Szukaj

Informacje o Lancia Delta

Lata produkcji: 1979 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1979-1999 oraz ponownie w latach 2008-2014. Delta, a szczególnie jej I generacja zdobyła wielką popularność głównie dzięki sukcesom rajdowym. Nagrodzona tytułem Samochodu Roku 1979. Na jej licencji powstał szwedzki Saab 600. 13 lat po wycofaniu z rynku Delty II, Lancia reaktywowała słynny modelu, wypełniając nim lukę wśród kompaktów w swej ofercie. Delta III aspirowała do grupy premium w segmencie C, ale nie zdołała nawiązać do dawnej popularności. W 2014 roku zniknęła z rynku, w związku z częściową likwidacją marki Lancia.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz

Lancia Delta – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lancia Delta

Liczba ocen: 156
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~GUN-freedom
Hatchback Seria 1 2.0 Multijet 16V 165KM 121kW
Lancia Delta III
Silnik- jeden z 2 koncernów, który potrafi robić diesle. Niemcy już nie potrafią więc będzie zakaz diesli włoskich i francuskich... no wiecie "ekologia"- ;-). VW przegrał konkurencję w dziedzinie diesli więc nikt nie będzie diesli robił. Design- schowajcie się powoziciele pastuchów, octavii i woźnice golfów XXXX generacji. Design zewnętrzny i wew. Delty III nie jest osiągalny na deskach kreślarskich Helmutów z księgowości VAG. Nie chcę poniżać Waszego gustu porównując osiągnięcia "niemieckiej motoryzacji" z Alfą 159 czy Brerą i to pod względem designu jak i techniki/mechaniki. Jest jeszcze jakiś silnik VAG, który potrafi dożyć 150tys km?
4,7
~Gordon Bennett
Hatchback Seria 2 1.6 Multijet 16V 120KM 88kW
Lancia Delta III
Obszerność wnętrza na medal, w swojej klasie jest w czołówce. Forma ciekawa, dobre spasowanie, nic nie trzeszczy i elementy są na prawdę mocne. Nie znajdziesz tu wrażenia, ze mocno ciągnąc klamkę drzwi możesz ja urwać - tak miałem w golfie VI i passacie B6/B7. Bardzo ładne i czytelne podświetlenie liczników. Zdecydowanie lepszy od średniej klasowej system audio, nie potrzeba zmieniać na wyższy model. Duży schowek po stronie pasażera. Wygodne schowki w podłokietniku. Bagażnik w wersji minimum całkowicie wystarcza. Po przesunięciu siedzeń jak w kombi ale z boku foteli powstają przerwy od nadkoli - średnio ładne. Przy tej wielkości przydałby się trochę większy otwór załadunku. Brakuje czasem haków do powieszenia torby z zakupami. Silnik to kwestia wyboru, może być lepszy, mocniejszy, droższy albo tańszy i ekonomiczniejszy. W wersji 1.6 jtd-m 120KM sprawuje się nadspodziewanie dobrze w stosunku do masy auta i pojemności silnika. Jego wada to dosyć głośna praca ale hałas wewnątrz jest już podobny jak w golfie V czy VI (TDI) czyli taka średnia klasowa. Spalanie rzeczywiste a komputer - wyliczona max różnica 0,2 l/100km. Najbardziej obiektywne spalanie w trasie: Sczecin - Gorzów, idealne bezwietrzne warunki, stała prędkość tempomat 125km/h - komputer 4,6; wyliczone 4,67. Bardzo dobre światła, mocne hamulce - klocki oryginalne wytrzymują ponad 100tyś. Zawieszenie dość twardawe - zaleta - nie buja jak w passacie, dobrze trzyma w zakrętach i radzi sobie całkiem komfortowo nawet na nierównościach. Układ kierowniczy z dobrym czuciem - opcji city nie używam. Felgi alu trochę za szerokie, można zawadzić o krawężnik przy parkowaniu wzdłuż.
4,6
~Msz
Hatchback Seria 1 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
Lancia Delta III
Lancia to samochód dla bardzo małej grupy odbiorców w Polsce.Niestety większość dalej żyje w przekonaniu ,że nienieckie auta są najlepsze i bezawaryjne.To mit. Włoskie samochody się po prostu nie psują jeżeli są odpowiednio serwisowane. Moją Lancią jeździ żona ale dużo frajdy sprawia mi kiedy sam się nią przejadę.To samochód z duszą,niebanalny,wyróżniający się z tłumu,przyciągający spojrzenia,dający mnóstwo frajdy z jazdy.Świetnie wyposażony i bezawaryjny.Wszystkie negatywne opinie to prawdopodobnie trolle lub samochody poskładane z trzech innych.
Lancia Delta