Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus IS Sedan 300h

Model należący do klasy średniej (segment D premium) produkowany od 1999 roku. Drugi najmniejszy samochód w ofercie Lexusa, po modelu CT. Pierwsza generacja samochodu bazowała na Toyocie Altezza i pod tą nazwą była sprzedawana od 1998 do 1999 roku w Japonii. Na wszystkich innych rynkach model funkcjonował jako Lexus IS (IS to skrót od Inteligent Sport). Od latach 2005-2012 produkowano drugą generację auta, która w 2013 roku została zastąpiona przez model IS III. Przez wszystkie trzy generacja dostępny w wersji sedan i kabriolet. Pierwsza i trzecia ma też odmianę kombi. Z kolei usportowioną wersją modelu jest Lexus IS F.

Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - ekran systemu multimedialnego
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - manetka zmiany biegów pod kierownicą

Generacje Lexus IS

  • Wybierz generację: Lexus IS III (2013 - teraz)
    Lexus IS III

    Lexus IS III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp Lexus LF-CC zaprezentowany rok wcześniej. Pod względem stylistycznym model stanowi rozwinięcie designerskiej...

    więcej o Lexus IS III

  • Wybierz generację: Lexus IS II (2005 - 2012)
    Lexus IS II

    Lexus IS II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były dwa prototypy: Lexus LF-S oraz LF-C. W obu zastosowano filozofię stylistyczną L-Finesse, zgodnie z którą zaprojektowano też model IS II. Jego designerem był Kengo...

    więcej o Lexus IS II

  • Wybierz generację: Lexus IS I (1999 - 2005)
    Lexus IS I

Lexus IS III

Są auta, które na zdjęciach prezentują się świetnie, a oglądane na żywo rozczarowują, ale są też takie, które dopiero w rzeczywistości odkrywają swój urok. Taki jest właśnie Lexus IS III. generacji. Podczas gdy na fotografiach model ten może wydawać się przerysowany i stylistycznie niespójny, na żywo okazuje się mieć wszystko na swoim miejscu. Co więcej, nadwozie ma w sobie nie tylko odpowiednią dawkę elegancji, ale również dużo nowoczesności, dynamiki oraz finezji. Projektantom należą się brawa.

Komplementy trzeba skierować także ku stylistom wnętrza, bo choć jego wygląd nie jest równie kuszący jak projekt nadwozia, świetnie pasuje do samochodu tej klasy. Dostosowane do segmentu premium są również materiały wykończeniowe i precyzja montażu - w obu tych kwestiach trudno wskazać jakiekolwiek braki jakościowe. Pozytywnie, acz z kilkoma wyjątkami, ocenić należy czytelność i obsługę kokpitu.

Kierowca Lexusa IS siedzi nisko jak w aucie sportowym, a sam kokpit zdaje się go “otulać”. To miłe wrażenie, ale - niestety - pogłębia je nisko poprowadzony dach, który może zepsuć fryzurę wyższym osobom. Ciasno nad głową jest jednak dopiero z tyłu, gdzie martwi też pokaźnej wielkości tunel środkowy. W porównaniu do konkurencji przestronność wypada jednak korzystnie, a już bezkonkurencyjne okazuje się wyciszenie kabiny. Co do bagażnika, na plus zaliczymy jego pojemność, na minus zaś zawiasy wnikające do wnętrza.

Przechodząc do oceny zachowania auta podczas jazdy, dochodzimy do tego, co w japońskim sedanie jest najlepsze. Bo oto inżynierom Lexusa udało się stworzyć samochód, który jest nie tylko komfortowy, jak na limuzynę przystało, ale również bajecznie się prowadzi. Sposób, w jaki układ kierowniczy wykonuje polecenia kierującego, a układ jezdny sprawuje się na zakrętach, stawia IS-a w grupie samochodów pokroju BMW serii 3.

Na szczególne pochwały nie zasługuje niestety oferta rynkowa opisywanego modelu. I nie chodzi tu o ceny podstawowych odmian, bo te są zupełnie przyzwoite, ale o skąpstwo dostępnych wersji samochodu. Lexusa dostaniemy tylko w jednym nadwoziu, wyłącznie z jedną przekładnią i w zaledwie dwóch wariantach napędowych.

Lexus IS II

Średniej wielkości sedan ze znaczkiem Lexusa został wystylizowany bez zbędnych udziwnień. Auto cechuje nadwozie o tradycyjnej, trójbryłowej formie i szczegółach designerskich utrzymanych w klasycznym stylu. Uwagę zwracają jedynie kanciaste światła tylne oraz “wcięcia” w linii szyb bocznych. Zainteresowani bardziej wyrazistymi kształtami powinni sięgnąć po sportową wersję F, która ma w zanadrzu agresywnie stylizowane zderzaki, wloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach, subtelny spojler klapy bagażnika oraz jedyne w swoim rodzaju końcówki wydechu.

We wnętrzu Lexusa IS poczujemy się jak w pełnoprawnym samochodzie klasy premium - podróżnych otaczają materiały z najwyższej półki, które zostały bardzo solidnie poskładane. Podkreślić należy ponadto wzorową czytelność zegarów oraz dopracowaną ergonomię obsługi - poza drobnymi wyjątkami, przełączniki są należycie rozmieszczone i znajdują się w zasięgu ręki. Przeszkadzać może natomiast wiejący nudą design kokpitu oraz bardzo kiepska widoczność na zewnątrz.

Kabina pasażerska nie grzeszy niestety nadmiarem wolnego miejsca. Podczas gdy z przodu większość osób powinna rozsiąść się w miarę wygodnie, na tylnej kanapie jest doprawdy ciasno (zwłaszcza gdy wsiądziemy do odmiany nadwoziowej cabrio). Również pojemność bagażnika zasługuje na krytykę - miejsca na walizki nie ma nawet tyle, co w sedanach pozycjonowanych klasę niżej. Całe szczęście, że fotele okazują się komfortowe, a te z wersji F lub F-Sport - również doskonale przystosowane do podpierania ciała na ostrych zakrętach.

Zawieszenie Lexusa zostało nastawione na komfort, dzięki czemu pochłanianie nierówności odbywa się bez zbędnych wstrząsów kabiny pasażerskiej. Co ważne, mimo to konstruktorom udało się uzyskać niezłe własności trakcyjne. Tym, którzy potrzebują jeszcze lepszej przyczepności, radzimy poszukać egzemplarza wyposażonego w pakiet F-Sport albo... pójść na całość i sprawić sobie hardcorowy model IS-F.

Podobnie jak poprzednik, Lexus IS II. generacji jest samochodem znacznie mniej popularnym od tuzów segmentu D premium zza naszej zachodniej granicy. A szkoda, bo pod względem niezawodności to absolutny wzór do naśladowania. Bezawaryjne są jednak wyłącznie odmiany benzynowe - wersję wysokoprężną trzeba traktować z dystansem, bo naraża nie tylko na awarie osprzętu, ale również uszkodzenie bloku silnika. Istotnym problemem eksploatacyjnym okazuje się rynek zamienników części oryginalnych, który… właściwie nie istnieje. Niemal wszystkie podzespoły trzeba kupować w ASO, co wiąże się z dużymi wydatkami.

Komentarze redakcji

Powagosław: Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.
Luzacjusz: Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

Silniki Lexus IS

Lexus IS II - jaki silnik wybrać?

Obecnie można w salonie wybierać wśród dwóch wersji silnikowych - mocnej i potężnej. Obie są zasilane benzyną. Mocna ma 208KM - pracuje wręcz bezwibracyjnie, ma świetny, subtelny dźwięk, a przy delikatnym traktowaniu spala mało paliwa. Jednak po 208KM można spodziewać się znacznie więcej. Co oczywiście nie znaczy, że auto jest wolne. Zresztą półkę wyżej jest wersja ISF z 423KM pod maską - ona w nieumiejętnych rękach może już zabić.

Publikacje o Lexus IS

Czy warto kupić: używany Lexus IS (od 2005 do 2013)

Dynamiczna linia nadwozia, mocne silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy o BMW, tylko o najbardziej sportowej z limuzyn Lexusa. Nawet kilkuletnie egzemplarze są drogie, co rekompensują niską awaryjnością oraz przyjemnością prowadzenia. Czy warto kupić używanego Lexusa IS drugiej generacji?

Lexus IS 300h F-Sport - miłość od drugiego wejrzenia
 
Nasz test Lexus IS 300h F-Sport

Znasz to uczucie: pojawia się nowy model samochodu i myślisz o nim "ale brzydal". Lecz mija pewien czas i dochodzisz do wniosku, że ma jednak akceptowalny wygląd, a niedługo później nie wyobrażasz sobie, aby to auto mogło wyglądać inaczej - bo jest przecież piękne!? Ja tak miałem niegdyś z...

Lexus IS - japońska ofensywa
 
Nasz test Lexus IS 250 2.5 V6 (208 KM)

Najwięksi producenci w segmencie D mają kolejny powód do obaw - Lexus zaprezentował trzecią, stworzoną od podstaw, generację modelu IS. W walce o portfele klientów ma pomóc nie tylko odważny wygląd, ale i świetne właściwości jezdne. Czy ten samochód zawojuje rynek?

Lexus IS - wbrew tradycji i utartym stereotypom

Jakiś czas temu hegemonię stonowanych, klasycznych i zdaniem niektórych, nieco nudnych niemieckich aut klasy wyższej, przełamał japoński Lexus oferując równie luksusowe, ale biegnące nieco innym torem podejście. Dziś Lexus jest bardzo poważnym graczem na rynku i może sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa....

Japońskie BMW - Lexus IS (1999-2005)
 
Nasz test

Atrakcyjna stylizacja, rzędowe, sześciocylindrowe silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy jednak o BMW, tylko japońskim konkurencie sportowych aut z Bawarii. Pierwsze Lexusy IS mają już sporo lat na karku, ale jak najbardziej warto je wziąć pod uwagę podczas poszukiwania używanego samochodu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus IS

Lexus IS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus ISautoWcentrum - społeczność Lexus IS

najwyższe oktanyAuta - Lexus IS

Lexus IS 31,61

Lexus IS Toyota Altezza RS200 54,86

Lexus IS 34,11

Lexus IS 32,09

Lexus IS 63,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus IS

MrQubas 30,06

diversity 42,19

wondy 30,12

delson 30,10

doubleS 30,05

Rebel1 30,04

linkpl 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus IS

Lexusik się zagrzał.
Lexusik się zagrzał. Właściciel nie dolał płynu do chłodnicy, czyli ja. Niski poziom spowodował "such...
Jak uczcić 5 rocznicę ślubu?
Jak uczcić 5 rocznicę ślubu? Dopieścić ulubiony samochód żony. Dlatego nabrawszy wprawy w pucowaniu mojego Le...
Sworznie wahacza - przód.
Sworznie wahacza - przód. Sworznie wahacza firmy OYO wymieniłem całość z geometrią za 660zł. Cena super w ...
wpis po roku użytkowania
wpis po roku użytkowania Po roku użytkowania Lexa przyszedł czas podsumowania. Ogólnie jestem z auta zado...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus IS

od 137 500 zł do 228 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (207 - 223 KM): 250, 300h

 

Skrzynie biegów

automatyczna:

 

Katalog nowych aut Lexus IS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus IS

Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 2 900
Pakiet PCS - 6 890
Pakiet Komfortowy - 3 510

Cena katalogowa

160 500

Zobacz ofertę Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus IS najczęściej porównywane z:

Renault Laguna
2.0 dCi (150 KM)
Nissan Pulsar
1.2 DIG-T (115 KM)
Opel Insignia
1.8 Twinport ECOTEC (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus IS Sedan 300h

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,52
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Lexus IS

Lexus IS III 300h F-Sport (2014) Lexus IS 220d - galeria redakcyjna Lexus IS II Cabrio Lexus IS III 250 (2014) Lexus IS F Lexus IS 2007 Lexus IS III 300h (2014) Lexus IS III 250 F-Sport (2014) Lexus IS 2001 Lexus IS III 350 F-Sport (2014)
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus IS

  • 1.
  • 5,00 Lexus IS I 2.0 (155KM) 2003r.
    dodał: kawaleria06, 27.08.2014

    Instalacja jest idealna. Stag300 premium, wtryskiwacze HAN-a, parownik Zavoli. Spalanie takie samo jak na benzynie i żadnej wyczuwalnej różnicy w mocy. Prędkość maks. na gazie 220km/h. Dodatkowo zamontowana lubryfikacja, która jest zalecana do wszystkich japonczyków z przebiegiem powyżej 200tys. Silnik pracuje elegancko, cicho i bezawaryjnie. Żadnych serwisów instalacji prócz okresowych wymian filtrów itp. Jak zainwestuje się w dobrą instalację jak moja to nie ma prawa być żadnych problemów. Polecam

  • 2.
  • 3,75 Lexus IS II F (423KM) 2007r.
    dodał: dresik, 25.01.2011
  • 3.
  • 3,75 Lexus IS II 350 (310KM) 2005r.
    dodał: dymek, 02.04.2011
  • 4.
  • 5,00 Lexus IS II 250 (208KM) 2005r.
    dodał: Romek, 20.05.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus IS

Lexus IS

84 komentarze

63 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~siwulas~siwulas

Sam jezdze od 2 lat is250 se-l w automacie i szczerze polecam! Miasto 14,5litra, cykl mieszany 9/10 litra, przy trasie 2500km spadlo do 7,5 litra. 0 jakich kolwiek problemow!

~thug~thug

Posiadam is220 od ponad roku kupiłem go z przebiegiem 240tyś sam już zrobiłem około 40tyś jestem bardzo zadowolony, jak na razie bezawaryjny co do spalania to trasa 6.5 miasto 9, kolega użytkuje is 250 i spalanie ma na poziomie trasa 9, miasto 15 przy normalnej jeździe. polecam wszystkim kupowanie aut z zagranicy tam mają lepsze serwisy...

~uczony~uczony

witam. potrzebuje porady.
jestem na etapie kupna auta, zainteresowało mnie właśnie lexus is220, warto czy sobie datować.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 003
Przejechany dystans
747 596 km
Zatankowanego paliwa
42 583 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
149
Wydanych pieniędzy
71 838 zł
Średnie wydatki na auto
1 671 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
198
Wydanych pieniędzy
79 312 zł
Średnie wydatki na auto
1 844 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (43)

Testy zderzeniowe Lexus IS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus IS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus IS 300h 2.5 Hybrid Drive, 'Executive Plus',
2013

Lexus IS
Lexus IS

Lexus IS
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus IS Sedan 300h

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: StefanK, dodano: 18.11.2010 19:33

VW Polo SDI to to nie jest i LEXUS NIE JEST AUTEM dla oszczędnych dusigroszy - jeżeli się do nich zaliczasz to odpuść sobie. na trasie 9L a w mieście 11L. ceny częsci to Toyota - więc w normie. Mechanik mi mówi że ten silnik do gazu się idealnie nadaje - ale ta forma oszczędności mnie nie kręci. szkoda auta.

pełny raport Lexus Sedan 2.0

autor: TakTak, dodano: 16.04.2014 16:48

Spalanie niskie. Przy spokojnej (ale nie przesadnie - nigdy nie miałem lekkiej nogi) jeździe w korkach w mieście auto pali 6-7l. Raz się postarałem i zszedłem w mieście do 4,5-5l. Przypuszczam,ze latem te wartości mogą być jeszcze niższe, bo zależność między spalaniem a temperaturą na zewnątrz jest jednak zauważalna. Przegląd co 15 tys. km, ponad 1 tys. zł. (Jezcze nie byłem :)

pełny raport Lexus Sedan 300h

autor: MAREK, dodano: 11.09.2012 18:46

LEXUS IS250 AWD (4x4) Mam wersje z napędem na 4 chyba w najbogatszej wersji jaka jest dostępna, przywieziona z USA. Niestety spalanie nie jest aż tak ciekawe jak piszą poprzednicy. MIASTO: Większość tras, które robię to krótkie trasy po Wrocławiu, nie raz są to trasy 1km, 2 km i 15 min przerwy i znowu 1-2 km. Spalanie nigdy nie schodzi poniżej 16mpg czyli ok 14,7 litrów na 100km, a zazwyczaj wynosi ok 15,7l/km. W ziemi potrafi dojść do prawie 20litrów/100km dokładnie 19,6litrów, a średnio w zimie jest ok 17 litrów TRASA: Tu już sytuacja lepiej wygląda Można wyciągnąć średnią ok 10 litrów na 100km PRZEGLĄDY Nie są tanie, ale jeśli ktoś kupuje takie auto to na pewno liczy się z kosztem, nie odbiega on od przeglądów w Audi, BMW czy Mercedesie Przegląd przy 60 000km to koszt ok 3200zł, mniejszy przegląd ok 1000zł Tarcze z klockami średnio ok 800-1000zł na oś Kwestia przystosowania do Europy, praktycznie bez problemowa. Lampy da się ustawić, a do tyłu trzeba tylko dołożyć żarówkę przeciwmgielnego oraz włącznik w kabinie. Z przodu niby są potrzebny spryskiwacze xenonów, niby przez 2 lata i kilka kontroli żaden z policjantów tego nie sprawdził. Mimo to zamontowałem je za ok 1800zł za całość - oryginalne. Nawigacja działa bez przeróbek, trzeba mieć tylko odpowiednią płytę dostępną na allegro :) Radio - częstotliwość fal, oraz zmiana mil na km i faranhaitów na stopnie celcjusza to koszt ok 800zł - ale bez tego też da się jeździć. Licznik jest wyskalowany w km i milach, tylko spalanie i przebyty dystans jest w milach. PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY REKOMPENSUJE ZAMYKANIE OCZU NA STACJI - U MNIE ŚREDNIO CO 3 DNI NAPĘD NA 4 ROBI NA PRAWDĘ ŚWIETNĄ ROBOTĘ, W ZIMIE SPRAWUJE SIĘ BEZ ZARZUTÓW A W LECIE TO BAJKA :) POLECAM

pełny raport Lexus Sedan 250

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lexus IS Sedan 300h

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus IS Sedan 300h

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus IS III Sedan 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus IS, oglądali także