Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Hyundai Santa Fe

Liczba ocen: 225
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,3
~floyd0222
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Hyundai Santa Fe II
No cóż po użytkowaniu samochodu przez ponad dwa lata mogę coś powiedzieć o tym modelu: Po pierwsze jest to koreańczyk z głównym założeniem produkowany był na rynek USA i tu: jakość wykończenia wnętrza tj. deski rozdzielczej, plastików, boczków drzwiowych, uszczelek to materiały bardzo słabej jakości na plus zaliczam montaż bo nic nie trzeszczy oprócz tylnej półki. Co do ogólnej oceny auta powiem krótko, kto nie jeżdził samochodami marki premium ze świętej trójcy (BMW,Mercedes, Audi) będzie raczej zadowolony ale to moja subiektywna opinia. Nadmieniam iż auto kupione z ASO jako bezwypadkowe po pierwszym właścicielu z przebiegiem 132 000.
3,5
~Mario
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Hyundai Santa Fe II
Początkowo byłem bardzo zadowolony. W miarę duży i wygodny SUV. W przeciągu 5 lata użytkowania tylko 2 usterki (wymiana silniczka klap nawiewu - kilkadziesiąt złotych za używany oraz regeneracja konwertera automatycznej skrzyni biegów po przebiegu 170000 - 2000zł). Jednak ostatnia przygoda po przejechaniu 201000 zmazała to pozytywne wrażenie - rozwalony blok silnika. Już wiem dlaczego wszyscy sprzedają ten samochód przed 200000km przebiegu! To częsta przypadłość tego silnika - obraca panewki na 3 tłoku. Używany silnik ok.12000 + przekładka. Dziękuję! - sprzedałem uszkodzony.
4,8
~Stefan
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Hyundai Santa Fe I
Prawdziwy V6 mocny dynamiczny i przy tym bardzo cichy. Nie huczy jak w Jeepie. Klasyczny automat daje świetnie radę. Autko ma spore możliwości z racji mocy. Santafe mam już prawie rok kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec. Od Niemca który dał mi całą listę napraw od początku posiadania. Wszystko wymieniane na czas. Rozrząd, olej 5W30. Na dziś jestem MEGA ZADOWOLONY. Poza wymianą oleju nie miałem innych kosztów eksploatacji. Kupiłem pożądną instalację STAG300. Instalacja była dość droga w porównaniu do całości samochodu. Za Auto zapłaciłem w 2016 roku 14T.zł a za samą instalację ponad 3.T.zł. Dziwię się, że inni użytkownicy narzekają na jakość instalacji gazowych. Z oszczędności kupują najtańsze rozwiązania i potem się dziwią, że nie działa. Silnik V6 potrzebuje pożądnej instalacji. Na szczęście koszty części do tego Hyundaia są wyjątkowo niskie, wcześniej miałem Opla Fronterę to wszystko było prawie dwa razy droższe. Alegro jest dziś pełne tanich zamienników i jest w czym wybierać. Ktoś tam napisał, że wymieniał silnik za 8.000zł - dziwne, czyżby zapominał o wymianie oleju. Silnik mój pracuje cicho i bierze oleju. A tak na marginesie to kosztuje on 2.T.zł a nie 8. Eksploatuje auto normalnie, bez szaleństw. Czasami pociągnie przyczepę 1,5T. Podsumowując: mam wersję najbogatszą skóry, szyberdach, pełna elektryka. Jedzie się nim wygodnie. To zdecydowanie najfajniejszy SUV jakiego miałem. Cenię go za niskie koszty eksploatacji, niebanalną stylistykę nadwozia, brak korozji, i ogólnie fajne wrażenia z jazdy. Teraz go sprzedaję bo mam ochotę na zabawę innym.

Raporty spalania Hyundai Santa Fe

Liczba raportów: 257
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe
10,2 – 14,3
l/100 km
8,0 – 8,9
l/100 km
11,6 – 17,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
SUV Facelifting R 2.2 CRDi 197KM 145kW
Hyundai Santa Fe II
Jest z nami już ponad 6 lat i 140tys. km. Do tej pory wymieniony olej w skrzyni biegów (nie słuchajcie tych, którzy mówią, że w automatach nie trzeba wymieniać. Trzeba), pompa wody (panowie w serwisie twierdzili, że nie trzeba ale porposiłem), raz wymienione były tarcze hamulcowe przód i tył (przy około 120.000km) i dwa razy klocki. Jakieś elementy zawieszenia z przodu (obie strony). Do tego akumulator po 5 latach ale to bardziej dlatego, że od jakiegoś czasu nie jest to jedyny pojazd w rodzinie i zimą stał przez kilka dni nie jeżdżony. No to padł. Nie było rady. Trzeba było wymienić. A ponieważ padł pod domem to i problemu z wymianą nie było bo nie gdzieś na wyjeździe lub w trasie. Poza tym tylko przeglądy raz do roku, olej filtry i nic więcej. Wtryskiwacze te same od nowości (tfu, tfu).
13,7
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Hyundai Santa Fe I
Witam serdecznie posiadam Hyundai sandafe 2,4l benzyna+ gaz. Auto ogólnie fajne i wygodne bagażnik niezbyt wielki jak na gabaryty auta. Wnętrze słabe mało zachwyca urokiem ale nic nieczeszczy. Spalanie spore mniej niż 12.5 nie mogę osiągnąć a nie jestem kierowcą co ostro jeździ. Tak że jeśli ktoś planuje zakup tego auta pod kątem ekonomi to się przeliczy. Mimo spalania auto jest super jeździ się super parkowanie bajka lusterka są spore a i super wszystko widać. Awaria jako takich brak tylko śmigać. Wygląd auta jest kontrowersyjny jednym się podoba ta żaba innym nie. Mi się podoba a jazda sprawia frajdę. Wysoko się siedzi wygodnie wsiada i wysiada dziury niestraszne. Podsumowując auto godne zakupu
12,0
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Hyundai Santa Fe I
Auto duze i wygodne, srodek raczej niezachwyca, fotele tearde malo wygodne. Zawieszenie super moc jest ok przyspieszenie kiepskie ale to suv. Po qalbrzyskich dziurawych drogach spisuje sie super. Spalanie spore po walbrzychu 13l gazu ale auto male nie jest. Bagarznik jest w miare pojemny chociaz w oplu vectra c kombi co mialem wczesniej byl wiekszy. Naped na przud tylko w moim przypadku to troche malo szkoda ze miemam 4x4 ale cuz juz taki kupilem to i jerzdze. Na zakretach troche zamieki wiec bez szaleństw po za tym super sie prowadzi. Auto jak za te pieniadze jest fajne i ciekawie sie prezetuje. Na wypady za miasto nad wode ryby grzyby czy grila super. Jedynie oc drogie jak za sportowa fure a osiagi marne. Wielka niesprawiedliwosc ubespieczalni

Usterki Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 13
Uszkodzony cały tylny most w rocznym samochodzie
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • nadwozie
  • 8 tys. km
Występowanie usterki:
W moim Hyundai Santa Fe 2014 2.2 4X4 po roku posypał się tylny most. Auto oddane na serwis i ponad miesiąc czekania, bo nie ma części. Miałem jeszcze kilka usterek. Po przejechaniu 25 tys km, wytarła się kierownica, były problemy z elektroniką. Nie polecam nikomu tego modelu, tym bardziej, że teraz auto będzie stało miesiąc na serwisie, a ja nie dostałem auta zastępczego. Tragedia. Jak w aucie nowym za 200 tys. sypie się most i elektronika, to jedynym plusem jest teraz to, że jest wszystko robione na gwarancji, ale co z tego? Ja chcę jeździć samochodem, a nie żeby stało na serwisie ciągle. Kupiłem je nowe z salonu.
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Hyundai Santa Fe