Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai Santa Fe

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Duże SUVy
Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2000 roku. Pierwszy model produkcji Hyundaia w tej klasie, nie licząc wcześniejszego modelu Galloper, który de facto był przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero. Nieoczekiwanie, Santa Fe, okazał się sukcesem rynkowym, szczególnie w USA, gdzie od debiutu jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Na bazie Santa Fe powstał Hyundai ix55, a jego bliźniaczym modelem jest Kia Sorento. Od 2006 roku na rynku dostępna była druga generacja modelu, kilkakrotnie modernizowana w kolejnych latach. W roku 2012 zastąpił ją najnowszy, Santa Fe trzeciej generacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie.
Luzacjusz: Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę.

Hyundai Santa Fe III

Przypatrując się ostatnim wyczynom designerów Hyundaia trudno się dziwić, że Santa Fe trzeciej generacji wygląda o niebo lepiej od swoich poprzedników. Jego sylwetka jest zwarta i pełna siły, linia boczna przykuwa wzrok wznoszącą się ku tyłowi linią okien i mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami, a przód i tył za sprawą agresywnie narysowanych szczegółów nadają całości nowoczesnego stylu. Przeszkadzać może fakt, że wiele elementów nadwozia mocno przypomina rozwiązania znane z innych dużych SUV-ów.

Równie ciekawie jak nadwozie, prezentuje się wnętrze koreańskiego auta - deska rozdzielcza pełna efektownych załamań, zegary z ładnym podświetleniem czy nowoczesna kierownica zdecydowanie mogą się podobać. Bezwarunkowo spodobać się za to musi jakość wykończenia wnętrza - w tej kategorii Hyundai Santa Fe III depcze po piętach produktom klasy premium. Z praktycznego punktu widzenia, miejsce pracy kierowcy zachęca niezbyt skomplikowaną obsługą elementów pokładowych, odpycha z kolei widocznością na zewnątrz - mimo, że prowadzący siedzi wysoko, może mieć problemy ze zmianą pasa czy choćby parkowaniem.

W parkowaniu przeszkadzają zresztą także słuszne gabaryty karoserii. Te sprawiają jednak, że w środku grzechem byłoby narzekać na niedostatek przestrzeni. I z przodu, i z tyłu, i w bagażniku miejsca jest multum, co zdecydowanie sprzyja rodzinnym wojażom. W długiej trasie przydają się również obszerne, wygodne fotele gwarantujące przy okazji niezłe podparcie boczne oraz funkcjonalne rozwiązania przestrzeni ładunkowej w postaci schowków pod podłogą kufra, elementów usztywniających bagaż, gniazdka 220V czy tylnej kanapy dzielonej na 3 części.

Choć porównując amerykańską i europejską wersję Hyundaia Santa Fe III, na pierwszy rzut oka nie zauważymy między nimi różnic, po bliższym przyjrzeniu wymienimy ich całą garść. Przede wszystkim, odmienne okazują się ustawienia układu kierowniczego i zawieszenia każdej z odmian. Europejski wariant został zestrojony w typowo niemieckim stylu, co przyniosło mu bardzo dobre właściwości trakcyjne (zakręty pokonuje się stabilnie, a ruchy kierownicą natychmiast kierowane są na koła), ale ograniczyło nieco komfort jazdy. Dla miłośników "harcowania" w terenie mamy złą wiadomość - z generacji na generację, Santa Fe radzi sobie z bezdrożami coraz słabiej.

Duży SUV ze znaczkiem Hyundaia swoje kosztuje, jednak po pierwsze w wielu aspektach niewiele ustępuje modelom segmentu premium, a po drugie w zamian za niemały plik gotówki ofiarowuje bardzo bogate wyposażenie. Już w serii dostajemy komplet poduszek powietrznych, kilka elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, dwustrefową "klimę" (z jonizatorem i nawiewami w słupkach), podgrzewane fotele i 17-calowe alufelgi. Najdroższa wersja proponuje dodatkowo elektrycznie sterowanie siedzeń, podgrzewaną kanapę tylną, a za dopłatą np. panoramiczne okno dachowe.

Hyundai Santa Fe II

To nie jest propozycja dla tych, którzy lubią się lansować w aucie prestiżowej marki. Nie jest też przeznaczona dla tych, którzy cenią sobie prostą elegancję i brak kontrowersyjnych kształtów. Hyundai Santa Fe został zaprojektowany dla osób, które zamiast patrzeć na znaczek i myśleć, czy samochód spodoba się sąsiadowi, chcą dostać pojazd rozsądny i prezentujący swój własny, niepowtarzalny styl. Charakterystyczną cechą nadwozia są jego obłe formy, podkreślające słuszne rozmiary samochodu.

Po zajęciu miejsca za “kółkiem” kierowca koreańskiego SUV-a z marszu docenia duży, wygodny fotel, odpowiednią pozycję za kierownicą, świetną widoczność we wszystkie strony, a także perfekcyjną przejrzystość wskaźników pokładowych oraz doskonałą ergonomię obsługi. Narzekać może za to na jakość zastosowanych materiałów oraz staranność wykończenia, które odbiegają nieco od wzorców wypracowanych przez europejskich rywali.

Ogromnym walorem kabiny pasażerskiej jest oferowana przestronność. Dwa pierwsze rzędy gwarantują pasażerom swobodę ruchów i wygodę jazdy na najwyższym poziomie, a w razie potrzeby można skorzystać z trzeciego rzędu siedzeń (który znajdował się na liście opcji). W samych superlatywach opisywać należy miejsce wygospodarowane na bagaże. Jest bardzo pojemne, całkiem ustawne i niezwykle proste w aranżacji - wystarczy ruch ręką, aby złożyć kanapę, otrzymując w ten sposób ogromną przestrzeń ładunkową z równą podłogą. Co więcej, Santa Fe ma do zaoferowania ponadprzeciętną ładowność i może z powodzeniem ciągnąć naprawdę ciężkie przyczepy.

Wygodna kabina pasażerska skłania do pokonywania Hyundaiem Santa Fe długich dystansów. Do podróżowania w trasie doskonale pasuje też zawieszenie - zapewnia ono wysoki komfort resorowania i wystarczające własności trakcyjne. Udanie zaprojektowany układ jezdny idzie w parze z precyzyjnym układem kierowniczym, odpowiednio informującym kierowcę o tym, co dzieje się z samochodem. Jeśli chodzi o jazdę terenową, trzeba niestety ograniczyć ją do pokonywania polnych dróg czy mało wymagających leśnych duktów.

Santa Fe II to wybór z rozsądku, bo poza wymienionymi już zaletami ma w zanadrzu także bogate wyposażenie wszystkich egzemplarzy, prostą budowę redukującą koszty serwisowania, więcej niż zadowalającą trwałość i wreszcie niską cenę. Tę ostatnią tłumaczy niemal wyłącznie znaczek, jakim ozdobiono atrapę chłodnicy, bo poza niedostatkami w wykończeniu wnętrza, parującymi lampami czy szybko zużywającymi się żarówkami “postojówek” trudno mieć zastrzeżenia do jakości Hyundaia.

Dane techniczne Hyundai Santa Fe

Silniki

Moc silników 112-242 KM

Poj. silników 1 991-3 497 cm3

Prędkość maks. 166-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,6-18,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai Santa Fe

Średnia ocena modelu

na podstawie 189 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai Santa Fe

Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Przed podjęciem decyzji testowałem kilka innych aut wymienionych już w mojej opinii. Zarówno wyposażenie (Santa ... więcejFe-ful opcja), przestrzeń, czy ładowność bije konkurencje na głowę. Wymienione wyżej auta są o półkę niżej. Santa Fe goni tych z najwyższej półki i naprawdę nie wiele mu brakuje. Brakuje natomiast większego wyboru silników, które z pewnością spowodowałyby większe zainteresowanie klientów. ukryj
dodano 17.10.2013 przez
Sante Fe II jezdze od 4 lat, poprzednio jezdzilem 4 lata Santa FE I. Co nieco o tych autach mogę ... więcejpowiedzieć. Ale tu skupie się na II generacji. Jesli ktoś szuka wygodnego komfortowego dużego auta rodzinnego, które bez trudu poradzi sobie w lekkim terenie, przez głębokie bloto przejdzie jak burza , pojedize z toba na ryby do lasu , pociągnie przyczepe, dzieciaki odwiezie do szkoły , zone zabierze na kolacje i tym podobne - to wlasnie znalazles idealne auto. Najwazniejsza sprawa przy kupnie, nie szukac tanich zajezdzonych egzemplarzy np. z zagranicy, ja szukałem swojego 8 miesięcy miał być kupiony w Polsce serwisowany w ASO. Zaplacilem dużo, jak za używane auto ale warto było tyle dac. Jeśli ktoś szuka czegos z napedem 4x4 prostego i niezawodnego, taniego w utrzymaniu a do tego niebrzydkiego to to jest strzal w 10. ukryj
dodano 10.04.2014 przez
Reasumując trzeba powiedzieć, że w tej kategorii cenowej próżno szukać czegoś lepszego. Mając 70 tyś zł można kupić roczne auto ... więcejkompletnie wyposażone z mocnym silnikiem i obszernym wnętrzem. Można mieć małe zastrzeżenia co do jakości wykończenia wnętrza ale cecha ta szybko zostaje przytłoczona ogromną ilością zalet, które to auto posiada. Polecam każdemu kto nie ma potrzeby snobowania się marką X czy Y a szuka świetnie wykonanego SUV'a. Tu nie ma zastosowania zasada "tanio nie znaczy dobrze" . ukryj
dodano 07.12.2008 przez
Kupilem ten samochod miesiac temu. Bardzo bardzo bardzo dlugo sie zastanawialem jaki samochod chce, myslalem o Volkswagen, Bmw, Audi... nigdy ... więcejnie myslalem ze wybiore Koreanski samochod. A teraz jestem bardzo zadowolony z zakupu. Tym samochodem dojedziesz wszedzie. Silnik jest super, wyglad z zewnacz jest bardzo ladny, eleganskij i przeczaga wzrok ludzi na ulice, jest wysoki i biespieczny (ma 12 poduszek i 4x4). Bardzo mnie zaskoczyla jakosc glosnikow w tym samochodzie, bardzo czysty dzwiek nawet jak dajesz na maxa muzyke. Siedzenia bardzo wygodne, naprawde, bylem w trasie na dlugi distans i w ogule sie nie zmeczylem. Najwiekszy minus tego samochodu jest jakosc materialow uzywanuch w srodku ale mi to wogule nie przeszkadza, bo wszystko dziala tak jak trzeba. Powiem wam sczerze ze dla mnie lepsze w BMW i MERCEDES sa wlasnie tylko materialy w srodku ale reszta wogule... nu i cena: za Hyundai dasz w 2 razy mniej ale jakosc jest w prawie taka sama. Wiadomo ze w BMW i MERCEDES sa od groma funkcji kosmicznych (ale dla mnie zupelnie nie potrzebne). Teraz ja czuje ze prowadze samochod (tak jak bylo dawniej) a nie statek kosmicznyj. Nowy taki Hyundai raczej bym nie kupil bo kosztuje okolo 33000euro (a na taki mnie nie stac) ale za uzywany z 2008 w bardzo dobrym stanie dajesz w 2 razy mniej. Uwazam ze zrobilem bardzo dobry zakup i originalny, poniewaz niema na polskich drogach duzo takich samochodow w porownaniu do innych marek. Kto jest zainteresowany takim samochodem goraca polecam. Ceny exploatacji sa stosunkowo nie wielkie. Ale zobaczymy z czasem. Przepraszam za bledy ortograficzne ale nie jestem polakiem. ukryj
dodano 13.03.2011 przez
Zobacz oceny Hyundai Santa Fe Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai Santa Fe

Pb
9,27 - 16,90
Na podstawie 31 raportów spalania
ON
5,97 - 13,67
Na podstawie 150 raportów spalania
LPG
9,87 - 15,50
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai Santa Fe

witam wszystkich moja santa fe rocznik 2007 posiada silnik 155KM mieszkam za granica staram sie jezdzic bardo oszczednie poniewaz pokonuje ... więcejw ciagu tygodnia okolo 900km. na autostradzie moja predkosc to tylko okolo 120km/h w miescie max 50km/h. Moze wszystkich zdziwic ze tak wolno jezdze po autostradzie ale tu gdzie mieszkam jest tylko dopuszczalna predkosc do 110km/h i jest za duzo fotoradarow aby zalapac punkty. nie opieram sie wylacznie na obliczeniach zuzycia paliwa na podanych wiadomosciach przez komp. a wlewam olej napedowy do pelna przejedzzam dany odcinek drogi i ponownie tankuje do pelna w ten sposob przeliczm ilosc przejechanych kilometrow na danej ilosci paliwa i tak wychodzi mi srednia, jestem bardzo zadowolony z tego auta. POZDRAWIAM keraj175 ukryj
dodano 14.02.2011 przez
Średnie spalanie po dwóch latach ekspoatacji wynosi od 8,5 do 9,3 w zależności od przewagi jazdy miejskiej. Podane zużycie dotyczy ... więcejwersji 7-osobowej z manualną skrzynią biegów. Jadąc spokojnie na trasie można zejść poniżej 8 litrów ale o spalaniu poniżej 7 litrów należy zapomnieć. Brak 6 biegu powoduje napewno zwiększone zużycie paliwa na trasie. Jazda po autostradzie z prędkością powyżej 150 km/h nie powoduje wielkiego skoku w zużyciu paliwa (około 10 l/100). Zużycie paliwa podawane przez komputer jest o około 1 litra zaniżone. Moje wyliczenia pochodzą z rzeczystego żuczycia na 100 km i zawsze były wyższe od wskazywanego przez komputer. Na jednym 70 litrowym tankowaniu przejeżdzam zazwyczaj 750-800 km. ukryj
dodano 02.06.2009 przez
Spalanie jest bardzo różne, z LPG pali mi od 9 do 14 litrów i szczerze mówiąc trudno wyczuć kiedy ile ... więcejspali. Czasami w mieście zadowala się 10 l/100km, a w trasie potrafi wciągnąć 11,5. Wydaje mi się, że powyżej 100 km/h "włącza" się wir w baku ze względu na opory powietrza, dlatego na autostradzie pali nawet więcej niż w mieście. Na paliwie jeżdze od czasu do czasu i trudno wówczas ocenić ile pali. Myślę, że około 10 litrów na 100 km, ale nie mierzyłem tego tak precyzyjnie jak LPG. Mam dużą butlę z gazem (wchodzi około 42 litrów), więc 370-420 km zawsze jestem w stanie zrobić na jednym tankowaniu. Klimatyzacja też wyraxnie zwiększa zużycie i zabiera trochę koni spod maski. ukryj
dodano 24.10.2014 przez
Podane przez producenta zużycie paliwa można między bajki włożyć. Jak wspomniałem samochód ciężki ( 1900kg) , wiec palic mało nie ... więcejmoże. W mieście przy normalnej jeździe pali 10 - 10,5 l/100km. Na trasie schodzę do 9-9,5 litra, bo jeżdżę dość szybko. Wszystkie jednak koncerny zaniżają spalanie. Dla przykładu miałem możliwość jazdy VW Tuaregiem 3.0 Tdi, gdzie spalanie miało być na poziomie 10 litrów w mieście. Mnie jednak przy spokojnej jeździe palił 12-13 litrów. Dlatego uważam, że w Santa Fe przy tym silniku z automatyczna skrzynią biegów to i tak nie zły wynik. ukryj
dodano 17.10.2013 przez
Przy płynnej jeździe odwdzięczy się nienajgorszym zużyciem ( choć silnik niewysilony a masa duża). W mieście utrzymuję średnie spalanie poniżej ... więcej10 litrów, na trasie między 7 a 8. Srednia z zimowej wyprawy w Dolomity (4 os. dorosłe, 1 dziecko+ box z nartami+ duży bagaż) - 8 l/100 km. Jedyny wyskok to 3 godziny miejskiego korka w sniezycy - 12 l. Przeglądy nawet w ASO nie są drogie, części też, a jest sporo zamienników typu tarcze, klocki jeszcze tańsze i duży wybór niedrogich części na Allegro. Być może to jeden z tańszych w utrzymaniu dużych SUV-ów. ukryj
dodano 15.05.2010 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai Santa Fe Dodaj raport spalania

Newsy o Hyundai Santa Fe

Przeczytaj pozostałe 10 newsów o Hyundai Santa Fe

Generacje Hyundai Santa Fe

Nowe Hyundai Santa Fe

nowe Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
ceny od 134 900 zł do 208 400

Hyundai Santa Fe III SUV 2.0 CRDi 150KM od 2012

w pakiecie STYLE

w cenie katalogowej brutto

134 900 zł

Wyposażenie standardowe
Elektroniczny system kontroli poślizgu kół TCS
Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy i pasażera z przodu
Mocowanie fotelików dziecięcych (ISOFIX)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 17 oferty Hyundai Santa Fe

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai Santa Fe

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 037

Przejechany dystans

159 156 zł

Zatankowanego paliwa

41 337 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

162

Wydanych pieniędzy

70 953 zł

Średnie wydatki na auto

2 628 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

185

Wydanych pieniędzy

68 713 zł

Średnie wydatki na auto

2 545 zł

ZOBACZ 27 dzienników kosztów Hyundai Santa Fe Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 3
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai Santa Fe dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai Santa Fe Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 6
Jestem bardzo zadowolony z zalozenia instalacji gazowej u pana Grabowskiego,mila obsluga,zadbany zaklad i profesjonala praca ,mieszkam w niemczech i oprocz ... więcejparu drobnych drobiazgow (ale w de to jest norma)nie mialem problemow z otrzymaniem "einzel abgaz nachweis-tüv gutachten)kosztowalo to ok 250eu. ukryj
dodano 19.07.2014 przez
Witam . Jestem bardzo zadowolony z instalacji . Polecam !!
dodano 05.09.2012 przez
MONTAŻ: EGP WARSZAWA NA UL. OSTROBRAMSKIEJ W WARSZAWIE
dodano 29.08.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai Santa Fe