Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Kia Rio

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca Kii Avelli, uważany również za sukcesora modelu Pride. Pierwsza generacja samochodu została w 2003 roku zmodernizowana, a w 2005 roku na rynku pojawił się odmieniony stylistycznie Rio II. Został on dobrze przyjęty na rynku, czego dowodem były choćby nominacje do konkursu na Samochód Roku 2006 oraz tytuł Autobest 2006. W latach 2007 i 2008 Rio przeszedł drobne modernizacje, a od 2011 roku dostępna jest trzecia generacja auta. Na innych model znany jest również pod nazwą New Pride, Rio Cinco i Rio RX-V.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.
Luzacjusz: Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

Jeśli ma być ładnie, nie może być tanio. Czyżby? W segmencie najtańszych aut na rynku znajdziemy propozycje, które mimo niskiej ceny potrafią przyciągnąć uwagę. Jedną z nich jest właśnie Kia Rio. Jej trzecie wcielenie łączy w sobie zwartą sylwetkę, dynamiczną linię oraz wyraźnie zaakcentowane detale, a całość skomponowana jest w ten sposób, by wyglądać i efektownie, i proporcjonalnie. Dodajmy, że w 2014 roku nadwozie zostało subtelnie odświeżone.

Po otwarciu drzwi nie czeka nas rozczarowanie, bo również kokpit został zaprojektowany z polotem. Jego widok cieszy tym bardziej, że ładnej formie i ciekawym akcentom towarzyszą dobre jakościowo i różnorodne kolorystycznie materiały, które zostały na dodatek solidnie zmontowane. Powód do uśmiechu daje też ergonomia miejsca pracy kierowcy, na którą składają się czytelne zegary, prosta obsługa przełączników, niezła pozycja za “kółkiem” i przyzwoita widoczność.

Kia Rio udowadnia, że małe auto wcale nie musi być ciasne. Podczas gdy duża ilość miejsca z przodu nikogo nie dziwi, przestronny drugi rząd siedzeń okazuje się bardzo miłą niespodzianką. Na obszerności kabiny pasażerskiej traci nieco pojemność bagażnika, ale nie zasługuje ona na krytykę. Słowa pochwały trzeba skierować ku licznym i funkcjonalnym schowkom, jak również ku siedzeniom gwarantującym naprawdę wygodne podróżowanie.

Pozytywny wpływ na komfort jazdy ma ponadto staranność kompensowania nierówności - zawieszenie skutecznie amortyzuje dziury i wyboje, nie generując przy tym hałasu. Jednocześnie pozwala na pokonywanie zakrętów w sposób stabilny i bezpieczny, choć o sportowym prowadzeniu lepiej zapomnieć. Do dynamicznej jazdy zniechęca zresztą przeciętny układ kierowniczy, który nie zapewnia odpowiedniego czucia drogi.

Podczas gdy na rynku mieszczuchów przybywa świeżych konstrukcji, Kia Rio III powoli się starzeje. W efekcie do samochodu nie zamówimy wielu elektronicznych gadżetów dostępnych u młodszych rywali, zaś możliwości personalizacji będziemy mieli ograniczone. W zamian dostaniemy atrakcyjną cenę zakupu, dobry standard wyposażenia, rozsądne dopłaty za lepsze wersje, a także tradycyjną dla produktów koreańskiej marki długą gwarancję.

Dane techniczne Kia Rio

Silniki

Moc silników 75-112 KM

Poj. silników 1 120-1 599 cm3

Prędkość maks. 160-190 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,0-15,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Kia Rio

Średnia ocena modelu

na podstawie 384 opinii

4.09

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Kia Rio

Zanim kupiłem to autko objezdzilem konkurencję, w tej cenie nie znalazłem żadnego z takim wyposazeniem. Zarówno ja jak i moja ... więcejrodzina jestesmy mile zaskoczeni. Autko bardzo dobrze się spisuje, nie żaluję ze je kupiłem. Wzbudza zainteresowanie bo czasami ktos podejdzie i pooglada, zapyta, pocmoka ze za takie pieniazki mozna takiego samochodzika kupic. Jeszcze jak by byly podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby i mozna bylo tempomat dokupic na dalsze podroze to pelnia szczescia. ukryj
dodano 06.10.2012 przez
Jestem zachwycony autem. Miałem dotychczas do czynienia z Peugeotem 207, Toyotą Auris, Toyotą Aygo, Volkswagenem Passatem oraz Oplem Astrą, jednak ... więcejto auto naprawdę kładzie na łopatki wszystkie powyższe, włącznie z toyotą auris, która w cenie 20 tys wyższej nie oferuje nic ponad to, co mam w Kiance ukryj
dodano 08.08.2012 przez
Porównując z poprzednim świetnym praktycznie pod każdym względem autem (Astra GTC CDTI). Kijanka nie ma się czego wstydzić, ba może ... więcejśmiało aspirować do miana klasy C. Jesteśmy z żoną mile zaskoczeni. Muszę się przyznać że kiedyś śmieszyły mnie takie marki jak KIA. Ale teraz śmiać mi się chce z ludzi którzy twierdzą że to jest "koreańskie dziadostwo". Ale jest w tym wielki + przynajmniej na każdym skrzyżowaniu nie będziemy spotykać auta takiego samego jak nasze :) ukryj
dodano 05.07.2012 przez
Auto owszem, ladnie wylgada zarowno na zewnatrz jak i w srodku. Natomiast jesli chodzi o prowadzenie to jakas tragedia. Jezdzi ... więcejjak "wozek z tesco", jesli droga jest rowna i predkosc nie przekracza 90 to moze byc, ale wyzsze predkosci (np 130) to chyba przekraczaja mozliwosci konstrukcyjne pojazdu, auto staje sie niestabilne ze az strach cisnac wiecej. Zdecydowanie za duzo pali wzgledem tego co podaje producent. Naglosnienie ktore daje producnet jest mierne, mimo ze reklamuje je jako virtual sound by Arkamys. Nie idzie ustawic tak zeby chcialo sie sluchac. ukryj
dodano 26.02.2014 przez
Zobacz oceny Kia Rio Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Kia Rio

Pb
5,17 - 11,83
Na podstawie 246 raportów spalania
ON
4,27 - 7,40
Na podstawie 51 raportów spalania
LPG
6,33 - 10,17
Na podstawie 39 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Kia Rio

Autko pali nie dużo jak na swoje gabaryty i ciężar. Jadąc na chorwacje- na trasie miejscami górzystej- (1600km jednym ciągiem ... więcejz przerwami) - na odcinku chorwackim robiąc test wyszło: 6,1L/100KM -> cały czas chodziła klimatyzacja,pełne obciązenie 4osoby+bagaż - przy prędkościach 90-120km (najczęsciej 100km/h) Trasa: generalnie tankując do pełna mogę spokojnie przejechać 600km, czasami max 720km!!! Autostrady: Jadac (Węgry) po autostradach- z prędkością 140-170km/h (max pręd) =11,5-12L/100km (jadąc w upał, pełne obciążenie) Miasto: tu pali, jeżdząc w korkach -GAZ-HAMULEC-wyrywaną jazda KIA pali mi 7,7-8,3L/100km ZIMA 2008 Ostatnio w miescie pali mi ok 8L - ale już jakieś 1200km temu powinienem wymieć OLEJ -co zrobię!!! PS. rada dla innych ...jeśli przy ekonicznej jeżdzie KIA spala ci pow. 6,5L -to nie jest normalne (o samochód trzeba dbać) zapraszamy do Salonu, może OLEJ - tak samo jak przekroczy 10L/100km. Trasa: ok 6L/ miasta: 7-8,5L mieszane: 6,5-7,2L!!! Dbam i przeglądam KIA RIO ...narazie niezawodny - po 12000 km (od zakupu) -to tylko wlewam mu benzynę! AUTKO TO PALI W MIEŚCIE podobnie jak samochody klasy CLIO/CORSA - bo miałem taki kupić! JESTEM MŁODYM KIEROWCĄ , troche go piłuje stąd mało ekoniczna jazda. PS.2 - prosze się niekierować tymi średnimi danymi obok (dane czysto teoretyczne nigdy nie uśrednialem- dane POWYŻEJ są danymi z określonym dystansów - nie prowadziłem statystyki - jedynie to że CAŁY BAK - to min 600km a max 750 (ekonomiczna jazda) ukryj
dodano 03.12.2008 przez
Autko pali nie dużo jak na swoje gabaryty i ciężar. Jadąc na chorwacje- na trasie miejscami górzystej- (1600km jednym ciągiem ... więcejz przerwami) - na odcinku chorwackim robiąc test wyszło: 6,1L/100KM -> cały czas chodziła klimatyzacja,pełne obciązenie 4osoby+bagaż - przy prędkościach 90-120km (najczęsciej 100km/h) Trasa: generalnie tankując do pełna mogę spokojnie przejechać 600km, czasami max 720km!!! Autostrady: Jadac (Węgry) po autostradach- z prędkością 140-170km/h (max pręd) =11,5-12L/100km (jadąc w upał, pełne obciążenie) Miasto: tu pali, jeżdząc w korkach -GAZ-HAMULEC-wyrywaną jazda KIA pali mi 7,7-8,3L/100km ZIMA 2008 Ostatnio w miescie pali mi ok 8L - ale już jakieś 1200km temu powinienem wymieć OLEJ -co zrobię!!! PS. rada dla innych ...jeśli przy ekonicznej jeżdzie KIA spala ci pow. 6,5L -to nie jest normalne (o samochód trzeba dbać) zapraszamy do Salonu, może OLEJ - tak samo jak przekroczy 10L/100km. Trasa: ok 6L/ miasta: 7-8,5L mieszane: 6,5-7,2L!!! Dbam i przeglądam KIA RIO ...narazie niezawodny - po 12000 km (od zakupu) -to tylko wlewam mu benzynę! AUTKO TO PALI W MIEŚCIE podobnie jak samochody klasy CLIO/CORSA - bo miałem taki kupić! ukryj
dodano 03.12.2008 przez
7,2 to była jazda tylko po krakowie, dośc dynamicznie, ale nie 100% upalanie, przy intensywnym upalaniu spokojnie można więcej. Średnia ... więcejz ostatnich kilku tankowań na mojej codziennej trasie (Kraków-całe podhale-Kraków) to 5-6l wszystko zależy od dynamiki. Gdybym starał się i myślał cały czas o ekonomi bardzo łatwo zejść niżej 5. Oczywiście jeszcze dochodzi taka kwestia ze licznik spalania zawsze zaniża przynajmniej 0,3-0,5 litra. Inna sprawa jest jeszcze taka że tym samochodem w tej wersji silnikowej trzeba jeździć dynamicznie i nie bać się go kręcić bo filtr czasteczek zapycha sie nie miłosiernie szybko i przy jeździe po mieście lub w korkach co chwila włącza się jego wypalanie (przynajmniej raz na jedno tankowanie). Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie osiągnąć to było 3,4 ale to był dramat a nie jazda - 70-90 po rownej prostej autostradzie, natomiasty wynik który zapisałem czyli 3,8 spokojnie można osiągnąć na ekspresówce lub autostradzie do 120 km/h :) Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam ukryj
dodano 02.04.2014 przez
Części nie jakieś kosmicznie drogie. Owszem, trochę droższe od opli, czy vw, ale najczęściej są to koszty większe o jakieś ... więcej50-100 zł, czyli tragedii nie ma. poza tym, naprawdę rzadko trzeba coś droższego kupić. Trochę częściej wymagana jest wymiana zawieszenia (drążki, amorki, łożyska również itp.) niż powiedzmy w oplach, czy vw, ale to z tego względu, że kia w tamtych czasach Polskę uznawała, za warunki trudne dla tego samochodu i po prostu nie było przygotowane do jazdy po naszych wspaniałych drogach. ale jak uważa się na dziury i nie jeździ po polach, to nie ma źle. w przeciwnym razie wymiana zawieszenia będzie dosyć często konieczna. Co do ekonomiczności, to ja akurat mam gaz sekwencję, więc średnie spalanie, to 7-8l gazu :) więc taniej niż pociągami i autobusami. ukryj
dodano 31.07.2012 przez
Jeżdżę dynamicznie, mam ciężką nogę, auto służbowe, więc spalanie u mnie nie jest małe. W mieście trzeba się postarać żeby ... więcejprzekroczyć 6 litrów, za to w trasie jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zejdzie się poniżej 5 tylko ja nie mam do tego cierpliwości ;-) Wszystkie pomiary dotyczą średniej z całego baku. Minimalne zużycie 4,9 zanotowałem jadąc z Łodzi do Gdańska i powrót do Łodzi, zgodnie z przepisami czyli 90% drogi autostradą 140 km/h (według wskazań licznika). Wydaje mi się, że jadąc oszczędnie 90 km/h da się zejść przynajmniej o pół litra mniej. Generalnie rewelacyjny stosunek mocy do spalania. Koszty serwisowania nie są wysokie, w aucie nic się nie psuje, więc dla oszczędnych ciekawa propozycja :-) ukryj
dodano 22.07.2014 przez
Zobacz raporty spalania Kia Rio Dodaj raport spalania

Publikacje o Kia Rio

Przeczytaj pozostałe 8 publikacje o Kia Rio

Newsy o Kia Rio

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o Kia Rio

Generacje Kia Rio

2011 - teraz
2005 - 2011
2000 - 2005

Nowe Kia Rio

nowe Kia Rio
Kia Rio
ceny od 41 990 zł do 60 490

Kia Rio III Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM od 2014

w pakiecie M

w cenie katalogowej brutto

43 490 zł

Wyposażenie standardowe
Tapicerka w kolorze czarnym, 1 - tonowe wnętrze w kolorze czarnym
"Radioodtwarzacz CD, MP3 z RDS typu 2 DIN sterowany z koła kierownicy, wyposażony w port USB, złącze AUX, 4 głośniki"
System wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 27 oferty Kia Rio

Dealerzy Kia

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o.

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o. Kia Gdynia

pomorskie, Gdynia, Morska 491

Więcej

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Kia Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Kia Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO AG

SOLIX SP. Z O.O. Kia Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Kia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Kia Rio

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

728

Przejechany dystans

115 033 zł

Zatankowanego paliwa

23 861 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

33

Wydanych pieniędzy

10 732 zł

Średnie wydatki na auto

250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

109

Wydanych pieniędzy

49 207 zł

Średnie wydatki na auto

1 144 zł

ZOBACZ 43 dzienniki kosztów Kia Rio Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Kia Rio

Liczba wpisów: 6
komentarzy(8)
komentarzy(0)
komentarzy(6)
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Kia Rio dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Kia Rio

Liczba wpisów: 14
Mój średn roczny przebieg to około 17000 km. Zalety: cicha praca silnika, większa elastycznośc silnika. Można jeżdzić na 5 biegu ... więcejz prędkością obrotową silnika 1500 obr/min. Nie stwierdzam spadku mocy silnika, nie ma róznicy w prędkości maksymalnej czy w przyspieszeniu samochodu. W temperaturach ujemnych czas przełaczenia z benzyny na gaz przy rozruchu zimnego silnika po 1,5 do 2 km jazdy, latem do 1 km. Komfort ekonomiczny - w jeżdzie w mieście na baku 32 litrowym osiągam dystans 340 km co przy cenie gazyu 1,65 daje koszt przejazdu 100 km tylko w cenie 15,53 zł. Z eksploatacji samochodu po 30000 km stwierdzam oszczędność z racji jeżdzenia na LPG rzędu 35 procent, licząc koszty spalanej benzyny przy rozruchu silnika i koszty przeglądów. ukryj
dodano 28.03.2009 przez
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie ... więcejstąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia do wzorcowych ustawień instalacji-błędne koło się zamyka. Po przejechaniu ponad 2 tyś. km na benzynie komputer wraca do prawidłowych ustawień i samochód odzykuje wigor. Nie trwa to jednak długo-przełączenie na gaz psuje wszystko. Ehhh Z daleka od gazu ukryj
dodano 20.06.2010 przez
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później ... więcejnie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje momentalnie. Koszty poruszania się spadły do minimum. Za około 20zł można spokojnie przejechać 100km. Sama instalacja w aucie jest praktycznie nie widoczna gdyż wszystko zostało sprytnie ukryte:> Całość została zamontowana w EGP w Warszawie. Polecam ukryj
dodano 16.02.2011 przez
Instalacja założona w 2009 roku w 3 roku eksploatacji. Żadnych różnic między Pb a Lpg nawet wrażenie lepszej pracy na ... więcejLPG. Do tej pory bez usterek przy przejechaniu 70 tyś km. Stag4 zbiornik teroidalny we wnęce koła zapasowego 42 litry , wtryskiwacze MagicJet. Montaż konfiguracja i serwis w warsztacie w Sosnowcu . ukryj
dodano 21.01.2014 przez
Instalację zamontowałem po ok 2-2.5 tys.km tak żeby wiedział jak pracuje silnik na Pb a jak na gazie. To moje ... więcej3 auto z gazem, ale pierwsze salonowe. Jak na razie pozytywne zaskoczenie, nie odczuwam spadku mocy (choć przy tym silniku ciężko o mocy mówić:) Wszystko działa płynnie i bezproblemowo! ukryj
dodano 08.06.2015 przez
Nie mam żadnych problemow z Instalacją , wszystko działa wyśmienicie . Samochód bardzo oszczędny w sam raz na polskie drogi ... więcej, polecam wszystkim którzy pokonują sporo kilometrów . mały zwinny samochód. Wykonuje tylko okresowe przeglądy i wymiany filtrów bez żadnych niemiłych przygód. ukryj
dodano 09.01.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Rio

Skarbnica wiedzy o Kia Rio

Ciekawostki
dodano 29.12.2011 przez
Niemiecka Rada Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), organizator nowego konkursu Automotive Brand Contest przyznała nagrodę ABC 2011 w kategorii stylizacji nadwozia segmentu B nowej generacji…
dodano 29.12.2011 przez
W 2006 r Kia Rio II zdobyła nagrodę "Autobest 2006". Kia Rio uzyskała wynik 706 pkt, wyprzedzając Forda Focusa II 659 pkt i Renault Clio…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą