Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Cherokee

Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.

Generacje Jeep Cherokee

Cherokee V

Wystarczy postawić go obok innych Jeepów, aby przekonać się, że Cherokee ma twarz prawdziwego buntownika. Bo oto w gronie klasycznych, wiernych tradycjom terenówek pojawił się rasowy ekscentryk podążający własną ścieżką. Owszem, kilkoma detalami zdradza swoje korzenie, ale jako całość prezentuje się niczym wzorowy przykład rewolucjonisty. Nieposłuszny stylistycznym zwyczajom Jeepa jest przede wszystkim jego szokujący pas przedni, w którym widzielibyśmy bardziej wizję przyszłości niż współczesne auto seryjne.

Zaglądając do środka, z kosmosu wracamy na Ziemię, bo w odróżnieniu od niecodziennego nadwozia, wnętrze prezentuje się zupełnie zwyczajnie. Za prostą formą podąża jego prosta obsługa, na którą składają się czytelne zegary oraz uporządkowane przyciski. Z materiałami użytymi do wykończenia kokpitu obcujemy z przyjemnością, bo tworzywa deski rozdzielczej są miłe w dotyku, a opcjonalna skóra pachnie prawdziwą skórą. Cieszy również dobry montaż, drażni z kolei obecność elementów przeniesionych żywcem z produktów Fiata.

Ze sporych gabarytów nadwozia spece od planowania wnętrza zrobili pożytek, bo zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a bagażnik sprosta podstawowym potrzebom transportowym. Do środka wsiadamy wygodnie, po czym zajmujemy miejsce na wygodnym fotelu lub równie przyjaznej naszemu ciału kanapie. Powody do zadowolenia daje ponadto funkcjonalność wnętrza - schowków i skrytek nie brakuje, tylna kanapa jest przesuwana, a po jej złożeniu nie musimy walczyć z nierówną podłogą.

Buntowniczą naturę Jeepa Cherokee V potwierdzają jego zdolności jezdne. W tym jednak przypadku amerykański SUV sprzeciwia się nie tradycji, a konkurencji, która na myśl o pokonywaniu bezdroży stroi krzywą minę. Auto wręcz ubóstwia taplanie się w błocie, zwłaszcza w dobrze uzbrojonej odmianie Trailhawk. Jednocześnie nie ma żadnych problemów z pokonywaniem usłanych dziurami asfaltów, zaś kręte odcinki dróg pokonuje, zachowując należytą stabilność i precyzyjnie reagując na ruchy kierownicą. Za tak skonstruowaną całość inżynierom szczerze gratulujemy.

Szczególnym uznaniem nie darzymy natomiast speców odpowiadających za wycenę modelu. Trzeba powiedzieć jasno i stanowczo, że Jeep Cherokee jest samochodem drogim. Swoimi wysokimi cenami auto zagłębia się w rewiry produktów klasy premium, a to niebezpieczna przypadłość. Na swoją obronę ma jednak bogate wyposażenie oraz przytoczoną w poprzednich akapitach naprawdę dopracowaną konstrukcję, która wielu rywalom pokazuje, gdzie ich miejsce w szeregu.

Cherokee III

Projektując trzecią odsłonę Jeepa Cherokee, amerykańscy styliści zdecydowali się zerwać z kanciastym stylem poprzednika na rzecz znacznie łagodniejszych, nowocześniejszych kształtów. Mocno odświeżono również wnętrze, choć stylistyczna prostota i tak pozostała. Niewiele zmieniono niestety w kwestii wykończenia kabiny - morze tanich, nieprzyjemnych w dotyku plastików tu, w Europie, nie przystoi. Pewnym ograniczeniem może być też niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie i ledwie przeciętna pojemność kufra.

Choć, w ślad za rywalami, Cherokee korzysta z konstrukcji samonośnej, dzięki takim elementom jak sztywny most tylny czy reduktor góruje nad konkurencją możliwościami terenowymi. Oczywiście, ma to swoje odzwierciedlenie w zachowaniu na asfalcie - stabilność pokonywania łuków i komfort pokonywania dziur są ograniczone. Jeśli chodzi o silniki, najlepiej skusić się na któregoś z wystarczająco szybkich, całkiem oszczędnych i trwałych diesli. Co do "benzyniaków", bazowy silnik 2.4 jest udaną jednostką, ale okazuje się rzadko spotykany, z kolei większy 3.7 lubi sobie "wypić", a możliwość zamontowania instalacji gazowej ogranicza mały bagażnik.

Pod względem niezawodności Jeep Cherokee KJ (znany także jako Liberty) nie ma się czego wstydzić - do japońskich konstrukcji może mu daleko, ale dzięki nieskomplikowanej budowie i ogólnemu dopracowaniu, nie powinien sprawiać większych problemów. Czasem trzeba jednak wymienić coś w zawieszeniu, naprawić "automat" czy zająć się zużytym osprzętem wersji wysokoprężnych. Mimo amerykańskiego pochodzenia, do opisywanego modelu łatwo dostać części zamienne, choć niektóre z nich mogą okazać się drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę.
Luzacjusz: Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód.

Silniki Jeep Cherokee

Jeep Cherokee IV - jaki silnik wybrać?

Najrozsądniejszym wyborem jest 3-litrowy diesel. W wersji 190-konnej okaże trochę słaby przy wyższych prędkościach, ale wariant 241-konny jest w sam raz. Spalanie nie przeraża, a na trasie nie trzeba się obawiać wyprzedzania autobusów. Jednak czym były amerykański samochód bez jednostki benzynowej? 3.6 286KM jeździ naprawdę świetnie, ale dźwięku 5.7 HEMI nie zastąpi chyba nic. Chociaż z drugiej strony to nie jest flagowa propozycja. Dopiero 6.4-litrowe monstrum naprawdę urzeka.

Publikacje o Jeep Cherokee

Jeep Cherokee - dla indywidualisty z tradycją

O modelu Jeep Cherokee w najnowszym wydaniu można pisać długie tyrady zarówno pochlebne, jak i ganiące. Chodzi oczywiście o stylistykę, którą można kochać lub nienawidzić - pośrednie stany są bardzo rzadko spotykane. Jedno jest pewne - auto prezentuje się nietypowo i z pewnością wyróżnia się spośród...

Nowy Jeep Cherokee - niepozorny odkrywca
 
Nasz test Nowy Jeep Cherokee

Trzeba przyznać, że Jeep z nowym wcieleniem modelu Cherokee zaszalał na całego - opinie o wyglądzie tego auta przechodzą ze skrajności w skrajność. Jedni wieszają na nim psy, inni są zachwyceni. Uroda to jednak rzecz względna, a tego typu reakcje mają miejsce, kiedy model przechodzi nie ewolucję, a rewolucję....

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Cherokee

Jeep Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Cherokee

Jeep Cherokee 49,45

Jeep Cherokee 70,93

Jeep Cherokee 32,66

Jeep Cherokee bialy ;) 61,68

Jeep Cherokee 40,72

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Cherokee

ptptok 30,09

golat 30,09

resist10 65,18

quantan 30,01

beczkolandia 27,84

robertseniorns 30,06

mareczny 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Cherokee

Wymiana przekładni kierowniczej
Wymiana przekładni kierowniczej Witam Po zmianę opon na zimowe z układem kierowniczym zaczeło sie dziać coś nie...
historia...
historia... szczyt najwyższy w promieniu 20 kilometrów.......
Akumulator
Akumulator No i zaczęło się niespodzianka wczoraj akumulator właśnie odmówił posłuszeństwa ...
Jeżdżę po mieście(jak muszę) 30km/h
Jeżdżę po mieście(jak muszę) 30km/h auto pancerne,stłuczka z Star 200 kosztowała Stara tylną belkę zderzaka wraz z t...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Cherokee

od 131 900 zł do 183 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (272 KM): 3.2 V6, 3.2 V6 Active Drive Lock

 

Diesel (140 - 170 KM): 2.0 TD

Skrzynie biegów

automatyczna: 9-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Jeep Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Cherokee

Jeep Cherokee 2.0 TD 140KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
ESP
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Comfort & Convenience - 3 900
Pakiet Electronics convenience - 1 300
Pakiet Safety & Security - 4 600
Pakiet Park Assist - 1 500

Cena katalogowa

131 900

Zobacz ofertę Jeep Cherokee 2.0 TD 140KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Jeep Cherokee najczęściej porównywane z:

Land Rover Freelander
2.2 SD4 (190 KM)
Dacia Duster
1.6 16V (105 KM)
Renault Captur
Energy dCi (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Jeep Cherokee

  • Średnia ocena
    na podstawie 171 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (178 KM)

uwielbiam nim jeżdzić, tani w zakupie, jak się okazało i w eksploatacji też nie jest drogo, jeżdze nim po mieście (Wrocław) trasy i troche po dziurach wszędzie sie sprawuje znakomicie, jedyny problem to ludzie którzy nie wiedzą że te auto ma 15 lat i kosztuje ok 12 tyś czyli tyle co jakieś dresiarskie bmw albo wieśniacki golf i za każdym razem w myjni czy przy zmianie opon czy każdej innej robocie chcą mnie skasować o wiele więcej myśląc ze jak mnie stać na takie auto to mam kupe kasy jak na swoją cene wyglądają i są super :skóra klima elektryczne fotele szyby antena, automat , tempomat elektryczne lusterka ,centralny zamek i dobre radio lakier metalik , wtrysk paliwa, wspomaganie,poprostu miodzio.

dodał: Dawidowski Cozaczłek
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (185 KM)

Auto sprawia wiele przyjemności z jazdy, potrafi być łagodne i ciche ale z pewnaścią zadowoli tez miłośników mocniejszych wrażeń, pomimo automatycznej skrzyni biegów potrafi ze świateł ruszyć z piskiem i ostro przyśpieszać, podczas zmiany biegu z 3 na 4 na pełnym gazie (ok 100 km/h) dostaje takiego kopa jakby ktoś w tył wjechał. Natomiast w terenie wielkim atutem jest silnik który w połączeniu z automatem daje pełnom satysfakcje, można delikatnie ruszać bez zerwania przyczepności nawet pod naprawde strome podjazdy. Największą wadom auta są częste drobne usterki ale moje auto ma sporo przejechane a poza tym mam wrażenie że poprzedni właściciele troche go zaniedbali.

dodał: wiekuistosc@o2.pl
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i (178 KM)

Daję pięć gwiazdek bo to bardzo funkcjonalne auto i wyjątkowo ma duszę auta wyścigowego, limuzyny i terenowego. Jak ktoś zachwala typowe i bardzo drogie bulwarówki to śmieję się z niego bo te samochody w niczym nie są dobre i służa do szpanu, mój nie jest najładniejszy ale bezpiecznie dowozi mnie tam gdzie chcę, a fanom tych pseudo terenówek proponyję wjechać na bezdroża żeby przekonać się co naprawdę potrafią ich zabawki, o ile nie boją się ich porysować ha,ha,ha. Oczywiście nie piszę tu o off roadzie w profesjonalnym znaczeniu bo tam jeżdzą bryki mocno podrasowane.

dodał: Teder
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i 4WD (190 KM)

Miałem to szczeście posiadać model 1989-1996 wyposażony w Jeep´owski 6-cylindrowy silnik w układzie rzędowym, wg specjalistów jeden z najlepszych silnków w historii motoryzacji. Późniejsze modele miały już silniki w układzie V i częstsze awarie. Modele 1989-1996 można określić krótko: samochody nie do zajeżdzenia, pod warunkiem pilnowania poziomu oleju w silniku i transmisji. Mój Cherokee pozostanie na zawsze w mej pamięci ;)))))

dodał: maxim14
Jeep Cherokee Terenowy 4.0 i 4WD (190 KM)

Za niewielkie pieniądze otrzymuje się prawie kultowe auto, które nie boi się bezdroży ani trasy. Lecz podkreślam jeszcze raz do tego samochodu tylko 4.0 z automatem najtrwalszy. Przestronne nadwozie z małym minusikiem za przestrzeń z tyłu. Trzeba być świadomym spalania. Bardzo trzeba uważać na stan techniczny egzemplarza jaki ma się zamiar zakupić, bywają sztuki po prostu zajeżdżone i silikonem łatane.

dodał: Piotr_Classic
  • Zalety
  • + widoczność
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Cherokee

Jeep Cherokee V 2.0 TD 170KM - galeria redakcyjna Jeep Cherokee KL (2014) Trailhawk - wersja europejska Jeep Cherokee KL (2014) Trailhawk Jeep Cherokee KL (2014) Limited - wersja europejska Jeep Cherokee Jeep Cherokee KL (2014) Limited Jeep Cherokee 2007
Zobacz inne galerie Jeep

Jeep Cherokee

33 komentarze

32 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~sp~sp

prosze o opinie 2,4 benzyna

~solarek5~solarek5

chce kupić cherokee 2 czy może ktoś mi pomóc? Dizel czy bęzyna 2,5 122PS ??
Podobno dizel w tych modelach jest awaryjny, czy to prawda ??
Ile pali w mieście i na szosie ten bęzynowy ??
Na co zwracać uwagę przy zakupie, jakie braki lub niedomagania dyskwalifikują go przy zakupie ??
Proszę o wiadomości biuro@4tan.pl

~Witek~Witek

Tylna wyczieraczka cały czas jest włączona

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 104
Przejechany dystans
291 673 km
Zatankowanego paliwa
56 741 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
239
Wydanych pieniędzy
107 944 zł
Średnie wydatki na auto
1 999 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
456
Wydanych pieniędzy
153 364 zł
Średnie wydatki na auto
2 840 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (54)

Testy zderzeniowe Jeep Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Cherokee 2.0 diesel 'Longitude', LHD
2013

Jeep Cherokee
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Cherokee

Na podstawie 174 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: biesy67@wp.pl, dodano: 03.12.2013 15:21

Spalanie to pięta achillesowa tego auta.Na trasie bez obciążenia można zejść do 14.5-15.5 l LPG/100km-jadąc spokojnie 70-80km/h,obciążony pali ok.17 l/100km.PO mieście w lecie spala 20-21 l/100km,zimą 23-27 l/100km.Spalanie wzrasta poniżej +8*C.Czas potrzebny na rozgrzanie zimnego silnika to dodatkowa dawka benzyny potrzebnej do włączenia LPG-to 40s do 2minut zimą., Najlepsze spalanie zachodzi przy 70-80km/h i 1500obr-przypominam,że jest to silnik niskoobrotowy.Przy agresywnej jeżdzie apetyt jeepa wzrasta o kilka litrów,ale jaka radocha z prowadzenia.Potrafi zostawić w tyle zdziwionych użytkowników wypasionych Terenowe auta innych marek potrafią spalić po mieście 10-14 l ropy,więc są to wartości porównywalne.Jednak dynamika benzyniaka jest o niebo lepsza.Mam w aucie zainstalowaną instalację sekwencyjną za 3600pln,nie odczuwam wyrażnej różnicy w dynamice w porównaniu z jazdą na benzynie,spalanie na LPG jest wyższe o 10-15%. Jak to wówią jeepnięci spali tyle ile mu wlejesz,koniec kropka.

pełny raport Jeep Terenowy 4.0 i

autor: rodzyn, dodano: 30.10.2012 15:19

Jak na takie gabaryty i opór powietrza małego kiosku to całkiem nieźle. Ja z regóły jeździłem z prędkością 100km/h. 70% trasa, 30% miasto (Warszawa, żeby nie było). Średnio ok 8-9 litrów. W teren się nie zapuszczałem.

pełny raport Jeep Terenowy 2.5 TD

autor: mat, dodano: 03.07.2012 14:47

Cóż każde auto z 4napędami swoje pali. Nawet jak nie ma stałego napędu. Dodatkowo opór powietrza niczym kiosk ruchu też robi swoje. 4 razy w miesiącu pokonuję trasę ponad 200 km w jedną stronę i jeżdzę później po mieście. Na trasie wychodzi ok 8l/100 w mieście więcej ale średnio zamykam się w okolicy 9l. Zwracam jednak uwagę, że ja swoim jeepem nie jeżdżę więcej niż 100km/h. Chyba, ze wymagają tego warunki. Staram się jeździć ekonomicznie.

pełny raport Jeep Terenowy 2.5 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Cherokee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Cherokee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Jeep Cherokee
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Cherokee, oglądali także