Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Hyundai Santa Fe - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Hyundai Santa Fe

Liczba ocen: 234
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~neex
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Hyundai Santa Fe IV
Samochód przeznaczony do podróżowania. Do jazdy po mieście, zdecydowanie polecam inny samochód. Komfort porównywalny z samochodami wyższej klasy. Lepszy jest tylko w samochodach z pneumatycznym zawieszeniem. Brak zmęczenia jazdą przy odległościach nawet 1000km pokonywanych w ciągu 1 dnia. Silnik pozwala na dynamiczne włączanie się do ruchu autostradowego. Tempomat adaptacyjny robi swoje, jednak działa gorzej niż w pojazdach VAG. Tak samo utrzymanie pasa ruchu wypada słabiej. Dobre audio pozwala się rozkoszować muzyką lub audiobookiem. Jeśli ktoś często pokonuje duże odległości, to z całym sercem polecam ten samochód. Stosunek jakości i komfortu podróży do ceny, przebija wszystkie samochody na rynku.
4,5
~XYZ
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Hyundai Santa Fe IV
Dobra relacja ceny do jakości. Samochód wygodny i bardzo dobrze wyposażony (pełna opcja włącznie z dachem panoramicznym, pakietem inspiration i 7 siedzeń) To jest mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, ale praktycznie tego nie czuć jak siedzi się w środku samochodu. Teraz jeżeli samochód ma silnik diesla i skrzynie automatyczna to nie robi to różnicy w sumie. Wcześniej jeździłem samochodami z doładowanym silnikiem benzynowym i skrzynia automatyczna. Samochód bardzo dobrze wykończony w środku, nic nie trzeszczy, dobrze wyciszony, a w większości wszystkie wstawki srebrne są z aluminum (prawdopodobnie:). Ogólnie duży samochód za przyzwoite pieniądze, gdzie ciężko znaleźć coś podobnego u konkurencji za te samą kwotę. Prawdopodobnie Skoda Kodiaq jest bezpośrednim konkurentem (nie wspominam o Kia Sorento, bo to to samo co Santa fe). Reszta samochodów Volvo XC90, Audi Q7, Mercedes GLE (opcja 7-osobowa) czy BMW X5 (opcja 7-osobowa) są większe, ale i też sporo droższe, i doposażając je do poziomu Santa fe cena wychodzi kosmiczna. Napewno jeżeli ktoś nie szuka samochodu 7-osobowego to są inne opcje dużo lepsze jak np. Jeep Grand Cherokee. Napewno Santa fe to nie samochód ze sportowymi aspiracjami, tylko samochód do przemieszczania się z punkty A do punktu B oferujący dobry komfort i wszystkie udogodnienia jakie są dostępne w motoryzacji. Jedyna wada tego modelu jest to, że zawieszenie w mojej opinie nie nadąża za aspiracjami Hyundaia wobec tego modelu. Coś brakuje i to czuć podczas jazdy. Ogólnie samochód dobrze przemyślany pod względem technicznym jak i użytkowym. Drzwi zakrywają całkowicie progi, więc przy wsiadaniu/wysiadaniu nie ubrudzi się spodni. Niby mała rzecz a jednak nie wszyscy to maja. Dach panoramiczny w pełni otwierany, ale ma też funkcje wentylacji co jest super sprawą.
3,3
~floyd0222
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Hyundai Santa Fe II
No cóż po użytkowaniu samochodu przez ponad dwa lata mogę coś powiedzieć o tym modelu: Po pierwsze jest to koreańczyk z głównym założeniem produkowany był na rynek USA i tu: jakość wykończenia wnętrza tj. deski rozdzielczej, plastików, boczków drzwiowych, uszczelek to materiały bardzo słabej jakości na plus zaliczam montaż bo nic nie trzeszczy oprócz tylnej półki. Co do ogólnej oceny auta powiem krótko, kto nie jeżdził samochodami marki premium ze świętej trójcy (BMW,Mercedes, Audi) będzie raczej zadowolony ale to moja subiektywna opinia. Nadmieniam iż auto kupione z ASO jako bezwypadkowe po pierwszym właścicielu z przebiegiem 132 000.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe
11,0 – 14,3
l/100 km
7,5 – 8,9
l/100 km
11,8 – 17,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Hyundai Santa Fe IV
Nie jest to może demon oszczędności ale proszę wziąć pod uwagę, że masa auta wynosi 1967 kg bez szyberdachu i 3 rzędu siedzeń oraz bez pakietu inspiration. Dane dotyczą silnika 2.0 185 KM automat 4x4. Jazda na krótkich odcinkach "wokół komina" od sklepu do sklepu to spalanie dochodzi do 13—14l. Silnik nierozgrzany a trasy krótkie i blisko. Prędkość na autostradzie przy 140km spalanie ok 8,5-9l. Na trasie lokalnej powiatowej do 90km/h przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 6l. Średnia z kilku miesięcy wynosi ok 7,6-7,8l. Jak na 2 tonowe auto z napędem na 4 i automacie nie jest źle.
8,2
SUV Facelifting R 2.2 CRDi 197KM 145kW
Hyundai Santa Fe II
Jest z nami już ponad 6 lat i 140tys. km. Do tej pory wymieniony olej w skrzyni biegów (nie słuchajcie tych, którzy mówią, że w automatach nie trzeba wymieniać. Trzeba), pompa wody (panowie w serwisie twierdzili, że nie trzeba ale porposiłem), raz wymienione były tarcze hamulcowe przód i tył (przy około 120.000km) i dwa razy klocki. Jakieś elementy zawieszenia z przodu (obie strony). Do tego akumulator po 5 latach ale to bardziej dlatego, że od jakiegoś czasu nie jest to jedyny pojazd w rodzinie i zimą stał przez kilka dni nie jeżdżony. No to padł. Nie było rady. Trzeba było wymienić. A ponieważ padł pod domem to i problemu z wymianą nie było bo nie gdzieś na wyjeździe lub w trasie. Poza tym tylko przeglądy raz do roku, olej filtry i nic więcej. Wtryskiwacze te same od nowości (tfu, tfu).
13,7
Terenowy 2.4 i 16V 146KM 107kW
Hyundai Santa Fe I
Witam serdecznie posiadam Hyundai sandafe 2,4l benzyna+ gaz. Auto ogólnie fajne i wygodne bagażnik niezbyt wielki jak na gabaryty auta. Wnętrze słabe mało zachwyca urokiem ale nic nieczeszczy. Spalanie spore mniej niż 12.5 nie mogę osiągnąć a nie jestem kierowcą co ostro jeździ. Tak że jeśli ktoś planuje zakup tego auta pod kątem ekonomi to się przeliczy. Mimo spalania auto jest super jeździ się super parkowanie bajka lusterka są spore a i super wszystko widać. Awaria jako takich brak tylko śmigać. Wygląd auta jest kontrowersyjny jednym się podoba ta żaba innym nie. Mi się podoba a jazda sprawia frajdę. Wysoko się siedzi wygodnie wsiada i wysiada dziury niestraszne. Podsumowując auto godne zakupu

Usterki Hyundai Santa Fe

Liczba wpisów: 25
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
Uszkodzony cały tylny most w rocznym samochodzie
  • Hyundai Santa Fe III SUV 2.2 CRDi 197KM 145kW od 2012
  • nadwozie
  • 8 tys. km
Występowanie usterki:
W moim Hyundai Santa Fe 2014 2.2 4X4 po roku posypał się tylny most. Auto oddane na serwis i ponad miesiąc czekania, bo nie ma części. Miałem jeszcze kilka usterek. Po przejechaniu 25 tys km, wytarła się kierownica, były problemy z elektroniką. Nie polecam nikomu tego modelu, tym bardziej, że teraz auto będzie stało miesiąc na serwisie, a ja nie dostałem auta zastępczego. Tragedia. Jak w aucie nowym za 200 tys. sypie się most i elektronika, to jedynym plusem jest teraz to, że jest wszystko robione na gwarancji, ale co z tego? Ja chcę jeździć samochodem, a nie żeby stało na serwisie ciągle. Kupiłem je nowe z salonu.
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
Hyundai Santa Fe