Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz

Jeep Cherokee – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Jeep Cherokee

Liczba ocen: 202
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,9
~madziara
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Jeep Cherokee II
Większość opini o VM to opinie negatywne. Mimo tego zdecydowalismy się na zakup disla. Większość z nich to sprowadzone graty, o które nikt nie dbał. I nie dziwie się, że mają tak złą opinię. O zadbany egzemplarz jest trudno. Osób, ktore naprawde znają się na tych silnikach jest bardzo mało. My trafiliśmy na egzemplarz, który potrzebował drobnych napraw eksploatacyjnych plus zrobienie zawieszenia. Lakier w 100 % oryginalny. Jesli chodzi o jazdę w terenie to robimy to dla zabawy i potrafimy odpuścic wiele rzeczy by o niego dbać, ale VM daje rade największym "Dzikom". Wiele osób, z którymi jezdziliśmy są w szoku, że tyle potrafi. Mamy nadzieję, że będziemy cieszyć się VM wiele lat.
4,1
~reality
Terenowy 3.2 V6 272KM 200kW
Jeep Cherokee V
nie jestem właścicielem Jeepa Cherokee, po prostu miałem okazję go pooglądać i się nim przejechać... super właściwości terenowe, auto śliczne (tył skopiowany z poprzedniego Outlandera, przód skopiowany z obecnego C4 Picasso)... na trasie nie powala - czuć że to terenówka - trochę buja na zakrętach - nie umywa się w prowadzeniu po trasie np. do Subaru XV, które też testowałem... porażką w Jeepie sa jednak silniki - a szczególnie ich pojemności i konfiguracja skrzyń biegów... po pierwsze za duże pojemności (po co komu pojemność w benzynie rzędu 3-4 litry skoro już z pojemności 1,2 litra można wyciągnąć około 120 koni mechanicznych)... nie jestem fanem "downsajzingu", aczkolwiek uważam że wystarczyłby w tym aucie porządny multijet o pojemności 2,0 (tak, ten ze stajni Fiata z którym Jeep współpracuje) - taki wyciągnięty na około 170 koni mechanicznych... opłaty byłyby niższe, mniejsze spalanie, mniejszy hałas, auto byłoby bardziej ekologiczne i lżejsze... po drugie największa głupota jest kupić terenówkę z automatem - jedno drugiemu przeczy... takie auto staje się zwykłą bulwarówką dla szpanera i kompletnie nie poradzi sobie w terenie... niestety - nie ma w nowym Cherokee opcji benzyna + manualna skrzynia biegów w konfiguracji z napędem 4x4, a szkoda... auto ładne, nowoczesne ale z racji dziwnych opcji skrzynia + napęd + silnik - kompletnie niepraktyczne i nieekonomiczne... dlatego nie stać mnie na takiego potwora mimo że mi się bardzo podoba...
4,6
~norA
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Jeep Cherokee II
Jak na auto amerykańskie zaskakująco mały (tworzony m.in. z myślą o Europie), jak na auto terenowe - po prostu rewelacyjny! Jeśli kręci Ciebie Wrangler i jazda czasami także poza utwardzonymi trasami, ale Ciebie na niego nie stać, a jednocześnie chcesz auto do jazdy na co dzień, lecz nie tak duże jak Grand Cherokee, to Cherokee (XJ) jest prawdopodobnie dla Ciebie... Proty, zwrotny, praktyczny z bardzo dobrym napędem 4x4 i pancernym układem napędowym - jeden z najlepszych Jeepów (ostatnia konstrukcja w historii AMC) + aut terenowych świata! Auto chyba nie do zjechania...zawiezie Ciebie chyba wszędzie! Diesla TD omijać szerokim łukiem - padaczka na jaką to auto nie zasługuje!

Raporty spalania Jeep Cherokee

Liczba raportów: 220
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee
9,5 – 17,1
l/100 km
7,4 – 12,0
l/100 km
13,9 – 19,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,8
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee II
Mam XJ od lutego, dziś mamy grudzień, więc niemal rok. Auto kupiłem w komisie typu kontener i żwir, za około 15k. Rocznik 2000, silnik 4.0, nie wiem czemu nie ma w opcjach takiego motoru. Skrzynia automat z reduktorem SelecTrack, czyli można jechać 4x4 na suchym asfalcie! To ważne. Auto było lekko zmotane, t.j. podniesione, opony AT 22'. Nie miałem i nie mam dalej LPG. Mieszkam pod Krakowem i Jeepem w miasto w korki się nie zapuszczam. Jeżdżę w teren, auto jest do prac przy domu, na łowy/ryby/grzyby ale nie do jazdy bulwarowej. Spalanie w zasadzie to 19l/100 przy umiarkowanej jeździe ale 90% bez korków, świateł itp. Jak pojeżdżę po łąkach to nie zauważam wzrostu spalania, choć nie jest to oczywiście offroad z obrotami na 5000... Automat - super sprawa. Niemal większość na obrotach około 1500 i dzięki temu oszczędniej. Części tanie. Auto proste i nie oddałem jeszcze do mechanika - wszystko robię sam. I dobrze bo papraki są wszędzie. Eksploatacja - olej 5W50 dość drogi, filtry normalne ceny, wymiana oleju w skrzyni to też trochę więcej niż zwykle bo uszczelka, filtr i ew. płukanka. Auto jest tylko pozornie duże - z tyłu drzwiczki malutkie, bagażnik średni, nie ma szału. Zdaje się, że to kolubryna a tak nie jest. POLECAM to auto - naprawdę fajne, wyposażone, ponoć dobre do zgazowania. Jednak spalanie to nie 12-15 a 20! I niech nikt wam nie czaruje że jest inaczej! Jedno ALE - terenówka to nie wyścigówka. Ma to 185KM i jest mocne jak cholera ale na śliskim tak wysoko zawieszone auto jest niebezpieczne. Jeśli chcesz być szybki i wściekły to kup coś innego. Będziesz z niego zadowolony jeśli wiesz co chcesz. To amerykański kanciak z fajną klasyczną deską rozdzielczą, mocnym motorem i możliwościami. Jeśli chcesz autko na dziecięcy fotelik to kup minivana bo będziesz narzekał.
13,3
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Jeep Cherokee II
Oczywiście koszty utrzymania ze względu na niezawodność auta będą oscylować głownie wokół paliwa, choć jak na auto tego kalibru z takim napędem, to i tak pali wcale niedużo, zwłaszcza na trasie. Oczywiście ze stałym napędem 4x4 będzie palił trochę więcej, coś za coś, ale przedni napęd można na szczęście odłączyć. Części zamiennych jest dużo i nietrudno dostępne, więc jest z czego wybierać, łącznie z tuningowymi do off-roadu. Z poczciwego Jeepa można zrobić potwora bezdroży jak kogoś to kręci! Jedynie ubezpieczalnie narzucają sobie trochę większe stawki za gatunek pojazdu, ale nic przesadnego - ze średnimi zniżkami OC+NNW zamknie się w okolicach 1000 PLN/rok.
23,0
Terenowy 4.0 i 178KM 131kW
Jeep Cherokee II
Używam tego samochodu jako drugiego, w innym przypadku nie było by nie stać na jazdę. Poza gazem raz na 2 tankowanie ok 10 l benzyny. Chwiałbym zaznaczyć, że instalacja gazowa jest nowa, 3 miesięczna (sekwencyjna). Minimalne spalanie, które osiągnąłem to trasa i prędkość nie przekraczająca 85km/h natomiast max to teren, przy fajnej zabawie. Nie nadmieniłem, że mój samochód jest podniesiony od fabryki o 12cm, na oponach terenowych (MT) ale nie za szerokich. Polecam każdemu ten samochód, do zabawy nie ma lepszego, stosunek mocy do masy jest rewelacyjny (184KM/1,6T) w automacie. śilnik nie do zajechania a przy tym jaki dźwięk , zainstalowałem radio ale w ogóle nie używam. Polecam w tym rodzaju auta tylko ten silnik. Niech nikomu nie przyjdzie do kłowy diesel, bo bardziej ekonomiczny, szybko się zdziwi, jakie koszty, częstej naprawy.

Usterki Jeep Cherokee

Liczba wpisów: 10

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Terenowy 2.4 177KM 130kW
Jeep Cherokee V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Na Pb nie pojeździłem za długo ale wystarczająco aby się przekonać jak pracuje silnik i jak się sprawuje auto. Montaż instalacji BRC SQ 32 przy przebiegu 10 tys.km. Od tej pory minęło prawie 3 lata, przebieg zrobiony jest już 80 tys.km. Instalacja sprawuje się bez zarzutu. Jedynie kosmetyka, jak wymiana filtrów. Tyle było do tej pory robione. Praca silnika nie różni się...
5,0
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Jeep Cherokee II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Terenówka świetnie się spisuje zarówno w lesie w błocie jak i na szosie , Jazda w terenie czysta przyjemność i oszczędność , jest to już moje kolejne auto na lpg i jestem bardzo zadowolony z instalacji Lovato nie mam z nią najmniejszych przygód , spalanie w zależności od terenu ale nie przeraża . Wymieniałem tylko filtry i Olej plus okablowanie ze świecami .
4,5
Terenowy 3.7 i V6 211KM 155kW
Jeep Cherokee III
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Auto od samego początku pracuje bardzo poprawnie na gazie.Regularnie wymieniam filtry i serwisuje auto u chłopaków z Codziennej 50. Za estetyczny montaż dodatkowy plus :) Polecam warsztat, sam dostałem namiar z polecenia.
Jeep Cherokee