Szukaj

Informacje o Kia Rio

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

Powagosław

Bestseller koreańskiej marki, w przeciwieństwie np. do oferowanych przez nią crossoeverów, próbuje zdobyć klientów bardziej stonowaną stylistyką. Dość udaną. Zmiany w czwartej generacji Rio na lepsze.

~Powagosław
Luzacjusz

Teoretycznie, ma wszystko, by Polacy kupowali Rio równie chętnie, jak kupują Polo, Fabię czy Fiestę. Ale nie widzę, by miała cokolwiek więcej niż mają Polo, Fabia czy Fiesta. I to jest jej problem.

~Luzacjusz

Kia Rio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Kia Rio

Liczba ocen: 437
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Brak poważnych usterek

Wady

- Układ jezdny - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Slawomir
Sedan Facelifting 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kia Rio III
35 tys, 2,5 roku, wersja XL. Auto świetne na miasto. Silnik 1.4 bardzo dobrze się zbiera, na wyższych obrotach dynamicznie przyspiesza. Jadąc 90 na godzinę pod górkę z obciążeniem sprawia że auto nie przyspiesza :). Przy wyższych prędkościach rzędu 140 robi się głośno (4000 obrotów!), auto staje się podatne na wiatr boczny i zaczyna tańczyć na drodze. Spalanie powyżej 140 robi się kosmiczne. Podłokietnik lewy na dłuższe trasy (600km +) trochę za twardy. Miejsca na 4 osoby więcej niż wystarczająco. Lakier to dramat. Można go zarysować plastikową rura od odkurzacza. Ogólnie za tę cenę nie ma się co zastanawiać. Nie ma aut w tym segmencie z takim wyposażeniem (np podgrzewana kierownica) i tak dobrze wyglądającego. Żadnych dodatkowych wizyt w serwisie przez 2,5 roku.
4,9
~Paweł
Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Kia Rio III
W moim przypadku auto przeznaczone na dojazd do pracy w mieście gdzie wiecznie stoję w korkach. Widział, że część użytkowników wypowiada się negatywnie co do dynamiki auta z silnikiem 1,2 - w mojej ocenie jest wręcz przeciwnie, zbiera się ze świateł jak należy i nawet przy wyprzedzaniu potrafi zostawić inne auta w tyle. Przez prawie 3 lata jeszcze nic nie robiłem w nim. Co roku serwis w ASO, pierwszy 180 zł, drugi 680 zł (na drugim w ASO poinformowano mnie, że tuleje wahacza są już...20k km do wymiany za 500 zł. Żadne stuki i problemy w prowadzeniu nie występowały. Gdy powiedziałem, że nie będę ich robił Pan z ASO przy odbiorze auta powiedział, że wymienili w ramach gwarancji...hmm część eksploatacyjne wymieniają na gwarancji - co najmniej ciekawe). Obiektywnie stwierdzając silnik 1,2 i 5 biegowa skrzynia nie nadają się na autostrady - przy 130 km jest już dość głośno w środku i obroty są na poziomie 4k. W tym roku robiłem klimatyzację ale to tylko male uzupełnienie czynnika z odgrzybianiem za 100 zł. Jak już jestem przy klimatyzacji to w moim przypadku ostatnio występowały metaliczne dźwięki wiatraka przy jej włączaniu - ale na 99% chodziło o smarowania bo teraz przy jej "dobiciu" nic już nie słychać. Lakier w aucie jest słaby, mam czarne auto i widać każde oparcie się, nawet ostatni zauważyłem odprysk na masce od jakiegoś kamyczka - zapłaciłem za lakier 1700 zł a niewart jest złotówki. Reasumując zapłaciłem za auto 42000 i uważam że był to doskonały wybór w tej klasie z tak bogatym wyposażeniem, ergonomią jazdy i mimo tych wahaczy z serwisem gwarancyjnym. Szczerze polecam
3,9
~macin
Sedan Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Kia Rio III
Mój pierwszy własny samochód, od razu nowy. Jeżdżę mało, nieco ponad rok i zaledwie 4,5 tys km. Generalnie muszę ocenić samochód dobrze, w momencie zakupu było to zdecydowanie najlepsze auto za te pieniądze (przełom 2015/2016r). za cenę 41 tys otrzymałem samochód nieledwie rodzinny, o bardzo ładnej stylistyce zarówno w środku jak i na zewnątrz. Ma jednak istotne wady i w opisie szczegółowym będę się czepiał, nie zmienia to jednak faktu że auto oceniam pozytywnie. Na pytanie dziś czy kupiłbym auto jeszcze raz odpowiedziałem bo muszę ale - za podobną kasę rozważyłbym na pewno fiata tipo (więcej miejsca, większy bagażnik mocniejszy silnik, bardzo dobre doświadczenie z fiatami własne i rodziny) ale wtedy dopiero wchodził i trudno go było nawet obejrzeć. Bardziej prawdopodobne jest że dziś dysponując już nieco większym budżetem wybrałbym Corolkę z wyprzedaży.

Raporty spalania Kia Rio

Liczba raportów: 411
Średnie spalanie dla Kia Rio
5,5 – 8,0
l/100 km
4,8 – 6,2
l/100 km
7,7 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Sedan 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kia Rio III
Przebieg 45000. Auto jest w miarę oszczędne przy delikatnej eksploatacji. Na długich trasach do Cro po 1300km średnie z kompa od 5,1 do 5.4. Przy obciążonym na maks aucie, z klimą na 2/3trasy na tempomacie 120 non stop.Do przebiegu 2000km spalanie wyrażnie wyższe o ok. 1litr. Eksploatowane na trasach w proporcjach 80procent trasa 20 miasto. W mieście do 8l. Minimalne spalanie w lecie 4.5 przy jeździe 70-90 na trasie. Przy licznikowych 180 na autostradzie 14.9. Przy 120km ok 5.5. Przy 140 ok.8.0 Komp odejmuje w granicach 0,5l, klima podwyższa spalanie o ok. 0.7l. Bardzo rzadko spalanie przekracza 6.0 na baku, w zimie wzrasta o ok. 0.5 z oponami zimowymi
5,8
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Kia Rio III
Auto spisuje się rewelacyjnie. Przy mojej ciężkiej nodze - przy 140km/h na autostradzie pali 7,5 l, przy oszczędnej, delikatnej do 110 km/h udało się zejść do 5,1l/100 km. Z minusów - wiecznie zachlapane lusterka ( w innych autach, którymi jeździłam, tego nie było) i słaba widoczność z tyłu.
7,9
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Kia Rio IV
Jestem bardzo rozczarowana tak wysokim zużyciem. 7,8 uzyskuję jedynie, gdy ciągle uważam i dokładam wszelkich starań, aby jeździć wyjątkowo ekonomicznie. Dodam, że użytkuję jednocześnie większą i cięższą Ceed SW 1.6 DOHC (2011r.) która po mieście pali ok. 8.5, w trasie max. 7,6-7,8!

Usterki Kia Rio

Liczba wpisów: 13
Brak nawiewu kabiny i jednoczesna awaria elektryki szyb
  • Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
W mojej KIA RIO padł nagle wczoraj nawiew kabiny. Włączyłam ciepły nawiew na przednią szybę na najwyższe obroty podczas sporej mżawki, żeby odparować szybę. Po około minucie nawiew nagle przestał działać, a z nim uległa awarii elektryka szyb (mam uchylone okna, których nie mogę zamknąć). Podejrzewam, że nastąpiło gdzieś zwarcie... Niby poczułam jakiś zapach przegrzanej elektryki, ale jadąc w korkach ciężko powiedzieć czy to pochodziło z mojego samochodu. Nie działa też przełącznik obiegu wewnętrznego. O dziwo kokpit jest podświetlony, mogę ładować telefon, działa radio, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne auta, podgrzewanie szyby i lusterek również działa, dochodzi prąd do bezpieczników, bezpieczniki są ok... Nie wiem gdzie szukać usterki. Muszę poradzić sobie sama, bo z kasą krucho. Jak mogę zamknąć awaryjnie okna? Nie posiadałam opcji domykania okien.
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • silnik
Proszę o pomoc .Czasem podczas jazdy silnik tracił moc , nie wchodził na obroty , po zatrzymaniu samochodu , kiedy auto pochodziło na wolnych obrotach wszystko wracało do normy. Wymieniłem filtr paliwa . Po wymianie trzeba dużej kręcić rozrusznikiem by auto odpaliło .Raz nie odpaliło , Nie widać wycieków paliwa. Czy montaż zaworków zwrotnych może coś pomóc? Proszę o pomoc. Dziękuję. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podczas wymiany czynnika nie maszyna nie odzyskała oleju i rozłączała się przy próbie dobicia nowego
  • Kia Rio II Sedan 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • inne
Podczas odzyskiwania czynnika, którego odzyskano 350g maszyna nie odzyskała oleju z układu. Maszyna tez wskazała błąd podczas próby doładowania oleju po wymianie czynnika. Wyrzuciło coś w stylu zbyt długi czas ładowania oleju. Zaproponowano mi dobicie 10 ml strzykawką i nie wiem czy to dobry pomysł. Zastanawiam się też nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam iż co rok uzupełniam czynnik i wykonuje ozonowanie. Test szczelności wypadł pomyślnie.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
4,5
Hatchback 3d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Kia Rio III
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 9 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pan Krzysztof? - mistrz i fachowiec w dziedzinie instalacji LPG. Rewelacyjna, szybka i sprawna obsługa. Połączenie rzetelności ze słownością, kulturą osobistą i dowcipem. Zakład doskonale wyposażony a pracownicy służą zarówno solidną wiedzą jak i radami dotyczącymi eksploatacji. To moje pierwsze auto z LP i jestem zauroczona wrażeniami z jazdy. Kijanusia śmiga po...
5,0
Sedan 1.6 i 16V 112KM 82kW
Kia Rio II
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje...
2,0
Hatchback 5d 1.6 i 16V 112KM 82kW
Kia Rio II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia...
Kia Rio