Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Kia Venga

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Mikrovany
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).

Komentarze redakcji

Powagosław: To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku.
Luzacjusz: Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć.

Choć Vengę trudno uznać za dzieło sztuki, nie jest to auto, które wieje nudą i niewspółczesną linią nadwozia. Prosta, pozbawiona udziwnień bryła karoserii nie rzuca się w oczy, ale kilka szczegółów stylistycznych dodaje jej atrakcyjności. Oko cieszy linia boczna z szybami unoszącymi się ku tyłowi i delikatnymi przetłoczeniami nadwozia, a także oryginalnie zaprojektowany pas tylny z dużymi lampami i nietypowo wyprofilowaną klapą bagażnika.

Zaglądając do wnętrza miejskiej Kii poznajemy jedną z jej największych zalet. Aż dziw bierze, że przy tak niewielkich rozmiarach zewnętrznych projektantom udało się stworzyć kabinę zasługującą na miano rodzinnej. Przestrzeni jest całe mnóstwo zarówno dla pasażerów, jak i na walizki (bagażnik pozostawia w tyle nawet kompaktowe hatchbacki!). Co więcej, wnętrze okazuje się też bardzo funkcjonalne – wygospodarowano w nim wiele schowków, kanapę tylną zaopatrzono w funkcje przesuwania siedziska i regulowania kąta oparcia, a pod podłogą bagażnika ulokowano dodatkowe schowki na drobiazgi. Idealnego obrazu dopełnia niska krawędź załadunku, płaska przestrzeń powstająca po złożeniu tylnej kanapy oraz wyjątkowo prosty mechanizm składania tylnych siedzeń.

Przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektanci Vengi opanowali do perfekcji. Co jednak z jakością wykończenia? W tej kwestii nie jest już niestety tak idealnie – podczas, gdy spasowanie elementów nie pozostawia wiele do życzenia, powody do narzekań dostarczają materiały. Niedociągnięcia w wykończeniu, wnętrze nadrabia jednak wzorową czytelnością zegarów i ergonomią. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, widoczność z miejsca prowadzącego jest przyzwoita, choć widok ograniczają nieco słupki A i C.

Wysokie nadwozie przyniosło Vendze wiele pożytku w kwestii obszerności wnętrza, ale jednocześnie niekorzystnie wpłynęło na stabilność przy pokonywaniu zakrętów. Twarde zestrojenie zawieszenia pozwoliło jednak na zachowanie odpowiedniej trakcji, dzięki czemu, pomimo wysoko położonego środka ciężkości, właściwości jezdne auta są przyzwoite. Co ważne, większych powodów do narzekań nie dostarcza też komfort resorowania. Słowa krytyki nalezą się za to układowi kierowniczemu.

Oprócz dopracowania konstrukcyjnego, Kia zaproponowała nabywcom Vengi bardzo atrakcyjną cenę zakupu oraz niespotykane nigdzie indziej warunki gwarancyjne. Mały minus należy się wyposażeniu standardowemu, w którym zabrakło komputera pokładowego, „elektryki” lusterek, jak również bocznych poduszek powietrznych.

Dane techniczne Kia Venga

Silniki

Moc silników 75-128 KM

Poj. silników 1 396-1 591 cm3

Prędkość maks. 160-185 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,2-15,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Kia Venga

Średnia ocena modelu

na podstawie 67 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Kia Venga

Auto ma troche niedociągnięć,widać że projektowane i wprowadzane do produkcji było wybitnie szybko,mam nadzieję że to nie przełoży się na ... więcejilość występowania usterek w przyszłości.Do zakupu skłonił mnie sukces Cee`da,wcześniej myślałem nad Toyotą Rav 4 2004r. albo Vectrą C 2006 r. 1.8 benzyna,wyszło jak widać a zraziła mnie "uczciwość" polskich handlarzy samochodami, więc wybrałem nowe w tej cenie -mniej więcej,spore rodzinne i z dobrym wyposażeniem( wersja M plus pakiet bezpieczeństwa za 1tyś zł. i alufelgi i czujniki cofania gratis).Pierwsze komentarze tego auta -odnoszę wrażenie- że chyba w euforii albo przez dealerów dodawane,w społeczności kierowców cisza-czyżby emocje opadły.Cenię sobie komfort i wygodę dlatego drugie auto napewno będzie inne z bardziej komfortowym zawieszeniem,musze dodać że mój stary golf III dużo lepiej znosił nasze dziurawe drogi, choć budowa zawieszenia taka sama z mała różnicą w tylnym. ukryj
dodano 11.06.2010 przez
Bardzo przyjemny samochód. I pewnie jak każdy ma swoje zalety ale też wady. Ogólnie mówiąc poleciłbym go osobom które (podobnie ... więcejjak ja) przedkładają względy praktyczne ponad komfort. Venga bez problemów może być autem rodzinnym tutaj nie ustępuje, a nawet przwyższa większość kompaktów. Z drugiej strony widać że jest zrobiona bardzo oszczędnie - marne materiały - sam twardy plastik, kiepskie wyciszenie. Dokładając do tego twarde zawieszenie samochód staje się niezbyt komfortowy. Oczywiście wszystko zależy od potrzeb i punktu widzenia, my robimy zaledwie 15 tyś km rocznie więc ten brak komfortu nie jest uciążliwy, z drugiej strony nie ma problemu aby zapakować sie na wakacje, bo naprawdę miejsca nie brakuje. Zresztą podczas wyjazdu wakacyjnego - samochód zapakowany po sufit i do tego box dachowy okazało się że przy takim obciążeniu zawieszenie auta staje się znacznie bardziej komfotowe. Na plus jest także wyposażenie mam wersję M i tutaj jest praktycznie wszystko czego potrzebuję. Fajny jest system rozkładania tylnych siedzeń i możliwość ich przesuwania. Podsumuję więc że jest to praktyczne auto dla niewymagaących. ukryj
dodano 17.10.2013 przez
Auto dobrze zaprojektowane ale wykonane z kiepskiej jakości materiałów. Najgorsze w tym wszystkim, że serwis nie usuwa usterek tylko za ... więcejwszelką cenę próbuje "zbyć" klienta. ukryj
NIEMA AUT IDEALNYCH PRZEROBIŁEM WSZYSTKIE MARKI EUROPEJSKIE I NA PEWNO WIEM ŻE NIEKTURE Z NICH SĄ PRZEREKLAMOWANE
dodano 01.01.2011 przez
Zobacz oceny Kia Venga Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Kia Venga

Pb
5,53 - 9,00
Na podstawie 88 raportów spalania
ON
5,07 - 7,17
Na podstawie 16 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Kia Venga

Auto kupione nowe z salonu w styczniu 2012. Pierwszy tysiąc kilometrów 7,5 litra i więcej do 7,7 , ale każde ... więcejnastępne tankowanie w miarę docierania się silnika coraz mniej. Po tysiącu kilometrów wymiana oleju na Lotos Quazar (tak zaleca serwis Kia) i kolejne setki kilometrów znowu coraz mniejsze spalanie. Samochód eksploatowany normalnie nie zarobkowo. Wozi do pracy 9 km w jedną stronę (miasto-trsa pół na pół), rodzinne wyjazdy no i na rybki. Obecnie na liczniku 3500 kilometrów i średnie spalanie spalanie spadło do 6,2 litra. Przy tej masie auta myślę, że to dobry wynik. Dodam, że nie jestem królem szos i raczej jeżdżę spokojnie. Wyprzedzam jeśli ma to sens ale wówczas w tym samochodzie należy zredukować bieg i dołożyć gazu aby manewr odbył się w miarę sprawnie. Ogólnie oceniam auto bardzo dobrze. Wcześniej jeździłem paroma innymi markami (Fiat, Skoda w kombi, Opel w kombi, Daewoo Nubira w kombi, Citroen)i stwierdzam, że Venga łączy w sobie same pozytywy zebrane z tych aut. Wygodny jak Nubira, pakowny jak Opel, wyposażony jak Citroen tylko oszczędny jak Venga. Do tego siedzi się bardzo wygodnie i wyżej jak w kombikach. Świetna widoczność no i promień skrętu. Jednym słowem i w trasę i do miasta. Póki co uważam, że był to bardzo udany zakup. No i 7 lat gwarancji! ukryj
dodano 08.04.2013 przez
Koledzy i koleżanki chyba jestem seniorem wziąwszy pod uwagę ilość przejechanych kilometrow; przejechałem swoją Wengą już bagatela 152 000 km ... więcejw różnych warunkach drogowych i pogodowych. Nie mogę zgodzić się , że jest to auto odstające pod względem ekonomiki od konkurencji. Myślę , że wielu z was zapomina co lub nie docenia , że za niewielki pieniądze otrzymali auto klasy B czyli mini van. Są więc zalety i wady. Zalety to oczywiście przeogromna przestrzeń w pojeździe i bagażniku, ale co za tym idzie jest również waga pojazdu. tak dla przykładu Wenga jest cięższa od Skody Fabi o 95 kg. Na przestrzeni kilku lat zaobserwowałem , że przy prędkości "ile fabryka dała" tj. nie mniej niż 150 km/h max 180km/h moja W... spaliła mi ok. 13 l; przy dymicznej jeździe do 120 już ok 9, lecz gdy bawiłem się w eko-driwing to zszedłem do 5,7 l. Średnio w ruchu mieszanym przy jeździe ekonomicznej tzn. tylko chwilowo 110 km/h spala 7,5-8 l. Dla przykładu przeliczając kilometry przejechane na zbiorniku od 330 do 690 km. ukryj
dodano 05.06.2015 przez
Można poruszać się tym autem naprawdę ekonomicznie. Przy prędkości 90-100km/h na trasie Wrocław-Poznań udało mi się spalić 4.3l/100km, ale był ... więcejznikomy ruch na drodze. Realnie spala 4.9l/100km na tej trasie przy prędkościach 90-110km/h. Cykle mieszany miasto/trasa - 50/50, to wychodzi również ok. 4.9km/h przy jeździe w miarę oszczędnej. Przy dynamicznej do 5.7l/100km. Autostrada jest droga, nie tylko ze względu na opłaty. Samochód jest wysoki, więc prędkość 130km/h to już ok 6.2l/100km, potem każde +10km/h to ok. 0.8l/100km. Trasa po autostradzie (400km) przy prędkości do 110km/h to 4.8l/100km. 150km po autostradzie przy 160-190km/h to już ponad 14l/100km (tak, to auto tyle jedzie!) Wymieniałem przednią szybę, bo był odprysk - 2700zł w ASO - UWAGA, wymiana na własną rękę to ok 400zł, ale traci się gwarancję na karoserię!!! ukryj
dodano 05.09.2013 przez
Auto ma przejechane 800 km. To moje pierwsze auto kupione w salonie więc nie wiem czy będę obiektywny ale jestem ... więcejbardzo mile zaskoczony. Na trasie płynie i bardzo przyjemnie łyka kilometry. Spodziewałem się spalania bardziej w granicach 7,5l w mieście ale jak trochę się popracuje nad delikatnością wciskania "gazu" jest to możliwe. Zauważyłem że wraz z kolejnymi tankowaniami zużycie maleje zaczynałem ponad 9, teraz schodzę poniżej 8l. Może trzeba się jeszcze trochę autka "nauczyć". Dwa mankamenty które zauważyłem - auto jest jak ktoś tu trafnie zauważył plastikowe, i na nierównościach trochę "lata" na boki, wrażenie nie trzymania się drogi. Poprzednie auto to bmw z kapitalnym zawieszeniem więc chyba każde następne będzie dla mnie pod tym względem "gorsze". ukryj
dodano 19.11.2013 przez
Auto ma przejechane 800 km. To moje pierwsze auto kupione w salonie więc nie wiem czy będę obiektywny ale jestem ... więcejbardzo mile zaskoczony. Na trasie płynie i bardzo przyjemnie łyka kilometry. Spodziewałem się spalania bardziej w granicach 7,5l w mieście ale jak trochę się popracuje nad delikatnością wciskania "gazu" jest to możliwe. Zauważyłem że wraz z kolejnymi tankowaniami zużycie maleje zaczynałem ponad 9, teraz schodzę poniżej 8l. Może trzeba się jeszcze trochę autka "nauczyć". Dwa mankamenty które zauważyłem - auto jest jak ktoś tu trafnie zauważył plastikowe, i na nierównościach trochę "lata" na boki, wrażenie nie trzymania się drogi. Poprzednie auto to bmw z kapitalnym zawieszeniem więc chyba każde następne będzie dla mnie pod tym względem "gorsze". ukryj
dodano 19.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania Kia Venga Dodaj raport spalania

Nowe Kia Venga

nowe Kia Venga
Kia Venga
ceny od 48 990 zł do 69 990

Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM od 2015

w pakiecie S

w cenie katalogowej brutto

48 990 zł

Wyposażenie standardowe
Funkcja zdalnego sterowania centralnym zamkiem, alarm obwodowy oraz składany kluczyk
Podłokietnik centralny tylnej kanapy
system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 14 oferty Kia Venga

Dealerzy Kia

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o.

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o. Kia Gdynia

pomorskie, Gdynia, Morska 491

Więcej

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Kia Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Kia Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO AG

SOLIX SP. Z O.O. Kia Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Kia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Kia Venga

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 361

Przejechany dystans

229 395 zł

Zatankowanego paliwa

43 978 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

46

Wydanych pieniędzy

17 810 zł

Średnie wydatki na auto

575 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

471

Wydanych pieniędzy

116 796 zł

Średnie wydatki na auto

3 768 zł

ZOBACZ 31 dzienników kosztów Kia Venga Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Kia Venga

Liczba wpisów: 14
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Kia Venga dodaj typowy słaby punkt