Szukaj

Informacje o Lexus IS III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Lexus IS III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Lexus IS III

Liczba ocen: 49
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~TomekWawa
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Auto ma swój styl który polubisz lub nie. Nie jest przesadzone w środku jak wszystkie auta tego segmentu z 15 tabletami. Masą bezużytecznych przycisków i jakąś chińską tandetą jak w mercedesie bmw czy audi. Sam krój deski trzeba go poprostu polubić albo siedzieć od lat w japońskiej motoryzacji. Wrażenia z jazdy silnik w trybie sport dynamiczny ładnie się wkręca. Podobnie też w trybie normal chodź z bardzo delikatnym opóźnieniem. Tryb ECO dobry na pustą autostradę i utrzymania jednostajnej prędkości. Spalanie i teraz moje zdziwienie na codziennych dojazdach do pracy Warszawa 27 km w jedną stronę spalanie rzędu 5,6-5,8 l. Spalanie po ostatniej trasie prędkości rzędu 120-140 przepisowo, wyprzedzanie szybkie do 180km. Średnia 5,5l szok. Akurat użytkowałem wcześniej corolle diesla. Ktoś kto wyrobił sobie nawyk jazdy dieslem bez problemu osiągnie spalania do 6 l w maksie. Średnia z 2tys km. 5,8-5,9 l. Może Lexus ciut zaniża na wskaźniku czasowym ale to rząd około 0,2-0,3 l. Po paru przeliczeniach. Tyl troszkę słychać opony ale kwestia jeszcze fabrycznych zimówek z 17 r. Co go wyróżnia nie jest to kolejny seryjny gniot pokroju audi a3 a4 a6 . Czy bmw 3 5.w tych rocznikach że wszystko wygląda jak jeden pies. Plastiki mega spasowane. Zero szczelin zero trzeszczenia nawet zima przy minus 10. Materiał w środku jak w starej poczciwej motoryzacji nie zarysujesz od przeciągnięcia nogą po boczku na drzwiach. Kokpit miękki. Podłokietniki wygodne. Fotele ładnie trzymają i nie męczą. W tym aucie czujesz kontakt z drogą. Mimo tylnego napędu jak chcesz postawić go bokiem od razu ładnie prostuje trzeba się na prawdę ostro postarać. Nie jest to demon prędkości chodź dla mnie przyspiesza ok ale nie po to kupujesz Lexusa żeby upalać. W tym aucie się nie chce masz totalny chill, auto nie prowokuje. Jedziesz w ciszy słuchając muzyki. Do 65 km/h hybryda. Przy zwalnianiu hybryda. Na uatostradzie dwa silniki stąd spalania tego rzędu. Przy energicznej jeździe 8,5l ale trzeba się postarać i non stop opór.
4,8
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Komentarz po ponad roku użytkowania i przejechaniu 55 tys km. Całokształt oceniam bardzo wysoko; jest to najpewniejsze, najbardziej niezawodne, najwygodniejsze i najoszczędniejsze auto jakie do tej pory miałem, a było ich sporo. Za każdym razem jak do niego wsiadam, wiem, że bezproblemowo dowiezie do celu, a do tego w ciszy i komforcie. Jazda nim to czysta przyjemność i relaks; bardzo neutralne w prowadzeniu, tył napęd i dobre wyważenie robi swoje. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach, kierownica gruba, mięsista i miękka, aż chce się trzymać. Ergonomia na wysokim poziomie, duże przyciski i fajny joystick (niektórzy narzekają, ja go lubię). Trochę przestarzałe multimedia, ale przynajmniej nic się nie wiesza. Wygląd - rzecz gustu, ja w dalszym ciągu oglądam się na niego jak zostawiam na parkingu, cieszy oko i ma to coś, czego dzisiejszym samochodom brakuje. Jeżeli się zastanawiasz nad zakupem, z czystym sumieniem polecam!
4,9
~Adam
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Lexus był zawsze moim marzeniem, które niedawno udało mi się spełnić. Jeżeli chodzi o całokształt, to jestem zauroczony tym autem praktycznie pod każdym względem. Piękny i ponadczasowy design, jakość wykończenia i wykonania wnętrza to bajka. Układ jezdny to idealny kompromis pomiędzy komfortem a sportem, natomiast wyciszenie wnętrza to już prawdziwy majstersztyk. Sam układ hybrydowy też mnie zaskoczył w pozytywny sposób; obawiałem się jazdy ze skrzynią CVT i wycia silnika, jednak inżynierowie Lexusa w tak sprytny sposób wyciszyli jednostkę napędową, że w żadnym wypadku nie jest to drażniące lub przeszkadzające. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!

Raporty spalania Lexus IS III

Liczba raportów: 81
Średnie spalanie dla Lexus IS III
6,6 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
To nie jest auto dla oszczędnych i niespokojnych ludzi. Wystarczy być delikatnie spóźnionym gdzieś do przekroczenia 2,5 tys obrotów i zaczyna się wykładnicza jazda w górę. Przy zmianie biegów łopatkami między 1300/1600 w mieście można nawet zejść poniżej 10l co jest giiigantycznym osiągnięciem. Co ciekawe na tempomacie na autostradzie przy 220km/h spala tylko ok 10,5/11 l co jest pozytywnym zaskoczeniem. Jako że jeżdżę (żarcik dla wtajemniczonych) po Wrocławiu i okolicach to wyniki w mniejszych korkach do zbicia wydaje mi się o 2l nawet.
7,0
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Hybrydy trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do jazdy z takim silnikiem. Po pewnym czasie wiedziałem jak najskuteczniej wykorzystać zalety z jazdy hybryda i podczas 200km (drogi krajowe często przez miasta 60-110km/h) osiągnąłem 5.5l wynik dla mnie rewelacyjny patrząc na komfort wielkość i moc auta. Mieszkam w Krakowie, gdzie korki są gigantyczne jeżdżąc spokojnie, można osiągnąć 6.5-7l/100km. Bardzo dynamiczna jazda w trybie sport to nadal spalanie poniżej 10l/100km Nie jest to 4.5l które deklaruje producent, ale moim zdaniem to realną alternatywą dla diesla (bez klekotu, turbiny i DPF)
6,3
Lexus IS III
Sedan 300h 223KM 164kW
Auto jest idealną alternatywą dla diesla, szczegółnie do jazdy miejskiej i krótko dystansowej. Brak turbiny, wysilonego silnika, dobra skrzynia biegów (może niezbyt szybka i nie każdy lubi specyfikę pracy E-CVT) ale auto potrafi dać frajdę z jazdy. Przy prędkościach autostradowych nie ustępuje zwykłym autom, a do tego wbrew opiniom nie pali wtedy też dużo :) Średnie spalanie w typowej miejskiej jeździe utrzymuje mi się na poziomie 7l. 800km na baku po mieście nie stanowi problemu. Przy delikatnej jeździe, pozwala na więcej, jednak nie mam lekkiej nogi więc tylko 800km :) Nie bójcie się hybryd - polecam.

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III