Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 69 900 PLN

Oceny Hyundai Elantra

Liczba ocen: 163
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Paweł
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Uzupełnienie mojej opinii, poniżej użytkownik "Paweł" dotyczy tylko i wyłączenie obserwacji karoserii We wcześniejszej opinii wspominałem o korozji pod tylną szybą, temat zgłosiłem na jesieni ubiegłego roku do ASO Hyundai w Małopolsce, korozja miała być usunięta, niestety tak się nie stało, w lutym tego roku zauważyłem że korozja pojawiła się ze zdwojoną siłą, było to nie do uwierzenia, bo w jaki sposób przemalowane miejsce nadal kwitnie. Wszystko się okazało jasne kilka dni temu kiedy zleciłem niezależną ekspertyzę rzeczoznawcy PZMOT. W miejscu rzekomej naprawy była tylko jedna warstwa lakieru, więc nie było mowy o lakierowaniu, tylko o polerowaniu samochodu. Wprawdzie nie umawiałem się na malowanie w ASO - jednak każdy zdrowo myślący człowiek na to liczy - bo jak inaczej usunąć rdzę. Jednak w ASO myślą bardziej ekonomicznie, bo po co malować jak można przepolerować i będzie spokój z klientem przez kilka miesięcy. Jeśli ktoś z Państwa posiada taki model to sugeruję po otwarciu bagażnika zajrzeć w okolice gumy uszczelniającej rant bagażnika, u mnie jest tam żywa rdza... Temat rdzy pod tylną szybą to tylko wierzchołek całego problemu z białym lakierem. Okazuje się że praktycznie mówiąc cały samochód na dzisiaj jest zardzewiały, Są to bardzo małe ogniska rdzy na dachu, masce, tylnej klapie, drzwiach. Po zgłoszeniu tego faktu w ASO otrzymałem odpowiedź że winowajcą są hamulce i nawiewany z nich na cały samochód pył z opiłkami metalu, które to wtapiają się w lakier powodując korozję - ogólnie to większej bujdy nie słyszałem jak żyję, mógłbym przyjąć takie tłumaczenie w okolicy kół ale nigdzie indziej. Jak wcześniej wspomniałem zleciłem ekspertyzę rzeczoznawczy i odkryłem dość ważny fakt. Samochód który eksploatuje jest bardzo oszczędnie pomalowany, można powiedzieć "posmarkany" lakierem, maksymalna grubość lakieru to około 120 mikronów, natomiast minimalna to 47 mikronów. niestety na moją niekorzyść nie ma minimalnej normy grubości lakieru więc nie mogę z tym nic zrobić. Żeby nie tracić gwarancji muszę pojechać do ASO na polerowanie warstwy lakieru, która po polerowaniu będzie jeszcze cieńsza co jeszcze bardziej nakręci całą spiralę, powodując jeszcze szybszą korozję. Hyundai nie widzi w całej sytuacji żadnego problemu. Odradzam zakup tego modelu, szczególnie w kolorze białym. Paweł
4,9
~ryszyn
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Jeżdżę nim już ponad rok i trudno mu cokolwiek zarzucić. Z zewnątrz to po prostu śliczny sedan, zaryzykuję stwierdzenie, że najładniejszy w swojej klasie (corolla, jetta, focus...). W środku spora ilość miejsca, wszystko od razu wydało mi się oczywiste. Miło byłoby gdyby standardowy zestaw audio zawierał większy ekran (wypasiona nawigacja to opcja za dopłatą), ale i tak wszystko się ładnie zgrywa wizualnie. Osiągi? Auto potrafi być bardzo zrywne, choć nie jest to turbo-hiper-biper odrzutowiec. W sam raz dla ojca rodziny, który na co dzień jeździ ostrożnie, ale w trasie lubi sobie przydepnąć. Prowadzi się jak zawodowa tancerka na parkiecie.
4,8
~Paweł
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
Samochód użytkuje od października 2016, do dzisiaj zrobiłem około 42 000 km bez żadnych usterek, nie licząc swojego lenistwa przy wymianie kół - nie chciałem kręcić standardowym podnośnikiem i zastosowałem podnośnik butelkowy - słupkowy, niestety efekt był taki, że mam wgniotki na progach i wiedzę żeby tego więcej nie robić. W poprzednich samochodach czyli skodzie i fokusie takiego efektu nie było więc można dyskutować o jakości blachy w Hyundiu. Samochód bardzo elegancki jak na swoją klasę, mało spotykany na ulicach. W czasie jazdy na autostradzie z prędkością ponad 140 km/h mało przyjemny ze względu na bardzo duży hałas, najlepiej nie przekraczać 120 i jest w środku komfortowo. Na podsumowanie bardzo polecam samochód i chętnie podzielę się uwagami z zainteresowanymi kupnem ([email protected])

Raporty spalania Hyundai Elantra

Liczba raportów: 180
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra
6,5 – 10,2
l/100 km
5,1 – 7,3
l/100 km
8,6 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
No tu jest doskonale. Niskie zużycie paliwa plus niewielkie koszty przeglądów (co 15tys. km). Ja osobiście nie daje się robić w konia i wykorzystuje prawo UE które mi pozwala na robienie okresowych przeglądów poza ASO (w ASO robie tylko przeglądy lakieru) bez utraty gwarancji, która jak to w przypadku Hyundaia jest 5 letnia. Trzeba je tylko robić wg wytycznych, które musi dać nam sam diler w postaci wydruku A4. Same przeglądy (używając dokładnie tych samych części) są ponad połowę tańsze. Z tego co wiem w ASO (jak na ich standardy) również nie ceny nie są wygórowane, wiec z czystym sercem daje 5 gwiazdek. Ale wszystkim polecam korzystanie z prawa do przeglądów tam gdzie się chce (!), bo w przypadku uporu dilera i ewentualnego braku naciśnięcia na niego ze strony samego Hyundai'a sprawę tak czy siak mamy wygraną od ręki w Sądzie. Z doświadczenie znajomych, którzy robią z przeglądami jak ja wiem, że postraszenie oddaniem sprawy do Sądu załatwia sprawę.
5,7
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Po 10 tyś km ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Spalanie bardzo niskie. Minimalne średnie spalanie przy ok 95 km to 4,9 l. Maksymalne średnie to 6,7 l. Bardzo dużo można zaoszczędzić jadąc spokojnie i na wysokich biegach, ale wówczas gdy gwałtownie nie przyspieszamy. Co do wad to dla mnie (największa i najchętniej przez nią pozbyłbym się samochodu) trzeszczące plastiki... dostaje szały jak słyszę na wybojach cały samochód i całe wnętrze, które żyje sobie swoim życiem. Jeździłem kilku letnią skodą, oplem i żaden z tych samochodów nie miał tej bolączki, a mój po 10 tyś km trzeszczy jak Lanos z lat 90tych. Po za tym samochód godny uwagi, ekonomiczny i tani w eksploatacji, no i oczywiście ładny ;)
7,0
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Hyundai Elantra VI
W mieście wiadomo weźmie około 8,5 litra ( przy dynamicznej jeździe bliżej 9). Jadąc na trasie robi się bardzo dobrze . Na wakacjach obróciłem Węgry i po powrocie do Polski z całej trasy (Ok. 800km) pokazało mi spalanie 5,4 litra. Jadąc trasa krajowa max 90-100 km/h spokojnie zejdzie do 5,1. Autostrada 120-140 poniżej 6 litrów. Polecam jak narazie zero problemów z autem . Przebieg już 46000 km.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,5
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
4,3
Hatchback 1.6 107KM 79kW
Hyundai Elantra III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 34 tys. km
użytkowana przez: 180 tys. km
Autko na gazie zachowuje się dosyć przyzwoicie. Przy tym silniku rewelacji co do przyspieszenia nie ma. jednak co 10-15kkm wymiana filtrów jest normalna, bo sterownik daje o tym znać piskami. Niestety za jakiś czas trzeba zrobić remont silniczka bo kompresja zaczyna siadać i bierze olej. Gaz jest za suchy mimo prawidłowej eksploatacji. Jednak przebieg też robi swoje, a autko...
Hyundai Elantra