Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai Santa Fe

Cena od: 187 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Santa Fe

Liczba ocen: 265
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Piotr
Hyundai Santa Fe IV
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Moim zdaniem auto swietne pod względem komfortu, przestronności, wszechstronności i ekonomiczności. Super auto rodzinne. Przesiadłem się z Mazdy CX-5 z 2019 2.5 AWD bo auto jest po prostu pojemniejsze, ma duże wygodne fotele, dużo miejsca z tyłu i ogomny bagaznik. Nasza rodzina 2+1 uwielbia to auto do podróżowania. Super wygodne auto, bardzo dobrze wygłuszone, dynamika silnika może nie powala wartościami na papierze dla auta o wadze prawie 2 ton (wersja platinum z panoramicznym dachem), ale w rzeczywistości jest bardzo elastyczne na trasie. Wyprzedzanie jest bezproblemowe w przedziale 80-130 nawet mocno załadowanym autem. Komfort jazdy tym autem czy to na krajówkach czy autostradzie zaskakuje kazdego pasażera, który podróżował ze mną, auto po prostu płynie. Pewnie się prowadzi, nie wychyla się za bardzo na zakrętach, jedzie się pewnie. Poprzednia Mazda była bardziej twarda, może przez to wrażenie pewności prowadzenia było inne ale kto co lubi. Mi Santa Fe bardzo pasuje. Co do wspomnianych przez innych użytkowników hamulców. Kupowałem auto jako 4 letnie przy przebiegu 77tys km, obecnie auto ma lat 6 i 121tyś. Zaraz po zakupie wymieniłem w ASO tarcze z przodu wraz z klockami bo już biły a poprzedni właściciel oddal auto do salonu w rozliczenie i wziął nowe w hybrydzie. Więc tak, z czasem się zużywają. Czy szybko, nie wiem po 45 tyś kilometrów zmienione tarcze są nadal w bardzo dobrym stanie według ASO. Jeżeli kogoś dziwi zmiana tarcz po 3 latach to trudno, mnie nie dziwi w obu mazdach (CX-5 i 6) 3 serwis gwarancyjny przy ok 60tys km ma w zakresie wymianę tarcz z przodu;), tak więc dla mnie to nie było akurat zaskoczenie. Co do innych awarii, w zasadzie to miałem jedną, uszkodził się czujnik dozowania adblue, co skutkowało wizta w serwisie. Nie było sytuacji, w której auto odmówiłoby współpracy na przestrzeni tych 45tys km odkąd je mamy a także nie wynika to w żaden sposób z historii serwisowej auta (120tys km). Mam nadzieję, że sie to nie zmieni i patrząc po przebiegach sprzedawanych egzemplarzy raczej jeszcze nam auto długo posłuży. Auto, tak jak wspomniałem to król wszelakich tras, pali przy tym naprawdę mało jak na swoje gabaryty. Moje średnie spalanie z 45tyś km to 7.5. W trasie krajówkami 90-110 w kompecie rodzina z bagażami 6.5-7.2. Autostrada z tempomatem 140 rodzina i maly bagaż z klimą 7.5. Trasa z rodziną do Chorwacji z przyczepą kempingowa DMC 1500 średnia 8.5-9 w zależności czy z klimą czy bez na dystasie 2500 km. W mieście srednio 8 do 9, w korkach więcej a minumum jakie osiągnąłem tym autem to 5.1 w trasie kiedy sprawdzałem jak nisko da się zejść. Generalnie jest wyśmienicie. Autem jeżdżę również w słabo dostępne tereny na biwaki, więc pod kątem możliwości w terenie z błotem prawie pod progi też jest bardzo dobrze. Owszem nie jest to auto terenowe ale dostępny prześwit oraz napęd 4x4 z funkcją zablokowania napedu na dwie osie do pewnej prędkości a także asystent zjazdu z wniesienia daje rade. VW California 4motion w tych samych warunkach już ześlizgiwała się z górki w tych samych błotnistych warunkach. Jestem bardzo zadowolony i polecam.
Dodane 2 miesiące temu
4,7
~wrm25
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Fajne i praktyczne auto dla rodziny, także tej większej. Mnóstwo miejsca w kabinie i bagażniku. Pod podłogą bagażnika dodatkowa przestrzeń w kilku wydzielonych pojemnikach - naprawdę można się w Santa Fe zapakować na długi wyjazd ;-). Auto jest wielkie, ale zarazem bardzo zwrotne, pomagają kamery 360st (polecam) które mają jeden z najlepszych obrazów jakie dotychczas widziałem. Jak się jeździ... jak to hybrydą - spod świateł jak elektrykiem, po mieście bardzo oszczędnie, na autostradzie przyjemnie ale drogo ;-)
Dodane 8 miesięcy temu
5,0
~Jarek
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Auto wybrane ze względu na bardzo bogate wyposażenie, skrzynię hydrokinetyczną (a nie wyjącą CVT jak u konkurencji), cenę adekwatną do wyposażenie a nie narzut za nazwę marki. Dodatkowo po zmierzeniu hałasu w środku i z porównaniu z konkurencją to Santa Fe może być porównany z konkurencją która kosztuje powyżej 400 tyś aby jakość była porównywalna. Tak samo wyposażenie Santa Fe za 250 tyś można otrzymać w konkurencji ale za kwotę 400 tyś. Zakup przemyślany i polecam innych porównać, przejechać się różnymi samochodami aby podjąć decyzję.
Dodane 10 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe
6,9 – 14,3
l/100 km
7,6 – 8,9
l/100 km
11,8 – 16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Przejechałem 80.000 km w 2 lata, więc już mogę powiedzieć coś więcej. Silnik pomimo swojej niewielkiej pojemności naprawdę daje radę - nawet na autostradzie przy prędkościach 140-160 km/h komfortowo nabiera prędkości. Auto jest bardzo duże, a mimo to w mieście (Wrocław) spokojnie można osiągnąć wyniki typu 5,5-6 litrów bez specjalnego wysiłku. Problem zaczyna się na autostradzie. Przy 140 km/h spalanie to 10-11 litrów. Średnią z 15.000 km mam 8.3 litra. Trasa Wrocław - Włochy w obie strony i jazdą nie miejscu w 4 dorosłę osoby zapakowane pod sam sufit 8.0 litra przy prędkościach dopuszczalnych + 10 km/h.
Dodane 10 miesięcy temu
6,3
Hyundai Santa Fe IV
SUV PHEV 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
Dla hybryday plug in opdanie zużycia paliwa jest nieco skomplikowane. Do 50 km można jechać bez paliwa :-), pózniej komputer zaczyna dodawać te 50 km i 0 zużytego paliwa do przejechanych kilometrów. Średnio bez baterii w trybe tylko hybryda trzeba liczyć okolo 6,6 l/100km. Na razie nie udało mi się zużyć więcej jak 6,8l na 100km. Baterię ładuje raz na tydzień. ps. samochód rozpędza się naprawdę bardzo płynnie i bez wysiłku, oczywiście nie jest to sportowy wóz typu porsche 911, ale dla rodziny naprawdę daje radę.
Dodane 4 lata temu
6,8
Hyundai Santa Fe V
SUV 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Nie wiem jak to działa ale jest ultra oszczędnie w mieście. Po Gdańskich korkach i obwodnicy jeśli jeździmy zgodnie z przepisami wychodzi 6.2. Sam nie wierzę ze tyle wyszło. Wynik jest powtarzalny. Do pracy mam 12.5 km i jadę raczej pod górkę - wskaźnik pokazuje 6.7/7.2, a powrót do domu wskazuje 4.7/5.3. Srednia z komputera pokrywa sie z obliczeniami z kalkulatora. (+/- 0.1l)
Dodane 1 miesiąc temu

Usterki Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 41
Czujnik temperatury spalin
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W ciągu 5 lat użytkowania, po przejechaniu 96 tyś. km: - dwa razy czujnik temperatury spalin - za każdym razem po ostrej jeździe z zalanym dodatkiem do paliwa czyszczącym DPF. Za ostatnim razem serwis zamontował jakiś nowy, lepszy i póki co bez problemów, także po ostrej jeździe z dodatkiem czyszczącym DPF. Wymiana na gwarancji, ale jakby co koszt nowego to z 200 zł i samemu można zrobić. - zawór EGR - auto całkowicie straciło moc w trakcie jazdy, przypadkiem to było jakieś 15km od ASO, w ostatnim miesiącu gwarancji przy 90k, wymienili na nowy, nowy oryg zawór z wymianą w ASO to ok 2000 zł Poza tym całkowicie nic się z autem nie dzieje. Oczywiście wymiana oleju w silniku co 15k, w skrzyni co 80k, przy 120k planuje czyszczenie DPF.
Dodane 9 miesięcy temu
Pdf uszkodzony
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam ,byłem na servisie hyunday auto po gwarancji stwierdzili uszkodzony pdf .Kontrolka się świeci na zegarach że usterka ale auto smiga jak by nigdy nic,chciałem naprawić pdf ale ponoć nie ma zamienników i za nowy trzeba 20000 zł zapłacić.Wiadomo nie zamówiłem bo to chore .Auto mam od nowości miałem już problem z nawigacja po 15000km padła i wymienili na nową,potem przy60000km padła turbina i też gwarancja wymieniona,teraz jeżdżę z tym pdf ale gwarancja minęła auto ma90000km przebiegu i co robić,ma ktoś jakiś pomysł?
Dodane 2 lata temu
Samochód gasnie na drodze
  • Hyundai Santa Fe III SUV
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Samochód gaśnie na drodze, na torach, drodze ekspresowej czy podczas wyprzedzania. To jakiś koszmar. Wymieniony komputer, akumulator, baterie w pilocie, regenerowane wtryski, listwa zasilająca sprawdzona , nic w baku nie powoduje zapychania, na listwie normalne ciśnienie, ładowanie akumulatora ok, normalne paliwo, ciśnienie na pompie ok, a tu nagle błąd kompa i gaśnie. Auto ciężkie, zgasł mi na torach i nie ruszysz na aku, bo trzeba wcisnąć sprzęgło, nawet jak zapali i wbijesz bieg , i dodasz gazu to i tak nawet przy wysokich obrotach gaśnie. Ratunku.
Dodane 4 lata temu
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,5
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 100
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
To już piąty rok jak jeżdżę na gazie zainstalowanym w AUTO MIX w Skrzyszowie i jestem mega zadowolony. Żadnych problemów z autem, firma solidna i godna polecenia. Przeglądy po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny zrobione tanio szybko i są bonusy co stanowi korzyść dla kieszeni. Szczerze polecam ten warsztat.
Dodane 4 lata temu
5,0
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.7 i V6 24V 189KM 139kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 125 tys. km
Obecnie przelot na LPG przekroczył 125 tys.km. W aucie wszystko jest od nowości takie jak było. Jedynie wymieniane filtry i robiona kalibracja przy przeglądach. Mapy się nie rozjeżdżają. Silnik na gazie pracuje bez zarzutu. Moc pozostała, da się przycisnąć i nie wraca na Pb. Do tego pierwszy raz mam wtryski, których nie muszę zmieniać po 100 tys.km. Dalej działają. Brak...
Dodane 7 lat temu
5,0
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.7 i V6 24V 189KM 139kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik prawidłowo zniósł montaż instalacji (BRC P&D). Jak na razie przejechałem ok 40 tys. km bez niespodzianek. Spalanie w granicach 12l/100km uznaję za naprawdę niezły wynik. W trasie pracuje równo, nawet przy wyprzedzaniu nie ma gwałtownych skoków.
Dodane 7 lat temu
Hyundai Santa Fe