Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Elantra

Liczba ocen: 191
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Kamil
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Przejechałem swoją Elantrą 70 tys. kilometrów i poza drobiazgami naprawdę nie ma się czego przyczepić. Auto ani razu nie zostało unieruchomione przez usterkę, jedyne naprawy to były drobiazgi(poluzowana końcówka przy lewym kole, zablokowany klocek w prawym kole). Jakość wykonania wewnątrz akceptowalna w tym przedziale cenowym chociaż na pewno mogłoby być lepiej. Z wersją Style wizualnie samochód prezentuje się lepiej niż niejeden konkurencyjny model. Rozrząd na łańcuchu, ale trwałość można włożyć między bajki - sam łańcuch i napinacz do wymiany po 100 tys. kilometrów. 132KM zadowalające - samochód waży nieco ponad 1100 kg więc potrafi się rozpędzić. Jedyny minus na trasie, ponad 120 km/h raczej już nie ma z czego ciągnąć do przodu ale przy tej mocy nie można mieć mu to za złe. Dla mnie auto praktycznie bez wad, irytujące są tylko masywne słupki z przodu, które skutecznie zasłaniają momentami widoczność, szczególnie przy pokonywaniu zakrętu.
3,7
~Andrzej800
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Proszę dobrze przemyśleć zakup tego auta - kupiłem nowy w dobrej cenie na wyprzedaży rocznika i wydawało się, że ma wszystko czego potrzebuję, ale nie potrafię cieszyć się z zakupu. Wygląd chyba jest jego największą zaletą. Zauważyłem, że podoba się przede wszystkim kobietom. Ale do rzeczy - auto niby jest wygodne, komfortowe, ale nie do końca. Niby przestronne i praktyczne, ale nie do końca. Niby nadaje się do miasta i na trasy, ale nie do końca. Może to kwestia mojego kryzysu wieku średniego, nie wiem, ale według mnie to auto jest bardzo przeciętne w każdym calu i dziwę się tylu pozytywnym opiniom. Mogę je w ostateczności polecić tylko spokojnym kierowcom, najlepiej z problemami ze słuchem (słabe wyciszenie), tęskniącym za "analogową" motoryzacją, lubiącym wolnossące silniki i nie oczekującym niczego "extra" od auta, bo jak dla mnie, Elantra nie daje absolutnie żadnej radości z jazdy. Podkreślam, że jest to moja subiektywna opinia i nie wykluczam, że za bardzo krzywdząca dla tego auta. Podsumowując jak dla mnie auto nie spełnia się w żadnym scenariuszu - do miasta za duże, a na trasy - za głośne, zwracam też uwagę, że tempomat dostępny jest tylko w droższych wersjach.
4,9
~ahugon
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Samochód kupiony w wyniku chłodnej kalkulacji (z udziałem zniżki branżowej), gdzie kluczowym elementem był czynnik ekonomiczny i prostota całości konstrukcji, ale przede wszystkim silnik 4 cyl. Ale też dzięki opiniom użytkowników, które oceniam jako pomocne. Tym samym zamieszczam swoją dziękując wszystkim, którzy poświęcili swój czas. Elantra nie była autem pierwszego wyboru, bo poszukiwania koncentrowały się w kierunku kompaktu hatchback/kombi i ewentualnie crossover B. Ale ten ostatni w wyniku panującej mody jest droższy średnio cca 10 tys. PLN i z mniejszym wnętrzem. Przypadkiem napotkane 2 Elantry (generacja 6 przed liftingiem) na parkingu i rozmowa z użytkownikami, zaintrygowały mnie i potwierdził się kierunek wyboru. Na początku 2019 praktycznie prawie wcale nie było publikacji ani testów, nieco pomogły materiały obcojęzyczne modelu po liftingu. Ale mimo to złożyłem zamówienie na wersję Classic Plus ze skrzynią manualną mając świadomość jej podstawowego wyposażenia ale nie ubogiego. HMP stosuję dziwną zasadę - nie można doposażyć auta w oczekiwane komponenty, tylko pogrupowane są w pakiety po 10-11 tys. zł za każdy wyższy. Np. w wyższej wersji Comfort są światła do jazdy dziennej w technologi LED (braku tych trochę żałuję), ale i też chromowane klamki zewnętrzne (czy rzeczywiście to powiew luksusu?)...rzecz gustu. Generalnie, w mojej ocenie, auto bardzo ładne - taki zamaskowany sedan wyglądający jak liftback ze sportowym zacięciem. Elegancki tył z nieco kontrowersyjnym przodem, ale to "azjatycka" uroda. Byłem użytkownikiem służbowych i30 z silnikiem 1,4 i 1,6 (120 KM) dwóch poprzednich generacji i skłamałbym, że benzyniak 1,6 bez turbo jest zawalidrogą. Po prostu stara szkoła: chcesz oszczędnie - silnik kręcimy do 3 tys., chcesz dynamicznie - trzeba wkręcić do 4 tys. Na koniec nie bez znaczenia jest gwarancja 5 letnia bez limitu kilometrów, dodatkowo assistance hyundaia też 5 letni (nawet w przypadku głupiej żarówki - ponosimy tylko jej koszt). Opony fabryczne koreańskie trochę niedoceniane, w zupełności wystarczające do normalnej jazdy. Tytułem podsumowania - Elantra jest bardzo poprawnym i wdzięcznym autem do przemieszczania się z punku A do punktu B dla użytkownika o niewyszukiwanych oczekiwaniach. Bez wybitnych zalet, ale też bez znaczących wad. Można rzec - może nie porywa serc ale za to wierny kumpel. PS W polu wyboru pod głównym tytułem jest tylko opcja z system start-stop; w rzeczywistości model 2019 nie posiada tego systemu.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra
6,4 – 10,2
l/100 km
5,1 – 7,3
l/100 km
8,6 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Posiadam ten samochód już 6 lat. Wersja z automatem. Jeździ nim głównie żona (zero wiedzy o ecodrivingu). Samochód przejechał 105 tys km. Jest kompletnie bezawaryjny. Wymieniane są tylko oleje i filtry. Jeden raz hamulce z przodu. Nawet opony ma jeszcze oryginalne. Wszystkie przeglądy robione są w ASO, bo ceny są śmiesznie niskie. Spalanie dość wysokie, ale to przez "bezmyślne" operowanie pedałem gazu i hamulca przez moją żonę. Średnio pali jakieś 7,5 - 7,8 l /100 km - możliwe, że przez automat. Liczone pod dystrybutorem. Komputer pokazuje oczywiście mniej. Ja jestem w stanie tym samochodem zejść spokojnie poniżej 7 litrów. Silnik nie jest dynamiczny, ale jak widać prosty i trwały. Wygląd jak na dzisiejsze czasy nadal bardzo atrakcyjny. Nie ma sensu wymieniać na coś innego. Spokojnie żona pojeździ jeszcze drugie tyle, a potem pewnie i tak samochód zostanie w rodzinie, bo nie będzie sensu go sprzedawać. Polecam wszystkim.
7,2
Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Spalanie prowadzone na podstawie ilości zatankowanego paliwa. Samochód od nowości, aktualny przebieg 10k. W miejskich korkach pod 8-9l/100km, autostrada 130-140 to ok 6-7l/100km, najlepiej wychodzą drogi krajowe 5-6l/100km. Ogólnie spalanie trzyma się tego, zadeklarowanego przez producenta.
6,3
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Minimalne zużycie paliwa osiągnięte na trasie z Norymbergii w Niemczech do Zgorzelca (ok. 420 km). Średnia prędkość po autostradach wyniosła 100 km/h. Na całej trasie od Norymbergii do Lublina (1000 km) przy prędkościach do 120 km/h, średnie spalanie wyszło 5,1 l/100 km.

Usterki Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 16
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
1 komentarz
Sprzęgło, skrzynia biegów
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • 18 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Podczas ruszania mocno szarpie, na codzień jeżdżę różnymi autami więc raczej jest to niezależne od stylu ruszania. Na czwartym biegu podczas hamowania silnikiem w granicach 3-2,5 tys. Obr. Drążek zmiany biegów wpada w duże wibracje. Odwiedziłem 2 osobne ASO w Hyundai nikt nie jest w stanie pomóc, ten typ tak ma, oprócz tego falowanie obrotów i te nieszczęsne szumy kierownicy...
1 komentarz
spadek temp. silnika i brak ogrzewania
  • Hyundai Elantra III Hatchback 2.0 CRD i 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
Podczas jazdy na niskich obrotach lub wyluzowania z górki temp silnika spada z połowy skali i leci w sam dół. Przy temp - 5 stopni na zewnątrz . W rezultacie po wlączeniu ogrzewania dmucha zimnym powietrzem i w aucie jest zimno. Dodam że termostat już wymieniłem na nowy (ogginał) i dalej to samo,. POMOCY NIEZNANA
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
4,5
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Hyundai Elantra