Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Elantra

Liczba ocen: 216
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Andrzej
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Po ponad miesiącu zauważyłem pękające poszycie kierownicy którego serwis nie uznał i musiałem założyć nakładkę i zrezygnować z podgrzewania kierownicy. Jazda po autostradzie często zostawia ślady na lakierze (nawet drobne kamyczki zostawiają ślady). Ogólnie jakościowo mogło by być lepsze ale za niewygórowane pieniądze dość duże wygodne autko, przemyślane pod względem funkcjonalnym,, multimedialnym oraz posiadające wiele systemów ułatwiających prowadzenie. Silnik dość dynamiczny a jednocześnie oszczędnie zużywa paliwo nawet przy dynamicznej jeździe. Światła aktywne LED to naprawdę duża poprawa bezpieczeństwa i komfortu jazdy w stosunku do poprzednich lat (oświetla ale nie ślepi). Wiele funkcji sterowanych z kierownicy lub z przycisków więc mimo zastosowania ekranów dotykowych nie trzeba wszystkiego szukać po menu na ekranie. Środkowy duży ekran bardzo wygodny przy korzystaniu z nawigacji.
4,9
~Mateusz29
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Poprzednio jeździłem Vectrą C z 1.9 CDTI, 120 KM, bez DPF, również z polskiego salonu. Poszukiwałem samochodu wygodnego na dojazdy około 40 km do pracy, o akceptowalnym spalaniu. Dodatkowo samochód miał służyć na wypady w trasę. Zależało mi na jak najprostszej konstrukcji, tj. odpadały silniki wysokoprężne, turbo, hybrydy, oraz możliwie taniej eksploatacji. Początkowo rozważałem Mazdę 6 lub Mazdę 3. Już bym kupił, gdyby nie to, że auta zaczęły wpadać w drgania przy wyłączaniu cylindrów (!). Może to była przypadłość egzemplarzy testowych ale skreśliłem tą markę. Za namową taty - przejechałem się Elą... I wiedziałem, że to będzie to! Samochód spełnia wszystkie oczekiwania (toutes proportions gardees, oczywiście). Dla rodziny 2+2 lub pary - bardzo dobry. Byłem w nim w trasie 630 km i wysiadłem niezmęczony, choć jechałem non stop 8 godzin.
4,9
~Wojciech
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Elantra VII z 2022 r., automatyczna skrzynia biegów To już czwarta, nowa Elantra w mojej rodzinie. Poprzednie dwie dojeżdżała moja córka. Ja jeżdżę modelem z 2019 r. w automacie. Córka chciała mnie namówić na zakup nowej, a ja miałem jej przekazać moją z 2019 r. Jestem tak z niej zadowolony, że się nie zgodziłem na propozycję córki i pozostał jej tylko zakup nowej Elantry z 2022 r. w automacie. Tydzień temu odebrała ją w salonie Hyundaia w Inowrocławiu. Dlaczego wybieramy ten model. Lubimy sedany, kolejne modele są ładne, choć to kwestia gustu, są przestronne, wygodne, dobrze się je prowadzi. Są dobrze wyposażone, dobrze wykonane, mają pięcioletnią gwarancje, mało palą, a co najważniejsze nie psują się. W dotychczasowych Elantrach absolutnie nic się nie popsuło. Wizyty w serwisie ograniczają się do standardowych przeglądów. Niebagatelną rolę na nasze wybory odgrywa serwis Hyundaia w Inowrocławiu. Kompetentna, miła i życzliwa postawa pracowników tego serwisu też przyczynia się do zakupów aut tego producenta. Znajomy także od lat jeździ Elantrami i ma podobne zdania jak my. Jest to niedoceniane auto na naszym rynku biorąc pod uwagę jego zalety, wygląd, cenę zakupu i warunki gwarancji. Niech nasza czwarta Elantra w rodzinie będzie najlepszą rekomendacją dla Hyundaia i tego modelu. Wojciech
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra
6,3 – 10,2
l/100 km
5,1 – 7,3
l/100 km
8,6 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto spala bardzo mało paliwa, instalacja gazowa moim zdaniem nieopłacalna. Niejeden Diesel spala więcej, niż ta Elantra. Poruszam się głównie na trasie dom - praca - dom, ok. 40 km. Spalanie przeważnie oscyluje w granicach 4,3 - 4,6 l na 100 km w trasie nie przekraczając 100 km/h i poruszając się z prędkościami 60-80 km/h (ze względu na gęste zabudowania, ograniczenia prędkości i wysokie mandaty w Polsce), ze średnią prędkością 55-60 km/h. Spalanie znacznie podbija jazda po mieście, gdzie Ela łyka ok. 8 l na 100 km. Mój rekord to 3,5 l na 100 km. W trybie SPORT lub przestawiając skrzynię w tryb S spalanie wzrasta, co wynika z większych obrotów trzymanych przez silnik, tj. ok. 2,3-2,5 tys. na min., w trasie wtedy spala ok. 5,5-5,8 l/100 km. Po odbiorze z salonu i w okresie docierania spalał ok. 1 l więcej niż podałem wyżej. To chyba jedyny samochód, w którym producent podaje wyższe spalanie niż osiąga użytkownik. Spalanie na autostradzie i drodze ekspresowej: przynajmniej 5,5 l na 100 km/h do 6,5 l/100 km, przy jeździe ok. 120-140 km/h, ze średnią ok. 80-90 km/h.
6,9
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Posiadam ten samochód już 6 lat. Wersja z automatem. Jeździ nim głównie żona (zero wiedzy o ecodrivingu). Samochód przejechał 105 tys km. Jest kompletnie bezawaryjny. Wymieniane są tylko oleje i filtry. Jeden raz hamulce z przodu. Nawet opony ma jeszcze oryginalne. Wszystkie przeglądy robione są w ASO, bo ceny są śmiesznie niskie. Spalanie dość wysokie, ale to przez "bezmyślne" operowanie pedałem gazu i hamulca przez moją żonę. Średnio pali jakieś 7,5 - 7,8 l /100 km - możliwe, że przez automat. Liczone pod dystrybutorem. Komputer pokazuje oczywiście mniej. Ja jestem w stanie tym samochodem zejść spokojnie poniżej 7 litrów. Silnik nie jest dynamiczny, ale jak widać prosty i trwały. Wygląd jak na dzisiejsze czasy nadal bardzo atrakcyjny. Nie ma sensu wymieniać na coś innego. Spokojnie żona pojeździ jeszcze drugie tyle, a potem pewnie i tak samochód zostanie w rodzinie, bo nie będzie sensu go sprzedawać. Polecam wszystkim.
5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Samochód użytkowany prawie wyłącznie w trasie - głównie drogi krajowe, jazda raczej spokojna, choć bez zamulania. Przy prędkościach 80 -110 spalanie ok 4,5 - 5. Średnia z 7 tys km - 4,7 l. Dla mnie rewelacja.

Usterki Hyundai Elantra

Liczba wpisów: 28
Uszkodzony przedni radar
  • Hyundai Elantra VII 1.6 MPI 123KM 90kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przestał działać przedni radar. Pojawia się informacja :Sprawdz przednie czujniki przeciw zderzeniowy. Pierwsza wizyta w serwisie niby wyregulowali trwało to 4 godziny. Po 10 kilometrach znowu awaria. Druga wizyta w serwisie: stwierdzili ze uszkodzony radar trzeba wymienić i czekać na części. Po upływie trzech tygodni zadzwonili że jednak radar dobry i że dostali z Kia polska inne urzad:enie do regulacji. Trzecia wizyta w serwisie. Udało się wyregulować wyjechałem z serwisu i działa. Ale przejechałem tylko koło 150 km i znowu awaria. Czeka mnie czwarta wizyta i zaczynam wątpić czy serwis hundaja przystosowany jest do naprawy swoich samochodów.
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
2 komentarze
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową. Jest to dla mnie duży problem, bo często w innych autach tak korzystam z klimatyzacji. Przy pozostałych ustawieniach chłodzenie działa poprawnie, a ustawiając tylko na szybę nawiewa ciepłe powietrze. To duży błąd producenta. Nie spotykałem tego w innych markach.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
4,5
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Hyundai Elantra