Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i łączony z dwumasowym kołem zamachowym
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Spalanie w trasie (4,5 - 6l) można uznać za doskonałe, średnie podmiejskie (6,5 - 7l) też jest bardzo dobre. Jeśli ktoś będzie używał samochodu tylko w mieście to poczuje się zawiedziony. Spora masa pojazdu i filtr cząstek stałych powodują, że samochód spali 8,5 - 10,5 l. Co do eksploatacji to samochód wymaga stosowania specjalnego oleju niskosadzowego do silników z filtrem cząstek stałych. Kosztuje 49 zł za litr (wchodzi 5 l). Innym olejem można zniszczyć bardzo dorgi filtr. Ceny pozostałych części są porównywalne z innymi markami. Przegląd z robocizną to wydatek ok. 1000 zł i wykonuje się go co 20 tys. km.
6,2
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
1) Spalanie - miasto 6.5-7.5l, trasa ok 5-6,5l. 2) Początkowe przeglądy w ASO stosunkowo drogie. 3) Części dostępne w cenach porównywalnych z innymi samochodami 4) Trzeba się liczyć z tym że należy zwracać uwagę na elementy zawieszenia na naszych drogach lubią się wytłukiwać.
6,0
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Spalanie jak na samochód 7 osobowy w porządku. Jezdze na z reguły 30% trasa 70% miasto spalanie ok 6.3 6.5. w trasie kraków szczecin z przyczepą kempingową i 7 os niecałe 9l. Regeneracja turbiny ok 1000 zł - jedyna usterka od zakupu. I trochę mało miejsca przy pełnym składzie ale do zniesienia

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I