Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Venga

Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).

Kia Venga - prawy bok
Kia Venga - lewy bok
Kia Venga - lewy bok
Kia Venga - lewy bok
Kia Venga - konsola środkowa
Kia Venga - konsola środkowa
Kia Venga - szyberdach od wewnątrz

Choć Vengę trudno uznać za dzieło sztuki, nie jest to auto, które wieje nudą i niewspółczesną linią nadwozia. Prosta, pozbawiona udziwnień bryła karoserii nie rzuca się w oczy, ale kilka szczegółów stylistycznych dodaje jej atrakcyjności. Oko cieszy linia boczna z szybami unoszącymi się ku tyłowi i delikatnymi przetłoczeniami nadwozia, a także oryginalnie zaprojektowany pas tylny z dużymi lampami i nietypowo wyprofilowaną klapą bagażnika.

Zaglądając do wnętrza miejskiej Kii poznajemy jedną z jej największych zalet. Aż dziw bierze, że przy tak niewielkich rozmiarach zewnętrznych projektantom udało się stworzyć kabinę zasługującą na miano rodzinnej. Przestrzeni jest całe mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki (bagażnik pozostawia w tyle nawet kompaktowe hatchbacki!). Co więcej, wnętrze okazuje się też bardzo funkcjonalne – wygospodarowano w nim wiele schowków, kanapę tylną zaopatrzono w funkcje przesuwania siedziska i regulowania kąta oparcia, a pod podłogą bagażnika ulokowano dodatkowe schowki na drobiazgi. Idealnego obrazu dopełnia niska krawędź załadunku, płaska przestrzeń powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz wyjątkowo prosty mechanizm składania tylnych siedzeń.

Przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektanci Vengi opanowali do perfekcji. Co jednak z jakością wykończenia? W tej kwestii nie jest już niestety tak idealnie – podczas, gdy spasowanie elementów nie pozostawia wiele do życzenia, powody do narzekań dostarczają materiały. Niedociągnięcia w wykończeniu, wnętrze nadrabia jednak wzorową czytelnością zegarów i ergonomią. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, widoczność z miejsca prowadzącego jest przyzwoita, choć widok ograniczają nieco słupki A i C.

Wysokie nadwozie przyniosło Vendze wiele pożytku w kwestii obszerności wnętrza, ale jednocześnie niekorzystnie wpłynęło na stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Twarde zestrojenie zawieszenia pozwoliło jednak na zachowanie odpowiedniej trakcji, dzięki czemu, pomimo wysoko położonego środka ciężkości, właściwości jezdne auta są przyzwoite. Co ważne, większych powodów do narzekań nie dostarcza też komfort resorowania. Słowa krytyki nalezą się za to układowi kierowniczemu.

Oprócz dopracowania konstrukcyjnego, Kia zaproponowała nabywcom Vengi bardzo atrakcyjną cenę zakupu oraz niespotykane nigdzie indziej warunki gwarancyjne. Mały minus należy się wyposażeniu standardowemu, w którym zabrakło komputera pokładowego, „elektryki” lusterek, jak również bocznych poduszek powietrznych.

Komentarze redakcji

Powagosław: To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku.
Luzacjusz: Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć.

Silniki Kia Venga

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Motory benzynowe są dwa i w sumie oba są całkiem, całkiem. 1.4 90KM może i nie jest nadzwyczajnie dynamiczny, ale pracuje zaskakująco cicho, na większości obrotów nie jest marudny i robi co może w miarę swoich możliwości. Trzeba tylko pamiętać o jednym – o jakiejkolwiek dynamice można mówić tylko w drugiej połowie obrotomierza. Wcześniej po prostu jakoś jedzie. Większy silnik, 1.6l 125KM ma dziwny i niezbyt przyjemny dźwięk podczas pracy, ale zdecydowanie lepiej sprawdzi się podczas częstych wypadów z rodzinką za miasto. Lubi wchodzić na obroty i lepiej, żeby kierowca też to pokochał, bo to jest nieuniknione. Co do diesli – 1.4l 75KM omijać szerokim łukiem, 1.4l 90KM ujdzie przez pierwsze 2 miesiące, bo potem się znudzi, a 1.6l 128KM jest w sam raz. Kulturalny, dość zrywny przy niedużych prędkościach, ale i tak te blisko 130KM chyba gdzieś „wcięło”.

Publikacje o Kia Venga

Kia Venga - mikrovan do miasta
 
Nasz test

Wszystko zaczęło się równo 10 lat temu, kiedy do stajni małych miejskich hatchbacków wdarło się świeże powietrze. Japończycy zawsze byli mistrzami miniaturyzacji, wymyślili więc, że coraz popularniejszą koncepcję minivanów można dodatkowo zgnieść, zmniejszyć i wyprodukować mikrovana - tak na rynek wjechała...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Venga

Kia Venga na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia VengaautoWcentrum - społeczność Kia Venga

najwyższe oktanyAuta - Kia Venga

Kia Venga 50,69

Kia Venga kia 30,14

Kia Venga 30,24

Kia Venga Niunia 49,26

Kia Venga 29,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Venga

Luki79 30,89

daniow 32,76

tommyl 83,00

Lenio 30,01

RAFALKUBA 28,94

kubiec1 30,16

Reda1952 72,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Venga

Nowe felgi...
Nowe felgi... Już od pewnego czasu nosiłem sie z zamiarem zakupu alufelg.Problem poległaL na t...
Małe podsumowanie na koniec roku ;P
Małe podsumowanie na koniec roku ;P Witam Długo sie nie odzywałem ale czasu wolnego teraz mam jak na lekarstwo :/...
wycieczka 100 km
wycieczka 100 km Tak nieskromnie się chwaląc chciałem się podzielić opinią że w ubiegłą niedzielę...
Wyginam śmiało ciało....
Wyginam śmiało ciało.... Tak można by określic dzisiejsze 2h ;P Które spędziłem na montażu pokrowców. N...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Venga

od 46 490 zł do 67 490

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 125 KM): 1.4 DOHC CVVT, 1.6 DOHC CVVT

 

Diesel (90 - 128 KM): 1.4 CRDi WGT, 1.6 CRDi WGT

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Kia Venga
 

Najpopularniejsza wersja Kia Venga

Kia Venga 1.4 DOHC CVVT 90KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Kia Safety System-system ratunkowy - 3 390
Pakiet bezpieczeństwa - 3 000

Cena katalogowa

46 490

Zobacz ofertę Kia Venga 1.4 DOHC CVVT 90KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Kia Venga najczęściej porównywane z:

Opel Combo
1.4 (95 KM)
Skoda Roomster
1.6 TDI CR DPF (90 KM)
Mini Clubman
2.0 D DPF (143 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport Demonstracyjny Nissan Note 1.2 DIG-S 98KM Sport
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 600 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 9 890 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack Demonstracyjny Nissan Note ACENTA 98 KM, I-Key, IT Pack, SPORT Pack
Rocznik: 2014. Przebieg: 20 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 71 790 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 7 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Venga

Kia Venga
1.6 diesel 116 KM
400 km, 2012
43 900 PLN
Kia Venga
1.6 benzyna 125 KM
2013
56 690 PLN
Kia Venga
1.4 benzyna 90 KM
2013
44 640 PLN
Kia Venga
1.4 benzyna 90 KM
17 223 km, 2012
15 900 PLN

Ocena auta Kia Venga

  • Średnia ocena
    na podstawie 58 opinii
  • 4,25
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Kia Venga

25 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~realista~realista

Do ~damian...:
Widocznie to jeden ze słabych punków Vengi. U mnie podobnie własnie wróciłem z badania po 3 latach i tylne amortyzaroty miały 56% przy przebiegu tylko 9300 km! Facet aż się zdziwił, niestety gwarancja na nie jest tylko do 2 lat. Poza tym w ciagu 3 lat do wymiany był siłownik w drziach, tu gwarancja jednak zadziałała. Poza tym samochód jak za te pieniądze jest wygodny, przestonny i pakowny, choć faktycznie sporo pali (benzyna 1.4). Mimo wszystko w porównianiu do konkurencji jest się do przodu min. 10 tys. do przodu, a tam przecież tez zdarzają się usterki...

kubiec1kubiec1

Do ~Damian: informacja fabryczna to 6,00/100km, jeździłem 10 lat temu starą mitsubishi colt 1,5 l która paliła 7l/100. A ty piszesz 10l. to norma. Rzeczywiście koreańczycy zostali 10 lat za konkurencją. Moja Kia pali 10l./100 i to jest rozpacz, nigdy nie kupie już koreańca made in europe- sorry Słowaków, których bardzo cenię.

~damian...~damian...

dlaczego po trzech latach tak szybko się zużywają amortyzatory tylne, z tyłu to wożę powietrze więcej nic, zużycie spadło z 100% do 53% wolna jazda ,bez żadnych wygłupów

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 895
Przejechany dystans
4 659 682 km
Zatankowanego paliwa
305 985 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
619
Wydanych pieniędzy
261 920 zł
Średnie wydatki na auto
900 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 334
Wydanych pieniędzy
840 979 zł
Średnie wydatki na auto
2 890 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (291)

Testy zderzeniowe Kia Venga

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Venga przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Venga 1.4 GLS, LHD
2010

Kia Venga
Kia Venga 1.4 GLS, LHD
2010

Kia Venga
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Venga

Na podstawie 95 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: krzysiek_1964o2, dodano: 08.04.2013 11:38

Auto kupione nowe z salonu w styczniu 2012. Pierwszy tysiąc kilometrów 7,5 litra i więcej do 7,7 , ale każde następne tankowanie w miarę docierania się silnika coraz mniej. Po tysiącu kilometrów wymiana oleju na Lotos Quazar (tak zaleca serwis Kia) i kolejne setki kilometrów znowu coraz mniejsze spalanie. Samochód eksploatowany normalnie nie zarobkowo. Wozi do pracy 9 km w jedną stronę (miasto-trsa pół na pół), rodzinne wyjazdy no i na rybki. Obecnie na liczniku 3500 kilometrów i średnie spalanie spalanie spadło do 6,2 litra. Przy tej masie auta myślę, że to dobry wynik. Dodam, że nie jestem królem szos i raczej jeżdżę spokojnie. Wyprzedzam jeśli ma to sens ale wówczas w tym samochodzie należy zredukować bieg i dołożyć gazu aby manewr odbył się w miarę sprawnie. Ogólnie oceniam auto bardzo dobrze. Wcześniej jeździłem paroma innymi markami (Fiat, Skoda w kombi, Opel w kombi, Daewoo Nubira w kombi, Citroen)i stwierdzam, że Venga łączy w sobie same pozytywy zebrane z tych aut. Wygodny jak Nubira, pakowny jak Opel, wyposażony jak Citroen tylko oszczędny jak Venga. Do tego siedzi się bardzo wygodnie i wyżej jak w kombikach. Świetna widoczność no i promień skrętu. Jednym słowem i w trasę i do miasta. Póki co uważam, że był to bardzo udany zakup. No i 7 lat gwarancji!

pełny raport Kia Mikrovan 1.4 DOHC CVVT

autor: tommyl, dodano: 07.05.2010 22:59

korki 13.0l/100 km trasa 6.5l/100km średno wyjdzie ok 7.5l/100km

pełny raport Kia Mikrovan 1.6 DOHC CVVT

autor: wiesÂław z, dodano: 03.04.2010 16:29

dane producenta mijają się z prawdą auto pali dobry litr więcej niż podają katalogi

pełny raport Kia Mikrovan 1.4 DOHC CVVT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Venga

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Venga

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Venga
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Venga, oglądali także