Szukaj

Informacje o Kia Rio

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

czytaj więcej
Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Kia Rio - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Kia Rio

Liczba ocen: 451
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~jamci
Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kia Rio III
Samochód kupiłem w najwyższej wersji wyposażenia XL w 2016 r za 56k był to jeden z nie wielu modeli dostępnych na rynku mieszczących się w moim przedziale cenowym do którego bagażnika(400l) mieścił się wózek z gondolą . Nie oczekiwałem wiele tylko niezawodności. Muszę powiedzieć że auto mnie zaskoczyło na wielki plus niczym nie odbiega od pojazdów segmentu C(pamiętajmy że mimo wielkości to wciąż segment B) w wyposażeniu mam podgrzewaną kierownice ,podgrzewane siedzenia ,automatyczną klimatyzacje i wiele udogodnień ,których próżno szukać w autach tego segmentu i często wyższego. Komfortowo podróżuje na wakacje z dwójką małych dzieci (2/5 lat) . Z auta jestem więcej niż zadowolony patrząc w pełnej perspektywie jednak żeby nie było za pięknie to jest to typowy "mieszczuch" na autostradach przy większych prędkościach jest bardzo podatny na podmuchy wiatru bocznego jak i wyjazd/wjazd w ekrany dźwiękoszczelne co jest dość nieprzyjemne.
4,6
~Marcin
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Kia Rio III
Moja druga ocena auta. Auto użytkowane jako drugie, miasto i trasy podmiejskie. Bardzo dobry stosunek jakość-cena, wyposażenie wersji Business Line plus bije konkurencję na głowę. Tempomat + ogranicznik prędkości, podłokietnik,ekran 7" z kamerą cofania, światła z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki z czujnikiem deszczu, LEDy do jazdy dziennej, składane, regulowane el. lusterka, doświetlanie zakrętów osobnymi reflektorami, automatyczna klimatyzacja, św. przeciwmgielne, lampy z soczewkami i masę innych to rzadkość w segmencie. Przestronne wnętrze i bagażnik jak na segment B - w 4 dorosłe osoby można jechać bez problemu. Atrakcyjny wygląd w szczególności z 17" felgami z soczewkami projekcyjnymi. Z minusów twarde plastiki (choć ładnie spasowane), twardy podłokietnik na drzwiach i mało wygodne fotele. Silnik tylko do spokojnej jazdy.
4,9
~Grzesiek
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Kia Rio IV
Samochód użyczony na weekend przez Kia Szic Opole. Przesiadka z Mazda 6 GG, wcześniej Nissan Qashqai (1 gen), VW Golf (4/5). Stoję przed zmianą samochodu, przesiadka z dużego, na mniejsze, ale nie mini auto. Rodzina 2+1, 190/175 cm + walizki. Szukamy auta oszczędnego w mieście (90% czasu to dojazdy do pracy) i komfortowego aby wyjechać na weekend. Na oku była Toyota Yaris, Clio i VW Polo, Fabia ale i Leon czy Ibiza i budżet do 60 tysięcy. Może to zabrzmi śmiesznie, ale utrzymywanie wielkiego samochodu w mieście mija się u nas z celem, chociaż oboje z racji wygody i wzrostu chcielibyśmy pozostać przy czymś większym. Początkowo poszliśmy oglądać Ceeda (licząc na używany z gwarancją), a tu stoi RIO. Bierzemy na weekend. Szczerze? Zachwytom nie było końca. Ogólnie: bardzo wygodne, pojemne i o dziwo ciche auto. Bardzo cicha jednostka napędowa. Lubimy rozłożyć fotele nisko i wygodnie, w Yarisie czułem się jak w Seicento, ale w Rio czułem się jak w sedanie klasy C. A do tego wszystko pod ręką. Brak zbędnych gadżetów, kokpit jak z samochodu wyższej klasy. Jeździliśmy w różnej konfiguracji z pasażerem z tyłu, obok, z dzieckiem i za każdym razem każdy miał miejsce aby wyciągnąć się. Kierowca z pasażerem nie bili się także o podłokietnik. Auto wygląda niepozornie. Niby małe, ale wcale małe nie jest. Mały to jest Yaris. Ale o komforcie jazdy możemy zawsze dyskutować bez końca. Konfiguracja którą mieliśmy to 1.2 , wersja L w pakiecie Style. 61 tysiący. Klimatyzacja automatyczna, przyciemniane szyby, asysten utrzymania pasa ruchu i hamowania (kolizyjny), tempomat, radio z wyświetlaczem, opcja konfiguracji z Car Android. podłokietnik. Full ledy + przeciwmgłowe i doświetlanie zakrętów. Czego chcieć więcej? Przez weekend zrobiliśmy prawie 300 kilometrów, w tym Wrocław/Opole + autostrada. Auto ma bardzo szeroki rozstaw kół jak na swoją klasę, nie jest niskie, wygodnie się wsiada a przy tym nie ma się wrażenia siedzenia w Seicento. Usiadłem w Ceed i szczerze, przednia szyba + outlina z kokpitu była mało komfortowa. Czułem się stłoczony tym samochodem. W Yarisie, Clio czułem pustkę, jakieś niewykorzystanie miejsce. Bardzo zwrotne, do miasta po prostu idealne. Dla mnie wysokiej osoby ważne było aby nie wyglądać jak niedzielny drajwer, który leci po pieluchy do biedry. Czułem że samochód przyciąga wzrok i pozotywne zaskoczenie, może też dlatego, że sam za każdym razem podchodząc do niego czułem coś pozytywnego i wcale nie było to poczucia: hej patrzcie, mam pożyczony samochód, a wy nie.

Usterki Kia Rio

Liczba wpisów: 14
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Czerwona kontrolka ze wspomagania kierownicy
  • Kia Rio IV 1.2 DOHC 84KM 62kW od 2017
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
MIgająca czerwona kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem podczas jazdy. Serwis naprawił i stwierdził, że fabryka nie dokręciła śrubki całej skrzynki bezpieczników odpowiedzialnych za dwumasowe koło zamachowe. Kontrolka migała, bo były spadki napięcia
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,5
Hatchback 3d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Kia Rio III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pan Krzysztof? - mistrz i fachowiec w dziedzinie instalacji LPG. Rewelacyjna, szybka i sprawna obsługa. Połączenie rzetelności ze słownością, kulturą osobistą i dowcipem. Zakład doskonale wyposażony a pracownicy służą zarówno solidną wiedzą jak i radami dotyczącymi eksploatacji. To moje pierwsze auto z LP i jestem zauroczona wrażeniami z jazdy. Kijanusia śmiga po...
5,0
Sedan 1.6 i 16V 112KM 82kW
Kia Rio II
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje...
2,0
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
Kia Rio II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia...
Kia Rio