Szukaj

Informacje o Kia Venga

Lata produkcji: 2009 – teraz
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz

Kia Venga – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Venga

Cena od: 58 990 PLN

Oceny Kia Venga

Liczba ocen: 94
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Brak poważnych usterek

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Robert
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Kia Venga
Zanim nie zaczęliśmy szukać nowego samochodu dla żony do jazdy po mieście nawet nie słyszeliśmy o Kia Venga. Pojechaliśmy po prostu do kilku salonów i sprawdzaliśmy w którym aucie żona będzie się najlepiej czuła. Venga de facto była jednym z pierwszych samochodów który oglądaliśmy i na początku nie zdecydowaliśmy się na niego. Po kilku kolejnych wizytach w innych salonach i porównaniu wyposażenia oraz cen doszliśmy do wniosku, że Venga jest zdecydowanie najbardziej atrakcyjna. Jak na razie, po 2 miesiącach i niecałym 1 tys km przebiegu, możemy jedynie potwierdzić, że wybór był bardzo dobry. Samochód jest wewnątrz bardzo obszerny i wygodny, bagażnik jak na tą klasę olbrzymi (pojemnością porównywalny do Audi Q5), tylna kanapa nie tylko jest składana (płaska podłoga bagażnika) ale również można ją przesuwać i regulować oparcie!!!. Siedzenia są wygodniejsze niż w wielu droższych samochodach (spostrzeżenie po wizytach w kilku salonach). Wyposażenie: za ostateczną cenę ok. 72 tys PLN mamy: silnik 124KM bez turbo z 6 biegową przekładnią, automatyczną klimę, nawigację Tom Tom z bezpłatną aktualizacją przez 7 lat, radio z wejściami USB i AUX (przy nawigacji bez CD), głośniki z przodu z tyłu z pełnym sterowaniem dźwiękiem (nie jest to B&O ale radę daje całkiem nieźle), kamerę cofania (!), podgrzewane siedzenia z przodu i podgrzewaną kierownicę (!!!), elektrycznie podgrzewane i składane lusterka (ale niestety tylko przyciskiem - nie składają się same np. przy zamykaniu samochodu), automatyczne światła w tym LED z przodu do jazdy w dzień, światła przeciwmgielne z przodu, podłokietniki na obu siedzeniach z przodu, prosty komputer, duże schowki i kieszenie w drzwiach, 4 x elektryczne szyby, podwójną podłogę bagażnika (można zmieniać jego pojemność przez przesuwanie podłogi o 16cm, siatkę do bagażu w bagażniku, czujniki cofania z tyłu i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy (np. haczyk w bagazniku, podłokietnik przy kanapie czy łącznie 3 gniazda 12V). Co bardzo ważne, szczególnie dla kobiet z ich przepastnymi torebkami, samochód można otwierać (bagażnik nawet osobno) i uruchamiać bez wyjmowania kluczyka z torebki. Do samochodu wsiada się bardzo wygodnie, bo jest wysoki a drzwi są szerokie. Nie jest to demon prędkości, nie ma większego sensu jeździć nim szybciej niż 130km/h bo zarówno hałas z zewnątrz jak i zużycie paliwa dramatycznie rosną, ale do miasta w zupełności wystarcza. Jest zaskakująco cichy, nawet na kostce czy wybojach. Jest dość wysoko zawieszony jak na miejskie auto. Silnik jest elastyczny, co ciekawe lubi jeździć na 6 biegu jest wtedy moim zdaniem bardziej zrywny niż na 5. Zużycie paliwa wyliczone po pierwszym tankowaniu to niecałe. 7,5l/100km. W salonie wynegocjowaliśmy w cenie jeszcze gumowe dywaniki i komplet zimowych opon. Komplet bardzo fajnych dywaników welurowych kupiłem za ok. 70zł w sklepie na Allegro. ZDECYDOWANIE BARDZO WYBÓR jeśli ktoś szuka miejskiego samochodu którym da się tez spokojnie pojechać w dłuższą trasę. Dostępne są też wersje z automatem, silnikiem diesla a dodatkowo dokupić można otwierany dach panoramiczny (za ok. 3,5 tys PLN)
2,9
~Właściciel_Vengi
Mikrovan 1.6 CRDi 128KM 94kW
Kia Venga
Ogólnie po samochodzie nie ma się co wiele spodziewać ale dałem za niego 79 tys. zł i to jest dużo jak za tak skrzypiące plastiki i pukające pasy z tylne (jakiś głupi pomysł z wtykaniem pasów w plastik i tłumacz każdemu z tyłu że ma tak zrobić- koszmar), kolejny problem to zamki (wymieniasz prawy to na drugi dzień nie działa lewy, kolejny tylni i tak w kółko padają silniczki w zamkach co nigdzie nie można ich dostać i trzeba kupować cały zamek, następna irytacja to brzęczenie na niskich obrotach, silnik wysokoobrotowy mało elastyczny bez dwumasy (brzęczenie miedzy 1500 a 1800 obrotów) iluś mechaników załamuje ręce kolejno serwis KIA twierdzi że to sprzęgło, wymienia i dalej to samo - brak rozwiązania. Pominąłem to że bak jest emaliowany i schodzi z niego farba i zapycha układ paliwowy. Jednym zdaniem, najgorszy samochód jaki znam. Ostatnia Kia w życiu.
4,3
~w_lker
Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
Kia Venga
Mieliśmy z żoną pozytywne odczucia wobec tego auta jeszcze przed zakupem. Po zakupie i pierwszym roku uwielbiamy go. Przede wszystkim bagażnik zamiata prawie całą konkurencję (praktycznie wszystkie kompakty). Wnętrze jest bardzo użyteczne. Wygląd to kwestia gustu - nam się bardzo podoba. Silnik to miłe zaskoczenie - dynamiczny i cichy. Venga to triumf rozsądku nad szpanem ale w mojej opini auto ma być przede wszystkim praktyczne. Plusy: + Bagażnik jest ogromny, a po rozłożeniu siedzeń przestrzeń załadunkowa robi wrażenie + Auto jest nie duże z zewnątrz i można się wciskać wszędzie (kombi tego nie potrafi) + Nieco wyższa pozycja za kierownicą + Dobra widoczność + Dobrze trzyma się zakrętów + Kultura pracy silnika (przy prędkościach do 80km/h prawie go nie słychać) + Silnik jest dynamiczny, a spalanie zadowalające + Proste, bezpretensjonalne i eleganckie wnętrze. Minusów jest kilka ale wszystkie rekompensuje rozsądna cena. Minusy: - Głośność od wiatru przy większych prędkościach (naturalne przy tej bryle) - Twarde zawieszenie (świetnie trzyma się zakrętów ale dziury bolą) - Auto trochę myszkuje przy większych prędkościach (jest też wrażliwe na podmuchy boczne) - Plastiki w środku mogłyby być ciut lepszej jakości - Pojawiają się drobniutkie usterki (kostka pozycyjnych czasami nie łączy, jakiś plasticzek stuka od wiatru, czasami pojawia się błąd w radiu przy nośniku USB itp.)

Raporty spalania Kia Venga

Liczba raportów: 135
Średnie spalanie dla Kia Venga
7,0 – 7,6
l/100 km
4,3 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Kia Venga
Komputer zaniża spalanie o 03, L na całym baku. Automat. 5 bieg przy 50km/h, 6 bieg wrzuca przy 70/75 km/h. Przy 130km/h jest 3000 obrotów/min. i jest jeszcze cicho. Jeśli nie wciskam gazu to zmienia bieg na wyższy przy 2000/2100 ob/min. Jednak na 6 biegu przyspiesza trochę za słabo; trzeba depnąć gaz i redukuje do 5; na 5 już lepiej przyspiesza. Start ze świateł i gaz w podłodze = daje radę i jestem pierwszy. Teraz widzę kto rusza w automacie bo rusza ze świateł szybciej niż manual. przy 110 na trasie pali 6L. Droga do pracy pali 7,2L. Po mieście 9L.
6,8
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Kia Venga
Autko typowo miejskie, ale nie straszne mu dalsze wycieczki na dystansach 200-300km. Bardzo wygodne i pakowne, zawieszenie trochę twarde. Dobra widoczność i zwrotność. Auto przemyślane pod kątem funkcjonalności. Ostatnio na trasie Zawiercie - Wrocław (droga 94) udało mi się zejść do spalania poniżej 5 litrów, większość czasu klima włączona. Dystans 220km pokonałem w 3h15m, więc nie było tak najwolniej. W mieście trzeba liczyć ok. 8 litrów, krótkie dystanse nie sprzyjają ekonomii, ale zdecydowanie lepiej się sprawdza silnik benzynowy od diesla w warunkach miejskich i na krótkich dystansach.
7,9
Liczba komentarzy: 1
Mikrovan 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Kia Venga
Koledzy i koleżanki chyba jestem seniorem wziąwszy pod uwagę ilość przejechanych kilometrow; przejechałem swoją Wengą już bagatela 152 000 km w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Nie mogę zgodzić się , że jest to auto odstające pod względem ekonomiki od konkurencji. Myślę , że wielu z was zapomina co lub nie docenia , że za niewielki pieniądze otrzymali auto klasy B czyli mini van. Są więc zalety i wady. Zalety to oczywiście przeogromna przestrzeń w pojeździe i bagażniku, ale co za tym idzie jest również waga pojazdu. tak dla przykładu Wenga jest cięższa od Skody Fabi o 95 kg. Na przestrzeni kilku lat zaobserwowałem , że przy prędkości "ile fabryka dała" tj. nie mniej niż 150 km/h max 180km/h moja W... spaliła mi ok. 13 l; przy dymicznej jeździe do 120 już ok 9, lecz gdy bawiłem się w eko-driwing to zszedłem do 5,7 l. Średnio w ruchu mieszanym przy jeździe ekonomicznej tzn. tylko chwilowo 110 km/h spala 7,5-8 l. Dla przykładu przeliczając kilometry przejechane na zbiorniku od 330 do 690 km.

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 22
Skorodowane tarcze hamulcowe tylnych kół.
  • Kia Venga
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Jakość odlewu użyta do tarczy hamulcowych kół tylnych nie spełnia żadnych norm. Już Vengi stojące w salonie mają zardzewiałe tarcze. U mnie po 8 tys. km tarcze były tak skorodowane, że przy każdym hamowaniu tłum ludzi na światłach gapił się na moją Kia. Szorowanie dochodzące przy hamowania to jakbyś metalem tarł o beton, a skuteczność hamowania poniżej normy. Takich tarcz wżery na 1mm nie miałem nawet w Daewoo po 100 tyś. km. W serwisie przy przeglądzie wyczyścili tarcze papierem ścierny, ale tarcze i tak są pordzewiałe i nie mają metalicznego połysku jak z przodu. Zwróć uwagę, jak wyglądają tylne tarcze hamulcowe w twojej Venga. Przerazisz się, jak to zobaczysz. Ta wada dotyczy wszystkich Venga, jakie tylko widziałem.
7 komentarzy
Awaria sprzęgła ?
  • Kia Venga Mikrovan 1.4 CRDi WGT 90KM 66kW 2009-2015
  • układ napędowy
List w imieniu kolegi: "Auto podczas postoju (np. na skrzyżowaniu), z wrzuconym pierwszym biegiem, dociśniętym pedałem sprzęgła toczy się do przodu. Zupełnie tak jak by nie "odcięło" biegu, nie wysprzęgla. Dodatkowo nie mogę "wyrzucić" jedynki. Dopiero jak zdławię auto (silnik stanie) - mogę "wyrzucić" jedynkę. Kiedyś stało się tak na wsteczym. Auto w serwisie nasmarowali i do tej pory nic się nie działo. Powiem szczerze, że strach jechać. Auto jest na gwarancji, ma 12 tyś przebiegu. Po powrocie z pracy do kraju wstawiam do ASO. Jednak chciałbym zasięgnąć opinii forumowiczów. Zawsze to dodatkowa wiedza. Pozdrawiam."
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pytanie o naprawę progu Kia Venga
  • Kia Venga Mikrovan 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW 2009-2015
  • części blacharskie
Witam chciałbym spytać o możliwość wykonania naprawy uszkodzonego progu. Najechałem na metalowy profil i najpierw trafił w próg, a że była uszczelka to wpadł w nią i rozciął blachę od spodu wzdłuż na ok 5 cm. Jest to w połowie długości auta, próg ma szerokość 5 cm. Nic innego nie zostało uszkodzone. Jaka była by cena naprawy jeśli Państwo by się tego podjęli? Czy konieczne jest spawanie czy można to zabezpieczyć farbą antykorozyjną oraz żywicą lub masą epoksydową. Zdjęcia w dzienniku pokładowym: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/kia-venga/co-moze-lezec-na-drodze-15884/ dzięki za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga