Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.

Mazda 5  2.0 (145 KM) - widok z przodu
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - inny element panelu przedniego
Mazda 5  2.0 (145 KM) - kokpit
Mazda 5  2.0 (145 KM) - widok ogólny wnętrza

Generacje Mazda 5

  • Wybierz generację: Mazda 5 II (2010 - teraz)
    Mazda 5 II

    Mazda 5 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstał w oparciu o pomysły zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła...

    więcej o Mazda 5 II

  • Wybierz generację: Mazda 5 I (2005 - 2010)
    Mazda 5 I

Projektując karoserie, twórcy minivanów bardzo często zapominają o designie, skupiając się wyłącznie na względach praktycznych. Nie dotyczy to jednak specjalistów z Mazdy odpowiadających za model 5. Ku uciesze klientów, zaprojektowali oni niepowtarzalne nadwozie, które z nudnymi produktami wielu rywali ma niewiele wspólnego. Ciekawie wystylizowano pas przedni (który wyróżnia „uśmiechnięty” grill), charakterystycznie opracowano też detale tyłu (takie jak przetłoczenia klapy bagażnika), ale to linia boczna zwraca największą uwagę (za sprawą wyraźnie zaznaczonych, opływowych linii biegnących przez całą długość nadwozia).

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że atrakcyjny wygląd zewnętrzny nie przeszkodził w wygospodarowaniu odpowiedniej ilości miejsca wewnątrz. Przednie miejsca siedzące obfitują w wolną przestrzeń, podobnie jest też z dwoma skrajnymi siedzeniami drugiego rzędu. Znacznie gorzej sytuacja wygląda ze środkowym siedziskiem drugiego rzędu i dodatkowymi miejscami wygospodarowanymi w bagażniku. Te ostatnie można jednak zaakceptować, bowiem konkurencja wcale nie jest lepsza. Jeśli chodzi o przestrzeń na walizki, przy jeździe w piątkę z pewnością jej nie zabraknie.

Ogromna ilość przestrzeni sprawia, że wnętrze Mazdy świetnie wywiązuje się z roli miejsca podróżowania dla całej rodziny. Ale czy kabina sprzyja także samemu kierowcy? Nie do końca. Pozycja za „kółkiem” do idealnych nie należy, tworzywa wykończeniowe nie pasują do pojazdu tej klasy, a obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia. Ogólnie dobrą czytelność wskaźników psuje (nie)przejrzystość panelu LCD umieszczonego na środku deski rozdzielczej.

Podczas, gdy większość swoich aut Mazda projektuje dla kierowców lubiących nieco „poszaleć”, model z segmentu minivanów stworzyła dla tych, którzy cenią przede wszystkim jakość resorowania. Samochód nie nadaje się więc do szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to dziury pochłania bez jakichkolwiek oporów. Zastosowany układ kierowniczy mógłby działać nieco precyzyjniej, narzekać nie można natomiast na układ hamulcowy.

Ceny „piątki” kształtują się na przyzwoitym poziomie. Do jej zakupu zachęca też wysoki standard wyposażenia – w serii nabywcy otrzymują pełną „elektrykę”, klimatyzację, podgrzewane fotele, zestaw airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, jak również paczkę elektronicznych systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt.
Luzacjusz: Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”.

Publikacje o Mazda 5

Mazda 5 - Praktyczność po japońsku
 
Nasz test

Chociaż nie zawsze przemawiają do mnie japońskie nazwy, jakimi Mazda określa stylistykę czy techniczne rozwiązania swoich aut, to praktyczne zastosowanie tego nazewnictwa potrafi być przekonywujące.

Piątka z plusem

Nowy czy po liftingu - to pytanie pojawiało się przy oglądaniu nowego auta. Rozstaw osi pozostał taki sam, podobnie jak wysokość i wielkość bagażnika. Przy długości ponad 4,5 m różnica 8 cm bez trudu daje się wyprowadzić z różnych kształtów zderzaka. W przypadku szerokości różnica wynosi 0,5 cm, a więc...

Van na falach

Po pięciu latach produkcji i sprzedaniu prawie pół miliona egzemplarzy Mazda zdecydowała się wymienić model 5 na nowy. Debiutujący w Genewie van ma długość 4,6 m, szerokość 1,75 m, wysokość 1,62 m i rozstaw osi 2,75 m. Nadwozie zaprojektowano w stylu Nagare, czyli z ciekawymi wykończeniami poszczególnych...

Na sportowo

Atrakcyjna sylwetka, praktyczne rozwiązania i dynamiczne silniki mają przyciągnąć nabywców Mazdy 5, kolejnego reprezentanta rodziny minivanów.

Kolejny sukces ?

W przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie nowy minivan - Mazda 5.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 5

Mazda 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 5autoWcentrum - społeczność Mazda 5

najwyższe oktanyAuta - Mazda 5

Mazda 5 TS 1.8 48,79

Mazda 5 35,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 5

paolomario 32,58

mrowkach 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 5

Po 3 miesiącach
Po 3 miesiącach Minęły 3 miesiące od zakupu. Na samym początku wymieniliśmy stabilizatory oraz o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mazda 5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 5

Mazda 5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mazda 5
 

Mazda 5 najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
1.6 Duratec (105 KM)
Fiat 500L
1.6 MultiJet II (120 KM)
Kia Soul
1.6 GDI (132 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT
Rocznik: 2014. Przebieg: 711 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 67 790 zł 61 000 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 731 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 38 900 zł 31 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,34
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

Nie zaluje autko jest drogie bo 22 tys euro ale warte tych pieniedzy np.toyota corolla verso cena w standarcie 24 tys euro mam je dwa tygodnie

dodał: bolo
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

auto oceniam na dobre troche tandetne plastiki w srodku ale mazda tak ma

dodał: Bolo
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

piekny wygląd, japońska produkcja, wygodna obsługa, rzadki pojazd

dodał: loro
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

Auto super troche tandetne plastiki w srodku ale japan tak ma

dodał: alexre@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 5

Mazda 5 2011 Mazda 5 Spring Edition (2013) Mazda 5 Mazda 5 II 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna Mazda 5 Hydrogen Mazda 5 2008 Mazda 5  2.0 (145 KM) - galeria redakcyjna Mazda 5 (2013)
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 5

Mazda 5

37 komentarzy

32 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~olek~olek

Proszę radę, padł mi rozrząd w Mazdzie 5 diesel 1,6 przejechane 107 tyś serwisowane, ostatni serwis przy 100 tyś , gwarancja już minęła (4 lata) . Stoi w serwisie i oczekuje na decyzje Mazdy czy wymienią silnik. Mimo wszystko w ramach gwarancji?. Czy ma ktoś doświadczenie w tego typu przypadkach?

~slaw~slaw

witam.zastanawiam się nad kupnem mazdy 5 z silnikiem 2,0 benzyna 145 km ,moje pytanie ogólne co do auta ,czy to prawda ze rozrząd jest na łańcóchu ,jakie ma spalanie bo nie ukrywam ze chce zagazować

~gregor~gregor

a jaki rozrząd ma Mazda 5 2,0d 143 KM łańcuch czy pasek bo jeden dieler podaje tak inny tak co jest czy są dwie wersje silnika

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 917
Przejechany dystans
12 856 974 km
Zatankowanego paliwa
693 094 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 876
Wydanych pieniędzy
1 051 774 zł
Średnie wydatki na auto
1 236 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 045
Wydanych pieniędzy
1 453 794 zł
Średnie wydatki na auto
1 708 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (851)

Testy zderzeniowe Mazda 5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 5

Mazda 5
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Na podstawie 15 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: stoming@op.pl, dodano: 07.12.2009 19:38

Mazda ciągnie jak smok. przy spokojnej jeździe w mieście normą okazuje się być 8l. Na trasie przy jeździe bez szaleństw to 7l.Przeglądy są drogie i nic na nich nie robią czego by nie można zrobić w każdym trochę lepiej wyposażonym warsztacie. Ceny części z kosmosu. w porównaniu do poprzedniej mojej marki renaulta jest zdecydowanie drożej

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR-CD

autor: Asien, dodano: 07.07.2009 12:47

Wygodne, przestronne, przejechałem 10 tys. km i bez uwag. Wcześniej jeździłem Toyotą corollo verso, któras miała lepsze wykończenia, Mazda jest plastikowa. Jedyna uwaga spalanie!!! chyba, że jeździć nie umiem

pełny raport Mazda Minivan 1.8 i 16V MZR

autor: Michał 37, dodano: 05.09.2012 13:49

Zużycie paliwa jest duże: w mieście 10,5 l, na trasie bez autostrad 8, a z autostradami 9, średnio mi pali 10. Przeglądy jak na razie zmieściłem się w 1000 zł za pierwszy.

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 5 I Minivan 1.8 i 16V MZR 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 5, oglądali także