Szukaj

Informacje o Mazda 626

Lata produkcji: 1979 – 2002
Segment: Klasa średnia

Mazda 626 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mazda 626

Liczba ocen: 996
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Diesel
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Mazda 626 IV
Wersja USA (Cronos). Bezawaryjny samochód z ogromnym prześwitem (pod przednim zderzakiem ponad 20cm prześwitu). dobrze zabezpieczony antykorozyjnie (porządny ocynk). Jedyne minusy to: słabe hamulce (długa droga hamowania - brak ABS etc), duże spalanie, łsabe reflekotry (przystosowanie reflektorów USA0 oraz głośno pracujące popychacze (brak wpływu na parametry techniczne) . Przyśpieszenie więcej niż wystarczające 9,2s do 100km/h. Świetnie ustawione slupki A (bardzo małe martwe pole), wygodne fotele, trwała tapicerka, wydajna klimatyzacja (i funkcja swing-wachlowania)
3,4
~Marcin
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Mazda 626 V
Mam 626 gf 74KW od 10 lat. Kupiłem ją 10 lat temu z Holandii przy przebiegu ok. 175000. Niedawno pękło 350 000. Na początku (do ok. 230 000km) zainwestowałem sporo kasy (turbo, pompa, alternator), ale po doprowadzeniu auta do porządku jest bajka. Żadnych awarii, jedyne koszty to elementy eksploatacyjne (płyny, filtry, paski, układ hamulcowy i elementy zawieszenia). Dużym plusem jest stosunek dosyć niskiej masy auta do momentu obrotowego silnika (1270kg/830Nm). Spalanie jest niskie jak na auto o tych gabarytach i osiągach- mój rekord to 1100 km z baku. Jedynym mankamentem tej jednostki jest wrażliwość na "jakość: paliwa- dobrze się jeździ na Vervie z Orlenu, ropie ze Statoil (subiektywne odczucie). Tylko ta ruda...
2,6
~Miszunga
Kombi 1.8 90KM 66kW
Mazda 626 V
Nigdy więcej Mazdy. Cóż mogę powiedzieć: drogie części, przeciętna awaryjność i wszechobecna rdza sprawiała, że trudno było ten samochód sprzedać. W końcu to zrobiłem ... za grosze i poczułem ulgę. Jednak ocena jest negatywna. Samochód użytkowałem 5 lat. Średnio psuł się dwa razy na rok. Psuły się głównie elementy zawieszenia jak i elektryka. Podczas jazdy co chwilę coś stukało, pukało, piszczało. Generalnie kto będzie chciał kupić ten model mazdy, radzę dokładnie go przejrzeć pod opieką mechanika w jakimś warsztacie. Śmiało mogę stwierdzić, że 95% tych samochodów w chwili obecnej nadaje się już tylko na złom.

Raporty spalania Mazda 626

Liczba raportów: 999
Średnie spalanie dla Mazda 626
7,3 – 12,0
l/100 km
5,9 – 6,9
l/100 km
8,3 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Mazda 626 V
Jak na takie gabaryty auta przyzwoicie. Komputer pokazuje bardzo dokładnie spalanie benzyny trzeba doliczyć jeszcze około 20 % i mamy lpg. Jak na swoje rozmiary i silnik autko bardzo ekonomiczne. W mieście jadąc normalnie w 10l LPG można się spokojnie zmieścić (jeżdżę cały czas z włączoną klimatyzacją). Dzięki długim przełożeniom w skrzyni w trasie diametralnie spalanie spada. Rekord: 6,5 - 7 L PB / 7,8 - 8,5 LPG jazda do 120 km/h/. Polecam proste i tanie auto w eksploatacji. Minusem jest to, iż auto zaczyna powoli korodować no ale cóż 20 lat robi swoje :)
7,9
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Mazda 626 V
Witam po dłuższej przerwie. Mamy Styczeń 2015 swoją Mazdę 626 kupiłem w Maju 2013 , na razie przejechałem ponad 38000 km i jestem z Mazdy 626 GF bardzo zadowolony. Spalanie jest takie jak pisałem kiedyś czyli w 750 000 mieście przy włączonej klimatyzacji 11 litrów , w trasie około 7 litrów , średnie 50km miasto 50km trasa około 9 litrów na 100km. Instalacji gazowej nie mam i raczej nie będę miał. Na razie przez ponad półtora roku nie miałem żadnej awarii , jedno co robię to systematycznie wymieniam olej , filtry , płyny i hamulce. Ja zamiast "okazyjnie" kupić jakieś autko z 2004 roku kupiłem troszkę w starszym nadwoziu ale w super stanie Mazdę 626 z 2002 roku , jestem bardzo zadowolony i szczerze polecam to autko innym. Na ten moment Mazda 626 2.0 benzyna z roczników 2001-2002 kosztuje od 5000 do 11500 złotych , lepiej trochę dołożyć i kupić te w bardzo dobrym stanie ale później spokojnie jeździć i spać. Ja tak zrobiłem i nie żałuję tego.
6,3
Sedan 1.8 i 105KM 77kW
Mazda 626 IV
Doskonale to by było na gazie LPG - ale wtedy to by trzeba było śmigać dwa razy więcej niż aktualnie i to by na to samo sumarycznie wyszło (z wyliczeń w ciągu minionych 4 lat wynika, że średni pali poniżej 8 l/100 i cena ok. 42,gr/km)

Usterki Mazda 626

Liczba wpisów: 70
Wymiana rozrządu instalacja gazowa
  • Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 85kW 1997-2002
  • lpg
Mam pytanie dotyczące rozrządu. Posiadam Mazdę 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa". Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" - czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa? Czy może wymienili mi nie to, co chciałem? Fakt - wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuję prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie takie same i się nie dusi na niskich obrotach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik dymi na biało po wymanie oleju
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
Witam, Zmieniałam ja olej razem z filtrem na dniach jakoś. od wymiany na drugi dzień tak zaczęła kopcić że głowa mała. co najlepsze dymi tylko jak jest ciepło bo jak wieczorkiem jak jest lekki przymrozek w sensie zimno to nie dymi. nie wiem o co chodzi wycieków nie ma a co chodzi o uszczelki moim zdaniem jest z nimi ok wszystko plam nie ma pod autem na niebiesko nie dymi raz czy dwa zadymiła bezpośrednio na drugi rozruch po wymianie. przez moment był dymek niebieski potem się zrobił biały i taki został i bardzo dużo go jest. śmierdzi trochę dym ale nie benzyną tylko takimi typowymi spalinami nie że zatyka ale czuć te spaliny. nie wiem może coś z komputerem jest że robi złą mieszankę czy co ale jak ktoś miał kiedyś podobnie niech zapoda o co chodziło będę wdzięczna pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
falowanie obrotow silnika
  • Mazda 626 V Kombi 2.0 115KM 85kW 1998-2002
  • silnik
silnik zimny ssanie obroty ok podczs jazdy kiedy silnik się nagrzeje przy zatrzymywaniu się obroty falują 200-1200 pomagało przgazowanie silnika teraz juz nie kolejny dziwny objaw obroty spadaja i gaśnie silnik podczas wciskania pedału sprzęgła nie wrzucając nawet biegu wymienilem cewke zapłonu kable czujniki wałków świece czyscili przepustnice i nic żaden mechanik w kaliszu nie potrafi mi pomóc ja podejrzewam jakiś czujnik lub przewody związane z podciśnieniem komputer nic nie wkazał proponują mi wymine silniczka krokowego sondy lambdy ale ile moą szukać co wymienie jakąs częśc to itak nic nie pomaga może ktoś miał taki problem prosze o pomoc bo niedługo pół częsci wymienie .
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,8
Hatchback 1.8 100KM 74kW
Mazda 626 V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Instalacja robiona w Krakowie na Politechnice koło AWF-u,z której jestem zadowolony. Po montażu idealnie wszystko gra, z czasem może trochę mniej równo silnik pracuje, ale jak na razie nie ma raczej potrzeby niczego robić z instalacją. Spalanie- na początku 8-9 l/100, teraz 9-10 l/100. Dlaczego? Być może instalacja się już nieco zużyła, 120 tys. robi swoje (listwa?), ale...
4,5
Sedan 1.8 90KM 66kW
Mazda 626 V
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
No wiec tak, instalacja musi być koniecznie sekwencyjna, ja w swoim zdecydowałem sie na STAG 300+ (Zubożanie na poziomie 39%-do 50%), listwa wtryskowa generalnie obojetna (na forach naczytacie sie zapewne zeby brac jakas droga ale w przypadku tego modelu nie ma to znaczenia), reduktor tomasetto (nie ten najsłabszy, koniecznie wymuscie mocniejsza wersje). Przed zalozeniem...
4,8
Hatchback 1.8 100KM 74kW
Mazda 626 V
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Tym autem jeździłem na gazie przez 140 tys km ( i nadal jeździ). Niewielkie zużycie gazu (9 l/100)i benzyny (0,7 l/100), po 4-5 latach użytkowania zużycie gazu: 10 l/100. Wcześniej jeździłem na gazie, też BRC, też Czakram, fiatem UNO przez ok 100 tys km. I również było OK.
Mazda 626