Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Jeep Cherokee

Lata produkcji: 1974 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę.
Luzacjusz: Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód.

Cherokee V

Wystarczy postawić go obok innych Jeepów, aby przekonać się, że Cherokee ma twarz prawdziwego buntownika. Bo oto w gronie klasycznych, wiernych tradycjom terenówek pojawił się rasowy ekscentryk podążający własną ścieżką. Owszem, kilkoma detalami zdradza swoje korzenie, ale jako całość prezentuje się niczym wzorowy przykład rewolucjonisty. Nieposłuszny stylistycznym zwyczajom Jeepa jest przede wszystkim jego szokujący pas przedni, w którym widzielibyśmy bardziej wizję przyszłości niż współczesne auto seryjne.

Zaglądając do środka, z kosmosu wracamy na Ziemię, bo w odróżnieniu od niecodziennego nadwozia, wnętrze prezentuje się zupełnie zwyczajnie. Za prostą formą podąża jego prosta obsługa, na którą składają się czytelne zegary oraz uporządkowane przyciski. Z materiałami użytymi do wykończenia kokpitu obcujemy z przyjemnością, bo tworzywa deski rozdzielczej są miłe w dotyku, a opcjonalna skóra pachnie prawdziwą skórą. Cieszy również dobry montaż, drażni z kolei obecność elementów przeniesionych żywcem z produktów Fiata.

Ze sporych gabarytów nadwozia spece od planowania wnętrza zrobili pożytek, bo zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a bagażnik sprosta podstawowym potrzebom transportowym. Do środka wsiadamy wygodnie, po czym zajmujemy miejsce na wygodnym fotelu lub równie przyjaznej naszemu ciału kanapie. Powody do zadowolenia daje ponadto funkcjonalność wnętrza - schowków i skrytek nie brakuje, tylna kanapa jest przesuwana, a po jej złożeniu nie musimy walczyć z nierówną podłogą.

Buntowniczą naturę Jeepa Cherokee V potwierdzają jego zdolności jezdne. W tym jednak przypadku amerykański SUV sprzeciwia się nie tradycji, a konkurencji, która na myśl o pokonywaniu bezdroży stroi krzywą minę. Auto wręcz ubóstwia taplanie się w błocie, zwłaszcza w dobrze uzbrojonej odmianie Trailhawk. Jednocześnie nie ma żadnych problemów z pokonywaniem usłanych dziurami asfaltów, zaś kręte odcinki dróg pokonuje, zachowując należytą stabilność i precyzyjnie reagując na ruchy kierownicą. Za tak skonstruowaną całość inżynierom szczerze gratulujemy.

Szczególnym uznaniem nie darzymy natomiast speców odpowiadających za wycenę modelu. Trzeba powiedzieć jasno i stanowczo, że Jeep Cherokee jest samochodem drogim. Swoimi wysokimi cenami auto zagłębia się w rewiry produktów klasy premium, a to niebezpieczna przypadłość. Na swoją obronę ma jednak bogate wyposażenie oraz przytoczoną w poprzednich akapitach naprawdę dopracowaną konstrukcję, która wielu rywalom pokazuje, gdzie ich miejsce w szeregu.

Cherokee III

Projektując trzecią odsłonę Jeepa Cherokee, amerykańscy styliści zdecydowali się zerwać z kanciastym stylem poprzednika na rzecz znacznie łagodniejszych, nowocześniejszych kształtów. Mocno odświeżono również wnętrze, choć stylistyczna prostota i tak pozostała. Niewiele zmieniono niestety w kwestii wykończenia kabiny - morze tanich, nieprzyjemnych w dotyku plastików tu, w Europie, nie przystoi. Pewnym ograniczeniem może być też niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie i ledwie przeciętna pojemność kufra.

Choć, w ślad za rywalami, Cherokee korzysta z konstrukcji samonośnej, dzięki takim elementom jak sztywny most tylny czy reduktor góruje nad konkurencją możliwościami terenowymi. Oczywiście, ma to swoje odzwierciedlenie w zachowaniu na asfalcie - stabilność pokonywania łuków i komfort pokonywania dziur są ograniczone. Jeśli chodzi o silniki, najlepiej skusić się na któregoś z wystarczająco szybkich, całkiem oszczędnych i trwałych diesli. Co do "benzyniaków", bazowy silnik 2.4 jest udaną jednostką, ale okazuje się rzadko spotykany, z kolei większy 3.7 lubi sobie "wypić", a możliwość zamontowania instalacji gazowej ogranicza mały bagażnik.

Pod względem niezawodności Jeep Cherokee KJ (znany także jako Liberty) nie ma się czego wstydzić - do japońskich konstrukcji może mu daleko, ale dzięki nieskomplikowanej budowie i ogólnemu dopracowaniu, nie powinien sprawiać większych problemów. Czasem trzeba jednak wymienić coś w zawieszeniu, naprawić "automat" czy zająć się zużytym osprzętem wersji wysokoprężnych. Mimo amerykańskiego pochodzenia, do opisywanego modelu łatwo dostać części zamienne, choć niektóre z nich mogą okazać się drogie.

Dane techniczne Jeep Cherokee

Silniki

Moc silników 86-272 KM

Poj. silników 1 956-3 964 cm3

Prędkość maks. 140-206 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,1-19,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Jeep Cherokee

Średnia ocena modelu

na podstawie 184 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Widoczność

+ Silnik

+ Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Jeep Cherokee

uwielbiam nim jeżdzić, tani w zakupie, jak się okazało i w eksploatacji też nie jest drogo, jeżdze nim ... więcejpo mieście (Wrocław) trasy i troche po dziurach wszędzie sie sprawuje znakomicie, jedyny problem to ludzie którzy nie wiedzą że te auto ma 15 lat i kosztuje ok 12 tyś czyli tyle co jakieś dresiarskie bmw albo wieśniacki golf i za każdym razem w myjni czy przy zmianie opon czy każdej innej robocie chcą mnie skasować o wiele więcej myśląc ze jak mnie stać na takie auto to mam kupe kasy jak na swoją cene wyglądają i są super :skóra klima elektryczne fotele szyby antena, automat , tempomat elektryczne lusterka ,centralny zamek i dobre radio lakier metalik , wtrysk paliwa, wspomaganie,poprostu miodzio. ukryj
dodano 22.07.2005 przez
jako całość dobrze aczkolwiek jakość wykończenia nie powala wentylowane fotele i skora ok ale plastiki troche jak w autach z ... więcejlat 90 (sczególnie te kolo lewarka skrzyni aut.) ukryj
dodano 14.12.2014 przez
auto doskonale sie prowadzi pełen komfort tam gdzie inni stoją Jeep przejedzie mój sąsiad ma Patwindera no i sie chowa ... więcejnormalnie ukryj
dodano 19.09.2007 przez
Potrzebuję samochodu, który może zjechać z asfaltu i pojechać w teren kilka razy dziennie.Jeep naprawdę dobrze się do tego nadaje.Przyjemnie ... więcejsię prowadzi po drodze i ma zupełnie dobre własności terenowe.Nieosiągalne dla żadnego SUVa. ukryj
dodano 11.03.2011 przez
Zobacz oceny Jeep Cherokee Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Jeep Cherokee

Pb
9,07 - 17,97
Na podstawie 53 raportów spalania
ON
6,23 - 14,17
Na podstawie 91 raportów spalania
LPG
12,30 - 21,33
Na podstawie 47 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Jeep Cherokee

jest doskonale. dlaczego?:) bo 4 litrowy silnik o mocy niemalże 200 koni,swoje musi spalić,samochód jest ciężki i niech nikt nie wierzy ... więcejw bajki że "pali 10-12 litrów"- chyba na postoju :D mój samochód w relacji trasa/miasto-30/70 pali około 15-20 litrów benzyny na setkę- wynik jest świetny,takie spalania notują dwulitrowe golfy GTI przy ostrej jeździe,które zjadam z pod każdych świateł:)sam jeżdżę ostro i przyznam się że na początku bałem się trochę spalania,ale naprawdę nie jest źle,a wręcz jest bardzo dobrze w kwestii spalania. obecnie nie używam wogóle LPG,ale instalację mam zamontowaną i spalanie gazu to średnio około 20 litrów,czasem mniej czasem więcej-wiadomo. w terenie spalanie ograniczy tylko Twoja wyobraźnia- notowano wyniki powyżej 40 litrów:) jeśli chodzi o ceny przeglądów:) w aso - kosmos, polecam tym którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi:) ja doglądam swojego autka sam, jeżdżę też do zaufanego mechanika "starej daty",samo przejrzenie czy wszystko ok jest tanie, natomiast części to już trochę inna bajka. niech nikt z Was nie liczy że za 300zł doprowadzi złom do stanu świetności,taka jest cena jednego drążka do przedniego zawieszenia:) ogólnie autko jest tanie w utrzymaniu,jeśli się nie psuje(tylko które około 20 letnie auto się nie psuje:)?),a jeśli coś poleci to portfel chudnie w oczach,wiadomo że w terenówkach jest 2 razy więcej części niż w "płaskim",ale zapewniam że warto,same części eksploatacyjne typu chociażby przewody WN (SENTECH 80zł) nie są droższe od tych do osobówek,a wręcz są tańsze. ubezpieczenie też nie jest wcale drogie, więcej płaciłem za 2 litrowego forda probe niż za 4 litrowego Jeepa:) ukryj
dodano 06.03.2010 przez
Spalanie to pięta achillesowa tego auta.Na trasie bez obciążenia można zejść do 14.5-15.5 l LPG/100km-jadąc spokojnie 70-80km/h,obciążony pali ok.17 l/100km.PO ... więcejmieście w lecie spala 20-21 l/100km,zimą 23-27 l/100km.Spalanie wzrasta poniżej +8*C.Czas potrzebny na rozgrzanie zimnego silnika to dodatkowa dawka benzyny potrzebnej do włączenia LPG-to 40s do 2minut zimą., Najlepsze spalanie zachodzi przy 70-80km/h i 1500obr-przypominam,że jest to silnik niskoobrotowy.Przy agresywnej jeżdzie apetyt jeepa wzrasta o kilka litrów,ale jaka radocha z prowadzenia.Potrafi zostawić w tyle zdziwionych użytkowników wypasionych Terenowe auta innych marek potrafią spalić po mieście 10-14 l ropy,więc są to wartości porównywalne.Jednak dynamika benzyniaka jest o niebo lepsza.Mam w aucie zainstalowaną instalację sekwencyjną za 3600pln,nie odczuwam wyrażnej różnicy w dynamice w porównaniu z jazdą na benzynie,spalanie na LPG jest wyższe o 10-15%. Jak to wówią jeepnięci spali tyle ile mu wlejesz,koniec kropka. ukryj
dodano 03.12.2013 przez
Używam tego samochodu jako drugiego, w innym przypadku nie było by nie stać na jazdę. Poza gazem raz na 2 ... więcejtankowanie ok 10 l benzyny. Chwiałbym zaznaczyć, że instalacja gazowa jest nowa, 3 miesięczna (sekwencyjna). Minimalne spalanie, które osiągnąłem to trasa i prędkość nie przekraczająca 85km/h natomiast max to teren, przy fajnej zabawie. Nie nadmieniłem, że mój samochód jest podniesiony od fabryki o 12cm, na oponach terenowych (MT) ale nie za szerokich. Polecam każdemu ten samochód, do zabawy nie ma lepszego, stosunek mocy do masy jest rewelacyjny (184KM/1,6T) w automacie. śilnik nie do zajechania a przy tym jaki dźwięk , zainstalowałem radio ale w ogóle nie używam. Polecam w tym rodzaju auta tylko ten silnik. Niech nikomu nie przyjdzie do kłowy diesel, bo bardziej ekonomiczny, szybko się zdziwi, jakie koszty, częstej naprawy. ukryj
dodano 12.02.2014 przez
Oczywiście koszty utrzymania ze względu na niezawodność auta będą oscylować głownie wokół paliwa, choć jak na auto tego kalibru z ... więcejtakim napędem, to i tak pali wcale niedużo, zwłaszcza na trasie. Oczywiście ze stałym napędem 4x4 będzie palił trochę więcej, coś za coś, ale przedni napęd można na szczęście odłączyć. Części zamiennych jest dużo i nietrudno dostępne, więc jest z czego wybierać, łącznie z tuningowymi do off-roadu. Z poczciwego Jeepa można zrobić potwora bezdroży jak kogoś to kręci! Jedynie ubezpieczalnie narzucają sobie trochę większe stawki za gatunek pojazdu, ale nic przesadnego - ze średnimi zniżkami OC+NNW zamknie się w okolicach 1000 PLN/rok. ukryj
dodano 14.05.2014 przez
No tu niestety V6 3,7 L i marka Jeep robią swoje. Nie wiem jakim cudem ludzie piszą że osiągają średnie ... więcejspalanie w 3,7 na poziomie 13 litrów. Dla mnie zejście poniżej 16 jest cudem, moja żona osiąga 15. W trasie 12-13 l jest dobrym wynikiem. Spalanie gazu kształtuje się następująco: Średnie spalanie 21 l/100 km, trasa 17 l /100km, miasto 24 l /100 km. Do ASO nie ma co zaglądać bo u nich wymiana filtra powietrza trwa 2 h i kosztuje 300 zł. Na opony trzeba liczyć z 1800 złoty. ukryj
dodano 21.01.2010 przez
Zobacz raporty spalania Jeep Cherokee Dodaj raport spalania

Publikacje o Jeep Cherokee

Newsy o Jeep Cherokee

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Jeep Cherokee

Generacje Jeep Cherokee

Nowe Jeep Cherokee

nowe Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
ceny od 130 900 zł do 182 900

Jeep Cherokee V Terenowy 2.0 MJD 140KM od 2014

w pakiecie LONGITUDE

w cenie katalogowej brutto

130 900 zł

Wyposażenie standardowe
Ostrzeżenia o niezapiętych pasach z tyłu
3° zagłówki tylne
Tylne lampy LED'owe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Park Assist (1 500 zł)
Pakiet Safety & Security (4 600 zł)
Pakiet Electronics convenience (1 300 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Park Assist (1 500 zł)
Pakiet Safety & Security (4 600 zł)
Pakiet Electronics convenience (1 300 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Jeep Cherokee

Dealerzy Jeep

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Jeep Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Jeep Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Towarowa 11

Więcej

AUTO-RES

AUTO-RES dealer Jeep Zaczernie

podkarpackie, Zaczernie, Pogwizdów Nowy 661

Więcej

EDMARK AUTO SP.J.

EDMARK AUTO SP.J Jeep Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 168a

Więcej

HOLDA SP. Z O.O.

HOLDA SP. Z.O.O Jeep Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Gdańska 7

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Jeep Cherokee

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

643

Przejechany dystans

66 524 zł

Zatankowanego paliwa

22 582 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

164

Wydanych pieniędzy

71 816 zł

Średnie wydatki na auto

3 122 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

339

Wydanych pieniędzy

61 293 zł

Średnie wydatki na auto

2 665 zł

ZOBACZ 23 dzienniki kosztów Jeep Cherokee Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Jeep Cherokee

Liczba wpisów: 3
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Jeep Cherokee dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Jeep Cherokee

Liczba wpisów: 2
Terenówka świetnie się spisuje zarówno w lesie w błocie jak i na szosie , Jazda w terenie czysta przyjemność i ... więcejoszczędność , jest to już moje kolejne auto na lpg i jestem bardzo zadowolony z instalacji Lovato nie mam z nią najmniejszych przygód , spalanie w zależności od terenu ale nie przeraża . Wymieniałem tylko filtry i Olej plus okablowanie ze świecami . ukryj
dodano 25.12.2014 przez
Auto od samego początku pracuje bardzo poprawnie na gazie.Regularnie wymieniam filtry i serwisuje auto u chłopaków z Codziennej 50. Za ... więcejestetyczny montaż dodatkowy plus :) Polecam warsztat, sam dostałem namiar z polecenia. ukryj
dodano 17.12.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Cherokee

Skarbnica wiedzy o Jeep Cherokee

Ciekawostki
dodano 25.02.2012 przez
instrukcja obsługi JEEP CHEROKEE / LIBERTY KJ
dodano 24.12.2011 przez
Niewielu pewnie wie że nazwa Cherokee to ang. nazwa plemienia Indian Ameryki Północnej wywodzących się z Irokezów
dodano 12.08.2011 przez
Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest także dach panoramiczny Sky Slider. Zawieszenie z przodu niezależne, z tylu wielowahaczowe. Napęd na 4 koła -…
dodano 12.08.2011 przez
W 2002 na rynek wprowadzono nowy model Cherokee. Jego pojawienie poprzedzone było prezentacją dwóch modeli koncepcyjnych - Dakar i Jeepstar. Na rynku amerykańskim model KJ…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą