Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Kia Venga

Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).

Kia Venga Facelifting (2015) - widok z przodu
Kia Venga Facelifting (2015) - widok z przodu
Kia Venga Facelifting (2015) - widok z przodu
Kia Venga Facelifting (2015) - widok z przodu
Kia Venga Facelifting (2015) - kierownica
Kia Venga Facelifting (2015) - konsola środkowa
Kia Venga Facelifting (2015) - ekran systemu multimedialnego

Choć Vengę trudno uznać za dzieło sztuki, nie jest to auto, które wieje nudą i niewspółczesną linią nadwozia. Prosta, pozbawiona udziwnień bryła karoserii nie rzuca się w oczy, ale kilka szczegółów stylistycznych dodaje jej atrakcyjności. Oko cieszy linia boczna z szybami unoszącymi się ku tyłowi i delikatnymi przetłoczeniami nadwozia, a także oryginalnie zaprojektowany pas tylny z dużymi lampami i nietypowo wyprofilowaną klapą bagażnika.

Zaglądając do wnętrza miejskiej Kii poznajemy jedną z jej największych zalet. Aż dziw bierze, że przy tak niewielkich rozmiarach zewnętrznych projektantom udało się stworzyć kabinę zasługującą na miano rodzinnej. Przestrzeni jest całe mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki (bagażnik pozostawia w tyle nawet kompaktowe hatchbacki!). Co więcej, wnętrze okazuje się też bardzo funkcjonalne – wygospodarowano w nim wiele schowków, kanapę tylną zaopatrzono w funkcje przesuwania siedziska i regulowania kąta oparcia, a pod podłogą bagażnika ulokowano dodatkowe schowki na drobiazgi. Idealnego obrazu dopełnia niska krawędź załadunku, płaska przestrzeń powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz wyjątkowo prosty mechanizm składania tylnych siedzeń.

Przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektanci Vengi opanowali do perfekcji. Co jednak z jakością wykończenia? W tej kwestii nie jest już niestety tak idealnie – podczas, gdy spasowanie elementów nie pozostawia wiele do życzenia, powody do narzekań dostarczają materiały. Niedociągnięcia w wykończeniu, wnętrze nadrabia jednak wzorową czytelnością zegarów i ergonomią. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, widoczność z miejsca prowadzącego jest przyzwoita, choć widok ograniczają nieco słupki A i C.

Wysokie nadwozie przyniosło Vendze wiele pożytku w kwestii obszerności wnętrza, ale jednocześnie niekorzystnie wpłynęło na stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Twarde zestrojenie zawieszenia pozwoliło jednak na zachowanie odpowiedniej trakcji, dzięki czemu, pomimo wysoko położonego środka ciężkości, właściwości jezdne auta są przyzwoite. Co ważne, większych powodów do narzekań nie dostarcza też komfort resorowania. Słowa krytyki nalezą się za to układowi kierowniczemu.

Oprócz dopracowania konstrukcyjnego, Kia zaproponowała nabywcom Vengi bardzo atrakcyjną cenę zakupu oraz niespotykane nigdzie indziej warunki gwarancyjne. Mały minus należy się wyposażeniu standardowemu, w którym zabrakło komputera pokładowego, „elektryki” lusterek, jak również bocznych poduszek powietrznych.

Komentarze redakcji

Powagosław: To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku.
Luzacjusz: Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć.

Wersje nadwozia Kia Venga

Silniki Kia Venga

Lista silników:
1.4 DOHC (90KM), 1.4 DOHC CVVT (90KM), 1.6 DOHC (124KM), 1.6 DOHC CVVT (125KM), 1.4 CRDi (90KM), 1.4 CRDi WGT (77KM), 1.4 CRDi WGT (75KM), 1.4 CRDi WGT (90KM), 1.6 CRDi (128KM), 1.6 CRDi (128KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Motory benzynowe są dwa i w sumie oba są całkiem, całkiem. 1.4 90KM może i nie jest nadzwyczajnie dynamiczny, ale pracuje zaskakująco cicho, na większości obrotów nie jest marudny i robi co może w miarę swoich możliwości. Trzeba tylko pamiętać o jednym – o jakiejkolwiek dynamice można mówić tylko w drugiej połowie obrotomierza. Wcześniej po prostu jakoś jedzie. Większy silnik, 1.6l 125KM ma dziwny i niezbyt przyjemny dźwięk podczas pracy, ale zdecydowanie lepiej sprawdzi się podczas częstych wypadów z rodzinką za miasto. Lubi wchodzić na obroty i lepiej, żeby kierowca też to pokochał, bo to jest nieuniknione. Co do diesli – 1.4l 75KM omijać szerokim łukiem, 1.4l 90KM ujdzie przez pierwsze 2 miesiące, bo potem się znudzi, a 1.6l 128KM jest w sam raz. Kulturalny, dość zrywny przy niedużych prędkościach, ale i tak te blisko 130KM chyba gdzieś „wcięło”.

Publikacje o Kia Venga

Kia Venga - mikrovan do miasta
 
Nasz test

Wszystko zaczęło się równo 10 lat temu, kiedy do stajni małych miejskich hatchbacków wdarło się świeże powietrze. Japończycy zawsze byli mistrzami miniaturyzacji, wymyślili więc, że coraz popularniejszą koncepcję minivanów można dodatkowo zgnieść, zmniejszyć i wyprodukować mikrovana - tak na rynek wjechała...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Venga

Kia Venga na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia VengaautoWcentrum - społeczność Kia Venga

najwyższe oktanyAuta - Kia Venga

Kia Venga Niunia 49,26

Kia Venga  - żabka 77,03

Kia Venga 29,85

Kia Venga 49,90

Kia Venga Pączek 60,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Venga

Luki79 30,14

kubiec1 30,16

Reda1952 68,98

grocal 30,57

Lenio 30,01

tommyl 83,61

KRIS747 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Venga

Nowe felgi...
Nowe felgi... Już od pewnego czasu nosiłem sie z zamiarem zakupu alufelg.Problem poległaL na t...
Małe podsumowanie na koniec roku ;P
Małe podsumowanie na koniec roku ;P Witam Długo sie nie odzywałem ale czasu wolnego teraz mam jak na lekarstwo :/...
Początki, czyli jak Venga została... czołgiem.
Początki, czyli jak Venga została... czołgiem. W końcu jest. Po raz pierwszy w życiu nowe, salonowe auto w moich własnych rękac...
Test mobilnej TV
Test mobilnej TV Z racji ze zaczeło sie Euro i tego ze nie zawsze bede mógł byc przed TV i ogla...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Venga

od 48 990 zł do 69 990

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 124 KM): 1.4 DOHC, 1.6 DOHC

 

Diesel (90 - 128 KM): 1.4 CRDi, 1.6 CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Kia Venga
 

Najpopularniejsza wersja Kia Venga

Kia Venga 1.4 DOHC 90KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Cena katalogowa

48 990

Zobacz ofertę Kia Venga 1.4 DOHC 90KM - 5 drzwiowy minivan
 

Kia Venga najczęściej porównywane z:

Volkswagen Caddy
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology (150 KM)
Skoda Roomster
1.2 TSI (85 KM)
Volkswagen Caddy
2.0 TDI SCR BlueMotion Technology (102 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Note E12A 1,2L 80[KM] 5DR ACENTA Nissan Note E12A 1,2L 80[KM] 5DR ACENTA
Rocznik: 2014. Przebieg: 11 304 km. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 39 900 zł
Nissan Note ACENTA + PAKIET AUTO Nissan Note ACENTA + PAKIET AUTO
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 50 290 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Venga

Kia Venga
1.6 diesel 116 KM
400 km, 2012
43 900 PLN
Kia Venga
1.6 benzyna 125 KM
2013
56 690 PLN
Kia Venga
1.4 benzyna 90 KM
2013
44 640 PLN
Kia Venga
1.4 benzyna 90 KM
17 223 km, 2012
15 900 PLN

Ocena auta Kia Venga

  • Średnia ocena
    na podstawie 58 opinii
  • 4,25
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Venga

Kia Venga Facelifting (2015) Kia Venga - galeria społeczności Kia Venga
Zobacz inne galerie Kia

Kia Venga

25 komentarzy

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~realista~realista

Do ~damian...:
Widocznie to jeden ze słabych punków Vengi. U mnie podobnie własnie wróciłem z badania po 3 latach i tylne amortyzaroty miały 56% przy przebiegu tylko 9300 km! Facet aż się zdziwił, niestety gwarancja na nie jest tylko do 2 lat. Poza tym w ciagu 3 lat do wymiany był siłownik w drziach, tu gwarancja jednak zadziałała. Poza tym samochód jak za te pieniądze jest wygodny, przestonny i pakowny, choć faktycznie sporo pali (benzyna 1.4). Mimo wszystko w porównianiu do konkurencji jest się do przodu min. 10 tys. do przodu, a tam przecież tez zdarzają się usterki...

kubiec1kubiec1

Do ~Damian: informacja fabryczna to 6,00/100km, jeździłem 10 lat temu starą mitsubishi colt 1,5 l która paliła 7l/100. A ty piszesz 10l. to norma. Rzeczywiście koreańczycy zostali 10 lat za konkurencją. Moja Kia pali 10l./100 i to jest rozpacz, nigdy nie kupie już koreańca made in europe- sorry Słowaków, których bardzo cenię.

~damian...~damian...

dlaczego po trzech latach tak szybko się zużywają amortyzatory tylne, z tyłu to wożę powietrze więcej nic, zużycie spadło z 100% do 53% wolna jazda ,bez żadnych wygłupów

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 442
Przejechany dystans
5 438 621 km
Zatankowanego paliwa
361 978 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
726
Wydanych pieniędzy
299 879 zł
Średnie wydatki na auto
898 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 900
Wydanych pieniędzy
921 801 zł
Średnie wydatki na auto
2 760 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (334)

Testy zderzeniowe Kia Venga

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Venga przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Venga 1.4 GLS, LHD
2010

Kia Venga
Kia Venga 1.4 GLS, LHD
2010

Kia Venga
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Venga

Na podstawie 99 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Igor87, dodano: 23.03.2015 16:32

Witam, Pokonałem moim samochodem dopiero 2500km ale pewne spostrzeżenia mam. Po pierwsze samochód jak na swoja cene bardzo przyjemny, prowadzi sie dobrze, technicznie bez problemu. Wykonanie: fajne jak na swoją cene ogólnie przeciętne ale ja jestem zadowolony. wyposażenie: jak kto sobie zakupi, spalanie: tu jestem zdziwiony bo było cały czas 8.2-8.5 a po trasie wskoczyło na 9.1 co prawda jechałem po autostradzie przez polskę, niemcy i francję ale 130-140. dla mnie nie jest to ostra jazdaa wynik spalania pokazuje jak by taka była (trasa z żoną i małym synkiem) spodziewałem się z litr mniej. teraz sprawdze go jak się bedzie sprawował do pierwszego przedlądu i wtedy cos więcej napiszę

pełny raport Kia Mikrovan 1.6 DOHC CVVT

autor: M, dodano: 18.05.2010 19:20

Na trasie przy 120/130 km/h i 50 km/h w miastach przy delilkatnej jeździe wychodzi 4,7. Przy bardziej dynamicznej z tymi samymi prędkościami 5,0 5,3. W mieście poza godzinami szczytu można zejść z delikatną nogą do 5,4 litra ale w godzinach szczytu wychodzi 6-7 a kiedy są korki i na krótkiej trasie 8,5 - 9.0. Na autostradzie przy 170 km/h pali równo 9.0 a kiedy starałem sie jechać 140-150 na kilkuset kilometrach autostrady bez korków wyszło 7.0

pełny raport Kia Mikrovan 1.6 CRDi

autor: konradius, dodano: 03.08.2011 14:16

W trasie zużycie minimalne to 5,5 na odcinku 500 km po czechach i słowacji (zgodnie z przepisami). Przeważnie ok 6-6,5. Prawdobodobnie klima potrafi spalić ponad 0,5 litra. W mieście maksymalnie 7,8 (oczywiście z klimatyzacją).

pełny raport Kia Mikrovan 1.4 DOHC CVVT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Venga

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Venga

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Venga
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Venga, oglądali także