Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda 626

Lata produkcji: 1979 - 2002
Segment: Klasa średnia

Dane techniczne Mazda 626

Silniki

Moc silników 60-167 KM

Poj. silników 1 840-2 497 cm3

Prędkość maks. 160-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-14,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mazda 626

Średnia ocena modelu

na podstawie 961 opinii

4.33

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

Wady

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Mazda 626

Wahałem się czy nie wybrać 626 tdi i nie żałuję. Poniżej 18 tys km rocznie - nie ma to najmniejszego ... więcejsensu. Ciekaw jestem jakie wrażenie robi 626 2.0 benzyna - może poprostu więcej pali... Nigdy nie podejrzewałem, że 90KM robi z tego auta kompletnie zadowalające osiągi. Byłem do tej pory fanatykiem pseudo-bezawaryjnej Toyoty, ale europejska produkcja (a nawet Turecka) zbliża Toyotę ostatnio do fiata czy renault. Mazda wydaje się być nowym liderem i punktem odniesienia moich oczekiwań motoryzacyjnych i żałuję że w Polsce nie istnieje oficjalny importer tej marki. ukryj
dodano 21.01.2007 przez
Powiem tak za tą cene jaka dałem od drugiego własciciela z przebiegiem autentycznym caly robiony made in japan nie jakis ... więcejz eksportu z instalacją fabryczną a nie w jakimś garazu to jestem zadowolony/ wczesniej cordoba 1.4 i tu zawiodłem sie mysłalem ze biore demona predkosci silnik 2.0 niestety ale samochód jest dla spokojnych ludzi z jakimiś przebiciami dziś poszaleje krece obrotami powyzej 4 tys a na codzien do 2500 i mam za niecale 20 zl 100 km przejechane czyli można uznac to za jakiś atut / ma oczywiscie kilka wad ale który niema. Przy zakupie sprawdzac uklad hamulcowy i tylne nadkola !!! A tak poza tym wygodny ,fajny wygląd ponad czasowy mało u mnie jezdzi gf-kami i to mnie terz rajcuje / wyposazenie pełne w skórze klima elektryka poza podgrzewaniem szyb i siedzen jedno tylko bym zmienił w mojej wersji z 115 na 136 minimum i byłoby idealnie :)) reszta w dalszej częsci oceny zapraszam ... ukryj
dodano 20.01.2011 przez
Auto w sam raz dla rodziny (sedan - bagażnik 502l)(niektóre kombi mają możliwość montażu trzeciego rzędu siedzeń), dobrze znosi nasze ... więcejdrogi, trochę głośny "klekot" ale za to przyjemnie "gada". Koszty eksploatacji do użytku auta są na godziwym poziomie. Godny polecenia diesel (DiTD) przed lift 101KM po (2001r)110KM. ukryj
dodano 11.09.2008 przez
Mazda 626 jest bardzo dobrym samochodem, jeśli chodzi o niezawodność, komfort jazdy i bezpieczeństwo. Ale niestety od lat Mazda cierpi ... więcejna jeden problem, czyli korozja. Mile zaskakuje silnik który daje wystarczające osiągi, a przy tym jest oszczędny. Układ jezdny jest trwały i komfortowy. Elektryka nie sprawia żadnych problemów mimo bogatego wyposażenia (4 poduszki powietrzne,4 elektryczne szyby,podgrzewane siedzenia,elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,klimatyzacja,kontrola trakcji TCS czy ABS)i wieku auta. Bardzo duży plus za przestrzeń w środku oraz różne udogodnienia dla rodziny w podróży np.składane oparcie siedzenia z którego robi się stolik. Jest też bardzo dużo schowków na różne drobiazgi. Nagłośnienie w Mazdzie jest dobrej firmy , co daje świetną jakość dźwięku. Ogólnie Mazda 626 jest samochodem godnym zaufania i polecenia, pod warunkiem że trafi się na zadbany model. Jeśli nie to może być bardzo drogi w utrzymaniu, bo ceny niektórych części są wysokie. Mnie osobiście nigdy nie zawiodła, ale może dlatego że robię regularne przeglądy na czas. Auto użytkuje głównie na autostradach Europy zach. i powiem tak że eksploatowałem różne marki aut, ale Mazda pod względem niezawodności bije je na głowę. Myślę że następna będzie Mazda 6, ale po liftingu w 2005 roku, gdyż poprawiono znacznie zabezpieczenie antykorozyjne. ukryj
dodano 21.10.2012 przez
Zobacz oceny Mazda 626 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda 626

Pb
5,20 - 15,20
Na podstawie 465 raportów spalania
ON
3,73 - 8,83
Na podstawie 247 raportów spalania
LPG
6,73 - 15,67
Na podstawie 244 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda 626

ciezko stwierdzic bo brak komputera :) co prawda zeruje licznik po kazdorazowym tankowaniu (aby sprawdzic ile przejade np za 100 ... więcejzl) i na ogol wychodzi 250 km ;| (masaka) ale to nie jest precyzyjne liczenie bo (nie stac mnei zeby zalac caly bak i po przejechaniu 100 km dolac brakujaca ilosc) :) zwykle staram sie jezdic bardzo oszczedni (zmiana biegow przy 2000 - 3000 obr/min) ale nieststy silnik 2.0 16V sportowy tlumik, strumienica, chip (na czujniku przeplywy powietrza) robia swoje i zachecaja (czasem) do podkrecenia silnika nawet do 6000 obr/min. ale robie to zadko bo uwielbiam swoja madzie i chce aby mi sluzyla :) na liczniku 87 000 km (kupiona 3 lata temu z przebiegiem 64 000 od starego niemca ktory w kapiach jezdzil do kosciola) zadnych problemow!! co roku przeglady, swiezutki olej castrola, filtr oleju, swiece. dzieki temu auto chodzi jak marzenie!! w ciagu tych 3 lat wymienilem wszystkie tarcze i klocki, klamke (mialem wlamanie do auta) czujnik cisnienia oleju (zima z niewjasnionych przyczyn poprostu szlag go trawil i olec ciekl ciurkiem z silnika) i silowniki tylnej klapy. jedyny mankament to spalanie.. ale radosc z jazdy i z samego obcowania w madziuni to jest warte ceny paliwa :0 mozna klnac na CPNie placac rachunek za bezolowiowke ale jak jzu si ejedzie to FRAJDA.. no tylko powyzej 4000 obr/min widac w lusterku jak z tlumika wysypuja sie zlotowki :/ (no ale wrazenia bezcenne) :) moj wozik jest jak bohaterki mody na sukces - STARE ale w idealnym stanie hehe ukryj
dodano 11.05.2009 przez
Dane wg komputera i własnych obserwcji z 2 lat po przejechaniu prawie 60tyś. km. Styl jazdy - umiarkowany. Wszystkie dane ... więcejz uwzględnieniem klimatronik ustawionej przez cały rok na 21-23C. Maksymalne spalanie w mieście w zimie średnio 8l. Latem o około 0,5l mniej. Przy jeżdzie codziennej (50% miasto /50% trasa - trochę kręcenia się po mieście i codzienne dojazdy obwodnicą do pracy 20km) średnio 6,7l. Na trasie na odcinkach 20-50km z prędkościami 80-110km/h spalanie w przedziale 5,5-6l. Na dłuższych trasach super. Jak silnik wejdzie w swój rytm, to pracuje bardzo oszczędnie nawet przy 2500 obrotów. Z 4 osobami i pełnym bagaźnikiem można zejść w okolice 5l. 2x zaliczona trasa na południe Francji przez Niemcy (2x 2500km - średnie spalanie 5.3 - prędkości przejazdu na autostradach 110-140km/h). Generalnie auto bez problemów może przejechać na 1 baku (53l) ponad 1000km (rekord 1068km). Z kontaktów z innymi użytkownikami wiem, że duże znaczenie dla spalania ma stan auta i jakość paliwa. Moje auto sprowadzone z Niemiec 2 lata temu - z przebiegiem 140tys. Przejeżdzam około 30tys/rocznie. Regularne wymiany olejów i filtrów na wiosnę i na jesieni. Paliwo - wyboieram lepsze diesle na firmowawych stacjach ze względu na trwałość silnika i odczuwalnie lepsze osiągi. ukryj
dodano 21.08.2010 przez
a to jest roznie... jak jezdze oszczednie to okolo 9 l w miescie (w tasy zadko jezdze wiec nie licze ... więcejale z pewnoscia mniej - to chyba logiczne) :) jak chce sie poszalec to widac w lusteku jak zlotowki uciekaja z tlumika :/ czesci nie sa tak dogie jak neiktozy mysla - ze do japoncow dogo jest.. niepawda.. poownujac ceny na allego mozna stwiedzic ze ceny sa podobne do cen innych aut. po za tym tu sie nic nei psuje ;| auto mam 3 lata .. w tym czasie wymienilem komplet klockow i tarcz (wszystki), czujnik oleju w silniku (zima cos mu odbilo i sikal olejem na ulicy), łączniki stabilizatorow (goszowe spawy) no i te nieszczesne silowniki tylnej klapy.. drugi raz bede wymienial :/. po za tym klamke wymienialem bo mialem wlam do auta i mi radio zajumali. raz wymienialem zarowki z przodu - z tylu ani razu ;| perpetum mobile. to tyle. nie wspominam o swiecach, wymianie oleju i filta oleju oaz wycieaczkach do szyb (co roku wymieniam bez patrzenia na licznik km) coroczny przeglad kosztuje mnei jakies 100 zl i to tyle bo nie tzeba nic obic na pzegladach przy aucie. a jak cos mam wymienic to mam znajomego ktoy za 1/4 ceny ASO mi zrobi :).. zeby nie spalanie to ocena bylaby "doskonala" ukryj
dodano 12.05.2009 przez
Miałem Mazdę 2 lata, obserwacje z przebiegu ok. 48tys km. Na długich trasach w rodzaju z Warszawy do Jastarni krajową ... więcej"7" wychodziło poniżej 5ON/100km. Zimą w mieście, z korkami i wolno nagrzewającym się silnikiem (naprawdę długo to trwało, ale w końcu się nagrzewał i nie było widać usterki, nie wiem do końca, czy ten typ tak ma, czy jednak coś było do zrobienia) spalanie dochodziło do 8ON. Przez miesiąc żyłem poza miastem i dojeżdżałem, codziennie 80km trasy, 20 km po mieście i wieczorem tak samo, tylko w odwrotnej kolejności. Zrobiłem tak ponad 5tys km a średnie spalanie wyszło 5,5ON/100km za ten okres. Co do spalania super, dynamika taka sobie, mi najbardziej przeszkadzał hałas około 90km/h, trzeba było jeździć albo 80, albo 110, bo po prostu głowę rozsadzało. Części znośnie, chociaż bywają kosztowne niespodzianki, np. górne mocowania amortyzatorów z tyłu - zamienników brak, a przy wymianie amortyzatorów może się to rozsypać, mazdowskie 1000zł/2szt. Auto bardzo funkcjonalne i wygodne, teraz mniej jeżdżę i wolałbym benzyniaka, są sporo cichsze. Pozdrawiam miłośników Mazd! ukryj
dodano 25.08.2012 przez
Mam Mazdę 626 2.0 benzyna 115KM od Maja 2013 roku. Na razie przejechałem nią około 7000 km , i jestem ... więcejzadowolony z tego autka. Przy dynamicznej jeździe średnie spalanie autka wynosi 8,5-9 litrów. W 750 000 mieście na włączonej klimatyzacji i dużych korkach jej średnie spalanie to 11,2 litra na 100km. Przy spokojnej jeździe 40km miasto 60km trasa jej spalanie to około 8,5 litra na 100km. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe , hamowaniu silnikiem i nie przekraczaniu 120km/h , z czego zdecydowana większość trasy to około 90km/h spalanie wyniosło 6,8 litra na 100km. W Lipcu na urlopie przejechałem 1800km i średnie spalanie przy oszczędnej jeździe wyniosło 7,2 litra na 100km. U mnie komputer przekłamuje (zaniża) spalanie około 0,5 litra na 100km , dlatego ja liczę od tankowania do tankowania. Podsumowując jak na swoją pojemność Mazda 626 2.0 115KM jest samochodem oszczędnym i dynamicznym. PS. Nie rozumiem dlaczego na stronie autocentrum jest napisane że Mazda 626 była produkowana do 2001 roku a moja Mazda 626 GF 2.0 115KM benzyna jest z 2002 roku. ukryj
dodano 04.08.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mazda 626 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda 626

Generacje Mazda 626

1997 - 2001
1991 - 1998
1987 - 1996
1982 - 1987
1979 - 1982

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda 626

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 517

Przejechany dystans

414 379 zł

Zatankowanego paliwa

110 472 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

553

Wydanych pieniędzy

159 454 zł

Średnie wydatki na auto

1 411 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

654

Wydanych pieniędzy

143 744 zł

Średnie wydatki na auto

1 272 zł

ZOBACZ 113 dzienników kosztów Mazda 626 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mazda 626

Liczba wpisów: 27
komentarzy(10)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(29)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mazda 626 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mazda 626

Liczba wpisów: 38
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mazda 626 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mazda 626

Liczba wpisów: 30
Instalacja robiona w Krakowie na Politechnice koło AWF-u,z której jestem zadowolony. Po montażu idealnie wszystko gra, z czasem może trochę ... więcejmniej równo silnik pracuje, ale jak na razie nie ma raczej potrzeby niczego robić z instalacją. Spalanie- na początku 8-9 l/100, teraz 9-10 l/100. Dlaczego? Być może instalacja się już nieco zużyła, 120 tys. robi swoje (listwa?), ale generalnie jest OK. Wiadomo, że LPG jest wrażliwe na świece i kalble WN, więc trzeba częściej je wymieniać, ale to jest oczywiste. W maździe jest pewien problem z nowymi kablami, bo oryginały są drogie, a zamienniki to tylko janmory, które mają 'średnie' opinie. Ale jeżdżę na nich i jakoś leci. Generalnie, większość to pozytywy i one przechylają szalę na korzyść gazu (oczywiście kosztem i benzyny , i oleju napędowego, który jest coraz droższy, a i silniki diesla są coraz wrażliwsze i bardziej kosztowne w użytkowaniu). Dodam, że jeżdżę już drugim autem na gazie i myślę że dalej tak będzie, bo różnica kosztów gra rolę (rocznie 20 tys.- to oszczędność netto ponad 2 tys zł, nawet odejmując dodatkowe koszty związane z koniecznym zużyciem benzyny, 0.7 l/100 km, przeglądami , wymianą kabli i świec, itp., itd.). ukryj
dodano 07.10.2012 przez
No wiec tak, instalacja musi być koniecznie sekwencyjna, ja w swoim zdecydowałem sie na STAG 300+ (Zubożanie na poziomie 39%-do ... więcej50%), listwa wtryskowa generalnie obojetna (na forach naczytacie sie zapewne zeby brac jakas droga ale w przypadku tego modelu nie ma to znaczenia), reduktor tomasetto (nie ten najsłabszy, koniecznie wymuscie mocniejsza wersje). Przed zalozeniem polecam wymienic swiece (40zł) i sprawdzic przewody (jesli w nocy nic na nich nie skacze, nie sa sparciałe i macie odwage je złapac to sa dobre :)). Koniecznie zadbajcie by gazownik nie zostawił zbyt ubogiej mieszanki i by mapy mozliwie jak najbardziej sie pokwrywały. Moje zdanie jest takie, ze taki dobór komponentów pozwala bezpiecznie i sprawnie eksploatować ten pojazd. ukryj
dodano 22.07.2010 przez
Jestem Bardzo zadowolony, głównie z kosztów eksploatacji w/w pojazd. Przy obecnych cenach paliwa jestem jak najbardziej za gazem. Praktycznie bez ... więcejrzadnej różnicy samochód pracuje na benzynie i na gazie. Polecam wszystkim wystraszonym i płaczącym o swoje samochody w trosce o to jakie to czyni szkody ten gaz. w/g mnie to bujdy, na gazie jeżdże już ponad 10 lat miałem kilka samochodów i tylko przy pierwszej instalacji we Fiacie 125p było lekko czuć gaz. Obecnie Mazdką jeździ sie super. ukryj
dodano 23.09.2009 przez
Mam STAG 300 plus, montowali mi go w GAZ SYSTEM w Kwiatkówce koło Tomaszowa Mazowieckiego. Narazie jestem bardzo zadowolony tymbardziej, ... więcejże mało zapłaciłem za założenie (jakieś 1000zł taniej niż gdybym w Łodzi zakładał). Po kilku tysiącach km wszystko jest narazie w porządku. Nie odczuwam różnicy między jazdą na benzynie i na gazie co najwyżej na stacji benzynowej;) ukryj
dodano 13.05.2010 przez
Jestem zadowolony z założenia instalacji sekwencyjnej gazu z punktu widzenia ekonomicznego jak i z technicznego. Nigdy nie miałem gazu co ... więcejbyłem sceptyczny ale teraz wiem że był to dobry wybór. Musiałem wymienić tylko świece wg mojego gustu na platynowe NGK i kable wn NGK co też mnie nie zawodzą. Na razie śmigam z zadowoleniem:) Pozdrawiam benzynowców! ukryj
dodano 13.12.2011 przez
Jestem bardzo zadowolony z fachowego montażu instalacji i bardzo dobrze wyszkolonej obsłudze. Mimo iż posiadam samochód,w którym bardzo ciężko ustawić ... więcejgaz (występuje tzw. zubożenie mazdy w silnikach FS). Pracownik Mateusz (o ile dobrze pamietam :) ) świetnie orientuje się w temacie regulacji. Gorąco polecam i pozdrawiam umcyk (klubowicz mazdaspeed) ukryj
dodano 24.02.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 626

Skarbnica wiedzy o Mazda 626

Ciekawostki
dodano 17.08.2011 przez
"Bestseller z Hiroszimy" - taki tytuł nadała fachowa prasa zachodnioniemiecka japońskiemu samochodowi Mazda 626, który pojawił się w 1982 r. na rynkach Europy Zachodniej. Pojazd…
dodano 27.07.2011 przez
Problem jest dosyć prozaiczny i sprowadza się do rozciągniętego lub niefirmowego paska alternatora. W tych samochodach napęd do turbiny jest przekazywany poprzez alternator - z…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą