Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.

Mazda 5  2.0 (145 KM) - widok z przodu
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - lewy bok
Mazda 5  2.0 (145 KM) - inny element panelu przedniego
Mazda 5  2.0 (145 KM) - kokpit
Mazda 5  2.0 (145 KM) - widok ogólny wnętrza

Generacje Mazda 5

  • Wybierz generację: Mazda 5 II (2010 - teraz)
    Mazda 5 II

    Mazda 5 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstał w oparciu o pomysły zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła...

    więcej o Mazda 5 II

  • Wybierz generację: Mazda 5 I (2005 - 2010)
    Mazda 5 I

Projektując karoserie, twórcy minivanów bardzo często zapominają o designie, skupiając się wyłącznie na względach praktycznych. Nie dotyczy to jednak specjalistów z Mazdy odpowiadających za model 5. Ku uciesze klientów, zaprojektowali oni niepowtarzalne nadwozie, które z nudnymi produktami wielu rywali ma niewiele wspólnego. Ciekawie wystylizowano pas przedni (który wyróżnia „uśmiechnięty” grill), charakterystycznie opracowano też detale tyłu (takie jak przetłoczenia klapy bagażnika), ale to linia boczna zwraca największą uwagę (za sprawą wyraźnie zaznaczonych, opływowych linii biegnących przez całą długość nadwozia).

Zaglądając do środka dowiadujemy się, że atrakcyjny wygląd zewnętrzny nie przeszkodził w wygospodarowaniu odpowiedniej ilości miejsca wewnątrz. Przednie miejsca siedzące obfitują w wolną przestrzeń, podobnie jest też z dwoma skrajnymi siedzeniami drugiego rzędu. Znacznie gorzej sytuacja wygląda ze środkowym siedziskiem drugiego rzędu i dodatkowymi miejscami wygospodarowanymi w bagażniku. Te ostatnie można jednak zaakceptować, bowiem konkurencja wcale nie jest lepsza. Jeśli chodzi o przestrzeń na walizki, przy jeździe w piątkę z pewnością jej nie zabraknie.

Ogromna ilość przestrzeni sprawia, że wnętrze Mazdy świetnie wywiązuje się z roli miejsca podróżowania dla całej rodziny. Ale czy kabina sprzyja także samemu kierowcy? Nie do końca. Pozycja za „kółkiem” do idealnych nie należy, tworzywa wykończeniowe nie pasują do pojazdu tej klasy, a obsługa kokpitu wymaga przyzwyczajenia. Ogólnie dobrą czytelność wskaźników psuje (nie)przejrzystość panelu LCD umieszczonego na środku deski rozdzielczej.

Podczas, gdy większość swoich aut Mazda projektuje dla kierowców lubiących nieco „poszaleć”, model z segmentu minivanów stworzyła dla tych, którzy cenią przede wszystkim jakość resorowania. Samochód nie nadaje się więc do szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to dziury pochłania bez jakichkolwiek oporów. Zastosowany układ kierowniczy mógłby działać nieco precyzyjniej, narzekać nie można natomiast na układ hamulcowy.

Ceny „piątki” kształtują się na przyzwoitym poziomie. Do jej zakupu zachęca też wysoki standard wyposażenia – w serii nabywcy otrzymują pełną „elektrykę”, klimatyzację, podgrzewane fotele, zestaw airbagów czołowych, bocznych i kurtynowych, jak również paczkę elektronicznych systemów wpływających na bezpieczeństwo czynne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt.
Luzacjusz: Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mazda 5

Mazda 5 - Praktyczność po japońsku
 
Nasz test

Chociaż nie zawsze przemawiają do mnie japońskie nazwy, jakimi Mazda określa stylistykę czy techniczne rozwiązania swoich aut, to praktyczne zastosowanie tego nazewnictwa potrafi być przekonywujące.

Piątka z plusem

Nowy czy po liftingu - to pytanie pojawiało się przy oglądaniu nowego auta. Rozstaw osi pozostał taki sam, podobnie jak wysokość i wielkość bagażnika. Przy długości ponad 4,5 m różnica 8 cm bez trudu daje się wyprowadzić z różnych kształtów zderzaka. W przypadku szerokości różnica wynosi 0,5 cm, a więc...

Van na falach

Po pięciu latach produkcji i sprzedaniu prawie pół miliona egzemplarzy Mazda zdecydowała się wymienić model 5 na nowy. Debiutujący w Genewie van ma długość 4,6 m, szerokość 1,75 m, wysokość 1,62 m i rozstaw osi 2,75 m. Nadwozie zaprojektowano w stylu Nagare, czyli z ciekawymi wykończeniami poszczególnych...

Na sportowo

Atrakcyjna sylwetka, praktyczne rozwiązania i dynamiczne silniki mają przyciągnąć nabywców Mazdy 5, kolejnego reprezentanta rodziny minivanów.

Kolejny sukces ?

W przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie nowy minivan - Mazda 5.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 5

Mazda 5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 5autoWcentrum - społeczność Mazda 5

najwyższe oktanyAuta - Mazda 5

Mazda 5 35,73

Mazda 5 49,04

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 5

mrowkach 30,08

paolomario 31,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 5

Po 3 miesiącach
Po 3 miesiącach Minęły 3 miesiące od zakupu. Na samym początku wymieniliśmy stabilizatory oraz o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mazda 5
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 5

Mazda 5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mazda 5
 

Mazda 5 najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
2.0 TDCi (115 KM)
Renault Scenic
dCi (110 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI EcoFLEX (130 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 450 km. Silnik: 1.6 150KM, benzynowy.
Cena: 100 350 zł 81 450 zł
Zyskujesz: 18 900 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM  120KM NOWY MODEL Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM 120KM NOWY MODEL
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 100 zł 73 100 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,43
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

Nie zaluje autko jest drogie bo 22 tys euro ale warte tych pieniedzy np.toyota corolla verso cena w standarcie 24 tys euro mam je dwa tygodnie

dodał: bolo
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

auto oceniam na dobre troche tandetne plastiki w srodku ale mazda tak ma

dodał: Bolo
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

piekny wygląd, japońska produkcja, wygodna obsługa, rzadki pojazd

dodał: loro
Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR (116 KM)

Auto super troche tandetne plastiki w srodku ale japan tak ma

dodał: alexre@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 5

Mazda 5 II 2.0 MZR 150KM - galeria redakcyjna Mazda 5 Spring Edition (2013) Mazda 5 Mazda 5 (2013) Mazda 5  2.0 (145 KM) - galeria redakcyjna Mazda 5 2008 Mazda 5 2011 Mazda 5 Hydrogen
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 5

Mazda 5

36 komentarzy

31 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~slaw~slaw

witam.zastanawiam się nad kupnem mazdy 5 z silnikiem 2,0 benzyna 145 km ,moje pytanie ogólne co do auta ,czy to prawda ze rozrząd jest na łańcóchu ,jakie ma spalanie bo nie ukrywam ze chce zagazować

~gregor~gregor

a jaki rozrząd ma Mazda 5 2,0d 143 KM łańcuch czy pasek bo jeden dieler podaje tak inny tak co jest czy są dwie wersje silnika

~Mario~Mario

Do ~lukas: 1.8 ma tylko 115 KM - przy większej wadze w stosunku do M3 nie poczujesz różnicy - polecam 2.0 145 KM

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 380
Przejechany dystans
11 073 824 km
Zatankowanego paliwa
645 245 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 691
Wydanych pieniędzy
978 928 zł
Średnie wydatki na auto
1 206 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 709
Wydanych pieniędzy
1 384 042 zł
Średnie wydatki na auto
1 704 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (812)

Testy zderzeniowe Mazda 5

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 5

Mazda 5
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mariusz, dodano: 05.10.2013 09:11

Mazda 5 2.0 146KM benzyna/lpg - jestem mile zaskoczony spalaniem autka. Przed zakupem liczyłem się z możliwością spalania w granicach 12 litrów LPG , ale po zakupie jest o wiele lepiej (taniej) niż myślałem - spalanie w mieście oscyluje w granicach 10 litrów. Moja instalacja gazowa to - sekwencja landi renzo. Silnik z tą instalacją pracuje super - równo bez szarpnięć itp.

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR

autor: mrowkach, dodano: 23.01.2014 15:01

Auto jest w wersji sport. Potrafi spalić sporo benzyny, szczególnie jeżdżąc po mieście. W trasie nie jest tak źle, ale trzeba się baaaardzo pilnować, żeby trzymac prędkość maksymalnie do 120 km (a najlepiej 80-100km/h). Moim zdaniem tak sie nie da jeździć przez cały czas :-)

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR

autor: superbigjack@in, dodano: 16.09.2009 15:21

W mieście ok.10L. To przyzwoicie jak na taką masę. Na trasie mój najlepszy wynik to ok. 7,5L. Mieszkam w niewielkim mieście gdzie co chwilkę hamuję i przyspieszam. W większych miastach możliwe znaczne poprawienie spalania. Serwis ok.100funtów.

pełny raport Mazda Minivan 2.0 MZR
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 5 Minivan 1.8 i 16V MZR

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 5 I Minivan 1.8 i 16V MZR 116KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 5, oglądali także