mies użytkowania(ok 10 tys przebiegu). Pozostałe się trzymają(obecnie 25 tys przebiegu)
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
4,5
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Hyundai Elantra