Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus IS Sedan 300h

Model należący do klasy średniej (segment D premium) produkowany od 1999 roku. Drugi najmniejszy samochód w ofercie Lexusa, po modelu CT. Pierwsza generacja samochodu bazowała na Toyocie Altezza i pod tą nazwą była sprzedawana od 1998 do 1999 roku w Japonii. Na wszystkich innych rynkach model funkcjonował jako Lexus IS (IS to skrót od Inteligent Sport). Od latach 2005-2012 produkowano drugą generację auta, która w 2013 roku została zastąpiona przez model IS III. Przez wszystkie trzy generacja dostępny w wersji sedan i kabriolet. Pierwsza i trzecia ma też odmianę kombi. Z kolei usportowioną wersją modelu jest Lexus IS F.

Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - ekran systemu multimedialnego
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - manetka zmiany biegów pod kierownicą

Generacje Lexus IS

  • Wybierz generację: Lexus IS III (2013 - teraz)
    Lexus IS III

    Lexus IS III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp Lexus LF-CC zaprezentowany rok wcześniej. Pod względem stylistycznym model stanowi rozwinięcie designerskiej...

    więcej o Lexus IS III

  • Wybierz generację: Lexus IS II (2005 - 2012)
    Lexus IS II

    Lexus IS II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były dwa prototypy: Lexus LF-S oraz LF-C. W obu zastosowano filozofię stylistyczną L-Finesse, zgodnie z którą zaprojektowano też model IS II. Jego designerem był Kengo...

    więcej o Lexus IS II

  • Wybierz generację: Lexus IS I (1999 - 2005)
    Lexus IS I

Lexus IS III

Są auta, które na zdjęciach prezentują się świetnie, a oglądane na żywo rozczarowują, ale są też takie, które dopiero w rzeczywistości odkrywają swój urok. Taki jest właśnie Lexus IS III. generacji. Podczas gdy na fotografiach model ten może wydawać się przerysowany i stylistycznie niespójny, na żywo okazuje się mieć wszystko na swoim miejscu. Co więcej, nadwozie ma w sobie nie tylko odpowiednią dawkę elegancji, ale również dużo nowoczesności, dynamiki oraz finezji. Projektantom należą się brawa.

Komplementy trzeba skierować także ku stylistom wnętrza, bo choć jego wygląd nie jest równie kuszący jak projekt nadwozia, świetnie pasuje do samochodu tej klasy. Dostosowane do segmentu premium są również materiały wykończeniowe i precyzja montażu - w obu tych kwestiach trudno wskazać jakiekolwiek braki jakościowe. Pozytywnie, acz z kilkoma wyjątkami, ocenić należy czytelność i obsługę kokpitu.

Kierowca Lexusa IS siedzi nisko jak w aucie sportowym, a sam kokpit zdaje się go “otulać”. To miłe wrażenie, ale - niestety - pogłębia je nisko poprowadzony dach, który może zepsuć fryzurę wyższym osobom. Ciasno nad głową jest jednak dopiero z tyłu, gdzie martwi też pokaźnej wielkości tunel środkowy. W porównaniu do konkurencji przestronność wypada jednak korzystnie, a już bezkonkurencyjne okazuje się wyciszenie kabiny. Co do bagażnika, na plus zaliczymy jego pojemność, na minus zaś zawiasy wnikające do wnętrza.

Przechodząc do oceny zachowania auta podczas jazdy, dochodzimy do tego, co w japońskim sedanie jest najlepsze. Bo oto inżynierom Lexusa udało się stworzyć samochód, który jest nie tylko komfortowy, jak na limuzynę przystało, ale również bajecznie się prowadzi. Sposób, w jaki układ kierowniczy wykonuje polecenia kierującego, a układ jezdny sprawuje się na zakrętach, stawia IS-a w grupie samochodów pokroju BMW serii 3.

Na szczególne pochwały nie zasługuje niestety oferta rynkowa opisywanego modelu. I nie chodzi tu o ceny podstawowych odmian, bo te są zupełnie przyzwoite, ale o skąpstwo dostępnych wersji samochodu. Lexusa dostaniemy tylko w jednym nadwoziu, wyłącznie z jedną przekładnią i w zaledwie dwóch wariantach napędowych.

Lexus IS II

Średniej wielkości sedan ze znaczkiem Lexusa został wystylizowany bez zbędnych udziwnień. Auto cechuje nadwozie o tradycyjnej, trójbryłowej formie i szczegółach designerskich utrzymanych w klasycznym stylu. Uwagę zwracają jedynie kanciaste światła tylne oraz “wcięcia” w linii szyb bocznych. Zainteresowani bardziej wyrazistymi kształtami powinni sięgnąć po sportową wersję F, która ma w zanadrzu agresywnie stylizowane zderzaki, wloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach, subtelny spojler klapy bagażnika oraz jedyne w swoim rodzaju końcówki wydechu.

We wnętrzu Lexusa IS poczujemy się jak w pełnoprawnym samochodzie klasy premium - podróżnych otaczają materiały z najwyższej półki, które zostały bardzo solidnie poskładane. Podkreślić należy ponadto wzorową czytelność zegarów oraz dopracowaną ergonomię obsługi - poza drobnymi wyjątkami, przełączniki są należycie rozmieszczone i znajdują się w zasięgu ręki. Przeszkadzać może natomiast wiejący nudą design kokpitu oraz bardzo kiepska widoczność na zewnątrz.

Kabina pasażerska nie grzeszy niestety nadmiarem wolnego miejsca. Podczas gdy z przodu większość osób powinna rozsiąść się w miarę wygodnie, na tylnej kanapie jest doprawdy ciasno (zwłaszcza gdy wsiądziemy do odmiany nadwoziowej cabrio). Również pojemność bagażnika zasługuje na krytykę - miejsca na walizki nie ma nawet tyle, co w sedanach pozycjonowanych klasę niżej. Całe szczęście, że fotele okazują się komfortowe, a te z wersji F lub F-Sport - również doskonale przystosowane do podpierania ciała na ostrych zakrętach.

Zawieszenie Lexusa zostało nastawione na komfort, dzięki czemu pochłanianie nierówności odbywa się bez zbędnych wstrząsów kabiny pasażerskiej. Co ważne, mimo to konstruktorom udało się uzyskać niezłe własności trakcyjne. Tym, którzy potrzebują jeszcze lepszej przyczepności, radzimy poszukać egzemplarza wyposażonego w pakiet F-Sport albo... pójść na całość i sprawić sobie hardcorowy model IS-F.

Podobnie jak poprzednik, Lexus IS II. generacji jest samochodem znacznie mniej popularnym od tuzów segmentu D premium zza naszej zachodniej granicy. A szkoda, bo pod względem niezawodności to absolutny wzór do naśladowania. Bezawaryjne są jednak wyłącznie odmiany benzynowe - wersję wysokoprężną trzeba traktować z dystansem, bo naraża nie tylko na awarie osprzętu, ale również uszkodzenie bloku silnika. Istotnym problemem eksploatacyjnym okazuje się rynek zamienników części oryginalnych, który… właściwie nie istnieje. Niemal wszystkie podzespoły trzeba kupować w ASO, co wiąże się z dużymi wydatkami.

Komentarze redakcji

Powagosław: Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.
Luzacjusz: Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

Silniki Lexus IS

Lexus IS II - jaki silnik wybrać?

Obecnie można w salonie wybierać wśród dwóch wersji silnikowych - mocnej i potężnej. Obie są zasilane benzyną. Mocna ma 208KM - pracuje wręcz bezwibracyjnie, ma świetny, subtelny dźwięk, a przy delikatnym traktowaniu spala mało paliwa. Jednak po 208KM można spodziewać się znacznie więcej. Co oczywiście nie znaczy, że auto jest wolne. Zresztą półkę wyżej jest wersja ISF z 423KM pod maską - ona w nieumiejętnych rękach może już zabić.

Publikacje o Lexus IS

Czy warto kupić: używany Lexus IS (od 2005 do 2013)

Dynamiczna linia nadwozia, mocne silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy o BMW, tylko o najbardziej sportowej z limuzyn Lexusa. Nawet kilkuletnie egzemplarze są drogie, co rekompensują niską awaryjnością oraz przyjemnością prowadzenia. Czy warto kupić używanego Lexusa IS drugiej generacji?

Lexus IS 300h F-Sport - miłość od drugiego wejrzenia
 
Nasz test Lexus IS 300h F-Sport

Znasz to uczucie: pojawia się nowy model samochodu i myślisz o nim "ale brzydal". Lecz mija pewien czas i dochodzisz do wniosku, że ma jednak akceptowalny wygląd, a niedługo później nie wyobrażasz sobie, aby to auto mogło wyglądać inaczej - bo jest przecież piękne!? Ja tak miałem niegdyś z...

Lexus IS - japońska ofensywa
 
Nasz test Lexus IS 250 2.5 V6 (208 KM)

Najwięksi producenci w segmencie D mają kolejny powód do obaw - Lexus zaprezentował trzecią, stworzoną od podstaw, generację modelu IS. W walce o portfele klientów ma pomóc nie tylko odważny wygląd, ale i świetne właściwości jezdne. Czy ten samochód zawojuje rynek?

Lexus IS - wbrew tradycji i utartym stereotypom

Jakiś czas temu hegemonię stonowanych, klasycznych i zdaniem niektórych, nieco nudnych niemieckich aut klasy wyższej, przełamał japoński Lexus oferując równie luksusowe, ale biegnące nieco innym torem podejście. Dziś Lexus jest bardzo poważnym graczem na rynku i może sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa....

Japońskie BMW - Lexus IS (1999-2005)
 
Nasz test

Atrakcyjna stylizacja, rzędowe, sześciocylindrowe silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy jednak o BMW, tylko japońskim konkurencie sportowych aut z Bawarii. Pierwsze Lexusy IS mają już sporo lat na karku, ale jak najbardziej warto je wziąć pod uwagę podczas poszukiwania używanego samochodu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus IS

Lexus IS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus ISautoWcentrum - społeczność Lexus IS

najwyższe oktanyAuta - Lexus IS

Lexus IS 200 Lexio 79,15

Lexus IS IS200 ISka 30,64

Lexus IS 200 Blue Turd 34,54

Lexus IS Tojotka 52,40

Lexus IS GOLD 64,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus IS

michalmx0 34,56

Dani_1 45,26

MrQubas 30,06

masterandniko 30,03

Rebel1 30,04

doubleS 30,05

biris 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus IS

Odświeżanie
Odświeżanie Po świętach miałem kilka chwil wolnego czasu ,więc postanowiłem wrzucić graty ...
Mini trackday na lotnisku pod Opolem
Mini trackday na lotnisku pod Opolem Mała miła impreza na parkingu przy lotnisku w Polskiej Nowej Wsi zorganizowana p...
Szkoła Jazdy Rajdowej na torze Rakietowa
Szkoła Jazdy Rajdowej na torze Rakietowa Nazwa brzmi dumnie, więc i oczekiwania miałem duże. Dzień był bardzo upalny. Po ...
"Ostatnie namaszczenie"
W piątek i dziś przygotowywałem Lexa do sprzedaży. Umyłem, spolerowałem lakier n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus IS

od 134 900 zł do 358 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (207 - 423 KM): F, 250, 300h

 

Skrzynie biegów

automatyczna:

 

Katalog nowych aut Lexus IS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus IS

Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 2 900
Pakiet PCS - 6 890
Pakiet Komfortowy - 3 510

Cena katalogowa

157 900

Zobacz ofertę Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus IS najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
Ford Mondeo
1.6 Duratorq TDCi (115 KM)
Audi A4
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.
Cena: 102 700 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 15 800 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus IS Sedan 300h

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,52
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Lexus IS

Lexus IS III 250 F-Sport (2014) Lexus IS III 300h F-Sport (2014) Lexus IS F Lexus IS III 300h (2014) Lexus IS 2007 Lexus IS II Cabrio Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna Lexus IS III 350 F-Sport (2014) Lexus IS 2001 Lexus IS I Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus IS

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus IS

Lexus IS

84 komentarze

63 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~siwulas~siwulas

Sam jezdze od 2 lat is250 se-l w automacie i szczerze polecam! Miasto 14,5litra, cykl mieszany 9/10 litra, przy trasie 2500km spadlo do 7,5 litra. 0 jakich kolwiek problemow!

~thug~thug

Posiadam is220 od ponad roku kupiłem go z przebiegiem 240tyś sam już zrobiłem około 40tyś jestem bardzo zadowolony, jak na razie bezawaryjny co do spalania to trasa 6.5 miasto 9, kolega użytkuje is 250 i spalanie ma na poziomie trasa 9, miasto 15 przy normalnej jeździe. polecam wszystkim kupowanie aut z zagranicy tam mają lepsze serwisy...

~uczony~uczony

witam. potrzebuje porady.
jestem na etapie kupna auta, zainteresowało mnie właśnie lexus is220, warto czy sobie datować.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
925
Przejechany dystans
731 498 km
Zatankowanego paliwa
40 303 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
149
Wydanych pieniędzy
69 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 793 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
189
Wydanych pieniędzy
73 759 zł
Średnie wydatki na auto
1 891 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (39)

Testy zderzeniowe Lexus IS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus IS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus IS 300h 2.5 Hybrid Drive, 'Executive Plus',
2013

Lexus IS
Lexus IS

Lexus IS
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus IS Sedan 300h

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MichaÂł, dodano: 05.04.2011 21:59

Posiadam model z aktuwnym tempomatem wyposazonym w radar utrzymujący odległośc od pojazdu poprzedzającego (w razie potrzeby auto zwalnia/przyspiesza). Wspominam o tym, bowiem jazda przy właczonym aktywnym tempomacie skutkuje drastycznym obniżeniem spalania np. podróż z Katowic do Wiednia (410 km) - czas przejazdu 5 godzin przy śr. spalaniu 6.9 l/100 km. Podkreslę, że jest to wersja benzynowa ! To pozytywnie mnie zaskakuje. W ogóle bardzo polecam zainwestować w aktywny tempomat, jest wygodny zwłaszcza na długich trasach. Oczywiście kiedy zaczynamy w pełni korzystać z możliwości silnika spalanie znacznie się podnosi nawet do 13 litrów. Serwis do tanich nie należy, poza tym niejednokrotnie mam wrażenie, że mówiąc wprostw - wyciągają pieniądze, jak mogą.

pełny raport Lexus Sedan 250

autor: lexus, dodano: 04.01.2014 14:51

Ceny części droższe niż w innych markach, dużo części pasuje z toyoty .Do auta zaraz po zakupie wstawiłem instalację Lpg model stag 300. Sprawuję się bardzo dobrze. Przy ostrej jeździe pali mi w mieście 15 L gazu na 100 km czyli około 39 zł . W trasie Pali znacznie mniej około 11 L (120-140)

pełny raport Lexus Sedan 3.0

autor: TakTak, dodano: 16.04.2014 16:48

Spalanie niskie. Przy spokojnej (ale nie przesadnie - nigdy nie miałem lekkiej nogi) jeździe w korkach w mieście auto pali 6-7l. Raz się postarałem i zszedłem w mieście do 4,5-5l. Przypuszczam,ze latem te wartości mogą być jeszcze niższe, bo zależność między spalaniem a temperaturą na zewnątrz jest jednak zauważalna. Przegląd co 15 tys. km, ponad 1 tys. zł. (Jezcze nie byłem :)

pełny raport Lexus Sedan 300h

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lexus IS Sedan 300h

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus IS Sedan 300h

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus IS III Sedan 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus IS, oglądali także