Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Cherokee

Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.

Generacje Jeep Cherokee

Cherokee V

Wystarczy postawić go obok innych Jeepów, aby przekonać się, że Cherokee ma twarz prawdziwego buntownika. Bo oto w gronie klasycznych, wiernych tradycjom terenówek pojawił się rasowy ekscentryk podążający własną ścieżką. Owszem, kilkoma detalami zdradza swoje korzenie, ale jako całość prezentuje się niczym wzorowy przykład rewolucjonisty. Nieposłuszny stylistycznym zwyczajom Jeepa jest przede wszystkim jego szokujący pas przedni, w którym widzielibyśmy bardziej wizję przyszłości niż współczesne auto seryjne.

Zaglądając do środka, z kosmosu wracamy na Ziemię, bo w odróżnieniu od niecodziennego nadwozia, wnętrze prezentuje się zupełnie zwyczajnie. Za prostą formą podąża jego prosta obsługa, na którą składają się czytelne zegary oraz uporządkowane przyciski. Z materiałami użytymi do wykończenia kokpitu obcujemy z przyjemnością, bo tworzywa deski rozdzielczej są miłe w dotyku, a opcjonalna skóra pachnie prawdziwą skórą. Cieszy również dobry montaż, drażni z kolei obecność elementów przeniesionych żywcem z produktów Fiata.

Ze sporych gabarytów nadwozia spece od planowania wnętrza zrobili pożytek, bo zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a bagażnik sprosta podstawowym potrzebom transportowym. Do środka wsiadamy wygodnie, po czym zajmujemy miejsce na wygodnym fotelu lub równie przyjaznej naszemu ciału kanapie. Powody do zadowolenia daje ponadto funkcjonalność wnętrza - schowków i skrytek nie brakuje, tylna kanapa jest przesuwana, a po jej złożeniu nie musimy walczyć z nierówną podłogą.

Buntowniczą naturę Jeepa Cherokee V potwierdzają jego zdolności jezdne. W tym jednak przypadku amerykański SUV sprzeciwia się nie tradycji, a konkurencji, która na myśl o pokonywaniu bezdroży stroi krzywą minę. Auto wręcz ubóstwia taplanie się w błocie, zwłaszcza w dobrze uzbrojonej odmianie Trailhawk. Jednocześnie nie ma żadnych problemów z pokonywaniem usłanych dziurami asfaltów, zaś kręte odcinki dróg pokonuje, zachowując należytą stabilność i precyzyjnie reagując na ruchy kierownicą. Za tak skonstruowaną całość inżynierom szczerze gratulujemy.

Szczególnym uznaniem nie darzymy natomiast speców odpowiadających za wycenę modelu. Trzeba powiedzieć jasno i stanowczo, że Jeep Cherokee jest samochodem drogim. Swoimi wysokimi cenami auto zagłębia się w rewiry produktów klasy premium, a to niebezpieczna przypadłość. Na swoją obronę ma jednak bogate wyposażenie oraz przytoczoną w poprzednich akapitach naprawdę dopracowaną konstrukcję, która wielu rywalom pokazuje, gdzie ich miejsce w szeregu.

Cherokee III

Projektując trzecią odsłonę Jeepa Cherokee, amerykańscy styliści zdecydowali się zerwać z kanciastym stylem poprzednika na rzecz znacznie łagodniejszych, nowocześniejszych kształtów. Mocno odświeżono również wnętrze, choć stylistyczna prostota i tak pozostała. Niewiele zmieniono niestety w kwestii wykończenia kabiny - morze tanich, nieprzyjemnych w dotyku plastików tu, w Europie, nie przystoi. Pewnym ograniczeniem może być też niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie i ledwie przeciętna pojemność kufra.

Choć, w ślad za rywalami, Cherokee korzysta z konstrukcji samonośnej, dzięki takim elementom jak sztywny most tylny czy reduktor góruje nad konkurencją możliwościami terenowymi. Oczywiście, ma to swoje odzwierciedlenie w zachowaniu na asfalcie - stabilność pokonywania łuków i komfort pokonywania dziur są ograniczone. Jeśli chodzi o silniki, najlepiej skusić się na któregoś z wystarczająco szybkich, całkiem oszczędnych i trwałych diesli. Co do "benzyniaków", bazowy silnik 2.4 jest udaną jednostką, ale okazuje się rzadko spotykany, z kolei większy 3.7 lubi sobie "wypić", a możliwość zamontowania instalacji gazowej ogranicza mały bagażnik.

Pod względem niezawodności Jeep Cherokee KJ (znany także jako Liberty) nie ma się czego wstydzić - do japońskich konstrukcji może mu daleko, ale dzięki nieskomplikowanej budowie i ogólnemu dopracowaniu, nie powinien sprawiać większych problemów. Czasem trzeba jednak wymienić coś w zawieszeniu, naprawić "automat" czy zająć się zużytym osprzętem wersji wysokoprężnych. Mimo amerykańskiego pochodzenia, do opisywanego modelu łatwo dostać części zamienne, choć niektóre z nich mogą okazać się drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę.
Luzacjusz: Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód.

Silniki Jeep Cherokee

Jeep Cherokee IV - jaki silnik wybrać?

Najrozsądniejszym wyborem jest 3-litrowy diesel. W wersji 190-konnej okaże trochę słaby przy wyższych prędkościach, ale wariant 241-konny jest w sam raz. Spalanie nie przeraża, a na trasie nie trzeba się obawiać wyprzedzania autobusów. Jednak czym były amerykański samochód bez jednostki benzynowej? 3.6 286KM jeździ naprawdę świetnie, ale dźwięku 5.7 HEMI nie zastąpi chyba nic. Chociaż z drugiej strony to nie jest flagowa propozycja. Dopiero 6.4-litrowe monstrum naprawdę urzeka.

Publikacje o Jeep Cherokee

Jeep Cherokee Limited 2.0 MJD 170 KM - Amerykanin w europejskich szatach
 
Nasz test Jeep Cherokee Limited 2.0 MJD 170 KM

Mariaż Fiata z Chryslerem sprawił, że Włosi odcisnęli swoje piętno na amerykańskim klasyku. Pierwszy był Grand Cherokee, a tym razem padło na jego młodszego brata Cherokee, do tej pory kojarzonego głównie z surowego wyglądu. Za sprawą turyńskiego giganta, terenowy klasyk nabrał europejskiego wyrazu....

Jeep Cherokee - dla indywidualisty z tradycją

O modelu Jeep Cherokee w najnowszym wydaniu można pisać długie tyrady zarówno pochlebne, jak i ganiące. Chodzi oczywiście o stylistykę, którą można kochać lub nienawidzić - pośrednie stany są bardzo rzadko spotykane. Jedno jest pewne - auto prezentuje się nietypowo i z pewnością wyróżnia się spośród...

Nowy Jeep Cherokee - niepozorny odkrywca
 
Nasz test Nowy Jeep Cherokee

Trzeba przyznać, że Jeep z nowym wcieleniem modelu Cherokee zaszalał na całego - opinie o wyglądzie tego auta przechodzą ze skrajności w skrajność. Jedni wieszają na nim psy, inni są zachwyceni. Uroda to jednak rzecz względna, a tego typu reakcje mają miejsce, kiedy model przechodzi nie ewolucję, a rewolucję....

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Cherokee

Jeep Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Cherokee

Jeep Cherokee 42,09

Jeep Cherokee 71,01

Jeep Cherokee Po prostu Jeep :) 47,62

Jeep Cherokee Jeep Cherokee 4.0 HO 60,69

Jeep Cherokee Off Road 50,90

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Cherokee

beczkolandia 27,84

tczel 50,06

mareczny 30,13

CzaplaDan 30,00

golat 30,09

kubamech 30,15

kulka1200 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Cherokee

Akumulator
Akumulator No i zaczęło się niespodzianka wczoraj akumulator właśnie odmówił posłuszeństwa ...
historia...
historia... szczyt najwyższy w promieniu 20 kilometrów.......
Przerobka przodu Jeepa po kolizji orginal czy sam
Przerobka przodu Jeepa po kolizji orginal czy sam Jak myslicie koledzy czy waszym zdaniem jezeli zmienie troche wyglad auta (nie m...
a tu skucha...
a tu skucha... wbijają się te gałęzie w chłodnicę...dla zorientowanych dodam,że płyn zaczął wyc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Cherokee

od 131 900 zł do 181 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (272 KM): 3.2 V6, 3.2 V6 Active Drive Lock

 

Diesel (140 - 170 KM): 2.0 MJD

Skrzynie biegów

automatyczna: 9-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Jeep Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Cherokee

Jeep Cherokee 2.0 MJD 140KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
ESP
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Comfort & Convenience - 3 900
Pakiet Electronics convenience - 1 300
Pakiet Safety & Security - 4 600
Pakiet Park Assist - 1 500

Cena katalogowa

131 900

Zobacz ofertę Jeep Cherokee 2.0 MJD 140KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Jeep Cherokee najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.0 D3 (136 KM)
Kia Sorento
2.4 GDI (192 KM)
Ford Kuga
2.0 TDCi (180 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Qashqai N-TEC + SZKLANY DACH, RELINGI DACHOWE Nissan Qashqai N-TEC + SZKLANY DACH, RELINGI DACHOWE
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 89 600 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai Acenta 1,2 115km Pakiet Bezpieczeństwa Nissan Qashqai Acenta 1,2 115km Pakiet Bezpieczeństwa
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 81 300 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Jeep Cherokee

  • Średnia ocena
    na podstawie 171 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (178 KM)

uwielbiam nim jeżdzić, tani w zakupie, jak się okazało i w eksploatacji też nie jest drogo, jeżdze nim po mieście (Wrocław) trasy i troche po dziurach wszędzie sie sprawuje znakomicie, jedyny problem to ludzie którzy nie wiedzą że te auto ma 15 lat i kosztuje ok 12 tyś czyli tyle co jakieś dresiarskie bmw albo wieśniacki golf i za każdym razem w myjni czy przy zmianie opon czy każdej innej robocie chcą mnie skasować o wiele więcej myśląc ze jak mnie stać na takie auto to mam kupe kasy jak na swoją cene wyglądają i są super :skóra klima elektryczne fotele szyby antena, automat , tempomat elektryczne lusterka ,centralny zamek i dobre radio lakier metalik , wtrysk paliwa, wspomaganie,poprostu miodzio.

dodał: Dawidowski Cozaczłek
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (185 KM)

Auto sprawia wiele przyjemności z jazdy, potrafi być łagodne i ciche ale z pewnaścią zadowoli tez miłośników mocniejszych wrażeń, pomimo automatycznej skrzyni biegów potrafi ze świateł ruszyć z piskiem i ostro przyśpieszać, podczas zmiany biegu z 3 na 4 na pełnym gazie (ok 100 km/h) dostaje takiego kopa jakby ktoś w tył wjechał. Natomiast w terenie wielkim atutem jest silnik który w połączeniu z automatem daje pełnom satysfakcje, można delikatnie ruszać bez zerwania przyczepności nawet pod naprawde strome podjazdy. Największą wadom auta są częste drobne usterki ale moje auto ma sporo przejechane a poza tym mam wrażenie że poprzedni właściciele troche go zaniedbali.

dodał: wiekuistosc@o2.pl
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (178 KM)

Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.

dodał: Teder
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i 4WD (190 KM)

Miałem to szczeście posiadać model 1989-1996 wyposażony w Jeep´owski 6-cylindrowy silnik w układzie rzędowym, wg specjalistów jeden z najlepszych silnków w historii motoryzacji. Późniejsze modele miały już silniki w układzie V i częstsze awarie. Modele 1989-1996 można określić krótko: samochody nie do zajeżdzenia, pod warunkiem pilnowania poziomu oleju w silniku i transmisji. Mój Cherokee pozostanie na zawsze w mej pamięci ;)))))

dodał: maxim14
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i 4WD (190 KM)

Za niewielkie pieniądze otrzymuje się prawie kultowe auto, które nie boi się bezdroży ani trasy. Lecz podkreślam jeszcze raz do tego samochodu tylko 4.0 z automatem najtrwalszy. Przestronne nadwozie z małym minusikiem za przestrzeń z tyłu. Trzeba być świadomym spalania. Bardzo trzeba uważać na stan techniczny egzemplarza jaki ma się zamiar zakupić, bywają sztuki po prostu zajeżdżone i silikonem łatane.

dodał: Piotr_Classic
  • Zalety
  • + widoczność
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V 2.0 MJD 170KM - galeria redakcyjna Jeep Cherokee V 2.0 TD 170KM - galeria redakcyjna Jeep Cherokee 2007 Jeep Cherokee Jeep Cherokee KL (2014) Trailhawk Jeep Cherokee KL (2014) Limited - wersja europejska Jeep Cherokee KL (2014) Limited Jeep Cherokee KL (2014) Trailhawk - wersja europejska
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Cherokee

  • 1.
  • 5,00 Jeep Cherokee II 4.0 i 4WD (190KM) 1997r.
    dodał: Robert, 25.12.2014

    Terenówka świetnie się spisuje zarówno w lesie w błocie jak i na szosie , Jazda w terenie czysta przyjemność i oszczędność , jest to już moje kolejne auto na lpg i jestem bardzo zadowolony z instalacji Lovato nie mam z nią najmniejszych przygód , spalanie w zależności od terenu ale nie przeraża . Wymieniałem tylko filtry i Olej plus okablowanie ze świecami .

  • 2.
  • 4,50 Jeep Cherokee III 3.7 i V6 (211KM) 2007r.
    dodał: Marek, 17.12.2014

    Auto od samego początku pracuje bardzo poprawnie na gazie.Regularnie wymieniam filtry i serwisuje auto u chłopaków z Codziennej 50. Za estetyczny montaż dodatkowy plus :) Polecam warsztat, sam dostałem namiar z polecenia.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

33 komentarze

32 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sp~sp

prosze o opinie 2,4 benzyna

~solarek5~solarek5

chce kupić cherokee 2 czy może ktoś mi pomóc? Dizel czy bęzyna 2,5 122PS ??
Podobno dizel w tych modelach jest awaryjny, czy to prawda ??
Ile pali w mieście i na szosie ten bęzynowy ??
Na co zwracać uwagę przy zakupie, jakie braki lub niedomagania dyskwalifikują go przy zakupie ??
Proszę o wiadomości biuro@4tan.pl

~Witek~Witek

Tylna wyczieraczka cały czas jest włączona

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 182
Przejechany dystans
323 766 km
Zatankowanego paliwa
60 716 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
249
Wydanych pieniędzy
112 074 zł
Średnie wydatki na auto
1 966 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
469
Wydanych pieniędzy
157 410 zł
Średnie wydatki na auto
2 762 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (57)

Testy zderzeniowe Jeep Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Cherokee 2.0 diesel 'Longitude', LHD
2013

Jeep Cherokee
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Cherokee

Na podstawie 175 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Anonim, dodano: 07.01.2008 01:22

aut mam dopiro od tygodni. Przy9km/h na trasie i bardzo spokojnej jezdzie mozna zejsc ponizej 10litrow. W miescie ma raczej ciezka noge, lubie przyspieszyc i jechac szybko i energiczie wiec sednie spalanie pkazuje mi okolo 13,6 litra. Uzywam diesla drozszego tzn. np. ultimate na BP

pełny raport Jeep Terenowy 2.8 CRD

autor: bart-555@o2.pl, dodano: 08.11.2009 09:19

Kupując Jeepa liczyłem się z dużym spalaniem. Po założeniu instalacji gazowej (sekwencja) byłem bardzo pozytywnie zaskoczony-spalanie na trasie nie przekraczało 15 l/100km (zima). Aktualnie po podniesieniu zawieszenia o 2 cale, założeniu kół 31" i wrzuceniu zapasu na dach pali zazwyczaj koło 20. Moim zdaniem jak na 4 litry, automat i duże koła nie jest wcale tak źle. Pozdro dla wszystkich Jeepniętych

pełny raport Jeep Terenowy 4.0 i

autor: Dominik, dodano: 10.09.2013 17:48

Ja na auto które waży ok tone 1600 i ma dwa sztywne mosty i Karoserię jak przystanek autobusowy spalanie 10l w mieście to bajka W lato na trasie zrobiłem na 78L 1000 km z prędkościami 80 90 km\h

pełny raport Jeep Terenowy 2.5 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Cherokee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Cherokee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Jeep Cherokee
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Cherokee, oglądali także