Gorące tematy

Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RC F RX

Starsze

ES GX HS LX SC
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus IS Sedan 300h

Model należący do klasy średniej (segment D premium) produkowany od 1999 roku. Drugi najmniejszy samochód w ofercie Lexusa, po modelu CT. Pierwsza generacja samochodu bazowała na Toyocie Altezza i pod tą nazwą była sprzedawana od 1998 do 1999 roku w Japonii. Na wszystkich innych rynkach model funkcjonował jako Lexus IS (IS to skrót od Inteligent Sport). Od latach 2005-2012 produkowano drugą generację auta, która w 2013 roku została zastąpiona przez model IS III. Przez wszystkie trzy generacja dostępny w wersji sedan i kabriolet. Pierwsza i trzecia ma też odmianę kombi. Z kolei usportowioną wersją modelu jest Lexus IS F.

Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - ekran systemu multimedialnego
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy
Lexus IS III Sedan 300h 223KM - galeria redakcyjna - manetka zmiany biegów pod kierownicą

Generacje Lexus IS

  • Wybierz generację: Lexus IS III (2013 - teraz)
    Lexus IS III

    Lexus IS III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem samochodu był prototyp Lexus LF-CC zaprezentowany rok wcześniej. Pod względem stylistycznym model stanowi rozwinięcie designerskiej...

    więcej o Lexus IS III

  • Wybierz generację: Lexus IS II (2005 - 2012)
    Lexus IS II

    Lexus IS II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były dwa prototypy: Lexus LF-S oraz LF-C. W obu zastosowano filozofię stylistyczną L-Finesse, zgodnie z którą zaprojektowano też model IS II. Jego designerem był Kengo...

    więcej o Lexus IS II

  • Wybierz generację: Lexus IS I (1999 - 2005)
    Lexus IS I

Lexus IS III

Są auta, które na zdjęciach prezentują się świetnie, a oglądane na żywo rozczarowują, ale są też takie, które dopiero w rzeczywistości odkrywają swój urok. Taki jest właśnie Lexus IS III. generacji. Podczas gdy na fotografiach model ten może wydawać się przerysowany i stylistycznie niespójny, na żywo okazuje się mieć wszystko na swoim miejscu. Co więcej, nadwozie ma w sobie nie tylko odpowiednią dawkę elegancji, ale również dużo nowoczesności, dynamiki oraz finezji. Projektantom należą się brawa.

Komplementy trzeba skierować także ku stylistom wnętrza, bo choć jego wygląd nie jest równie kuszący jak projekt nadwozia, świetnie pasuje do samochodu tej klasy. Dostosowane do segmentu premium są również materiały wykończeniowe i precyzja montażu - w obu tych kwestiach trudno wskazać jakiekolwiek braki jakościowe. Pozytywnie, acz z kilkoma wyjątkami, ocenić należy czytelność i obsługę kokpitu.

Kierowca Lexusa IS siedzi nisko jak w aucie sportowym, a sam kokpit zdaje się go “otulać”. To miłe wrażenie, ale - niestety - pogłębia je nisko poprowadzony dach, który może zepsuć fryzurę wyższym osobom. Ciasno nad głową jest jednak dopiero z tyłu, gdzie martwi też pokaźnej wielkości tunel środkowy. W porównaniu do konkurencji przestronność wypada jednak korzystnie, a już bezkonkurencyjne okazuje się wyciszenie kabiny. Co do bagażnika, na plus zaliczymy jego pojemność, na minus zaś zawiasy wnikające do wnętrza.

Przechodząc do oceny zachowania auta podczas jazdy, dochodzimy do tego, co w japońskim sedanie jest najlepsze. Bo oto inżynierom Lexusa udało się stworzyć samochód, który jest nie tylko komfortowy, jak na limuzynę przystało, ale również bajecznie się prowadzi. Sposób, w jaki układ kierowniczy wykonuje polecenia kierującego, a układ jezdny sprawuje się na zakrętach, stawia IS-a w grupie samochodów pokroju BMW serii 3.

Na szczególne pochwały nie zasługuje niestety oferta rynkowa opisywanego modelu. I nie chodzi tu o ceny podstawowych odmian, bo te są zupełnie przyzwoite, ale o skąpstwo dostępnych wersji samochodu. Lexusa dostaniemy tylko w jednym nadwoziu, wyłącznie z jedną przekładnią i w zaledwie dwóch wariantach napędowych.

Lexus IS II

Średniej wielkości sedan ze znaczkiem Lexusa został wystylizowany bez zbędnych udziwnień. Auto cechuje nadwozie o tradycyjnej, trójbryłowej formie i szczegółach designerskich utrzymanych w klasycznym stylu. Uwagę zwracają jedynie kanciaste światła tylne oraz “wcięcia” w linii szyb bocznych. Zainteresowani bardziej wyrazistymi kształtami powinni sięgnąć po sportową wersję F, która ma w zanadrzu agresywnie stylizowane zderzaki, wloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach, subtelny spojler klapy bagażnika oraz jedyne w swoim rodzaju końcówki wydechu.

We wnętrzu Lexusa IS poczujemy się jak w pełnoprawnym samochodzie klasy premium - podróżnych otaczają materiały z najwyższej półki, które zostały bardzo solidnie poskładane. Podkreślić należy ponadto wzorową czytelność zegarów oraz dopracowaną ergonomię obsługi - poza drobnymi wyjątkami, przełączniki są należycie rozmieszczone i znajdują się w zasięgu ręki. Przeszkadzać może natomiast wiejący nudą design kokpitu oraz bardzo kiepska widoczność na zewnątrz.

Kabina pasażerska nie grzeszy niestety nadmiarem wolnego miejsca. Podczas gdy z przodu większość osób powinna rozsiąść się w miarę wygodnie, na tylnej kanapie jest doprawdy ciasno (zwłaszcza gdy wsiądziemy do odmiany nadwoziowej cabrio). Również pojemność bagażnika zasługuje na krytykę - miejsca na walizki nie ma nawet tyle, co w sedanach pozycjonowanych klasę niżej. Całe szczęście, że fotele okazują się komfortowe, a te z wersji F lub F-Sport - również doskonale przystosowane do podpierania ciała na ostrych zakrętach.

Zawieszenie Lexusa zostało nastawione na komfort, dzięki czemu pochłanianie nierówności odbywa się bez zbędnych wstrząsów kabiny pasażerskiej. Co ważne, mimo to konstruktorom udało się uzyskać niezłe własności trakcyjne. Tym, którzy potrzebują jeszcze lepszej przyczepności, radzimy poszukać egzemplarza wyposażonego w pakiet F-Sport albo... pójść na całość i sprawić sobie hardcorowy model IS-F.

Podobnie jak poprzednik, Lexus IS II. generacji jest samochodem znacznie mniej popularnym od tuzów segmentu D premium zza naszej zachodniej granicy. A szkoda, bo pod względem niezawodności to absolutny wzór do naśladowania. Bezawaryjne są jednak wyłącznie odmiany benzynowe - wersję wysokoprężną trzeba traktować z dystansem, bo naraża nie tylko na awarie osprzętu, ale również uszkodzenie bloku silnika. Istotnym problemem eksploatacyjnym okazuje się rynek zamienników części oryginalnych, który… właściwie nie istnieje. Niemal wszystkie podzespoły trzeba kupować w ASO, co wiąże się z dużymi wydatkami.

Komentarze redakcji

Powagosław: Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.
Luzacjusz: Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

Silniki Lexus IS

Lexus IS II - jaki silnik wybrać?

Obecnie można w salonie wybierać wśród dwóch wersji silnikowych - mocnej i potężnej. Obie są zasilane benzyną. Mocna ma 208KM - pracuje wręcz bezwibracyjnie, ma świetny, subtelny dźwięk, a przy delikatnym traktowaniu spala mało paliwa. Jednak po 208KM można spodziewać się znacznie więcej. Co oczywiście nie znaczy, że auto jest wolne. Zresztą półkę wyżej jest wersja ISF z 423KM pod maską - ona w nieumiejętnych rękach może już zabić.

Publikacje o Lexus IS

Czy warto kupić: używany Lexus IS (od 2005 do 2013)

Dynamiczna linia nadwozia, mocne silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy o BMW, tylko o najbardziej sportowej z limuzyn Lexusa. Nawet kilkuletnie egzemplarze są drogie, co rekompensują niską awaryjnością oraz przyjemnością prowadzenia. Czy warto kupić używanego Lexusa IS drugiej generacji?

Lexus IS 300h F-Sport - miłość od drugiego wejrzenia
 
Nasz test Lexus IS 300h F-Sport

Znasz to uczucie: pojawia się nowy model samochodu i myślisz o nim "ale brzydal". Lecz mija pewien czas i dochodzisz do wniosku, że ma jednak akceptowalny wygląd, a niedługo później nie wyobrażasz sobie, aby to auto mogło wyglądać inaczej - bo jest przecież piękne!? Ja tak miałem niegdyś z...

Lexus IS - japońska ofensywa
 
Nasz test Lexus IS 250 2.5 V6 (208 KM)

Najwięksi producenci w segmencie D mają kolejny powód do obaw - Lexus zaprezentował trzecią, stworzoną od podstaw, generację modelu IS. W walce o portfele klientów ma pomóc nie tylko odważny wygląd, ale i świetne właściwości jezdne. Czy ten samochód zawojuje rynek?

Lexus IS - wbrew tradycji i utartym stereotypom

Jakiś czas temu hegemonię stonowanych, klasycznych i zdaniem niektórych, nieco nudnych niemieckich aut klasy wyższej, przełamał japoński Lexus oferując równie luksusowe, ale biegnące nieco innym torem podejście. Dziś Lexus jest bardzo poważnym graczem na rynku i może sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa....

Japońskie BMW - Lexus IS (1999-2005)
 
Nasz test

Atrakcyjna stylizacja, rzędowe, sześciocylindrowe silniki i napęd na tylną oś. Tym razem nie mówimy jednak o BMW, tylko japońskim konkurencie sportowych aut z Bawarii. Pierwsze Lexusy IS mają już sporo lat na karku, ale jak najbardziej warto je wziąć pod uwagę podczas poszukiwania używanego samochodu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus IS

Lexus IS na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus ISautoWcentrum - społeczność Lexus IS

najwyższe oktanyAuta - Lexus IS

Lexus IS 63,89

Lexus IS Tojotka 52,40

Lexus IS 200 81,96

Lexus IS 200 53,45

Lexus IS 200 Blue Turd 36,50

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus IS

Dani_1 69,75

diversity 44,74

piotr7755 30,04

doubleS 30,05

biris 30,12

tomione 30,04

Kondzior93 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Lexus IS

Mini trackday na lotnisku pod Opolem
Mini trackday na lotnisku pod Opolem Mała miła impreza na parkingu przy lotnisku w Polskiej Nowej Wsi zorganizowana p...
Wroclawska Liga Time Attack
Wroclawska Liga Time Attack W sobote wzialem udzial w zawodach we wroclawiu, lalo masakrycznie, na moich sli...
wpis po roku użytkowania
wpis po roku użytkowania Po roku użytkowania Lexa przyszedł czas podsumowania. Ogólnie jestem z auta zado...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Lexus IS

od 138 700 zł do 231 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (207 - 223 KM): 250, 300h

 

Skrzynie biegów

automatyczna:

 

Katalog nowych aut Lexus IS
 

Najpopularniejsza wersja Lexus IS

Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
ESP
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Zimowy - 2 900
Pakiet PCS - 6 890
Pakiet Komfortowy - 3 510

Cena katalogowa

161 900

Zobacz ofertę Lexus IS 300h 223KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lexus IS najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
220i (184 KM)
Volkswagen Passat
1.4 TSI ACT (150 KM)
Mercedes Klasa C
AMG 63 (476 KM)
 

Ocena auta Lexus IS Sedan 300h

  • Średnia ocena
    na podstawie 4 opinii
  • 4,52
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Lexus IS

Lexus IS I Sedan - galeria społeczności Lexus IS III 350 (2014) Lexus IS III 300h F-Sport (2014) Lexus IS III Lexus IS III 300h (2014) Lexus IS F Lexus IS III 350 F-Sport (2014) Lexus IS 2001 Lexus IS 220d - galeria redakcyjna Lexus IS II Cabrio
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus IS

  • 1.
  • 5,00 Lexus IS I 2.0 (155KM) 2003r.
    dodał: kawaleria06, 27.08.2014

    Instalacja jest idealna. Stag300 premium, wtryskiwacze HAN-a, parownik Zavoli. Spalanie takie samo jak na benzynie i żadnej wyczuwalnej różnicy w mocy. Prędkość maks. na gazie 220km/h. Dodatkowo zamontowana lubryfikacja, która jest zalecana do wszystkich japonczyków z przebiegiem powyżej 200tys. Silnik pracuje elegancko, cicho i bezawaryjnie. Żadnych serwisów instalacji prócz okresowych wymian filtrów itp. Jak zainwestuje się w dobrą instalację jak moja to nie ma prawa być żadnych problemów. Polecam

  • 2.
  • 3,75 Lexus IS II F (423KM) 2007r.
    dodał: dresik, 25.01.2011
  • 3.
  • 3,75 Lexus IS II 350 (310KM) 2005r.
    dodał: dymek, 02.04.2011
  • 4.
  • 5,00 Lexus IS II 250 (208KM) 2005r.
    dodał: Romek, 20.05.2012
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus IS

Lexus IS

85 komentarzy

64 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

zenek1107zenek1107

Witam. potrzebuje porady.
Jestem na etapie kupna auta, zainteresowało mnie właśnie lexus is220d 2006r. 2.2 silnik 170km 220tys przebiegu manualna skrzynia biegów. Zastanawia mnie czy te samochodzy czesto sie psuja i jakie sa koszta napraw. Z tego co tu czytałem to widze ze disel jest wadliwy ale chciałem dopytac o ten konkretny rok itp. Bede wdzieczny za odpowiedz

~siwulas~siwulas

Sam jezdze od 2 lat is250 se-l w automacie i szczerze polecam! Miasto 14,5litra, cykl mieszany 9/10 litra, przy trasie 2500km spadlo do 7,5 litra. 0 jakich kolwiek problemow!

~thug~thug

Posiadam is220 od ponad roku kupiłem go z przebiegiem 240tyś sam już zrobiłem około 40tyś jestem bardzo zadowolony, jak na razie bezawaryjny co do spalania to trasa 6.5 miasto 9, kolega użytkuje is 250 i spalanie ma na poziomie trasa 9, miasto 15 przy normalnej jeździe. polecam wszystkim kupowanie aut z zagranicy tam mają lepsze serwisy...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 218
Przejechany dystans
811 624 km
Zatankowanego paliwa
49 939 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
168
Wydanych pieniędzy
77 332 zł
Średnie wydatki na auto
1 718 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
240
Wydanych pieniędzy
131 139 zł
Średnie wydatki na auto
2 914 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (45)

Testy zderzeniowe Lexus IS

Najnowsze testy zderzeniowe Lexus IS przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lexus IS 300h 2.5 Hybrid Drive, 'Executive Plus',
2013

Lexus IS
Lexus IS

Lexus IS
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lexus

Zużycie paliwa Lexus IS Sedan 300h

Na podstawie 9 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dyferen, dodano: 22.04.2009 23:35

Jak na dwulitrowy-sześciocylindrowy silnik jest naprawdę nieźle. Mam zainstalowaną instalacje gazową (sekwencyjną) i naprawdę nie narzekam. Jak jeżdzę ekonomicznie i włączam tempomatem to srednio wychodzi mi 8l gazu na 100km. Przy jeździ normalnej, dynamicznej to spala 10l gazu na 100km. Jak się dociśnie to wiadomo że pociągnie z baku to chyba w każdym aucie tak jest. Ceny napraw nie wiem bo jeszcze sie nie zepsuło autko (odpukać). Wymieniałem rorząd i wszystki paski, płyny i olej i wszystkie filtry(powitrza, kabinowy, oleju i paliwa) to za to zapłaciłem 1100 zł (sama rolka napinająca kosztuje 550 zł) no i do tego trzeba doliczyć robociznę, ja mam zaprzyjażnionego mechanika wiec dla mnie robocizna to niewielki koszt.

pełny raport Lexus Sedan 2.0

autor: Nowakman85, dodano: 01.12.2013 17:48

Witam jeżdze tym modelem Lexusa już ponad 3 miesiące dlatego dopiero teraz zdecydowałem się na dodanie tego wpisu bo będzie on w miarę obiektywny :) spalanie jakie podałem jest na LPG na benzynie zdążyłem zatankować tylko 2 razy do pełna i a spalanie wychodziło coś na poziomie 11l/100km w mieście (w dużym korku). Ogólnie nie ma co się tego auta bać tak jak tu straszy wiele ludzi spalanie jest jakie jest napewno można zejść do 11 l LPG w mieście tylko muszą być do tego warunki tzn trasa ponad 10 km małe korki i jazda trochę bardziej ekonomiczna bez szaleństw tylko znowu po co kupować 2 litrowy silnik w 6 cylindrach żeby jeździć jak dziadek?? Ceny części są dosyć wysokie ale nie jeździ się do mechanika co miesiąc i na jedno wychodzi z tymi autami do których częsci są tanie a mechanik jest naszym już kolegą praktycznie:)Jeśli chodzi o moc a mianowicie o te 155KM które to auto posiada hmm no chyba trochę zawodzą i ich nie czuć skrzynia 6 biegowa a co za tym idzie krótkie pierwsze 2 biegi nie wiadomo kiedy dodasz gazu a już jest odcięcie więc trzeba trochę się na wajchować . Ogólnie auto na duży plus zwraca na siebie uwagę silnik super brzmi a spalanie wieksze o te 2 litry to nei jest tak dużo jak na przyjemność z jazdy dlatego z całym sercem polecam to auto!!!

pełny raport Lexus Sedan 2.0

autor: W, dodano: 26.03.2015 19:49

Auto posiadam rok i przejechałem 50 tys km. Wniosek jest taki że hybrydą trzeba umieć jeździć. Aby auto spaliło na prawdę mało technika jazdy musi by zupełnie inna niż autem z klasycznym silnikiem. trzeba śledzi naładowanie baterii i w optymalnych warunkach jak najwięcej wykorzystywać silnik elektryczny wtedy spokojnie możne uzyskać spalanie podawane przez producenta (mój rekord na odcinku 50km to 4,1l/100). Na autostradzie tempomat 140km/h - 7,1l /100km. Średnio na codzień 30% miasto 70% trasa prędkości 100-120 spalanie oscyluje w granicach 5,5l. Więc jak ktoś się nauczy jeździć hybrydą to można na prawdę uzyskać ciekawy wynik a przypominam ze auto ma ponad 200koni mocy

pełny raport Lexus Sedan 300h

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Lexus IS Sedan 300h

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus IS Sedan 300h

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Lexus IS III Sedan 300h 223KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Lexus IS III 300h 223KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus IS, oglądali także